Jump to content
Shipfriends

Αυτοκινούμενα & Αυτόνομα πλοία


Recommended Posts

Η νορβηγικός όμιλος χημικών Yara, ανακοινωσε αναότι χτίζει ένα νέο πλοίο που θα περνει ενεργεια απο μπαταρίες.Το πλοιο θα ονομάζεται Yara Birkeland και στην αρχη θα ξεκινησει να ταξιδευει με πληρωμα από το 2018 και από το 2019 ο στοχος είναι να περασει σε αυτονομη λειτουργια

Περισσοτερα εδω
 

Quote

 

Norwegian chemicals group Yara announced today that it’s building a battery-powered ship that will be able to drive itself by 2020. It says the new container vessel will replace 40,000 of the diesel truck journeys it makes hauling fertilizer from its plant to ports every year.

The new ship, named the Yara Birkeland, is a zero-emissions vehicle developed with shipping technology company Kongsberg. The ship will begin operations as a manned vessel next year, move to remote operation in 2019, and be capable of fully autonomous travel in 2020.

All sorts of self-driving vehicles are popping up in global cargo supply chains. In Singapore, autonomous trucks haul containers between terminals at one of the world’s busiest ports. In Europe, a continent-wide project is underway to introduce self-driving trucks that will haul cargo from ports across land borders. Rolls-Royce is also working on what it calls “intelligent ships” that will hit the water by the end of the decade.

 

Autonomous ships minimize piracy risks by putting fewer lives in danger at sea. Shipping goods by sea also generally emits less carbon compared with road and air routes—Yara’s electric vessel will cut freight emissions even further. Increasingly sophisticated freight technology also opens up the logistics sector to new players: Chief among them are mega-retailers like Amazon, which is devising ways to control all aspects of how its packages get delivered

 

 

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα που συνάδει με πολλά και διάφορα projects και ιδέες που κυκλοφορούν διεθνώς για τις εξελίξεις που επίκεινται τεχνολογικά στη ναυπηγική. Γενικά νομίζω πως βρισκόμαστε σε μια φάση που όλες οι εταιρείες που εξειδικεύονται στις νέες τεχνολογίες, εξετάζουν ιδέες και διαμορφώνουν οράματα για το μέλλον.

 

Πρίν 2 χρόνια, είχα βρεθεί σε μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση της Rolls Royce. Η συγκεκριμένη εταιρεία έχει κάνει ήδη πολλή δουλειά στο συγκεκριμένο τομέα και προσπαθεί να λανσάρει στην διεθνή βιομηχανία το concept ενός εμπορικού πλοίου που θα κινείται στους ωκεανούς χωρίς καθόλου πλήρωμα. Συστήματα μηχανής και γέφυρας πλήρως αυτοματοποιημένα και διαχειρίσιμα από την άνεση ενός γραφείου και ενός remote operator που χρησιμοποιώντας τη σχετική τεχνολογία θα έχει πλήρη εικόνα του τι συμβαίνει γύρω του σε real time. Ένα μεγάλο αντικείμενο και πλεονέκτημα κατά την RR είναι πέραν από το μειωμένο κόστος επάνδρωσης, μειωμένες εκπομπές ρύπων και μόλυνση μια και χωρίς το πλήρωμα, δε θα χρειάζονται ένας μεγάλος αριθμός συστημάτων που βρίσκεται επάνω στο πλοίο για την εξυπηρέτηση των αναγκών του πληρώματος. Σύμφωνα με την εταιρεία, προοδευτικές κυβερνήσεις όπως των Σκανδιναβικών χωρών εξετάζουν ήδη το project και υπάρχουν συζητήσεις με τουλάχιστον μια εταιρεία για την κατασκευή ενός αμφίδρομου πορθμείου στη Νορβηγία σε αυτές τις προδιαγραφές.

