Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • 1 month later...

Δεν ξέρω εάν είναι πολλοί (πολύ) που θέλουν να μην είναι στο Πόρο τα πλοία της κοινοπραξίας, αλλά η ίδια εταιρεία δεν τα δήλωσε στα δρομολόγια του 2013 (βέβαια ανά πάσα στιγμή μπορεί να ζητήσουν μια έκτακτη δρομολόγηση). Σε αντίθεση με ότι συνέβη με τις φήμες που έσπερναν οι Ζακυνθινοί μετά δημοσιεύματα για τα πλοία της ανταγωνίστριας εταιρείας (πώληση ενός πλοίου της σε συγκεκριμένη εταιρεία, εγκαταλείπουν το Πόρο οριστικά κλπ)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

τελικα δεν ηταν και τοσο φημες που σπερνονταν.

το οτι μενει μονη στον πορο ειναι και μια δικαιωση για την ionian ferries.

οταν την ανοιξη του 2001 η bs παρατησε τον πορο και εμεινε μονο στο αργοστολι, οι κεφαλονιτες (νομαρχια, επιμελητηρια, πρακτορες) καλεσαν τους ζακυνθινους να καλυψουν το κενο. οταν το σεπτεμβριο του ιδιου χρονου η BS παρατησε και το αργοστολι η νομαρχια καλεσε την ionian ferries και υπογραψε συμβαση αποκλειστικης δρομολογησης (συμφωνα με την τοτε νομοθεσια) για τη γραμμη του αργοστολιου. για 2 χρονια η γραμμες κυλληνη-κεφαλονια εξυπηρετουνταν μονο απο την ionian ferries. παρολα αυτα οι κεφαλονιτες γκρινιαζαν οτι οι ζακυνθινοι εστελναν μονο τα μικρα πλοια πανω (ζακυνθος, πρωτεας) και οχι το σολωμο.

οταν ξεκινησε το 2003 η strintzis ferries με το επτανησος, στην κεφαλονια σηκωσαν γη και ουρανο να παρει η strintzis τις καλες ωρες (και τη διανυκτερευση) στο αργοστολι. συνηγορησε και η νομαρχια που πριν δυο χρονια ειχε φωναξει τους ζακυνθινους. λογω εντοπιοτητας (αλλα και επιχειρηματικων δεσμων με πολλους στην κεφαλονια) η strintzis ειχε ευμενεστερη αντιμετωπιση τα πρωτα χρονια, παρολο που οι ζακυνθινοι αναβαθμισαν τα πλοια τους (ηρθε ο καλβος μονο για κεφαλονια, σταματησαν να στελνουν το ζακυνθος, τα μεγαλα ζακυνθινα πηγαιναν στο αργοστολι και ειχαν και λιγο φτηνοτερο τιμολογιο).

συντομα η strintzis εγκατελειψε παλι το αργοστολι (νομιζω το 2006) παρα το χαμο που ειχε κανει για να μπει, ενω στον πορο συνεχιζε να ειναι ακριβοτερη. τα επικοινωνιακα λαθη της strintzis (ειδικα με το μπες βγες στο αργοστολι και τη σκληρη τιμολογιακη πολιτικη), η ευελιξια των ζακυνθινων σε θεματα πλοιων και δρομολογιων (αφοτου ανοιξε το νεο λιμανι του πορου, τα δρομολογια αιχμης τα κανουν τα μεγαλα ζακυνθινα), αλλα και το γεγονος οτι τα πλοια των ζακυνθινων ειναι οικονομικοτερα (και πιο αργα βεβαιως) απο της strintzis, εφεραν την κοινοπραξια παλι μονη στην κυλληνη.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

η κοινοπραξια φετος ειναι περισσοτερο ικανοποιημενη απο την κινηση της κεφαλονιας, παρα απο την κινησης της ζακυνθου (μεσα στο γενικοτερο μαυρο πλαισιο που ζουμε εννοειται).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ναι, αλλά εδώ δεν έχουν δουλειά 4 πλοία, θα έχουν 5; Εκτός, εάν ανοίξουν νέα γραμμή (Σάμη; ) ...

δεν ξερω για που εχουν (και αν εχουν) βλεψεις ή απλα θελουν να ειναι ετοιμοι για το fior di levante, αυτο που διαφαινεται, ειναι οτι η κοινοπραξια δεν ειναι πλεον αρνητικη (για την ακριβεια δεν ειναι οσο αρνητικη ηταν) στην ενταξη της ΑΝΕΖ, αρκει να τακτοποιησει τις γνωστες εκκρεμοτητες της
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

τις τελευταιες μερες, με αφορμη τις εξελιξεις στη γραμμη πατρα σαμη ιθακη, εχω δει να γραφεται κατα κορον οτι η ionian ferries ιδρυθηκε πριν 35 χρονια.

να θυμησω (εχει ξανασυζητηθει αρκετες φορες σε διαφορα threads) oτι η κοινοπραξια των ζακυνθινων πλοιων με τη σημερινη της μορφη (κορμος οι εταιρειες ΑΝΜΕΖ και Τυρογαλα και κατα καιρους με συμπραξη της ΑΝΕΖ) υπαρχει απο την ανοιξη του 2001. λιγο αργοτερα αρχισε να χρησιμοποιει και το brand "ionian ferries". πριν απο αυτη, για το μεγαλυτερο μερος της δεκαετιας του '90 υπηρχε μια αλλη κοινοπραξια: "Τυρογαλας, ΑΝΕΖ, Μοιρας" που αντιπαρατιθετο (τοτε) στην ΑΝΜΕΖ.

οσοι μιλουν για 35ετη διαδρομη της ionian ferries, συγχεουν την ionian ferries με την ionian lines, την κοινοπραξια των πλοιων της κεφαλονιας και της ιθακης που υπηρχε στα τελη των '70s και στις αρχες των '80s

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ο εκπροσωπος της κοινοπραξιας στη γνωστη συνεντευξη, στολισε (δικαιως) και τη βουλευτη κεφαλληνιας.

αντι να κανει καμια παρεμβαση για λειτουργικα δρομολογια, ρωτησε αν τα πλοια ειναι αξιοπλοα λες και δεν ταξιδευουν τοσα χρονια στην κεφαλονια.

«Στο πρόσφατο συμβούλιο ακτοπλοΐας που τέθηκε το ζήτημα των δρομολογίων ήταν παρούσα και η Βουλευτής, η οποία εξέθεσε ένα προβληματισμό για το αν τα πλοία μας είναι αξιόπλοα. Τα πλοία μας είναι όλα αξιόπλοα και καλό είναι τέτοια θέματα να μην ξανατεθούν στο τραπέζι. Η Βουλευτής βέβαια είπε ότι δεν είναι γνώστης τέτοιων θεμάτων, αλλά αν δεν είσαι γνώστης δεν εκφέρεις τέτοια γνώμη».
Link to comment
Share on other sites

στο κιοσκι το παλιο λιμανι της πατρας φιγουραρουν οι ταμπελες και το πανω της strintzis ferries.

οχι πια ;) . εμεινε η ταμπελα που ελεγε καθημερινες αναχωρησεις για σαμη ιθακη, εφυγε το πανω/ηλιοπροστασια καθως και οι ταμπελες που εγραφαν strintzis.

στη θεση τους δυο λαχταριστες ταμπελες της κοινοπραξιας.

post-1817-0-33509600-1352499748_thumb.jp post-1817-0-38852500-1352499749_thumb.jp post-1817-0-40494200-1352499747_thumb.jp

btw ακομη δεν εχουν αναρτηθει τα δρομολογια της σαμης στο site της if

Link to comment
Share on other sites

ενω εχουν περαστει τα νεα δρομολογια, δεν εχουν επικαιροποιηθει .τα τιμολογια.

post-1817-0-50183000-1353163186_thumb.jp post-1817-0-41080000-1353163244_thumb.jp

η πατρα, η σαμη και το θιακι απουσιαζουν, οπως και οι πρακτορες της εταιρειας εκει (θιακι).

post-1817-0-02615400-1353163185_thumb.jp

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

μπηκαν τα σωστα τιμολογια για ολους τους προορισμους και ο πρακτορας της ιθακης (ο δελλαπορτας, ο τελευταιος της strintzis)

δεν εχουν περαστει καποιες διορθωσεις στην απογευματινη αναχωρηση απο σαμη.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Με τους δεξαμενισμούς, θα τους λείπει πάντα ένα πλοίο.

