Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Θα μπορουσαμε να το πουμε και Νεο Λιμανι Καμαρων :D αλλα δεν ειναι τιποτα αλλο απο ενα μεγαλυτερο προβλητα απο τον ηδη υπαρχοντα.

Το μεγαλο εργο, που θα βοηθησει περισσοτερο απ ολα αν οι μαγαζατορες αφησουν να γινει ειναι η προεκταση του δρομου ωστε τα αυτοκινητα να μπορουν να ερθουν/φυγουν ταυτοχρονα ωστε ακομα και 3 βαπορια να πεσουν μαζι (ναι γινεται ακομα και τωρα αυτο που δεν εχουμε βαπορια) να μη γινει μπαχαλο με τα αυτοκινητα.

φωτο απο το blog "Και που Θεος"

 

FB_IMG_1499951921618.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Υπεγράφη η Ένταξη της Διαμόρφωσης του Λιμανιού των Καμαρών στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014–2020» (ΕΣΠΑ) 

Quote

Η διαμόρφωση του λιμανιού των Καμαρών, ένα έργο ζωτικής σημασίας, έργο πνοής για το νησί μας, που εδώ και πολλά χρόνια έχει περάσει «δια πυρός και σιδήρου», μπαίνει επιτέλους στη φάση της ολοκλήρωσης, με την υπογραφή του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργου Χατζημάρκου, για την ένταξη της Πράξης «Διαμόρφωση Λιμένος στις Καμάρες ν. Σίφνου» με κωδικό ΟΠΣ 5007826 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014–2020», προϋπολογισμού 3.890.800€ και φορέα υλοποίησής του την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. 

Η διαμόρφωση αυτή περιλαμβάνει συνοπτικά:

  • Την επέκταση του υφιστάμενου προσήνεμου προβλήτα,
  • Την διαπλάτυνση των παραλιακών κρηπιδωμάτων,
  • Την κατασκευή ύφαλου αποσπασμένου κυματοθραύστη στην βόρεια πλευρά του όρμου,
  • Την βελτίωση της παραλιακής οδού σύνδεσης του λιμένα με το βασικό οδικό δίκτυο του νησιού,
  • Την κατασκευή νέου στεγάστρου αναμονής επιβατών,
  • Την κατασκευή Η/Μ Εγκαταστάσεων, οι οποίες περιλαμβάνουν εγκαταστάσεις ύδρευσης, πυρόσβεσης και φωτισμού του λιμανιού και
  • Την μετεγκατάσταση ενός φάρου ναυσιπλοΐας και την εγκατάσταση 2 φανών ναυσιπλοΐας στον ύφαλο κυματοθραύστη.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Το τσιμέντο απειλεί τις Καμάρες της Σίφνου

Quote

Πριν από έναν χρόνο, η τοπική κοινωνία της Σίφνου εκδήλωσε σφοδρές αντιδράσεις που συνεχίζονται έως και σήμερα σχετικά με τον σχεδιασμό του νέου λιμανιού στις Καμάρες, τον οποίο έχει εκπονήσει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε συνεργασία με τον Δήμο Σίφνου. Το επίμαχο έργο συνίσταται σε μεγάλη επέκταση του υφιστάμενου λιμένα των Καμαρών και σε de facto ριζική ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της περιοχής. O συνολικός χερσαίος χώρος του προωθούμενου σχεδίου λιμένα (υφιστάμενα και νέα έργα) πρόκειται να έχει έκταση 10,08 στρεμμάτων, εκ των οποίων τα 7 στρέμματα συνιστούν νέο πρόσθετο τμήμα.

Γίνεται ίσως αντιληπτό ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελεί καίρια παρέμβαση στην περιοχή των Καμαρών, ο σκοπός της οποίας δεν δικαιολογείται μόνο από τη διευκόλυνση της ακτοπλοΐας και της κυκλοφορίας των οχημάτων στον λιμένα. Αντιθέτως, η παρέμβαση αυτή, σύμφωνα με τις ανησυχίες της τοπικής κοινωνίας αλλά και τακτικών επισκεπτών του νησιού, ανεξάρτητα από την αιτία υλοποίησής της οδηγεί σε σημαντικότατη αλλοίωση του ευαίσθητου φυσικού περιβάλλοντος της περιοχής στον κυκλαδίτικο οικισμό των Καμαρών.

Οπως εξηγούν Σιφναίοι πολίτες που ασχολούνται ενδελεχώς με το θέμα, «ουδόλως εξετάσθηκε μια πλέον ήπια λύση –με λιγότερα κυβικά μέτρα τσιμέντου– η οποία θα εξασφάλιζε τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την κάλυψη των αναγκών του λιμένα Σίφνου». «Μια τέτοια λύση είναι προφανές ότι δεν θα έβρισκε αντίθετους τους κατοίκους του νησιού και τους διαμένοντες σε αυτό, καθώς θα εξυπηρετούσε τις πραγματικές ανάγκες της Σίφνου», προσθέτουν.

