Jump to content
Shipfriends

Rosa dei Venti (IMO 9706592)


Recommended Posts

Το Μάιο του 2018 θα φτάσει καλώς εχόντων των πραγμάτων, το καινούριο πλοίο της Visentini στην Μεσόγειο, το Rosa dei Venti. Και λέω Μεσόγειο γιατί το πλοίο χτίζεται στην Κίνα και όχι στα ναυπηγεία της Visentini στην Ιταλία. Καθελκύστηκε νωρίτερα μέσα στο μήνα στα ναυπηγεία AVIC Weihai(αριθμός γιάρδας W0247) και χτίστηκε με επισυναπτόμενη 5ετή ναύλωση από τη Gruppo Grendi για δρομολόγια ανάμεσα σε Σαρδηνία και ηπειρωτική Ιταλία.

 

Οπτικά δε θυμίζει σε τίποτα αυτό που έχουμε υπ' όψιν μας από τη Visentini, είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Φέρνει ίσως λίγο σε αυτό το design, αλλά θα ήθελα να το δω και ολοκληρωμένο για να το πω με σιγουριά. Μιλάμε για 2,500 γραμμικά μέτρα, 180 μέτρα μήκος, 26 πλάτος και βύθισμα 7.30. Το πλοίο θα φέρει και 30τονο κρένι σύμφωνα με το σπεσιφικέσιο, αν και δε φαίνεται ακόμα να έχει τοποθετηθεί. Μία μηχανή Wartsila των 19,578 ίππων στις 99 στροφές και service speed των 14 κόμβων. Η ταχύτητα μου φαίνεται αρκετά χαμηλή να πω την αλήθεια, δεν ξέρω αν οι πηγές μου έχουν κάποιο λάθος. Κλάση Rina, Ιταλική σημαία και νηολόγιο Venezia. Σημειωτέον πως η Visentini έχει και option για άλλο ένα πλοίο των 3,000 γραμμικών μέτρων, της οποίας όμως δεν έχει γίνει χρήση, πρός ώρας.

 

Για το τέλος, να μια γεύση από την καθέλκυση και προφανώς μια πρώτη ματιά στις ναυπηγικές του γραμμές:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Στις 26 του Απρίλη, το πλοίο ξεκίνησε το ταξίδι πρός το νέο του σπίτι. Αυτή τη στιγμή μάλλον παίρνει πετρέλαια στη Σιγκαπούρη και τελικά αναμένεται στην Ιταλία πρός το τέλος του μήνα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Το πλοίο κατέπλευσε στην Ιταλία για πρώτη φορά, την Κυριακή το πρώι στην Augusta της Σικελίας. Εκεί δεν ξέρω γιατί βρέθηκε αλλά από εκεί έφτασε νωρίτερα σήμερα στο Κάλιαρι, όπου και θα το βλέπουμε για τα επόμενα πολλά χρόνια, αν όλα πάνε όπως τα σχεδιάζουν οι πλοιοκτήτες του.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
14 hours ago, Nick the Greek said:

Το τελευταίο παραμένει δεμένο στη συνήθη του θέση στο Cagliari, κρίνοντας από την αναχώρηση του Baleares ξημερώματα από τη Γένοβα, υποψιάζομαι πως το Rosa dei Venti έχει κάποια βλάβη που θα το κρατήσει για κάποιο διάστημα εκτός δρομολογίων. Πάντως το site της Gruppo Grendi δεν λέει τίποτε για δεύτερο βαπόρι στη γραμμή.