Ο Κάλβος πάει Πειραιά, το Ιονίς υποθέτω Σάμη. Άρα, μένει ένα πλοίο για Πόρο και μόνο ένα για Ζάκυνθο! Βεβαίως, υπάρχει τώρα και η ΑΝΕΖ + ό,τι η κίνηση είναι πολύ πεσμένη, θα τα βολέψουνε. Αλλά, πολύ κατάντια το έτος 2013 στα νησιά μας ...

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

επιδειξη crisis management απο την ionian ferries στα απονερα της ναρκης.

 

σαν θες να πας στο φιορο του λεβαντε, σου εχω σουπλιμεντο οκαζιονε.

 

αυτα που εγιναν χτες στο κατακολο ηταν μαγικα. δεν θελω να πιστεψω αυτο που ακουστηκε, οτι καποιες ζακυνθινες νταλικες που δεν μπορεσαν να βγουν κατακολο (και ηταν απο την προηγουμενη στο βαπορι για κυλληνη), βγηκαν τελικα στην πατρα μεσω πορου χτες το βραδυ

Link to comment
Share on other sites

ενας απο τους λογους που δεν ηταν... επιθυμητη η πατρα τις μερες της ναρκης, ειναι οτι τα δρομολογια της πατρας εγιναν με αντιτιμο κυλληνης ;)

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Εννοεί ο Proud, Ariadne, ότι από την πλοιοκτήτρια δε θέλανε με αντίτιμο Κυλλήνης να ξοδέψουνε πετρέλαια για Πάτρα που είναι αρκετά περισσότερα μίλια πιο μακριά από την Κυλλήνη (και στράφηκαν στο Κατάκολο που δε βόλεψε ωστόσο). Άρα η εξυπηρέτηση ήρθε σε δεύτερη μοίρα, αν ισχύουν και οι φήμες για τις νταλίκες που κάνανε το γύρο του νοτίου Ιονίου για να φτάσουν στην ηπειρωτική Ελλάδα! :)

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

με αφορμη την φημολογουμενη επαναδραστηριοποιηση του κεφαλονια, η ημερα τα χωνει με το γαντι στις ζακυνθινες εταιρειες.

 

 

 

...Σαφώς στηρίζουμε με σθένος τα Ζακυνθινά – ντόπια – συμφέροντα, διότι αυτή είναι η γραμμή μας και το πιστεύω μας. Ο «ειδικός επιστήμονας» που χειρίζεται, υπογράφει και δίνει εντολές για τα ζητήματα της Κεφαλονιάς… είχε απόλυτα λάθος τρόπο, τόσο ως προς τις δημόσιες σχέσεις, όσο προς τον επιβάτη, και προς την ιδιότυπη τοπική κοινωνία, αποκοιμίζοντας και τα αφεντικά του… Άλλωστε, κατά περίπτωση, χαίρεται να υπογράφει, εμφανιζόμενος δημοσίως ως «κοινοπραξία Ζακυνθινών πλοίων»[...]

Όταν ο «ειδικός επιστήμονας» της κοινοπραξίας – που χειρίζεται τα θέματα της Κεφαλονιάς απριόρι και εν λευκώ – έσκαβε τον Κεφαλλονίτικο τάφο της ΑΝΕΖ… (ακόμη και στη σύσκεψη του υπουργείου για τα δρομολόγια) ποτέ δεν πίστευε ότι θα γινόντουσαν συνέταιροι και μετά θα είχαν να αντιμετωπίσουν από κοινού την ιστορία με τον «ψεύτη βοσκό»…
Οι Κεφαλλονίτες, δεν ανέχτηκαν τη μείωση των δρομολογίων και την «χειμερινή φυλάκισή τους». Στην Κεφαλονιά, η Ζακυνθινή εμπειρική μέθοδος του 1970, δεν λειτούργησε. Έπρεπε να γίνουν άλλα πράγματα…
Μια σοβαρή επιχειρηματική ευκαιρία δείχνει να χάνεται…

 

 

 

δεν εχουν και αδικο. ειχαμε πει και παλιοτερα οτι κλωτσησαν μοναδικη ευκαιρια να μεινουν μονοι και στην κεφαλονια

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το παρόν έχει αποσταλεί στην Ionian Ferries. Το θέτω υπ’ όψιν παντός ενδιαφερομένου. Τα δρομολόγια έχουν υπολογιτεί χωρίς το ΖΑΚΥΝΘΟΣ, επειδή το κείμενο γράφτηκε πρίν το πλοίο μπεί στην Κοινοπραξία.

 

Η ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, ΙΘΑΚΗΣ ΚΑΙ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΕΦ’ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ.

ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΖΑΚΥΝΘΙΝΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΙΟΝΙΑΝ FERRIES.

 

Με αφορμή την πλήρη επικράτηση της Κοινοπραξίας Ζακυνθινών Πλοίων Ionian Ferries στις γραμμές Πελοποννήσου-Ζακύνθου-Κεφαλληνίας-Ιθάκης και την συνεπαγόμενη δυνατότητα πολλών συνδυασμών πλοίων και ωραρίων, θα ήθελα να θέσω υπ’ όψιν κάποιες σκέψεις σχετικές με την καταλληλότητα εκάστου πλοίου για κάθε γραμμή και προτάσεις προγραμμάτων δρομολογίων, στοχεύοντας προς την κατεύθυνση της, κατά την κρίση μου, όσο το δυνατόν πιο άρτιας και ποιοτικής συγκοινωνίας των τριών νησιών.

 

ΠΑΤΡΑ-ΣΑΜΗ-ΠΙΣΩ ΑΕΤΟΣ / ΚΥΛΛΗΝΗ-ΣΑΜΗ-ΠΙΣΩ ΑΕΤΟΣ

Ως προς την γραμμή της Πάτρας, αν και θα μπορούσε να αναμένεται από κάποιους το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ, λόγω ανάλογου μεγέθους και ταχύτητας με τα ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ και ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ, θεωρώ την κάλυψή της από μικρότερο και οικονομικότερο πλοίο λογική και αναμενόμενη για τους εξής λόγους: 1) Η κύρια γραμμή της Ionian Ferries είναι αυτή της Ζακύνθου και ο ευρύτερος ζωτικός της χώρος οι γραμμές της Κυλλήνης, οπότε θα ήταν παράλογο να στερήσει από αυτές ένα μεγάλο πλοίο. 2) Οι γραμμές της Κυλλήνης, μικρών αποστάσεων, και άρα ευέλικτες ως προς τα ωράρια και την δυνατότητα πολλών δρομολογίων, χρειάζονται τα δύο μεγάλα πλοία, τα οποία δίνουν ικανοποιητικές λύσεις μαζικής μεταφορικής ικανότητας, ακόμα και την περίοδο αυξημένης κίνησης. 3) Η γραμμή  Πάτρα-Σάμη, στερούμενη των ευεργετημάτων των πορθμειακών γραμμών ως 30 μιλίων (μειωμένο πλήρωμα, φοροαπαλλαγές), με απόσταση υπερδιπλάσια αυτής της γραμμής Κυλλήνης-Πόρου, τιμή εισιτηρίου επιβάτη μικρότερη από διπλάσια και τιμή εισιτηρίου αυτοκινήτου ανάλογη, είναι λογικό να προβληματίζει την Ionian Ferries ως προς την βιωσιμότητά της, ειδικά στην παρούσα οικονομική συγκυρία. Στο γεγονός της οριακής βιωσιμότητας, ίσως να έχουν συντελέσει και οι συνεχείς, μεγάλες μειώσεις τιμών των εισιτηρίων αυτοκινήτων (70 Ε μέχρι πριν δύο χρόνια, 60 Ε πέρυσι, 50 Ε φέτος), οι οποίες είναι πρωτοφανείς στην νεώτερη ιστορία της γραμμής. Κατά συνέπεια, παρ’ ότι όχι ευχάριστη εξέλιξη, φαίνεται ορθολογική και η κάλυψη της γραμμής με ένα μόνο ημερήσιο χειμερινό δρομολόγιο.

