Jump to content
Shipfriends

Bahama Mama (IMO 9441142)


Recommended Posts

  • 5 months later...

Άλλο ένα παιδί των παιδιών του J. Barreras από το ναυπηγείο τους στο Vigo με έτος κατασκευής το 2009, πάνω στην ώρα της ύφεσης δηλαδή. Όπως είπαν και οι προλαλήσαντες, η χάρις του έχει φτάσει μέχρι και τις Μπαχάμες, αλλά ως επί το πλείστον -και με περάσματα από το Algeciras - Tanger Med- έχει χρησιμοποιηθεί κυρίως μεταξύ Denia και Ibiza/Palma. Το όνομά του άλλαξε ένεκα της δρομολόγησης στις Μπαχάμες αλλά δεν το άλλαξε ακόμα κι όταν έληξε εκείνη του η περιπέτεια κι επέστρεψε στη Μεσόγειο. Εδώ το βλέπουμε με το προηγούμενό του όνομα το καλοκαίρι του 2014, να πλησιάζει στη Ibiza προερχόμενο από την Palma, ενώ εδώ μια άλλη όψη σε άφιξή του στην Denia το ίδιο καλοκαίρι.

 

Φέτος βγάζει το ψωμί του στη γνωστή γραμμή που είπαμε παραπάνω. Αναχωρήσεις καθ' εκάστην στις 1730 από τη Denia και άφιξη στις 2100 στην Ibiza. Παραμονή 45 λεπτών και αναχώρηση για την Palma όπου και το πλοίο αφίκνυται στις 0115. Αναχώρηση στις 0800 το πρωί από την Palma για Ibiza με άφιξη στις 1130 και παραμονή 1 ώρας. Άφιξη στην Denia στις 1600 για να ολοκληρωθεί ο κύκλος. Πρός το παρόν, σε αντίθεση με προηγούμενα χρόνια, δεν υποστηρίζεται από κάποιο roro.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Το Bahama Mama θα δουλέψει στη γραμμή Ciutadella-Alcúdia-Βαρκελώνη το φθινόπωρο και το χειμώνα (μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου), έχει ήδη αντικαταστήσει το Martin I Soler από τις 14 Οκτωβρίου. Από τη Βαρκελώνη αναχωρεί στις 22:00 και από τη Menorca στις 10:00, με ενδιάμεσο σταθμό την Alcudia

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Το Bahama Mama πήγε σήμερα στο ναυπηγείο Gibdock στο Γιβραλτάρ, για να ξεκινήσουν οι εργασίες αντικατάστασης των κύριων μηχανών, έτσι ώστε να μπορεί να καινε Lng. Οι νέες μηχανές είναι τύπου Caterpillar Mak 9M46DF

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Το Ferrybalear αναφέρει πως έκλεισε η επόμενη απασχόληση του Bahama Mama και θα είναι στη γραμμή Βαρκελώνη - Ιμπίθα με καθημερινές αναχωρήσεις εκτός από το Σάββατο. Μάλιστα η ώρα αναχώρησης από την Ιμπίθα αλλάζει σε 0800 το πρωί από το παραδοσιακό 1000. Κατά τα φαινόμενα το πλοίο θα είναι εκεί από 30 Μαρτίου ως 31 Οκτωβρίου. Αν και με τους Ισπανοί, δεν ξέρει ποτέ κανείς. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 5 weeks later...

Το πλοίο σύμφωνα με το Ferrybalear θα εκτελέσει την Παρασκευή ένα και μοναδικό δρομολόγιο από το Tanger Med στη Malaga για να μεταφέρει Ισπανούς ή έχοντες μόνιμη κατοικία την Ισπανία επιβάτες, και ΙΧ με ευρωπαικές πινακίδες. Προφανώς πρόκειται για ανθρώπους που έχουν ξεμείνει στο Μαρόκο στη διάρκεια αυτής της περιπέτειας. Θα γίνουν άλλα 2 δρομολόγια στις 28 Μαίου και 4 Ιουνίου, σε όλη αυτήν τη διαδικασία οι επιβάτες θα πρέπει να μπορούν να αποδείξουν με κάποιον τρόπο τον τελικό τους προορισμό, που πρέπει να είναι εντός Ισπανίας.

 

Το πλοίο παρεπιπτόντως ολοκλήρωσε την εγκατάσταση των μηχανών για καύση LNG.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...

Χριστούγεννα έχουμε αλλά αντί για Χριστουγεννιάτικη ιστορία, ο υπογράφων θα σας διηγηθεί ένα ανοιξιάτικο ταξίδι με ένα πολύ σένιο βαποράκι. Πρόκειται για το Bahama Mama που εδώ βλέπουμε στις οθόνες μας το καλοκαίρι του 2016 στην Almeria της Ισπανίας.

