Jump to content
Shipfriends

A/T Βέλος (D-16)


Petros P

Recommended Posts

Το ιστορικό αντιτορπιλικό «Βέλος» περνώντας νωρίτερα σημερα ανοιχτά του Πειραιά,ρυμουλκούμενο απο τα ρυμουλκά Armadores II της Vernicos Tugs και του Panther Z της Zouros Tugs,συνεπικουρουμενα απο τα ρυμουλκά του Πολεμικου Ναυτικου ,με κατευθυνση το Ναύσταθμο Σαλαμίνας οπου θα δεξαμενιστεί και θα συντηρηθεί στις εκει εγκαταστάσεις ναυπηγοεπισκευής του ΠΝ.Η συντήρηση του ιστορικού πλοίου θα διαρκέσει 2 μήνες.

 

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, thanosp said:

Ποιός χρηματοδοτεί την συντήρηση?

"Για την εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών είναι σε εξέλιξη διαδικασία εξασφάλισης χορηγιών που θα καλύψουν μέρος των αναγκών προμήθειας υλικών και παροχής υπηρεσιών".

Ενισχύεται έτσι η αξιοπρέπεια και η αυτοεκτίμηση του ΠΝ, ενώ είναι και μία χρήσιμη άσκηση δημοσιονομικής πειθαρχίας διότι υπάρχουν άλλες προτεραιότητες

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Πλους Αντιτορπιλικού «ΒΕΛΟΣ» Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα στη Θεσσαλονίκη

Quote

Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι πρωινές ώρες του Σαββάτου 07 Σεπτεμβρίου 2019, το Αντιτορπιλικό (Α/Τ) «ΒΕΛΟΣ» Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα (Μ.Α.Α.) απέπλευσε από το Ναύσταθμο Σαλαμίνας και πλέει για το λιμένα Θεσσαλονίκης όπου αναμένεται να καταπλεύσει τη Δευτέρα 09 Σεπτεμβρίου 2019 και θα παραμείνει επί τρίμηνο. 

Σκοπός του πλου είναι το Α/Τ «ΒΕΛΟΣ» Μ.Α.Α., να βρεθεί κοντά στους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να το επισκεφθούν και να γνωρίσουν από κοντά ένα ιστορικό πλοίο, ζωντανό μνημείο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, από τα ελάχιστα ομοίου τύπου που σώζονται παγκοσμίως, με εμβληματική Αντιδικτατορική δράση.

Κατά την διάρκεια της παραμονής του Α/Τ «ΒΕΛΟΣ» Μ.Α.Α., στη Θεσσαλονίκη, προγραμματίζεται η διοργάνωση σειράς εκδηλώσεων, επισκέψεις σχολείων και ξενάγηση επί του πλοίου και όπως αναλυτικά θα γνωστοποιούνται από την ιστοσελίδα του Πολεμικού Ναυτικού.

Κατά την τελική φάση του πλου του Α/Τ «ΒΕΛΟΣ» Μ.Α.Α., στη Θεσσαλονίκη επιτρέπεται και παράλληλα ενθαρρύνεται η συνοδεία του από πλωτά σκάφη ιδιωτών ή Συλλόγων.

Το Παντοκράτωρ ρυμουλκεί το Βέλος στη Θεσσαλονίκη

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ρεκόρ επισκεψιμότητας για το ιστορικό πλοίο «Βέλος» την 28η Οκτωβρίου

Quote

Το ένα μετά το άλλο «έσπασαν» τα ρεκόρ επισκεψιμότητας (και ξεναγήσεων) στο «Βέλος», που βρίσκεται για 40η ημέρα στη νέα παραλία της Θεσσαλονίκης. Το μπαρουτοκαπνισμένο από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο αντιτορπιλικό, σύμβολο και μουσείο του Αντιδικτατορικού Αγώνα, δέχθηκε στο εορταστικό τριήμερο (Σαβ 26 –Κυρ 27 –Δευτέρα 28η Οκτωβρίου) πάνω από 10.400 επισκέπτες, προσέλευση που «εκτόξευσε» τον συνολικό αριθμό των επισκεπτών στους 52.480, κάθε ηλικίας.

