Jump to content
Shipfriends

Αργοστόλι (ΙΜΟ 7229796)


polmyt

Recommended Posts

To πως αυτο το ομορφο βαπορι δεν εγινε θρυλος και το σχεδον ιδιο ναξος εγινε ο <υπερβαπορ του αιγαιου> ακομα δεν το εχω καταλαβει.Μηπως πρεπει να ανοιξει θεμα με faux θρυλους?

Link to comment
Share on other sites

Πως δεν εγινε θρυλος. Εχει μεινει στην ιστορια για την ταχυτητα του το ταξιδεμα του τις καθυστερησεις του την "πολυτελεια" του, τις στουκες του τελευταια...

Link to comment
Share on other sites

οποιος ψαχνει βρισκει, ακομη και αν αλλο ψαχνει (φωτο του κεφαλληνια στο βαθυ) και αλλο βρισκει (την αργοστολαρα ως μυρτος).

καποιος ταλαιπωρος βορειοευρωπαιος, ταξιδεψε προ 18ετιας (οκτωβριο του '93) στο θιακι για να πνιξει τον καημο που τον αφησε η γυναικα του :rolleyes:.
μας χαριζει φωτο της αργοστολαρας ως μυρτος στο βαθυ και on board. ειμαστε λιγες μερες μετα τις εκλογες του '93, γι'αυτο και βλεπουμε τα συνθηματα στη ραμπαcool.gif



 

myrtos@ ithaki 1993 dl.jpg

v on board myrtos 1993 dl b.jpg

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

οποιος ψαχνει βρισκει (ασχετως με το τι ψαχνει :D. αλλο ψαχνεις αλλο βρισκεις)

βρηκα και αλλα πραγματα. το αργοστολι πριν 23 χρονια, να βαφεται απο μπλε ασπρο στον αγιο σπυριδωνα, με φοντο το κρητη και παρεα τον πορτοκαλη ηλιο.

http://www.lifo.gr/i...a-NB106--αα.jpg

post-1817-0-49171800-1350845029_thumb.jp

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...

To πως αυτο το ομορφο βαπορι δεν εγινε θρυλος και το σχεδον ιδιο ναξος εγινε ο <υπερβαπορ του αιγαιου> ακομα δεν το εχω καταλαβει.Μηπως πρεπει να ανοιξει θεμα με faux θρυλους?

Τὸ ὅτι τὸ Ἀργοστόλι ἦταν ἕνα καραβολατρικὸ βαπόρι μὲ περατζάδες καὶ καταστρώματα δὲν τὸ κάνει μύθο. Τὸ ὅτι ἔχει παραπλήσιες διαστάσεις μὲ τὸ Νάξος, δὲν τὸ κάνει Νάξος. Μὲ αὐτὴν τὴν λογικὴ τὸ «ἀκόμη πιὸ ἴδιο Πάρος» θὰ ἦτονε… Νάξος. Ἔλα ὅμως ποὺ δὲν ἔγινε ποτὲ τὸ Πάρος Νάξος. Τὸ Ἀργοστόλι ἦταν ἕνα πλοῖο ποὺ ξεκίνησε μὲ ἄλλα σχέδια στὴν ναυπηγικὴ κλίνη καὶ μὲ ἄλλα κατέληξε στὸ νερό. Αὐτὴ ἡ ἀσυμετρία εἶναι ἔκδηλη στὶς γραμμές του καὶ τὶς ἐπιδόσεις του. Σχεδὸν ἴδιο τὸ Ἀργοστόλι μὲ τὸ Νάξος; Ποῦ; στὴν πλώρη; Στὴν πρύμνη; Στὰ καταστρώματα; Στὴν σιμότητα; Στὰ ὕψη; Στὴν ἐσωτερικὴ διαρρύθμιση; Ὁ Χριστὸς καὶ ἡ Παναγία. Ἂν τὸ Νάξος ἀναζητοῦσε συγγένεια σὲ κάποια πλοῖα, αὐτὰ θὰ ἦταν τὸ Φοῖβος καὶ τὸ Χρυσὴ Ἄμμος τὰ ὁποῖα δὲν εἶναι κἂν ἀδελφά του. Κι αὐτὸ πέρα ἀπὸ προσωπική μου τοποθέτηση, εἶναι κάτι ποὺ ἐπιβεβαιώνουν οἱ ναυπηγοί του. Γιὰ νὰ μὴν πῷ καὶ οἱ σχεδὸν τυφλοί.