 

Εμείς όμως δε θα επιβιβαστούμε από την Almeria στο πλοίο αλλά από την Palma de Mallorca στις Βαλεαρίδες, με προορισμό την Ibiza. Πρωινή αναχώρηση του Σαββάτου στις 0900 λοιπόν για Ibiza - Denia και εννοείται πως η επιβίβαση γίνεται από επιβατικό σταθμό και κατόπιν ελέγχου αποσκευών, σαν να είσαι σε αεροδρόμιο. Ο επιβάτης περπατά επάνω σε μια περατζάδα που οδηγεί στο πλοίο και η επιβίβαση γίνεται από πόρτα στα πλάγια του πλοίου με φυσούνα. Με λίγα λόγια, δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα από λιμενικές εγκαταστάσεις:D.

 

Το πλοίο παρουσιάζει για μένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον μια και πρόκειται και για τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και για διαρρύθμιση που ταιριάζουν πολύ στην Ελλάδα. Είναι χτισμένο το 2009 στο Barreras(1662) και φέρει 2 μηχανές Caterpillar που του δίνουν υπηρεσιακή 23 κόμβων, 1413 γραμμικά μέτρα και 155 μέτρα μήκος. Το πρωτόκολλο επιβατών είναι 1000 άτομα, οπότε στην Ελλάδα για πλάκα 1600 ενώ υπάρχουν επίσης 56 καμπίνες και 206 κρεββάτια. Πέρα απ' όλα αυτά, δεν είναι κι άσχημο εξωτερικά, να το σε αναχώρηση από την Almeria. Βέβαια έτσι όπως κατήντησαν οι ελληνικές εταιρείες, η μόνη περίπτωση να δούμε αυτό ή κάποιο από τα αδέλφια του στην Ελλάδα, είναι ή να φτάσουν τα 40, ή να αγοράσει ο Grimaldi τη Balearia:D.

 

Ξεκινάμε λοιπόν την παρουσίαση των 2 ντέκ με εσωτερικούς χώρους επιβατών, παραθέτοντας το deck plan αλλά και το fire plan του πλοίου έτσι ώστε να πάρετε κι εσείς μια γενική γεύση του τι θα πούμε παρακάτω. Όπως είπα λοιπόν η είσοδος των επιβατών γίνεται στο πρυμνιό σαλόνι του πλοίου όπου υπάρχει και η reception, αυτό ονομάζεται Alhucemas και εκτείνεται σε 2 ντέκ. Εδώ μπορεί να δεί κανείς την είσοδο αριστερά από τη reception, στο βάθος τη reception και σε πρώτο πλάνο ένα χώρο που λειτουργεί ως παιδότοπος. Εδώ βρίσκεται το κομμάτι του σαλονιού που είναι δίπλα στη reception, όλο το σαλόνι αυτό με θαλασσινό χρώμα στις καρέκλες και τους καναπέδες. Το πλαινό κομμάτι δεξιά από τη reception το βλέπετε εδώ, ενώ υπάρχει και μια στενή λωρίδα με τραπεζάκια που βλέπει κατάπρυμα.

 

Όπως είπα νωρίτερα, αυτό εκτείνεται σε δύο ντέκ και εξωτερικά δείχνει κάπως έτσι. Πολύ φωτεινός χώρος και με πλαινά κλιμακοστάσια που οδηγούν στο επάνω κομμάτι όπου και βρίσκεται το μοναδικό εσωτερικό μπάρ του πλοίου που βρισκόταν σε λειτουργία στο ταξίδι αυτό. Λίγα τραπεζάκια γύρω του, δείχνει κάπως έτσι. Πλήν όμως για μένα έχουν κάνει μια κακή επιλογή που είναι το ότι στο κέντρο αυτού του σαλονιού έχουν δημιουργήσει ένα χώρο σαν περίπτερο όπου στεγάζεται το μαγαζί του πλοίου. Αυτό πραγματικά κόβει το χώρο στη μέση και δημιουργεί μια στενόχωρη αίσθηση, αυτός είναι και ο λόγος που είδατε τμηματικές φωτογραφίες του σαλονιού, κι όχι μία ενιαία.

