Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Σωστός! !καταργήται πια η εννοια του καθαρού καραβολατρικού καταστρώματος...μέσα και έξω στοιβασία λαού,εξού και το μεγαλύτερο πρωτόκολο...

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Αγαπημένο Νήσος (Blue Star) Μύκονος!!!

Και φέτος μας ταξίδεψε για τη Σάμο, γρήγορα, ποιοτικά και ολίγον ακριβά!

Προσοχή, ακολουθεί μακροσκελέστατο κείμενο-σεντόνι, αλλά η Μυκονάρα το αξίζει για πολλούς λόγους.

Σε κάθε περίπτωση, το βαπόρι είναι μια από τις καλύτερες μονάδες του στόλου μας και, κατά τη γνώμη μου, από τότε που δρομολογήθηκε στη Σάμο-Ικαρία, αναβάθμισε πλήρως τη γραμμή και έφερε πολύ κοντά τη Σάμο με τον Πειραιά!

Τα τελευταία χρόνια μάλιστα, τα καλοκαιρινά πρωινά δρομολόγια σου χαρίζουν ένα υπέροχο ταξίδι στο Αιγαίο και είσαι στη Σάμο (Καρλόβασι) γύρω στις 15.30 με άπλετο χρόνο για μπάνιο και ποτάκι αργότερα.

Έτσι και εμείς, Σάββατο πρωί, γύρω στις 6.15 έχουμε ήδη μπει στο πλοίο, με το αυτοκίνητο τακτοποιημένο στο κατάμπαρο (G2). Να πω εδώ ότι τόσο στο πήγαινε, όσο και στο έλα (στο G4) το πλήρωμα άφηνε ικανό περιθώριο (για τα ελληνικά δεδομένα πάντα) για να βγεις με σχετική άνεση από το αυτοκίνητο, κρατώντας μάλιστα και ένα κλουβί με ένα χαμστεράκι, ενώ έπεσα και πάνω σε δυο μέλη του πληρώματος εξαιρετικά ευγενικά.

Από την αρχή μου είπαν πως θα βάλουμε το αυτοκίνητο και στη συνέχεια οι οδηγίες τους ήταν με ηρεμία, σαφήνεια και επαγγελματισμό, παρά τον εξαιρετικό φόρτο και την πίεση εργασίας που είχαν. Μπράβο τους και πάλι μπράβο τους!

Όμορφο πρωινό Ιουλίου λοιπόν, όπως μόνο η χώρα μας μπορεί να μας χαρίσει και η κίνηση παραπάνω από αισθητή. Το συγκεκριμένο δρομολόγιο είναι φουλ στα αυτοκίνητα και επιβάτες, μια και έχει, λόγω ημερομηνίας, χτυπήσει πρωτόκολλο.

Εμείς, χαζεύουμε έξω την άφιξη του Κνωσσός Παλλάς και του Μπλε Ορίζοντα, καθώς και την αναχώρηση του Νάξος. Μόλα όλα στην ώρα μας (7.15) και ο αττικός ήλιος μας συνοδεύει στην έξοδο μας από το λιμάνι, μαζί με το Azura, ένα εντυπωσιακό σε μέγεθος, αλλά κακάσχημο, και αδιάφορο τελικά, κρουαζιερόπλοιο. Γενικά, αυτή η σειρά δεν μου αρέσει καθόλου.

Τέλος πάντων, μην γκρινιάζουμε, το ατελείωτο γαλάζιο του Αιγαίου μας χαρίζει όμορφες στιγμές, όπως και τα απόνερα του Μύκονος.

Άφιξη στην Ερμούπολη, στα πάτρια εδάφη, και όπως πάντα την τελευταία περίοδο το Νεώριο γεμάτο με πλοία. Να πω εδώ πως όταν παραλλάξαμε τον Άγιο Δημήτριο το βαπόρι τράβηξε τρεις και μισή σφυριξιές που τις ευχαριστήθηκε η καρδούλα μου. Γρήγορη παραμονή στο λιμάνι και αναχώρηση για Μύκονο, χαζεύοντας και το Αθηνά.

