Jump to content
Shipfriends
Sign in to follow this  
polmyt

Ιεράπετρα - Χρυσή

Recommended Posts

Ας ανοιξουμε ένα θεμα και για την εποχικη γραμμη Ιεραπετρα - Χρυση

Να πουμε ότι επι της ουσιας δεν πρόκειται για καθαρα ακτοπλοϊκη γραμμη αλλα είναι περισσοτερο τουριστικη μιας και δεν μπορεις να παρεις οποιο πλοιο θες και να γυρισεις με οποιο θες και ότι υπαρχουν μονο επιβατικα πλοια.

Η Χρυση ή αλλιως Γαϊδουρονησι βρίσκεται περιπου 12 μιλια νοτια από την Ιεραπετρα.Στο νησακι δεν υπαρχει οικισμος αλλα υπαρχουν 2-3 οργανωμένες παραλιες με ομπρελες, ξαπλωστρες κλπ ενώ τα καραβακια δενουν σε ένα μωλο στο νοτιο κοματι του νησιου

Η γραμμη χοντρικα λειτουργει από Μαιο μεχρι Οκτωβριο και τα δρομολογια με το πρωτο δρομολογιο από Ιεραπετρα να είναι στις 10.15 και το τελευταιο περιπου στις 12.30.Τα δρομολογια ηταν με διαφορα ενός τεταρτου αλλα αυτό λογω κινησης ορισμένες φορες δεν τηρούταν ακριβως.Υπαρχαν φυσικα και περιπτώσεις που υπηρχε δρομολογιο και αργοτερα από τις 12.30.Η πρωτη επιστροφή από τη Χρυση ηταν περιπου στις 15.00 και η τελευταια στις 17.30

Τα δρομολογια εκτελούνται από δυο εταιριες,την Cretan Daily Cruise και μια κοινοπραξια που εχει δυο πλοια τα ΣΤΕΦΑΜΑΡ και ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΑΝΝΑ

Η Cretan Daily Cruise απασχολουσε φετος πεντε πλοια στη γραμμη,, τα ΟΔΥΣΣΕΑΣ , ΜΠΑΛΟΣ, ΜΠΑΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ, ΧΡΥΣΗ ΕΞΠΡΕΣ και ΑΡΙΣΤΟΒΟΥΛΟΣ Β  και ειχε τη μεριδα του λεοντως σε κινηση.

Απο ότι καταλαβα,κάθε πρακτοριο εκδιδει εισιτηρια για μια εταιρια και όχι και για τις δυο.Δεν ξερω αν ισχυει για ολα τα πρακτορια αυτό αλλα ειναι χαρακτηριστικο ότι οπου ρωτησα μου ειπαν τα δρομολογια της μιας εταιριας και ότι δεν συνεργάζονται με τους αλλους. Πρεπει να υπαρχει αρκετος ανταγωνισμος μεταξυ των πρακτοριων μιας και υπηρχαν πρακτορια που ειχαν επιστρατευσει και κραχτες για να προσεκλυσουν κοσμο.Επειδη δεν περασαμε στη Χρυση, δεν ξερω καθολου ποσο κοστιζει το εισιτηριο ,παντως πρεπει να υπαρχουν προσφορες μιας και στην προσπαθια τους τα πρακτορια να προσεκλυσουν κοσμο ελεγαν επι λεξη "μη σας νοιαζει για την τιμη,θα τα βρουμε".Επιπλέον χρεωνεται ένα ευρω ανα επιβατη το οποιο πηγαινει στο δημο Ιεράπετρας και το πληρωνεται ξεχωριστα σε ταμειο λιγο πριν μπει ο κοσμος στο πλοιο

Η γραμμη δουλευει παρα πολύ με τουρίστες οι οποιοι προοθουνται οργανωμένα από αλλα μερη της Κρητης.Ειναι χαρακτηριστικο ότι ενώ η Ιεραπετρα δεν ειχε ιδιαιτερο κοσμο από τουρισμο, το λιμανι κατά την αναχωρηση των πλοιων γεμισε από τουρίστες που ερχονταν σε ομαδες 20-30 ατομων αποκλειστικα για τα πλοια της Χρυσης.Ελληνες υπαρχουν μεν, αλλα είναι λιγοι σε σχεση με τους ξενους.

Όπως ειπα και παραπανω δεν μπορεις να κανει καποιος ότι συνδιασμο θελει σε πλοιο αλλα μπορει να κανει συνδιασμο με πλοιο της ιδιας εταιριας.Επισης το εισιτηριο που εκδίδεται στην Ιεραπετρα είναι κυκλικο Η αρχικη λογικη είναι ότι αν φυγει καποιος με το πρωτο δρομολογιο από την Ιεραπετρα,θα γυρισει και με το πρωτο από την Χρυση αλλα όταν πρόκειται για πλοια της ιδιας εταιριας αυτό δεν ισχυει και ο καθνας κανει ότι συνδιασμο θελει.Φυσικα αν καποιος επιλεξει την Cretan Daily Cruise εχει περισσοτερες επιλογες λογω των περισσοτερων δρομολογιων που παρεχει η εταιρια

Οποιος εχει να προσθεσει περισσοτερες πληροφοριες για τη γραμμη και για το παρελθον της ευπροδεκτος

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγώ έχω να προσθέσω μάστορα, αφού σε ευχαριστήσω για το αναλυτικό και περιγραφικό κείμενο.