 

Βέβαια, υπάρχει και ο αντίλογος. Σίγουρα υφίστανται πάρα πολλοί πρακτικοί λόγοι για τους οποίους το πλήρωμα δεν γίνεται να αντικατασταθεί, τουλάχιστον με τη σημερινή τεχνολογία, νομικό πλαίσιο και λιμενικές υποδομές. Χώρια που ενώ μια χώρα σαν τη Νορβηγία μπορεί να το συζητά, δεν μπορεί κανείς να φανταστεί ένα πλοίο χωρίς πλήρωμα να πηγαίνει σε λιμάνια της Αιγύπτου ή του Πακιστάν. Για την Ελλάδα, δεν συζητάω. Αν γινόταν καμιά παράβαση, ποιόν θα συνελάμβανε το ΛΣ? :D. Και φυσικά υπήρχαν και τα σχόλια πλοιοκτητών που ήταν παρόντες στην παρουσίαση. Στην ερώτηση του ποιός θα αναλάμβανε την διαχείρηση/maintenance ενός τέτοιου πλοίου, η Rolls Royce απάντησε πως θα είχαν εκείνοι σαν κατασκευαστές των συστημάτων ένα team που θα ανέβαινε στα πλοία εφ' όσον παρίστατο ανάγκη. Και φυσικά το σχόλιο ενός πλοιοκτήτη ήταν "Και γιατί εγώ να διώξω τον Φιλιππινέζο ηλεκτρολόγο μου που κοστίζει 700 δολλάρια το μήνα, και να εξαρτώμαι από έναν δικό σας τεχνικό που κοστίζει 2,500 την ώρα?" :D

 

Τέλος πάντων, τα επιχειρήματα είναι πολλά εκατέρωθεν, το μόνο σίγουρο είναι πως αυτό είναι κάτι που θα απασχολήσει σοβαρά το industry τις επόμενες δεκαετίες. Και πρίν βιαστεί να γελάσει κανείς, το πρώτο μου κινητό το αγόρασα το 1995. Πίστευε κανείς πως μόλις 20 χρόνια μετά, θα μπορούσε κάποιος να το χρησιμοποιεί για να πληρώνει στο σούπερ μάρκετ? Τροφή για σκέψη λοιπόν.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Το δημοσίευμα μπορείτε να το δείτε κι εδώ καθώς και άλλο ένα ακόμα στην κατηγορία των αυτόνομων ηλεκτροκινούμενων πλοίων.

http://www.eba.gr/yara_birkeland/ 

Επίσης ακόμα ενα της εταιρείας Rolls Royce 

http://www.eba.gr/η-rolls-royce-εισάγει-ηλεκτρικό-και-αυτόνομο-πε/ 

 

Edited by Andreas Apostolopoulos
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
On 5/15/2017 at 8:08 PM, Nick the Greek said:

Πρίν 2 χρόνια, είχα βρεθεί σε μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση της Rolls Royce. Η συγκεκριμένη εταιρεία έχει κάνει ήδη πολλή δουλειά στο συγκεκριμένο τομέα και προσπαθεί να λανσάρει στην διεθνή βιομηχανία το concept ενός εμπορικού πλοίου που θα κινείται στους ωκεανούς χωρίς καθόλου πλήρωμα. Σύμφωνα με την εταιρεία, προοδευτικές κυβερνήσεις όπως των Σκανδιναβικών χωρών εξετάζουν ήδη το project και υπάρχουν συζητήσεις με τουλάχιστον μια εταιρεία για την κατασκευή ενός αμφίδρομου πορθμείου στη Νορβηγία σε αυτές τις προδιαγραφές.

 

Καλά τα λέγανε τότε οι αθρώποι, και να τα αποτελέσματα.

Link to comment
Share on other sites

Δεύτερο παράδειγμα πλοίου χωρίς πλήρωμα, ή μάλλον πλοίου που θα μπορούσε αργότερα να ταξιδέψει ίσως χωρίς πλήρωμα. Πρός το παρόν το πλήρωμα θα υπάρχει κανονικα επάνω στο πλοίο και θα επιβλέπει τα πάντα, όντας σε θέση να επέμβει. Αλλά τέλος πάντων βλέπει κανείς ξεκάθαρα για που πάει το πράγμα. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Κι άλλη περίπτωση πλοίου χωρίς πλήρωμα, η Mitsubishi πειραματίζεται σε αυτήν την τεχνολογία για νεότευκτο φέρρυ της Shin Nihonkai, σύμφωνα με τη Τradewinds. Παράδοση το Μαιο του 2022, πλήρωμα τουλάχιστον στην αρχική εφαρμογή θα υπάρχει στη γέφυρα αλλά μόνο για να επιβλέπει τη σωστή λειτουργία των μηχανημάτων και του software. Και γαμώ τα ρεμέτζα έκανε στο Γαύριο, ο επεξεργαστής Intel 8846 KGH :rolleyes:. Να το άρθρο:

 

Quote

 

Mitsubishi Heavy Industries (MHI) will test prototype autonomous technology on a ropax ferry it is building for Japanese operator Shin Nihonkai.

