Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Υπάρχει το παραμικρό νέο για φέτος; Είτε για Θεσ/νίκη-Σποράδες είτε για Θεσ/νίκη-Σποράδες-Κυκλάδες-Ηράκλειο;

Edited by PavlosA
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • Replies 315
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη -Σποράδες χαρακτηρίστηκε άγονη γραμμή και η επιδότηση θα φτάσει τα 3,8 εκ. ευρώ

Quote

Ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης φέρεται να ενέκρινε την πρόταση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Αγοραστού και το ακτοπλοϊκό  δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Σποράδες θα χαρακτηριστεί «άγονης γραμμής» προκειμένου να υπάρξει επιδότηση και ως εκ τούτου ενδιαφέρον από πλοιοκτήτες για να διαθέσουν πλοία στη γραμμή. Εάν υπάρξει ενδιαφέρον για τους καλοκαιρινούς μήνες ώστε να συνδεθούν Θεσσαλονίκη και Σποράδες με ταχύπλοο για τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα, η επιδότηση θα είναι 2 εκατομμύρια ευρώ. Η επιδότηση για τους χειμερινούς μήνες με τρια δρομολόγια την εβδομάδα και με συμβατικό πλοίο θα είναι 3,8 εκατομμύρια ευρώ.

«Ευχαριστώ τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη και την Γ.Γ. του Υπουργείου Χριστιάνα Καλογήρου, που μετά τις συναντήσεις που είχαμε ανταποκρίθηκαν άμεσα στο αίτημα της Περιφέρειας Θεσσαλίας και είχαμε αυτή τη θετική εξέλιξη που εγγυάται την εύκολη και οικονομική  μετακίνηση των κατοίκων των νησιών μας  και παράλληλα θέτει νέες προοπτικές για την  τουριστική ανάπτυξη τους» υπογράμμισε ο κ. Αγοραστός. Όπως διευκρίνισε ο Περιφερειάρχης, ανάλογα με το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, πρόκειται να ξεκινήσουν να εκτελούνται για πρώτη φορά από φέτος το καλοκαίρι:

– είτε 3  δρομολόγια καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου,  με συμβατικό πλοίο και επιδότηση 3,8 εκατ. ευρώ

-είτε 4 δρομολόγια με ταχύπλοο μόνο για τους καλοκαιρινούς μήνες, με επιδότηση 2 εκατ. ευρώ

Για πρώτη φορά οι Σποράδες μπαίνουν  στα δρομολόγια της άγονης γραμμής και συνδέονται με τη Θεσσαλονίκη, γεγονός που ανοίγει μια νέα τουριστική αγορά  για τους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας με σημαντικά οφέλη για την οικονομία των νησιών και όλης της Θεσσαλίας.

 

Link to comment
Share on other sites

ένα επιχείρημα ρε παιδιά θέλω. "επιστροφη στην κανονικοτητα." δεν είναι. Και επί ΣΥΡΙΖΑ δόθηκαν 

Quote

Αυξημένο κατά 5,5% θα είναι το κονδύλι για την κάλυψη των άγονων γραμμών το 2019. Προστέθηκαν νέες γραμμές στο ακτοπλοϊκό δίκτυο όπως η γραμμή Σαμοθράκη- Λήμνος- Καβάλα και η επιδότηση της γραμμής Πάτρα- Σάμη- Ιθάκη ενώ αυξήθηκε για τους καλοκαιρινούς μήνες αύξηση συχνότητας εξυπηρέτησης της Μεγίστης.

https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/nautilia/aiksimeno-to-kondili-gia-tis-agones-grammes-alla-ta-problimata-paramenoun/

 

Link to comment
Share on other sites

Εδω εχουμε ήδη απειρες επιδοτήσεις σε στεριά και θάλασσα , οι επιβατες που θα ταξιδεψουν αν η γραμμη ανοίξει θα προσφερουν εκατομμυρια στο κράτος μεσω της καταναλωσης και του ΦΠΑ .