Ως προς το ζήτημα ποιο από τα δύο μικρότερα πλοία είναι καταλληλότερο για την γραμμή της Πάτρας, θα έλεγα τα εξής: Tο ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ δεν αμφιβάλλω ότι είναι αξιόλογο πλοίο από τεχνικής-κατασκευαστικής πλευράς. Άλλως τε είναι γνωστό στους ειδήμονες επί ναυτιλιακών και αυτοκινητιστικών θεμάτων ότι οι μηχανές Daihatsu -μάρκα κυρίων μηχανών που το εν λόγω πλοίο φέρει- βρίσκονται στην πρώτη θέση του παγκοσμίου καταλόγου ποιότητας κατασκευής και αξιοπιστίας. Η φιλοσοφία της μετασκευής του όμως, μάλλον ταιριάζει περισσότερο σε φορτηγό-οχηματαγωγό παρά σε επιβατηγό-οχηματαγωγό. Οι κοινόχρηστοι χώροι του, εσωτερικοί και εξωτερικοί, ως γνωστόν είναι δυσανάλογα λίγοι και με το μέγεθος του πλοίου και με τις ανάγκες των γραμμών των νησιών, ενώ είναι και κακώς διαρρυθμισμένοι.  Ως συνέπεια αυτού, η γραμμή Κυλλήνη-Πόρος (στην οποία αδιαμφισβήτητα η Ionian Ferries είναι η μόνη που εξασφάλισε σταθερή, εγγυημένη και αξιόπιστη συγκοινωνία), με το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ έχει ταλαιπωρηθεί πολύ από μεγάλη στενότητα χώρων, που ποτέ άλλοτε στην ιστορία της (τακτική συγκοινωνία από το 1980) δεν παρουσιάστηκε, με κανένα άλλο πλοίο.

Η γραμμής της Πάτρας, γενικά λειτουργεί με λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με αυτήν της την Κυλλήνης και με περισσότερους επιβάτες, οι οποίοι ταξιδεύουν είτε με το ΚΤΕΛ Κεφαλληνίας, είτε με ΚΤΕΛ Πατρών, είτε με τραίνο είτε με αυτοκίνητο που αφήνουν στην Πάτρα ή στην Σάμη. Το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ λοιπόν, με χώρους πολύ λίγους ακόμα και για την γραμμή της Κυλλήνης, θεωρώ ότι θα αδυνατούσε να ανταποκριθεί στον αριθμό των επιβατών της γραμμής της Πάτρας, ακόμα και αν δεν μειώνονταν τα δρομολόγια σε αυτήν. Περισσότεροι χώροι θα ήταν απαραίτητοι και για τον επί πλέον λόγο της μεγάλης απόστασης της γραμμής, επειδή όσο περισσότερες είναι οι ώρες του ταξιδίου, τόσο πιο πιεστική γίνεται στους επιβάτες η ανεπάρκεια χώρου. Φοβάμαι λοιπόν ότι το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ θα αποδειχθεί ακατάλληλο για την γραμμή. Κατά συνέπεια, πιθανώς να στρέψει επιβάτες της Κεφαλλονιάς προς την Κυλλήνη και της Ιθάκης προς τον Αστακό, οπότε ίσως να συντελέσει στο ενδεχόμενο η γραμμή της Πάτρας να καταστεί μη βιώσιμη.

Πιστεύω λοιπόν ότι, από τα δύο μικρότερα πλοία της Ionian Ferries, το κατάλληλο για την γραμμή της Πάτρας είναι το ΙΟΝΙΣ για τους εξής λόγους: 1) διαθέτει πολλούς, άνετους, και πολύ καλά διαρρυθμισμένους κοινόχρηστους χώρους, εσωτερικούς και εξωτερικούς, στους οποίους οι επιβάτες θα νιώθουν άνετα και ευχάριστα κατά τις πολλές ώρες του ταξιδίου. 2) είναι αρκετά πιο καλοτάξιδο από το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ, αλλά και από το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ, οπότε θα έφερνε αναβάθμιση σε αυτόν τον τομέα, ο οποίος είναι επίσης πολύ σημαντικός για την γραμμή μεγάλης απόσταση της Πάτρας. 3) Είναι ταχύτερο και στην πορεία (18 κόμβοι υπηρεσιακή ταχύτητα) και στους ελιγμούς σε σχέση με το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ (17 κόμβοι), οπότε η διάρκεια ταξιδίου των 52 μιλίων, με το ΙΟΝΙΣ θα είναι 3 ώρες από καταπέλτη σε καταπέλτη (όσο δηλαδή και με το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ), ενώ με το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ είναι 3.15. Στην προαναφερθείσα διάρκεια ταξιδίου με το ΙΟΝΙΣ και δεδομένων των ελικτικών του δυνατοτήτων, συμπεριλαμβάνονται δύο τεχνάσματα προς εξοικονόμηση χρόνου: α) πρόσδεση στο φανάρι της Σάμης με ταχύτατη, δεξιόστροφη, επί τόπου μανούβρα, ανάλογη αυτής που πραγματοποιούσε το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ και β) στην Πάτρα πρόσδεση με όπισθεν και απόπλους με επί τόπου αριστερή στροφή σε-από την νοτιότερη θέση του παλιού λιμανιού, που είναι ακριβώς δίπλα από την νότια μπούκα.

 

Θα μπορούσε ίσως να αποτρέψει από την δρομολόγηση του ΙΟΝΙΣ στην γραμμή της Πάτρας το υποτιθέμενο μειονέκτημα του χαμηλού γκαράζ του, που φέρεται να προκαλεί αντιδράσεις σε κάποιους οδηγούς μεγάλων φορτηγών της Κεφαλλονιάς. Πράγματι, το γκαράζ του ΙΟΝΙΣ είναι χαμηλότερο από των άλλων ζακυνθινών πλοίων, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το ύψος του είναι απαγορευτικό για μεγάλα φορτηγά, ενώ έχει το πλεονέκτημα ότι είναι πλατύ και αβέρτο, χωρίς κανένα κατά πλάτος ή κατά μήκος χώρισμα ή εμπόδιο. Άλλως τε το πρόβλημα, αν ποτέ υπήρχε πραγματικά, λύθηκε με το ψήλωμα του κυρίου γκαράζ στην μετασκευή του 2007. Αν πάντως επρόκειτο για ουσιαστικό πρόβλημα, θεωρώ ότι 1) Θα υπήρχαν ανάλογες διαμαρτυρίες από οδηγούς ζακυνθινών φορτηγών, τα οποία είναι ανάλογου μεγέθους και ανάλογου αριθμού με αυτά της Κεφαλλονιάς, κάτι που δεν έχει ακουστεί, τουλάχιστον στην Κεφαλλονιά. 2) Θα υπήρχαν ανάλογες, αν όχι μεγαλύτερες, διαμαρτυρίες από οδηγούς κεφαλλονίτικων φορτηγών την περίοδο 1998-2001 για το γκαράζ του ΙΟΝΙΑΝ SUN, του οποίου το ύψος ήταν μικρότερο από αυτό του ΙΟΝΙΣ, κάτι που δεν είχε ακουστεί. 3) Θα υπήρχαν ανάλογες διαμαρτυρίες από οδηγούς κεφαλλονίτικων φορτηγών την περίοδο 1989-2000 για τα γκαράζ των αδελφών πλοίων ΔΗΛΟΣ – ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ, τα οποία αν και ψηλότερα από του ΙΟΝΙΣ, ήταν πολύ πιο στενά, λόγω κάθετων χωρισμάτων καθ’ όλο το μήκος τους, κάτι που δεν είχε ακουστεί. Άλλως τε, την περίοδο 2001-2003, με τα ΙΟΝΙΣ, ΖΑΚΥΝΘΟΣ και ΠΡΩΤΕΥΣ στην γραμμή Κυλλήνης-Κεφαλλονιάς, η κοινή γνώμη της Κεφαλλονιάς γενικά, αλλά και οδηγοί κεφαλλονίτικων φορτηγών ειδικότερα (είμαι αυτήκοος μάρτυς σχετικών συζητήσεων οδηγών φορτηγών), θεωρούσαν το ΙΟΝΙΣ ιδανικό πλοίο για την Κεφαλλονιά, χωρίς να ενοχλούνται από το χαμηλό γκαράζ, πού τότε, πολύ πριν την μετασκευή, ήταν χαμηλότερο από ότι σήμερα. Επί πλέον, σε αρκετούς οδηγούς φορτηγών της Κεφαλλονιάς δεν άρεσε το ΖΑΚΥΝΘΟΣ όχι λόγω γκαράζ (το γκαράζ του ήταν άνετο), αλλά λόγω της χαμηλής του ταχύτητας, που σημαίνει ότι τότε παραδέχονταν ως κριτήρια και άλλα θέματα, ενώ τώρα φέρονται να έχουν ως μοναδικό κριτήριο το γκαράζ και γενικά να αντιφάσκουν σε σχέση με τα τότε λεγόμενά τους. Βάσει των προαναφερθέντων λοιπόν, καθίσταται μάλλον αυταπόδεικτο, ότι το υποτιθέμενο πρόβλημα του γκαράζ του ΙΟΝΙΣ είναι όχι τόσο πρακτικό, αλλά κυρίως συγκριτικό και επομένως, εν μέρει ιδεοληπτικό. Επί πλέον, θα μπορούσε να εκληφθεί ως άδικη και ιμπεριαλιστική εκ μέρους οδηγών φορτηγών η φερόμενη τάση τους να επιβάλουν τετελεσμένα στην συγκοινωνία, σαν να είναι αυτοί επιβάτες πρώτης κατηγορίας και οι υπόλοιποι δευτερεύοντες, και άτοπη η φερόμενη τάση ικανοποίησης τέτοιων τετελεσμένων από την Κοινοπραξία. Πολύ περισσότερο μάλιστα όταν η εναλλακτική του ΙΟΝΙΣ, δηλαδή το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ είναι, ως προς την άνεση των επιβατών, κατά γενική ομολογία, λύση ανάγκης, για όλες τις γραμμές στις οποίες δραστηριοποιείται η  Ionian Ferries. Επί της πρακτικής σκοπιάς της υπόθεσης πάντως, το ΙΟΝΙΣ χωράει φορτηγά συνολικού μήκους 200 μέτρων, σε τρεις ή τέσσερις (ανάλογα με το σημείο) σειρές του κύριου γκαράζ, που σημαίνει 20 δεκάμετρα φορτηγά ή 13 δεκαπεντάμετρες νταλίκες.

