Jump to content
Shipfriends

Η Διώρυγα του Παναμά


Recommended Posts

παιρνοντας τη σκυταλη :D  να πω οτι το σχεδιο διαπλατυνσης της διωρυγας ωστε να περνουν post panamax πλοια, συνισταται απο 3 κατασκευαστικα projects:

 

α) κατασκευη τριων νεων postpanamax λεκανων ανατολικα απο τις λεκανες εισοδου στην πλευρα του ατλαντικο, β) κατασκευη τριων post panamax λεκανων απο την πλευρα του ειρηνικου. εδω μιλαμε για νεο καναλι εισοδου, αφου θα παρακαμπτονται τοσο οι υπαρχουσες Miraflores Locks & Pedro Miguel Locks οσο και η λιμνη Miraflores και τελος διαπλατυνση του υφισταμενου διαυλου στη λιμνη Gatun, οσο και του περιβοητου τεχνητου φαραγγιου Gaillard (Culebra) Cut (γνωστο απο πολλες φωτο μεγαλων κρουαζιεροπλοιων τραβηγμενες απο ψηλα, αλλα και απο τους δεκαδες ντοπιους που πεθαναν κατα την κατασκευη του).

 

η καινοτομια των νεων λεκανων, περα απο τις post panamax διαστασεις, ειναι οτι οι θυρες θα ειναι μονες συρομενες και οχι διπλες που ανοιγουν σαν clam shell. επισης διπλα απο καθε λεκανη θα υπαρχουν γιγαντιαιες δεξαμενες με νερο το οποιο θα ανακυκλωνεται και θα χρησιμοποιειται για να αδειαζουν και να γεμιζουν οι λεκανες. οι παλιες λεκανες χρησιμοποιουσαν μεσο φυσικης ροης το νερο απο τη λιμνη Gatun.

 

στο web υπαρχει πλουσιοτατο υλικο (γραπτο και οπτικοακουστικο) για το καναλι. το ξεκινησαν οι Γαλλοι του Lesseps που εφτιαξε το Σουεζ. Ο αρχικος στοχος ηταν να φτιαχτει διωρυγα στο επιπεδο της θαλασσας οπως στο σουεζ. μονο που εδω δεν ειχαν να σκαψουν αμμο αλλα βραχια. οι γαλλοι ξεκινησαν, αλλα εγκατελειψαν λογω των πολλων δυσκολιων (και εδω υπηρξε οσμη σκανδαλων κλπ). στις αρχες του 20ου αιωνα το εργο το ανελαβαν και το τελειωσαν οι αμερικανοι, που υπερνικησαν τις φυσικες δυσκολιες με τη χρηση των λεκανων ανυψωσης και την κατασκευη δυο τεχνητων λιμνων.

 

αν δεν κανω λαθος ο παναμας ηταν επαρχια της κολομβιας και ανεξαρτητοποιηθηκε για... να γινει η διωρυγα

 

 

Panama_Canal_Map_EN.png

 

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Το έργο της διαπλάτυνσης (με τις όποιες δυσκολίες) προχωράει

 

Μια που το'πα...μια που το ξεπάστρεψα! :lol:

 

Στα σοβαρά τώρα, σύμφωνα με την Ναυτεμπορική το έργο "αίφνης" σταμάτησε.

 

Ξαφνικό «στοπ» στην επέκταση της Διώρυγας του Παναμά

Οι εργασίες για την επέκταση της Διώρυγας του Παναμά, ενός από τους πλέον σημαντικούς κόμβους της παγκόσμιας ναυσιπλοΐας, διεκόπησαν ξαφνικά την Τετάρτη.

Η διακοπή ήρθε σαν αποτέλεσμα της κατάρρευσης των συνομιλιών μεταξύ της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά και της διεθνούς κοινοπραξίας υπό ισπανική ηγεμονία, η οποία έχει αναλάβει το έργο.

Οι δύο πλευρές διαφωνούν ως προς το ποιος θα αναλάβει την ευθύνη για τις υπερβάσεις στο κόστος του έργου, οι οποίες φθάνουν το 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η κοινοπραξία σημειώνει ότι 10.000 θέσεις εργασίες τίθενται σε κίνδυνο, ωστόσο οι αρχές της διώρυγας τονίζουν ότι «δεν θα υποκύψουν σε εκβιασμό».

