Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Χρηματοδότηση 40 εκατ. για λιμενικές υποδομές στη Λευκάδα

Πηγή: ΕΞΠΡΕΣ

Την έγκριση εκτέλεσης δύο μεγάλων λιμενικών έργων, ύψους περίπου 40 εκατ. ευρώ, που δίνουν αναπτυξιακή πνοή στη Λευκάδα, υπέγραψε ο γενικός γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου-Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου Τάσος Αποστολόπουλος.

Πρόκειται για τα εξής έργα: «Διαπλάτυνση Διαύλου Λευκάδας», προϋπολογισμού 22.300.000 ευρώ και «Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών και Δημιουργία Θαλάσσιας Ζώνης Αγκυροβολίου στη Βασιλική Λευκάδας», προϋπολογισμού 17.600.000 ευρώ.

Αντικείμενο του πρώτου έργου είναι η κατασκευή έργων διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης μήκους 6,3 χλμ. του Διαύλου Λευκάδας και η κατασκευή αντιπροσαμμωτικού έργου στο βόρειο άκρο του.

Το έργο του καταφυγίου και αγκυροβολίου στη Βασιλική περιλαμβάνει την κατασκευή προσήνεμου μόλου μήκους 308,3 μ. και υπήνεμου μόλου μήκους 462,15 μ., ενώ στο εσωτερικό της υφιστάμενης λιμενολεκάνης προβλέπεται ανακατασκευή πρανούς προστασίας.

Οι πιστώσεις των έργων εξασφαλίζονται με την ένταξή τους στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδος-Πελοποννήσου-Ιονίων Νήσων 2007-2013, στον άξονα «Υποδομές & Υπηρεσίες Προσπελασιμότητας Ιονίων Νήσων».

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Η Λευκάδα συνδέεται με τα γύρω νησιά από τη Βασιλική και από το Νυδρί.

Το Μεγανήσι έχει δύο σημεία επίσης: τα Σπήλια (που ουσιαστικά είναι το επίνειο του Σπαρτοχωρίου) και το Βαθύ.

Το λιμάνι της Βασιλικής δεν θα εξυπηρετήσει ούτε και φέτος από ότι φαίνεται τα Ε/Γ - Ο/Γ πλοία. Αυτό βέβαια αυξάνει το χρόνο ταξιδιού ανάμεσα σε Κεφαλονιά και Λευκάδα.
Νομίζω ότι τα προβλήματα με τη Βασιλική έχουν ξεκινήσει από το χαρακτηρισμό ως τουριστικό καταφύγιο μαζί με τις εργασίες αποκατάστασης των ζημιών από το σεισμό, αλλά και εργασιών επέκτασης των υποδομών.


Γνωρίζει κάποιος περισσότερα για το τι συμβαίνει φέτος στη Βασιλική;

 

(Δεν είδα topic σχετικό με τα λιμάνια της Λευκάδας αλλά και του Μεγανησιού. Αν υπάρχει και μου ξέφυγε τόσο με οπτική αναζήτηση, όσο με το εργαλείο, συμπαθά τε με!)

Link to comment
Share on other sites

On 24/5/2017 at 6:11 PM, proud_ionian said:

ττην ιδια απορια ειχα και εγω για την βασιλικη. μονο ο σεισμος ειναι το προβλημα;


Πέρα από το σεισμό, κάτι πρέπει να παίζει με τις εργασίες και το χαρακτηρισμό του χώρου που χρησιμοποιούνταν ως "τουριστικό καταφύγιο".
Βρήκα ακόμα κάποια θέματα σε Λευκαδίτικα μέσα για πιθανές αντιδράσεις από τη Βασιλική σε σχέση με τις διελεύσεις των οχημάτων διαμέσου του οικισμού.
Αν σκεφτεί κανείς τις εργασίες που έχουν γίνει στη Βασιλική στο πέρασμα των χρόνων και τα χρήματα που έχουν διατεθεί, είναι λυπηρό να μην μπορεί να λειτουργήσει η γραμμή.
Το ίδιο διάστημα στις Φρίκες π.χ. δεν έχει πέσει ούτε ένα ευρώ, ούτε μια δραχμή

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...
On 18 Οκτωβρίου 2017 at 10:06 AM, Ariadne said:

Λειτουργεί ξανά το λιμάνι της Βασιλικής;

στη χθεσινη γνωμοδοτηση του ΣΑΣ, υπαρχει ορος οτι η εγκριση για τη βασιλικη ισχυει μονο σε περιπτωση που οριοθετηθη διαυλος προσεγγισης στο λιμανι

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Με αφορμή τη σύνδεση των Ιονίων Νήσων που όσον αφορά τη Λευκάδα θα γίνεται μέσω Βασιλικής, το μόνο που βρήκα είναι πως από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, υπάρχει αναφορά στο Δελτίο Τύπου για τον οδικό άξονα Βορά - Νότου στο λιμάνι της Βασιλικής που "θα δημιουργηθεί"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

σε ολα τα κεφαλονιτικα sites, υπαρχει η ειδηση (απο ανακοινωση της περιφερειας υποθετω), οτι η απερχομενη διοικηση της Π.Ι.Ν, υπεγραψε προγραμματικη συμβαση €420εκ, για την λειτουργικη αναβαθμιση, του προβλητα ΕΓ/ΟΓ σκαφων στη Βασιλικη Λευκαδας

δεν ξερω  αν θα καταφερουν να ξεπερασουν τις αντιδρασεις των ντοπιων, που δεν ηθελαν την προσεγγιση οχηματαγωγων πλοιων στη βασιλικη, για να μη διερχονται βαρεα οχηματα απο τον οικισμο. 

