Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • 5 weeks later...

Μαλλον αποτελεσμα της μεγαλης πτωσης των διεθνων τιμων του πετρελαιου λογω του..κορονοιου η οποια επηρεαζει ολα τα παραγωγα(πλην οσων εξ αυτων πωλουνται στα ελληνικα βενζιναδικα φυσικα :D )

https://www.sigmalive.com/news/international/608819/sto-xamilotero-epipedo-triminou-oi-times-petrelaiou-logo-koronaiou

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Η τιμές των bunkers δεν επηρεάζονται τόσο άμεσα(χρονικά) από τις τιμές του βαρελιου. Τα futures και τα κοράκια και το output τις ελέγχουν κυρίως. 

Link to comment
Share on other sites

Η κουβέντα σας για τις τιμές των καυσίμων, μου έφερε στο μυαλό κάτι που ήθελα να κάνω εδώ και καιρό. Κι αυτό είναι να δούμε διαχρονικά ποιές είναι οι τιμές των καυσίμων στον Πειραιά έτσι ώστε να δούμε αν και κατά πόσον οι διακυμάνσεις τους συμβαδίζουν με τις τιμές των εισιτηρίων. Και αν οι κατά καιρούς ισχυρισμοί των εταιρειών όσον αφορά το αυξημένο κόστος καυσίμων είναι ακριβείς και σε ποιό βαθμό.

 

Σήμερα θα παραθέσω το MGO που είναι και πιο εύκολα μετρήσιμο υπό την έννοια πως τα ταχύπλοα ταξιδεύουν για συγκεκριμένους μήνες κάθε χρόνο. Σαν αντιπροσωπευτικό δείγμα λοιπόν, παίρνω το χρονικό διάστημα 15 Μαίου με 15 Σεπτεμβρίου από το 2013 εώς και πέρυσι για το λιμάνι του Πειραιά. Διευκρινίζω δε πως αυτές είναι οι τιμές που δίνει μια εταιρεία που κάνει τέτοιες μετρήσεις, δεν είναι οι τιμές που αγοράζουν απαραίτητα οι εταιρείες. Κάποιες από αυτές μπορεί να αγοράζουν και φθηνότερα λόγω αγοραστικής δύναμης ή και ακριβότερα λόγω έλλειψης αυτής ή έλλειψης αξιοπιστίας στις πληρωμές. Σε κάθε περίπτωση όμως δε νομίζω πως οι αποκλίσεις είναι τόσο μεγάλες.  

 

  MGO
2013 934
2014 908
2015 542
2016 438
2017 474
2018 685
2019 603

 

Όπως μπορεί να δεί κανείς από τους μέσους όρους, το 2013/14 φτάσαμε πολύ κοντά στα 1000 δολλάρια τον τόνο,

Από το 2014 ως το 2016 είχαμε πτωτική τάση, ενώ το 2017 και 2018 αυξητική, μάλιστα ανάμεσα σε 2017 και 2018 ξεκάθαρα. 

Το 2019 η τιμή έπεσε σε απόλυτους αριθμούς, πλήν όμως παραμένει σε υψηλά επίπεδα, πάνω από τα 600 δολλάρια ο τόνος.

 

Αυτά βέβαια από μόνα τους δεν λένε τίποτα, θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε εισιτήρια ταχυπλόων στις ίδιες χρονικές περιόδους, στην ίδια γραμμή για να μπορέσουμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα. Εκεί που δίνω πόντους στις εταιρείες είναι πως πέρα από το κόστος των καυσίμων, υπάρχουν και διάφορα άλλα κερατιάτικα που κατά καιρούς βγαίνουν από το Κράτος. Μπορεί για παράδειγμα μια χρονιά που βλέπουμε εμείς πως το κόστος καυσίμων είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με την προηγούμενη αλλά τα εισιτήρια δεν μειώνονται σε τιμές, να έχει σκάσει αύξηση του ΦΠΑ ή κανένα άλλο αγγούρι που να το έχουν απορροφήσει εξ' ολοκλήρου. 

