Jump to content
Shipfriends

Απεργίες (ναυτικών, λιμενεργατών και λοιπών που επηρεάζουν την ακτοπλοΐα)


Recommended Posts

Μέρχι το Σάββατο το πρωί παρατάθηκε η απεργία της ΠΝΟ αφού δεν ικανοποιήθηκαν τα αιτήματα από την κυβέρνηση.

Άραγε με την νέα παράταση θα ικανοποιηθούν τα αιτήματα ή θα οδηγηθούμε σε νέα παράταση της απεργίας? ;)

Η διήμερη απεργία τους μόνους που χάλασε ήταν τους επιβάτες που ήθελαν να ταξιδέψουν προς τα νησιά μας και τις μεταφορικές εταιρείες.Οι πλοιοκτήτριες εταιρίες δεν νομίζω να χαλάστηκαν μιας και βρήκαν την ευκαιρια να κάνουν κάποιες εργασίες στα πλοία τους ενώ το ότι έχασαν 1-2 δρομολόγια μεσοβδόμαδα καταχείμωνα δεν νομίζω να αποτέλεσε οικονομική αιμοραγία.Γι αυτό και δεν υπήρξε καμία αντίδραση από τους πλοιοκτήτες.

Τώρα όμως τι γίνεται?Η απεργία γίνεται τετραήμερη τα αιτήματα δεν φαίνονται προς το παρόν να ικανοποιούνται και αν έχουμε και νέα παράταση της απεργίας σίγουρα θα αρχίσουν οι αντιδράσεις του επιβατικού κοινού δεδομένου ότι πλησιάζει και το τριήμερο της καθαράς δευτέρας όπου η κίνηση θα είναι σίγουρα αυξημένη.

Συν τοις άλλοις μια ενδεχόμενη νέα παράταση της απεργίας θα επιφέρει προβλήματα στην έλλειψη βιοποριστικών αγαθών των νησιών.

Για να δούμε τι θα γίνει. :confused:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Εχεις δικιο Ηλια. Και τα νησια ειναι αυτα που θα καταλαβουν καλυτερα απο τον καθενα την απεργια. Αν συνεχισουν ισως εχουμε γεγονοτα σαν αυτα πριν 2 η 3 χρονια αν θυμαμαι καλα με επιστρατευση στους ναυτικους κτλ κτλ....

Link to comment
Share on other sites

Μα αν δεν με απατα η μνημη μου, οι ναυτικοι ειναι ηδη

σε επιστρατευση απο τοτε, αυτο το μετρο δεν ηρθη ποτε

τελικα.

Δεν νομιζω παντως να φτασουμε σε τετοιες ακραιες

καταστασεις, οι πιεσεις θα ειναι πολλες και μεγαλες.

Η δαμοκλειος σπαθη της απολυσης εχω την εντυπωση

πως θα γινει πιο απειλητικη απο ποτε δεδομενου οτι μετα

τις τελευταιες "αλλαξομετοχες" αν καποιος φυγει με

ασχημο τροπο απο καποιαν εταιρεια, οι εναλλακτικες

πιθανοτητες απασχολησης μεσα στην ακτοπλοια εχουν

πια περιοριστει στο ελαχιστο.

Link to comment
Share on other sites

Συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις η στρατηγική των κυβερνήσεων είναι μία.Μόλις επεκτείνεται η απεργία για αρκετό διάστημα ικανοποιούν κάτι ψιλά από τα αιτήματα και αν παραταύτα συνεχιστεί και δούν τα σκούρα το πολύ πολύ να κοπανήσουν μια επιστράτευση.Κι ετσι δεν θα βγει κανείς κερδισμένος. ;)

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομιζω οτι η απεργια θα τραβηξει τοσο πολυ.Οι πιεσεις θα ειναι μεγαλες.Το πιο πιθανο να γινει ειναι αυτο που λεει ο Ηλιας.Μερικη ικανοποιηση των αιτηματων ωστε να σπασει η απεργια.Σχεδον παντα αλλωστε αυτο γινεται.

Μεγαλη σε διαρκεια απεργια ηταν και πριν τα Χριστουγεννα του 96.15μερες και βαλε απεργια.Μεχρι και Χριστουγεννιατικα δεντρα θυμαμαι στολισμενα στα γκαραζ.

Link to comment
Share on other sites

Παντως εκει που πασχουν πραγματικα οι απεργιες

των ναυτικων συνηθως ειναι επικοινωνιακα. Εγω

προσωπικα δεν ειδα πουθενα εναν εκπροσωπο να βγει

και να πει πεντε πραγματα για τα αιτηματα και τα

προβληματα του κλαδου, ωστε να δικαιολογησει την

απεργια και να κινησει και το θεμα. Αντιθετα, αν ειχε

γινει κανενα ατυχημα και επρεπε να κριτικαρουν

κανενα συναδελφο, κατι μου λεει πως θα εβγαιναν

πιο πολλοι. Τελος παντων.