 

Ἀργοστόλι, πλοῖο στὰ κυβικὰ τοῦ Νάξος, μὲ πολὺ διαφορετικὲς γραμμὲς καὶ μὲ τὴν μισὴ μεταφορική του ἱκανότητα (508 t dwt). Πλοῖο καρυδότσουφλο στὰ 6 καὶ 7 μποφώρ. Οὔτε λόγος γιὰ τὶς μηχανές του. Βεβαίως δὲν ἔφταιγε τὸ βαπόρι γιὰ τοῦτα τὰ πράγματα. Ἡ ἰσοπέδωσις ὅμως ναυπηγικῶν ἀξιῶν εἶναι ἄλλο ζήτημα. Γιὰ νὰ γίνῃς θρύλος στὴν ἀκτοπλοΐα πρέπει νὰ συντρέχουν κάποιοι λόγοι. Δὲν φτάνει μόνο ἡ ὁμορφιά, ποὺ στὴν περίπτωση τοῦ Νάξος εἶναι ἁπλόχερα δεδομένη. Τὸ Νάξος ὑπῆρξε ἀπὸ κάθε ἄποψι φαινόμενο γιὰ τὴν ἐποχή του κι ἂν ἁπλούστατα εἴχαμε μία ἰδέα γιὰ τὸ τί ἀπέγινε μετὰ τὸ 1992, τὰ μηνύματα στὸ νῆμα του θὰ ἦταν κάποιες χιλιάδες. Γίνεσαι μύθος, ὅταν εἶσαι τὸ μόνο πλοῖο κάτω ἀπὸ 100 m ποὺ τολμᾶ νὰ βγῇ στὰ 10 καὶ στὰ 11 μποφὼρ ἀπαγορευτικὸ μαζὺ μὲ τὸν Κύδωνα. Γίνεσαι μύθος ὅταν ἔχεις γίνει τραγούδι. Γίνεσαι μύθος ὅταν γίνεσαι ἐξώφυλλο δίσκου. Γίνεσαι μύθος ὅταν καταφέρνεις νὰ γίνῃς ἀντικείμενο μελέτης σὲ Πολυτεχνικὲς σχολές.  Αὐτὰ εἶναι ἐπιτεύγματα ποὺ δὲν τὰ ἔχει πετύχει κάποιο ἄλλο πλοῖο στὴν Ἑλλάδα, ἑλληνικῆς κατασκευῆς ἢ μή. 

 

Τὸ Ἀργοστόλι παρὰ τὰ ἐλαττώματά του, γιὰ τὸ ὁποῖα μόνο αὐτὸ δὲν ἔφταιγε, παραμένει ἕνα συμπαθέστατο πλοῖο ποὺ θὰ μείνει στὶς καρδιές μας. Δὲν χρειάζεται νὰ ἐξυψωθῇ μειώνοντας τὴν ἀξία ἄλλων πλοίων. Ἡ λέξις  faux συνιστᾶ ἂν ὄχι καραβολατρικὴ σίγουρα ναυπηγικὴ ὕβρι.

Link to comment
Share on other sites

τα πρωτα πρωτα του σινιαλα ηταν αυτα

attachicon.gifargostoli 70s dla.jpg

 

 

και ιδου ο αργοστολαρος στο flicker απο το χρηστη padicha.

 

8150066929_fa2482496c_o.jpg

 

η φωτο πρεπει να ειναι καλοκαιρι του 1978 και το καμαρι του ιονιου ^_^  αναχωρει απο βορεια για σαμη (πιθανοτατα και αγονη αιτ/νιας) με φοντο την κλοκοβα και τη βαρασοβα.

 

ο φωτογραφος πρεπει να στεκεται στο 13. τοτε δεν υπηρχε η επεκταση προς βορα του παλιου λιμανιου ουτε κυματοθραυστης μετα την αστιγγος (11) ουτε οι θεσεις 15-18) θεατρακι κλπ)

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

οπως ακριβως ειναι ο πρωτεας (με πορτοκαλι ριγα, ακριβως στα ιδια "σπασιματα"), ηταν και τις σαιζον 77,78 το αργοστολι. η μονη διαφορα η τσιμινιερα και το ονομα (πορτοκαλι και αυτο) στο πλαϊ.

