Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Με κατάπληξη ανακάλυψα πως δεν έχουμε στο φόρουμ ακόμα ένα ξεχωριστό θέμα για τη Finnlines, αν και λόγω Γκριμάλντι, την αναφέρουμε συχνά-πυκνά. Ακολουθώντας λοιπόν τα μεγάλα χνάρια του ειδήμονα των ρο-ρο και δρομολογίων Νίκου του Έλληνα, θα προσπαθήσω να καταγράψω την τρέχουσα δρομολογιακή κατάσταση της Finnlines καθώς και να αναφέρω ένα δυο πραγματάκια που ίσως ενδιαφέρουν τον έναν ή άλλον.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η Finnlines ιδρύθηκε το 1947 από την ανάγκη αναγέννησης του φινλανδικού εμπορικού στόλου μετά τις καταστροφές που είχε υποστεί κατά τη διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου. Η εταιρεία ξεκίνησε με εξαγωγές ξυλείας και προϊόντων ξυλείας (που αποτελούς ακόμα και σήμερα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των μεταφερόμενων προϊόντων) στις ΗΠΑ και τη Δυτική Ευρώπη. Το 1962 επένδυσε για πρώτη φορά στην αμιγώς επιβατηγή ναυτιλία, με τη δρομολόγηση του Hansa Express (μετέπειτα Αίολος) μεταξύ Hanko-Visby-Travemünde. Το 1965 ανοίχτηκε επίσης στον τομέα της κρουαζιέρας.

Το 1969 ξεκίνησε ένα νέο κεφάλαιο για την εταιρεία, αλλά όπως αποδείχθηκε και για τη μοντέρνα ναυτιλία. Παραδόθηκε το Finncarrier, που μπορεί να θεωρηθεί ο προπομπός όλων των σημερινών Ro-Ro. Το 1977, η Finnlines πρωτοπόρησε για άλλη μια φορά με την είσοδο σε υπηρεσία του Finnjet, του γρηγορότερου για πολλά χρόνια ΕΓ/ΟΓ πλοίου. Το 1994 παραδόθηκε το πρώτο πλοίο από μια γνωστή και σε εμάς σειρά τεσσάρων Ro-Pax, το Finnhansa (νυν Euroferry Egnazia). Το 1995 η Finnlines ήταν μία από τις πρώτες ναυτιλιακές εταιρείες που εγκαινίασε τακτικά δρομολόγια Ro-Ro με τη Ρωσία.

Το 2006 παραδόθηκε στην εταιρεία το πρώτο από τα πέντε αδερφά Ro-Pax της κλάσης „Star“. Πρόκειται για πολύ εντυπωσιακά πλοία, ένα από τα οποία είχαμε την τύχη να γνωρίσουμε από κοντά στην Αδριατική (Europalink). Από το προηγούμενο έτος, ο Ιταλικός όμιλος Grimaldi άρχισε να ενδιαφέρεται για τη Finnlines και να αγοράζει μετοχές. Από το 2007, κατέχοντας πλέον πάνω από 50 % των μετοχών, η διοίκηση της Finnlines περνά πλέον σε ιταλικά χέρια. Αποφασίζεται η ανανέωση του στόλου με τη ναυπήγηση 6 επιπλέων Ro-Ro (αναβαθμισμένη κλάση „Breeze“). Με το ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης το 2008, η Finnlines βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Τα κύρια προβλήματά της ήταν η ανάγκη ανανέωσης του γηραιού στόλου των Ro-Ro της, η ανάγκη λήψης απόφασης σχετικά με το μέλλον των επιβατηγών γραμμών της και η δυσαρέσκεια στους κόλπους της για αποφάσεις του μητρικού ιταλικού ομίλου, όπως π.χ. η απόφαση για αντικατάσταση μέρους των φινλανδικών πληρωμάτων με πληρώματα από τις βαλτικές χώρες, για λόγους οικονομίας. Τελικά, όλα αυτά τα προβλήματα ξεπεράστηκαν. Από οικονομικής άποψης, η εταιρεία ανάκαμψε για τα καλά το 2014 με την υπογραφή μακρόπνοων μεταφορικών συμβολαίων με τη βιομηχανία χαρτιού και την αυτοκινητοβιομηχανία. Τα ενδοεταιρικά προβλήματα ξεπεράστηκαν με την ενδυνάμωση του φινλανδικού κέντρου αποφάσεως και τη διατήρηση των φινλανδικών πληρωμάτων. Η Finnlines επενδύει σε καινοτόμες τεχνολογίες προστασίας του περιβάλλοντος, αξιοποιώντας διαθέσιμα ευρωπαϊκά κονδύλια. Χάρη σε αυτά, ολοκληρώθηκε γρήγορα η πλήρης ανανέωση του στόλου, έτσι ώστε σήμερα, η Finnlines να κατέχει έναν από τους πιο μοντέρνους στόλους στην Ευρώπη. Από το 2016, ο όμιλος Grimaldi κατέχει πλέον το 100 % της Finnlines.

