Jump to content
Shipfriends

Μότορσιπ: Νέα, Κινήσεις, Απορίες κλπ


Recommended Posts

Από τις Σποράδες να πω εγώ για το ΣΚΙΑΘΟΣ που υπάρχει σε φωτογραφία του site μας στην gallery, από τον φίλο polmyt. Να θυμίσω ότι σ' ένα ταξίδι του στον Βόλο το ΣΚΙΑΘΟΣ (ήταν στις αρχές της αγοράς του) έπιασε φωτιά στο μηχανοστάσιο, την οποία πρόλαβαν και δεν πήρε διαστάσεις. Πριν το ΣΚΙΑΘΟΣ (το κόκκινο) υπήρχε ένα άλλο πλοίο με το ίδιο όνομα, το οποίο αγόρασαν Σκοπελίτες και το βάφτισαν ΙΩΑΝΝΑ-ΧΡΥΣΟΥΛΑ (ήταν και είναι μπλε). Μέχρι το 1995 περίπου στις μεταφορές με μότορσιπ είχαμε στη Σκιάθο και το ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ (γκρι), το οποίο σαπίζει στα Πευκάκια στον Βόλο. Υπάρχει ακόμα και σήμερα καθισμένο σε κάτι αβαθή παρέα μαζί με άλλο ένα απέναντι από την προβλήτα που πέφτει το ΣΚΙΑΘΟΣ. Περιστασιακά ΠΕΡΝΆΕι το ΝΙΣΥΡΟΣ και το ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ ΣΚΟΠΕΛΟΥ. Δυστυχώς δεν έχω φωτογραφίες για να μοιραστώ μαζί σας.

Στην Σκιάθο, για όσους έχουν έρθει, μέχρι πριν 7 ή 8 χρόνια το μοτορσιπ έπεφταν στο Δημοτικό σχολείο (εκεί που σκέφτονται να στείλουν την προβλήτα του ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΙΑΘΟΣ), αλλά επειδή δημιουργούνταν πρόβλημα πλέον μιας και πλακοστρώθηκε η παραλία τα διώξανε όλα και τα στείλανε στην μικρή προβλήτα στον Άγιο Γεώργιο στο αεροδρόμιο.

Μόνο τα γκαζάδικα πέφτουν πλέον στο λιμάνι μέσα για εφοδιασμό με καύσιμα.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Και μιά παλιά φωτογραφία (χωρίς χρονολογία) του μότορσιπ ΧΑΡΟΥΛΑ από την Κέρκυρα.

Η λεζάντα λέει: "Μαντούκι: Εργοστάσιο Ζαφειρόπουλου-Σοφιανόπουλου. Εφοδιασμός με σιτάρι."

Από το εξαιρετικό oldkerkyraphoto.blogspot.com :)

.

post-31-128326972133_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Καλώς σας βρήκα στην λίστα.

Αν και πάει αρκετός καιρός που σταμάτησε η συζήτηση για τα μοτορσιπ, μάλλον από επαγγελματικό ενδιαφέρον, θα ήθελα να ρωτήσω εαν κάποιος γνωρίζει περί ναυλαγοράς των εν λόγω πλοίων:

-πόσο είναι το ΤC για παράδειγμα για ένα καράβι 1-2κ dwt?

-θεωρείται ουσιαστική επένδυση? καλή επένδυση? (σαφώς όχι σαν την ποντοπόρο, προφανώς).

-οι ηλικίες τους είναι αρκετά παλιές από ότι έτρεξα στο register. Υπάρχουν σχέδια για newbuildings (κάτι έλεγε ο Βαρβατές εαν δεν κάνω λάθος)?

ευχαριστώ!!!

Πάνος

Link to comment
Share on other sites

-πόσο είναι το ΤC για παράδειγμα για ένα καράβι 1-2κ dwt?

-θεωρείται ουσιαστική επένδυση? καλή επένδυση? (σαφώς όχι σαν την ποντοπόρο, προφανώς).

-οι ηλικίες τους είναι αρκετά παλιές από ότι έτρεξα στο register. Υπάρχουν σχέδια για newbuildings (κάτι έλεγε ο Βαρβατές εαν δεν κάνω λάθος)?