Με αυτές τις αντιφάσεις πάντως, θα μπορούσε ενδεχομένως να πιθανολογήσει κανείς, ότι το φερόμενο ως ενοχλητικά χαμηλό γκαράζ του ΙΟΝΙΣ, ίσως να είναι αιτίαση, λειτουργούσα ως αιχμή δόρατος αντιζακυνθινής προπαγάνδας, που δυστυχώς εκδηλωνόταν από παλιά στην Κεφαλλονιά κατά καιρούς, με διάφορες μορφές. Υπενθυμίζω ενδεικτικά, νομαρχιακά συμβούλια για ακτοπλοϊκή συγκοινωνία με προκατάληψη εναντίον ζακυνθινών πλοίων, αποκλεισμό του λιμανιού του Αργοστολίου από όχλο προς εμπόδιση πρόσδεσης ζακυνθινού πλοίου τον πρώτο καιρό της δρομολόγησης του ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ, συνεργασία ΚΤΕΛ αποκλειστικά με την Strintzis Ferries την ίδια εποχή, μη συμπάθεια κάποιων οδηγών βυτιοφόρων καυσίμων προς τα ζακυνθινά πλοία κλπ..

Από το σύνολο των δεδομένων λοιπόν, μάλλον προκύπτει η εντύπωση, ότι το θέμα του γκαράζ του ΙΟΝΙΣ δεν φαίνεται να μπορεί να γίνει πιστευτό ως πρόβλημα. Άλλως τε, αν δεν κάνω λάθος, το στοίχημα είναι η άνετη, ευχάριστη και καλοτάξιδη μεταφορά των επιβατών, όχι των οχημάτων. Ούτως ή άλλως πάντως, οι περί ων ο λόγος μεγάλες νταλίκες που, κατά πλειοψηφία, έχουν ως σημείο εκκίνησης και προορισμού το Αργοστόλι, γενικά αποφεύγουν να ταξιδεύουν μέσω Σάμης, επειδή δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν το πλεονέκτημα της μικρής απόστασης της εθνικής οδού Σάμης-Αργοστολίου (25 χλμ.). Αυτό συμβαίνει επειδή το βάρος τους δεν τους επιτρέπει να κινηθούν στις μεγάλης κλίσεως ανηφόρες και κατηφόρες της συγκεκριμένης οδού, οπότε αναγκαστικά πηγαίνουν μέσω Αγίας Ευφημίας και Μύρτου (45 χλμ.), απόσταση ανάλογη της επαρχιακής οδού Πόρου-Αργοστολίου. Κατά συνέπεια, προτιμούν να διακινούνται μέσω Πόρου, ώστε αφού δεν μπορούν να αποφύγουν την μεγάλη οδική απόσταση στην Κεφαλλονιά, να αποφεύγουν τουλάχιστον την μεγάλη θαλάσσια απόσταση. Ειδικά στην γραμμή Πάτρα-Σάμη λοιπόν, ο υποτιθέμενος προβληματισμός για το χαμηλό γκαράζ του ΙΟΝΙΣ, αποδεικνύεται για ένα λόγο παραπάνω, μάλλον αμελητέος.

Επί πλέον, το ΙΟΝΙΣ που ως τα μέσα της δεκαετίας του ’80 ανήκε σε εταιρεία λαϊκής βάσεως της Ιθάκης, ήταν αγαπητό στο νησί, όπου το θυμούνται με νοσταλγία μέχρι σήμερα. Επομένως, πιστεύω ότι οι Θιακοί θα το υποστήριζαν με χαρά.

Θα πρότεινα λοιπόν το ΙΟΝΙΣ ως κύριο πλοίο στην γραμμή Πάτρα-Σάμη-Πίσω Αετός με ένα δρομολόγιο την ημέρα τον χειμώνα. Εφ’ όσον στην κατεύθυνση από Πάτρα το ωράριο μεταφέρθηκε μία ώρα αργότερα από ότι παλιότερα (13.30 αντί 12.30) και εφ’ όσον υπάρχει από Πόρο πολύ πρωινό δρομολόγιο (6.30 και τα Σαββατοκύριακα 8.00), θα ήταν ίσως εύλογο να μετακινηθεί το ωράριο και στην κατεύθυνση Σάμη-Πάτρα (9.30 αντί 8.30), για να καλύπτονται πιο συμμετρικά οι ενδιάμεσες ώρες μέχρι το επόμενο δρομολόγιο από Πόρο (12.15). Δύο φορές την εβδομάδα τον χειμώνα, αντί του απογευματινού δρομολογίου του Πόρου, θα μπορούσε να πραγματοποιείται από το καράβι της Σάμης απογευματινό-βραδινό δρομολόγιο Πίσω Αετός-Σάμη-Κυλλήνη-Σάμη-Πίσω Αετός, γραμμή στην οποία θα αναφερθώ σύντομα με αναλυτική έρευνα. Έτσι θα υπάρχει δυνατότητα σκάντζας στην Κυλλήνη, ώστε το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ να εμφανίζεται κατά διαστήματα στην Σάμη και να είναι ευχαριστημένοι και οι οδηγοί μεγάλων φορτηγών. Επί πλέον, με την τακτική αυτή, προκύπτουν δύο ακόμα θετικά αποτελέσματα: α) τα δρομολόγια της Πάτρας θα μοιράζονται, ώστε να μην είναι μονίμως εκτός έδρας το πλήρωμα ενός μόνο πλοίου και β) κατά τις σκάντζες προκύπτει δυνατότητα συγκοινωνίας Σάμη-Ζάκυνθος, χωρίς αλλαγή πλοίου στην Κυλλήνη. Το καλοκαίρι θα πρότεινα να υπάρχει καθημερινά δεύτερο απογευματινό-βραδινό δρομολόγιο Σάμης, τρεις φορές την εβδομάδα στην Πάτρα και τέσσερις φορές την εβδομάδα στην Κυλλήνη, με συνεπαγόμενη δυνατότητα σκάντζας κάθε μία ή δύο μέρες, συμπεριλαμβανομένων και των μεγάλων πλοίων, που θα χρειαστούν τις περιόδους αιχμής. Τα 33 μίλια της ανενεργής γραμμής Κυλλήνη-Σάμη, μπορούν να καλυφθούν από καταπέλτη σε καταπέλτη σε 2 ώρες με τους 18 κόμβους των ΙΟΝΙΣ και ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ και σε 2.05 με τους 17 κόμβους των ΙΟΝΙΑΝ STAR και ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ, οπότε χωρίς αλλαγή του μεσημεριανού δρομολογίου της Πάτρας, τα ωράρια θα είναι 18.00 από Σάμη, 20.45 από Κυλλήνη, χειμώνα-καλοκαίρι, με παραμονή στην Κυλλήνη από 20.00 ως 20.45. Η σκάντζα Σάμη-Κυλλήνη-Ζάκυνθος και Ζάκυνθος-Κυλλήνη-Σάμη, έχει προβλεφθεί να γίνεται κατά την στάση στην Κυλλήνη του κλασσικού βραδινού δρομολογίου της Ζακύνθου (20.15 ως 21.00). Όσον αφορά το δεύτερο καλοκαιρινό δρομολόγιο της Πάτρας, προκύπτουν τα ωράρια 18.00 από Σάμη, 21.45 από Πάτρα, θα ήταν όμως προτιμότερο, οι καλοκαιρινές σκάντζες στην Κυλλήνη να γίνονται μόνο μεταξύ των ΙΟΝΙΣ και ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ που είναι ταχύτερα (Πάτρα-Σάμη σε 3 ώρες, αντί 3.15 των άλλων δύο), ώστε να υπάρχει δυνατότητα μετακίνησης του δρομολογίου από Πάτρα λίγο πιο νωρίς, στις 21.30.