 

Όσον αφορά τον ανταγωνισμό και τα εισιτήρια, δεν είναι μόνο οι κράχτες των πρακτορείων. Υπάρχει ακόμα και υποδοχή από -ιδιαίτερα όμορφες είναι η αλήθεια- κοπέλες όπως πλησιάζει κανείς τα πλοία. Υπήρχε κοπέλα στην αναχώρηση του Οδυσσέας(η οποία δεν επιβιβάστηκε τελικά πρός απογοήτευση των επιβατών που ταξίδευαν με το πλοίο), υπήρχαν αργότερα και στις υπόλοιπες αναχωρήσεις. Όλα τα μέσα επιστρατευμένα στο κυνήγι της πελατείας.

 

Και πάμε στις λιμενικές υποδομές, ή μάλλον στην έλλειψή τους. Τα 7 αυτά πλοία αναχωρούν από ένα προβλήτα σχήματος Π. Η αριστερή κάθετος του Π έχει βράχια και από τις 2 πλευρές, οπότε αδύνατον να χρησιμοποιηθεί. Βράχια έχει και η εσωτερική πλευρά της δεξιάς καθέτου του Π, οπότε χρησιμοποιείται μόνο η εξωτερική πλευρά, όπου και βρισκόταν πλαγιοδετημένο το Οδυσσέας. Τα υπόλοιπα 6 συνωστίζονται στην οριζόντια πλευρά του Π, που σχηματίζει 2 θέσεις πλαγιοδέτησης απ' όπου φορτο-εκφορτώνουν τα  εναπομείναντα πλοία.

 

Αυτό σημαίνει το εξής: Για τη νύχτα δένουν 3+3 σε ντάνα στις 2 θέσεις που περιέγραψα παραπάνω, με το ένα να ακουμπάει στο άλλο. Όταν ξημερώνει ο Θεός τη μέρα, αυτά που έχουν αργότερα αναχωρήσεις βγαίνουν στη ράδα, εκτός από το Ιφιγένεια Άννα που τη μέρα που είμασταν εκεί έκανε μια μανούβρα κοντά στα βράχια, ανοίγοντας την πρύμη του για να αναχωρήσει με μανούβρα ακριβείας αυτό που βρισκόταν στην εσωτερική. Με κάθε πλοιάριο που φεύγει, μεθορμεί για να φορτώσει το επόμενο από τη ράδα μέχρις ότου φύγουν όλα δρομολόγιο. Στις αφίξεις γίνεται το αντίστροφο προφανώς, έτσι ώστε αυτό που θα αναχωρήσει πρώτο, να το βρεί το πρωί δίπλα στο ντόκο. Μιλάμε για ταλαιπωρία, όχι αστεία, και περιττά έξοδα σε καύσιμα και κινήσεις. Εδώ να σημειώσω πως η ίδια η επιβίβαση γίνεται αρτιότατα, μια και ο χερσαίος χώρος μπροστά από το Π είναι περιφραγμένος, υπάρχει στέγαστρο/είσοδος για τους επιβάτες και ουσιαστική παρουσία του Λιμενικού Σώματος, για να λέμε και τα καλά που κάνουν.

 

Το ότι όμως γίνεται όλη αυτή η διαδικασία με τα πλοία, είναι απλά απαράδεκτο. Χώρος υπάρχει να γίνουν βελτιωτικά έργα ούτως ώστε να δένουν όλα τα πλοιάρια ξεχωριστά και με ασφάλεια, χωρίς μεθορμίσεις και ταλαιπωρία. Και μιλάμε για μια γραμμή που αν είχαμε στατιστικά της κίνησής της, πιστεύω πως θα τρίβαμε τα μάτια μας με τα νούμερα. Γενικότερα οι συγκοινωνιακές υποδομές της Κρήτης(και ειδικά το οδικό δίκτυο) είναι απαράδεκτες, ανεπαρκείς και επικίνδυνες για τη δημόσια ασφάλεια. Και είναι τουλάχιστον ντροπή, ένα νησί με πρωθυπουργούς, υπουργούς, μεγαλοπαράγοντες και τέτοια επίδραση στην οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας, να είναι σε αυτό το χάλι όσον αφορά τον συγκεκριμένο τομέα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να αναφέρω τα ακριβή ωράρια των δρομολογίων που υπήρχαν στη γραμμή το καλοκαίρι που μας πέρασε

Quote

Το Οδυσσέας αναχωρούσε στις 10:15 από την Ιεράπετρα και επέστρεφε στις 15:20 από τη Χρυσή.

Το Μπάλος Εξπρές αναχωρούσε στις 10:25 από την Ιεράπετρα και επέστρεφε στις 15:40 από τη Χρυσή.