Δυστυχως για τη συγκεκριμενη αγορα δε γνωριζω ακριβη νουμερα να σου πω. Εχοντας ομως παλιοτερα μια σχετικη επαφη, η εντυπωση που εχω σχηματισει ειναι πως τουλαχιστον στο δικο μας κομματι της υδρογειου η πολυ μεγαλη πλειοψηφια της δουλειας που γινεται ειναι spot, αρα δεν ειμαι και σιγουρος για το πως παιζουν οι τιμες σε tc. Για να ειμαι ειλικρινης δε νομιζω καν οτι υπαρχει καποιο index οποτε πας μαλλον με το feeling της αγορας τη δεδομενη χρονικη στιγμη.

Το ευχαριστο ειναι πως στη Μαυρη Θαλασσα αλλα και στην Ανατολικη Μεσογειο γενικοτερα, υπαρχει πληθωρα φορτιων και μαλιστα προς διαφορες κατευθυνσεις με συνεπεια να περιοριζονται τα ballast trips. Επισης λογω των αποστασεων οι ουσιαστικες πλευσιμες μερες το μηνα ειναι λιγες, οποτε με ενα οικονομικο πλοιο και ο βραχνας του πετρελαιου περιοριζεται χωρις αυτο να σημαινει οτι δεν ειναι και το βασικο εξοδο. Το ασχημο ειναι πως ενα καλο κομματι της αγορας κυριαρχειται απο ρωσικα river type(αν και τα περισσοτερα απο αυτα ειναι στα 3-5k dwt) αλλα και τα μικρα Τουρκικα μοτορσιπακια τα οποια κυριολεκτικα πανε με ενα κουβα πετρελαιο.

Η γνωμη μου ειναι οτι σε αυτην την αγορα -εκτος αν εχεις πισω σου κανενα πολυετες κοντράτο- δεν πας με ελληνικη σημαια επ' ουδενι διοτι απλα δεν μπορεις να ανταγωνιστεις. Ασε που ακομα και να μπορουσες να ανταγωνιστεις, πιστεψε με το τελευταιο πραγμα που θες να κανεις ειναι να μπλεξεις με τη γραφειοκρατια του ΥΕΝ και του ΛΣ. Κατα τη γνωμη μου λοιπον κοιτας για καποια εξωτικη σημαια και εξωτικο πληρωμα, απ' οτι εχω ακουσει οι Συριοι ειναι οι φθηνοτεροι, οχι ομως απαραιτητα και οι καλυτεροι.

Γενικα οι ηλικιες των πλοιων ειναι μεγαλες, ο στολος ομως ανανεωνεται. Δεν ξερω αν υπαρχουν πλανα για τετοιες ναυπηγησεις στην Ελλαδα και δεν μπορω πραγματικα να καταλαβω πως θα ηταν ανταγωνιστικες εκτος αν επεφτε καμια τρελη επιδοτηση απο το Κρατος. Ομως τα Τουρκικα ναυπηγεια βγαζουν αξιολογα κομματια και το κυριοτερο με μικρη καταναλωση. Πρεπει να ψαξεις πολυ για να βρεις κατι καλυτερο απο αυτο. Ενα βασικο επισης πλεονεκτημα -κατα τη γνωμη μου παντα- σε αυτην την κατηγορια ειναι να εχεις το δυνατον πιο ευκολα αμπαρια, κατα προτιμηση τετραγωνα και χωρις εμποδια, κουραδορους κλπ. Σου εξασφαλιζει γρηγοροτατη φορτο-εκφορτωση και χωρις ζημιες και στο πλοιο σου και στο φορτιο.

Τελος το αν ειναι ουσιαστικη επενδυση, ειναι κατι το υποκειμενικο. Εσυ βαζεις κατω το οικονομικο σκελος, την επενδυση σου και τα διαφορα οικονομικα μεγεθη μαζι με το return on investment που επιθυμεις για να δεις πραγματικα αν σε συμφερει.

Δύο motorships από τις αρχές της δεκαετίας του 60. Το ΕΡΣΗ και το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.

