Jump to content
Shipfriends

H προσάραξη του ΕΓ/ΟΓ Ιεράπετρα στη Ρόδο.


Recommended Posts

Κυριακή, 09 Οκτωβρίου 2005

Προσάραξη Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου

Σήμερα το πρωί, το Ε/Γ -Ο/Γ «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ Λ.». Ν. Αγ. Νικολάου 07, προσάραξε σε αβαθή έξω από το λιμάνι της Ρόδου (πλησίον των εγκαταστάσεων του Ναυτικού Ομίλου Ρόδου). Το πλοίο εκτελούσε δρομολόγιο από Ρόδο για Χάλκη - Διαφάνι - Κάρπαθο - Κάσο - Σητεία - Αγ. Νικόλαο - Σαντορίνη - Μήλο - Πειραιά με 170 επιβάτες και 62 άτομα πλήρωμα, οι οποίοι είναι όλοι καλά στην υγεία τους.

Άμεσα τέθηκε σε ετοιμότητα το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου και έσπευσαν στην περιοχή και παραμένουν, ένα περιπολικό και ένα ναυαγοσωστικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος, δύο ρυμουλκά και ένα τουριστικό σκάφος.

Από την προσάραξη δεν έχει παρατηρηθεί εισροή υδάτων ούτε και ρύπανση.

Οι επιβάτες του πλοίου αποβιβάζονται και μεταφέρονται με Ε/Γ-Τ/Ρ σκάφη στο λιμάνι της Ρόδου. Μετά την αποβίβαση τους, θα γίνουν προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου.

Προανάκριση διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Ρόδου.

Από το ΥΕΝ/ΑΠΕ.

Νεώτερα

Προσάραξε το "Ιεράπετρα"

Συντάκτης: Αννίτα Πασχαλινού

9/10/2005 9:45:00 πμ

Λαχτάρισαν σήμερα το πρωί οι 170 επιβάτες του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου "Ιεράπετρα" των Lane Sea Lines. Εξερχόμενο από το λιμάνι της Ρόδου και για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία το πλοίο προσάραξε. Όλοι οι επιβάτες αλλά και τα 62 μέλη του πληρώματος είναι καλά στην υγεία τους. Το πλοίο δεν έχει πάρει κλίση και δεν έχουν εισέλθει σε αυτό νερά. Τα τοιχώματα του, εξετάζονται από δύτες και γίνονται προσπάθειες αποκόλλησης. Κοντά στο σκάφος, βρίσκονται ένα ναυαγωστικό, δύο ρυμουλκά και πλωτά του Λιμενικού Σώματος. Το "Ιεράπετρα" εκτελούσε δρομολόγιο από Ρόδο Πειραιά, με ενδιάμεσους σταθμούς την Κάρπαθο, την Κάσο, τη Σητεία, τον Άγιο Νικόλαο, τη Σαντορίνη και τη Μήλο.

Από την ΕΡΤ
Link to comment
Share on other sites

Στα αβαθή κόλλησε το Ιεράπετρα, σήμερα το πρωί

9/10/2005 | 09:30 | Πηγή: SKY

Στις 5 παρά τέταρτο σήμερα το πρωί το Ιεράπετρα της Λασηθιωτικής Ναυτιλιακής Εταιρείας΄"έπιασε" στα αβαθή, τριακόσια μέτρα έξω από το λιμάνι της Ρόδου, κοντά στον φάρο του Αγίου Νικολάου.

Το πλοίο της ΛΑΝΕ είχε ξεκινήσει ταξίδι για Χάλκη, Διαφάνι, Κάσο Σητεία, Αγιο Νικόλαο, Θήρα, Μήλο και Πειραιά με 157 επιβάτες και τα 62 άτομα του πληρώματος, όμως λίγα μέτρα έξω από το λιμάνι της Ρόδου χτύπησε στα αβαθή όπου και παραμένει ως τώρα. Δύτες έχουν ήδη εξετάσει τα ύφαλα του σκάφους και δεν διαπίστωσαν σοβαρά προβλήματα ενώ τώρα γίνονται προσπάθειες αποκόλλησης του ενώ για βοήθεια έχουν σπεύσει ένα ναυαγωστικό, δύο ρυμουλκά και πλωτά του Λιμενικού Σώματος.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως οι 157 επιβάτες θα βγούνε στη Ρόδο και θα φιλοξενηθούν σε ξενοδοχείο, μέχρι να προωθηθούν στους προορισμούς τους με το Κορνάρος την ερχόμενη Τρίτη.

Το Ιεράπετρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΛΑΝΕ κ. Αλεβίζο αφού αποκολληθεί θα πάει, κενό επιβατών στον Πειραιά για επισκευές και επιθεώρηση

Από τον Ρ/Σ «Sky» της Ρόδου.
Link to comment
Share on other sites

Το πλοίο δεν πρέπει να έχει αποκολληθεί μέχρι αυτή την ώρα.

Το ΥΕΝ έβγαλε, εν τω μεταξύ, και άλλες ανακοινώσεις, αλλά δεν λέει τίποτε για το ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ.

Και για να μην έχει αποκολληθεί σημαίνει ότι δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση.

Οπότε, μάλλον, πάμε για αύριο.

Επίσης, εντύπωση μου κάνει η έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με το πλοίο.(Σημ. δεν έχω δεί τηλεόραση)

Λες και προσαράζουν καθημερινά τα πλοία. Λες και μας περισσεύουν τα πλοία και δεν μας νοιάζει.

Και όπως έγραψε το in.gr "Αναχώρηση από τη Ρόδο με απρόοπτα για το Ε/Γ Ο/Γ «Ιεράπετρα»"!!!

Έλα Παναγία μου!

Προσαράζει το πλοίο, αποβιβάζονται οι επιβάτες με άλλα πλοιάρια (προφανώς τα οχήματα είναι ακόμα μέσα), θα φύγουν άγνωστο πότε για τον προορισμό τους, και όλα αυτά χαρακτηρίζονται "απρόοπτα"!!!

Link to comment
Share on other sites

Εγώ στον αντένα είδα το πλοίο προσαραγμένο κι ένα ρυμουλκό να έχει πάρει κάβο και να βογάρει.Κι αυτή η λήψη ήταν απογευματινή.

Για να μην έχει αποκοληθεί ακόμα μάλλον το πλοίο θα έχει βυζακώσει στην άμμο(διότι αν ήταν βραχώδεις ο βυθός θα είχαμε σίγουρα ρήγμα)οπότε χαιρετίσματα.

Πολύ πιθανόν αν δεν τα καταφέρουν και αύριο πρωί να προσπαθήσουν την μεταφόρτωση των οχημάτων για να σηκωθεί το πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

.

Και η επιβεβαίωση όσων είπαμε προηγουμένως και για την μεταφόρτωση που είπε ο Ηλίας.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΒΡΑΧΙΑ

Ποινικές διώξεις εναντίον του καπετάνιου για παράβαση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου

10/10/2005 | 18:22 | Πηγή: SKY

Εμφανίσθηκε σήμερα ενώπιον του εισαγγελέα ο καπετάνιος του Ιεράπετρα Μανώλης Φραγκιαδάκης για να δώσει εξηγήσεις μετά από την περίεργη πορεία του πλοίου προς τα βράχια του ΝΟΡ.