ΣΤΟΛΟΣ

Ο στόλος της Finnlines αποτελείται σήμερα από 21 πλοία, 9 Ro-Pax και 12 Ro-Ro.     

Κλάση „Breeze“

Finnbreeze            2011 Κίνα                --- pax 3.291 lm            1A                  

Finnsea            2011 Κίνα                --- pax 3.291 lm            1A                  

Finnsky            2012 Κίνα                --- pax 3.291 lm            1A                  

Finnsun            2012 Κίνα                --- pax 3.291 lm            1A                  

Finntide            2012 Κίνα                --- pax 3.291 lm            1A                  

Finnwave            2012 Κίνα                --- pax 3.291 lm            1A                  

 

Κλάση „Clipper“

Finnclipper            1999 Ισπανία                       440 pax 3.079 lm            1A                  

Finneagle            1999 Ισπανία                       440 pax 2.459 lm            1A                  

Finnfellow            2000 Ισπανία                       440 pax 2.918 lm            1A                  

 

Κλάση „Hansa“

Finnpartner            1995 Πολωνία                     270 pax 3.050 lm            1A Super              

Finntrader            1995 Πολωνία                     270 pax 3.050 lm            1A Super              

 

Κλάση „Hawk

Finnhawk            2001 Κίνα                --- pax 1.853 lm            1A Super              

Finnkraft            2000 Κίνα                --- pax 1.853 lm            1A Super              

Finnmill            2002 Κίνα                --- pax 3.259 lm            1A                  

Finnpulp            2002 Κίνα                --- pax 3.259 lm            1A         

 

Κλάση „Star

Finnlady            2007 Ιταλία              554 pax 4.215 lm            1A Super

Finnmaid            2006 Ιταλία              554 pax 4.215 lm            1A Super

Finnstar            2006 Ιταλία              554 pax 4.215 lm            1A Super

Nordlink            2007 Ιταλία              554 pax 4.216 lm            1A Super

 

Μεταχειρισμένα πλοία

Finncarrier            1998 Νορβηγία            --- pax 1.775 lm            1A Super

Finnmaster            1998 Νορβηγία            --- pax 1.775 lm            1A Super

Finnmerchant            2003 Γερμανία            --- pax 2.606 lm            1A                  

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

Τα δρομολόγια της Finnlines είναι αρκετά περίπλοκα. Δεν είμαι σίγουρος πως η παρακάτω αναφορά δεν περιέχει λάθη, πάντως σε τελικές γραμμές η Finnlines εξυπηρετεί τα ακόλουθα δρομολόγια. Προσέξτε παρακαλώ, πως ανάλογα την εκάστοτε εβδομάδα, μερικά από τα δρομολόγια αυτά δεν εξυπηρετούνται σε όλο τους το εύρος.