Πολυ μου αρεσουν αυτα φιλε μου. Πες μας αν θελεις την πηγη των φωτο αλλα και σχετικα με τη φωτο του Μακεδονια, που εχει τραβηχτει. Υπαρχει κανενα στοιχειο γι αυτα τα πλοια μπας και τα βρουμε σε κανενα Lloyd's Register?

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Nick

Oι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες και οι δύο από τον Marittimo στην Κάλυμνο με την πρώτη του φωτογραφική μηχανή που απέκτησε το καλοκαίρι του 1963. Τα πλοία αυτά ήταν τακτικοί επισκέπτες στο εν λόγω λιμάνι. Εάν έχεις πρόσβαση σε Lloyd's registers, πιθανώς να βρείς σχετικές πληροφορίες.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Στο βιβλίο μου "Αναδρομή ενός αιώνα 1900 - 2000" Τόμος 3 Φωογραφικά τεκμήρια, υπάρχουν πολλές φωτογραφίες από μότορσιπς. Ιδε και www.nafpigika.gr.

Πέραν των ανωτέρω διαθέτω σε κάθε ενδιαφερόμενο, χωρίς κόστος, εγγεγραμμένα DVD με τίτλους "Ναυπηγικές ηλεκτρονικές καταγραφές" και "Ναυπηγικές αναδρομές".

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Αυτη την περιοδο σε καρναγιο του Περαματως καλωπιζεται το ΧΡΙΣΤΙΝΑ.Εκτος απο το συνηθη καθαρισμο πρεπει να εχει αλλαξει και μερικες λαμαρινες.Το ΧΡΙΣΤΙΝΑ το συνανταμε συχνα στα μερη του proud. αλλα και στο Ιονιο γενικοτερα

Στην Γερμανικη Σκαλα εχει δεσει το GEORGIA M σε οχι και πολυ καλη κατασταση ειναι η αληθεια.Ανηκει στην ιδια εταιρεια που εχει και το ΧΡΙΣΤΙΝΑ.Κυριως δουλευει στις Κυκλαδες.Προσωπικα το εχω πετυχει σε αρκετα απο τα Κυκλαδονησια

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 3 months later...

Το RAND αλλαξε ονομα και ιδιοκτητη τον Μαρτη που μας περασε.Παντως με τετοιο ονομα και με σημαια Βολιβιας δεν το κοβω για Ελληνικο.

Τα δυο αδελφα ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ και FANARA που ηταν μεχρι προσφατα στο Μολο ΔΕΗ εχουν πλεον μετακομισει παρεουλα στη Σαλαμινα.

Ακομα στο ναυπηγεια του Παναγιωτακη ειναι το μοτορσιπακι ΜΙΧΑΗΛΙΑ που βρισκοταν αρκετο καιρο εκει εχει βγει στο καρναγιο για επισκευες

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Το Φ/Γ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ ΣΚΟΠΕΛΟΥ (ΙΜΟ 7120823) ξεφορτώνε νερά, μπύρες και αναψυκτικά στο λιμάνι της Σκιάθου (εκεί που δένουν τα δελφίνια.

Το Φ/Γ ΣΚΙΑΘΟΣ μόνο του (1,2)

Και παρέα με το ΙΩΑΝΝΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ 1,2

Edited by express skiathos
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 months later...
On 11/3/2012 at 12:23 PM, ΣΕΙΡΙΟΣ said:

Στο ναυπηγείο Κουρή βρίσκονται παροπλισμένα εδώ και αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, τα cargo ships ΚΩΣΤΗΣ Τ (Έτος κατασκευής : 1968 - Ολλανδία, IMO 6813368) 

gallery_2102_603_240849.jpg

Το Κωστής Τ βρίσκεται δεμένο μπροστά από το ναυπηγείο του Κουρή στην Αμαλιαπολη και σαπίζει πάνω από 7 χρόνια στο ίδιο σημείο.

Link to comment
Share on other sites

  • polmyt changed the title to Μότορσιπ: Νέα, Κινήσεις, Απορίες κλπ

Το Akin (ΙMO No 8125155) είναι ναυπηγημένο το 1984 στο ναυπηγείο Hidrodinamik στη Τούζλα της Τουρκίας με ονομα Sea Rhine (Yard No: 19). Το πλοίο φοράει μια κύρια μηχανή Sulzer, που το δίνει ταχύτητα μέχρι 12 κόμβους. Το πλοίο έχει μήκος 98.06 μέτρα και πλάτος 14.50 μέτρα και ανήκει στην Dentas Denizcilik Gayrimenkul με έδρα την Τουρκία.

