Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

1 minute ago, wysiwid said:

Ακούγεται αρχικά το Superrunner Jet και Ιουλ - Αυγ το Champion Jet 1

Αυτό έχει μια κάποια βάση μιας και από ότι έμαθα το Runner θα μπει Παρο Νάξο Ιο Θηρα από 1 Ιουλίου οποτε μέχρι τότε μπορεί να είναι Θεσσαλονίκη 

Edited by Angela
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Από 10 Ιουνίου η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσ/νίκης - Σποράδων.

Όπως και πέρυσι, έναρξη το τριήμερο του Αγ. Πνεύματος.

Τιμές συμπαθητικές, ιδίως αν σκεφτεί κανείς ότι πλέον με το συμβατικό από Βόλο θες 30+ €/επιβάτη...

Πηγή: https://www.grtimes.gr/ellada/thessaloniki-apo-10-ioynioy-i-syndesi-me-sporades

Edited by PavlosA
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Τώρα που τα δρομολόγια θα γίνουν 4 την εβδομάδα από τη Θεσσαλονίκη για τις Σποράδες θα έχουν ως εξής:

Δευτέρα πάει Σποράδες - Μαντούδι και επιστρέφει αυθημερόν.
Τρίτη Λήμνο - Μυτιλήνη κι αυτό αυθημερόν
Τετάρτη θα πηγαίνει Σποράδες - Μαντούδι - Σποράδες με δ/ν στη Σκιάθο.
Πέμπτη Σποράδες - Μαντούδι - Σποράδες και επιστροφή στη Θεσσαλονίκη.
Παρασκευή. Θεσσαλονίκη - Σποράδες - Μαντούδι και επιστροφή αυθημερόν.
Σάββατο το ίδιο πρόγραμμα με της Τετάρτης με δ/ν στη Σκιάθο.
Κυριακή Σποράδες - Μαντούδι - Σποράδες - Θεσσαλονίκη.

Μόνο αν ανεβεί και δεύτερο ταχύπλοο [SuperRunner Jet] που δε το νομίζω τότε ίσως να γίνει και δεύτερο δρομολόγιο προς Λήμνο και Μυτιλήνη. 

Link to comment
Share on other sites

Την Τετάρτη πηγαίνει και γυρίζει αυθημερόν οπότε υπάρχει κενό την Πέμπτη για να εκτελέσει δεύτερο δρομολόγιο προς Λήμνο - Μυτιλήνη αν θέλει η εταιρεία.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Δεν εξαρτάται μόνο από το τί θέλει η εταιρεία, αλλά και από τις εβδομαδιαίες ώρες απασχόλησης του πληρώματος οι οποίες πλέον και με το νέο δρομολόγιο είναι πολύ κοντά στις 70, οπότε το βλέπω δύσκολο να δρομολογείται το πλοίο και την Πέμπτη.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως στον Ιούλιο δεν βρίσκεις εύκολα να κλείσεις τις φθηνές θέσεις των 36.70 €, αυτές γίνονται ανάρπαστες (ίσως τις αρπάζουν τα πρακτορεία πρώτα;), και έτσι ξεκινάς να ελπίζεις από 55 € +

Link to comment
Share on other sites

Τα εισιτήρια των 36,70€ πρέπει να είναι πολύ λίγα και πρέπει να υπάρχουν λόγω των ελεγχόμενων τιμών που θα υπάρχουν στην γραμμή αφού πρόκειται για επιδοτούμενη. Οπότε πουλάνε λίγες πολύ φτηνές επειδή πρέπει και όλες οι υπόλοιπες είναι στα "συνηθισμένα" επίπεδα ταχύπλοων. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Οι επιδοτήσεις δίνονται είτε για να εξασφαλισουν την σύνδεση απομακρυσμένων/μη εμπορικών προορισμών (κλασικό παράδειγμα τα ενδοκυκλαδικά) είτε για να ενισχύσουν την τουριστική κίνηση (όπως Θες/νική - Σποράδες) είτε για συνδιασμό των παραπάνω λόγων.