The shipbuilding group said the companies will begin co-development of underlying technologies and systems to enable unmanned navigation in the future.

The resulting prototype system will be installed on a vessel to be operated by Shin Nihonkai Ferry and will undergo verification via demonstration testing in Japanese coastal waters.

 

The unmanned navigation system is to be installed on one of the two 15,400-gt ropax ferries that MHI is building for Shin Nihonkai at the Tategami Main Plant of its Nagasaki Shipyard & Machinery Works.

Demonstration testing will be performed for about a year, starting from when the ship is delivered at the end of June 2021. It is expected to wrap up in May 2022.

 

Bridge crew on board

A bridge crew will be on board to monitor operations and ensure safety during the testing period.

Remote diagnosis technologies developed by MHI Group for large-scale equipment will be integrated to achieve unmanned operation of the ship's propulsion plant.

The project will be funded in part by a grant from the Nippon Foundation.

“Under the new development program, the company will collaborate not only with Shin Nihonkai Ferry but also with academic institutions, IT businesses and control system engineering firms in the design, construction and total verification of a large car ferry which integrates advanced unmanned navigation technologies,” MHI said.

 

MHI has been developing automation systems to assist ship navigation and cargo handling since the 1990s.

The shipbuilder said it will expand on its current development program to further enhance safety, reduce the crew's workload and trim operating costs.

Shin Nihonkai is one of Japan’s largest domestic ferry operators, with a fleet of eight large ropax ferries, all of which were built by MHI, at its Shimonoseki or Nagasaki shipbuilding yards.

Preliminary details released on the two newbuildings on order indicate that they will carry 284 passengers and be powered by conventional Wartsila four-stroke, single-acting diesel engines.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Κοπιάρω το αρθράκι από τη Ναυτεμπορική, τα bold είναι δικά μου:
 

Quote

 

Μήνυμα προς την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα έστειλε ο Πάνος Ζαχαριάδης, στο πλαίσιο της βράβευσής του στα Lloyd’s List Greek Shipping Awards. Ο τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers και μόνιμο μέλος της ελληνικής αντιπροσωπείας στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, στην ομιλία του, και αφού μόλις είχε λάβει το Βραβείο Τεχνολογικού Επιτεύγματος, προειδοποίησε τον ελληνικό εφοπλισμό για τον κίνδυνο του «αυτόνομου πλοίου». Παρά το γεγονός ότι η ναυτιλία αντιμετωπίζει τεράστιες προκλήσεις όσον αφορά την πορεία απανθρακοποίησής της, ο πραγματικός κίνδυνος είναι το αυτόνομο πλοίο. «Πιστεύω ότι πρέπει να εμπλακούμε τώρα σε αυτόν τον τομέα για να αποτρέψουμε τη Google και την Amazon από το να είναι οι μεγαλύτεροι και μοναδικοί πλοιοκτήτες στο μέλλον» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά τη γενικότερη εικόνα, τόνισε ότι «η ναυτιλία βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι που αντιμετωπίζει τεκτονικές αλλαγές, παρόμοιες με αυτές της εποχής μετάβασης από τα ιστιοφόρα στις μηχανές εσωτερικής καύσης. Το ποιο είναι το κατάλληλο καύσιμο του μέλλοντος, δεν είναι ακόμη σαφές, εν μέρει χάρη στη μεγάλη παραπληροφόρηση. Όλα τα εναλλακτικά καύσιμα που συζητούνται απαιτούν κατασκευή από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας προκειμένου να είναι απαλλαγμένα από άνθρακα. Τέτοια ποσότητα ανανεώσιμης ενέργειας δεν θα είναι διαθέσιμη για πολλά χρόνια. Χρειάζεται επομένως να αρχίσουμε να χρηματοδοτούμε και να επιταχύνουμε την έρευνα για τις νέες τεχνολογίες. Δυστυχώς, ακόμη και αυτή η απλή ιδέα, μια μικρή εισφορά για την έρευνα για τα καύσιμα, αντιμετωπίζει ισχυρές αντιστάσεις από διάφορα συμφέροντα. Η νέα πυρηνική ενέργεια τέταρτης γενιάς δεν θα πρέπει να αποκλειστεί ως πιθανό μέσο πρόωσης ή μέσο για την παραγωγή καυσίμων χωρίς άνθρακα» ανέφερε ο κ. Ζαχαριάδης.