η απερχομενη περιφερειακη αρχη, φαινεται οτι κλεινει μετωπα και τακτοποιει εκκρεμοτητες.

Edited by proud_ionian
Βασιλική τον έρωτα πολύ βαρύ τον πήρες
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Οι εταιρείες ζήτησαν δρομολόγια από και προς Βασιλική και το ΣΑΣ στην πιο πρόσφατη συνεδρίαση τα ενέκρινε με την υποσημείωση πως αν μέχρι Απρίλιο - Μάιο δεν έχει εξασφαλιστεί ασφαλής δίαυλος προσέγγισης του πλοίου καθώς και επαρκής χώρος επί των λιμενικών εγκαταστάσεων, θα κληθούν να τροποποιήσουν τα δρομολόγια

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Στα λιμενικά έργα που ενέκρινε το ΥΠΑΝΠ και χρηματοδοτούνται μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, συμπεριλαμβάνεται και πίστωση 109.840 € για αποκατάσταση λειτουργικών βαθών και εγκατάσταση συστήματος αγκυροβολίας στο λιμάνι της Βασιλικής.

Edited by kerkini
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

πρεπει να υπαρχει παλι εμπλοκη με το εργο.

σε ανακοινωση της, η παραταξη της προηγουμενης περιφερειακης αρχης, αναφερει οτι υπαρχει μεθοδευση απο συγκεκριμενα οικονομικα συμφεροντα στη λευκαδα, για να μη γινει ποτε το εργο

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

απο τις γνωμοδοτησεις του ΣΑΣ, (εγκρινονται οι προσεγγισεις στη Βασιλικη, αλλα προβλεπεται η δυνατοτητα τροποποιησης αν δεν εχει λυθει το προβλημα του διαυλου  και των χερσαιων χωρων), καταλαβαινουμε οτι ουτε το 2021 θα εχει λυθει το ζητημα

Link to comment
Share on other sites

Σε καλοκαιρινές συζητήσεις έμαθα πως είναι μειοψηφία με συγκεκριμένα συμφέροντα αυτοί που αντιμάχονται την επαναλειτουργία του λιμένα Βασιλικής. Ελάχιστες εργασίες απαιτούνται. Λείπει όμως μάλλον η πολιτική βούληση για να λυθεί το ζήτημα.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Κάτι κινείται ξανά στο λιμάνι της Βασιλικής.
 

Quote

Σε πολύ εντατικούς ρυθμούς προχωράνε οι εργασίες στο έργο «Συντήρηση Λιμενικής Εγκατάστασης, Αποκατάσταση Λειτουργικών Βαθών, Λειτουργική Αναβάθμιση Προβλήτα Ε/Ο Σκαφών στο Λιμένα Βασιλικής Λευκάδας». Τη Βασιλική επισκέφθηκε χθες (17/6/2021) ο Αντιπεριφερειάρχης Λευκάδας, Ανδρέας Κτενάς, όπου ενημερώθηκε από τον εργολάβο για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η κατασκευή του Προβλήτα (Ράμπας), αλλά και για την εξέλιξη του έργου σύμφωνα με τα συμβατικά χρονοδιαγράμματα.

Στην παρούσα φάση, γίνεται από δύτες διάστρωση γεωυφάσματος και αδρανών στο βυθό του λιμανιού, και άμεσα θα ξεκινήσει η τοποθέτηση των κυβόλιθων (μπλοκιών), τα οποία κατασκευάστηκαν στο λιμάνι της Πρέβεζας. Αξίζει να σημειωθεί ότι επιλέχθηκε τα μπλόκια να μεταφέρονται, από την Πρέβεζα στη Βασιλική, με πλωτά μέσα, ώστε να μην υπάρχει επιβάρυνση του οδικού δικτύου της Λευκάδας από βαριά οχήματα που μεταφέρουν μεγάλα φορτία, αλλά και να αποφευχθεί η οποιαδήποτε όχληση.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 460.000 ευρώ, χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΣΑΕΠ 022) και και υλοποιείται από την Δ/νση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Λευκάδος με Ανάδοχο την εταιρεία «ΚΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΤΕ».