Όσοι θεωρούν πως η γραμμή Θες/νίκη – Σποράδων είναι κελεπούρι βάσει των δεδομένων του 2021 και δεν θα έπρεπε να επιδοτηθεί ας αναλογιστούν τα παρακάτω:

1.       Γιατί απέτυχαν οι 3 προηγούμενες προσπάθειες καθιέρωσης αυτής της γραμμής χωρίς επιδότηση (2 από την HSW & 1 από GSF)

2.       Γιατί με βάση τα περσινά δεδομένα (που οι ακτοπλοικές εταιρείες τα γνωρίζουν καλύτερα από εμάς), καμία εταιρεία δεν ζήτησε ελεύθερη δρομολόγηση (και μάλιστα προ Ουκρανίας/αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων)

3.       Γιατί καμία άλλη εταιρεία δεν προγραμμάτισε να κατέβει στον διαγωνισμό.

Η επιδότηση μειώνει το ρίσκο της εταιρείας, της δίνει την δυνατότητα να δρομολογήσει το πλοίο για μεγαλύτερη περίοδο και εξασφαλίζει χαμηλότερες τιμές για τους επιβάτες, γεγονός που λειτουργεί θετικά για την μεταφορική κίνηση. Εάν δεν κάνω λάθος, φέτος που οι τιμές των εισιτηρίων είναι αυξημένες σε όλες τις γραμμές κατά περίπου 40% σε σχέση με το 2021, οι τιμές σε αυτή τη γραμμή είναι στα ίδια επίπεδα (ή και σημαντικά χαμηλότερες για συγκεκριμένο αριθμό θέσεων) από τις χρονιές της HSW/GSF.

Link to comment
Share on other sites

Ποιες τιμές συγκρίνονται;

Αν δεν κάνω λάθος και για αυτήν τη γραμμή και για το Θεσσαλονίκη ΒΑ Αιγαίο έχει γραφτεί ότι η Seajets, διαθέτει ελάχιστα Economy και τα περισσότερα διαθέσιμα εισητήρια είναι business και vip.

Έχω την αίσθηση, ότι από τα πραγματικά δεδομένα δεν προκύπτει τιμολογιακό όφελος για τον ταξιδιώτη 

Edited by proud_ionian
Λάθος
Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Orestis said:

1.       Γιατί απέτυχαν οι 3 προηγούμενες προσπάθειες καθιέρωσης αυτής της γραμμής χωρίς επιδότηση (2 από την HSW & 1 από GSF)

 

2.       Γιατί με βάση τα περσινά δεδομένα (που οι ακτοπλοικές εταιρείες τα γνωρίζουν καλύτερα από εμάς), καμία εταιρεία δεν ζήτησε ελεύθερη δρομολόγηση (και μάλιστα προ Ουκρανίας/αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων)

3.       Γιατί καμία άλλη εταιρεία δεν προγραμμάτισε να κατέβει στον διαγωνισμό.

 

Θα επιχειρήσω να αντιτάξω ορισμένα επιχειρήματα φίλε Ορέστη:

1. Το ότι απέτυχαν σε μια άλλη αγορά πρό ετών, δε σημαίνει απαραίτητα κάτι. Το ότι απέτυχαν μπορεί να είναι και συνάρτηση της επιλογής πλοίου, δρομολογίων ή έλλειψης εμπορικής προώθησης της γραμμής, δε σημαίνει αυτόματα πως δεν υπάρχει κίνηση. Σε καθε περίπτωση, το ότι απέτυχαν οι προηγούμενοι δε σημαίνει πως πρέπει να ξαναβγεί η γραμμή σαν επιδοτούμενη, ειδικά από την στιγμή που υπάρχει παρόμοιο δρομολόγιο από την Καβάλα, από ένα λιμάνι με πολύ εύκολη πρόσβαση από τη Θεσσαλονίκη. Ας μη βγεί καθόλου. Δε νομίζω πως ειδικά η σύνδεση Θεσσαλονίκης με Λέσβο με ένα ταχύπλοο την εβδομάδα φέρνει την ανάπτυξη στο νησί. Ούτε και κανένας προφανής λόγος εθνικής σημασίας υπάρχει.

