Jump to content
Shipfriends

Σοφία Στάρ (Ν. Θεσσαλονίκης 787)


Recommended Posts

On 11/3/2012 at 12:18 PM, ΣΕΙΡΙΟΣ said:

το ΣΟΦΙΑ ΣΤΑΡ (Ν.Β. 787).

gallery_2102_157_392898.jpg

Το Σοφία Σταρ είναι ναυπηγημένο το 1955 στο ναυπηγείο του Ψαρρου. Πέρυσι το χειμώνα το Σοφία Σταρ πουλήθηκε στη Μύκονο και στην εταιρεία Mykonos Cruises, κάνοντας εκδρομές σε παραλίες της Μυκόνου, στη Ρηνεια, στη Πάρο και στη Νάξο.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
On 12/1/2017 at 5:05 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Το Σοφία Σταρ είναι ναυπηγημένο το 1955 στο ναυπηγείο του Ψαρρου. Πέρυσι το χειμώνα το Σοφία Σταρ πουλήθηκε στη Μύκονο και στην εταιρεία Mykonos Cruises, κάνοντας εκδρομές σε παραλίες της Μυκόνου, στη Ρηνεια, στη Πάρο και στη Νάξο.

το Σοφία Σταρ, ανήκει στην Aegean Ventures, της οικογένειας Φαρουπου και όχι στη Mykonos Cruises/Mykonoscruize.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Το Σοφία Σταρ είναι κατασκευασμένο του 1955 στο ναυπηγείο Ψαρρου, έχει χωρητικότητα 72.24gt, διεθνές διακριτικό SV6443, νηολόγιο Θεσσαλονίκης 787 και φοράει δυο κύριες μηχανές Volvo Penta (751 BHP). Το πλοίο έχει μήκος 26,86 μέτρα και πλάτος 6,35 μέτρα και ανήκει στην Aegean Ventures. Το καλοκαίρι που πέτυχα το Σοφία Σταρ στη Μύκονο δεν φαινόταν και στη καλύτερη εξωτερική κατάσταση το σκάφος.

Link to comment
Share on other sites

  • polmyt changed the title to Σοφία Στάρ (Ν. Θεσσαλονίκης 787)

Μερικά στοιχεία για την ιστορία του Σοφία Σταρ, όπου μαθαίνουμε ότι καθελκύστηκε σαν αλιευτικό Βαγγέλης 

Quote

Το Liberty ΣΟΦΙΑ ΣΤΑΡ κατασκευάσθηκε το 1955 στο Πέραμα, από τον αείμνηστο Έλληνα βετεράνο της ξυλοναυπηγικής τέχνης, Γεώργιο Ψαρρό. Ταξίδεψε για δυο δεκαετίες από τα λιμάνια της Βόρειας Αφρικής στον Πειραιά, εκτελώντας διαμετακομιστικό εμπόριο και στη συνέχεια για διαφορές χρήσεις, κύριος ως αλιευτικό. Καθελκύστηκε στις 27 Σεπτεμβρίου του 1955 σαν αλιευτικό με το όνομα «ΒΑΓΓΕΛΗΣ» για λογαριασμό του κ. Ιωάννη Ευάγγελου Σταθάκη. Από εκείνη την στιγμή άρχισε η λαμπρή πορεία του στις θάλασσες της Ελλάδος αλλά και της Μεσογείου. «Χόρτασε η Ελλάδα ψάρι παιδί μου από αυτό το καΐκι», είπε κάποτε ένας γέρος ψαρό-καπετάνιος που το ταξίδεψε τη δεκαετία του 1960. Το 1995 ήρθε η ώρα της κρίσης, σαράντα ολόκληρα χρόνια μετά τη ναυπήγηση του, το αλιευτικό έως τότε πλοίο μπήκε σε πρόγραμμα επιδότησης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, με σκοπό να ακολουθήσει τον δρόμο της καταστροφής, όπως συνέβη με όλα τα άλλα περήφανα σκαριά που είχαν για χρόνια οργώσει τις θάλασσες. Την συγκεκριμένη στιγμή το καράβι περιήλθε, μια μόλις εβδομάδα πριν την καταστροφή του, στην ιδιοκτησία την ναυτικής εταιρείας «ΘΑΛΑΜΗΓΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ». Έπειτα από επίπονες εργασίες δυο χρόνων και δίχως καμία κρατική ή άλλη επιχορήγηση αναπαλαιώθηκε διατηρώντας τις γραμμές, το ύφος και την φιλοσοφία της κατασκευής του, όπως ακριβώς την ήθελε ο αρχικός κατασκευαστής του, σμιλεύοντας το πριν από μισό αιώνα, τιμηθείς μετά θάνατον από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας με ειδικό μετάλλιο και τιμητική διάκριση. Το ΣΟΦΙΑ ΣΤΑΡ είναι το παλαιότερο στις διαστάσεις του Ελληνικής κατασκευής εν ενεργεία ξύλινο σκάφος, ενώ ανταποκρίνεται σε όλες τις σύγχρονες ανάγκες. Έχει ολικό μήκος 31 μέτρα και πλάτος 7 μέτρα. Διαθέτει 5 διπλές καμπίνες επιβατών με wc και μπάνιο, για πολυήμερα ταξίδια, ένα κλειστό σαλόνι 50 τ.μ., ένα εξωτερικό σαλόνι 65 τ.μ. και άλλους μεγάλους κοινόχρηστους χώρους. Κινείται με δύναμη 820 ίππων από 2 μηχανές, ενώ είναι εξοπλισμένο με τα πλέον σύγχρονα ναυτικά όργανα. Το σκάφος είναι διαρρυθμισμένο ανάλογα και μπορεί να λειτουργεί, πέρα από τα πολυήμερα ή ημερήσια ταξίδια, σαν χώρος πολιτιστικών εκδηλώσεων, δεξιώσεων, συνεστιάσεων, δείπνων, σεμιναρίων, συνεντεύξεων και εκθέσεων. Το ύφος και η αρχιτεκτονική του, δημιουργούν μοναδικές και πολύ ευνοϊκές συνθήκες για εξασφαλισμένη επιτυχία των εκδηλώσεων αυτών, χρησιμοποιώντας τους κατάλληλους και πολυτελείς χώρους του, τον απαιτούμενο οπτικοαουστικό εξοπλισμό και κυρίως το μοναδικό περιβάλλον της θάλασσας και των δράσεων που μπορούν να αναπτυχθούν σε αυτήν. Στις 2.5.2000, χαρακτηρίσθηκε ομόφωνα με την 31/16-12-1999 απόφαση του ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΝΕΟΤΕΡΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ως «ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟ ΜΝΗΜΕΙΟ» που χρειάζεται ειδική κρατική προστασία καθ΄ότι πρόκειται για ενδιαφέρον μείγμα ξύλινου σκάφους, που είναι σημαντικό για την μελέτη της ιστορίας των σκαφών στον Ελλαδικό χώρο. Η δυνατότητα ύπαρξης αλλά και συντήρησης του, αποτελεί επένδυση στην πολιτιστική μας κληρονομιά μας.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Σοφία Στάρ και από ψηλά, αρκετά ομορφούλικο θα έλεγα. Αξίζει να σημειώσουμε πως στο δεύτερο ντέκ έχουν προστεθεί παγκάδες οι οποίες δεν μου δείχνουν και πολύ άνετες, ενώ από πάνω τους υπάρχει για σκιά ένα κατασκεύασμα που θυμίζει δίχτυ παραλλαγής στο Στρατό.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 6 months later...
  • 4 months later...