 

Προσωπική μου άποψη είναι πως ένας κάποιου είδους συντελεστής αναπροσαρμογής καυσίμων θα ήταν πιο δίκαιος, από την άλλη δεν εμπιστεύομαι ούτε το ΥΕΝ για τη γνώση του επί του θέματος, ούτε και τις εταιρείες για την διαφάνειά τους ώστε να έμπαινε κάτι τέτοιο. Μια άλλη ενδιαφέρουσα ερώτηση είναι η αγοραστική πολιτική των εταιρειών και το αν και κατά πόσον κάνουν ή προσπαθούν να κάνουν μακροχρόνια συμβόλαια ή να βρούν κάποιου είδους hedging. Τέλος πάντων, τα συμπεράσματα δικά σας.  

Link to comment
Share on other sites

On 1/28/2020 at 7:19 PM, gtogias said:

Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε και τα κόστη στα συμβατικά της ακτοπλοΐας. Είναι δικαιολογημένη η διαρκής μίρλα ή όχι? 

 

Το είχα κι εγώ στο μυαλό μου, να τα στοιχεία από το 2013 ως το τέλος του 2019. Παραθέτω 2 σετ με νούμερα, ένα για ολόκληρη τη χρονιά και ένα με χρονικό περιθώριο από 15 Μαίου ως 15 Σεπτεμβρίου σε κάθε χρονιά, όπως έκανα στα ταχύπλοα. Η λογική είναι πως όταν τους καλοκαιρινούς μήνες κάνεις περισσότερα δρομολόγια και δουλεύουν όλα σου τα πλοία, η έκθεσή σου στις τιμές και τις διακυμάνσεις τους είναι ακόμα μεγαλύτερη.

 

  HFO 380cst  May - Sep HFO 380cst entire year
2013 663 615
2014 663 555
2015 343 285
2016 296 231
2017 348 325
2018 487 424
2019 449 370

 

Σημειώσεις:

- Χρησιμοποίησα το 380άρι και όχι το 180άρι HFO γιατί μου λένε αυτοί που ξέρουν πως αυτό καίγεται κυρίως τα τελευταία χρόνια στα ferries.

- Οι παραπάνω τιμές είναι μέσοι όροι, η κάθε εταιρεία αγοράζει ίσως σε διαφορετικές τιμές ανάλογα με την αγοραστική της δύναμη και την διαπραγματευτική της δεινότητα. Δε νομίζω όμως πως οι τελικές τιμές έχουν καμιά τρομερή απόκλιση

- Τα χρόνια 2015-2017 έχουν ιδιαιτέρως χαμηλές τιμές, το 2018 έχουμε μια αύξηση σχεδόν 25% αλλά το 2019 έκλεισε και πάλι με αρκετά  μειωμένες τιμές.

- Στις ίδιες χρονικές περιόδους, οι καλοκαιρινές τιμές είναι αρκετά πιο τσιμπημένες. Συμπεραίνει κανείς λοιπόν πως το καλοκαιρινό demand ανεβάζει πάντα τις τιμές και τρώει από τα έσοδα των εταιρειών

 

Γενικά θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε ένα time chart που να συνδυάζει τιμές καυσίμων και αυξήσεις σε εισιτήρια.

Link to comment
Share on other sites

Πολλά ευχαριστώ, επιβεβαιώνεις την πεποίθηση μου: Ανεβαίνουν οι τιμές των καυσίμων, ανεβαίνουν οι τιμές των εισιτηρίων. Πέφτουν οι τιμές των καυσίμων, δεν ανεβαίνουν οι τιμές των εισιτήριων.

Κοινώς, αδικαιολόγητη η μίρλα.

Link to comment
Share on other sites

Ενταξει αλλα αυτο ειναι πιο πολυπλοκη εξισωση. Ειναι το μεγαλυτερο σταθερο εξοδο το καυσιμο αλλα δεν ειναι μονο αυτο. Υπαρχει το πληρωμα, ισως το διπλο πληρωμα.. Γενικα ειναι ενα πολυ κουκουρουκου θεμα οι τιμες των εισιτηριων στην Ελλαδα. Δηλαδη βλεπεις οτι θελεις 35 ευρω να πας Σιφνο με τον Κοραη ενω με 15 πας στην Τηνο με το Τερα. Επισης θελεις 35 για να πας με κτελ στην Πατρα. Τι εξοδα εχει το κτελ, τι εξοδα εχει το βαπορι? Δε βγαζεις ακρη ευκολα.

Link to comment
Share on other sites

@Nick the Greek ευχαριστούμε για τα στοιχεία και την excelοδουλειά!