 

Προχωρώντας πρός τα πλώρα στο deck 6 που βρίσκεται η είσοδος, αριστερά και δεξιά έχουμε σαλόνια με καθίσματα αεροπορικού τύπου. Ονομάζεται Sirena lounge και δείχνει κάπως έτσι, όχι κάτι το ιδιαίτερο αλλά είναι ο τύπος σαλονιού που η εταιρεία θα χρεώσει έξτρα για την αριθμημένη θέση. Βρισκόμαστε πια στο κέντρο του πλοίου και του deck 6 όπου και συναντάμε το self-service του πλοίου. Αυτή είναι η δεξιά του πλευρά, και αυτή είναι η αριστερή του πλευρά. Εδώ έχουμε και μια γενική άποψή του, ενώ εδώ αλλά και εδώ μπορούμε να το δούμε από πιο κοντά. Το self service λειτουργεί κανονικά, ασχέτως αν λόγω του ότι το πλοίο έφτανε 1230 στην Ibiza δεν κατάφερα να το τιμήσω. Προσωπικά θα το μίκραινα λίγο για να στεγάσω κάπου εκεί το μαγαζί και να μεγαλώσω το πρυμνιό σαλόνι. Πλώρα από το self service, βρίσκονται και όλες οι διαθέσιμες στους επιβάτες καμπίνες του πλοίου, μπορεί να δεί κανείς εδώ τον καλόγουστο διάδρομο.

 

Το deck 7 είναι και το δεύτερο ντέκ με εσωτερικούς χώρους επιβατώνε. Πρύμα όπως είπαμε είναι το μπάρ του πλοίου, πηγαίνοντας πρός τα πλώρα και σε αυτό το ντέκ έχουμε χώρους με καθίσματα αεροπορικού τύπου. Και αριστερά και δεξιά του πλοίου υπάρχουν 2 πρώτες αίθουσες με αεροπορικά οι οποίες είναι πλατιές και δείχνουν έτσι. Μπροστά από τις 2 αυτές αίθουσες υπάρχουν άλλες δύο, μια σε κάθε πλευρά, οι οποίες είναι όμως πιο στενές και δείχνουν κάπως έτσι. Έχω την αίσθηση πως η ποιότητα των καθισμάτων σε σχέση με το deck 6 είναι καλύτερη. Αυτοί οι χώροι των αεροπορικών καθισμάτων οδηγούν πρός το κεντρικό σαλόνι του πλοίου που ονομάζεται Bar Cala Bonita και όπως καταλάβατε από την φωτογραφία ήταν κλειστό κατά το ταξίδι μου. Κρίμα γιατί μου φάνηκε το πιο κλασάτο σαλόνι του πλοίου.

 

Αυτοί που μου άρεσαν ακόμη πιο πολύ, ήταν οι εξωτερικοί χώροι του πλοίου οι οποίοι είναι άφθονοι και σε ελληνικά νερά θα έκαναν θραύση. Βρίσκονται όλοι στο deck 8, προσβάσιμοι από εξωτερικά κλιμακοστάσια και ξεκινάμε από το πρυμνιό κομμάτι το οποίο είναι απόλαυση να κάτσει κανείς. Η θέα πρός τα πρύμα είναι κάπως έτσι και φυσικά βλέπει κανείς και το ρεμέτζο της πρύμης. Αυτός ο χώρος έχει στη μέση του την πισίνα του πλοίου και στο βάθος το εξωτερικό μπάρ. Καλύπτεται δε μερικώς από τα μόνιμα μεταλλικά σκίαστρα που πραγματικά σου δίνουν την εντύπωση πανιών από ιστιοπλοικό. Ο χώρος είναι διακοσμημένος τόσο με τραπέζια και ψηλά σκαμπό τύπου μπάρ, όσο και με πιο χαμηλά τραπεζάκια και καναπέδες. Αυτό που με χάλασε λιγάκι είναι η μοκέτα σα γρασίδι αλλά το κάνουν για αντιολοσθητικούς λόγους, φαντάζομαι. Υπάρχουν ακόμη και πιο παραδοσιακά τραπεζάκια, δεν το συζητώ καθόλου για τη θέα, φανταστείτε το με ηλιοβασίλεμα στο Αιγαίο.

 

Προχωρώντας πρός τα πλώρα υπάρχει και το κομμάτι του εν λόγω χώρου που βρίσκεται περιτριγυρισμένο από ανεμοθώρακες. Αφήνοντάς το πίσω ερχόμαστε στο πλάι του πολύ όμορφου φουγάρου αν το δεί κανείς από μακριά. Χαρακτηριστικό τόσο το φτερό προπέλας με το οποίο έχουν διακοσμήσει τη βάση του, όσο και το γεγονός πως πλώρα έχουν βάλει στηρίγματα για το φουγάρο, για λόγο που για μένα δεν είναι προφανής. Ο χώρος γύρω από το φουγάρο είναι άδειος και ανεκμετάλλευτος και συνεχίζει πρός τα πλώρα. Αν το βλέπαμε στην Ελλάδα, σίγουρα εδώ θα είχαμε κάτι διαφορετικό που θα αύξανε και τις επιλογές για να κάτσει κανείς. Κι άλλος χώρος λίγο πρίν τη βαρδιόλα, εκεί βρίσκεται και το κυνοδοχείο που λέγεται Hotelcan. Εδώ υπάρχει κι άλλος ανεκμετάλλευτος χώρος που σίγουρα σε συνθήκες καλοκαιριού θα είχε πολλή χρήση.