 

1,2 δις ευρά οι υπερβάσεις :eek:

 

Link to comment
Share on other sites

Ο διαχειριστής της Διώρυγας του Παναμά διαβεβαίωσε σήμερα ότι υπάρχει μια "πιθανότητα" να επιτευχθεί συμβιβασμός με την κοινοπραξία GUPC που έχει αναλάβει το κολοσσιαίο έργο της διεύρυνσης, το οποίο ωστόσο έχει διακοπεί λόγω μιας διαφωνίας για το ποιος θα χρηματοδοτήσει το επιπρόσθετο κόστος των εργασιών, ύψους 1,2 δισ. ευρώ.

 

Πηγη: ΕΞΠΡΕΣ

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Νεώτερα για τη διώρυγα:

 

- Σε ένα χρόνο απο τώρα - Θεού θέλοντος- οι πρώτες δοκιμές με πλοία.

- Ιανουάριο του 2016 -καλά να'μαστε- καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Περιορισμοί διέλευσης πλοίων στη Διώρυγα του Παναμά λόγω ξηρασίας

H διαχειριστική αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε την επιβολή νέων περιορισμών διέλευσης στα πλοία από τις 18 Απριλίου, λόγω της σοβαρής ξηρασίας που έπληξε δύο τεχνητές λίμνες που τροφοδοτούν την θαλάσσια οδό που ενώνει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό.

«Το μέγιστο επιτρεπόμενο βύθισμα θα είναι 11,89 μέτρα», αναφέρει η ανακοίνωση της διαχειριστικής αρχής της διώρυγας, η οποία επισημαίνει πως τα μέτρα έχουν προσωρινό και προληπτικό χαρακτήρα.

Συγκεκριμένα, τα μέτρα λήφθηκαν διότι τα επίπεδα των λιμνών Γκατούν και Αλαχουέλα βρίσκονται κάτω του μέσου όρου για την τρέχουσα περίοδο, σύμφωνα με τους αξιωματούχους.

Τα πλοία που φορτώνονται μετά τις 21 Μαρτίου, θα πρέπει να συμμορφώνονται με το νέο περιορισμό βυθίσματος, αλλά οι επιπτώσεις στη λειτουργία της διώρυγας αναμένεται να είναι αμελητέες.

Οι αρχές της διώρυγας ανακοίνωσαν ένα παρόμοιο μέτρο τον περασμένο Αύγουστο, αλλά ο περιορισμός ανακαλέστηκε μετά από βροχοπτώσεις που αύξησαν τα επίπεδα των υδάτων σε αυτές τις δύο τεχνητές λίμνες. Η φετινή περίοδος ξηρασίας επιδεινώνεται από το ιδιαίτερα ισχυρό φαινόμενο Ελ Νίνιο.

 

Συνολικά 202.000 κυβικά μέτρα γλυκού νερού απαιτούνται για τη μεταφορά ενός πλοίου μέσα από το πολυεπίπεδο σύστημα της διώρυγας, η οποία διαχειρίζεται σήμερα περίπου το έξι τοις εκατό του παγκόσμιου εμπορίου.

Μάλιστα ένα νέο επίπεδο πρόκειται να εγκαινιαστεί σύντομα στη διώρυγα, το οποίο θα της επιτρέπει να διαχειρίζεται μέχρι 600 εκατομμύρια τόνους φορτίου ετησίως, δύο φορές πάνω από την τρέχουσα κυκλοφορία.

Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Link to comment
Share on other sites

Επί τη ευκαιρία να πούμε πως τα τεραστίων διαστάσεων έργα της νέας διώρυγας βαίνουν προς ολοκλήρωση (με σημαντική υπέρβαση αρχικού κόστους) και ειχα ακούσει ότι θα ανοίξει εντός του Απριλίου. Το wiki λεει για άνοιγμα το Μάιο και επίσημα εγκαίνια τέλη Ιουνίου ,

Επίσης να αναφέρουμε ότι τα κολοσσιαία μεταλλικά θυροφράγματα (φαινονται στο βίντεο του minoan δυο αναρτησεις πιο πάνω, περί το 4ο λεπτό) μεταφέρθηκαν στον Παναμά από την Ιταλία, με διαπλου του Ατλαντικού.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