Καιρός φορτσάτος, έως πολύ φορτσάτος, η μανούβρα στον Τούρλο με ελαφρά δυσκολία, υπό την έννοια ότι ο αέρας ήταν κάποια στιγμή τόσο δυνατός που για λίγο το πλοίο τα στήλωσε και δεν μπορούσαμε να προσεγγίσουμε με τη συνηθισμένη σβελτάδα την προβλήτα. Δύο κάβοι δεξιά από τους μαγγιώρους ναύτες και όλα καλά! Προβλήτα «υπόδειγμα» κατασκευής και συντήρησης, τα έχει πει νομίζω και ο Nick σε άλλο post.

Γρήγορη παραμονή στη Μύκονο και αναχώρηση για Ικαρία. Την ίδια στιγμή «κόκκινο-κόκκινο» με το Αικατερίνη Π και «πράσινο-πράσινο» με το Fast Ferries Άνδρος. Από κρουαζιερόπλοια, η Ωραία της Αδριατικής (δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ μάλλον δεν θα έμπαινα εκεί μέσα, για ταξίδια στο Αιγαίο) και το «θεσπέσιας» ομορφιάς Silver Spirit.

Από τη Μύκονο μέχρι και τον Εύδηλο ο καιρός ήταν σίγουρα ένα οχταράκι και, κάτι η κούραση από την ολοκλήρωση των εκκρεμοτήτων της δουλειάς, κάτι ο λιγοστός ύπνος το προηγούμενο βράδυ, οδήγησαν σε ένα αναζωογονητικό υπνάκο μέχρι και … το Καρλόβασι!

Μια σημείωση εδώ, για όσους θέλουν να κάνουν το ταξίδι μέχρι τη Σάμο. Εμείς κλείνουμε θέσεις πάντα στα αεροπορικά καθίσματα της διακεκριμένης θέσης (BATS1). Η διαφορά με τα αεροπορικά της οικονομικής θέσης είναι πέντε ευρώ. Όμως, λαμβάνοντας υπόψη τις ώρες του ταξιδιού, την ηλικία, αλλά και την παρεχόμενη άνεση, πιστεύω ότι αξίζει η διαφορά.

Βέβαια, γράφοντας αυτά, σκέφτομαι και την περίοδο που ήμουν φοιτητής και πήγαινα στη Σάμο κατάστρωμα σε νυχτερινά, κατά βάση, δωδεκάωρα, δεκαπεντάωρα και δεκαεφτάωρα ταξίδια, ξενύχτης να χαζεύω τις μανούβρες που γίνονταν από τις ανοιχτές βαρδιόλες του Ρομίλντα, του Μιλένα, του Γκόλντεν Βεργίνα, του Σάμαινα (του original) και του Εξπρές Ολύμπια.

Από το Καρλόβασι προς το Βαθύ (το οποίο προσεγγίζει το Μύκονος στο δρομολόγιο του Σαββάτου) η πορεία είναι κοντά στις βόρειες και πανέμορφες ακτές της Σάμου και κάθε φορά που τις βλέπω οι αναμνήσεις και οι πολύ ωραίες στιγμές που έχω ζήσει σε αυτό το νησί, έρχονται στο μυαλό μου, όπως και κάθε ταξίδι που έχω κάνει με όλα τα πλοία της Σαμο-Ικαρίας τα τελευταία τριάντα χρόνια!

Για τη Σάμο θα μπορούσα να γράψω έναν ολόκληρο ταξιδιωτικό οδηγό. Ωστόσο, για να μην ξεφύγω πολύ, θα πρότεινα στους φίλους συμφορουμίτες που έχουν μια αδυναμία στην μπύρα, ονόματα δεν λέμε, να δοκιμάσουν, αν βρεθούν στο δρόμο τους, την Ικαριώτισσα και τη Βάλσαμο. Η μεν πρώτη παράγεται στην Ικαρία, η δε δεύτερη παράγεται στη Χίο, σε σαμιώτικη συνταγή.

Οι μέρες πέρασαν γρήγορα και ήρθε η ώρα για το ταξίδι της επιστροφής. Αναχώρηση Κυριακή, από Καρλόβασι, με το πλοίο και σε αυτό το ταξίδι να είναι ασφυκτικά γεμάτο. Αυτή τη φορά η θάλασσα, σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού ήταν καλοσυνάτη και, έτσι, το ταξίδι πολύ ήρεμο. Τσεκάροντας το AIS το πλοίο ταξίδευε γύρω στα 23 μίλια, προφανώς το πρόβλημα που είχε προκύψει με τη μηχανή του λίγες ημέρες πριν δεν είχε διορθωθεί 100%.