Την ιδια ωρα Επιδότηση δίνεται κατα 60% σε επιχειρήσεις του τομέα αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών/Δικαιούχοι: Αστικά και Υπεραστικά ΚΤΕΛ που έχουν μορφή ΑΕ (Ανώνυμης Εταιρείας) ή Κοινού Ταμείου Εισπράξεων Λεωφορείων (ΚΤΕΛ)/ Υποβολές έως 31/10/2019

για πιο λογο λοιπον η Θεσσαλονικη να μην αποκτησει με τα κοντινα της νησια καποια ακτοπλοικη διασυνδεση;

 

Edited by wysiwid
Link to comment
Share on other sites

On 1/8/2020 at 4:46 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Στα αποτελέσματα του ΣΑΣ βλέπουμε ότι θα προκηρυχτούν, οι ακόλουθες επιδοτούμενες γραμμές

...

ΙV) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ –ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ – ΣΚΟΠΕΛΟΣ –ΣΚΙΑΘΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΡΙΩΝ (03) ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ (ΣΥΝΟΛΟ 22 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ)

 

Απο Θεσσαλονίκη πρώτο λιμάνι Αλόννησος. Ταμαμ.

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 1/9/2020 at 3:38 PM, express skiathos said:

Θα είναι κυκλικό το δρομολόγιο (Θεσσ- Αλ- Σκόπ- Σκ- Θεσσ) ή θα επιστρέφει πάλι από όλα τα λιμάνια?

Αν δρομολογηθεί κάτι θα είναι της μορφής Θεσσαλονίκη - Σκιάθο - Σκόπελο - Αλόννησο - Μαντούδι ή Κύμη / ή Θεσσαλονίκη - Αλόννησο - Σκόπελο - Σκιάθο - Αγιο Κωνσταντίνο ή Βόλο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ο υπουργός Ναυτιλίας ανακοίνωσε την προκύρηξη μιας νέας γραμμής που θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες, με τρία δρομολόγια την εβδομάδα

Quote

Στα θέματα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων επικεντρώθηκε η συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη με τον υφυπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας Θράκης, Σταύρου Καλαφάτη ενώ προαναγγέλθηκε η επαναφορά της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες από την 1η Ιουνίου.

Ο υπουργός τόνισε πως «η ασφάλιση της σταθερής και απρόσκοπτης σύνδεσης ανάμεσα στα νησιά και την ηπειρωτική Ελλάδα είναι βασική πολιτική προτεραότητα για την κυβέρνησή μας. Στο πλαίσιο αυτό αυξήθηκε το κονδύλι για τις άγονες γραμμές από τα 90 εκατ. ευρώ το 2019 στα 138 εκατ το 2021. Έτσι, αυξήθηκαν κατά 24 οι άγονες γραμμές, δημιουργώντας ένα ισχυρό δίκτυο και στο βορειοανατολικό αλλά και στο ανατολικό Αιγαίο και ασφαλίζοντας επαρκή πρόσβαση και στους νησιώτες αλλά και στους επισκέπτες με σύγχρονες μεθόδους».

Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε πως «η Θεσσαλονίκη ως μητρόπολη της Β. Ελλάδος αλλά και των Βαλκανίων δικαιούται να έχει κομβικό ρόλο στις θαλάσιες μεταφορές. Αυτήν τη στιγμή είναι ήδη δρομολογημένη η γραμμή που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το βορειοανατολικό Αιγαίο και σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω την προκύρηξη μιας νέας επιδοτούμενης γραμμής που θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες, με τρία δρομολόγια την εβδομάδα με έναρξη από την 1η Ιουνίου έως και τις 15 Σεπτεμβίου».

Στο ίδιο κλίμα, τόνισε πως «οι κάτοικοι της Β. Ελλάδος θα έχουν απευθείας πρόσβαση στις Σποράδες με ένα γρήγορο επιβατικό οχηματαγωγό πλοίο και με αυτό τον τρόπο επιβεβαιώνεται ο κεντρικός ρόλος που μπορεί να παίξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε επίπεδο ακτοπλοϊκών συνδέσεων».