Ro-Pax

Kapellskär-Långnäs-Naantali

Finnclipper / Finnfellow

2 καθημερινές αναχωρήσεις (09:15, 21:30). Διάρκεια ταξιδιού 10 ώρες.

Αξιοσημείωτο στη γραμμή είναι, πως το φαγητό συμπεριλαμβάνεται στην τιμή του εισιτηρίου. Παλαιότερα η Finnlines το εφάρμοζε αυτό σε όλες τις γραμμές της. Με την εξαγορά από τον όμιλο Grimaldi, αυτό σταμάτησε υπό διαμαρτυρίες, αλλά ξαναεφαρμόστηκε στη συγκεκριμένη γραμμή εδώ και λίγο καιρό. Αυτό σε συνδυασμό με τις σχετικά χαμηλές τιμές και την όλη ατμόσφαιρα ταξιδιού, έχει οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση των μεριδίων της, στις γραμμές Σουηδίας-Φινλανδίας. Οι επιβάτες είναι κυρίως οικογένειες που δε θέλουν να ζήσουν το στρες και τη φασαρία στα δρομολόγια των ανταγωνιστών στις γραμμές Stockholm-Turku/Helsinki.

Υπήρξαν σχετικά σφοδρές αντιδράσεις για την απόφαση καθόδου του Finneagle στη Μεσόγειο από το μητρικό όμιλο. Δύο πλοία δε φτάνουν για τη γραμμή και αναζητείται τώρα τρίτο πλοίο.

 

Malmö-Travemünde

Finnpartner / Finntrader / Nordlink

3 καθημερινές αναχωρήσεις (10:00, 16:00, 22:00). Διάρκεια ταξιδιού 9 ώρες.

Και εδώ δε συμφωνούσε η Finnlines με την αποχώρηση του Europalink. Αυτό οδήγησε σε αναστολή της απόφασης απόσυρσης των Finnpartner και Finntrader. Τώρα αναζητείται και εδώ πιο μοντέρνο τονάζ για αναβάθμιση της γραμμής και ταυτόχρονη εκπλήρωση των αυστηρών περιβαλλοντικών οδηγιών της ΕΕ.

 

Travemünde-Vuosaari

Finnlady / Finnmaid / Finnstar

1 καθημερινή αναχώρηση (03:00). Διάρκεια ταξιδιού 30 ώρες.

Η κλασική γραμμή της Finnlines. Τρία υπέροχα, καλοτάξιδα πλοία που αναβαθμίστηκαν πρόσφατα, ευγενικά πληρώματα και καταπληκτικό φαγητό. Η γραμμή καλοκαίρι-χειμώνα βρίσκεται στα όρια των δυνατοτήτων της, παρά τα σχεδόν 4.500 γραμμικά μέτρα των πλοίων.

 

Ro-Ro

Bilbao-Hull/Tilbury-Zeebrugge-Antwerpen-Paldiski-Vuosaari

Finncarrier / Finnsun / Finnwave

 

Bilbao-Zeebrugge-Antwerpen-Aarhus-Rostock/Travemünde-(Paldiski)-Vuosaari-(St. Petersburg)-(Kotka)

Finnbreeze / Finnsea / Finnsky / Finnsun / Finnwave

 

Gdynia-Hankο

Finnkraft

 

Lübeck-Ust Luga-St. Petersburg-Kotka

Finnmill / Finnpulp

 

Rostock-Hanko

Finnhawk / Finnmerchant

 

Travemünde-Turku-Uusikaupunki

Finnmill / Finnpulp / Finntide

 

Μερικές γενικές παρατηρήσεις ακόμα:

Όπως βλέπεται πιο πάνω, δεν έχουν όλα τα πλοία την υψηλότερη κλάση πάγου. Η κυρίως διαφορά μεταξύ της 1Α Super και της 1A είναι, πως η δεύτερη υποχρεώνει υπό ορισμένες συνθήκες στα πλοία να ζητούν τη συνδρομή παγοθραυστικού. Αυτό οδηγεί αναπόφευκτα σε καθυστερήσεις το χειμώνα. Ήταν και αυτός ένας λόγος διαφωνίας μεταξύ φινλανδικού μάνατζμεντ και Γκριμάλντι κατά την παραγγελία των 6 Ro-Ro της κλάσης „Breeze“.