Πηγή: ypodomes.com

Στον σχεδιασμό είναι: η επέκταση του υφιστάμενου μώλου με την κατασκευή νέου τμήματος 5 m, ράμπα για τη διευκόλυνση της επιβίβασης και αποβίβασης των οχημάτων στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία, δέστρες και ιστοί φωτισμού και εκσκαφή πυθμένα για την εκβάθυνση του λιμένα και αποκατάσταση των βαθών

Link to comment
Share on other sites

Στην μπλε έδεναν πριν από το σεισμό και το κλείσιμο του λιμανιού. Δεν ξέρω όμως αν αλλάξουν σημείο με τα έργα που έγιναν, με το χαρακτηρισμό "Τουριστικό Καταφύγιο" και με τα έργα που θα γίνουν.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Το λιμάνι της Βασιλικής είναι σχεδόν βέβαιο πως θα λειτουργήσει το επόμενο καλοκαίρι. Και λέμε σχεδόν βέβαιο, με βάση όσα έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια.

Έχει απομείνει η τελική ασφαλτόστρωση μόνο.

Αν όντως λειτουργήσει το 2022, λογικά το Νυδρί θα εξυπηρετεί μόνο το Μεγανήσι. Φισκάρδο και Φρίκες από Βασιλική.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 months later...
14 hours ago, kerkini said:

Φίλε @Meganisi σε ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Ελπίζω όντως να πάει Βασιλική γιατί μετά και την πεζοδρόμηση στο Νυδρί, δεν θέλω να σκέφτομαι πως θα είναι οι συνθήκες με τα πλοία εκεί.

 

Έγινε κάποια αλλαγή στο Νυδρί σε σχέση με το περασμένο καλοκαίρι?

Link to comment
Share on other sites

@Nick the Greek πεζοδρομήθηκε ο κεντρικός δρόμος. Χωρίς να έχω περάσει από εκεί για να δω τι έχουν σκεφτεί για την πρόσβαση στην αποβάθρα, φαντάζομαι πως το ήδη μεγάλο πρόβλημα τις ώρες αφιξοαναχωρήσεων θα γίνει ακόμα χειρότερο.
Λογικά η κίνηση προς και από Κεφαλονιά θα πάει Βασιλική και προς και από Μεγανήσι σταδιακά στο Περιγιάλι και να απελευθερωθεί το Νυδρί

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Κατόπιν της ενημέρωσης από τον @Meganisi είδαμε πως στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Λευκάδας, έχει έρθει προς συζήτηση εκτός Ημερησίας Διάταξης, στην συνεδρίαση της 17/06 το θέμα: "Απόφαση Δ.Σ. για παραχώρηση χρήσης της ράμπας πρόσδεσης μικρών κρουαζιερόπλοιων και Ε/Ο σκαφών για την εξυπηρέτηση των Ε/Γ & Ο/Γ ανοιχτού τύπου σκαφών της γραμμής Λευκάδας-Κεφαλλονιάς"

Το θέμα τελικά αποσύρθηκε έπειτα από πρόταση του εισηγητή. Αναμένουμε λοιπόν την επόμενη συνεδρίαση. Μου προκαλεί πάντως έκπληξη που πρέπει να περάσει από το ΔΣ.

Link to comment
Share on other sites

Φιλε @kerkiniτο θέμα έχει τελειώσει.... Ανελαβε το υπουργείο Οι της δημοτικής αρχής αν δεν ηταν ζώα, δε θα ψήφιζαν λαλακιες... Αυτά που ψήφισαν, τωρα τα αναιρούν... Την επόμενη εβδομάδα το καράβι θα κατέβει, εκτός απροόπτου... 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ενώ καθυστερεί η μεταφορά στη Βασιλική, μια ανάρτηση γνώμης στο aromalefkadas, κατά της χρήσης του λιμανιού της Βασιλικής με αιχμές τόσο κατά της Δημοτικής αρχής όσο και των γειτόνων Κεφαλλήνων (!) αλλά και των αιρετών που υπηρέτησαν την Λευκάδα.

Ενδιαφέρον στοιχείο από το Πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης Ιονίων Νήσων όπως αναφέρεται στην ανάρτηση είναι το εξής:

Quote

Επιπρόσθετα  για την Βασιλική προβλέπεται η  οργάνωση του υφιστάμενου Λιμένα μόνο  για τουριστική Χρήση, αλλά και η κατασκευή νέου  λιμένα Νότιας Λευκάδας για μεταφορά επιβατών και προϊόντων, χωρίς  όμως να  καθορίζεται χωροταξικά η ακριβής θέση του λιμένα, που είναι προφανώς θέμα ειδικών, αλλά είναι το ίδιο προφανές, ότι δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να είναι το ήδη υπάρχον λιμάνι, καθώς ορίζεται ρητά ότι αυτό πρέπει να εξυπηρετεί αποκλειστικά τον θαλάσσιο τουρισμό, ενώ η κοινή λογική λέει ότι δεν μπορεί να είναι εκτός όλων των άλλων και μόνο για τεχνικούς λόγους κατά μήκος της ακτογραμμής Βασιλικής  Πόντης.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...