 

ΚΥΛΛΗΝΗ-ΠΟΡΟΣ / ΚΥΛΛΗΝΗ-ΖΑΚΥΝΘΟΣ

Στην γραμμή Κυλλήνη-Πόρος, η αναβάθμιση που έφερε το IONIAN STAR είναι πολύ μεγάλη, σε σχέση με το στενάχωρο για μεταφορά επιβατών ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ και μάλλον η μόνιμη κάλυψή της με μεγάλο πλοίο και η αύξηση πια των δρομολογίων, λειτουργούν εξισορροπητικά ως προς το σύνολο της συγκοινωνίας της Κεφαλλονιάς με την Πελοπόννησο. Ως προς το ερώτημα ποιο από τα δύο μεγάλα πλοία είναι καταλληλότερο για τον Πόρο και την Ζάκυνθο, η απάντηση φαίνεται να βρίσκεται στα σημεία, επειδή και τα δύο παρέχουν ανάλογα υψηλή ποιότητα ταξιδίου. Από τεχνικής πλευράς, θα πρότεινα το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ για τον Πόρο και το IONOIAN STAR για την Ζάκυνθο για τους εξής δύο λόγους: α) Στην Ζάκυνθο, η μεγαλύτερη υπηρεσιακή ταχύτητα των 18 κόμβων του ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ δεν είναι απαραίτητη για την κάλυψη της γραμμής των 17 μιλίων στον ευκταίο χρόνο της 1.15 από καταπέλτη σε καταπέλτη, ενώ η υπηρεσιακή ταχύτητα των 17 κόμβων του ΙΟΝΙΑΝ STAR είναι αρκετή. Αντιθέτως, η μεγαλύτερη ταχύτητα του ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ θα ήταν πιο χρήσιμη στην γραμμή Κυλλήνη-Πόρος των 22 μιλίων, ώστε η διάρκεια ταξιδίου να μην υπερβαίνει την ευκταία της 1.30. Στην αντίθετη επιλογή, οι χρόνοι είναι 1.10 και 1.35 αντιστοίχως, αν και οι τόσο μικρές διαφορές θα μπορούσαν να θεωρηθούν αμελητέες. β) Η επιμελέστερου σχεδιασμού πλώρη του IONIAN STAR φαίνεται ίσως πιο ταιριαστή στην γραμμή της Ζακύνθου, η οποία πλήττεται συχνότερα από ισχυρούς νοτιάδες και πλάγιους καιρούς, σε σχέση με αυτήν του Πόρου. Από πλευράς επιβατηγών αναγκών όμως, οι περισσότεροι κοινόχρηστοι χώροι του ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ μάλλον είναι πιο χρήσιμοι στην γραμμή της Ζακύνθου, η οποία έχει γενικά μεγαλύτερη κίνηση από αυτήν του Πόρου. Επομένως, ο ιδανικός μέσος όρος ίσως να βρίσκεται στην συνεχή εναλλαγή των δύο πλοίων, κατά τις μέρες που αυτό είναι δυνατό (Σάββατο, Κυριακή και Δευτέρα με τα υπάρχοντα χειμερινά δρομολόγια). Με αυτόν τον τρόπο προκύπτουν δύο ακόμα θετικά αποτελέσματα: α) τα πληρώματα των δύο πλοίων, ζακυνθινά ως επί το πλείστον, θα μοιράζουν εναλλάξ τα δρομολόγια της Κεφαλλονιάς, ώστε να μη βρίσκονται για μεγάλα χρονικά διαστήματα εκτός έδρας και β) κατά τις σκάτζες, προκύπτει δυνατότητα συγκοινωνίας Πόρος-Ζάκυνθος μέσω Κυλλήνης χωρίς αλλαγή πλοίου. Ευκαιρίας δοθείσης, το θέμα των γραμμών Σάμη-Ζάκυνθος (που προαναφέρθηκε) και Πόρος-Ζάκυνθος μέσω Κυλλήνης χωρίς αλλαγή πλοίου, αν και δευτερεύον, εξασφαλίζει παράπλευρο τρόπο μόνιμης, αξιόπιστης και βιώσιμης συγκοινωνίας μεταξύ Κεφαλληνίας-Ζακύνθου, δεδομένου ότι η κλασσική γραμμή Πεσάδα-Άγιος Νικόλαος, είναι οριακά βιώσιμη λόγω πολύ μικρού όγκου κίνησης, για αυτό και εποχική και, κατά συνέπεια, ίσως επισφαλής.

Πιο συγκεκριμένα, για τις γραμμές Κυλλήνη-Πόρος και Κυλλήνη Ζάκυνθος θα πρότεινα δύο εναλλακτικές περιπτώσεις, οι οποίες διαφοροποιούνται μόνο ως προς την αξιοποίηση των μεγάλων πλοίων. Και στις δύο, ο ρόλος του ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ είναι σταθερός, με άξονα αναφοράς τον στόχο να ταξιδεύει κατά τρόπο ώστε να αποσοβείται, όσο το δυνατόν, το μειονέκτημα των ελλιπών κοινόχρηστων χώρων του και να αναδεικνύεται το πλεονέκτημα του άνετου γκαράζ σε σχέση με το μέγεθός του. Ο στόχος αυτός θα μπορούσε να επιτευχθεί με συμπληρωματικά δρομολόγια στην γραμμή με την πυκνότερη συγκοινωνία (Ζάκυνθος) και με δρομολόγια που εξυπηρετούν κυρίως φορτηγά. Τον χειμώνα προτείνεται να καλύπτει το ένα από τα τέσσερα δρομολόγια της Ζακύνθου, το πρωινό ή το βραδινό εναλλάξ μέρα παρά μέρα (6.00 από Ζάκυνθο, 8.00 από Κυλλήνη ή 19.00 από Ζάκυνθο, 21.00 από Κυλλήνη), τα δρομολόγια φορτηγών και καυσίμων της Ζακύνθου (δύο-τρεις φορές την εβδομάδα, σε ενδιάμεση μεσημεριανή-απογευματινή ώρα) και ενδεχομένως έκτακτα δρομολόγια στην Ζάκυνθο και στον Πόρο. Το καλοκαίρι προτείνεται να πραγματοποιεί τα δύο συμπληρωματικά δρομολόγια της Ζακύνθου, τα επί πλέον των τεσσάρων βασικών χειμερινών (ενδεικτικά από Κυλλήνη 10.30-15.00 και από Ζάκυνθο 12.30-17.00), τα δρομολόγια φορτηγών και καυσίμων της Ζακύνθου (δύο-τρεις φορές την εβδομάδα) και τις μέρες με μεγάλη κίνηση τέταρτο δρομολόγιο, κάθε δεύτερη μέρα στην Ζάκυνθο (έβδομο Ζακύνθου) και κάθε δεύτερη μέρα στον Πόρο (πέμπτο Πόρου). Οι ώρες των δρομολογίων αυτών (φορτηγών και εκτάκτων), θα μπορούσαν να είναι από Κυλλήνη 6.30-19.00 και από Ζάκυνθο ή Πόρο 8.30-21.00).