 

 

 

εναμισυ καλοκαιρι

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...
On 23/5/2006 at 1:34 AM, proud_ionian said:

απο το 89-91 ηταν ασπρο. το 91 οταν το αγορασε η ΝΕΑ ΠΝΟΗ (μαυρουδης στριντζης) ταξιδεψε κατασπρο

ειχε μεινει καμια δεκαρια μηνες στο αργοστολι και ηταν απο τα πρωτα της ΕΑ που πουληθηκαν.

εδω διακρινεται αμυδρα, κατα την περιοδο που εμεινε στο αργοστολι

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

πρεπει να ειναι απο την πρωτη προσεγγιση του πλοιου το 1977, αν κρινουμε απο τον κοσμο που εχει ερθει, το σημαιοστολισμο και οτι ειναι του κουτιου ;)

 

ΥΓ: μπορει να λεει δεκαετια '80 το in, αλλα απο το 79 μεχρι και το 88 ηταν μπλε. μετα ξαναγινε ασπρο, αλλα με αλλα σινιαλα

Link to comment
Share on other sites

On 26/4/2017 at 3:25 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Κάποια φωτογραφία από το παρελθόν του πλοίο έχουν ανέβει από τη χρήστη Giankos Metaxas στο facebook και τις έχει δημοσιεύσει το inkefalonia.gr

βασικα o yangos metaxas (giannicostas) εχει ανεβασει τις παραπανω φωτο, οπως και πολλες αλλες, στο γκρουπ κομπογιο ιστοριας κεφαλονιας και ιθακης.

λεει αρκετες λεπτομερειες για το πλοιο και το ξεκινημα της ΝΕΚΙ, πολλα απο τα οποια τα εχουμε αναφερει και εδω πολλα χρονια πριν, στο σχετικο κουΐζ.

τα αναφερει βεβαια με το ρομαντισμο ενος ανθρωπου που η οικογενεια του συμμετειχε αρχικα στο εγχειρημα και οχι με τον κυνισμο του proud^_^.

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

η φωτογραφια ΔΕΝ ειναι του βαγγελη μπαλλα.

ειναι του γιαγκου μεταξα και εχουν ανεβει στη σελιδα (fb) κομπογιο ιστοριας κεφαλονιας και ιθακης.

εχουμε ξαναβαλει φωτο του παλιοτερα. ο πατερας του κ.Μεταξα ηταν στο πρωτο Δ.Σ της Ν.Ε.Κ.Ι.

ο βαγγελης μπαλλας, κανει μνημοσυνο με ξενα κολυβα, οπως και πολλοι αλλοι κατα καιρους

Edited by proud_ionian
οι
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 6 months later...
  • 4 months later...

Ορίστε και το λήμμα της "Αργοστολάρας":P:P 

https://el.wikipedia.org/wiki/Ε/Γ_-_Ο/Γ_Παναγία_Χοζοβιώτισσα

Ομολογώ ότι είναι καλύτερο από αυτό του ex Λήμνος, παρόλο που δεν έχει εικόνες. Αλλά πιο πολύ ανησύχησα για τις πηγές. Ευτυχώς 3 πηγούλες με ικανοποιούν, μιας και το πλοίο δεν θα έλεγα πως ήταν από τα σημαντικότερα της ακτοπλοΐας μας, αλλά ένα ταπεινό λήμμα για το πιο παρεξηγημένο πλοίο του Ιονίου είναι υπεραρκετό.

Ας επιστρέψω στο θέμα, το πλοίο πόσους επιβάτες χωρούσε; Το σάιτ της ΝΕΛ ισχυριζόταν ότι χωρούσε μέχρι "350/260", χωρίς να εξηγεί τι ακριβώς εννοούσε. Υπέθεσα ότι το "350" είναι η θερινή και το "260" η χειμερινή του χωρητικότητα. Μήπως μπορεί κανείς να μας διαφωτήσει;

Edited by JTEDimandix
Ερωτηματικό!!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...