 

Οι γενικές μου εντυπώσεις από το πλοίο είναι πάρα πολύ καλές, αν και το ταξίδι μου έγινε αρχές Απριλίου του 2019, δεν μπορούσα να βγάλω από το μυαλό μου το πόσο θα ήθελα να το δοκίμαζα και με καλοκαιρινό καιρό. Και μάλιστα με Αιγαιοπελαγίτικο:rolleyes:. Πίσω στη γή όμως για να πω επίσης ότι το πρώτο κομμάτι του ταξιδιού έγινε με 6άρι ΝΔ και με το πλοίο να έχει τον καιρό στη μάσκα. Κούνησε αρκετά αλλά όχι κάτι που να σε κάνει να αισθανθείς άβολα ή να έχει έντονους κραδασμούς. Όσον αφορά το service on board και τα υλικά/ποιότητα κατασκευής, η Balearia υπερέχει συγκριτικά με το αντίπαλο δέος, την Trasmediterranea, δυστυχώς εδώ το ταξίδι ήταν τέτοιο βέβαια που ούτε καμπίνα, ούτε φαγητό δοκίμασα. Αλλά τέλος πάντων αυτή είναι η εντύπωσή μου και ας με συμπαθάνε οι μουτζαχεντίν της Trasmediterranea:D.

 

Παρέλειψα να πω πως από γκράζ και φόρτωση δεν είδα τίποτα και γιατί μπήκα αργά στο πλοίο αλλά και φυσικά γιατί ήμουν πεζός, έχει πάντως 2 καταπέλτες. Επίσης αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το πλοίο(όπως και τα περισσότερα της Balearia) δεν φέρουν την Ισπανική σημαία. Το Bahama Mama φέρει την τιμημένη σημαία των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννου(Μάλτα) και οι λόγοι είναι προφανείς. Και όσον αφορά το μισθολογικό, και όσον αφορά την οργανική σύνθεση η οποία στο συγκεριμένο πλοίο είναι μεν 50 άτομα αλλά δεν είναι όλοι Ισπανοί. Η Balearia επανδρώνει μεγάλο κομμάτι του κατώτερου πληρώματος με Ισπανόφωνους από διάφορα κράτη της Λατινικής Αμερικής, Βενεσολάνοι, Νικαραγουάνοι κλπ.

 

Γενικά θα ήθελα πάρα πολύ και να ξαναταξιδέψω με το Bahama Mama, και να το δω σε ελληνικά νερά. Μακροσκελέστατο το κείμενο, αλλά αφ΄ ενός μεν είχα πολλά να σας πω για το πλοίο και αφ΄ ετέρου δεν μου αρέσει να σας πετάω 5 φωτογραφίες της πλάκας μόνο και μόνο για να σας δείξω πως ταξίδεψα. Πιστεύω πως τα ταξίδια είναι μια καραβολατρική εμπειρία που πρέπει να μοιράζεται:). Οπότε ευχαριστώ όσους τολμηρούς και υπομονετικούς διάβασαν ως το τέλος. Σας αφήνω εκτός από μία νυχτερινή, και με μία δυναμική άποψη του Bahama Mama εν πλώ, λίγο αφ' ότου αποβιβάστηκα.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Φέτος το καλοκαίρι το παίζουμε ημερόπλοιο και θα το βγάλουμε ανάμεσα στο Algeciras και το Tanger Med, είναι μαζί με το Poeta Lopez Anglada το δίδυμο της Balearia στη γραμμή. 

Link to comment
Share on other sites

Αυτα τα ισπανιόλικα πλοία του ναυπηγείου αυτού ενώ είναι καινούρια γενικά (δεκαετίας) δείχνουν σαν 30+ μέσα και έξω.... 

Toυλάχιστον το συγκεκριμένο έχει δύο μεγάλους καταπέλτες για επιβίβαση σε αντίθεση με τα αντίστοιχου μεγέθους της ARMAS με το αρκετά πιο περίπλοκο σύστημα (κάτω). 

Bahama Mama:

ferry-boat-run-by-balearia-a-spanish-com 

Volcan De Tamasite: 

maxresdefault.jpg

(φώτο με λινκ από το ίντερνετ) 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 months later...

Φέτος το καλοκαίρι μάλλον το μενού για το πλοίο θα έχει αυτό που έκανε και στο παρελθόν. Θα είναι δηλαδή το μοναδικό συμβατικό στις γραμμές της Balearia από την Denia και θα πηγαίνει στην Ibiza, με δύο φορές την εβδομάδα επέκταση και πρός Palma. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...