Jump to content
Shipfriends

Κασταλία (IMO 7350442)


Recommended Posts

ST. TROPEZ Auctioned

September 14: The 1975-built casino cruise ship ST. TROPEZ, (ex CASTALIA, SCANDIVANIA SAGA, PRIDE OF SAN DIEGO, TROPIC STAR II, EMERALD EMPRESS, SOFIA, ENCHANTED SUN, TALISMAN, MANISTAL) which ceased trading in May and has been anchored off Fort Lauderdale beach with occasional visits to Port Everglades since mid-June, was auctioned yesterday in the lobby of the Broward County Courthouse, Florida and fetched US$3.8 million. The ship was ordered sold at the courthouse to satisfy creditors. 26 crew remained on board while the auction was arranged, while the rest of the crew of about 140 were flown home to various foreign countries. Daniel Chui, a managing director of V. Ships Group, was the reported as the high bidder but declined to comment. V. Ships, best known for managing the marine and technical functions on ships, is not generally a ship owner of but has a division that buys, sells and charters ships on behalf of their clients. It was speculated the ship could be profitably repositioned to the New Orleans area, where the recent hurricane destroyed most of the floating casinos


πηγη: maritime matters


παραταση ζωης για εναν παλιο μας γνωριμο

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 9 months later...

Για να δουμε και τις εξελιξεις οσον αφορα το Κασταλια:

Το ρεζουμε της παραπανω ιστοριας για οσους βαριουνται η δε την παλευουν με τα φραγκολεβαντινικα(που λεει κι ο Νηρεας:D ), ειναι οτι στο πληρωμα οφειλονται δεδουλευμενα πανω απο 200,000 USD με συνεπεια να προχωρησουν σε κατασχεση του πλοιου. Γιατι κατι μου λεει πως μεχρι εδω ηταν το Κασταλια?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

συμφωνα με ποστ του (broker?) Tom Schneider, στο FoSE, το πλοιο πωλειται. (η ειδηση ειναι οτι υπαρχει ακομηB))

ειναι στο Freeport στις Μπαχαμες, πωλειται "ως εστι και ευρισκεται", επιπλωμενο, με εκατονταδες κουλοχερηδες, καζινομηχανες κλπ φορτωμενο:P.

ο ΤS λεει οτι εχουν ξεκινησει διαδικασιες εναρμονισης με Solas 2010 και το 90% του ξυλου εχει... ξηλωθει.

το πιο ωραιο ειναι οτι το καραβι παρακολουθειται απο τον Ελληνικο Νηογνωμωνα

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Κριμα. Πολυ ομορφο καραβακι. Ισως απο τα ποιο ομορφα made in Greece. Και γω που νομιζα οτι τη γλιτωσε μετα το δεξαμενισμο του στο Freeport τον Ιουνιο. :(

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Γνωρίζει κανεις τίποτα για την τύχη του αδελφού πλοιου (αν δεν κάνω λάθος) Acquarius?

Και τα δυο ήταν από τα ποιο όμορφα πλοία που ναυπηγηθηκαν στην Ελλάδα και δούλεψαν στο Αιγαίο αλλα και σε όλους τους ωκεανούς.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ένα ακόμη δείγμα των δυνατοτήτων της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Κρίμα που τα οικονομικά δεδομένα της εποχής του το έδιωξαν από τα ελληνικά νερά νωρίς:

gallery_2126_36_271088.jpg

Link to comment
Share on other sites

και η κακοδιοικηση και οι ατυχεις επιλογες της ΕΛΜΕΣ.

χτιστηκε για μεικτο ρολο κρουαζιεροπλοιου και ferry και απετυχε και στα δυο. ηταν πολυ αργο (με το ζορι επιανε τα μιλια) και γενικως υστερουσε σε πολλα απεναντι στους ανταγωνιστες του

Link to comment
Share on other sites

Ήταν πάντως ένα πολύ όμορφο πλοίο, τουλάχιστον όσον αφορά τις ναυπηγικές του γραμμές. Προσωπικά, μαζί με το ΕΓΝΑΤΙΑ, τα θεωρώ ως τα ομορφότερα επιβατηγά που κατασκευάστηκαν ποτέ από "Ελληνικά χέρια".