Στον Εύδηλο κάτσαμε για τη φόρτωση κοντά μια ώρα, μια και η κίνηση στα αυτοκίνητα και τους επιβάτες ήταν εξαιρετικά μεγάλη. Γενικά, ο Εύδηλος δίνει πολύ καλά ποσοστά κίνησης στο καράβι, ειδικά από τη στιγμή που το Μύκονος εφάρμοσε τα καλοκαιρινά πρωινά δρομολόγια και σε πολλές περιπτώσεις ο κύριος όγκος των επιβατών (και των σκυλιών) έχει προορισμό το γραφικό λιμάνι της Ικαρίας.

Εδώ να πούμε, για μια ακόμα φορά, ότι ο σχεδιασμός των δρομολογίων και οι χρόνοι παραμονής στα λιμάνια πάνε περίπατο. Είναι πρακτικά αδύνατο να φορτώσεις τόσο κόσμο και τόσα πολλά αυτοκίνητα σε διάστημα δεκαπέντε λεπτών. Η παραμονή μας στον Εύδηλο οδήγησε σε αναπόφευκτη καθυστέρηση και φτάσαμε τελικά στον Πειραιά γύρω στη 1.40, ξημερώματα Δευτέρας. Κάπως έτσι, ολοκληρώθηκε και φέτος μια οικογενειακή παράδοση, να είμαστε όλοι καλά και υγιείς να την επαναλάβουμε και του χρόνου.

Για τη Μυκονάρα τι να πω…

Καταρχάς, μην ξεχνάμε ότι το πλοίο φτιάχτηκε στην Ελλάδα από ελληνικά χέρια και, παρά τις όποιες δυσκολίες που είχαν προκύψει, αυτό και το αδερφό του είναι απόδειξη ότι μπορούμε να φτιάξουμε κατάλληλα και αξιόπιστα πλοία για τις ανάγκες της ακτοπλοΐας μας. Είναι κάτι που το πιστεύω ακράδαντα, αρκεί, μια φορά, να κάτσουμε κάτω, να τα μετρήσουμε σωστά και να προχωρήσουμε. Αρκεί, βέβαια, να υπάρχει και κάποιο στοιχειώδες όραμα.

Τώρα, ταξίδεψα το πλοίο στο δρομολόγιο του Σαββάτου, 30 Ιουλίου και της Κυριακής, 21 Αυγούστου, δηλαδή στα πιο δύσκολα, από άποψη κίνησης, δρομολόγια. Έκανα ένα γύρο το βαπόρι, μέσα και έξω. Το πλήρωμα πραγματικά κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να κρατά το πλοίο σε υψηλά επίπεδα.

Σε ασφυκτικά γεμάτα καταστρώματα και σαλόνια, υπήρχε καθαριότητα και σχετική τάξη. Πιστεύω ότι ο μεγάλος αριθμός των αεροπορικών καθισμάτων βοηθά να χωνεύεται ο κόσμος και, κυρίως, να μην υπάρχουν γκρίνιες και τσακωμοί για τα καθίσματα. Αν το πλοίο είχε τα κλασικά σαλόνια, δεν θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τόσο κόσμο. Ειδικά όταν λάβουμε υπόψη μας και τις συνήθεις των συμπολιτών μας να πιάνουν τρεις θέσεις αντί για μια, για να βάζουν τα πράγματά τους.

Ειδικά στην επιστροφή, το πλήρωμα έκανε συνεχείς ανακοινώσεις για να μην χρησιμοποιούνται τα καθίσματα ως χώροι αποθήκευσης αποσκευών. Δυστυχώς, κάποιοι συμπολίτες μας σκέφτονται μόνο τον εαυτούλη τους. Αυτό το είδα ο ίδιος να συμβαίνει, τόσο στα τραπέζια στο κατάστρωμα, όσο και στο σαλονάκι που υπάρχει εντός των αεροπορικών της διακεκριμένης θέσης μπροστά στο μπαρ.

