Jump to content
Shipfriends

Αργοστόλι (ΙΜΟ 7229796)


polmyt

Recommended Posts

Ιουλιος του 2004 και λιγο καιρο πριν το πλοιο εχει επιστρεψει στα νερα μας σαν ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ ,για λογαριασμο της C-Link

Σινιαλα Balearia ακομα και το ονομα (στη φωτο δεν φαινεται) προχειρογραμμενο στην πρυμη

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...

Πολυ ομορφη φωτο απο την πρωτη χρονια του πλοιου με αυτα τα σινιαλα,τα οποια τα βρισκω και πολυ ευχαριστα στο ματι.

Θυμιζουν καλοκαιρι

Link to comment
Share on other sites

Ο γέρων Βίκτωρ διαθέτει ένα εκπληκτικό αρχείο προσωπικών φωτογραφιών, είναι να μην ανοίξει το.... σεντούκι του !!! 👌

Όσον αφορά το ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ, όσες φορές το βλέπω σε φώτο, πάντα αναρωτιέμαι τι σκεφτόταν ο ναυπηγός όταν σχεδίαζε την πλώρη του...... 

 

Link to comment
Share on other sites

Εμείς να δεις που το βλέπαμε κάθε μέρα για πολλά χρόνια. Ειδικά στο κατάπλωρο και σε πλωριά λήψη 3/4.

Αυτά συμβαίνουν σε πλοία που με άλλο σχέδιο ξεκινάνε και αλλιώς τελειώνουν.

Θεωρώ ότι το μπλε, με το κόψιμο που είχε επί ΝΕΚΙ, κάπως μετρίαζε την ασχήμια. Στο ολόλευκο ήταν χαλί.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Όχι μόνο μετρίαζε την ασχήμια, αλλά θα μπορούσε κανείς -με την πρώτη ματιά- να ξεγελαστεί ότι πρόκειται για δύο διαφορετικά πλοία, ή έστω για το ίδιο μετά από μετασκευή. 

Τρανό παράδειγμα ως προς το ότι το "άσπρα καράβια τα όνειρα μας" μπορεί να ήταν ένα όμορφο τραγούδι, αλλά απείχε μακράν της πραγματικότητας. 

Link to comment
Share on other sites

Το πλοίο είχε πολλά προβλήματα, ακόμη και τον καιρό που ήταν καινούργιο.

Να κάνουμε μια ανακεφαλαίωση για να θυμηθούν οι παλιότεροι και να μάθουν οι νεότεροι;).

Έδώ στα ιστορικά κουΐζ, έχουμε αναφερθεί εκτενώς στο ξεκίνημα του πλοίου το οποίο ξεκίνησε να ναυπηγείται γύρω στο 1970, για τη Σάμο, με το όνομα Σκορπιός και αποπερατώθηκε το 1977 ως Αργοστόλι για την λαϊκής βάσης ΝΕΚΙ (Ναυτιλιακή Εταιρία Κεφαλληνίας και Ιθάκης). Αρκετά από τα προβλήματα που είχε, οφείλονταν σε αυθαίρετες αλλαγές στα αρχικά σχέδια του πλοίου (διαφορετική υπερκατασκευή, άλλες προπέλες και πολλά άλλα, τα οποία τα ακούγαμε τότε σαν θρύλους, αλλά τα επιβεβαίωσε πριν λίγα χρόνια ο yangos metaxas, στο γκρουπ κομπόγιο ιστορίας κεφαλονιάς και ιθάκης στο fb).

