Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

13 hours ago, Nikos_Chania said:

Ο Μηνάς Τσαμόπουλος "φωτογραφίζει" ταχύπλοο από Ραφήνα για Τήνο-Μύκονο-Πάρο-Ίο-Σαντορίνη (ποιό άραγε) το οποίο τον Οκτώβριο του 2021 εκτελούσε δρομολόγιο με καύσιμα αξίας 30χιλιάδων ενώ τώρα θα θέλει 72χιλιάδες. Επίσης, το στέλεχος της ακτοπλοίας που τον πληροφορεί ως συνήθως μιλάει για μείωση της ταχύτητας, συνένωση δρομολογίων ή και αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων. 

Στα 112$ το αμερικάνικο αργό σήμερα, σε μία συνεχιζόμενη αύξηση παρά τις παροδικές/πρόσκαιρες πτώσεις της τιμής. Στα 1220$ σκαρφάλωσε το VLSFO στον Πειραιά εχθές ενώ το IFO380 ξεπέρασε τα 700$.

 

Το στέλεχος μάλλον έπρεπε να τον πληροφορήσει και για τα συμβατικά, όχι ειδικά και μόνο για τα ταχύπλοα.

Link to comment
Share on other sites

Ενδιαφέρουσα η σύγκριση μεταξύ Οκτωβρίου και σήμερα για το κόστος ενός ταξιδιού στις Κυκλάδες. Δυσκολεύομαι όμως να πιστέψω τα νούμερα που προκύπτουν μιας και η αύξηση τις τιμής του MGO από τον Οκτώβριο ως σήμερα είναι κοντά στο 70% και όχι στο 140% που αναφέρεται παραπάνω. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ξεπέρασε τα 1.400 ο τόνος MGO στο Πειραιά...Αν συνεχίσει έτσι σε λίγο καιρό βλέπω τα ταχύπλοα είτε να δένουν είτε να μειώνουν δρομολόγια μιας και δε θα βγάζουν κανένα κέρδος...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Στα 1200 δολάρια ο τόνος περίπου τόσο το MGO όσο και το VLSFO.Τώρα που πέφτουν τα πετρέλαια σιγά σιγά οι τιμές των εισιτηρίων δε βλέπω να μειώνονται…

Edited by Champion Jet_2
Link to comment
Share on other sites

Άλλα 20 δολλάρια κάτω σήμερα, το VLSFO στο Rotterdam είναι στα 822 και στη Σιγκαπούρη στα 1003 δολλάρια, κοντά στο ψυχολογικό φράγμα των 1000. Και για όσους κάνουν υπολογισμούς για το πόσο καλή ιδέα είναι τα scrubbers, το spread αυτήν τη στιγμή στο Rotterdam είναι πάνω από 300 δολλάρια ο τόνος. Υπολογίστε τη διαφορά στη μηνιαία κατανάλωση ενός μεγάλου cruise ferry. 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Champion Jet_2 said:

Στα 1200 δολάρια ο τόνος περίπου τόσο το MGO όσο και το VLSFO.Τώρα που πέφτουν τα πετρέλαια σιγά σιγά οι τιμές των εισιτηρίων δε βλέπω να μειώνονται…

Αυτό θα συνέβαινε εάν οι εταιρείες είχαν μετακυλήσει το σύνολο της επίπτωσης των αυξημένων τιμών στις τιμές των εισιτηρίων κάτι που, όσο και αν σε κάποιους φαίνεται παράξενο, δεν ισχύει. Επιπλέον πρέπει να υπολογίζουμε και την τεράστια διαφορά ισοτιμίας που επηρεάζει επιπλέον τις τελικές τιμές (από 1,18 τέτοια περίοδο πέρσι σε 1,02)

Link to comment
Share on other sites

Μπορεί να κάνει κάποιος μια εκτίμηση του τι ποσοστό των συνολικών εξόδων ενός πλοίου είμαι τα καύσιμα (λειτουργικά, αποσβέσεις, έξοδα διάθεσης κλπ κλπ)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Για όσους κάνετε υπολογισμούς σχετικά με κόστη και τέτοια, να πούμε πως το gasoil χθές στον Πειραιά ήταν πάνω από 1100 δολλάρια ο τόνος, το VLSFO στα 950 δολλάρια. Το HSFO για όσους φοράνε scrubbers? Κάτι σε 530 νομίζω. Μιλάμε για σχεδόν διπλό κόστος καυσίμων εις βάρος των πλοίων που δεν έχουν scrubber.