Ο εισαγγελές άσκησε ποινικές διώξεις εναντίον του καπετάνιου για παράβαση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια και διατάραξη συγκοινωνιών από αμέλεια.

Ακόμη ο εισαγγελέας της Ρόδου ζήτησε να διενεργηθεί πραγματογνωμοσύνη για να διαπιστωθούν τα αίτια του ατυχήματος αλλά και τα αποτελέσματα από την πορεία του Ιεράπετρα προς τα αβαθή του λιμανιού της Ρόδου.

Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΒΡΑΧΙΑ

Στις 5 παρά τέταρτο χτες το πρωί το Ιεράπετρα της Λασηθιωτικής Ναυτιλιακής Εταιρείας΄"έπιασε" στα αβαθή, τριακόσια μέτρα έξω από το λιμάνι της Ρόδου, κοντά στον φάρο του Αγίου Νικολάου.

Το πλοίο της ΛΑΝΕ είχε ξεκινήσει ταξίδι για Χάλκη, Διαφάνι, Κάσο Σητεία, Αγιο Νικόλαο, Θήρα, Μήλο και Πειραιά με 157 επιβάτες και τα 62 άτομα του πληρώματος, όμως λίγα μέτρα έξω από το λιμάνι της Ρόδου χτύπησε στα αβαθή του ΝΟΡ όπου και παραμένει ως τώρα.

Δύτες έχουν εξετάσει τα ύφαλα του σκάφους και δεν διαπίστωσαν σοβαρά προβλήματα ενώ τώρα γίνονται προσπάθειες αποκόλλησης του ενώ για βοήθεια θα έρθουν σήμερα ειδικά ναυαγωστικά και δύο ρυμουλκά.

Έτσι χωρίς αποτέλεσμα παραμένουν προς το παρόν οι προσπάθειες για την αποκόλληση του πλοίου και σημειώνεται πως οι προσπάθειες είναι ιδιαίτερα δύσκολές καθώς στο πλοίο υπάρχουν ακόμα 27 βαριά φορτηγά οχήματα. Για το λόγο αυτό, θα επιχειρηθεί να μεταφερθούν τα φορτηγά σε άλλο πλοίο.

Κατά τον Λιμενάρχη της Ρόδου κ. Σεφεριάδη, δύτες και το μεγάλο ρυμουλκό Μέγας Αλέξανδρος της εταιρείας Τσαβλίρη ήρθαν στη Ρόδο κι έχουν ξεκινήσει εργασίες σήμερα στις 6 το απόγευμα για την αποκόλληση, που πάντως θεωρείται δύσκολη.

Από τον Ρ/Σ "SKY" της Ρόδου.
Link to comment
Share on other sites

Θα αδειάσουν τα οχήματα από τα φορτηγά καιρού επιτρέποντος λογικά θα ξεσαβουρώσουν και τα τανκια του βαποριού οπότε με το ανέβασμά του και με το τράβηγμα του ρυμουλκού λογικά θα αποκολληθεί.

Ολα αυτά καιρού επιτρέποντος βέβαια.

Είμαι περίεργος να μάθαινα την ταχύτητα την στιγμή της προσάραξης. :D

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνα με πληροφοριες τα πραγματα δεν ειναι και τοσο καλα.

Αν και εχει αναφερθει επισημα πως το πλοιο δεν εχει σοβαρη ζημια εμαθα απο ανεπιβεβαιωτη πηγη οτι εχει τελικα σοβαρη ζημια. Θυμιζει περιπτωση ΙΟΝΙΟΝ.

Για να δουμε τι θα βγαλει.. Λετε να εχουμε και δευτερο Αριωνα μεσα σε ενα χρονο?

(Παντως αν δεν επιβεβαιωθει η πηγη μου θα το καταλαβετε. Θα τον κρεμασω στο κοκκινο αναποδα να του σφυρανε τα βαπορια που φευγουνε :D )

Link to comment
Share on other sites

Η αποκόληση πρέπει να γίνει το συντομότερο δυνατόν.Διότι έτσι και πιάσει καμιά δυνατή σοροκάδα 8 μποφώρ(όχι απίθανο φαινόμενο για φθινόπωρο) όπου η θάλασσα έρχεται ζωντανή ως τις ακτές της συγκεκριμένης περιοχής θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα.

Για την ζήμια μεγάλο ρόλο στον καθορισμό της σοβαρότητας θα παίξει αν τα τιμόνια και οι αξονοπροπέλες έχουν πάθει ζημιά ή όχι.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με τις σημερινές Ροδίτικες εφημερίδες είναι έντονη η φημολογία ότι η προσάραξη οφείλεται σε κόλλημα του πηδαλίου.

Επίσης κυκλοφορεί και η περίπτωση λάθους του πηδαλιούχου.

Σύμφωνα με την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ στο πλοίο υπάρχουν 3 ρήγματα.

Η ίδια εφημερίδα αναφέρει ότι στην θέση του ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ θα μπεί το ΑΠΤΕΡΑ.

Πάντως, παρόλο που ασκήθηκε δίωξη στο πλοίαρχο του πλοίου, όλοι μόνο καλά λόγια έχουν να πουν γι' αυτόν.

Θυμίζοντας την εμπειρία του και τα 10 χρόνια του στην γραμμή.