και για να μην επαναλαμβανουμε αμασητα οσα λενε οι εφημεριδες, που αφηνουν τον κοσμο να πιστευει οτι και στον παναμα και στο σουεζ εχουμε τςλειως δυο νεες διωρυγες, να επαναλαβουμε, οτι στον παναμα εχουμε κατασκευη δυο νεων σετ απο "λεκανες" (locks) και στη μερια του ατλαντικου και στη μερια του ειρηνικου, οι οποιες λειτουργουν παραλληλα με τις παλιες, καθως και νεου διαυλου απο τον ειρηνικο προς το culebra cut (το πιο στενο και δυσκολο σημειο της διωρυγας) και ανοδο της σταθμης στην λιμνη gatun

μετα τα τελευταια εργα, μπορουν πλεον να διερχονται απο τη διωρυγα, πλοια... post panamax

Edited by proud_ionian
διωρυγα οχι γεφυρα
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Πάμε να δούμε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο του Economist σχετικά με το Κανάλι και πως οι καιρικές συνθήκες επηρρεάζουν την λειτουργία του. Πρέπει να είναι ελεύθερα προσβάσιμο το άρθρο και είναι για Αγγλομαθείς. 

 

Το ρεζουμέ του είναι πως η κλιματική αλλαγή που συντελείται, μειώνει την ποσότητα νερού που καταλήγει στην τεχνητή λίμνη Gatun. Αυτό κατά σειρά δημιουργεί περιορισμούς στο μέγεθος των πλοίων που μπορούν να περάσουν, ειδικά το νέο σύστημα locks, και φυσικά προκαλεί μεγάλη οικονομική ζημιά στο Κανάλι. Και φυσικά υπάρχει και το κομμάτι της ύδρευσης της πόλης. Πολύ ενδιαφέρον, αξίζει να βάλετε 5 λεπτά χρόνο στην άκρη και να το διαβάσετε.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

TRITON: Το μεγαλύτερο πλοίο που διέσχισε τη Διώρυγα του Παναμά

Quote

Το Neopanamax πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «TRITON», ιδιοκτησίας της Costamare Inc., είναι πλέον το μεγαλύτερο πλοίο που πέρασε ποτέ από τη Διώρυγα του Παναμά, μετά την επέκτασή της το 2016.

Το «TRITON», πλάτους 51,2 μέτρων, μήκους 369 μέτρων και χωρητικότητας 14.462 TEU, διήλθε από τη Διώρυγα στις 15 Μαΐου 2019, μεταξύ 02:00 και 18:00 τοπική ώρα, καθ’ οδόν από το Καοσιούνγκ της Ταιβάν προς το Κολόν του Παναμά. Έσπασε, έτσι, το ρεκόρ που κατείχε από τον Αύγουστο του 2017 το «CMA CGM THEODORE ROOSEVELT», μήκους 365,96 μέτρων, πλάτους 48,25 μέτρων και χωρητικότητας 14.414 TEU, ανοίγοντας τον δρόμο για τη διέλευση μεγαλύτερων Neopanamax πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Διώρυγα του Παναμά.

Η διέλευση του «TRITON» έγινε εφικτή μετά την αύξηση του επιτρεπόμενου πλάτους από τα 49 μέτρα στα 51,25 μέτρα, και την κατ’ εξαίρεση αύξηση του επιτρεπόμενου μήκους των 366 μέτρων στα 369, μετά από σειρά επιτυχών δοκιμών. Η απόφαση για την αύξηση του επιτρεπόμενου πλάτους ελήφθη από την υπεύθυνη για τη Διώρυγα υπηρεσία της κυβέρνησης του Παναμά (Panama Canal Authority – ACP) τον Ιούνιο του 2018, μετά από δύο χρόνια επιτυχούς λειτουργίας της διευρυμένης Διώρυγας, και επιτρέπει σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με 20 σειρές, αντί για 19 έως τότε, να διέλθουν από τις δεξαμενές Neopanamax της Διώρυγας.

Το μέγιστο επιτρεπόμενο μήκος πλοίου παραμένει επισήμως στα 366 μέτρα, αλλά η ACP κάνει εξαιρέσεις κατά περίπτωση για πλοία όπως το «TRITON» και μπορεί να αυξήσει το επιτρεπόμενο μήκος στα 369 μέτρα, μετά από επιτυχείς δοκιμές.