Μολις γυρισα απο βολτα στο λιμανι, στα Κρητικα γινεται

ουρα απο φορτηγα. Οταν ληξει η απεργια το Σαββατο

και ειδικα το απογευμα που θα κανουν και εκτακτα

δρομολογια φανταζομαι, θα ειναι οτι πρεπει για βολτα.

Link to comment
Share on other sites

Νικο πανω σ αυτο που λες ειναι αληθεια οτι οι ναυτικοι σ αυτα τα θεματα δεν εκπροσωπουνται σωστα. Κανουν απεργια οι αγροτες πρωτοσελιδα, κανουν απεργια οι του ΙΚΑ πρωτη μουρη σε ολα τα καναλια. Εχετε δει ποτε ναυτικους περα απο την προηγουμενη τους απεργια??? και γι αυτο επρεπε να γινουν επεισοδεια. Θυμαστε τον Τουσσα κρεμασμενο απο ενα καταπελτη πλοιου του Σαρωνικου?

Link to comment
Share on other sites

Ειναι οντως μεγαλο προβλημα για τον κλαδο τους αυτο,

πρεπει καπως να βελτιθει η εικονα προς τα εξω και να

μην περιοριζονται στα τυπικα και τετριμμενα, οπως τις

παλιο-αφισσες που κολλησαν σε μερικα σημεια στον

Πειραια, ενεκα της απεργιας.

Εγω θυμαμαι και παλιοτερα το 96 οταν ειχε πρωτο-αρχισει

να κανει κρουαζιερες με βαση την Ελλαδα το αλησμονητο

Μαρκο Πολο, θυμαστε τοτε τι πολεμος ειχε γινει, με

εκατερωθεν ομαδες κρουσης?

Σκεφτομουν και το αλλο, φανταζεστε να ειχε δρομολογησει

καποιος ενα πλοιο με κοινοτικη σημαια η πληρωμα και το

πληρωμα αυτο να μην απεργουσε? Ε ρε γλεντια που θα ειχαμε!

Link to comment
Share on other sites

Aνεστάλη η απεργία της ΠΝΟ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ ON LINE

Πέμπτη, 3 Μαρτίου 2005 19:44

Aνεστάλη η απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ΠΝΟ , μετά τη συνάντηση με τον Υπουργόι Εμπορικής Ναυτιλίας και τις διαβεβαιώσεις που έλαβαν για αύξηση του εφάπαξ του Ταμείου Προνοίας Αξιωματικών και Κατωτέρων πληρωμάτων κατά 25% αναδρομικά από 1/1/2005 και με στόχο να ικανοποιηθεί το αίτημα της ΠΝΟ για το διπλασιασμό του, τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Επιπλέον, εντός των προσεχών δύο εβδομάδων θα πραγματοποιηθεί κοινή συνάντηση μεταξύ εκπροσώπων του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της ΠΝΟ για ικανοποίηση του αιτήματος για μείωση της φορολογίας.

Τέλος, η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει σύντομα σε νομοθετική ρύθμιση για την ίδρυση Ταμείου Ανεργίας, μετά από διάλογο με την ΠΝΟ και τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς.

Μετά από την εξέλιξη αυτή, λύνουν τους κάβους τα πλοία. Απόψε, ενδέχεται να πραγματοποιήσουν δρομολόγια προς και από Κρήτη.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 2 weeks later...

Από σήμερα καράβια γιόκ και για 2 μέρες. Ήθελα να ξερα αυτοί στο ΥΕΝ δεν μπορούν να μπούν στη διαδικασία να βγάλουν μια ανακοίνωση στα δρομολόγια και να γράψουν ότρι αύριο δεν θα εκτελεστεί τίποτα; Τόσο δύσκολο είναι; Αλλά να μου πεις νοιαστήκανε για τους επιβάτες.

Και κάτι άλλο, τα ΑΝΕΚοκάραβα θα ταξιδέψουν κανονικά αύριο; Γιατί το openseas δίνει κανονικά δρομολόγιο για Χανιά και Ηράκλειο το βράδυ.

Link to comment
Share on other sites

Ενημέρωση μηδέν, ήθελα να μάθω το μεσημέρι αν όντως θα υπάρξει απεργία ή όχι και ευτυχώς που έχουμε το φόρουμ και ο φίλος ΕΣκιάθος το είχε ήδη ποστάρει.

Στις τηλεφωνικές πληροφορίες του 1440 υπάρχει μια ανακοίνωση περι απεργίας και αναφέρει πως οι επιβάτες πρεπει να επικοινωνησουν με τις αρχές για το αν τελικώς θα γίνει το ταξίδι που τους ενδιαφέρει.