Την Κυριακή, το πολεμικό πλοίο με το οποίο το 1973 ο τότε κυβερνήτης του Νίκος Παππάς και το πλήρωμά του είχαν διαφύγει στην Ιταλία ως μια πράξη αντίστασης στην στρατιωτική χούντα, επισκέφθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, ο οποίος, μετά την ξενάγησή του, δήλωσε ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι αφοσιωμένες στη Δημοκρατία, την οποία και υπερασπίζονται, επισημαίνοντας ότι «το Βέλος κρύβει μέσα του μία από τις πιο σημαντικές πτυχές της σύγχρονης ιστορίας του Πολεμικού μας Ναυτικού αλλά και των Ενόπλων μας Δυνάμεων γενικότερα».

Χθες, 28η Οκτωβρίου, το «Βέλος» κατέγραψε ένα μοναδικό ρεκόρ, που δύσκολα θα ξεπεραστεί καθώς στο πλοίο ανέβηκαν 5.100 επισκέπτες (λόγω της ημέρας η είσοδος ήταν δωρεάν), όταν κατά τις άλλες ημέρες -προ του εορταστικού τριημέρου στη Θεσσαλονίκη- δεχόταν (κατά μέσο όρο) 1350 άτομα, ενώ στο Τροκαντερό Παλαιού Φαλήρου οι επισκέψεις ατόμων ετησίως δεν ξεπερνούν τις 15-20.000.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την ημέρα της εθνικής εορτής, τα 10 μέλη του πληρώματος που είναι επιφορτισμένα με τις ξεναγήσεις, λόγω της συνεχούς προσέλευσης, έκαναν 22 ξεναγήσεις ο καθένας, ενώ το πλοίο μουσείο λειτούργησε και τις μεσημβρινές ώρες για να μπορέσει να εξυπηρετήσει τον κόσμο που σχημάτιζε «ουρές» στο πλακόστρωτο της παραλίας μετά την στρατιωτική παρέλαση.

«Είναι κάτι πρωτόγνωρο για το “Βέλος” αυτή η μεγάλη προσέλευση επισκεπτών» ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κυβερνήτης του Σωτήρης Χαραλαμπόπουλος. Η επισκεψιμότητα μπορεί να συγκριθεί μόνο με το θωρηκτό «Αβέρωφ» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Οι συγκρίσεις γέρνουν προς την πλευρά του «Βέλους» καθώς δεν μπορεί να δεχθεί περισσότερους από 200 επισκέπτες τη φορά.

«Το πιο αισιόδοξο μήνυμα για τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού είναι ότι το “Βέλος” επισκέπτονται και μαθαίνουν για την ιστορία του τα παιδιά. Αποτελούν το 60% του συνόλου των επισκεπτών και σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία στο πλοίο ξεναγήθηκαν μέχρι τώρα 20.000 μαθητές σχολείων κι άλλα 12.000 παιδιά το έχουν επισκεφθεί εκτός σχολείων, συνοδευόμενα κυρίως από γονείς.

«Αυτές οι οικογενειακές επισκέψεις είναι από τις πιο όμορφες εικόνες. Οι γονείς έρχονται κρατώντας τα παιδιά τους από το χέρι για να τους δείξουν το πλοίο» λέει ο κυβερνήτης.

Ο ίδιος εκτιμά, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι η περιοχή της νέας παραλίας που βρίσκεται το «Βέλος» (δίπλα στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης) λόγω της ευκολότερης πρόσβασης και της εντυπωσιακής εικόνας με τα πυροβόλα κι όλο τον εξοπλισμό του που συναρπάζει τα παιδιά, είναι δύο από τους λόγους της μεγάλης προσέλευσης.

Στο «Βέλος» Μ.Α.Α ξεναγήθηκαν επίσης πρόξενοι κι επίτιμοι πρόξενοι ξένων κρατών. Όπως σημειώνει η ιστοσελίδα του πλοίου, «ανάμεσα στους καθημερινούς επισκέπτες υπάρχουν και κάποιοι που ξεχωρίζουν. Παλιοί ναύτες, οι οποίοι με δάκρυα στα μάτια ξανάρχονται στο πλοίο που υπηρέτησαν όταν ήταν εν ενεργεία. Που διηγούνται ιστορίες από την καθημερινότητά τους πάνω σ’ αυτό. Που συμμετείχαν σε ασκήσεις, αποστολές, που ακολούθησαν τον αντιπλοίαρχο Ν. Παππά στην Ιταλία... Και νοιώθουν σαν να μην πέρασε μια μέρα από τότε...».