Πραγματοποιώντας δρομολόγιο της υπηρεσίας AUE της EVERGREEN μεταξύ Άπω Ανατολής και Αμερικής, το «TRITON» προγραμματίστηκε να διέλθει από τη Διώρυγα του Παναμά στις 15 Μαΐου 2019. Μετά την επιτυχή επιθεώρηση του πλοίου από τις αρχές της Διώρυγας του Παναμά, η διέλευση ξεκίνησε από τις πρώτες δεξαμενές (locks) στις 03:00 τοπική ώρα. Το «TRITON» έφτασε στην τοποθεσία Cocoli Locks στις 05:05 τοπική ώρα, στην τοποθεσία Aqua Clara Locks στις 13:20 τοπική ώρα, και στις 18:00 τοπική ώρα εξήλθε από τη Διώρυγα και προχώρησε προς τον επόμενο λιμένα κατάπλου.

Σύμφωνα με τον πλοίαρχο του πλοίου, Μάρκο Πράγια, «η διέλευση του μεγαλύτερου έως τώρα πλοίου από τη Διώρυγα του Παναμά ολοκληρώθηκε με επιτυχία, χάρη στην υποδειγματική συνεργασία της εταιρείας μας και των ναυλωτών με την εταιρεία διαχείρισης της Διώρυγας, καθώς και χάρη στη μεθοδική εργασία του πληρώματος του πλοίου και των πλοηγών της Διώρυγας».

«Πρόκειται για μια ιστορική στιγμή για τη διεθνή ναυσιπλοΐα και ελπίζουμε ότι θα ανοίξει τον δρόμο για μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να πραγματοποιούν δρομολόγια μέσω της Διώρυγας του Παναμά, δίνοντας έτσι περισσότερες επιλογές στους μεταφορείς και αξιοποιώντας στο μέγιστο τις δυνατότητες της διευρυμένης Διώρυγας», πρόσθεσε.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

λογω της παρατεταμενης ξηρασιας στην (τεχνητη) λιμνη Gatun, η Αρχη της Διωρυγας, ανακοινωσε για δευτερη φορα φετος, νεο, μειωμενο οριο βυθισματος.

για την ακριβεια απο την εκαστοτε σταθμη της Gatun, θα εξαρταται το μεγιστο επιτρεπομενο βυθισμα

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Η πεσμένη στάθμη του νερού και διάφοροι άλλοι παράγοντες, έχουν ωθήσει την κατάσταση στον Παναμά στο μη περαιτέρω. Παραδοσιακά, κάποια slots για περάσματα έβγαιναν σε πλειστηριασμό από το Κανάλι, τις τελευταίες εβδομάδες το πράγμα έχει ξεφύγει τόσο που σε κάθε πλειστηριασμό σπάει το προηγούμενο ρεκόρ. Να μην τα πολυλογώ, η ιαπωνική Eneos πλήρωσε 4 εκατομμύρια δολλάρια για τα δικαιώματα του να περάσει ένα πλοίο της σε συγκεκριμένη ημερομηνία. Είναι τρελοί αυτοί οι Ρωμαίοι? 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Να πούμε λοιπόν και μια θεωρία συνωμοσίας που άκουσα σχετικά με την απίστευτη κατάσταση που επικρατεί στο Κανάλι του Παναμά, η οποία έχει οδηγήσει πολλά πλοία να πηγαίνουν μέσω Μαγγελάνου επειδή είναι πιο φτηνό από το να πληρώσουν καναλιάτικά ή επειδή ο χρόνος αναμονής φτάνει τις πολλές εβδομάδες. Υπάρχει λοιπόν ένα σενάριο που λέει πως η κατάσταση με τη στάθμη ύδατος στο Κανάλι είναι στην πραγματικότητα μούφα, ως ένα σημείο. Και ότι για το σημερινό χάλι ευθύνεται ένα ορυχείο χαλκού. Καλά ακούσατε, ένα ορυχείο χαλκού. Κάτι που δεν είναι γνωστό στο ευρύ κοινό είναι πως ο Παναμάς αντιστοιχεί στο 2%(ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων) της παγκόσμιας παραγωγής του συγκεκριμένου μεταλλεύματος, ενώ για τον Παναμά η εξαγωγή του αποτελεί το 3.5% του ΑΕΠ. Πίσω στο 2019 λοιπόν, έδωσαν το δικαίωμα σε μια Καναδική εταιρεία να εκμεταλλευτεί ένα τεράστιο κοίτασμα που έχουν, με αντάλλαγμα royalties, φόρους κλπ, πράγμα που εξελίχθηκε σε μια μπίζνα που απασχολούσε αμέσως ή εμμέσως δεκάδες χιλιάδες πολίτες της χώρας.