Ξεκίνησε λευκό με κόκκινη ρίγα σαν νοσοκομειακό, τον Σεπτέμβριο του 1977 στη γραμμή Πάτρα Αργοστόλι. Το 1978 έκανε Πάτρα Σάμη σε ανταγωνισμό με Ιονίς και Κεφαλληνία, καθώς και άγονη Αιτωλοακαρνανίας. Από τα τρία ήταν το πιο αργό και το πιο κακοτάξιδο. (Θυμηθείτε εδώ, μια παλιότερη περιγραφή του πλοίου και της ιστορίας του στο Ιόνιο). Το 1979 ξαναβγαίνει σε κοινοπραξία με το Κεφαλληνία (Στρίντζης) και το Ιονίς (Επτανησιακή), μπλέ πλέον και με το όνομα σιέλ στις μπάντες, αρχικά με το σινιάλο της ΝΕΚΙ στην τσιμινιέρα και στη συνέχεια έτσι με το σινιάλο της ionian lines στις τσιμινιέρες. Το 1982 το όνομα φεύγει και το πλοίο μένει έτσι με το όνομα γραμμένο μόνο κατάπλωρα και πάνω από τον καταπέλτη (πρύμα έμεινε μόνο το νηολόγιο). Τελευταία χρονιά στη ΝΕΚΙ και την Ionian Lines είναι το 1985. Όλα αυτά τα χρόνια κάνει Πάτρα Σάμη/Πάτρα Σάμη Ιθάκη, εναλλάξ με το Κεφαλληνία και το Ιονίς (ως το 1984 αυτό). Μετά την κατάσχεση του πλοίου από την ΕΤΒΑ, περνα στην Ελληνική Ακτοπλοΐα και από το 1986 εξυπηρετεί κυρίως τη γραμμή Κυλλήνη Αργοστόλι, ενώ τους χειμώνες το βλέπουμε κατά διαστήματα και ΠΣΙ. Επί Ελληνική Ακτοπλοΐας ήταν σε λίγο πιο ανοιχτό μπλε και το ΕΑ στην τσιμινιέρα. Εννοείται ότι η ΕΑ πήγε άκλαυτη. Αρχές του 1989 ναυλώθηκε στη Seven Islands Lines των κεφαλονιτών πρακτόρων Χρήστου Λευκαδίτη και Μάρκου Βαλέτα. Τότε ξανάγινε λευκό, με αυτήν την πρόχειρη στάμπα στος μπάντες. Θεωρώ ότι είναι μακράν η χειρότερη φορεσιά που είχε, γιατί αναδείκνυε ότι άσχημο είχε πάνω του. Σεπτέμβριο του 1990, μας αποχαιρέτησε και η Seven Islands και το πλοίο έδεσε στο Αργοστόλι, μαζί με τον συνοδοιπόρο Ιονίς και το διάσημο Εγνατία. Νέα εταιρία για το πλοίο το 1991, Νέα Πνοή που αποτελείτο από τους συμπλοιοκτήτες του Θιάκι και (χωρίς να φαίνονται) τους Στριντζαίους. Αρχικά βγήκε όπως ήταν, λευκό χωρίς σινιάλα και την επόμενη χρονιά βγαίνει ανανεωμένο:P, μπλε και με το όνομα Μύρτος. Τα τριάμισυ χρόνια που ταξίδευε για τη Νέα Πνοή (πάντα σε κοινοπραξία με τη Strintzis Lines) έκανε Κυλλήνη Αργοστόλι τα καλοκαίρια και το χειμώνα μοιράζονταν το ΠΣΙ με Κεφαλληνία (αρχικά) και Επτάνησος. (εδώ γράφουμε για κάποιες από τις αλλαγές που έγιναν το 1992). Αρχές του 1995 πουλήθηκε σε ισπανική εταιρία των Βαλεαρίδων, που αργότερα απορροφήθηκε από τη Balearia. Αντικαταστάτης του στο Ιόνιο, ποιο άλλο:wub:, το Κεφαλονιά. Επέστρεψε μετά από εννιάμισυ χρόνια, ως Παναγία Χοζοβιώτισσα. Από εκεί και πέρα τα ξέρετε. Έχουν γραφτεί αναλυτικά στις προηγούμενες σελίδες του τοπικ. Έχει δίκιο ο @ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΑΝΑΡΗΣ πάντως. Ήταν δημοφιλέστατο στους πλοιάρχους όταν επέστρεψε.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Τα δρομολόγια του για όλους τους φαν του :)

Με την ευγενική χορηγία του περήφανου Ιόνιου και των λοιπών φίλων στο φόρουμ 👍

1977

Καθημερινά:               Patras-Argostoli

Καθημερινά:               Patras-Sami-Vathy (από τον Οκτώβριο)

1x την εβδομάδα:       Patras-Sami-Fiscardo (όχι στάνταρ)-Paxi-Corfu (από τον Οκτώβριο)

1978

Καθημερινά:              Patras-Sami

Κάθε ΤΡ:                    Patras-Sami-Vathy-Frikes (με λάντζες)-Fiskardo-Vasiliki-Nydrι-Meganisi-Mytikas-Kalamos-Astakos

1979

Καθημερινά:               Patras-Sami-Vathy    

1980

Καθημερινά:               Patras-Sami-Vathy (εβδομαδίαια εναλλάξ με το Κεφαλληνία)

Καθημερινά:               Patras-Sami (Αύγουστος)

1981

Καθημερινά (1x):       Patras-Sami-Vathy

1982

------                          Δεμένο λόγω χρεών@Lixouri

1983

Καθημερινά:               Vathy-Sami-Patras-Sami-Vathy

1984

Καθημερινά:               Patras-Sami-Vathy

1985

Καθημερινά:               Patras-Sami (πριν τις εκλογές του Ιουνίου)

Καθημερινά:               Patras-Sami-Vathy (μετά τις εκλογές του Ιουνίου μέχρι το Σεπτέμβρη)

1986

Καθημερινά:               Patras-Sami-Vathy (από Παρασκευή ή Σαββάτο του Λαζάρου, για περίπου 3 εβδομάδες)

Κάθε ΔΕ + ΠΑ:           Patras-Sami-Vathy-Paxi-Corfu (από ??? / έως ???)