 

2 και 3. Σε ποιά εταιρεία περισσεύουν πλοία για να εκδηλώσει ενδιαφέρον, πέρα από τον Ηλιόπουλο? Και σε ποιούς διαγωνισμούς, αυτούς στους οποίους ο εκλεκτός του ΥΕΝ έχει πάρει τη δουλειά κάτω από το τραπέζι και το πλοίο που έχει ο εκλεκτός στο νού του, φωτογραφίζεται στις προδιαγραφές μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας, μη τυχόν και σπάσει ο διάολος το ποδάρι του και εμφανιστεί κανένας άλλος?  

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Orestis said:

1.       Γιατί απέτυχαν οι 3 προηγούμενες προσπάθειες καθιέρωσης αυτής της γραμμής χωρίς επιδότηση (2 από την HSW & 1 από GSF)

2.       Γιατί με βάση τα περσινά δεδομένα (που οι ακτοπλοικές εταιρείες τα γνωρίζουν καλύτερα από εμάς), καμία εταιρεία δεν ζήτησε ελεύθερη δρομολόγηση (και μάλιστα προ Ουκρανίας/αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων)

3.       Γιατί καμία άλλη εταιρεία δεν προγραμμάτισε να κατέβει στον διαγωνισμό.

Μήπως γιατί ήταν υποψιασμένοι στην καλύτερη (ή μιλημένοι στην χειρότερη) περίπτωση για την πρόθεση να δοθεί επιδότηση?  Είναι γνωστή η τακτική να μην δηλώνουμε εξ αρχής τις προθέσεις μας περιμένοντας να ωριμάσουν οι συνθήκες για το επιθυμητό. Αν  ήξερε ο συγκεκριμένος οτι δεν είχε να περιμένει τίποτα, θα δρομολογούσε το πλοίο που έχει αποκτήσει, ή θα το είχε να στολίζει τις ντάνες των ανενεργών?

Link to comment
Share on other sites

Έτσι είναι δυστυχώς. Το έχουμε δει το έργο σε πολλές περιπτώσεις.

Ειδικά φέτος φωνάζει ότι έχει γίνει σκηνοθεσία. Επιδοτείται το Θεσσαλονίκη Σποράδες, μπαίνει εμβόλιμη επιδότηση για ΒΑ Αιγαίο φωτογραφικά για το συγκεκριμένο πλοίο, ενώ η πολιτεία σφυρίζει αδιάφορα όταν και στις δύο γραμμές διατίθενται μόνο ακριβά εισιτήρια.

Από την άλλη θέλει πολλή κουβέντα για το πόσο είναι απαραίτητο να επιδοτείται το Θεσσαλονίκη Σποράδες με αυτές τις πληροτητες που είχε πέρσυ και φέτος.

Για εποχική γραμμή παραθεριστών μιλάμε όχι για γραμμή επιβίωσης των νησιών.

Link to comment
Share on other sites

Η μόνη λύση όπως βλέπω για να μην υπάρξει επιδότηση είναι η Hellenic ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία να δρομολογήσει πλοίο με ελεύθερη δρομολόγηση.Το υπουργείο λογικά θα έβαζε στοπ στην επιδότηση... Στοιχεία στην Hellenic από τη γραμμή έχουν, ενώ τα τελευταία χρόνια με τη δρομολόγηση του πλοίου το έχει μάθει το δρομολόγιο ο κόσμος ...Δεν έχουν να χάσουν και τίποτα...Στη Ραφήνα μισοάδειο πηγαινοέρχεται το FC3.

Link to comment
Share on other sites

Δε ξέρω αν σας λέει κάτι, αλλά επειδή προσωπικά το έψαξα πέρυσι, το κόστος του οχήματος στο Θεσσαλονίκη - Σκιάθος, ήταν σχεδόν ίδιο με του Εξπρές Σκιάθος από Βόλο για Σκιάθο. Για φέτος δε το έψαξα. Αυτό για τον καταναλωτή/επιβάτη είναι κέρδος οικονομικό και χρονικό. Άλλο να θες 6-7 ώρες να πας Σκιάθο μέσω Βόλου και άλλο 3 ώρες από Θεσσαλονίκη. Προφανώς το ότι το ταχύπλοο παίρνει και οχήματα είναι το "θετικό" σε σύγκριση με τις χρονιές που δοκίμασαν το εγχείρημα η HSW/GSF. Όταν οι εταιρείες κοιτάνε να φάνε από τη πίτα του Πειραιά και της Ραφήνας, ίσως να είναι λογικό να πηγαινοέρχεται π.χ. το FC3 μισοάδειο όταν δρομολογούνται πολλά πλοία από διάφορες εταιρείες προς τους ίδιους προορισμούς!