Το Α/Τ Βέλος είναι σήμερα ένα αντιτορπιλικό μοναδικό για το Πολεμικό Ναυτικό καθώς είναι ένα από τα τέσσερα πλοία αυτού του τύπου(Fletcher) που υπάρχουν στον κόσμο (τα άλλα τρία βρίσκονται στις ΗΠΑ).

Με διαστάσεις 114,6/12/5,5 μέτρα, εκτόπισμα 2.100/3.050 τον, πρόωση 60.000 shp, ταχύτητα 35 κόμβοι,4 πυροβόλα 5 ιντσών/38,3 δίδυμα πυροβόλα 3 ιντσών/50 RF,πενταπλό Τ/Σ επιφανείας , 2 τριπλοί Τ/Σ Α/Υ,Ηedge-hog κ.α. είναι το μόνο με επισκέψιμους χώρους και τόσο καλά συντηρημένο αν και βρίσκεται στη θάλασσα επί 77 χρόνια (ναυπηγήθηκε στη Βοστώνη των ΗΠΑ στη διάρκεια του Β’ Π.Π. και καθελκύστηκε το 1942)

Η ιστορία του περιλαμβάνει δύο μεγάλα κεφάλαια: Με την ονομασία USS Charrette DD 581 έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις του αμερικανικού ναυτικού στον Ειρηνικό, ως πλοίο υποστήριξης αεροπλανοφόρων καθώς και ανθυποβρυχιακής κι αντιαεροπορικής προστασίας νηοπομπών. Στο πλοίο απονεμήθηκαν 13 σταυροί μάχης και άλλα παράσημα. Το 1958 εκσυγχρονίστηκε και παραχωρήθηκε στο Ελληνικό Ναυτικό μαζί με άλλα πέντε όμοιου τύπου αντιτορπιλικά στο πλαίσιο αμοιβαίας βοήθειας ΗΠΑ - Ελλάδας.

Το 1959 μετονομάστηκε σε «Βέλος» και υψώθηκε σ’ αυτό η ελληνική σημαία. Εντάχθηκε στο αρχηγείο του στόλου, πήρε μέρος σε εθνικές και διασυμμαχικές ασκήσεις και στις επιχειρήσεις στη διάρκεια της ελληνοτουρκικής κρίσης του 1964,1967,1974 και 1987.Κορυφαία στιγμή της ιστορίας του το 1973, όταν με κυβερνήτη τον αντιπλοίαρχο Ν. Παππά αποχώρησε από διασυμμαχική άσκηση που συμμετείχε και ως μία εκδήλωση αντίδρασης προς τη στρατιωτική δικτατορία κατέπλευσε στο Fiumicino της Ιταλίας, όπου ο κυβερνήτης, 6 αξιωματικοί και 25 υπαξιωματικοί ζήτησαν πολιτικό άσυλο. Παροπλίστηκε το 1991. Το 1994 χαρακτηρίστηκε ως «Μουσείο Αντιδικτατορικού αγώνα», μετονομάστηκε Α/Τ «Βέλος» (Μ.Α.Α) και βρίσκεται στο Π.Φάληρο, δίπλα στο θωρηκτό «Γ.Αβέρωφ».

Στη Θεσσαλονίκη έφτασε με τη βοήθεια ρυμουλκών (δεν λειτουργούν οι μηχανές του) κι είναι ανοιχτό στο κοινό από τις 14 Σεπτεμβρίου. Θα παραμείνει μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου. Το ωράριο του επισκεπτηρίου άλλαξε από την περασμένη Κυριακή και το «Βέλος» -όπως ανακοινώθηκε- θα είναι ανοιχτό στο κοινό από Τρίτη έως και Παρασκευή, ανοιχτό το πρωί και το απόγευμα, ενώ τα Σαββατοκύριακα θα είναι ανοιχτό από 10.00-14.00 και 15.30-17.30.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Nick the Greek changed the title to A/T Βέλος (D-16)
  • 2 years later...