Ο υπουργός σημείωσε ότι είναι σε εξέλιξη ένα ολοκληρωμένο και καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών της χώρας. Ήδη είναι σε εξέλιξη τρεις διεθνείς διαγωνισμοί των περιφερειακών λιμένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Ηγουμενίτσας, με πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από εγχώριους και εξωχώριους επενδυτικούς ομίλους και, όπως τόνισε, «το γεγονός αυτό πιστοποιεί και την ορθότητα της πολιτικής μας επιλογής, αλλά και γενικότερα την αναβάθμιση και τις δυνατότητες αξιοποίησης των περιφερειακών λιμένων».

Ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας Θράκης, με τη σειρά του, υπογράμμισε πως η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά θα παραμείνει ως έχει ενώ παράλληλα, θα αναπτυχθεί  η ενίσχυση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Θεσσαλονίκη με Σποράδες».

Παράλληλα, ανέφερε πως η σημερινή συζήτηση επικεντρώθηκε και σε θέματα λιμενικής πολιτικής. «Είναι πολύ σημαντικό πως η αναβάθμιση των λιμένων της βορείου Ελλάδος βρίσκεται σε αρκετά καλό δρόμο με το επενδυτικό ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό τόσο για λιμάνι της Καβάλας αλλά και της Αλεξανδρούπολης».

«Ειδικά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έγινε μια συζήτηση για την ενίσχυση και αναβάθμιση του και σημειώθηκε πως το επενδυτικό πρόγραμμα βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης. Αυτό έχει βαρύτατη σημασία όχι μόνο για την ανάπτυξη του ίδιου του οργανισμού «Λιμάνι Θεσσαλονίκης» αλλά και για όλη την περιοχή της Θεσσαλονίκης καθώς και για την ευρύτατη περιοχή», τόνισε ο υφυπουργός.

«Θα αναδειχθεί έτσι ως ένας πραγματικός πυλώνας και κόμβος ανάπτυξης που τόσο ανάγκη έχει η Θεσσαλονίκη και η υπόλοιπη Ελλάδα», κατέληξε ο κ. Καλαφάτης.

 

 

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Ποιός θα το περίμενε πως ότι γραμμή είχε το λιμάνι Θεσσαλονίκης, θα ήταν άγονη με το αντίστοιχο μερτικό. Ούτε η Σχοινούσα να ήταν η συμπρωτεύουσα..! 

Link to comment
Share on other sites

Πραγματικά δε μπορώ να βρω τους λόγους που στη γραμμή δε πέτυχε κανένα πλοίο-ταχύπλοο και εταιρεία σε έστω εποχική δρομολόγηση.Το μόνο αρνητικό που βρίσκω είναι πως η απόσταση Θεσσαλονίκη Σποράδες είναι σχετικά μεγάλη.Η Θεσσαλονίκη είναι μία τεράστια πόλη κοντά στο ένα εκατομμύριο.Βρίσκεται σε στρατηγική θέση και πολλές οδικές αρτηρίες ακόμη και από τα Βαλκάνια οδηγούν σε αυτήν.Έχει μεγάλο αεροδρόμιο με πάρα πολλές συνδέσεις από όλο το κόσμο.Οι Σποράδες τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί τουριστικά παρα πολυ και ειδικά η Σκιάθος θα μπορούσα να πω πως είναι η Μύκονος του Βορά.

Μήπως ποτέ καμία εταιρεία δε μπήκε στη γραμμή με μακροπρόθεσμο πλάνο;Μία αρπαχτή και φεύγουμε;

Με διαφήμιση,πλάνο,γνωριμίες και σωστές πρακτορεύσεις η γραμμή πιστεύω έχει μεγάλη δυναμική ώστε να τραβήξει πολύ κόσμο.

