Jump to content
Shipfriends
Sign in to follow this  
polmyt

Αυτοκινούμενο ηλεκτρικό πλοίο απο την Νορβηγική Yara

Recommended Posts

Η νορβηγικός όμιλος χημικών Yara, ανακοινωσε αναότι χτίζει ένα νέο πλοίο που θα περνει ενεργεια απο μπαταρίες.Το πλοιο θα ονομάζεται Yara Birkeland και στην αρχη θα ξεκινησει να ταξιδευει με πληρωμα από το 2018 και από το 2019 ο στοχος είναι να περασει σε αυτονομη λειτουργια

Περισσοτερα εδω
 

Quote

 

Norwegian chemicals group Yara announced today that it’s building a battery-powered ship that will be able to drive itself by 2020. It says the new container vessel will replace 40,000 of the diesel truck journeys it makes hauling fertilizer from its plant to ports every year.

The new ship, named the Yara Birkeland, is a zero-emissions vehicle developed with shipping technology company Kongsberg. The ship will begin operations as a manned vessel next year, move to remote operation in 2019, and be capable of fully autonomous travel in 2020.

All sorts of self-driving vehicles are popping up in global cargo supply chains. In Singapore, autonomous trucks haul containers between terminals at one of the world’s busiest ports. In Europe, a continent-wide project is underway to introduce self-driving trucks that will haul cargo from ports across land borders. Rolls-Royce is also working on what it calls “intelligent ships” that will hit the water by the end of the decade.

 

Autonomous ships minimize piracy risks by putting fewer lives in danger at sea. Shipping goods by sea also generally emits less carbon compared with road and air routes—Yara’s electric vessel will cut freight emissions even further. Increasingly sophisticated freight technology also opens up the logistics sector to new players: Chief among them are mega-retailers like Amazon, which is devising ways to control all aspects of how its packages get delivered

 

 

Edited by proud_ionian
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα που συνάδει με πολλά και διάφορα projects και ιδέες που κυκλοφορούν διεθνώς για τις εξελίξεις που επίκεινται τεχνολογικά στη ναυπηγική. Γενικά νομίζω πως βρισκόμαστε σε μια φάση που όλες οι εταιρείες που εξειδικεύονται στις νέες τεχνολογίες, εξετάζουν ιδέες και διαμορφώνουν οράματα για το μέλλον.

 

Πρίν 2 χρόνια, είχα βρεθεί σε μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση της Rolls Royce. Η συγκεκριμένη εταιρεία έχει κάνει ήδη πολλή δουλειά στο συγκεκριμένο τομέα και προσπαθεί να λανσάρει στην διεθνή βιομηχανία το concept ενός εμπορικού πλοίου που θα κινείται στους ωκεανούς χωρίς καθόλου πλήρωμα. Συστήματα μηχανής και γέφυρας πλήρως αυτοματοποιημένα και διαχειρίσιμα από την άνεση ενός γραφείου και ενός remote operator που χρησιμοποιώντας τη σχετική τεχνολογία θα έχει πλήρη εικόνα του τι συμβαίνει γύρω του σε real time. Ένα μεγάλο αντικείμενο και πλεονέκτημα κατά την RR είναι πέραν από το μειωμένο κόστος επάνδρωσης, μειωμένες εκπομπές ρύπων και μόλυνση μια και χωρίς το πλήρωμα, δε θα χρειάζονται ένας μεγάλος αριθμός συστημάτων που βρίσκεται επάνω στο πλοίο για την εξυπηρέτηση των αναγκών του πληρώματος. Σύμφωνα με την εταιρεία, προοδευτικές κυβερνήσεις όπως των Σκανδιναβικών χωρών εξετάζουν ήδη το project και υπάρχουν συζητήσεις με τουλάχιστον μια εταιρεία για την κατασκευή ενός αμφίδρομου πορθμείου στη Νορβηγία σε αυτές τις προδιαγραφές.

 

Βέβαια, υπάρχει και ο αντίλογος. Σίγουρα υφίστανται πάρα πολλοί πρακτικοί λόγοι για τους οποίους το πλήρωμα δεν γίνεται να αντικατασταθεί, τουλάχιστον με τη σημερινή τεχνολογία, νομικό πλαίσιο και λιμενικές υποδομές. Χώρια που ενώ μια χώρα σαν τη Νορβηγία μπορεί να το συζητά, δεν μπορεί κανείς να φανταστεί ένα πλοίο χωρίς πλήρωμα να πηγαίνει σε λιμάνια της Αιγύπτου ή του Πακιστάν. Για την Ελλάδα, δεν συζητάω. Αν γινόταν καμιά παράβαση, ποιόν θα συνελάμβανε το ΛΣ? :D. Και φυσικά υπήρχαν και τα σχόλια πλοιοκτητών που ήταν παρόντες στην παρουσίαση. Στην ερώτηση του ποιός θα αναλάμβανε την διαχείρηση/maintenance ενός τέτοιου πλοίου, η Rolls Royce απάντησε πως θα είχαν εκείνοι σαν κατασκευαστές των συστημάτων ένα team που θα ανέβαινε στα πλοία εφ' όσον παρίστατο ανάγκη. Και φυσικά το σχόλιο ενός πλοιοκτήτη ήταν "Και γιατί εγώ να διώξω τον Φιλιππινέζο ηλεκτρολόγο μου που κοστίζει 700 δολλάρια το μήνα, και να εξαρτώμαι από έναν δικό σας τεχνικό που κοστίζει 2,500 την ώρα?" :D

 

Τέλος πάντων, τα επιχειρήματα είναι πολλά εκατέρωθεν, το μόνο σίγουρο είναι πως αυτό είναι κάτι που θα απασχολήσει σοβαρά το industry τις επόμενες δεκαετίες. Και πρίν βιαστεί να γελάσει κανείς, το πρώτο μου κινητό το αγόρασα το 1995. Πίστευε κανείς πως μόλις 20 χρόνια μετά, θα μπορούσε κάποιος να το χρησιμοποιεί για να πληρώνει στο σούπερ μάρκετ? Τροφή για σκέψη λοιπόν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το δημοσίευμα μπορείτε να το δείτε κι εδώ καθώς και άλλο ένα ακόμα στην κατηγορία των αυτόνομων ηλεκτροκινούμενων πλοίων.

http://www.eba.gr/yara_birkeland/ 

Επίσης ακόμα ενα της εταιρείας Rolls Royce 

http://www.eba.gr/η-rolls-royce-εισάγει-ηλεκτρικό-και-αυτόνομο-πε/ 

 

Edited by Andreas Apostolopoulos

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/15/2017 at 8:08 PM, Nick the Greek said:

Πρίν 2 χρόνια, είχα βρεθεί σε μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση της Rolls Royce. Η συγκεκριμένη εταιρεία έχει κάνει ήδη πολλή δουλειά στο συγκεκριμένο τομέα και προσπαθεί να λανσάρει στην διεθνή βιομηχανία το concept ενός εμπορικού πλοίου που θα κινείται στους ωκεανούς χωρίς καθόλου πλήρωμα. Σύμφωνα με την εταιρεία, προοδευτικές κυβερνήσεις όπως των Σκανδιναβικών χωρών εξετάζουν ήδη το project και υπάρχουν συζητήσεις με τουλάχιστον μια εταιρεία για την κατασκευή ενός αμφίδρομου πορθμείου στη Νορβηγία σε αυτές τις προδιαγραφές.

 

Καλά τα λέγανε τότε οι αθρώποι, και να τα αποτελέσματα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×