Το πλοιο ξεχειμωνιαζει στο εσωτερικο του νεου λιμανιου στη Μυκονο

Απο το πλοιο λειπουν οι ταμπελες με το ονομα του.Αναρρωτιεμαι αν εχουν παει για φρεσκαρισμα ή αν εχουμε καποια αλλαγη στο ονομα του

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Το πλοιο εφυγε απο το λιμανακι του Τουρλου και το καλοκαιρι την εβγαλε δεμενο στην κλασικη του θεση στο Γυαλο.

Το περιεργο της υποθεσης ειναι οτι εχει μεινει οπως το βλεπουμε στην παραπανω φωτογραφια, χωρις καποιο ονομα γραμμενο.Προφανως και δεν δουλεψε φετος

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Το Σοφία Σταρ πήγε σήμερα στο Ταρσανά της Σύρου για να πραγματοποιήσει το δεξαμενισμο του. Οι φωτογραφίες είναι από τη σελίδα του Roussounelos Diving στο Facebook.

FB_IMG_1617638158909.jpgFB_IMG_1617638161351.jpg

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 3/4/2020 at 11:13 PM, polmyt said:

Απο το πλοιο λειπουν οι ταμπελες με το ονομα του.Αναρρωτιεμαι αν εχουν παει για φρεσκαρισμα ή αν εχουμε καποια αλλαγη στο ονομα του

Φέτος το Σοφία Σταρ έχει επιστρέψει στην ενεργό δράση πραγματοποιώντας εκδρομές από το παλιό λιμάνι της Μυκόνου. Ενώ έχουν ξανά τοποθετηθεί οι ξύλινες ταμπέλες με το όνομα του.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Πολλάν μπίζι, που λένε και οι φίλοι μας οι Κύπριοι ήταν φέτος το καλοκαίρι το Σοφία Στάρ. Δρομολόγια καθημερινά και μάλιστα χωρίς να σταματήσει λόγω καιρού ούτε στους πιο δύσκολους βοριάδες. Και το Σοφία Στάρ αλλά και τα ομόσταυλα, πήγαιναν μέχρι τα Χουλάκια για να βάλουν το βοριά πίσω τους και να πλεύσουν πρός τα νοτινά της Μυκόνου αλλά και τη Δήλο/Ρήνεια. Εμείς το βλέπουμε εδώ στο παλιό λιμάνι και ενώ η φόρτωσή του ήταν σε εξέλιξη.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 11 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...