Και προφανώς δεν είναι τυχαίο το ότι στην Attica ξαναθυμήθηκαν τα scrubbers.

Link to comment
Share on other sites

Στα 874$ ο τόνος VLSFO και στα 1076$ ο τόνος MGO/LSMGO.Πτωτική πορεία των τιμών του πετρελαίου αλλά όχι των εισιτηρίων...Να υποθέσω η λογική των εταιρειών είναι κάτσε να φύγει ο Αύγουστος να βγάλουμε τα σπασμένα και από Σεπτέμβρη βλέπουμε

Edited by Champion Jet_2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Να ρωτήσω, επειδή διαβάζω συνεχώς ότι είναι δύσκολη χρόνια λόγω των τιμών καυσίμων κλπ κλπ, υποτίθεται ότι η αύξηση των καυσίμων δεν αντιμετωπίζεται με αύξηση στα εισητήρια; 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Δεκέμβριο κοντεύουμε, ας ρίξουμε μια ματιά στις τιμές των καυσίμων τους τελευταίους 6 μήνες, βγάζοντας και τα σχετικά συμπεράσματα.

 

MGO:

Γενικά η τιμή του παρέμεινε σε όλο το τελευταίο εξάμηνο σε σταθερά υψηλά επίπεδα. Πέραν από δύο ημέρες στο τέλος του Σεπτεμβρίου δεν έπεσε ποτέ κάτω από το φράγμα των 1,000 δολλαρίων ο τόνος με κορυφή στο τέλος Ιουνίου τα 1,450 δολλάρια. Φυσικά για τα ταχύπλοα που το χρησιμοποιούν, η μεγαλύτερή τους έκθεση σε αυτές τις τιμές είναι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος. Για τον Ιούλιο η μέση τιμή ήταν 1,238 δολλάρια ενώ για τον Αύγουστο τα 1,107 δολλάρια. Ένα ταχύπλοο που καίει 5 τόνους την ώρα επί 11 ώρες έχει ημερήσιο κόστος μόνο για καύσιμα 68 χιλιάδες δολλάρια την ημέρα. Οπότε το ότι με το που μπαίνει ο Σεπτέμβριος δένουν τα περισσότερα, δείχνει κατά την ταπεινή μου άποψη το ότι ακόμα και τους καλοκαιρινούς μήνες, έχουν πολύ μικρό περιθώριο κέρδους με τις σημερινές συνθήκες. Ακόμη και πλοία όπως το WC Jet που το βλέπουμε να μεταφέρει τόσο κόσμο. Πλοίο που βγάζει πολλά λεφτά όσα φαντάζεστε ορισμένοι για το συγκεκριμένο, δεν δένει. Αξίζει επίσης να πούμε ότι σε σύγκριση με τη μέση τιμή του Αυγούστου 2021, το MGO είναι 500 ολόκληρα δολλάρια πιο ακριβό ανά τόνο φέτος. Σχεδόν διπλάσια τιμή.

 

VLSFO 0.5% S:

Εδώ έχουμε μια ξεκάθαρα πτωτική τάση στη διάρκεια της χρονιάς, πρόκειται για το καύσιμο που καταναλώνει η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού στόλου. Μετά από μια μέγιστη τιμή πάνω από 1,300 δολλάρια ο τόνος στο τέλος Ιουνίου, σταδιακά οι τιμές έπεσαν με συνέπεια να έχουμε φτάσει σήμερα λίγο πάνω από 850 δολλάρια ο τόνος. Μέσος όρος Ιουλίου 1,062 δολλάρια, μέσος όρος Αυγούστου 901 δολλάρια, με άλλα λόγια με το κόστος των καυσίμων να πέφτει και σε συνδυασμό με την κορύφωση της κίνησης τον Αύγουστο, τα αποτελέσματα πρέπει να ήταν προοδευτικά καλύτερα.