Link to comment
Share on other sites

Παραμένει «ακλόνητο» στη θέση του

ΡΟΔΙΑΚΗ Ημερομηνία Σύνταξης: 11/10/2005

Ρεπορτάζ: Βαρβάρα Μπογδάνου

Τη συνδρομή μεγάλου ρυμουλκού, που αναμενόταν στη Ρόδο, αργά χτες το απόγευμα ζήτησε η εταιρία ΛΑΝΕ, για να πάρει μέρος στην επιχείρηση αποκόλλησης του πλοίου «Ιεράπετρα». Όπως είναι γνωστό το πλοίο, λίγο μετά τον απόπλου που τα ξημερώματα της Κυριακής από το λιμάνι της Ρόδου, κόλλησε σε αμμόλοφο, λίγα μέτρα μακριά από τις εγκαταστάσεις του ΝΟΡ. Παρά τις επίμονες προσπάθειες των ρυμουλκών της Ρόδου, δεν κατέστη δυνατή η αποκόλλησή του με αποτέλεσμα γύρω στις 10 το βράδυ της Κυριακής να ειδοποιηθεί εταιρία της Αθήνας που διαθέτει ειδικά μέσα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΛΑΝΕ κ. Γιώργο Αλεβίζο, που μίλησε χθες στη «Ροδιακή» για το θέμα, η εταιρία θα έστελνε από την Αθήνα το ρυμουλκό-ναυαγοσωστικό «Μέγας Αλέξαδρος», καθώς τα μηχανικά μέσα που διαθέτει ενδείκνυνται για τέτοιες καταστάσεις. Όπως τόνισε ο κ. Αλεβίζος μόλις σημειώθηκε το περιστατικό, η κινητοποίηση ήταν άμεση και μάλιστα οι χειριστές των ρυμουλκών της Ρόδου προσέφεραν ουσιαστική βοήθεια και κατέβαλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να το... ξεκολλήσουν. «Οι προσπάθειές τους ήταν φιλότιμες και πραγματικά μας εντυπωσίασαν και μας συγκίνησαν για τη βοήθεια που προσέφεραν στην εταιρία», δήλωσε χαρακτηριστικά στη «Ροδιακή» ο πρόεδρος της ΛΑΝΕ. Τελικά όμως απαιτούνται πιο ισχυρά μέσα κάτι που θα επιταχύνει τη διαδικασία ελέγχου του πλοίου, ώστε να αρχίσει και πάλι σύντομα, δρομολόγια. Πάντως ο κ. Αλεβίζος χθες τόνισε ότι για τέτοιες καταστάσεις απαιτούνται λεπτοί χειρισμοί ενώ σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις δεν υπάρχει μεγάλη ζημιά. λλωστε το όποιο κόστος, για ό,τι χρειαστεί, θα καλυφθεί από τις ασφαλιστικές εταιρίες. Σημειώνεται ότι μεγάλο ρόλο θα παίξουν οι δύτες, που θα εξετάσουν το πλοίο διεξοδικά, και είναι αυτοί που θα καθοδηγήσουν και τις εργασίες. Για την εξυπηρέτηση των επιβατών, θα υπάρξει τροποποίηση στα δρομολόγια και προς το παρόν, το Β. Κορνάρος, θα εκτελεί το δρομολόγιο του Ιεράπετρα αρχής γενομένης από αύριο.

ΤΑ ΑΙΤΙΑ

Σε ερώτηση για τα αίτια που οδήγησαν στην προσάραξη του πλοίου, ο κ. Αλεβίζος είπε ότι είναι ακόμα νωρίς να ειπωθεί κάτι με βεβαιότητα αν δεν ολοκληρωθεί η έρευνα. Πάντως χθες κυκλοφόρησε η φήμη ότι κόλλησε το τιμόνι, με αποτέλεσμα το Ιεράπετρα να κάτσει στον αμμόλοφο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο καπετάνιος του πλοίου κ. Μανόλης Φραγκιαδάκης, που κάνει το δρομολόγιο αυτό στην περιοχή μας 10 χρόνια τώρα, είναι έμπειρος και ικανός και μάλιστα η πείρα τόσων χρόνων δημιούργησε εύλογα ερωτήματα. Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΛΑΝΕ, ο οποίος είναι και ο ίδιος καπετάνιος, δεν θέλησε να αναφερθεί στο ποιος και στο τι φταίει και αρκέστηκε να επισημάνει ότι δεν πρέπει να καταδικάζουμε κάποιον, αν δεν εξετάσουμε πρώτα τα γεγονότα. «Δεν θα καταδικάσω κάποιον και κυρίως έναν συνάδελφο» υπογράμμισε ο κ. Αλεβίζος. Ο πρόεδρος της Λασιθιώτικης Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας, ενημερώθηκε από τους τοπικούς παράγοντες και για την ιδιομορφία της περιοχής αλλά και για την ύπαρξη παλαιού ναυαγίου από αμερικάνικο πολεμικό.

ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΜΕ Τ’ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ

Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι για τον καπετάνιο Μανώλη Φραγκιαδάκη έχουν γίνει πολλά αφιερώματα από τα ΜΜΕ, καθώς θεωρείται από τους πιο έμπειρους και ικανούς, στο χώρο. Μάλιστα προς τιμήν του, οι κάτοικοι της Κάσου ονόμασαν την προβλήτα στο μικρό λιμάνι τους, «προβλήτα καπετάν Μανώλη Φραγκιαδάκη» εκφράζοντας έτσι την ευγνωμοσύνη τους, για το γεγονός ότι με αυταπάρνηση όλα αυτά τα χρόνια, οδηγεί το πλοίο του στο λιμάνι, ακόμα και όταν ο καιρός δεν το επιτρέπει.

ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΚΑΤΑ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΥ

Ποινική δίωξη σε βαθμό πλημμελήματος για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών από αμέλεια και για παράβαση του Κώδικα Ναυτικού Δικαίου, άσκησε χθες το μεσημέρι ο εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Γιώργος Οικονόμου, στον καπετάνιο του επιβατικού οχηματαγωγού πλοίου «Ιεράπετρα» το οποίο προσάραξε χθες τα ξημερώματα σε αβαθή ανοικτά του λιμανιού της Ρόδου. Παράλληλα ο εισαγγελέας ζήτησε από το Λιμεναρχείο Ρόδου να προχωρήσει στη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τα αιτία που προκάλεσαν την προσάραξη. Ο καπετάνιος του «Ιεράπετρα» κ. Εμμ. Φραγκιαδάκης, αφέθηκε ελεύθερος ενώ οι προσπάθειες για την αποκόλληση του πλοίου συνεχίζονται.

Link to comment
Share on other sites

Εάν τυχόν το πλοίο έχει ρήγματα τότε ο βυθός πολύ πιθανόν να είναι βραχώδης κι όχι αμμώδης.Στην άμμο δύσκολα τα πλοία ανοίγουν ρήγματα όταν ειδικά βρίσκονται στο λιμάνι ή κοντά σε αυτό που κινούνται με ταχύτητα χειρισμών.

Ασφαλώς κι ο καπτα Μανώλης Φραγκιαδάκης ακόμα κι ΕΑΝ έχει ευθύνη δεν πάει να πει ότι είναι ένας κακός καπετάνιος επειδή έτυχε αυτή η κακιά στιγμή.

Αντιθέτως η προσφορά του στην ελληνική ακτοπλοία είναι πολύ σημαντική και ιδιαίτερα στα άγονα νησια όπου γίνεται πραγματικός αγώνας τον χειμώνα για να πιάσουν τα πλοία.

Τα αίτια τώρα εξετάζονται και όλα ΄΄οσα λέγονται είναι πιθανά(κόλημα πηδαλίου,λάθος πηδαλιούχου...)αλλά πρωτού αποφανθούν οι ειδικοί (αν αποφανθούν δημοσίως)εμείς ότι και να λέμε μόνο υποθετικά θα μπορούμε να μιλήσουμε.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με την εφημερίδα «ΠΡΟΟΔΟΣ» της Ρόδου (11/10/2005)

[…]Χτες ολοκληρώθηκε η μεταφορά όλων των αυτοκινήτων (φορτηγών και ΙΧ) στο «Κορνάρος» που είχε ρίξει τον καταπέλτη του στον καταπέλτη του «Ιεράπετρα» και έτσι «σηκώθηκε» το προσαραγμένο οχηματαγωγό.

Αργότερα το απόγευμα άρχισε και το άδειασμα των καυσίμων από το οχηματαγωγό «Ιεράπετρα» ώστε να γίνει ακόμη ελαφρύτερο, αλλά κυρίως για να αποφευχθεί τυχόν διαρροή πετρελαίων στη θάλασσα…

Προς το παρόν, πάμε καλά.