Link to comment
Share on other sites

Το Κωνσταντίνος Γ (ΙMO No 8209731) είναι ναυπηγημένο το 1984 στο ναυπηγείο Cassens Werft στο Emden της Γερμανίας με το όνομα Petena (Yard No: Emden 160). Το πλοίο έχει μήκος 80.73 μέτρα και πλάτος 12.76 μέτρα και ανήκει στην Κωνσταντίνος Γ Ν.Ε. με έδρα το Πέραμα. Το όνομα Petena το κράτησε μέχρι το 1998, που μετονομάστηκε σε Sea Clyde μέχρι το 2001. Μετά πήρε το όνομα Westerems μέχρι το 2005, μετά Fehn Carrier μέχρι το 2006 και στη συνεχεία Liv Kristin μέχρι το 2017.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μεταφερόμαστε στο Porto Viro της Ιταλίας για μια σύντομη ματιά στο μοτορσιπάκι με το όνομα Mika(IMO 8321656) το οποίο δεν ξέρω αν ετοιμαζόταν να φορτώσει ή ακόμη ξεφόρτωνε. Έχει dwt 1,768 και πλοιοκτήτης του φέρεται να είναι ένα ιταλικό πρακτορείο με το όνομα Nova Mar. Ημερομηνία γέννησης το 1983 στο ναυπηγείο Peters του Wewelsfleth(597) με το εμπνευσμένο όνομα Ali Baba. Ακολούθησε το Rebeca Sousing το 2005 και το τωρινό του όνομα το πήρε το 2017. Μηχανή Deutz.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Το Kazim Genc (ΙMO No 9001162) είναι ναυπηγημένο το 1993 στο ναυπηγείο Torgen Shipbuilding Industry & Trade στη Κωνσταντινούπολη (Yard No: 50). Το πλοίο έχει μήκος 93.20 μέτρα και πλάτος 13.60 μέτρα και ανήκει στην GENC KAPTAN DENIZCILIK με έδρα την Κωνσταντινούπολη.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, enas chiotis said:

Εδώ και 2 μέρες στα δυτικά της Χίου, λίγο έξω από τα Μεστά, με τις εργασίες αποκατάστασης να προχωρούν. Φωτό του συναδέλφου nissos chios.

Τι να έπαθε η MAN άραγε? Η μήπως κανένα CPP? 

Βρήκα και μια φωτογραφία από το μηχανοστασιο του.. Αν και μπορεί να είναι από τα αδερφακι του το Partizan

__.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Επειδή ασχολούμαι με bulk carrier αλλά το short shipping το θεωρώ έναν ενδιαφέρον κλάδο. Μήπως μπορείς να μου πεις ποιοι είναι leader σε αυτή την αγορά? Και από πλευρά ναυλομεσίτες και εταιρίες διαχειρίσεις.

Link to comment
Share on other sites

General cargo είναι συνήθως μικρές εταιρείες με 1 η 2 βαπόρια. Μια εταιρεία που γνωρίζω ότι έχει δύναμη στο χώρο 6k με 8k είναι η Wilson. Επίσης αρκετοί Ολλανδοι Νορβηγοί και κάποιοι Γερμανοι ασχολούνται με το κλάδο καθώς φυσικά και αρκετοί Τούρκοι και ΣυριοΛιβανεζοι. 

Γενικά το GC έχει χάσει μερίδιο αγοράς από τα MPP μικρού μεγέθους που κατά κύριο λόγο τα είχαν/έχουν Γερμανοί. 

Επίσης οι leader σε ναυλωσεις είναι με διαφορά οι Τούρκοι 

 

22 hours ago, Nick the Greek said:

Σοβαρά κάνει τόση διαφορά ο εκσκαφέας ε? 

Που να δεις εκσκαφέα να τραβάει κουπί σε μπαρτζα.. Εκεί να δεις διαφορα😁

Edited by Nereus
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...