Link to comment
Share on other sites

αληθευει οτι υπαρχει μεταξυ των εταιρειων γραμμη αποφυγης οξυνσης στο θεμα της απεργιας;

ακουστηκε οτι σε καποιες εταιρειες βγηκε φιρμανι να μην αποπλευσουν πλόια το 48ωρο ανεξαρτητα απο το αν το συγκεκριμενο πληρωμα απεργουσε

Link to comment
Share on other sites

Κάτι άκουσα ότι θα συνεδριάσουν ξανά αύριο για να δουν τι θα κάνουν με την απεργία, λέτε να τραβήξει το πράγμα?

Όχι τίποτα άλλο, αλλά έχουμε και δουλειές την Τρίτη στο νησί.:D

Link to comment
Share on other sites

Μπορεί να υπάρχει απεργία αλλά χθες το Φοίβος & Απόλλων Ελλάς ήρθαν από τα νησιά που είχαν διανυκτέρευση (λίγο πολύ αναμενόμενο)!! Αλλά ήρθε και το Blue Star Naxos καθώς σήμερα ήρθε και το Ιεράπετρα Λ!!

Link to comment
Share on other sites

17/2

Συνεχίζεται και σήμερα, τουλάχιστον, για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, η 48ωρη απεργία που κήρυξε σ' όλες τις κατηγορίες πλοίων η Πανελλήνια Nαυτική Oμοσπονδία. Oλόκληρος ο επιβατηγός στόλος, πάνω από 300 σκάφη, ακινητοποιήθηκε σ' όλα τα λιμάνια της χώρας. Kάβους έδεσαν επίσης και φορτηγά, που η απεργία τα βρήκε σε ελληνικό λιμάνι.

Oι ναυτικοί μας κράτησαν ως συνήθως ψηλά τη σημαία του απεργιακού αγώνα.

Aυτή η καθολική επιτυχία της απεργίας ανάγκασε χθες τον M. Kεφαλογιάννη να καλέσει στο γραφείο του αντιπροσωπεία της ΠNO. Tην αποτελούσαν τα μέλη της απεργιακής επιτροπής, που είναι: Γιάννης Xαλάς, Bαγγ. Kούζιλος, Σάββας Tσιμπόγλου, Aντώνης Nταλακογιώργος, Γιάννης Φραγκουλίδης και Γερ. Zαχαράτος.

Aπό το ρεπορτάζ του «Eθνους» προκύπτουν τα εξής: O YEN δεν ικανοποίησε έστω και ένα αίτημα των απεργών. Oύτε καν τη σύσταση Tαμείου Aνεργίας, για το οποίο είχε δεσμευθεί εγγράφως κατά τη ναυτεργατική απεργία του περασμένου Mαρτίου. Παραθέτουμε την τότε δήλωσή του για το συγκεκριμένο Tαμείο:

«Yστερα από διάλογο... η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει σύντομα σε νομοθετική ρύθμιση».

Για την απόσυρση του νομοσχεδίου περί ναυτικής εκπαίδευσης και άλλες «πονηρές» διατάξεις ο YEN δεν έκανε πίσω. Aντίθετα, επιχείρησε να πείσει τους συνομιλητές του για τα... οφέλη που θα προκύψουν.

Ως προς τα αιτήματα διπλασιασμού του εφάπαξ και μείωσης της φορολογίας ο υπουργός επανέλαβε τα περσινά «θα». Iσχυρίστηκε, δηλαδή, ότι προσπάθησε αλλά δεν κατάφερε να κάνει επαφές με τον υπουργό Oικονομικών. Mάλιστα, δήλωσε τη... συμπαράστασή του ως προς το δίκαιο των 2 αιτημάτων, οπότε οι συνδικαλιστές... συγκινήθηκαν. Πάντως, για να θολώσει τα νερά ανέφερε ότι θα επιχειρήσει συνάντηση με τον υπουργό Oικονομικών, αλλά σε 20 ημέρες!

Στη συνέχεια, ο κ. Kεφαλογιάννης, και στην απέλπιδα προσπάθειά του να πείσει την αντιπροσωπεία της ΠNO για λύση της απεργίας, αναφέρθηκε ακόμη και στα... αγγουράκια της Kρήτης, που κινδυνεύουν να σαπίσουν στα θερμοκήπια.

Mετά την άκαρπη συνάντηση, ο κ. Xαλάς μάς είπε πως η απεργία θα συνεχιστεί και σήμερα. O ίδιος προσέθεσε πως αναμενόταν αργά χθες τη νύχτα επιστολή του YEN με συγκεκριμένες δεσμεύσεις.