.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή έχουμε χορτάσει από λόγια, ας δούμε και μερικές εικόνες από την προσάραξη.

ierapetra-tugb.jpg8695ierapetra.jpg

Να σημειώσω ότι τα πορτοκαλί ρυμουλκά που διακρίνονται είναι οι 2 Ηρακλήδες του λιμανιού της Ρόδου.

Και μία αεροφωτογραφία του λιμανιού.

Rodos-aero-500x450.jpg

Επίσης το σημείο προσάραξης (κατά προσέγγιση) και με όσα έχω διαβάσει και καταλάβει.

Εννοείται ότι η πορεία είναι πάλι κατά προσέγγιση και όχι η πραγματική.

Να σημειώσω (εάν δεν κάνω λάθος) ότι εκεί είναι ο Ύφαλος Κολώνα,

ο οποίος από τον Πλοηγό της Υ.Υ. χαρακτηρίζεται ως «βραχώδης γλώσσα».

Χωρίς να είμαι σίγουρος, γιατί από τις φωτό δεν είναι απολύτως σαφής η θέση προσάραξης.

post-31-128326955573_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με την σημερινή ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ (12/10/2005), τα πράγματα δεν είναι και όσο απλά.

Πολύ δύσκολο το έργο της αποκόλλησης του «Ιεράπετρα»

[…] Tο όλο εγχείρημα εθεωρείτο, ωστόσο, πολύ δύσκολο, αν και η εταιρεία που ανέλαβε το έργο είναι από τις πλέον έμπειρες και τις μεγαλύτερες της χώρας. Προχθές στις 5:30 το απόγευμα κατέπλευσε στην Pόδο, προερχόμενο από την Kρήτη, το ρυμουλκό σκάφος «Mέγας Aλέξανδρος» δύτες του οποίου επιθεώρησαν το «Iεράπετρα» και πήραν και φωτογραφίες και στην συνέχεια περιέγραψαν τα πράγματα στους υπεύθυνους της εταιρείας.

Προς επιβεβαίωση της «δ», το πλοίο είναι στην κυριολεξία «καθισμένο» στα αβαθή, ανάμεσα σε δύο μεγάλα βράχια, γεγονός που καθιστά το έργο της αποκόλλησης δυσχερές, ενώ ταυτόχρονα εντοπίσθηκαν και τρία ρήγματα (όπως και χθες έγραψε η «δ») εκ των οποίων το ένα είναι μεγάλο.

[…]Πολλοί εκφράζουν, πάντως, ανησυχία, λόγω και της επιδεινώσεως του καιρού, μη τυχόν το πλοίο «πλευρίσει» και μείνει «αμανάτι» στα βράχια ή παρασυρθεί από τα κύματα, σε περίπτωση περαιτέρω επιδεινώσεως του καιρού και καταλήξει σε κάποια διπλανή ακτή, ταυτόχρονα δε, προκλήθη και ρύπανση. O λιμενάρχης Pόδου διαβεβαίωσε ωστόσο ότι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση κάθε ενδεχομένου, διασκεδάζοντας τους φόβους που εκφράζονται.

Tα πράγματα πάντως, δεν δείχνουν να είναι και τόσο καλά, όσο περιγράφονται, αν και ελπίζεται ότι θα τελεσφορήσουν οι προσπάθειες…

'Ετσι επιβεβαιώνεται και η πηγή του Ντίνου και δεν θα χρειαστεί να τον κρεμάσει ανάποδα :D

Αναλυτικότατη κάλυψη έχει και η ΡΟΔΙΑΚΗ (12/10/2005)

lane.jpg

«Επιχείρηση ελάφρυνσης» του Ιεράπετρα

Ημερομηνία Σύνταξης: 12/10/2005

[…] «ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΛΑΦΡΥΝΣΗ»

Το Κορνάρος, αφού αποβίβασε επιβάτες και οχήματα στο λιμάνι, κατευθύνθηκε προς το Ιεράπετρα και με λεπτούς χειρισμούς κατάφερε να φέρει τη πρύμνη του 3-4 μέτρα από τη πρύμνη του Ιεράπετρα, οι δύο καταπέλτες κατέβηκαν σχηματίζοντας μεταξύ των δύο πλοίων μια γέφυρα πάνω από το νερό και άρχισε η μεταφορά των οχημάτων. Δεκάδες τουρίστες και ντόπιοι είχαν πάρει θέσεις γύρω από τις εγκαταστάσεις του ΝΟΡ και παρακολουθούσαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ενώ τραβήχτηκαν πολλές φωτογραφίες και βίντεο από την επιχείρηση. Το απόγευμα η εντυπωσιακή μεταφορά των 26 φορτηγών, των 9 αυτοκινήτων και των δικύκλων, από πλοίο σε πλοίο μέσα στη θάλασσα είχε ολοκληρωθεί χωρίς προβλήματα, υπό την παρουσία σκαφών του λιμενικού, ναυαγοσωστικών, ρυμουλκών, του Μέγας Αλέξανδρος και μικρών βαρκών. Μόλις διασφαλίστηκε η μεταφορά των οχημάτων, το Κορνάρος άρχισε να αντλεί τα καύσιμα του Ιεράπετρα, προκειμένου να γίνει ακόμη ελαφρύτερο αλλά και να αποφευχθεί κάθε περίπτωση εκτεταμένης ρύπανσης. Η όλη επιχείρηση ολοκληρώθηκε το βράδυ και το Κορνάρος μετάφερε στο λιμάνι τα οχήματα του Ιεράπετρα για να τα παραλάβουν οι ιδιοκτήτες τους

[…]Η εταιρία που έχει το ειδικό ρυμουλκό Μέγας Αλέξανδρος, διαβεβαίωνε πάντως σε όλους τους τόνους, ότι το αργότερο σήμερα το Ιεράπετρα θα αποκολληθεί. Σε αυτή τη περίπτωση, αφού ελεγχθεί η καρίνα, θα ταξιδέψει με πλήρωμα ασφαλείας στον Πειραιά για να γίνουν επισκευές και να ξαναγυρίσει στα δρομολόγια

[…] «ΟΛΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Η ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ»

Για να πραγματοποιηθεί η εντυπωσιακή αυτή προσπάθεια μέσα στη θάλασσα, απαιτήθηκε η παρουσία ειδικών συνεργείων και σκαφών, τα οποία κόστισαν πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Ο πρόεδρος της ΛΑΝΕ Γιώργος Αλεβίζος ξεκαθάρισε πάντως ότι η εταιρία δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα. «Όλα τα έξοδα, έως και το τελευταίο ευρώ, καλύπτονται από την ασφαλιστική μας εταιρία» δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «κανένας μέτοχος δεν πρέπει να ανησυχεί γι’ αυτό». Σύμφωνα με τον Αλεβίζο, η ΛΑΝΕ είναι ασφαλισμένη για τα πάντα και γι αυτό επί δώδεκα χρόνια πληρώνει 500.000 το χρόνο στην ασφαλιστική εταιρία