Mήπως είναι η αφορμή να γυρίσει στον Φλοίσβο,λέω εγώ;;

Θα ήταν τραγικό κ ντροπιαστικό να χαθεί ένα από τα τελευταία εναπομείναντα Fletcher στον κόσμο...
Στο σημείο που το έχουν δέσει είναι εντελώς ανασφαλές.

 

Link to comment
Share on other sites

Το Βέλος, γενικά, δεν προβλέπεται να γυρίσει στον Φλοίσβο. Στα σχέδια για την αξιοποίηση του Τροκαντερού, το Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης που θα δημιουργηθεί έχει πρόβλεψη για ελλιμενισμό του Αβέρωφ, της Ολυμπιάς, του Ελλάς Λύμπερτι και ενός υποβρυχίου. Νομίζω πως θα παραμείνει Θεσσαλονίκη για να έχει η πρωτεύουσα τον Αβέρωφ και η συμπρωτεύουσα το Βέλος. 

Link to comment
Share on other sites

Αυτοί που τίμησαν όρκο και σημαία αντιστεκόμενοι στην βαρβαρότητα των δικτατόρων, υπέφεραν, βασανίσθηκαν, ταλαιπωρήθηκαν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους. Όμως, επι δεκαετίες, μόλις ακουγόταν η φράση "Κίνημα του Ναυτικού" ένα όνομα έλαμπε (και ο κάτοχός του, το αξιοπούσε δεόντως). Ήδη, η ετήσια τιμητική εκδήλωση κάθε Μάιο, τελείται από 3ετίας στην ΣΝΔ και όχι στον Φλοίσβο όπου ήταν δεμένο το "Βέλος", το οποίο κοσμεί πλέον την Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης. Δρομολογήθηκε, επιτυχώς μέχρι τώρα, η διαφοροποίηση ενός αξιοπρεπούς αλλά απέλπιδος Κινήματος με όλες τις συνέπειες που είχε για τους πρωταγωνιστές του, από την διαφυγή ενός πλοίου του ΠΝ σε κάπως..... ασφαλέστερο καταφύγιο από το ΕΑΤ/ΕΣΑ, το Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυτονομίας στον Βοτανικό και το παροπλισμένο καταδρομικό ''Ελλη". 

Επομένως, γιά όσο καιρό ζούν ακόμη  οι εικονιζόμενοι στην πρώτη φωτογραφία του link (όσοι ζούν ακόμα δηλαδή), το "Βέλος" θα παραμένει στην Θεσσαλονίκη. 

Link to comment
Share on other sites

On 3/30/2023 at 9:28 PM, Strofalos said:

Το Βέλος, γενικά, δεν προβλέπεται να γυρίσει στον Φλοίσβο. Στα σχέδια για την αξιοποίηση του Τροκαντερού, το Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης που θα δημιουργηθεί έχει πρόβλεψη για ελλιμενισμό του Αβέρωφ, της Ολυμπιάς, του Ελλάς Λύμπερτι και ενός υποβρυχίου. Νομίζω πως θα παραμείνει Θεσσαλονίκη για να έχει η πρωτεύουσα τον Αβέρωφ και η συμπρωτεύουσα το Βέλος. 

Η "Ολυμπιάς"  δεν  πιάνει χώρο στην θάλασσα αφού συνήθως είναι στη στεριά.

On 3/30/2023 at 10:41 PM, georgios express said:

Αυτοί που τίμησαν όρκο και σημαία αντιστεκόμενοι στην βαρβαρότητα των δικτατόρων, υπέφεραν, βασανίσθηκαν, ταλαιπωρήθηκαν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους. Όμως, επι δεκαετίες, μόλις ακουγόταν η φράση "Κίνημα του Ναυτικού" ένα όνομα έλαμπε (και ο κάτοχός του, το αξιοπούσε δεόντως). Ήδη, η ετήσια τιμητική εκδήλωση κάθε Μάιο, τελείται από 3ετίας στην ΣΝΔ και όχι στον Φλοίσβο όπου ήταν δεμένο το "Βέλος", το οποίο κοσμεί πλέον την Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης. Δρομολογήθηκε, επιτυχώς μέχρι τώρα, η διαφοροποίηση ενός αξιοπρεπούς αλλά απέλπιδος Κινήματος με όλες τις συνέπειες που είχε για τους πρωταγωνιστές του, από την διαφυγή ενός πλοίου του ΠΝ σε κάπως..... ασφαλέστερο καταφύγιο από το ΕΑΤ/ΕΣΑ, το Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυτονομίας στον Βοτανικό και το παροπλισμένο καταδρομικό ''Ελλη". 