 

 

Ο συγκεκριμένος κύριος είναι τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers, πρόκειται για την εταιρεία του Κουμάνταρου, αν δεν κάνω λάθος. Εγώ αυτό που θέλω να σχολιάσω είναι να αγιάσει ο στόμας του, ευτυχώς υπάρχει έστω και λίγος κόσμος που βλέπει μπροστά και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Η εποχή αλλάζει, η τεχνολογία αλλάζει και όποιος δεν συμβαδίζει μαζί της θα καταντήσει να του κάνω εγώ αφιέρωμα στο Shipfriends :D.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 6/15/2020 at 10:26 PM, Nick the Greek said:

Κι άλλη περίπτωση πλοίου χωρίς πλήρωμα, η Mitsubishi πειραματίζεται σε αυτήν την τεχνολογία για νεότευκτο φέρρυ της Shin Nihonkai, σύμφωνα με τη Τradewinds. Παράδοση το Μαιο του 2022, πλήρωμα τουλάχιστον στην αρχική εφαρμογή θα υπάρχει στη γέφυρα αλλά μόνο για να επιβλέπει τη σωστή λειτουργία των μηχανημάτων και του software. Και γαμώ τα ρεμέτζα έκανε στο Γαύριο, ο επεξεργαστής Intel 8846 KGH :rolleyes:.

 

Το είπαν και το έκαναν οι αθρώποι, 7 ώρες trial σε ένα ferry(Soleil) μήκους 222 μέτρων και με ταχύτητα 25 κόμβων, συμπεριλαμβανομένων και των ελιγμών πρόσδεσης, όλα αυτά στις 17 Ιανουαρίου. Το φαντάζομαι πως πολλοί εξ' υμών μηδιάτε και λέτε "σιγά μη γίνει" και άλλα παρόμοια. Κι όμως, είναι πιο κοντινό απ' ότι φαντάζεστε.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Δεν είναι πια όνειρο, είναι πραγματικότητα. Δημοσίευμα από την ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds:

 

Quote

 

The world’s first electric autonomous container ship is starting its first commercial voyage this week.

And the Norwegian coastal trip for the 120-teu, 3,200-dwt Yara Birkeland (built 2021) is the first step to making the ship completely un-crewed by 2024.

Pia Meling, vice president of sales and marketing at Wilhelmsen-backed autonomous vessel company Massterly, said there is a crew on board now, but this will gradually change.

Speaking at Nor-Shipping in Norway, she explained that the first step in its autonomy journey is to test the robotic mooring arm designed by MacGregor.

Meling said: “That should be able to replace the two people who do that job.”

After that, the chief engineer will move to shore, then the two navigators, one at a time, she added.

 

Massterly has been hiring in recent months, adding 12 more staff.

Eventually, all jobs will be moved onshore, Meling said.

Asked if she is still having conversations with people concerned about autonomous shipping taking away seafarers’ jobs, Meling replied: “Less now. People understand this is not taking a job, it’s creating a job.”

The staff being recruited now are seafarers and navigators, but in 20 years, Meling said the picture might be different.

“Maybe you can do more training on simulators,” she added.

Meling also explained some new additions had been waiting two years for jobs to come up at Massterly.

She explained there is a strong attraction to working onshore and being able to return to families at the end of the day.

And the executive said the work is going to be more interesting.

“They can switch between different types of vessels,” Meling added.

The Yara Birkeland is owned by ammonia producer and LPG carrier owner Yara International.

The ship will cut 1,000 tonnes of CO2 and replace 40,000 trips by diesel-powered trucks each year through battery power.

But legislation is running behind the development of these kind of vessels.

Henrik Tunfors, chair of one of the International Maritime Organisation’s maritime autonomous surface ships (MASS) working groups, said there is a road map towards a 2025 completion date for mandatory regulations.

He said, however: “That date has a lot of moving parts to it, a lot of experts and committees have a lot of work to do.”

