Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Συμφωνώ απόλυτα και έτσι πρέπει να κάνουν. Απλώς, εάν ήθελε η DFDS να του πάει κόντρα στη Βαλτική, πιστεύω θα τα κατάφερνε.

Link to comment
Share on other sites

Απαντησε και στο σχετικο θεμα της dfds ο @proud_ionian .

On 4/22/2022 at 11:03 PM, proud_ionian said:

Πρεπει να τα εχουν βρει με τον Ιταλο. Ουτε στην Αδριατικη μπλεκονται ο ενας με τον αλλο. Καποια στιγμη ειχαν εξαγγειλει και συνεργασια στα φορτια.

Για ολα υπαρχει καποιος λογος ειτε μας πειθει εμας ειτε οχι.

O Grimaldi σαν μεγεθος ειναι πιο μεγαλος απο την DFDS.Εχει διπλασιο κυκλο εργασιων και κερδη ετησιως.Δεν ειναι μονο τα ferries.

Edited by proud_ionian
τεχ βοηθεια
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ανοίγει τη γραμμή Malmö-Swinemünde του χρόνου.

Στη Σουηδία και Πολωνία αρχίσανε τα μοιρολόγια λόγω του υψηλού στάνταρ που θα έχει η γραμμή 🙄

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σύμφωνα με αυτό, η εταιρεία πάει για 2 νεότευκτα που θα χρησιμοποιηθούν στη γραμμή Naantali-Långnäs-Kapellskär, όπως και για την αγορά τριών υβδιδικών ρορό, συνολικού κόστους 500 μύρια Euros. Τα τρία ρορό πρέπει να είναι G5GG και υποπτεύομαι πως θα αντικαταστήσουν υπάρχον τοννάζ αλλά τα δύο επιβατηγά πιστεύω θα φέρουν ντόμινο στο στόλο, όταν αυτά παραδωθούν.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω πως εννοεί τα 2 που θα παραδοθούν του χρόνου.

Πουθενά στα Σκανδιναβικά μέσα δεν αναφέρουν για επιπλέον 2, ούτε καν ως φήμη.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Όπως είπε εδώ και ο @Diagoras, η εταιρεία ξεκίνησε να πιάνει και Vigo. Οι Ισπανοί συναδέλφοι, μας εξηγούν το πως και τι. Κατά τα φαινόμενα η Finnlines προτίθεται να αφιερώσει 2 Finneco στη γραμμή Zeebrugge Bilbao Vigo και πίσω, σε ένα service που θα προσφέρεται 2 φορές την εβδομάδα. Οι αναχωρήσεις από το Zeebrugge και το Bilbao θα είναι κάθε Σάββατο και Τετάρτη ενώ οι αναχωρήσεις από το Vigo θα είναι κάθε Πέμπτη και Κυριακή. Αν όντως αφοσιωθούν G5GG πλοία εκεί, θα πρόκειται για πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη που έχει να κάνει όχι μόνο με την πίστη τους στη γραμμή του Βισκαικού, αλλά και το πως βλέπουν τις γραμμές της Βαλτικής. Σε φούλ ρυθμούς αυτό το service θα ξεκινήσει από τον Ιανουάριο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mε την παραλαβή και ένταξη στον στόλο του Finncanopus, ολοκληρώνεται το, ύψους μισού δις, επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρίας.

Quote
14.02.2024
  • PRESS RELEASE

Finncanopus’ naming ceremony completes Finnlines’ EUR 500-million Green Investment Programme

Finnlines Plc, Press release, Helsinki, 14 February 2024

Finncanopus, the second of Finnlines’ two hybrid freight-passenger Superstar vessels, was named in Naantali today. Finnlines’ EUR 500-million Green Investment Programme has thus been completed. Katariina Nurmi, representing DB Schenker, acted as the vessel’s godmother, symbolizing Finnlines commitment to upholding a reliable and efficient logistics network which provides a solid basis for growth for its freight customers and allows Finnlines and its partners to grow stronger together.