Link to comment
Share on other sites

Κατά τη γνώμη μου, δεν υπήρχε πλάνο, σωστή διαφήμιση (τελευταία στιγμή) αν ανακοινώσουν τα δρομολόγια από τον Νοέμβριο-Ιανουαριο τότε και πολλοί τουρίστες από τα Βαλκάνια θα έρθουν, και οργανωμένα πακετα με το αεροδρόμιο αλλά και οι Θεσσαλονικείς ακόμη και από την Μακεδονία θα το προτιμησουν . Το καλυτερο πλοιο για τη γραμμή είναι το Flying Cat 4. Ταχυτατο και μεγαλο. Τώρα σε ετήσια βάση, αν λάβουμε υπόψη ότι οι εταιρείες βγάζουν τον χειμώνα με τα φορτηγά, από Θεσσαλονίκη πχ για Σκιάθο το Aqua Blue το έκανε αν θυμάμαι καλά γύρω στο 6ωρο. Από Θεσσαλονίκη για Βόλο είναι γύρω στις 2,5 ώρες δρόμο και άλλες 2,5 ώρες για Σκιάθο. Άρα 5 ώρες. Με ανταγωνιστικές τιμές (αν βάλουμε καύσιμα και διόδια) μπορεί να αποκτήσει ισχυρό μερίδιο τόσο στα φορτηγά όσο και στους επιβάτες. 

Link to comment
Share on other sites

Τελευταίο ταχύπλοο που έκανε τη γραμμή ήταν το SUPERSPEED. Όσα πλοία δρομολογήθηκαν τα τελευταία χρόνια στη γραμμή ήταν εντελώς από σπόντα ή επειδή περίσσευαν στο στόλο τους. Χωρίς πλάνο και χωρίς προοπτικές, δεύτερη χρονιά δεν εμφανιζόταν.

Link to comment
Share on other sites

Θυμάμαι αρχές δεκαετίας του 90, τα δελφίνια της εταιρείας Ceres πηγαινοέρχονταν στις Σποράδες γεμάτα και από Θεσσαλονίκη , γιατί ακριβώς η εταιρεία ειχε συστηματικη και οργανωμένη παρουσία στη γραμμή κάθε χρόνο εκείνη την περίοδο. Αυτό που ποτέ μου δεν κατάλαβα ήταν το γιατί οι επόμενοι "παίκτες" των Σποράδων "έβγαλαν τη Θεσσαλονίκη στην απέξω"

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα όμως έχουν αλλάξει πολλά. Το κυριότερο, η ποιότητα της οδικής σύνδεσης. Με την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας οι επιλογές ταξιδιού άλλαξαν. Τη δεκαετία του 1990 ήταν καημός να πας από Θεσσαλονίκη στον Βόλο, σήμερα είναι μόλις 2-2.30 ώρες με ΙΧ.

Link to comment
Share on other sites

Και οδικώς να πάει Βόλο πάλι καράβι θα χρειαστεί για να μεταβεί στα νησιά.Με απευθείας σύνδεση Σποράδων Θεσσαλονίκης από εταιρεία σοβαρή και με προγραμματισμό θα δούλευε πολύ καλά.

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς και μια εταιρεία που πιστέψει και στηρίξει τη γραμμή θα πάει καλά. Πάντα όμως υπάρχει και ο παράγοντας "κόστος". Για έναν επιβάτη χωρίς ΙΧ δεν χωρά αμφιβολία ότι το πλοίο από Θεσσαλονίκη θα συμφέρει. Για παρέες με ΙΧ θα χρειαστεί τιμολογιακή πολιτική τέτοια που να καθιστά το ταξίδι με πλοίο πιο οικονομικό.

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς και ο βασικότερος-κατά την γνώμη μου-λόγος είναι η σχέση "χρονοαπόσταση προς τιμή ". Αν πχ μπει κάνα ταχύπλοο τύπου "Terra Jet" και έχει το εισιτήριο Θεσσαλονίκη-Σποράδες 20€, προφανέστατα και θα προτιμήσουν όλοι τον συνδυασμό 20€&3ώρες ταξίδι από όλους τους υπόλοιπους οδικούς συνδυασμούς. Συν η διαφήμιση..να το ξέρει ο κόσμος να κάνει τα κουμάντα του και όχι τελευταίας στιγμής δουλειές. 