Η Σίφνος είναι ένα από τα ομορφότερα και πιο καλοδιατηρημένα νησιά στο συγκρότημα των Κυκλάδων. Οι Καμάρες, εκτός από λιμάνι της Σίφνου, είναι και ένας τόπος αναψυχής και διακοπών: διαθέτει αμμώδη παραλία για μπάνιο, πολυσύχναστες ταβέρνες και μπαρ δίπλα στη θάλασσα, μαγαζιά με τοπικά προϊόντα και μικρούς και μεγαλύτερους περιπάτους σε εκκλησάκια και άλλα ενδιαφέροντα σημεία με φόντο τη δύση του ηλίου. «Εδώ και πάρα πολλά χρόνια αυτός ο διπλός χαρακτήρας των Καμαρών, λιμανιού και τόπου αναψυχής, συνδυάζεται άψογα, κάνοντας τις Καμάρες ελκυστικές και επιθυμητές για όλους, αλλά και συμβάλλοντας στην καλή εικόνα ολόκληρου του νησιού», εξηγεί τακτικός επισκέπτης του νησιού.

Με ένα ψήφισμα 4.000 υπογραφών οι κάτοικοι και οι τακτικοί επισκέπτες του νησιού ζητούν «να μην προχωρήσει η εφαρμογή του καταστροφικού αυτού σχεδίου για το λιμάνι των Καμαρών, να εκπονηθεί ένα καινούργιο σχέδιο στηριγμένο σε τεχνογνωσία που ασπάζεται τη λογική και τη φιλοσοφία της ήπιας, βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης, το οποίο θα σέβεται και θα διατηρεί τον χαρακτήρα και την παράδοση των Καμαρών αλλά και ολόκληρης της Σίφνου».

Ανθρωποι που πρωτοστατούν στον αγώνα κατά του έργου υποστηρίζουν πως το σχέδιο που έχει εκπονηθεί και προωθείται από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι πολλαπλά καταστροφικό: από το σχέδιο αυτό προκύπτει ένα τερατώδες λιμάνι με απίστευτους όγκους τσιμέντου, το οποίο, μαζί με τους οδικούς άξονες εξυπηρέτησής του, κυριαρχεί διαλύοντας και υποβαθμίζοντας όλες τις άλλες λειτουργίες που καθιστούν μέχρι και σήμερα τις Καμάρες αυτό που είναι.

Στο πλαίσιο των αντιδράσεων της κοινωνίας της Σίφνου έχει γίνει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, της οποίας η εκδίκαση εκκρεμεί. Στην προσφυγή χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι «η κατασκευή αλλά και η λειτουργία ενός έργου τόσο μεγάλης κλίμακας παρίσταται εξ ορισμού ασύμβατη με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της θιγόμενης περιοχής, καθώς αναμένεται να πλήξει ανεπανόρθωτα τα κορυφαία αισθητικά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά της. Ως εκ τούτου, η προσβαλλόμενη παραβλάπτει το δικαίωμά μας σε ένα βιώσιμο περιβάλλον, στο οποίο διατηρούμε τις ιδιοκτησίες μας, δραστηριοποιούμαστε και γενικότερα διαβιούμε. Τα επίδικα τεχνικά-λιμενικά έργα αλλοιώνουν τη μορφολογία της ακτής, βλάπτουν την αισθητική του τοπίου και προκαλούν δυσμενείς επιπτώσεις στα παρακείμενα χερσαία και θαλάσσια οικοσυστήματα, με ευρύτερες συνέπειες για το φυσικό περιβάλλον και την ποιότητα ζωής στο νησί της Σίφνου».

 

DOC-20201204-7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Δεν είδα οι διαφωνούντες να καταθέτουν σχέδιο με τις προτάσεις τους όμως. Να αντιδρούν ξέρουν, εθνικό σπορ άλλωστε, αλλά να στηρίζουν την αντίδρασή τους ποτέ. Και το χειρότερο είναι πως υπάρχουν και συναισθηματικοί που μόνο και μόνο στην φράση "παρίσταται εξ ορισμού ασύμβατη με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της θιγόμενης περιοχής" θα αντιδράσουν, χωρίς καν να σκεφτούν πως η παρέμβαση αφορά διαπλατυνση του δρόμου και επέκταση της προβλήτας προς δυσμάς. Σιγά την τσιμεντοποίηση!

Link to comment
Share on other sites

Πάντα όταν πραγματοποιείται ένα έργο λιμενικής υποδομής , αναπόφευκτα θα γίνει παρέμβαση στο περιβάλλον. Η Σίφνος τουριστικά έχει αναπτυχθεί πάρα πολύ , ο κόσμος που πηγαινοέρχεται στο νησί ιδιαίτερα τα ΣΚ  της θερινής σεζόν είναι πολύς και το λιμάνι των Καμαρών δεν μπορεί πλέον επ'ουδενί να το υποστηρίξει.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, υποθέτω ότι την όλη φασαρία την ξεκινούν οι ιδιοκτήτες των μαγαζιών στα οποία οι επιβάτες και τα οχήματα διέρχονται αναγκαστικά  μέσα από αυτά , ενώ μετά το προτεινόμενο έργο θα πρέπει να λοξοδρομήσουν για να τα επισκεφτούν. Σίγουρα θα έχουν συνασπιστεί και με τους οικολόγους...οπότε ....