Και έχει όντως βλάβη στο υδραυλικό σύστημα του καταπέλτη το Rosa dei Venti (έχει μόνο έναν καταπέλτη), μένει δεμένο πρός το παρόν σύμφωνα με τον ανταποκριτή μας στο Cagliari. Πάντως τα αντανακλαστικά της Grendi με την άμεση ναύλωση του Baleares ήταν εντυπωσιακά ομολογουμένως.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Νεότευκτο το φωτογράφισα, κοντεύει να περάσει το πρώτο special τώρα που αξιώνομαι να ανεβάσω τις πρώτες του φωτογραφίες στην gallerie μας. Κυριακάτικη άφιξη στο Cagliari από την Marina di Carrara βλέπουμε, και ένα πλοίο με μοναδικό σουλούπι. Δεν το λές όμορφο σε καμία περίπτωση, ξεχωρίζει όμως λόγω της μοναδικότητάς του. Στο φουγάρο του βλέπουμε τα σινιάλα της Gruppo Grendi, μένει να δούμε αν τον επόμενο Μάιο θα επεκταθεί και η ναύλωσή του από την Visentini, ή θα δούμε κάποιο καινούριο κεφάλαιο στην ιστορία του.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 6 months later...

Παίζει να τελείωσε η 5ετής ναύλωση στη Grendi. Το πλοίο το βλέπω στη Valletta προερχόμενο από την Annaba της Αλγερίας. Και δεν είναι μόνο αυτό, φέρεται να έχει γίνει και μεταβολή στο ιδιοκτησιακό του πλοίου από το τέλος του περασμένου Ιουνίου. Η πλοιοκτησία από τη Visentini έχει περάσει στο Tourship Group, όμιλο εταιρειών που διαχειρίζεται τον στόλο της Corsica Ferries. Η μονοβάπορη δε στην οποία ανήκει το πλοίο είναι η Forship SpA, εταιρεία που διαχειρίζεται τα λιμάνια της Savona και του Vado Ligure.

Link to comment
Share on other sites

Άρα υπάρχει ενδεχόμενο η Corsica να επεκταθεί και στα Ro-Ro; Πάντως στο site της Grendi εξακολουθεί να φιγουράρει το Rosa Dei Venti με όνομα Wind Rose ενώ απουσιάζει το Estraden.

Link to comment
Share on other sites

Είχαν και παλιότερα, αλλά έκτοτε άλλαξε το business model τους, που λένε και στο Γράμμο και το Βίτσι. Φίλος από Ιταλία επιβεβαιώνει πως το ιδιοκτησιακό του πλοίου άλλαξε αλλά όμως ανανεώθηκε και η ναύλωση στην Grendi. Οπότε είναι πολύ πιθανό αυτά τα ταξίδια τώρα να είναι για λογαριασμό της Grendi. Παρεμπιπτόντως το πλοίο ξανάφυγε για Annaba, οπότε τα Wedellsborg και Estraden έμειναν μόνα τους στη Σαρδηνία. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Πολύ ενδιαφέρον, οπότε βγαίνει αληθινό αυτό που είχαμε πεί εδώ

On 2/12/2023 at 5:49 PM, Nick the Greek said:

Επίσης δημοσιεύματα διαφόρων ιταλικών μέσων της περασμένης εβδομάδας, εμφανίζουν την εταιρεία διατεθειμμένη να κάνει come back στα φορτηγά(είχε δικά της roro μέχρι τις αρχές της περασμένης δεκαετίας) των γραμμών της Σαρδηνίας, με κάποιας μορφής συνεργασία με την Gruppo Grendi.

 

Οπότε πιθανόν από τα τρία ρορό που ναυλώνει η Grendi, να υποναλαύλωσαν το Rosa Dei Venti στην Corsica υπό μορφήν διαμερισμού του κόστους? Θα το δούμε στην πράξη πως θα διαμορφωθούν οι γραμμές. 

Link to comment
Share on other sites

Πρός το παρόν πάντως μόνο το φουγάρο βάφτηκε. Ίσως επειδή το κίτρινο χρώμα το είχε το πλοίο, να μην μπούν σε έξοδα να το βάψουν ολόκληρο, έστω κι αν η απόχρωση δεν είναι η σωστή.

Link to comment
Share on other sites

Το φουγάρο μπορεί να άλλαξε, εν μέρει και ο ναυλωτής, όμως η γραμμή παραμένει η ίδια Marina di Carrara-(Olbia)-Cagliari. Ξεκίνησε 27/01.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Από τις 22 Φεβρουαρίου βρίσκεται στη La Spezia, υποθέτω πρόκειται για κάποιου είδους βλάβη αφού ακινησία έχει κάνει. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...