[…] ΕΜΕΙΝΑΝ ΑΜΑΝΑΤΙ

Εν τω μεταξύ, δεκάδες Κρητικοί που βρίσκονται στη Κάσο και είχαν εισιτήρια για να ταξιδέψουν για το νησί τους την περασμένη Κυριακή με το Ιεράπετρα, έχουν μείνει… αμανάτι. Όπως καταγγέλλουν, κανείς δεν τους δίνει σημασία και δεν ξέρουν πότε θα φύγουν από τη Κάσο για τη Κρήτη. Μεταξύ τους και ο διευθυντής της Παγκρήτιας Συνεταιριστικής Τράπεζας, Γιώργος Ταχατάκης. Καθημερινά, περιφέρονται διασκορπισμένοι στις ταβέρνες του νησιού, περιμένοντας να δουν… φουγάρο από τη Ρόδο. Αντίστοιχο πρόβλημα έχουν και μερικές ακόμη δεκάδες Κρητικών που βρίσκονται στη Κάρπαθο, η οποία ήταν και αυτή στο προγραμματισμένο δρομολόγιο του Ιεράπετρα την περασμένη Κυριακή. Σήμερα αναμένεται η ταλαιπωρία τους να πάρει τέλος, καθώς το Κορνάρος ξεκίνησε τα ξημερώματα για το δρομολόγιο του Ιεράπετρα. Εν τω μεταξύ, πρόβλημα είχαν και οι Καστελοριζιοί που είχαν εισιτήρια με το Βιτσέντζος Κορνάρος, για το προγραμματισμένο δρομολόγιο στο νησί τους

[…] ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΙΓΩΡΙΑ

Εν τω μεταξύ, στα γραφεία της «Ροδιακής» έφθασαν καταγγελίες επιβατών του Ιεράπετρα, που ήταν μέσα στο πλοίο όταν αυτό προσάραξε στα αβαθή. Όπως λένε, 2-3 λεπτά μετά τον απόπλου από το λιμάνι της Ρόδου στις 4:30 τα ξημερώματα της Κυριακής, ένιωσαν στην αρχή ένα μικρό τράνταγμα και αμέσως μετά ένα πολύ μεγάλο «σαν να γίνεται σεισμός 7 ρίχτερ» όπως μας είπαν. Καταγγέλλουν, ότι δεν είχαν καμία ενημέρωση από τους αξιωματικούς του πλοίου και ότι μόνοι τους αντιλήφθηκαν ότι προσάραξε, χωρίς να γνωρίζουν την ακριβή κατάσταση, με αποτέλεσμα να έχουν έντονη ανησυχία. Επιβάτης, τα στοιχεία του οποίου είναι στη διάθεση της «Ροδιακής», κατήγγειλε ακόμη ότι ο ίδιος ενημέρωσε το λιμενικό για το περιστατικό, δύο λεπτά μετά το συμβάν, με το κινητό του τηλέφωνο. Μετά από 20 λεπτά, όπως λέει, ακόμη κανείς δεν γνώριζε στο λιμενικό ότι το πλοίο είχε προσαράξει και του έλεγαν ότι απλά έχει ένα πρόβλημα με την άγκυρα, που θα λυθεί και το πλοίο θα συνεχίσει κανονικά το ταξίδι του. Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες καταγγελίες, τα ρυμουλκά εμφανίστηκαν δύο ώρες μετά το περιστατικό, ενώ οι ίδιοι με ανησυχία παρέμεναν μέσα στο πλοίο, βλέποντας τα βράχια λίγα μέτρα μακριά τους. Ακόμη και πρώτες προσπάθειες αποκόλλησης έγιναν ενώ βρίσκοντας μέσα στο πλοίο, από όπου αποβιβάστηκαν τελικά με ημερόπλοια στις 11:30 το πρωί.

Ρεπορτάζ: Kυριάκος Κεσκινίδης

Link to comment
Share on other sites

Mε δεδομένο ότι ο πλοίαρχος από αυτό το σημείο έχει διέλεθει χιλιάδες φορες τα τελευταία 10 χρόνια και ότι ήταν επάνω στην γέφυρα μου φαίνεται απίθανο να έκανε τόσο σοβαρό λάθος.

Μάλλον στην παράλαξη με το ακρωτήρι και στην αλλαγή πορείας ή που κόλησε το τιμόνι αριστερά ή που μπορεί να κόλησε ο αυτόματος (εάν τον είχαν βάλει) ή να είπε ο πλοίαροχς στο πηδαλιούχο 5 αριστερα αυτός να έβαλε 15 ή να του είπε σε κάποια φάση γραμμή κι αυτός να να μην άκουσε.Πιο πιθανά σενάρια αυτά βλέπω χωρίς βέβαια να αποκλείω και τίποτα άλλο.

Διοτι εδώ από τον χάρτη που βλέπω της Υ.Υ πρέπει η διαφορα της κανονικής πορείας από το σημείο (κατα προσέγγιση) προσάραξης να έχει 15-17 μοίρες η οποία είναι πολύ μεγάλη και σίγουρα κάποιος από τον πλοίαρχο ή τον αξιωματικό φυλακής θα είχε αντιληφθεί το λάθος.

Link to comment
Share on other sites

Πολυ ωραιο το ρεπορταζ του Νηρεα ειναι η αληθεια. Εγω απο την πλευρα μου να πω οτι οντως εφ' οσον απο την πραγματογνωμοσυνη που σιγουρα ηδη διενεργειται αποδειχθει οτι το ατυχημα οφειλεται σε λαθος ναυσιπλοιας, η ασφαλεια κυτους και μηχανης του πλοιου θα πληρωσει το κοστος, εκτος βεβαια απο το deductible( συγνωμη αλλα δεν ξερω τον ελληνικο ορο, ειναι το ποσο ΠΑΝΩ απο το οποιο πληρωνει η ασφαλεια, οτιδηποτε λιγοτερο απο αυτο ειναι για τον ασφαλισμενο και ειναι αναλογα με το τι ασφαλιστικο συμβολαιο εχει διαπραγματευθει και υπογραψει ο ασφαλισμενος). Ελπιζω να γινομαι κατανοητος.

Link to comment
Share on other sites

Η εταιρία που έχει το ειδικό ρυμουλκό Μέγας Αλέξανδρος, διαβεβαίωνε πάντως σε όλους τους τόνους, ότι το αργότερο σήμερα το Ιεράπετρα θα αποκολληθεί.

Άμα δε μπορεί να κόψει το μάτι του Τσαβλίρη, τότε ποιός μπορεί? :D

Συνέχεια ενημέρωσης για το Ε/Γ-Ο/Γ ‘’ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ Λ.’’

Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2005

Συνέχεια ενημέρωσης για το Ε/Γ-Ο/Γ ‘’ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ Λ.’’ Ν.ΑΓ.ΝΙΚ 07, που είχε προσαράξει σε αβαθή στις 09/10/2005 έξω από το λιμάνι της Ρόδου, με 170 επιβάτες και 62 άτομα πλήρωμα, τα οποία αποβιβάστηκαν και μεταφέρθηκαν με Ε/Γ-Τ/Ρ σκάφη στο λιμάνι της Ρόδου.