Δυστυχώς σε όλες της μικρές κοινωνίες υπάρχουν αυτές οι οπισθοδρομικές απόψεις , οι οποίες βλέπουν το δέντρο (την τσέπη τους) και χάνουν το δάσος (το γενικό καλό για το νησί).

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν θέλουν οι σιφνιοι, και δεν έχουν άλλη πρόταση, η Περιφέρεια να προχωρήσει στην κατασκευή λιμανιού σε άλλο νησί του νοτίου Αιγαίου.. 

Δόξα τω θεώ έχουμε αρκετά νησια που χρήζουν κατασκευής νέων λιμανιών.. 

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομιζω οτι το σύνολο των Σιφνιων δεν θέλει το νεο λιμανι , ίσα ίσα που οι περισσότεροι επιχειρηματίες και κάτοικοι του νησιού θα το προκρίνουν έναντι της υπάρχουσας ελλειμματικής λιμενικής υποδομής .

Εγω υπέθεσα χωρις να ξέρω πρόσωπα και πράγματα , οτι πιθανόν πίσω απο τις αντιδράσεις θα βρίσκονται οι λιγοστοί επιχειρηματίες του λιμανιού και ίσως οικολόγοι 

Link to comment
Share on other sites

Έχεις δίκιο σε αυτό που λες απλά κρατώ μια επιφύλαξη πως η Σίφνος των 2500 μόνιμων κατοίκων κατάφερε και βρήκε 4.000 ψήφους αντιφρονούντων στην κατασκευή βελτίωση λιμενικής υποδομής .

Μαλλον αναβιώνει η γνωστή ατάκα οτι ψήφισαν και τα δέντρα ...🤣

Link to comment
Share on other sites

Η Σίφνος είναι γενικά ένα βραχώδες νησί και οι προτεινόμενες τοποθεσίες για τη κατασκευή νέου λιμένα είναι ελάχιστες.Το γεγονός πως οι Καμάρες συγκεντρώνουν τη περισσότερη τουριστική κίνηση καθώς επίσης διαθέτουν ήδη και τις κατάλληλες υποδομές(δρόμοι,μαγαζιά κτλ) καθιστούν τη κατασκεή του νέου λιμανιού εκεί μονόδρομο.

Σίγουρα θα πληγούν τα παραλιακά μαγαζιά που θα χάσουν τη θάλασσα μπροστά από τα τραπέζια τους και θαχουν με το νέο λιμάνι το δρομο μπροστά τους.Πόσα όμως είναι αυτά 5,6;

Για τη μειοψηφία τα νησιά δεν πάνε μπροστα.Τα ίδια και τα ίδια και στη Σαντορίνη και στη Νάξο και σε όλο το Αιγαίο.

Η κίνηση στο στενό δρόμο και η φασαρία το καλοκαίρι στις Καμάρες είναι αφόρητη.Ιδιαίτερα όταν υπάρχει άφιξη πλοίου.Το έχω ζήσει.Οι νταλίκες έχουν ελάχιστο χώρο για ελιγμούς με αποτέλεσμα τη καθυστέρηση απόπλου του εκάστωτε πλοίου.Τα προβλήματα του τόπου τους δε τα βλέπουν;

Το άλλο ενδεχόμενο είναι να μη θέλουν τη περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη και να θεωρούν το νησί κορεσμένο όπως ακριβώς το ίδιο συμβαινει και στη Σαντορίνη.Τότε ναι τους καταλαβαινω.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Αφού όλο το θέμα είναι να μην χάσουν τα τραπέζια δίπλα στην θάλασσα μερικά μαγαζιά, ας φτιάξουν το μέρος τύπου "πασαρέλα" με τον φαρδύτερο στην μέση και τον χώρο με τα τραπέζια στην άλλη άκρη..τι να πω... 

Link to comment
Share on other sites

Στην Ερμούπολη έγινε ανάπλαση του παραλιακού μετώπου όπου ο δρόμος χώριζε στη μέση τα μαγαζιά από τα τραπεζοκαθίσματα που ήταν δίπλα στη θάλασσα. Με τη νέα χωροθέτηση, δίπλα στη θάλασσα έγινε πεζοδρόμιο, αμέσως μετά έγινε ο δρόμος και τέλος εσωτερικά διαμορφώθηκε ο χώρος για τα τραπεζοκαθίσματα μπροστά στα μαγαζιά. 

Δεν γκρίνιαξε κανείς, δεν έχασε κανείς. Αντίθετα έγινε πολύ λειτουργικότερο, πολύ πιο όμορφο και ελκυστικό.

Στη Σίφνο απλά είναι πρωταθλητές στο εθνικό σπορ.

Αλήθεια, αν το πρόβλημα τους είναι ο κορεσμός του τουρισμού, όπως ανέφερε ο ΝΟΜΙΚΟΣ, γιατί δεν το δηλώνουν ξεκάθαρα παρά αμολάνε πυροτεχνήματα τύπου "αειφόρος ανάπτυξη" και άλλες φράσεις που ούτε οι ίδιοι μπορούν να στηρίξουν;

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...