Αδικαιολόγητη όντως η μίρλα @gtogias, αυτή την περίοδο με το διαφορετικό καύσιμο σίγουρα θα χουν ζοριστεί, αλλά το δε βγαίνουμε νομίζω πως δεν ισχύει, δικαιολογίες για αυξήσεις ψάχνουν. Το καταλαβαίνουμε κι από αυτό που λέει ο @Neptune, όταν υπάρχει ανταγωνισμός ρίχνουμε τις τιμές κατακόρυφα, τότε τί γίνεται επιλέγουν να μπουν κι άλλο μέσα ή απλώς μας κάνουν πλάκα?

Link to comment
Share on other sites

@Nick the Greek Ευχαριστούμε για τα στοιχεία. Το μόνο που λείπει για να έχουμε την πλήρη εικόνα είναι και η ισοτιμία €/$ καθώς το κόστος για τις ακτοπλοϊκές υπολογίζεται σε €

 

Έτος – Ισοτιμία

2013 / 1,33

2014 / 1,33

2015 / 1,11

2016 / 1,11

2017 / 1,13

2018 / 1,18

2019 / 1,12

Επιπλέον πράγματι υπάρχουν  διαφοροποιήσεις μεταξύ των τελικών τιμών που πετυχαίνει η κάθε εταιρεία αυτές όμως δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικές (λόγω του περιορισμένου περιθωρίου κέρδους που υπάρχει στα καύσιμα) και οφείλονται περισσότερο στους όρους πίστωσης που έχει η κάθε εταιρεία και όχι τόσο στις ποσότητες.

Σχετικά με την επίδραση των τιμών των καυσίμων στα αποτελέσματα των εταιρειών και στο συσχετισμό τους με τις τιμές των εισιτηρίων, συνεχίζω εδώ.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Από την αρχή του χρόνου και αμέσως μετά την εφαρμογή των κανόνων 2020 οι τιμές έχουν πεσει κατα πολύ.. Βέβαια ο Πειραιάς είναι πάνω από το μέσο όρο (όπως συνηθίζε) αλλά τις τελευταίες μέρες παρατηρώ ότι σε vlsfo και MGO είναι ακριβότερος από Istanbul πράγμα που στο παρελθόν δε συνηθιζοταν.. Αν ξέρει κάποιος φίλος ας μας πει το λογο

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μετά την αποτυχία του ΟΠΕΚ να περικόψει δραστικά την παραγωγή πετρελαίου, λόγω της άρνησης της Ρωσίας, η τιμή του «μαύρου χρυσού» κατρακύλησε κι άλλο στις διεθνείς αγορές σήμερα. Το αμερικανικό αργό (WTI) παράδοσης Απριλίου, υποχώρησε κατά 10,1%, στα 41,28 δολάρια το βαρέλι, στο χαμηλότερο επίπεδό του από τον Απρίλιο του 2016.

Το Μπρεντ της Μαύρης Θάλασσας, παράδοσης Μαΐου, έκλεισε με πτώση 9,4%, στα 45,27 δολάρια, δηλαδή τη χαμηλότερη τιμή του εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια.

Πηγή: To Βήμα

Link to comment
Share on other sites

Η κατηφόρα δεν έχει σταματημό. Το αμερικάνικο αργό κάτω από 28 και το μπρεντ στα 31. Εκτιμήσεις ακόμα και για 20 $ αλλά σπάνια οι εκτιμήσεις έχουν επιτυχία.

Μαζί με την ενίσχυση του Ευρώ, μιλάμε για τεράστια μεταβολή. Το άγνωστο είναι πόσο θα κρατήσει και πότε και αν θα δούμε μεταβολές στα εισιτήρια.

Link to comment
Share on other sites

Αν διατηρηθούν οι χαμηλές τιμές  στα καύσιμα στο επόμενο μεσοδιάστημα  και δεν αποδειχτεί προσωρινή φούσκα ίσως περιορίσουν έως ένα σημείο τις απώλειες που έχουν ήδη οι ακτοπλοϊκές λόγω κορονοϊού !!!

Απο την άλλη θα τρίβουν τα χέρια τους στην ποντοπόρο αυτοί που κράτησαν στάση αναμονής και δεν έτρεξαν να δαπανήσουν ένα σεβαστότατο πόσον για τοποθέτηση scrubbers στα πλοία τους .