Το Blue Star Myconos διανύει το 17ο έτος της ηλικίας του. Είναι προφανές ότι έχει να δώσει πολλά στην ακτοπλοΐα μας. Κατά την άποψή μου, δεν χρειάζεται δραστικές αλλαγές και, σίγουρα, δεν χρειάζεται τα σαλόνια, όσο ωραία και αν είναι αυτά, των Blue Star Delos και Blue Star Patmos. Μια αλλαγή στις ταπετσαρίες όλων των αεροπορικών καθισμάτων θα ήταν χρήσιμη, όπως και η αλλαγή της μοκέτας στα αεροπορικά καθίσματα της διακεκριμένης θέσης και η αντικατάσταση της με δάπεδο laminate, ειδικά στους διαδρόμους μεταξύ των καθισμάτων.

Προφανώς, χρειάζεται η προσθήκη κάποιων καμπινών, κυρίως για το δρομολόγιο της Καβάλας, μια και από σχετική αναζήτηση εύκολα διαπιστώνει κανείς ότι δεν υπάρχει διαθέσιμη καμπίνα, τουλάχιστον την καλοκαιρινή περίοδο. Μια και υπάρχει χώρος στην πάνω αίθουσα των αεροπορικών καθισμάτων της διακεκριμένης θέσης, ίσως η εταιρεία να πρέπει όντως να σκεφτεί την προσθήκη καμπινών στα πρότυπα του Χίος, όπως έχουν γράψει και άλλοι καραβολάτρες στο φόρουμ.

Δεν ξέρω αν μπορεί να γίνει άλλη μετατροπή στο φουγάρο του. Θυμάμαι, πάντως, τα σχόλια που γίνονταν στο φόρουμ την περίοδο της ναυπήγησής του για το μεγάλο μέγεθος της αρχικής τσιμινιέρας του, που να ξέραμε τι θα ακολουθούσε. Τέλος πάντων, υπό συγκεκριμένες γωνίες μπορώ να πω ότι παλεύεται κάπως.

Και μια μικρή, πολιτικού περιεχομένου ιστορία. Την περίοδο που πρωτοδρομολογήθηκε στη Σάμο και την Ικαρία, είχε εκφραστεί από πολλούς η άποψη ότι η παρουσία του Νήσος Μύκονος στη γραμμή θα «κλείδωνε» τη βουλευτική έδρα στις εκλογές του 2007, κάτι το οποίο και έγινε!

Αγαπάμε Blue Star Myconos, να είναι καλά το πλήρωμά του, η εταιρεία του και εμείς να το ταξιδεύουμε!  

 

Link to comment
Share on other sites

Μερακλήδικη περιγραφή..! Σα να ταξιδεύαμε μαζί σου. Η απορία μου είναι, βλέποντας τις φωτογραφίες από την Ικαρία, αναρωτιέμαι σε τι φάση να βρίσκεται το καινούργιο λιμάνι εκεί στον Εύδηλο. Τόσο κόσμο και αυτοκίνητα, θα τα διαχειριζόταν καλυτερα και θα κάνατε και λιγότερο χρόνο στο λιμάνι. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 9/2/2022 at 7:19 PM, Thanos Skiathos said:

Το Blue Star Chios θα αντικαταστήσει το Blue Star Myconos στην Ικαρία Σάμο από τη Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου έως τις 29 Σεπτεμβρίου.

Θα κάνει άλλη ακινησία το Μύκονος ή αυτό είναι;

Link to comment
Share on other sites

Πω, τι ειπες τωρα....

Δηλαδη παιδιά που γεννήθηκαν τον καιρό που το πλοίο βγήκε στις εκλογές σε λίγους μήνες ψηφίζουν. 

Και εμεις το εχουμε ακομη στο μυαλό μας σαν το "νεότευκτο των Ελληνικών ναυπηγείων", και κανοντας σκρολ στις σελίδες στην αρχή βλέπεις τις συζητήσεις του τότε σαν να είναι σήμερα και να μην πέρασε μια μέρα....... 