Link to comment
Share on other sites

@Nick the Greek

(1)    Όλα τα σχόλια μου αφορούν τη γραμμή Θες/νίκη-Σποράδες που είναι η βασική γραμμή και υπήραν και προηγούμενες προσπάθειες δρομολόγησης.

(2-3) Μετά το τέλος της περσινής καλοκαιρινής περιόδου, όλες οι εταιρείες ταχυπλόων είχαν διαθέσιμα πλοία για να ζητήσουν ελεύθερη δρομολόγηση και 3 από αυτές είχαν και πλοίο που μπορούσε να κατέβει στο διαγωνισμό (HSW, GSF & ASL).Όμως η πρώτη το έστειλε Μαρόκο και οι άλλες δύο τα πούλησαν.

@proud_ionian

Οι τιμές είναι σαφώς μειομένες λόγω της επιδότησης: ένα μεγάλο μέρος των θέσεων πωλείται με τις πολύ χαμηλές τιμές αλλά και οι υπόλοιπες είναι σε λογικά πλαίσια. Στις προηγούμενες δρομολογήσεις οι τιμές ήταν στα ιδια επίπεδα (57-59 ευρώ) όταν την Παροναξία είχε σκάρτα 50-55 ευρώ (ενώ φέτος έχει >70 ευρώ).

Οι καλές πληρότητες δεν μεταφράζονται πάντα σε κερδοφορία, υπάρχουν αρκετά τέτοια παραδείγματα στο παρελθόν.

Συνοψίζοντας: Αν φέτος που πολλά ταχύπλοα ξεκίνησαν δρομολόγια όταν η τιμή του καρπουζιού έπεσε κάτω από τα 10 λεπτά και σταματάνε πριν ανοίξουν τα σχολεία θεωρεί κάποιος πως αυτή η γραμμή  θα ήταν κελεπούρι χωρίς επιδότηση, θα του πρότεινα να μην γίνει εφοπλιστής...

Σημαντικό ερώτημα κατα την γνώμη μου είναι αν πράγματι χρειαζόταν αυτή η γραμμή και αν το ποσό της επιδότησης λειτουργησε πολλαπλασιαστικά στις τοπικές κοινωνίες. Εκτιμώ πως η απάντηση είναι θετική, αλλά αυτό θα το γνωρίζουν καλύτερα οι τοπικοί φορείς.

Link to comment
Share on other sites

Φέτος και πέρυσι που είχα πάει στη Σκόπελο με τη Seajets, άκουγα στο νησί όλους εμπλεκόμενους με το τουρισμό, ότι είδαν μεγάλη κίνηση κυρίως από τη Θεσσαλονίκη, που είναι μια αγορά που στηρίζει πολύ τα νησιά των Σποράδων. Βέβαια η σεζόν είναι αρκετή μικρή σε διάρκεια στη Σκόπελο και στην Αλόννησο.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Orestis said:

(2-3) Μετά το τέλος της περσινής καλοκαιρινής περιόδου, όλες οι εταιρείες ταχυπλόων είχαν διαθέσιμα πλοία για να ζητήσουν ελεύθερη δρομολόγηση και 3 από αυτές είχαν και πλοίο που μπορούσε να κατέβει στο διαγωνισμό (HSW, GSF & ASL).Όμως η πρώτη το έστειλε Μαρόκο και οι άλλες δύο τα πούλησαν.

Δεν νομίζω πως είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Το Hellenic Highspeed είχε πάρει τη γραμμή Σητείας-Ρόδου για φέτος (ή τουλάχιστον αυτό ξέραμε), η GSF είχε ήδη πουλήσει τα πλοία της πριν από την περσινή καλοκαιρινή περίοδο άρα δεν είχε κανένα διαθέσιμο, και η ASL ήταν μια καθιερωμένη εταιρεία στις Δυτικές Κυκλάδες που ο βασικός σκοπός της ήταν η εξυπηρέτηση αυτής της γραμμής - δεν νομίζω ότι θα σκέφτονταν να δρομολογήσουν αλλού το πλοίο τους πέρα από τη γραμμή των Δυτικών. 