Από την πρώτη στιγμή του συμβάντος το προσωπικό της Λιμενικής Αρχής Ρόδου κινητοποιήθηκε άμεσα επιτηρώντας την περιοχή για παροχή συνδρομής - βοηθείας με περιπολικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος, ενώ με μέριμνα ιδιωτικής εταιρίας τοποθετήθηκαν περιμετρικά πλωτά φράγματα προς αποφυγή επέκτασης τυχόν ρύπανσης που θα προκαλούνταν.

Χθες το μεσημέρι το Ε/Γ-Ο/Γ ‘’ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ’’ Ν. ΑΓ.ΝΙΚ 05 προσέγγισε και πρυμνοδέτησε στον καταπέλτη του το Ε/Γ-Ο/Γ ‘’ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ Λ.’’ και πραγματοποίησε με ασφάλεια μεταφόρτωση Φ/Γ και Ι.Χ.Ε. οχημάτων. Ακολούθησε μετάγγιση των καυσίμων και λιπαντικών από το προσαραγμένο πλοίο στο Ε/Γ-Ο/Γ ‘’ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ’’, η οποία ολοκληρώθηκε πρωινές ώρες σήμερα.

Στη συνέχεια ξεκίνησαν προσπάθειες αποκόλλησης του εν λόγω πλοίου με την βοήθεια ρυμουλκών , οι οποίες περατώθηκαν σήμερα το απόγευμα. Το πλοίο κατέπλευσε αυτοδύναμα και πρυμνοδέτησε με ασφάλεια σε προβλήτα του λιμένα ΑΚΑΝΤΙΑΣ Ρόδου.

Από την Λιμενική Αρχή Ρόδου απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών και προσκόμισης πιστοποιητικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολουθούντα το πλοίο νηογνώμονα.

Από το ΥΕΝ/ΑΠΕ
Link to comment
Share on other sites

Περιγραφή της διαδικασίας αποκόλλησης του πλοίου από τη Ροδιακή!!!

Ξέσπασαν σε χειροκροτήματα!

Μετά από συντονισμένη προσπάθεια, δύο ρυμουλκά κατάφεραν να απελευθερώσουν το πλοίο χθες το απόγευμα λίγο μετά τις 4:00, κάτω από τα χειροκροτήματα δεκάδων Ελλήνων και ξένων τουριστών που «χάζευαν» το θέαμα[...]

[...]Επειδή η επιχείρηση μεταφόρτωσης οχημάτων από το Ιεράπετρα στο Κορνάρος ολοκληρώθηκε το βράδυ, αποφασίσθηκε να μη γίνει στο σκοτάδι νέα επιχείρηση αποκόλλησης. Έτσι, μετατέθηκε για χθες[... ]

[...] Δύτες έλεγξαν και πάλι σχολαστικά τα ύφαλα του πλοίου και αφού έγιναν όλες οι προβλεπόμενες ενέργειες και πάρθηκαν τα απαραίτητα μέτρα, τα δύο ρυμουλκά «έδεσαν» με το Ιεράπετρα και το μεσημέρι άρχισαν οι πρώτες προσπάθειες να το ξεκολλήσουν από το βυθό. Αρχικά τα δύο ρυμουλκά προσπάθησαν να το τραβήξουν με πλώρη προς το λιμάνι αλλά συνάντησαν σημαντική αντίσταση και το Ιεράπετρα, παρά το ότι ήταν ελαφρύτερο μετά την αποβίβαση των οχημάτων, παρέμενε ακινητοποιμένο. Κάποια στιγμή, άλλαξαν κατεύθυνση και συντονισμένα έστρεψαν τη πλώρη τους προς τα ανοικτά. Μετά από λίγα λεπτά το Ιεράπετρα κάθετα στον άξονά του και να στρέφει τη πλώρη του προς το Έλλη. Τα ρυμουλκά επέμειναν βάζοντας όλη την ιπποδύναμη που διέθεταν με αποτέλεσμα να αρχίσουν να κερδίσουν κάποιους πόντους στην αρχή και τελικά λίγο μετά τις 4:00 το απόγευμα να αποκολλήσουν πλήρως το Ιεράπετρα και να το τραβήξουν στα ανοικτά, περνώντας και το καρνάγιο. Στη σημείο εκείνο λύθηκαν οι κάβοι και το Ιεράπετρα με τις δικές του μηχανές κατευθύνθηκε στο λιμάνι όπου και έδεσε με ασφάλεια, βάζοντας τέλος στην τετραήμερη περιπέτεια του πληρώματος, των λιμενικών και όσων ασχολήθηκαν με την υπόθεση[...]

ΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ

Σε καμία περίπτωση δεν θα μείνουν τα νησιά της Δωδεκανήσου χωρίς πλοία, παρά την εμπλοκή που παρουσιάστηκε με τα δρομολόγια του πλοίου Ιεράπετρα, λόγω της προσάραξής του στη Ρόδο, δήλωσε ο πρόεδρος της ΛΑΝΕ κ. Γιώργος Αλεβίζος. Προσωρινά, το κενό θα καλυφθεί από το πλοίο Βιτσέντζος Κορνάρος, που θα τροποποιήσει τα δρομολόγιά του όταν αποδεσμευθεί και από τη γραμμή της Αλεξανδρούπολης. Πάντως ο κ. Αλεβίζος τόνισε ότι η ζημιά στο Ιεράπετρα δεν είναι μεγάλη, αν και υπάρχει και αντίθετη άποψη ότι δηλαδή το ρήγμα που προκλήθηκε με την προσάραξή του στα βράχια θα επιδεινωθεί με τα τραβήγματα των ρυμουλκών, αν δεν έχει ήδη επιδεινωθεί.

ΘΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ;

Την ίδια ώρα κυκλοφόρησαν φήμες ότι ο καπετάνιος του Ιεράπετρα, λόγω του περιστατικού που σημειώθηκε σκέφτεται να υποβάλει την παραίτησή του στον πρόεδρο της εταιρίας, αλλά μάλλον δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή. Ο κ. Μανώλης Φραγκιαδάκης όπως έχει ξαναγράψει η «Ροδιακή» θεωρείται ικανός και έμπειρος καπετάνιος καθώς έχει πολυετή υπηρεσία και στο εξωτερικό, ενώ και στην ελληνική ακτοπλοΐα, έχει δώσει δείγματα αυταπάρνησης και έχει δοκιμαστεί σε δύσκολες καταστάσεις.

Link to comment
Share on other sites

Και για την ιστορία, λίγα για τους συμμετέχοντες στην αποκόλληση.

Από την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ (13/10/2005)

[...]Ειδικότερα μετείχαν τα ρυμουλκά «Mέγας Aλέξανδρος» και «Hρακλής I και II», ενώ για κάθε ενδεχόμενο στην περιοχή εκινείτο και το απορρυπαντικό σκάφος «Aκταία». Σε επιφυλακή βρισκόταν επίσης το Λιμεναρχείο, ο Δήμος Pοδίων, πλωτά σκάφη και ιδιωτικές εταιρείες απορρύπανσης! Eυτυχώς για την πόλη όλα κύλησαν ομαλά, βοηθούντος και του καιρού ενώ προχθές το μεσημέρι η αγωνία είχε φθάσει στο κατακόρυφο λόγω της κακοκαιρίας (που, όμως, είχε μικρή διάρκεια)...
Link to comment
Share on other sites

Σε συνέντευξή του (12/10/2005) στο Κρήτη TV (εφημερίδα Νέα Κρήτη) / cretetv.gr

Ο Μανόλης Φραγκαδιάκης μιλάει καθαρά για λάθος του πηδαλιούχου και ευθύνη δική του που δεν αντελήφθη το λάθος του πηδαλιούχου.