 

HSFO:

Εδώ μιλάμε για το προηγούμενο καύσιμο που αυτήν τη στιγμή καταναλώνεται μόνο από τα φέροντα scrubber πλοία. Δηλαδή από τον Grimaldi σύν 3 πλοία της Attica. Παρόμοια εικόνα σχετικά με το πότε είδαμε την κορύφωση των τιμών αλλά και όσον αφορά την πτωτική τάση, την περασμένη εβδομάδα κινούνταν ανάμεσα στα 460 και 470 δολλάρια. Τον Ιούλιο ήταν στα 570, τον Αύγουστο στα 529 οπότε τα scrubberοφόρα πλοία έβγαλαν πολύ καλά λεφτά. Φυσικά εδώ το πιο ενδιαφέρον είναι το spread ανάμεσα στο VLSFO και το HSFO. Αυτό τον Ιούλιο κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στα 492 δολλάρια ο τόνος και τον Αύγουστο στα 372 δολλάρια ο τόνος. Σε επίπεδο εξαμήνου, η μέση διαφορά ήταν στη συγκλονιστική τιμή των 471 δολλαρίων ο τόνος!

 

Δεν χρειάζεστε εμένα για να δείτε το αυτονόητο λοιπόν. Τα έχω ξαναπεί και δε θέλω να επαναλαμβάνομαι, κάντε ένα πρόχειρο υπολογισμό με βάση εκείνο το post μου για να δείτε πόσο ανταγωνιστικά είναι τα πλοία που φέρουν scrubbers και πόσο δικαιώθηκαν όσοι το τόλμησαν. Και για να συγκρίνουμε και με το καλοκαίρι του 2021, το μήνα Αύγουστο 2022 το HSFO ήταν 100 δολλάρια πιο ακριβό και το VLSFO 333 δολλάρια πιο ακριβό.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Σύντομη ανανέωση για τα καύσιμα και τις τιμές τους, αυτήν τη στιγμή είμαστε σε VLSFO(0.5% S) και MGO χοντρικά στα 300 δολλάρια λιγότερα από τις τιμές του περασμένου Οκτωβρίου, με αυξητικές τάσεις τις τελευταίες ημέρες φυσικά. Και οι ακτοπλοόοι οργανώνουν ολονυχτία στην Αγία Τριάδα:D ώστε να πέσουν κι άλλο ή τουλάχιστον να μείνουν εκεί. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Έχει κανείς μια εικόνα για τις τιμές των καυσίμων αυτή την περίοδο; Ποια ή διαφορά με πέρυσι μετά τις διεθνείς εξελίξεις, οι οποίες ήταν και ο επίσημος λόγος για τις άνευ προηγουμένου ανατιμήσεις; Το ρωτώ αυτό γιατί βλέπω όλα τα ταχύπλοα, τα οποία έχουν και υψηλές καταναλώσεις, να ανεβοκατεβαίνουν με μεγάλες ταχύτητες. Και δεν πιστεύω ότι οι πληρότητες (κατά μέσο όρο) είναι τόσο μεγάλες ακόμα. Τα δε εισιτήρια στα ίδια επίπεδα...🤔

Link to comment
Share on other sites

Ωραία ιδέα αρχηγέ μου, παραθέτω τους αριθμούς και τα σχόλια δικά σας:

 

Στον Πειραιά λοιπόν, την περίοδο 1η Μαίου 2022 με 17 Ιουνίου 2022 στο ΙFO 380cst η μέση τιμή είναι στα 688 δολλάρια. Στο ίδιο χρονικό διάστημα φέτος, είναι στα 476 δολλάρια ο τόνος. Χοντρικά 33% κάτω σε σχέση με πέρυσι.

 

Στο MGO η περσινή τιμή την περίοδο 1η Μαίου 2022 με 17 Ιουνίου 2022 είναι στα 1,252 δολλάρια ο τόνος. Φέτος η αντίστοιχη τιμή είναι στα 733 δολλάρια ο τόνος. Κάτι σε 40% κάτω. 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Ακομα δεν εχει ερθει το Πασχα εχουμε καιρο για καλοκαιρι αλλα με τις τιμες του  πετρελαιου ψηλα αρχες Απριλιου δε μπορω να φανταστω τι θα γινει στο peak της σεζον!

897$ο τονος για τα ταχυπλοα

714$ ο τονος Vslfo  για τα ποσταλια

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...