 

Fast forward στο 2023/2024 λοιπόν, που συμβαίνει να είναι χρονιά εκλογών στη συγκεκριμένη χώρα. Το σενάριο που άκουσα λοιπόν υποστηρίζει πως η αντιπολίτευση για προφανείς λόγους άρχισε να κατεβάζει κόσμο στο δρόμο ενάντια στο ορυχείο με πρόσχημα το κλασικό «ξεπουλήσατε τον εθνικό μας πλούτο στους ξένους, να κάνουμε μια κρατική εταιρεία να εκμεταλλευθεί το ορυχείο, έξω οι ξένοι». Μαζί και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις με τα επίσης κλασικά επιχειρήματα(αυτό μου θυμίζει την ιστορία με το Βοτανικό και τους κορμοράνους). Όλοι αυτοί μαζί, προσέφυγαν στο ΣτΕ του Παναμά, το οποίο στα τέλη Νοεμβρίου του 2023 κήρυξε το νόμο αντισυνταγματικό και η κυβέρνηση αναγκάστηκε να κλείσει το ορυχείο. Επειδή όμως οι ιδιωτικές εταιρείες δεν είναι τίποτα χτεσινοί, ούτε τίποτα ανεπάγγελτοι του κομματικού σωλήνα, ουσιαστική δικαιοδοσία για την υπόθεση δεν έχει το δικαστήριο του Παναμά, αλλά το εμπορικό δικαστήριο της Νέας Υόρκης όπου και οι Καναδοί προσέφυγαν εν τω άμα. Αν λοιπόν η κυβέρνηση του Παναμά χάσει την υπόθεση, τότε οι Καναδοί θα μπορούν να απαιτήσουν αποζημειώσεις πολλών δισεκατομμυρίων.

 

Πού κολλάει όλο αυτό με το Κανάλι? Κολλάει στο ότι με το ορυχείο κλειστό και με την κυβέρνηση να έχει πλεόν μηδέν έσοδα από εκεί, ξαφνικά βρέθηκαν αντιμέτωποι με μια τεράστια τρύπα στον προυπολογισμό τους και για φέτος αλλά και τα τα επόμενα 20 χρόνια, χρονικό διάστημα για το οποίο είχε παραχωρηθεί το ορυχείο στην Καναδική εταιρεία. Οπότε μια υπαρκτή πτώση της στάθμης του ύδατος στο κανάλι, αποφάσισαν να την πολλαπλασιάσουν σε επικοινωνιακό επίπεδο για να προκαλέσουν όλο αυτό το χάος και διαμέσω των δημοπρασιών των slots για το πέρασμα του Καναλιού, να βγάλουν τα σπασμένα από το ορυχείο. Τραβηγμένο? Η κρίση δική σας. Πρίν την κάνετε όμως, να προσθέσω το εξής: άκουσα πρίν 2-3 εβδομάδες για ένα πλοίο(καμία σχέση με Ελλάδα) που μπαίνοντας στο Κανάλι, μαζί με τον πλοηγό επέβη και υπάλληλος του Υγειονομείου. Αφού λοιπόν άρχισε το μπές-βγές στις βαρδιόλες ο πιλότος αφήνοντας ανοιχτές τις πόρτες της γέφυρας, εμφανίζεται στη γέφυρα το Υγειονομείο. Και κάνει μέτρηση της θερμοκρασίας στη γέφυρα, η οποία ήταν προφανώς(αφού οι πόρτες είχαν ανοίξει) υψηλότερη από κάποιο όριο θερμοκρασίας που έχει θέσει ο Παναμάς. Επί τόπου, 120 χιλιάδες δολλάρια πρόστιμο στο πλοίο. Ταρίφα. Άρχισαν να το ψάχνουν οι πλοιοκτήτες μέσω του P&I τους, τελικά συνειδητοποιούν πως δεν είναι ένα ή δύο αλλά δεκάδες τα πλοία που έχουν πέσει θύματα της ίδιας κομπίνας τον τελευταίο καιρό. Και τα 120 χιλιάρικα ακατέβατα. Μαθαίνω δε πως το international group των P&Is έχει παρέμβει στις τοπικές αρχές. Προφανώς λοιπόν και εδώ μαζεύουν χρήματα μέσω οργανωμένης κρατικής απάτης.

 

Αλήθεια, ψέμματα, δεν ζώ στον Παναμά για να ξέρω. Το όλο σκηνικό όμως μου θυμίζει και άλλη γνωστή μου χώρα:D, οπότε απίθανο δεν ακούγεται.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...