Για άτυχη στιγμή και για την κακιά την ώρα.

Ούτε ότι τον παρέσυρε ο καιρός. Ούτε ότι μπλέχτηκαν οι άγκυρες. Ούτε ότι κόλλησε το πηδάλιο.

Ούτε ότι μπλέχτηκε ο κάβος στην προπέλα ούτε καμιά άλλη δικαιολογία.

Απλά και λεβέντικα! Και δικαιώνει, ακόμα και αυτή την ώρα, την φήμη που έχει.

Ο ίδιος ο καπετάν Μανόλης άνοιξε την καρδιά του, και μιλώντας στην "ΚΡΗΤΗ ΤV" επισημαίνει ότι ήταν η κακιά στιγμή.

«Κάνω αυτή τη γραμμή 11 χρόνια. Γνωρίζω τα λιμάνια σα να πηγαίνω σπίτι μου. Με φουρτούνες, με 9άρια Μποφόρ, με όλες τις καιρικές συνθήκες. Δεν έχω πρόβλημα, διότι για μένα μοιάζει παιχνιδάκι η διακυβέρνηση ενός σκάφους».

Σε σχέση με την προσάραξη του πλοίου, ο πλοίαρχος τόνισε ότι αναχωρώντας από το λιμάνι είχε τελείως άπνοια.

«Την ώρα που βγαίναμε έξω από το λιμάνι, παίρνοντας τις άγκυρες και στρίβοντας αριστερά, δίνουμε εντολή στον τιμονιέρη να ακολουθήσει την πορεία. Και ξαφνικά λίγο να του ξεφύγει... Απασχολημένος εγώ με την κίνηση των άλλων πλοίων που έρχονταν από δίπλα, έγινε το συμβάν. Ήταν μια άτυχη στιγμή, που δεν μπορούσες να προβλέψεις. Η κακιά ώρα που λένε».

Το παράπονο δε λείπει από τα χείλη του θαλασσόλυκου.

«Όσο κάνεις καλά τη δουλειά σου, είσαι τέλειος. Με μία στραβή, είσαι ο άχρηστος. Δεν είναι έτσι. Πολλές φορές δε φταίμε και εμείς. Μηχανήματα είναι, ατυχήματα συμβαίνουν. Το καλό είναι ότι δε χτύπησε κανείς».

Ο πλοίαρχος, που ξέρει ότι αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα, επισημαίνει ότι δεν έχει να κρύψει τίποτα.

«Εγώ ξέρω τον εαυτό μου και μπορώ να κοιτάω όλο τον κόσμο στα μάτια, χωρίς να ντρέπομαι».

Το ίδιο είχε γράψει και η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ (11/10/2005) αμέσως μετά την άσκηση δίωξης κατά του πλοίαρχου.

[…]Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο πλοίαρχος υποστηρίζει (σημ.: πρόκειται περί ικανού και έμπειρου ναυτικού), ότι το ναυάγιο προκλήθηκε λόγω λαθεμένης στροφής προς τα αριστερά, ενός ναύτη…

Από την άλλη πλευρά να δούμε πως παρουσιάσθηκε η προσάραξη στην ίδια εφημερίδα Νέα Κρήτη / cretetv.gr, την επομένη της προσάραξης (10/10/2005).

[…]Ήταν νωρίς χθες το πρωί και το πλοίο είχε "λύσει" και ήταν έτοιμο να αποπλεύσει από το λιμάνι. Ξαφνικά όμως οι άγκυρες μπέρδεψαν και το πλοίο παρασύρθηκε από τον καιρό, καθώς εκείνη τη στιγμή έπνεαν ισχυροί άνεμοι, με αποτέλεσμα να πέσει πάνω σε αμμοθίνες που βρίσκονταν στο βυθό της θάλασσας.

[…]Μιλώντας στη "Ν.Κ." ο κ. Αλεβίζος τόνισε ότι και στο παρελθόν έχουν συμβεί παρόμοια περιστατικά. Επισήμανε μάλιστα ότι τις αμμοθίνες αυτές τις δημιουργούν τα ταχύπλοα, που λόγω της μεγάλης ταχύτητας που αναπτύσσουν πετούν την άμμο δεξιά και αριστερά. Το γεγονός εν συνεχεία, όπως είπε ο κ. Αλεβίζος, ότι δεν πραγματοποιείται κανένας έλεγχος στο βυθό της θάλασσας για να ελεγχθεί η κατάστασή του γίνεται η αιτία που φέρνει αυτά τα δυσάρεστα αποτελέσματα…

Η συνέχεια είναι, βέβαια, γνωστή.

Απλώς το παραθέτω για την Ιστορία και για να επισημάνω ότι πρέπει να είμαστε πολύ επιφυλακτικοί στις πρώτες ανακοινώσεις.

Link to comment
Share on other sites

Αποκρούει όλες τις κατηγορίες

ΡΟΔΙΑΚΗ Ημερομηνία Σύνταξης: 17/10/2005

Ως γνωστόν στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον καταδυτικό τουρισμό ο πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Ανωμερίτης άφησε ευθέως υπονοούμενα για σκόπιμη ενέργεια από την πλευρά της κρητικής εταιρίας σχετικά με την προσάραξη του πλοίου στα αβαθή του ΝΟΡ τα ξημερώματα της προπερασμένης Κυριακής, θέση που φάνηκε να ενστερνίζεται και ο υπουργός Αιγαίου Αριστοτέλης Παυλίδης. Η αναφορά έγινε με αφορμή τα όσα είπε ο Υπουργός Αιγαίου για τη μελέτη για την αντιμετώπιση του ακτοπλοϊκού από τον πρώην υπουργό Νίκο Συφουνάκη. Ο διάλογος που έγινε ανάμεσα στους δύο πολιτικούς για την υπόθεση αυτή έχει ως εξής: Γιώργος Ανωμερίτης: «…Οι οποίοι θέλουν να παίρνουν τις επιδοτήσεις συνεχώς. Καταλάβατε; Αυτοί που έριξαν το πλοίο έξω στη Ρόδο». Αριστοτέλης Παυλίδης: «Το κατάλαβα εγώ, κύριε Ανωμερίτη. Πείτε το πιο φωναχτά, μήπως το καταλάβουν και οι άλλοι. Να το πείτε φωναχτά παρακαλώ, κύριε συνάδελφε. Εσείς και εγώ τα υπέστημεν στο πετσί μας». Ο κ. Αλεβίζος που μάλλον δεν είχε ενημερωθεί για τη συζήτηση αυτή, έδειξε να οργίζεται για τις υπόνοιες που άφησαν οι δύο πολιτικοί στη Βουλή και δήλωσε ότι όλα αυτά είναι πέραν κάθε λογικής. Σημειώνεται ότι για τα αίτια της προσάραξης διενεργεί προανάκριση το Κ.Λ.Ρ μετά από εντολή του Εισαγγελέα Ρόδου κ. Οικονόμου. Μέχρι τώρα δεν έχουν γίνει γνωστά τα αίτια της προσάραξης που και στη Ρόδο προκάλεσαν κάποια ερωτηματικά. Εν τω μεταξύ το πλοίο «Ιεράπετρα» βρίσκεται από το Σάββατο στα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά και σήμερα θα μπει για δεξαμενισμό προκειμένου να εντοπιστεί η βλάβη που έχει υποστεί από την προσάραξη.