Link to comment
Share on other sites

Μύκονος και Χίος δυστυχώς είναι ξεζουμιμένα αλλά αντέχουν για πολύ ακόμα. Νομίζω ότι μπορούμε να πούμε εκ του ασφαλούς πλέον ότι και τα δύο αδέρφια είναι οι ναυαρχίδες της Ελληνικής ακτοπλοΐας.

Link to comment
Share on other sites

Ακομα κι ετσι ομως υπαρχει προγραμμα συντήρησης που πρεπει να ακολουθειται για να μπορει να συνεχισει να ταξιδευει συνεχως με τις ταχυτητες και τις προδιαγραφες που χτιστηκε. Καθε εκπτωση σε συντηρηση εχει το αντιστοιχο κοστος σε επιδοσεις, καταναλωσεις κτλ.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ ξέρω πως "παν μέτρον άριστον"..! Να ταξιδεύει, αλλά με μέτρο. Αν κάθε δεύτερη μέρα, ξεκινά από τον Πειραιά μέχρι την Σάμο και από εκεί γραμμή για Καβάλα και άϊντε πίσω, και όλα αυτά με 25αρια ακατέβατα χειμώνα -καλοκαίρι, τότε το μόνο σίγουρο είναι πως συνετή χρήση δεν γίνεται. Ότι σέρβις και να του κάνεις, κάποια στιγμή στο απώτερο μέλλον θα σου μείνει στα χέρια, δεν την γλιτώνεις... 

Link to comment
Share on other sites

Ας ελπίσουμε να του γίνει μια σωστη συντηρηση και να μην κουτσαίνει άλλο. Ωστόσο νομίζω μετά την προσθήκη των scrubbers δεν το έχουμε δει πάνω από 24,5-25.

Link to comment
Share on other sites

Γνωρίζουμε αν θα γίνει κάποιο επιπλέον ρετουσάρισμα στην τσιμινιερα του; Για να χαθεί αυτός ο όγκος και να μην έχει μεγάλη αντίσταση στον αερα μήπως θα ήταν προτιμότερο όλη η νέα καμπύλη που προέκυψε να γίνει «καγκελωτη» όπως στα Fossen και τον Ελυρο; Ο αέρας να διαφεύγει από μέσα και να γίνει και πιο ανάλαφρη στο ματι.

Link to comment
Share on other sites

@margaritis24 εχεις μπερδεψει το πλατος με το μηκος (γισ να μην πω τπτ πιο... spicy :P)

αλλος θα την εκοβε, αλλος θα την εραβε, αλλος θα της εκανε περιτομη, αλλος καγκελωτη, αλλος τσιγκελωτη και αλλος στο φουρνο με πατατες.B)

υποθετω οτι καποιοι που ξερουν περισσοτερα απο εμας τη σχεδιασαν και ελαβαν υπ'οψιν ολες τις παραμετρους.

εχουμε δει εκτρωματα και εκτρωματα. ανεκτη ειναι. απο περσυ που εκοψαν το κιτρινο πιο ψηλα δεν χτυπαει τοσο ασχημα.

Link to comment
Share on other sites

Άλλο να χτυπάει άσχημα και άλλο να δημιουργεί προβλήματα με ισχυρούς ανέμους. Ειδικά πριν γίνει η αλλαγή στο επάνω μέρος της πέρυσι δημιουργούσε πολλά προβλήματα. Σίγουρα βελτιώθηκε η κατάσταση με τη περσινή παρέμβαση αλλά πιστεύω ότι μπορεί να βελτιωθεί περισσότερο...

Link to comment
Share on other sites

Δεν μπορώ να καταλάβω τι μελέτη έγινε ακριβώς για τη συγκεκριμένη τοποθετηση. Ειδαμε scrubber σε πλοία όπως το πρώην Superfast XII, το A Nepita, και σχεδόν όλα του Grimaldi, με ελάχιστες αν οχι καθολου εξωτερικές παρεμβάσεις. Δεν γνωριζω τι μοντελο προτιμήθηκε στη συγκεκριμένη περίπτωση αλλά για το μέγεθος του πλοιου και της τσιμινιέρας του είναι αρκετά ογκώδες. Ελπίζω στο Χίος να προχωρήσουν σε μια πιο αναίμακτη λύση και να παραμείνει ως έχει.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...