Η ακρίβεια στις αφιξοαναχωρήσεις είναι υποδειγματική καθώς και η όλη οργάνωση της επιβίβασης/αποβίβασης. Τα δρομολόγια τηρούνται κυριολεκτικά στο λεπτό, δεν υπάρχει αυτή η κοροϊδία με ώρα δήθεν „άφιξης“, ενώ στην πραγματικότητα βρίσκεσαι ακόμα έξω από το λιμάνι και επιβιβάζεται ο πιλότος, που έχει επικρατήσει στα μέρη μας. Όταν λέει 09:30 άφιξη, σημαίνει πως 09:30 θα ακουμπήσει ο καταπέλτης την προβλήτα, 09:45 έχουν αδειάσει τα φορτηγά, 09:50 τα Ι.Χ. Και όλα αυτά σε γεμάτο πλοίο!

Σε γενικές γραμμές, χωρίς να έχω ταξιδέψει ακόμα με το Γκριμάλντι στην Τυρρηνική Θάλασσα, θα έλεγα πως εντός του ομίλου Grimaldi, η Finnlines στη γραμμή Φινλανδίας-Γερμανίας είναι η Ά κατηγορία, στη γραμμή Σουηδίας-Γερμανίας η ΄Β κατηγορία και οι Μινωικές η ... Έ κατηγορία με τάση προς τα κάτω ... Συστήνω ανεπιφύλακτα ένα ταξίδι με τη Finnlines στη Βαλτική Θάλασσα. Θα δείτε, πως και εντός του ομίλου Grimaldi, υπάρχει περιθώριο για ποιοτικά ταξίδια με υψηλού επιπέδου πλοία και πληρώματα που σε εκπλήσσουν θετικά.

 

 

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...

Σύμφωνα με αυτό το δημοσίευμα, από την 1η Μαρτίου η Finnlines υποτίθεται ότι ξεκίνησε μια νέα γραμμή μεταξύ του Bilbao και του Rosyth. Στη σελίδα της Finnlines δεν βλέπω κάτι σχετικό με αυτή τη γραμμή και ποιο πλοίο άραγε θα δουλέψει εκεί??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 31/1/2018 at 3:08 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Μέχρι το τέλος Μαΐου θα επιμηκυνθούν το Finnsun και το Finnsky της σειράς Breeeze στο ναυπηγείο της Remontowa στο Gdansk, ενώ υπάρχει option για αλλά δυο πλοία της Finnlines

Τελικά η Finnlines θα ασκήσει την option για την επιμήκυνση άλλων δύο πλοίων της στο ναυπηγείο της Remontowa στο Gdansk. Τα δυο πλοία είναι το Finnbreeze και το Finnsea. Και οι εργασίες αναμένεται να γίνουν από το Σεπτέμβριο μέχρι το Δεκέμβριο του 2018.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Αποτελέσματα Q1 2018 για τη Finnlines, πηγή η Trdewinds:

 

Quote

 

The company's net profit in the first three months rose 48.6% to EUR 16.5m ($19.58m), while revenue was 11.6% higher at EUR 134.9m.

CEO Emanuele Grimaldi said: "The year has started extremely well."

Cargo volumes reached 187,000 units, from 165,000 in 2017.

The vessels also carried 40,000 cars, compared to 32,000 the year before, plus 304,000 tons of non-unitised freight, down from 310,000 tons last year.

In addition, 125,000 passengers were transported, up from 115,000 in 2017.