Καλά αυτοί στο κοινοβούλιο θα μας τρελάνουν?? Δε μπορώ να διανοηθώ ότι υπάρχει εταιρεία που θέλει το κακό του πλοίου της!!

Link to comment
Share on other sites

Επειδή γίνεται (και θα συνεχισθεί) πολύς λόγος για την συγκεκριμένη αναφορά στη Βουλή (κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για τις καταδύσεις, 13/10/2005), την παραθέτω ολόκληρη (από τα πρακτικά της Βουλής), καθώς και κάποια άλλα σχετικά αποσπάσματα:

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ (Υπουργός Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής):

Είναι μεγάλη η απόφαση η οποία θα συμβάλει ώστε να μετασκευαστούν πλοία κατάλληλα - ίσως και νεότευκτα- και προπάντων να εγκαταλειφθεί η ιδέα αυτή η οποία ακούστηκε εδώ και διετυμπανίσθη ότι θα επέλυε το ακτοπλοϊκόν, δηλαδή της περιφήμου μελέτης την οποία εξεπόνησε το Υπουργείο επί του προκατόχου μου και την οποία θέλω να σας διαβάσω. Πρόκειται για μια επιστολή η οποία ήρθε στις 7 Οκτωβρίου στο Υπουργείο και υπογράφει - δεν είναι απόρρητος- ο κ. Γεώργιος Αλεβίζος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΛANE. Η ΛANE είναι Λασηθιώτικη Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία, εταιρεία λαϊκής βάσεως, καλή εταιρεία.

Μεταξύ των διαφόρων αναφέρεται: «Συντρόφισσα Άννα» -είναι η κα Διαμαντοπούλου η οποία έκανε σχόλια επί του ακτοπλοϊκού και ιδιαιτέρως επί των μελετών που συνετάγησαν επί κ. Σηφουνάκη- «επειδή μελετήσαμε τη μελέτη σας, σας διαβεβαιώνουμε ότι οι οικονομικές παραδοχές για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης ήταν λίαν επιεικώς αβάσιμες. Τις παρατηρήσεις μας -καλοπροαίρετα- είχαμε διατυπώσει στη ΚΑΝΤΟΡ». ΚΑΝΤΟΡ είναι ο σύμβουλος ο οποίος προσελήφθη γιά αυτή την υπόθεση, όπως γνωρίζετε κύριε Ανωμερίτη.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΩΜΕΡΙΤΗΣ:

Οι οποίοι θέλουν να παίρνουν τις επιδοτήσεις συνεχώς. Καταλάβατε; Αυτοί που έριξαν το πλοίο έξω στη Ρόδο.

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ (Υπουργός Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής):

Το κατάλαβα εγώ, κύριε Ανωμερίτη. Πείτε το πιο φωναχτά, μήπως το καταλάβουν και οι άλλοι. Να το πείτε φωναχτά παρακαλώ, κύριε συνάδελφε. Εμείς τα ξέρουμε. Εσείς και εγώ τα υπέστημεν στο πετσί μας. Είναι η ΚΑΝΤΟR που είχε αναλάβει την προκήρυξη του διαγωνισμού που δεν έγινε. Για αυτά μιλάμε κατά καιρούς.

[…]ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ (Υπουργός Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Σχολιάζει άνθρωπος της ακτοπλοΐας μια μελέτη, περί της οποίας...

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΙΣΕΡΛΗΣ: Ποιος είναι ο άνθρωπος αυτός;

[…]ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ (Υπουργός Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Τρεις φορές διάβασα το όνομά του. Δεν το γνωρίζετε; Θα το ξανακούσετε. Γεώργιος Αλεβίζος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΛΑΝΕ. Το γνωρίζετε, κύριε Ανωμερίτη;

[…]ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ: Ο ειδικός με το ειδικό βάρος που απασχολεί τη Βουλή, ποιος είναι;

[…]ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ (Υπουργός Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής):

Εάν δεν είναι ειδικός ο πρόεδρος μίας ναυτιλιακής εταιρείας λαϊκής βάσεως, τότε ποιος είναι ειδικός, κύριε Παπαϊωάννου; Πέστε μας, για να μάθουμε και εμείς, για να ακούσουμε τις σοφίες σας.

Πρακτικά της Βουλής της 13/10/2005

Σχετικά με την επιστολή Αλεβίζου που αναφέρεται στην συζήτηση, δείτε εδώ.

Η γνώμη είναι ότι κακώς ανακινήθηκε τέτοιο θέμα. Πιστεύω ότι ο κ. Ανωμερίτης δεν υποστηρίζει ότι έριξαν το πλοίο μόνοι τους, αλλά είπε μια φράση αποδοκιμασίας για την υπόθεση. Κατά την γνώμη μου, ατυχή.

Από την άλλη είναι πράγματι διφορούμενη η στάση του κ Παυλίδη, αλλά δεν νομίζω ότι είχε καμία πρόθεση να υποστηρίξει – και μάλιστα από το βήμα της Βουλής – ότι η ΛΑΝΕ έριξε μόνη της το πλοίο στη ξέρα. Δεν είναι δυνατόν να γίνει τέτοια δήλωση –και μάλιστα τέτοιας βαρύτητας - από Υπουργό, την ώρα μάλιστα που διεξάγεται ανάκριση από το Λιμεναρχείο.

Εάν δε κρίνω από τα μάλλον καλά λόγια που λέει για την ΛΑΝΕ, το αποκλείω.

Δεν είναι δυνατόν, από την μια να επικαλείται την επιστολή Αλεβίζου για να υποστηρίξει την άποψή του και από την άλλη να καταγγέλλει τον Αλεβίζο ότι ρίχνει τα καράβια του επίτηδες στις ξέρες!!!

Πιστεύω ότι, μάλλον, κάποια ειρωνεία πρέπει να είχε η αποστροφή του κ. Παυλίδη, αλλά δεν γίνεται κατανοητή στον γραπτό λόγο.

ΥΓ Νομίζω ότι ξεφεύγουμε από το ναυτικό σκέλος της προσάραξης και πηγαίνουμε στα παραπολιτικά.

Κατά την γνώμη μου, θα ήταν καλύτερο αυτά τα 2 τελευταία μηνύματα - καθώς και τυχόν σχετικά που θα ακολουθήσουν – να μεταφερθούν στο σχετικό θέμα της ΛΑΝΕ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...