 

Finncanopus arrived in Naantali, Finland at dawn on 11 February 2024 and was named on 14 February 2024. Photo: Finnlines Finncanopus arrived in Naantali, Finland at dawn on 11 February 2024 and was named on 14 February 2024. Photo: Finnlines

 

The last two years have formed a new chapter in Finnlines’ more than 75-year long history. With its EUR 500-million Green Investment Programme, Finnlines has entered the hybrid era. The naming of the ferry operators second hybrid freight and passenger vessel Finncanopus, today on 14 February 2024, marked the completion of the investment programme. As tradition has it, a bottle of champagne was broken against the vessel’s bow by its godmother Katariina Nurmi, the spouse of Petteri Nurmi, CEO of DB Schenker Cluster Nordics.

While the mythical bottle of champagne symbolizes a wish for good fortune and fair winds for the vessel, its crew and passengers, the choice of Katariina Nurmi as Finncanopus’ godmother is also highly symbolic. It showcases Finnlines commitment to being the stable base of an efficient logistics network, supporting Finland’s and Europe’s trade performance and industrial development, as well as the economic growth of Finnlines’ customers, and allowing Finnlines and its network of partners within the logistics sector to grow stronger together.

Within its Green Investment Programme, Finnlines has welcomed five newbuilds, all equipped with state-of-the-art eco-friendly technology. Three hybrid ro-ro vessels started operating during the summer of 2022. The first Superstar hybrid ro-pax vessel, Finnsirius, entered Finnlines’ Finland–Sweden traffic in September 2023. Its sister vessel, Finncanopus, is scheduled to enter service on 16 February 2024. Vessels are the largest ro-paxes in Finnlines’ fleet, each having 5,200 lane metres for cargo and certified to carry 1,100 passengers.

“Finnlines has made massive investments in sustainable and eco-friendly technologies, positioning itself competitively. Our investment programmes align with the Grimaldi Group’s strategy aimed at enhancing operational efficiency and at reducing CO2 emissions. The new vessels support customers in their transition towards sustainability and environmental responsibility. I am proud to welcome Finncanopus and Finnlines has great expectations of the summer season as we now operate two identical brand new vessels on the route between mainland Finland, Åland and Sweden,” says Tom Pippingsköld, President and CEO of Finnlines.

“Finncanopus and her sister vessel Finnsirius show our commitment to providing top-tier sustainable transport services to our freight customers as well as passengers. Our second hybrid ro-pax vessel will enable Finnlines to grow even stronger together with our network partners. Furthermore, Finnlines’ schedules are tailored to serve freight and passengers in all three destinations,” says Antonio Raimo, Line Manager at Finnlines. Finncanopus will now join Finnsirius on the Finland–Åland­–Sweden route (Naantali–Långnäs–Kapellskär) departing from Naantali in the evenings and from Kapellskär in the mornings. She will set off on her maiden voyage from Kapellskär on 16 February 2024.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Λέγεται στις μπίντες της Στοκχόλμης πως στις 19 του μήνα(ή κάπου εκεί τέλος πάντων), το Finnsailor θα ξεκινήσει την καινούρια γραμμή της Finnlines ανάμεσα στο Malmo και το Swinemunde της Πολωνίας. Γραμμή που ανέμενε η εταιρεία να ξεκινήσει από το περασμένο καλοκαίρι, κάτι όμως που δεν κατέστη δυνατό. Οι κακές γλώσσες λένε ότι η πολωνέζικη κυβέρνηση προσπαθεί να προστατέψει τις πολωνέζικες εταιρείες που εκτελούν δρομολόγια στο Ystad και το Trelleborg από την επερχόμενη λαίλαπα. Μάλιστα η Finnlines έχει ήδη γραφεία με καμιά 20αριά νοματαίους στο Swinemunde που είναι στο payroll από το περασμένο καλοκαίρι. Οι Σουηδοί μάλιστα λένε ότι αν είναι ενθαρρυντικά τα νούμερα της κίνησης σε αυτήν τη γραμμή, δεν αποκλείεται να επιστρέψει και το Europalink στη Βαλτική. Ας μην προτρέχουμε όμως, κάτσε να δούμε αν όντως ανοίξει η γραμμή.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...