Link to comment
Share on other sites

Για να βαλει το οποιοδηποτε ταχυπλοο τετοιες τιμες ,θα πρεπει να συντρεχει καποιος λογος, δηλαδη ανταγωνισμος ,ο οποιος στη συγκεκριμενη περιπτωση δεν υπαρχει.Το TERA οταν ειχε τα 20αρια εμπαινε μεσα με τα χιλια ,αλλα ηθελε να παρει μεριδιο και να "καταστρεψει τους υπολοιπους

Ποιος παλαβος θα μπει μονοπωλειο σε μια γραμμη, ,και θα βαλει και 20 ευρω το εισιτηριο;

Link to comment
Share on other sites

Ενας απο του κυριότερους λόγους -κατα την άποψη μου- είναι οτι το μεγαλύτερο ποσοστό του κόσμου στην  ΘΕΣ/ΝΙΚΗ και στις γύρω περιοχές είναι κολλημένοι με την Χαλκιδική και με το ιχ τους είναι εκεί σε λίγες ωρες...(μπορεί να σταζουν απο την ζεστη και να ειναι μποτιλιαρισμένοι εκεί για ώρες αλλά σα την Χαλκιδική ΔΕΝ ΕΧΕΙ)...επίσης ΔΕΝ το έχουν το ''μικρόβιο'' του βαποριού μέσα τους .

Ασε που αν ξεκινάς μια γραμμή αρχές Ιουλίου,γιατί περιμένεις να σου δωσουν επιδοτηση,χωρις διαφήμιση,χωρις promo και με ''μυρωδιάδες''  ΔΕΝ υπάρχει περίπτωση να τραβήξει το όλο σκηνικό.

ΣΗΜ: Η BLUE STAR FERRIES  για κεντρικό πράκτορα στην Θεσ/νικη έχει τον πράκτορα ....της Καβάλας !!!Κάτι λέει κι αυτό😉

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, gtogias said:

Σήμερα όμως έχουν αλλάξει πολλά. Το κυριότερο, η ποιότητα της οδικής σύνδεσης. Με την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας οι επιλογές ταξιδιού άλλαξαν. Τη δεκαετία του 1990 ήταν καημός να πας από Θεσσαλονίκη στον Βόλο, σήμερα είναι μόλις 2-2.30 ώρες με ΙΧ.

Δεν διαφωνώ φυσικά ότι έχει αλλάξει η ποιότητα της οδικής σύνδεσης, αλλά και πάλι νομίζω πως ειδικά για τη Σκόπελο και την Αλόννησο, το απευθείας από Θεσσαλονίκη θα βόλευε έναν βορειοελλαδίτη, είτε με ένα καλό συμβατικό, είτε με ταχύπλοο.  Ο Βόλος είναι περίπου 2μισι ώρες και από εκεί με το Εξπρές Σκιάθος π.χ. η Σκόπελος άλλες 4 ώρες.  Με μία νορμάλ τιμολογιακή πολιτική και με σωστό μακρόπνοο προγραμματισμό πολλά θα μπορούσαν να γίνουν.  Μάλιστα έχω την αίσθηση πως το Aqua Blue το καλοκαίρι του 2018 ΄-και παρά τον αρπακολλίστικο και άνευ προγραμματισμού τρόπο που μπήκε στις αρχές Ιουλίου-  τελικά στο κομμάτι Θεσσαλονίκη-Σκιάθος του δρομολογίου του τα πήγε εξαιρετικά καλά!

Link to comment
Share on other sites

Ακόμα δεν έχει βγει η προκήρυξη για το διαγωνισμό, οπότε μην περιμένεις κάτι πριν τα τέλη Μαΐου. Τότε θα δούμε ποιο πλοίο θα κερδίσει τη γραμμή, άρα και τα δρομολόγια και τιμοκαταλόγους.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...