Το Στεφαμαρ αναχωρούσε στις 10:45 από την Ιεράπετρα και επέστρεφε στις 16:00 από τη Χρυσή.

Το Χρυσή Εξπρές αναχωρούσε στις 10:55 από την Ιεράπετρα και επέστρεφε στις 16:40 από τη Χρυσή.

Το Μπάλος αναχωρούσε στις 11:25 από την Ιεράπετρα και επέστρεφε στις 17:00 από τη Χρυσή.

Το Ιφιγένεια Άννα αναχωρούσε στις 11:35 από την Ιεράπετρα και επέστρεφε στις 17:20 από τη Χρυσή.

Το Μπάλος Εξπρές αναχωρούσε στις 13:00 από την Ιεράπετρα και επέστρεφε στις 17:45 από τη Χρυσή.

Η Cretan Daily Cruises συνεργάζεται με 5 πρακτορεία στην Ιεράπετρα, όπου τα εκδοτήρια εισιτηρίων στην Ιεράπετρα βρίσκονται:

Quote

1. Κύρβα 25 (δίπλα στην πιτσαρία La strada)
2. Kύρβα 14 (απέναντι στην πιάτσα TAXI)
3. Πλατεία Πλαστήρα 1 (απέναντι από το ΚΤΕΛ)
4. Μιχαήλ Κοθρή 56 & Ουρανίας Παπαιωάννου (δίπλα στο ξενοδοχείο ΑΣΤΡΟΝ)
5. Μιχ. Κοθρή 95 & Μαρκοπούλου 91 (δίπλα στο ξενοδοχείο EL GRECO) 

Η τιμή του εισιτηρίου είναι 25€ εκτός από τους Έλληνες που το εισιτήριο είχε 20€, όπου στις τιμές δεν συμπεριλαμβάνεται κάποιο γεύμα στο πλοίο. Για τον Δήμο Ιεράπετρας, κατά την έκδοση του εισιτηρίου, οι επιβάτες άνω των 4 ετών πληρώνουν 1€ επιπλέον της τιμής του εισιτηρίου, ως ανταποδοτικό τέλος επίσκεψης στην Χρυσή. 

Edited by Nick the Greek
Ορθογραφία

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άλλο ένα σκάφος που δουλεύει από την Ιεράπετρα στη Χρυσή είναι το μικρό ξύλινο σκάφος Χριστίνα, που ανήκει στη Chrissi Island Cruises. Βέβαια δουλεύει πιο πολύ σαν εκδρομικό με ολική ναύλωση από παρέες και διαρκεί 7 ώρες. Πρώτα προσεγγίζει το νότιο άκρο της νήσου «Χρυσή» και έχει παραμονή 2,5 ώρες. Μετά πάει στην ανατολική πλευρά της Χρυσής, όπου μπορείτε να εξερευνήσετε τον βυθό με ερασιτεχνικό καταδυτικό εξοπλισμό και μετά επιστρέφει στην Ιεράπετρα.

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Από ότι φαίνεται το Ιφιγένεια Άννα δεν θα ταξιδεψει φέτος το καλοκαίρι για να μην έχει ξεκινήσει τα ταξίδια του μέχρι σήμερα. 

 

36 minutes ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Από ότι φαίνεται το Στεφαμαρ δεν θα ταξιδεψει φέτος το καλοκαίρι για να μην έχει ξεκινήσει τα ταξίδια του μέχρι σήμερα. 

Αν τελικα ισχυσουν τα παραπανω και δεν δουμε τα πλοια να ξεκινανε πιο αργα στη σαιζον, στη γραμμη θα μεινει φετος μονη της η Cretan Daily Cruises

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/18/2018 at 7:27 AM, Panagia Ekatontapiliani said:

Το Stefamar δεν έχει ξεκινήσει να ταξιδεύει φέτος και παραμένει δεμένο στη Κω. Στη σελίδα της εταιρείας που δούλεψε πέρυσι στην Ιεράπετρα, πλέον σε παραπέμπει στην Cretan daily cruises. 

Εάν προσθέσουμε ότι η εταιρεία που δούλευε πέρυσι το Stefamar, η σελίδα της σε παραπέμπει πλέον στη Cretan Daily Cruises για κρατήσεις

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με το Στέφαμαρ στην Κω και τον Οδυσσέα στην Κέρκυρα, πόσα και ποιά πλοία έχουμε φέτος στη γραμμή?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φέτος έχουμε σίγουρα τα πλοία της Cretan Daily Cruises, δηλαδή το Μπαλος, το Μπαλος Εξπρές, το Χρυσή Εξπρές και το Αριστοβουλος Β. 

Να προσθέσω ότι λείπει το Ιφιγένεια Άννα σε σχέση με προπερσι γιατί πέρυσι δεν δούλεψε. Καθώς και το Πορτοκαλί που δούλευε για την Cretan Daily Cruises. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το Σάββατο 4 Ιουλίου θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια μεταξύ Ιεράπετρας Χρυσή με το Πόρτο Γραμβούσα με αναχώρηση στις 11:00 από την Ιεράπετρα και επιστροφή στις 17:00 από τη Χρυσή 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...