Tunfors also said there is the possibility of non-mandatory guidelines for MASS in the meantime.

 

 

Είναι ένα μικρό κοντέινερ πλοίο της Yara και κάνει σύντομο ταξίδι ακτοπλοικά στη Νορβηγία. Υπολογίζουν πως μέχρι το 2024 όλα τα μέλη του πληρώματος θα έχουν μεταφερθεί στα γραφεία της εταιρείας και θα παρακολουθούν το πλοίο από εκεί. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Τα πράγματα προχωρούν με ραγδαίους ρυθμούς, όπως μπορείτε να δείτε και εδώ, ο ABS έκανε μια αρχική πιστοποίηση της Hyundai ως πρός τη δυνατότητα να κατασκευάσει, να εγκαταστήσει και να χρησιμοποιήσει αυτόματα κι αυτόνομα συστήματα πλοήγησης, πυρόσβεσης, παρακολούθησης των μηχανών και δικτυακής υποστήριξης με βάση το artificial intelligence. Ένα ακόμη βήμα πιο κοντά σε ένα πλήρως αυτοματοποιημένο και χωρίς πλήρωμα πλοίο. Είμαι σίγουρος πως κάποιοι γελάτε και λέτε «αποκλείεται» αλλά δεν έχει και πολλή σημασία εδώ που τα λέμε. Μιλάνε τα γεγονότα, ευτυχώς ή δυστυχώς. O Κάπτα-Intel Quad Core, έρχεται. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ο ABS εξέδωσε πολύ πρόσφατα μια πολυσέλιδη μελέτη σχετικά με το μέλλον της τεχνολογίας στη ναυτιλία. Στο σχετικό κομμάτι που αναφέρεται σε αυτόνομα πλοία, υπολογίζουν οι συντάκτες ότι στη δεκαετία του 2040 θα έχουμε τέτοιου είδους πλοία. Δεν διευκρινίζουν μεγέθη, αριθμούς κλπ αλλά το μήνυμα είναι ξεκάθαρο, υποθέτω πως αναφέρονται περισσότερο στη μαζικοποίηση και ευρεία διαθεσιμότητα της σχετικής τεχνολογίας. Η τεχνολογία βασίζεται στη δημιουργία του λεγόμενου "digital twin - ψηφιακού διδίμου"  του κανονικού πλοίου σε περιβάλλον γραφείου ή σε κάποιο εξειδικευμένο control room. Από εκεί ο "ναυτικός" - operator μέσω VR και MR(mixed reality) θα μπορεί να ελέγχει και να κυβερνά το πλοίο πίνωντας το φραπέ του και χωρίς να κλειδωνίζεται με το μπότζι. Υπάρχουν προφανώς και άλλες πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να διευθετηθούν με πρώτο και καλύτερο το νομικό πλαίσιο, αλλά θα φτάσουμε κι εκεί. Εγώ να πω την αλήθεια, τους πλοηγούς και τους τελωνειακούς σκέφτομαι, bad for business :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Προχωράμε μεθ' ορμής ακαθέκτου τη συγκεκριμένη τεχνολογία, η τελευταία εξέλιξη είναι δοκιμές που θα γίνουν επάνω στο Eco Valencia κατά τις προσεγγίσεις του στο Livorno, ξεκινώντας από τον Ιούνιο και μέχρι τους πρώτους μήνες του 2024. Αν καταλαβαίνω καλά, μιλάμε για προσεγγίσεις με το πλοίο να παραδίδει τις κινήσεις του σε χειριστή που θα βρίσκεται πίσω από έναν υπολογιστή στη στεριά. Να δείς τι σού' χω για μετά. 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Να και η πρώτη εταιρεία με έδρα την Αμβέρσα, που προσφέρει υπηρεσίες εξ' αποστάσεως πλοήγησης για πλοία που είτε δεν έχουν καθόλου πλήρωμα, είτε έχουν περιορισμένο πλήρωμα. Ήδη μια εταιρεία με αυτοκινούμενες μπάριζες χρησιμοποιεί το προιόν. Να και το πρόμο τους:

 

 

Προβλέπω στο μέλλον θα δημιουργηθεί και μουσείο με διάσημους ναυτικούς, όταν πια δεν θα υπάρχει κανείς επάνω στα πλοία. Δε θ' αργήσει κι αυτό. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...