Πάντως, υπάρχουν και συνδικαλιστές που δήλωναν «δεν θα κάνουμε πίσω», μετά τη χθεσινή αποκαρδιωτική στάση του υπουργού Nαυτιλίας.

ΝΕΟ ΜΕΤΩΠΟ

Oργή θαλαμηπόλων για M. Kεφαλογιάννη

Tην οργή των θαλαμηπόλων προκάλεσε χτεσινή δήλωση του M. Kεφαλογιάννη στην τηλεόραση (NET), κατά την οποία «οι θαλαμηπόλοι αμείβονται με 5.000 ευρώ τον μήνα». O πρόεδρος των θαλαμηπόλων Γιάννης Φραγκουλίδης επιτέθηκε στον YEN, με δήλωσή του στο «Eθνος» ως εξής: «Oφείλει να ενημερώνεται σωστά και να έχει στοιχεία πριν κάνει δηλώσεις στην τηλεόραση. Aκόμη και οικογενειακά προβλήματα μπορεί να μας δημιουργήσει».

Δηλαδή;

Παίρνουν εξοργισμένες τηλέφωνο στο σωματείο οι γυναίκες μας και διαμαρτύρονται ότι τους κρύβαμε τις αποδοχές μας.

O κ. Φραγκουλίδης μας έδωσε επίσημη ανάλυση των αποδοχών των συναδέλφων του, τόσο στα κρουαζιερόπλοια, όσο και στα ακτοπλοϊκά επιβατηγά. Aπό τα στοιχεία αυτά προκύπτουν τα εξής:

Oι συνολικές μηνιαίες καθαρές αποδοχές εργαζόμενου στα κρουαζιερόπλοια θαλαμηπόλου ανέρχονται σε 2.065 ευρώ. Mε δεδομένο ότι ο μέσος όρος ναυτολόγησης είναι 7 μήνες, οι ετήσιες αποδοχές του φτάνουν τα 14.445 ευρώ. Tο ποσόν αυτό διαιρούμενο με το 14, γίνεται 1.031 ευρώ. Για τους εργαζόμενους στην ακτοπλοϊα, το αντίστοιχο ποσό ανέρχεται σε 821 ευρώ, επισημαίνει ο κ. Φραγκουλίδης. Aλλά και ο προηγούμενος πρόεδρος των θαλαμηπόλων, Γερ. Mελέτης, καταφέρεται κατά του YEN ως εξής: «Διαψεύδω δημόσια τον υπουργό, ως προς τις αμοιβές των συναδέλφων μου. Tον καταγγέλλω για τα ψεύδη που αράδιασε, προσπαθώντας να δημιουργήσει εντυπώσεις».

Πηγή:www.ethnos .gr

Άκου 5.000 ευρώ οι καμαρότοι.Τέτοιους μισθούς ούτε πλοίαρχοι της ακτοπλοίας δεν παίρνουν.Οσο αφορά για τα αιτήματα που έχουν είναι και πάλι δίκαια αλλά ποιός θα βρεθεί να τους τα ικανοποιήσει.Το εφάπαξ είναι για γέλια ενώ ανάλογα με τος εισφορές που που πληρώνουν στο ταμείο τους θα έπρεπε να παίρνουν αν ήταν σε ένα άλλο ταμείο(π.χ ΙΚΑ) κανα εκατομύριο δρχ σύνταξη.

Link to comment
Share on other sites

Για πρώτη φορά βλέπω μια τέτοια ανακοίνωση από το ΥΕΝ, σαν να υπενθυμίζει ότι η απεργία δεν είναι καθολική αλλά κάτι κινείται, και να προτρέπει τους ναυτικούς να μην απεργήσουν άλλο.

http://egov.yen.gr/yen.chtm?prnbr=29142

Link to comment
Share on other sites

Νεοτερα για την απεργια της Π.Ν.Ο.

Συνεχίζουν για άλλες 48 ώρες την απεργία τους οι ναυτεργάτες και τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια μέχρι την Τετάρτη τα ξημερώματα. Την απόφαση αυτή πήραν σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και άλλες ναυτεργατικές οργανώσεις. Αυτήν την ώρα αντιπροσωπεία των ναυτεργατών συναντάται με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας. Στα λιμάνια όλης της χώρας παραμένουν ακινητοποιημένα εκατοντάδες φορτηγά με ευπαθή εμπορεύματα προκαλώντας την αγανάκτηση των οδηγών αλλά και των παραγωγών. Συνωστισμός φορτηγών αυτοκινήτων παρατηρείται και στα λιμάνια του Μπάρι και της Αγκόνα, στην Ιταλία όπου υπάρχουν νταλίκες με προορισμό τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας.

Πηγη: ΕΡΤ www.ert.gr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...