Looking ahead, the owner said Finland's sea freight growth is expected to continue at a positive pace.

"Therefore, we are confident that the year 2018 will be another successful year for Finnlines,” it added.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Emanuele Grimaldi της Finnlines βραβεύτηκε στις 4/7/18, με το τίτλο του Διοικητή του Τάγματος του Λιονταριού της Φινλανδίας

Quote

Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας της Φινλανδίας, Πρόεδρος Sauli Niinistö, εδωσε στον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Emanuele Grimaldi το τιτλο του διοικητή του Τάγματος του Λιονταριού της Φινλανδίας. Ο τίτλος απονέμεται σε άτομα που έχουν διακριθεί στην υπηρεσία της Φινλανδίας.

Ο Φιλανδός πρεσβευτής στην Ιταλία κ. Janne Taalas δήλωσε ότι ο τίτλος είναι μια αναγνώριση των μακροπρόθεσμων προσπαθειών του κ. Emanuele Grimaldi στη Φινλανδία και στις Finnlines, η οποία είναι εξαιρετικά σημαντική για τις φινλανδικές εξαγωγές.

Υπάρχουν μόνο λίγοι ξένοι πολίτες που έχουν τιμηθεί με τη διακόσμηση αυτού του υψηλού επιπέδου.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 months later...

Η Finnlines ανακοίνωσε πως σταματά την εβδομαδιαία σύνδεση ανάμεσα στο Κίελο και την Αγία Πετρούπολη, βοήθειά μας. Αυτό επηρρεάζει και την DFDS που είχε slots σε αυτό το service. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Πτώση περίπου 33% είχε το κέδρος της Finnlines για το Q3 του 2020(Ιούλιο - Σεπτέμβριο δηλαδή), από τα 35 στα 22 εκατομμύρια ευρώ. Βλέπουν επίσης 50% πτώση στους επιβάτες γενικά από την αρχή του χρόνου, ενώ η πτώση αγγίζει το 70% ανάμεσα σε Σουηδία και Φινλανδία. Η εταιρεία βέβαια παρά το γεγονός πως ο τζίρος και το κέρδος έχουν πληγεί σοβαρά, συνεχίζει με δρομολόγια πρό κορωνοιού και δεν έχει παροπλίσει κανένα της πλοίο. Με άλλα λόγια όπως το μεταφράζω εγώ, έχει μεν πληγεί το κέρδος τους αρκετά αλλά όχι τόσο ώστε να πεί κανείς πως χάνουν λεφτά. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Ένα πλοίο της Finnlines που δεν έχουμε συναντήσει ακόμη στο Shipfriends, είναι και το Finnfellow (IMO 9145164), να το εδώ δεμένο στο Kapellskar της Σουηδίας, λιμάνι το οποίο συνδέει με το Langnas και το Naantali της Φινλανδίας. Ακόμη κι αν δεν το έχει δεί κανείς ποτέ ζωντανά, αυτή την πορτάδα την έχει συνδεδεμένη στο μυαλό του με τη Finnlines. Πλήν όμως είναι κομμάτι παραγγελίας 4 πλοίων της Stena στα ναυπηγεία του Puerto Real της Ισπανίας της κλάσης Seapacer, το συγκεκριμένο με αριθμό γιάρδας 80. Τα υπόλοιπα τρία είναι το σημερινό Rosalind Franklin, το Vizzanova και το Stena Germanica.

 

Τα χαρακτηριστικά είναι 188 μέτρα μήκος, 450 επιβάτες και αντίστοιχα κρεβάτια, σχεδόν 3 χιλιάδες lane metres, 4 κύριες μηχανές Sulzer και φυσικά ice class. Μέσα σε αυτόν όλον τον όγκο, δεν το λές καθόλου άσχημο όπως το βλέπουμε κατά την αναχώρησή του.