Καθημερινά:               Kyllini-Lixouri-Argostoli (μετά από ΠΣΙ πιο πάνω)

Καθημερινά:               Igoumenitsa-Corfu (χειμώνας)

1987

Καθημερινά:               Kyllini-Lixouri-Argostoli (καλοκαίρι)

1988

Καθημερινά:               Kyllini-Lixouri-Argostoli (καλοκαίρι)

Καθημερινά:               Patras-Lixouri-Argostoli (φθινόπωρο για καμιά εβδομάδα λόγω σεισμού στην Κυλλήνη)

1989

Καθημερινά:               Kyllini-Lixouri-Argostoli (καλοκαίρι)

1990

Καθημερινά:               Kyllini-Lixouri-Argostoli (καλοκαίρι)

1991

Καθημερινά:               Kyllini-Lixouri-Argostoli (..., Οκτώβριος, ...)

------                          Παροπλισμένο

1992

------                          Παροπλισμένο (Ιανουάριος-Ιούνιος)

Καθημερινά:               Argostoli-Lixouri-Kyllini (από Ιούνιο)

Καθημερινά:               Patras-Sami-Vathy (Οκτώβριος-Μάρτιος 1993)

                                    Μετονομασία σε Myrtos

1 φορά την εβδ.:        Σάμη-Αστακό για καύσιμα

1993

Καθημερινά:               Argostoli-Lixouri-Kyllini

Καθημερινά:               Patras-Sami-Vathy (Οκτώβριος 1992-Μάρτιος + Νοέμβριος-Δεκέμβριος)

1994

Καθημερινά:               Argostoli-Lixouri-Kyllini

Καθημερινά:               Patras-Sami-Vathy (Νοέμβριος 1994 - Ιανουάριος 1995)

1995

Καθημερινά:               Argostoli-Kyllini (Φεβρουάριος - Ιούνιος)

 

Link to comment
Share on other sites

Ιανουάριο του 95  έφυγε για Ισπανία. Δεν ισχύει το Φεβρουάριος Ιούνιος Κυλλήνη.

Το 91 Βγήκε καλοκαίρι στην Κυλλήνη και μετά από Σεπτέμβρη μέχρι τα Χριστούγεννα ήταν ΠΣΙ. Μετά δεν ήταν παροπλισμένο. Έκανε την μίνι ανακαίνηση που αναφέρθηκε και βγήκε Πάσχα '92 ως Μύρτος στην Κυλλήνη. Χειμώνα 88-89 (Νοέμβρη - Γενάρη) και 89-90 (Οκτώβρη Νοέμβρη, ήταν ΠΣΙ.

Link to comment
Share on other sites

On 6/18/2010 at 8:23 PM, proud_ionian said:

να θυμισω ξανα τις γραμμες που εχει κανει στο ιονιο: πατρα αργοστολι, πατρα σαμη, αγονη αιτωλοακαρνανιας και νησων (μυτικα αστακο καλαμο, φρικες, σε συνεχεια απο σαμη), πατρα σαμη ιθακη (με προεκταση παξους κερκυρα τους χειμωνες, οταν δεν ταξιδευε το ιονις και το κεφαλληνια), σαμη ιθακη αστακο για καυσιμα, κυλληνη αργοστολι, ηγουμενιτσα κερκυρα (το χειμωνα 86-87).

 

3 hours ago, Ariadne said:

Τα δρομολόγια του για όλους τους φαν του :)[...]

 

1986

Καθημερινά:               Patras-Sami-Vathy (από Παρασκευή ή Σαββάτο του Λαζάρου, για περίπου 3 εβδομάδες)

Κάθε ΔΕ + ΠΑ:           Patras-Sami-Vathy-Paxi-Corfu (από ??? / έως ???)

Καθημερινά:               Kyllini-Lixouri-Argostoli (μετά από ΠΣΙ πιο πάνω)

Καθημερινά:               Igoumenitsa-Corfu (χειμώνας)

 

Τι θυμηθήκαμε τώρα...

Αρχές 1987, έστειλαν το Αργοστόλι Κέρκυρα Ηγουμενίτσα, για να υπάρξει κλειστό πλοίο στη γραμμή. Δεν γνωρίζω ποιος το είχε ζητήσει και σε ποιον έκανε το ρουσφέτι η Ελληνική Ακτοπλοΐα. Η ουσία είναι ότι το πλοίο δεν στηρίχθηκε από τους Κερκυραίους, ενώ οι παντοφλάδες έβαλαν λυτούς και δεμένους για να φύγει. Εκείνο που θυμάμαι και μου είχε κάνει εντύπωση, είναι ότι ο σχωρεμένος Δημήτρης Ρίζος, είχε γράψει στον Ελεύθερο Τύπο υπέρ της δρομολόγησης του πλοίου, είχε επικροτήσει την απόφαση της ΕΑ και μάλλιστα του έκανε εντύπωση πως υπάρχουν δυνάμεις που το πολεμάνε και θέλουν να ταλαιπωρείται ο Κερκυραίος και να πηγαίνει στο νησί του βρεγμένος αυτός και το αυτοκίνητό του. Μιλάμε για μια εποχή που ο Δημήτρης Ρίζος και ο Ελεύθερος Τύπος ήταν ο φάρος του αντιΠασοκισμού και του αντιΠαπανδρεϊσμού και οτιδήποτε αποφάσιζε η τότε Κυβέρνηση ή οι κρατικοί φορείς, ήταν εκ προοιμίου κατακριτέο. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...