Επομένως, γιά όσο καιρό ζούν ακόμη  οι εικονιζόμενοι στην πρώτη φωτογραφία του link (όσοι ζούν ακόμα δηλαδή), το "Βέλος" θα παραμένει στην Θεσσαλονίκη. 

Σημασία έχει ότι έστω κ γιά αυτό τον λόγο διασώθηκε ένα Α/Τ από τους πλέον θρυλικούς τύπους του ΒΠΠ (Fletcher) από τον οποίο ελάχιστα πλοία σώζονται παγκοσμίως κ δεν ξέρω αν γίνεται η κατάλληλη προβολή γιά την προσέλκυση των ανά τον κόσμο πολεμικοκαραβολατρών ή των Αμερικάνων βετεράνων.
Κ κάτι άλλο,αυτό το περί Κέντρου ΕκπαίδευσηςΝαυτονομίας πρώτη φορά το ακούω.

Link to comment
Share on other sites

Λιγες μερες πριν γίνουν οι ζημιες ,επισκέφτηκα το πλοιο με τις εντυπωσεις να ειναι μαλλον αναμεικτες

Θα προσπαθησω να δωσω μια εικονα του τι θα δει καποιος στο πλοιο ξεκαθαριζοντας οτι η σχεση μου με τα πολεμικα ειναι σχετικα μικρη οποτε συγχωρηστε μου λαθη σχετικα με ορολογιες

Στο πλοιο ανεβαινει καποιος απο μια σκαλα στην πρυμη και μπορει να δει κανεις το πλοιο με το πρυμναιο οπλικο του συστημα . Στο επιστεγο του πλοιου και κατω απο το επιπεδο του καταστρωματος ,βλεπουμε τους κοιτωνες των ναυτων.Τρικλινες κουκετες σε 2.5 μετρα υψος και μπορουμε να καταλαβουμε τις συνθηκες που επικρατουσαν ,ειδικα κατα τη διαρκεια ενος ταξιδιου.Στο επιστεγο υπαρχει αλλος ενας χωρος με κρεβατια ,αλλα αστρωτα καθως και ενας μικρος χωρος ενδιαιτησης του πληρωματος.  Στο ιδιο σημειο υπαρχει ακομα και ενα μικρο μηχανουργειο

Στο επιστεγο αλλα πλεον στο ιδιο επιπεδο με το καταστωμα υπαρχει μια προθηκη με στρατιωτικα εξαρτηματα.Συνεχιζοντας προς τα πλωρα βρισκουμε το κυριως επισκεψιμο κομματι.Ενας χωρος που κανονικα ηταν μαλλον γραφειο καπετανιου και τωρα ουσιαστικα παρουσιαζει την ιστορια του πλοιου.Εκει μπορουμε να δουμε φωτογραφιες πλοιων του πολεμικου ναυτικου , αντιγρφο απο το ημερολογιο του πλοιου , μοντελα απο Τριηρη , Σακολεβα  και Δρομον  ,χαρακτηριστικα ειδη πλοιων που χρησιμοποιηθηκαν στην Αρχαια Ελλαδα , το 1821 και στο Βυζαντιο. Στο ιδιο χωρο υπαρχουν αποκομματα και φωτογραφιες της εποχης σχετικα με το κινημα του ναυτικου και την αποστασια του ΒΕΛΟΣ.

Καπου εδω τελειωνουν στην πραγματικοτητα οι επισκεψιμοι χωροι του πλοιου και ο επισκεπτης βγαινει στο πλαινο διαδρομο του πλοιου. Ολους τους υπολοιπους χωρους που μπορει να δει καποιος ,τους βλεπει απλα απο τις ανοιχτες πορτες και δεν μπορει να μπει μεσα στα δωματια.Ενδεικτικα βλεπουμε το σιδερωτηριο ,τα μαγειρεια , το ιατρειο και το ζυμωτηριο. Προχωροντας προς τα πλωρα βλεπουμε το μεσαιο οπλικο συστημα ,το παρατηρητηριο ,καθως και τη ταμπελα με το ονομα του πλοιου.