Ως προς τις προτάσεις για την αξιοποίηση των ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ και ΙΟΝΙΑΝ STAR:

  1. Η πρώτη εναλλακτική περίπτωση στηρίζεται στα πρότυπα της υφιστάμενης σημερινής κατάστασης, χωρίς ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις. Το κάθε ένα από τα δύο μεγάλα πλοία προτείνεται να καλύπτει μία από τις δύο γραμμές, με σκάντζες στην Κυλλήνη τις ημέρες και ώρες που υπάρχει δυνατότητα. Το καλοκαίρι, το ένα πλοίο να καλύπτει τα τέσσερα κλασσικά (από τα έξι συνολικά) δρομολόγια της Ζακύνθου (6.00-10.00-15.00-19.00 από Ζάκυνθο, 8.00-12.30-17.00-21.00 από Κυλλήνη) και το άλλο τέσσερα δρομολόγια στον Πόρο. Ενδεικτικά αναφέρω 6.00-10.15-15.30-20.00 από Πόρο, 8.00-13.00-18.00-22.00 από Κυλλήνη, με δυνατότητα σκάντζας καθημερινά στην κοινή πρωινή και μεσημεριανή στάση των δύο πλοίων στην Κυλλήνη (7.15 ως 8.00, 11.45 ως 13.00). Τον χειμώνα, το ένα πλοίο να πραγματοποιεί τρία από τα τέσσερα συνολικά δρομολόγια της Ζακύνθου, τα δύο μεσαία και εναλλάξ μέρα παρά μέρα το πρωινό ή το βραδινό (για το τέταρτο υπενθυμίζω ότι έχει προταθεί το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ). Το άλλο πλοίο να πραγματοποιεί 2,5 κυκλικά δρομολόγια στον Πόρο, στα πρότυπα των σημερινών υφισταμένων, τα οποία φαίνονται πολύ καλά στην γενική τους βάση (6.30-12.15-17.00 από Πόρο, 8.45-14.30-19.15 από Κυλλήνη, με διαφοροποιήσεις ανάλογα με την ημέρα), αρκεί να γίνουν οι, κατά την κρίση μου, απαραίτητες διορθώσεις για τα ωράρια Τετάρτης, Σαββάτου και Κυριακής (βλ. προηγούμενο κείμενο). Με τα υφιστάμενα δρομολόγια υπάρχει δυνατότητα σκάντζας Σάββατο πρωί, Κυριακή πρωί, Κυριακή βράδυ και Δευτέρα πρωί, ενώ με τις προαναφερθείσες προτεινόμενες διορθώσεις προστίθεται δυνατότητα για Σάββατο απόγευμα και Τετάρτη απόγευμα.

 

  1. Η δεύτερη εναλλακτική πρόταση στηρίζεται στην λογική της σκάντζας ανά δρομολόγιο, με τα ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ και ΙΟΝΙΑΝ STAR να καλύπτουν το κάθε ένα, εναλλάξ δρομολόγια και στον Πόρο και στην Ζάκυνθο καθημερινά. Με την μέθοδο αυτή αξιοποιούνται σε πολύ μεγάλο βαθμό τα θετικά σημεία που προαναφέρθηκε ότι προκύπτουν από τις σκάντζες. Πιο συγκεκριμένα α) Τα πληρώματα, ζακυνθινά ως επί το πλείστον δεν θα αισθάνονται καθόλου τα δρομολόγια του Πόρου ως επιφόρτιση εκτός έδρας, εφ’ όσον θα έχουν καθημερινή επαφή με την Ζάκυνθο. Αντιθέτως, η συνεχής εναλλαγή προορισμών και λιμανιών, θα διαρρηγνύει στην διάθεσή τους την εντύπωση της μονοτονίας. β) Προκύπτει καθημερινή, πυκνότατη συγκοινωνία στην γραμμή Πόρος-Ζάκυνθος (μέσω Κυλλήνης, αλλά χωρίς αλλαγή πλοίου) με τέσσερα κυκλικά δρομολόγια το καλοκαίρι και ένα τον χειμώνα. Αναλυτικότερα:

Για το καλοκαίρι, με ενδεικτική διανυκτέρευση του ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ στην Ζάκυνθο και του ΙΟΝΙΑΝ STAR στον Πόρο προκύπτουν οι εξής ημερήσιες πορείες και τα εξής δρομολόγια (σε παρενθέσεις τα αρχικά των ονομάτων των πλοίων): ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ: Ζάκυνθος-Κυλλήνη-Πόρος-Κυλλήνη-Ζάκυνθος-Κυλλήνη-Πόρος-Κυλλήνη-Ζάκυνθος.

ΙΟΝΙΑΝ STAR: Πόρος-Κυλλήνη-Ζάκυνθος-Κυλλήνη-Πόρος-Κυλλήνη-Ζάκυνθος-Κυλλήνη-Πόρος.

Κυλλήνη-Ζάκυνθος: 8.00 (ΙS) - 12.30 (ΔΣ) - 17.00 (IS) - 21.00 (ΔΣ), συν τα δρομολόγια του ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ που προαναφέρθηκαν.

Ζάκυνθος-Κυλλήνη: 6.00 (ΔΣ) - 10.00 (ΙS) - 15.00 (ΔΣ) - 19.00 (ΙS), συν τα δρομολόγια του ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ που προαναφέρθηκαν.

Κυλλήνη-Πόρος: 7.45 (ΔΣ) - 12.00 (ΙS) - 17.00 (ΔΣ) - 20.45 (IS)

Πόρος-Κυλλήνη: 6.00 (IS) - 10.00 (ΔΣ) - 14.30 (IS) -19.00 (ΔΣ)

Τις τέσσερις φορές ανά εβδομάδα που (υπενθυμίζω) έχει προταθεί δρομολόγιο Κυλλήνη-Σάμη στις 20.45, το δρομολόγιο Κυλλήνη-Πόρος των 20.45 αναγκαστικά θα πρέπει να μετακινηθεί είτε αργά το βράδυ, είτε νωρίς το ξημέρωμα της επόμενης ημέρας (προτείνονται ενδεικτικά ωράρια 22.30 δύο φορές την εβδομάδα, 4.00 άλλες δύο). Οι ημερήσιες καλοκαιρινές πορείες των δύο πλοίων είναι υπολογισμένες κατά τρόπο ώστε το κάθε ένα να μην ταξιδεύει καθόλου σε συνεχόμενα απανωτά δρομολόγια στην ίδια γραμμή, αλλά να εναλλάσσει συνεχώς την Ζάκυνθο με τον Πόρο, ώστε οι σκάντζες να είναι οι πλείστες δυνατές, οπότε, κατά συνέπεια, σε περίοδο φόρτου εργασίας πληρωμάτων και αιχμής κίνησης, να αναδεικνύονται στο έπακρο τα προαναφερθέντα πλεονεκτήματα των σκαντζών. Προκύπτει έτσι και ένα τρίτο πλεονέκτημα, αυτό της αποφυγής κάλυψης τεσσάρων δρομολογίων από ένα πλοίο στον Πόρο, γεγονός το οποίο, λόγω της μεγαλύτερης απόστασης της γραμμής σε σχέση με αυτήν της Ζακύνθου, θα αύξανε κατά μία ώρα ημερησίως την λειτουργία του πλοίου και την εργασία του πληρώματος σε σχέση με την παρούσα πρόταση.

Λόγω των συνεχών σκαντζών μεταξύ Ζακύνθου και Πόρου, η προηγουμένως προταθείσα αμφίδρομη σκάντζα Σάμη-Κυλλήνη-Ζάκυνθος (20.00 ως 21.00 στην Κυλλήνη), έχει υπολογιστεί να μπορεί να πραγματοποιηθεί (20.00 ως 20.45 στην Κυλλήνη) και μεταξύ Σάμης-Πόρου (Σάμη-Κυλλήνη-Πόρος και αντίστροφα).