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα θα περάσουμε να δούμε και έναν συνοδοιπόρο του Finnfellow στη γραμμή Kapellskar - Langnas - Naantali, πρόκειται για το Finnswan (IMO 9336256). Η βασική φιλοσοφία του design με τα 4 πλοία του Puerto Real είναι η ίδια, πλήν όμως η σειρά του Finnswan έχει χτιστεί στην Ιταλία με συνεργασία της Fincantieri της Ancona αλλά και της Castellamare di Stabbia όπου και ολοκληρώθηκε σαν Nordlink. Εδώ έχουμε σχεδόν 219 μέτρα μήκος και 5 ντέκ φορτίου που του επιτρέπουν να μεταφέρει μέχρι 300 νταλίκες και 500 επιβάτες με αντίστοιχες κλίνες σε 201 καμπίνες. Οι 4 κύριες μηχανές του είναι Wartsila.

 

Το όνομα Nordlink παραπέμπει στη γραμμή Malmo - Travemunde που εξυπηρετεί η Finnlines με την εμπορική ονομασία Nordolink, γραμμή την οποία εξυπηρέτησε ως επί το πλείστον όσο αυτό λεγόταν έτσι. Πλήν όμως το Finnswan ή Φινλανδόκυκνος:D μάλλον ταιριάζει καλύτερα στην γραμμή Σουηδίας - Φινλανδίας που υπηρετεί τώρα. Σε μια τέτοια άφιξη στο Kapellskar το βλέπουμε στις οθόνες μας καθώς αυτό κάνει αριστερή στροφή για να δέσει με την πρύμη. Από το 2007 που χτίστηκε, δεν έχει βγάλει από πάνω του τα σινιάλα της Finnlines.

Link to comment
Share on other sites

Ένα ακόμη μέλος του στόλου της Finnlines που έχει χτιστεί στο Jinling είναι και το Finnmill (IMO 9212656), το βλέπουμε εδώ δεμένο στο Travemunde πίσω στο 2016. Δεν έχει αλλάξει από τότε όμως, όπως βλέπετε και στο φουγάρο του, τα scrubbers τα είχε φορέσει 4 και πλέον χρόνια πρίν αυτά να γίνουν "υποχρεωτική" λύση με βάση τους νέους κανονισμούς. Εκείνη την ημέρα είχε φτάσει μόλις από το Vuossari, βέβαια στις μέρες μας έχει μετακομίσει στη γραμμή Hanko - Rostock. Χαρακτηριστική είναι και αυτή η φωτογραφία από το πλοίο, μόλις αυτό έχει ρίξει τους καταπέλτες του. Βλέπετε αφ' ενός πόσο φορτωμένο είναι, δε χωράει ούτε 50άρι παπάκι με κομμένη εξάτμιση:D. Αφ΄ ετέρου βλέπει κανείς τη διάταξη της πρύμης και αναρωτιέται γιατί δεν επεκτάθηκε το πάνω γκαράζ πρός τα πίσω.

 

Τα καλά νέα για όσους δε γουστάρετε Finnlines και με σιχτιρίζετε είναι πως πρός το παρόν δεν έχω άλλες φωτογραφίες από το στόλο της εταιρείας:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Η Finnlines δημοσίευσε βελτιωμένα αποτελέσματα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και διατηρεί αισιοδοξία για το μέλλον. Ως εδώ καλά. Έχει ανοίξει όμως μέτωπο με τη Φινλανδική κυβέρνηση, ισχυριζόμενη πως η τελευταία έδωσε επιλεκτικές επιδοτήσεις εν μέσω πανδημίας, αφήνοντας τη Finnlines απέξω. Και ο Ιταλός τα πήρε α λα κάππα, προσφεύγοντας ακόμη και στην Ευρωπιακή Ένωση. Πολύ ενδιαφέρον κι αναρωτιέμαι αν σαν αποτέλεσμα της κόντρας έχουμε και άλλα επεισόδια.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...