Φτανοντας προς την πλωρη ,βλεπουμε το οπλικο συστημα της πλωρης. Γυριζοντας προς τα πισω θα θαυμασουμε το πλοιο απο τη μερια της πλωρης,και τη γεφυρα ,οσο μπορει να φανει .Στην πρυμη το οπλικο συστημα ειναι ανοιχτο και ετσι μπορουμε να δουμε τη θεση του πυροβολητη

Οι αναμεικτες εντυπωσης οφειλονται στο γεγονος οτι ενω το πλοιο ειναι περιποιημενο ,στην πραγματικοτητα οι επισκεψιμοι χωροι ειναι λιγοι.Δεν ειχα την απαιτηση να κατεβαινει καποιος στο μηχανοστασιο ,αλλα νομιζω θα μπορουσαν να ειναι και αλλοι χωροι ανοιχτοι οπως πχ η γεφυρα,καμπινες αξιωματικων κλπ.Επισης θα μπορουσαν να υπαρχουν καποιες ταμπελες που να εξηγουν 5 πραγματα ,περα απο το οτι αυτο ειναι το ζυμωτηριο ή το μαγειριο.

To εισιτηριο για την επισκεψη ειναι 2 ευρω ,χρηματα τιμια θα ελεγα σε σχεση με αυτο που βλεπει καποιος

Ας το δουμε και δεμενο στην Νεα παραλια Θεσσαλονικης 

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ωραίο και αναλυτικό το αφιέρωμα στο ένδοξο αυτό πλοίο που ξυπνά μνήμες του παρελθόντος, αφου και εγώ υπηρέτησα σε άλλο πλοίο σχεδον πανομοιότυπο του  Α/Τ Βέλος.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, polmyt said:

Λιγες μερες πριν γίνουν οι ζημιες ,επισκέφτηκα το πλοιο με τις εντυπωσεις να ειναι μαλλον αναμεικτες

Θα προσπαθησω να δωσω μια εικονα του τι θα δει καποιος στο πλοιο ξεκαθαριζοντας οτι η σχεση μου με τα πολεμικα ειναι σχετικα μικρη οποτε συγχωρηστε μου λαθη σχετικα με ορολογιες

Στο πλοιο ανεβαινει καποιος απο μια σκαλα στην πρυμη και μπορει να δει κανεις το πλοιο με το πρυμναιο οπλικο του συστημα . Στο επιστεγο του πλοιου και κατω απο το επιπεδο του καταστρωματος ,βλεπουμε τους κοιτωνες των ναυτων.Τρικλινες κουκετες σε 2.5 μετρα υψος και μπορουμε να καταλαβουμε τις συνθηκες που επικρατουσαν ,ειδικα κατα τη διαρκεια ενος ταξιδιου.Στο επιστεγο υπαρχει αλλος ενας χωρος με κρεβατια ,αλλα αστρωτα καθως και ενας μικρος χωρος ενδιαιτησης του πληρωματος.  Στο ιδιο σημειο υπαρχει ακομα και ενα μικρο μηχανουργειο

Στο επιστεγο αλλα πλεον στο ιδιο επιπεδο με το καταστωμα υπαρχει μια προθηκη με στρατιωτικα εξαρτηματα.Συνεχιζοντας προς τα πλωρα βρισκουμε το κυριως επισκεψιμο κομματι.Ενας χωρος που κανονικα ηταν μαλλον γραφειο καπετανιου και τωρα ουσιαστικα παρουσιαζει την ιστορια του πλοιου.Εκει μπορουμε να δουμε φωτογραφιες πλοιων του πολεμικου ναυτικου , αντιγρφο απο το ημερολογιο του πλοιου , μοντελα απο Τριηρη , Σακολεβα  και Δρομον  ,χαρακτηριστικα ειδη πλοιων που χρησιμοποιηθηκαν στην Αρχαια Ελλαδα , το 1821 και στο Βυζαντιο. Στο ιδιο χωρο υπαρχουν αποκομματα και φωτογραφιες της εποχης σχετικα με το κινημα του ναυτικου και την αποστασια του ΒΕΛΟΣ.