Είδωμεν !!!

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Στα 389 $/tn εκλεισε αυτη τη βδομαδα το vlsfo και στα 265 $/tn το ifo380 στον Πειραια.Πρακτικα το νεο καυσιμο πωλειται αυτη τη στιγμη στην τιμη που επωλειτο το''παλιο''το περασμενο καλοκαιρι.

Link to comment
Share on other sites

Το βασικό στοιχείο δεν ειναι η πτώση.. Αλλά το κλείσιμο του spread μεταξύ νέου και παλιού.. Που αν κρατήσει έτσι (όπως έχω πει και παλαιότερα η ζήτηση θα το κρατήσει χαμηλά) θα αποδειχθεί ότι το μεγαλύτερο λάθος που έκαναν τα εμπορικά και ίσως τα επιβατικά ειναι η εγκατάσταση scrubber.. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
14 hours ago, Strofalos said:

Βάλε μέσα σε όλα αυτά και την μεταβλητή της τιμής του πετρελαίου όπου σήμερα, 20/04/2020, έκλεισε στα 11,40$\βαρέλι 

Όταν αναφερόμαστε στις διεθνείς τιμές πετρελαίου εννοούμε το brent (25$ χθες) και όχι στο αμερικάνικο αργό. Για την πρωτοφανή χθεσινή εξέλιξη που το αμερικάνικο αργό πέρασε σε αρνητικό έδαφος, μπορείτε να ενημερωθείτε από εδώ

Quote

Βέβαια, δεν είναι όλα τα συμβόλαια (futures) σε αρνητικό έδαφος. Το διεθνές benchmark, το Brent χθες έχασε μεν 9% αλλά κρατήθηκε στα 25 δολάρια το βαρέλι. Ο λόγος είναι ότι επηρεάζεται λιγότερο από θέματα αποθήκευσης. Καθώς διακινείται κατά κύριο λόγο μέσω θαλάσσης, είναι εύκολο να φορτωθεί σε πλοία και να σταλεί σε σημεία ανά τον κόσμο που υπάρχει ζήτηση. Όπως εξηγεί ο Amrita Sen της Energy Aspects, «το Brent μπορείς να το φορτώσεις σε ένα πλοίο και να το διακινήσεις ανά τον κόσμο. Οι αποθηκευτικοί χώροι του Cushing, όμως, θα είναι γεμάτοι τον Μάιο.

 

Link to comment
Share on other sites

συνεχιζει και σημερα το euro2day την αναφορα στο θεμα.

 

Quote

Όμως, δεν είναι μόνο αυτό. Αντικατοπτρίζει επίσης ένα ειδικό χαρακτηριστικό των προθεσμιακών συμβολαίων (futures) του αμερικανικού αργού που δεν έχουν τα αντίστοιχα συμβόλαια στο πετρέλαιο Brent. Η μεγάλη διαφορά έγκειται στον τρόπο διακανονισμού. Στα συμβόλαια του αμερικανικού αργού, ο πωλητής πρέπει να παραδώσει το πετρέλαιο ενώ στα συμβόλαια του Brent μπορεί να πληρώσει με λεφτά. Επομένως, ο κάτοχος του προθεσμιακού συμβολαίου στο Brent δεν έχει την πίεση να πουλήσει για να μην παραλάβει ποσότητες πετρελαίου. 

Αυτή η σημαντική διαφορά εξηγεί γιατί τα συμβόλαια στο αργό είχαν αρνητική τιμή τη Δευτέρα αλλά όχι τα αντίστοιχα στο Brent.  

Σημειώνεται ότι τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης στο αμερικανικό αργό περιλαμβάνουν την παράδοση του πετρελαίου στην περιοχή Cushing της Οκλαχόμα, που έχει αποθηκευτική ικανότητα γύρω στα 76 εκατ. βαρέλια αλλά είχε ξεπεράσει τα 60 εκατ. στις 14 Απριλίου. Με τους σημερινούς ρυθμούς, Αμερικανοί αναλυτές εκτιμούν ότι μπορεί να φουλάρει γύρω στα μέσα Μαΐου. Αν φουλάρει πλήρως, τότε οι παραγωγοί δεν θα μπορούν να παραδώσουν τις ποσότητες πετρελαίου και θα πρέπει να διακόψουν την παραγωγή.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...