Επί πλέον, έχει προβλεφθεί ακόμα και δυνατότητα ανατροπής των συνεχών σκαντζών της ημερήσιας πορείας, ώστε τα δύο πλοία να εναλλάσσουν, κατά καιρούς, λιμάνι διανυκτέρευσης. Υπάρχει δηλαδή δυνατότητα, το κάθε πλοίο να πραγματοποιήσει δύο απανωτά δρομολόγια στην ίδια γραμμή, με την αλλαγή να γίνεται στην Κυλλήνη το απόγευμα, που έχει υπολογιστεί κοινή παραμονή για τα δύο πλοία (16.00 ως 17.00). Η αλλαγή αυτή όμως, δεν θα πρέπει να είναι συχνή (όχι πάνω από 2 φορές την εβδομάδα), για να μην ακυρώνονται τα πλεονεκτήματα των συνεχών σκαντζών.

Για τον χειμώνα προτείνονται οι εξής ημερήσιες πορείες για τα ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ και ΙΟΝΙΑΝ STAR:

Για το ένα πλοίο: Ζάκυνθος-Κυλλήνη-Ζάκυνθος-Κυλλήνη-Ζάκυνθος-Κυλλήνη-Πόρος-(Κυλλήνη)-[Πόρος].

Για το άλλο πλοίο: (Πόρος)-Κυλλήνη-Πόρος-Κυλλήνη-Ζάκυνθος-Κυλλήνη- Ζάκυνθος.

Οι παρενθέσεις και οι αγκύλη στις πορείες αναφέρονται στο τρίτο δρομολόγιο του Πόρου, το οποίο δεν είναι καθημερινό. Οι κλάδοι εντός παρενθέσεων προτείνονται για  πέντε φορές την εβδομάδα και εντός αγκύλης για τρεις φορές την εβδομάδα.

Με το πρόγραμμα αυτό, τα δύο πλοία εναλλάσσονται καθημερινά στις δύο πορείες, λόγω καθημερινής αλλαγής λιμανιού διανυκτέρευσης. Στα προτεινόμενα ωράρια, σημειώνεται εντός παρενθέσεως ο αριθμός 1 ή 2 για να καταδεικνύει την αντιστοιχία πλοίου με δρομολόγια. Αν και τα χειμερινά δρομολόγια Πόρου και Ζακύνθου είναι υπολογισμένα ώστε να μπορούν να καλυφθούν αποκλειστικά από τα δύο μεγάλα πλοία, συμπεριλαμβάνω και την δυνατότητα που προαναφέρθηκε, το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ να καλύπτει μέρα παρά μέρα το πρωινό ή το βραδινό δρομολόγιο της Ζακύνθου (ΑΚ σε παρένθεση), ώστε τα μεγάλα πλοία να έχουν μειωμένο φόρτο εργασίας και το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ βοηθητικό ρόλο.

Κυλλήνη-Ζάκυνθος: 8.00 (1 ή ΑΚ) - 12.30 (1) - 17.00 (2) - 21.00 (2 ή ΑΚ)

Ζάκυνθος-Κυλλήνη: 6.00 (1 ή ΑΚ) - 10.00 (1) - 15.00 (1) - 19.00 (2 ή ΑΚ)

Κυλλήνη-Πόρος: 12.00 (2) - 17.00 (1) - 20.45 τρεις φορές την εβδομάδα (1)

Πόρος-Κυλλήνη: 9.45 πέντε φορές την εβδομάδα (2) - 14.30 (2) - 19.00 πέντε φορές την εβδομάδα (1)

Τα συνολικά χειμερινά προτεινόμενα δρομολόγια στον Πόρο είναι μειωμένα κατά ένα δρομολόγιο ανά εβδομάδα σε σχέση με τα σημερινά υφιστάμενα, και αυτό επειδή (υπενθυμίζω) έχει προταθεί επί πλέον χειμερινό κυκλικό δρομολόγιο Κυλλήνη-Σάμη για δύο φορές την εβδομάδα. Το δρομολόγιο της Σάμης μάλιστα (20.45), είναι υπολογισμένο να αναχωρεί από την Κυλλήνη την ίδια ακριβώς ώρα με αυτό του Πόρου (προφανώς σε διαφορετικές ημέρες), ώστε σε εβδομαδιαία θεώρηση, το τρίτο δρομολόγιο από Κυλλήνη για Κεφαλλονιά, να υπάρχει πέντε φορές την εβδομάδα και να είναι σταθερού ωραρίου, με μόνη διαφοροποίηση το λιμάνι άφιξης στην Κεφαλλονιά (Σάμη ή Πόρο).

Στην περίπτωση εφαρμογής για τον Πόρο και την Ζάκυνθο της πρότασης αυτής (με τις συνεχείς σκάντζες), το πρωινό δρομολόγιο Σάμη-Πάτρα, πρέπει να παραμείνει ως έχει (8.30) και να μη μεταφερθεί στις 9.30 (όπως προτάθηκε προηγουμένως), για να μην ταυτίζεται χρονικά με το πρωινό των 9.45 από Πόρο. Η μετακίνηση στις 9.30 υπενθυμίζω ότι προτάθηκε για την περίπτωση παραμονής των δρομολογίων του Πόρου ως έχουν (πρώτη εναλλακτική).

Και στις δύο εναλλακτικές προτάσεις κάλυψης του Πόρου και της Ζακύνθου, η δυνατότητα σκάντζας στον κλάδο Σάμη-Κυλλήνη-Ζάκυνθος, παραμένει. Επίσης, και στις δύο προτάσεις τα ωράρια των κλασσικών υπαρχόντων δρομολογίων της Ζακύνθου διατηρούνται αμετάβλητα, ενώ η ποιότητα συγκοινωνίας της Ζακύνθου δεν επηρεάζεται, εφ’ όσον η πλειοψηφία των δρομολογίων της καλύπτεται από τα μεγάλα πλοία και πάντα με διάρκεια ταξιδίου όχι άνω της αποδεκτής (1.15).

Θέτω πάντως υπ’ όψιν και την εναλλακτική δυνατότητα αμοιβαίας αντικατάστασης των ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ και ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ. Το ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ, με διαστάσεις και μεταφορική ικανότητα οχημάτων ανάλογες των ΙΟΝΙΣ και ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ, και με κοινόχρηστους χώρους μάλλον ανάλογους του ΙΟΝΙΣ, εξυπηρετεί πέντε μικρά νησιά συνολικού πληθυσμού 11.500 κατοίκων (Κύθνος 1.500, Σέριφος 1.500, Σίφνος 2.500, Κίμωλος 1.000, Μήλος 5.000), ενώ το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ με τους λίγους κοινόχρηστους χώρους, εξυπηρετεί δύο μεγάλα νησιά με πληθυσμό 35.000 το κάθε ένα. Κατά συνέπεια, θα προέκυπτε σχεδόν αυτομάτως το ερώτημα, μήπως το ένα ταιριάζει περισσότερο στην γραμμή του άλλου. Σε αυτήν την περίπτωση, το ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ, μάλλον θα ήταν ιδανικό για την Κυλλήνη, στην θέση του ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ επί της προτάσεώς μου. Θα μπορούσε επίσης να υποτεθεί, ότι ίσως το ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ να είναι πιο καλοτάξιδο από το ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ, επειδή διαθέτει πτερύγια ευσταθείας και μία πιο φυσιολογικού σχεδιασμού μετασκευή, σε σχέση με την οπισθόβαρη και χωρίς κουπαστές του δεύτερου. Από πλευράς κοινόχρηστων χώρων το ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ μάλλον θα ήταν κατάλληλο και για την γραμμή της Πάτρας (στην θέση του ΙΟΝΙΣ επί της προτάσεώς μου και το ΙΟΝΙΣ στην θέση του ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ), αν και δεν γνωρίζω την ταχύτητά του, οπότε αν θα μπορεί να καλύψει την γραμμή σε 3 ώρες, ενώ μάλλον δεν φαίνεται πολύ πιθανό να είναι αναλόγως καλοτάξιδο με το ΙΟΝΙΣ, του οποίου το σκαρί είναι σχεδιασμένο από το Πολυτεχνείο και κατασκευασμένο αριστοτεχνικά.