Καπου εδω τελειωνουν στην πραγματικοτητα οι επισκεψιμοι χωροι του πλοιου και ο επισκεπτης βγαινει στο πλαινο διαδρομο του πλοιου. Ολους τους υπολοιπους χωρους που μπορει να δει καποιος ,τους βλεπει απλα απο τις ανοιχτες πορτες και δεν μπορει να μπει μεσα στα δωματια.Ενδεικτικα βλεπουμε το σιδερωτηριο ,τα μαγειρεια , το ιατρειο και το ζυμωτηριο. Προχωροντας προς τα πλωρα βλεπουμε το μεσαιο οπλικο συστημα ,το παρατηρητηριο ,καθως και τη ταμπελα με το ονομα του πλοιου.

Φτανοντας προς την πλωρη ,βλεπουμε το οπλικο συστημα της πλωρης. Γυριζοντας προς τα πισω θα θαυμασουμε το πλοιο απο τη μερια της πλωρης,και τη γεφυρα ,οσο μπορει να φανει .Στην πρυμη το οπλικο συστημα ειναι ανοιχτο και ετσι μπορουμε να δουμε τη θεση του πυροβολητη

Οι αναμεικτες εντυπωσης οφειλονται στο γεγονος οτι ενω το πλοιο ειναι περιποιημενο ,στην πραγματικοτητα οι επισκεψιμοι χωροι ειναι λιγοι.Δεν ειχα την απαιτηση να κατεβαινει καποιος στο μηχανοστασιο ,αλλα νομιζω θα μπορουσαν να ειναι και αλλοι χωροι ανοιχτοι οπως πχ η γεφυρα,καμπινες αξιωματικων κλπ.Επισης θα μπορουσαν να υπαρχουν καποιες ταμπελες που να εξηγουν 5 πραγματα ,περα απο το οτι αυτο ειναι το ζυμωτηριο ή το μαγειριο.

To εισιτηριο για την επισκεψη ειναι 2 ευρω ,χρηματα τιμια θα ελεγα σε σχεση με αυτο που βλεπει καποιος

Ας το δουμε και δεμενο στην Νεα παραλια Θεσσαλονικης 

Πολύ ενδιαφέρον το αφιέρωμα γιά το ιστορικό Α/Τ . Γιά τους υπηρετήσαντες ξυπνά μνήμες γιά άλλους κακές κ γιά άλλους καλές,προσωπικά ανήκω στους δεύτερους΄ (υπηρετώντας σε άλλο πλοίο εκπαιδεύτηκα στα πυροβόλα των 3"/50 RF).

2 hours ago, ΕΥΔΟΞΟΣ said:

Πολύ ωραίο και αναλυτικό το αφιέρωμα στο ένδοξο αυτό πλοίο που ξυπνά μνήμες του παρελθόντος, αφου και εγώ υπηρέτησα σε άλλο πλοίο σχεδον πανομοιότυπο του  Α/Τ Βέλος.

Να υποθέσω ΘΥΕΛΛΑ ή ΝΑΥΑΡΙΝΟΝ;;

Link to comment
Share on other sites

Η αλήθεια είναι πως έχει λίγους επισκέψιμους χώρους ιδίως σε σχέση με το Αβέρωφ που είχα επισκεφθεί όταν το είχαν ανεβάσει και αυτό Θεσσαλονίκη. Επίσης να πω πως το εισιτήριο στην αρχή κόστιζε 1 ευρώ. Επίσης θυμάμαι όταν είχα ανέβει πως η γέφυρα ήταν ανοιχτή και είχαν κλειστό μόνο ένα μέρος της εκεί που βρίσκονταν και τα όργανα αλλά μπορούσες να το δεις καθαρά. 

Link to comment
Share on other sites

Συγκριτικά με ένα θωρακισμένο καταδρομικό ένα Α/Τ του 1943 έχει πολύ λιγότερους χώρους που να είναι σχετικά προσβάσιμοι Αλλά δεν βλέπω τον λόγο να μην είναι επισκέψιμοι  χώροι όπως η  γεφυρα,το ΚΠΜ,ο ασύρματος,ο μεσόδομος αξιωματικών...Γιά δωμάτια αξιωματικών,καμπίνες όπως αναφέρεται πιό πάνω,το βλέπω δύσκολο γιατί σε τέτοια καράβια εκείνης της εποχής ακόμα κ γιά αξιωματικούς ήταν στενάχωρα κ πολύ σπαρτιάτικα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...