8 hours ago, Orestis said:

ένα μεγάλο μέρος των θέσεων πωλείται με τις πολύ χαμηλές τιμές

Για να μην εθελοτυφλούμε, οι θέσεις της Seajets που πωλούνται σε κατηγορία economy, είναι γύρω στις 100, και δεν νομίζω πως οι 100 θέσεις σε ένα πλοίο 1000 θέσεων θεωρούνται μεγάλο μέρος... Οι υπόλοιπες είναι Silver, Comfort και Platinum. Η Seajets, στις άγονες γραμμές που έχει με ταχύπλοα, κατηγοριοποιεί ένα μικρό μέρος της Silver (οικονομική στις βασικές της γραμμές) ως Economy για το ξεκάρφωμα, και οι υπόλοιπες πωλούνται κανονικά ως Silver. H Silver φέτος για Σκιάθο είχε 56,60€, για Σκόπελο και για Αλόννησο 57,60€. Σύμφωνοι, είναι λογικές τιμές και χαμηλότερες συγκριτικά με αντίστοιχες γραμμές στις Κυκλάδες που δεν επιδοτούνται, όμως οι τιμές ούτε πολύ χαμηλές είναι, ούτε απέχουν κατά πολύ από τα 59€ που ζητούσε η HSW κάποια χρόνια πριν.

Link to comment
Share on other sites

1.       GSF:  Έχεις δίκιο, λάθος μου

2.       HSW: Μιλάμε για την φετινή δρομολογιακή περίοδο σε ποιο διαγωνισμό αναφέρεσαι? Τι την εμπόδιζε οποιαδήποτε στιγμή από τον Νοέμβριο του 2021 έως τον Απρίλιο  του 2022 να δηλώσει ελεύθερη δρομολόγηση για το φετινό καλοκαίρι ή να συμετάσχει στον διαγωνισμό του Μαϊου?

3.       ASL: Μια εταιρεία με εμπειρία 15 ετών σε διάφορες γραμμές κρίνει πως το περιβάλλον δεν της επιτρέπει να δραστηριοποιηθεί με κέρδος και αποεπενδύει. Αγνόησε δηλαδή το γεγονός πως υπήρχε γραμμή κελεπούρι χωρίς την επιδότηση και χρυσωρυχείο με την επιδότηση?

4.       Τιμές: Νομίζω πως ο αριθμός των οικονομικών εισιτηρίων είναι μεγαλύτερος, ίσως κάποιος φίλος από τις Σποράδες μπορεί να μας διαφωτήσει περισσότερο. Από εκεί και πέρα, κι εγώ έγραψα πως οι υπόλοιπες θέσεις είναι στα επίπεδα των προηγούμενων δρομολογήσεων με τη διαφορά πως από τότε όλες οι τιμές των εισιτηρίων, όλων των εταιρειών έχουν αυξηθεί πάνω από 40%, άρα αυτά τα επίπεδα τιμών είναι απόρροια της επιδότησης.

Link to comment
Share on other sites

On 8/25/2022 at 7:31 PM, Orestis said:

Σημαντικό ερώτημα κατα την γνώμη μου είναι αν πράγματι χρειαζόταν αυτή η γραμμή και αν το ποσό της επιδότησης λειτουργησε πολλαπλασιαστικά στις τοπικές κοινωνίες. Εκτιμώ πως η απάντηση είναι θετική, αλλά αυτό θα το γνωρίζουν καλύτερα οι τοπικοί φορείς.

 

Μερσί για τη διευκρίνηση, εγώ μιλούσα μόνο για το κομμάτι Θεσσαλονίκη - Μυτιλήνη.

 

Η απάντηση στην ερώτησή σου, είναι πολυσύνθετη νομίζω. Στο δικό μου μυαλό σα θετική επίδραση μπορεί να χαρακτηριστεί αποκλειστικά η δημιουργία καινούριας κίνησης. Αυτός δηλαδή που θα πήγαινε στη Σκόπελο ούτως ή άλλως και απλά βρήκε πιο βολικό να μπεί στο πλοίο από τη Θεσσαλονίκη αντί να οδηγήσει ως το Βόλο, δεν είναι νομίζω επιτυχία της γραμμής.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...