Ελπίζω οι προτάσεις μου να αποδειχθούν χρήσιμες και εποικοδομητικές. Τελειώνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω την Ionian Ferries εκ μέρους της Κεφαλλονιάς για την συνέπεια και την αξιοπιστία με την οποία καλύπτει τις γραμμές Κυλλήνης-Κεφαλλονιάς από το 2001 ως σήμερα και για την άμεση ανταπόκρισή της κάθε φορά που προκύπτει συγκοινωνιακό πρόβλημα. Εύχομαι δε, η συνέχεια να είναι ανάλογη.

 

Γεράσιμος Κουνάδης



Το κείμενο γράφτηκε τον Νοέμβριο βάσει των τότε δρομολογίων του Πόρου. Το προηγούμενο κείμενο στο οποίο έχω κάποιες παραπομπές δεν το δημοσίευσα εδώ, το είχα δημοσιεύσει όμως στον ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ Δεκεμβρίου.

Link to comment
Share on other sites

τετοια λεγε τους και θα ξαναβγαλουν το μαρθα, να κανει πισαετο σαμη κυλληνη ^_^

οσον αφορα περι πατρας σαμης ιθακης και ιονις σου απαντησα.

 

γενικοτερα για την ionian ferries θελω να πω οτι δεν εχει εκμεταλλευθει την ευκαιρια που της δοθηκε να μεινει μονη χωρις αντιπαλο και στα τρια νησια. εγιναν αρκετα λαθη τα οποια με μια φραση μπορουν να αποδοθουν: "ταυτοχρονη υποβαθμιση και των δυο κυριων γραμμων της κεφαλονιας (πατρα σαμη και κυλληνη πορος).

 

θυμιζω τι εγινε στον πορο με την ανεζ (πριν ενταχθει στην κοινοπραξια) να μην εκτελει δρομολογια με το ετσι θελω, την ionian ferries να αρνειται να καλυψει πληρως το κενο, να κατηγορουνται οι εταιρειες μεταξυ τους και μετα απο δεκα μερες να τα βρουν. στην πατρα εχουμε γυρισε στη δεκαετια του εβδομηντα και η εταιρεια δεν εχει κανει ουτε τις στοιχειωδεις βελτιωτικες κινησεις (διπλο δρομολογιο της παρασκευες και αναχωρηση απο πατρα στις 12.30 τις υπολοιπες καθημερινες και το σαββατο).

 

αλλη λαμπρη στιγμη οι επι τριωρο βολτες εξω απο την κυλληνη τη μερα που χαθηκε η ναρκη και το αλλαλουμ της πρωτης μερας.

 

jet θα ηταν για τους αρμοδιους της κοινοπραξιας να μπορεσουν να μοσχοπουλησουν ολα τα πλοια τους και να φερουν 5 αμφιδρομα της σαλαμινας, ενα για πατρα, δυο για πορο και δυο για ζαντε, χωρις συστημα κρατησεων, να κοβεις εισητηρια μεσα και το πλοιο να φευγει οταν γεμιζει. οι παλιοτεροι ζακυνθινοι τα θυμουνται αυτα, οταν μεχρι τα μεσα των 90s τις μερες αιχμης, οι ουρες στην κυλληνη εφταναν στα λεχαινα.

 

πρεπει να ξεπερασουν λιγο τη νοοτροπια και τη λογικη του πορθμειου. για να κρατησεις το μονοπωλειο χρειαζονται και καποιες μικρες θυσιες και καλοπιασματα, αλλιως αργα η γρηγορα καποιος θα κοιταξει να καλυψει το κενο. δεν ξερω αν τους φοβιζει ή αν δεν μπορουν να διαχειριστουν το μεγαλο μεγεθος.

 

εχουν προσφερει πολλα και μπορω να πω οτι η συνδεση της κεφαλονιας με την κυλληνη παρεμεινε ζωντανη χαρη στους ζακυνθινους (οταν το 2001 η blue star ηθελε να φερει ολη την κινηση απο πατρα).

 

νομιζω ομως οτι τωρα ηρθε η ωρα να παρουν αποφασεις. με τα υπαρχοντα πλοια και με καποιες διορθωτικες επικοινωνιακες κινησεις μπορουν να κερδισουν παλι τον κοσμο.

 

σε αυτες τις κινησεις δεν περιλαμβανεται ουτε η πληρης υποβαθμιση της πατρας (με αναχωρησεις στις 09.30 και απογευματινα κυλληνη σαμη), ουτε με το να εχουμε πορο και πατρα τα δυο μικροτερα πλοια)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Δεν ξέρω που κολλάει η Ionian Ferries στην έγκριση ή απόρριψη της δρομολόγησης και μου φαίνεται αδιανόητο να έχουν μπει μέσα πάνω από 1.000.000 για τη χειμερινή περίοδο, όπως αναφέρει στο Ionian Press.

 

απο την πλευρα των ζακυνθινων διαρρεουν διαφορα νουμερα για το ποσο μπαινουν μεσα στην πατρα, αλλα ακομη και το μεγαλυτερο απο οσα εχουν ακουστει να θεωρησουμε αληθινο, ειναι πολυ πιο κατω απο το ποσο αυτο.

 

οπως εχουμε συζητησει κατα καιρους, ακομη και τον καλο καιρο,  πανω απο τα 2/3 του τζιρου της ακτοπλοΐας βγαινει το 3 τριμηνο του ετους (ιουλιο, αυγουστο σεπτεμβριο), με δευτερο να ερχεται το β' τριμηνο (απριλιος μαϊος ιουνιος) που περιλαμβανει το πασχα και τριημερα αγιου πνευματος και πρωτομαγιας. (αυτα προ μνημονιου, γιατι τωρα καθε χρονια ειναι χειροτερη απο την προηγουμενη).

 

το χειροτερο τριμηνο παραδοσιακα ηταν το πρωτο (γεναρης, φλεβαρης, μαρτης) που ακομη και τις χρυσες εποχες, οι εισηγμενες εμφανιζαν λειτουργικες ζημιες.

 

απο τη στιγμη που οι ζακυνθινοι στην πατρα ηρθαν νοεμβρη και μαλλιστα τον χειροτερο (οικονομικα) χειμωνα των τελευταιων δεκαετιων, σιγουρα δεν θα εχουν κερδη ως τωρα.

υποθετω ομως οτι το χειμωνα και στις αλλες δυο γραμμες (ζαντε και πορο) δεν θα μαζευουν τις λιρες με τα καροτσια. (το αυτον και για ολες τις ακτοπλοϊκες εκτος κρητης και δωδεκανησου)

Link to comment
Share on other sites

προβλεπω εξωτικο καλοκαιρι φετος. διπλα το πολυ παρασκευες και κυριακες (και εννοειται με τα τσικο)

 

θα διακινδυνεψω μια προβλεψη για το line up της ionian ferries φετος το καλοκαιρι (λεγοντας καλοκαιρι εννοω απο πρωτο ΣΚ του ιουλιου μεχρι και τελευταιο ΣΚ του αυγουστου).

εχω στο μυαλο μου τα περσυνα δρομολογια της κοινοπραξιας, τη συνεχιζομενη υφεση (οι διακινουμενοι ειναι μεταφορεις και εσωτερικος τουρισμος που πανε κατα διαολου), αλλα και το γεγονος οτι πλεον η κοινοπραξια ειναι μονη.

 

στον πορο προβλεπω 4 δρομολογια τη μερα. τρια ο καλβος και ενα πριν το μεσημερι απο καποιο απο τα δυο μεγαλα.

στο ζαντε 6 δρομολογια. 4 τα δυο μεγαλα και 2 το ζακυνθος

 

υπαρχει περιθωριο για δυο δρομολογια ακομη (ενα απο τα μεγαλα και ενα απο το ζακυνθος), που θα ειναι τα οχληρα της ζακυνθου, και εκτακτα ζαντε ή πορο.

τωρα σε μερες αιχμης (πρωτο σκ αυγουστου και της παναγιας) λογικα θα εχουμε περισσοτερα εκτακτα

 

λιγο πολυ ετσι ηταν και περσυ.

 

στην πατρα βλεπω να μενει το ιονις, με διπλα παρασκευες κυριακες και οποτε προκυψει αναγκη. καθημερινα λιγο δυσκολο γιατι ειναι και οι ωρες αναπαυσης στη μεση.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...