Link to comment
Share on other sites

Να αναφέρουμε οτι το ΚΑΣΤΑΛΙΑ κατασκευάστηκε στην Κυνόσουρα της Σαλαμίνας, όπως μπορούμε να διαβάσουμε από το βιβλίο του κ. Απόστολου Δόμβρου, "Ιστορίες από το Πέραμα".

Το σκάφος χτίστηκε στα ναυπηγεία της Κυνόσουρας, τα Kynosoura Dockyards, επί το αγγλικότερο, που ανήκαν στο μεγαλοεπιχειρηματία και εφοπλιστή Διαμαντή, με συνεταίρους τους ναυπηγούς Ερμογένη και Νέγκα.

Ο κ. Δόμβρος έχει συμπεριλάβει το πλοίο στο βιβλίο του, σε ένα κεφάλαιο υπό τον τίτλο "Παράξενες καθελκύσεις στο Πέραμα", όπου εκτός από την καθέλκυση του, αναφέρεται και σε αυτές των ΑΝΝΑ - ΜΑΡΙΑ και ΕΛΛΗ. Διαβάζουμε :

Το Καστάλια, όπως και το Έλλη, ήταν καράβια που εξόπλισε το γραφείο μου, η Technoship, ενώ με το Άννα - Μαρία δεν είχε ασχοληθεί καθόλου, γιατί η κατασκευή του προηγήθηκε της ιδρύσεως του.

Για να πάμε στο ναυπηγείο της Κυνόσουρας, πήραμε λάντζα από το Πέραμα. Ζυγώνοντας στο ναυπηγείο, λίγο πριν από την ώρα που ανέφερε το πρόγραμμα για την καθέλκυση, πέρασε πλάι μας ένα μισοτελειωμένο άβαφο καραβι. Δεν έδωσα σημασία. Όταν φτάσαμε όμως στο ναυπηγείο και το προς καθέλκυση σκάφος δεν υπήρχε πουθενά, καταλάβαμε όλοι ότι εκείνο που είχε περάσει πλάι μας ήταν το Καστάλια το οποίο φαίνεται ανυπόμονο, δεν μπορούσε να περιμένει την επίσημη τελετή της καθέλκυσης του και γλίστρησε μόνο του στη θάλασσα, μαλιστα χωρίς πρόβλημα.

Όλοι οι καλεσμένοι ρίχτηκαν αμέσως στα στρωμένα τραπέζια και, τρώγοντας και πίνοντας, ευχήθηκαν στους πλοιοκτήτες Γιαννουλάτο και Ρίγκα καλορίζικο. Ο ναυπηγός, ο Ανδρέας Ερμογένης, λίγο χλωμός από το σοκ, δεν άργησε να βρει το κουράγιο του και να πει το περίφημο : "Tι να σας κάνω, αργήσατε !"

Να σημειώσω τέλος στο ότι ο κ. Δόμβρος αναφέρει το πλοιο ως Καστάλια. Έχω την εντύπωση, ότι το σωστό είναι Κασταλία, όνομα που προέρχεται από την αρχαία πηγή στους Δελφούς.

Link to comment
Share on other sites

οσο ταξιδευε εδω παντως κασταλία το προφεραν και πραγματι στην πηγη των δελφων οφειλε το ονομα του.

η αληθεια ειναι παντως οτι για παρα πολλα πλοια, εχει επικρατησει ο λανθασμενος τονισμος, σαν "δανειο" απο την αγγλικη γλωσσα. (ιάλυσος, εξπρες ολύμπια, κλπ).

(το εχουμε ξανααναφερει) στη γραμμη του brindisi το Κασταλία εκανε το μεσημεριανο δρομολογιο (αφιξη στην πατρα 13.00 και αναχωρηση 17.00 και αντιστοιχα απο brindisi) εναλλαξ με το appia. (τα βραδυνα τα εκαναν εγνατια και espresso grecia). ελεγαν τοτε (γυρω στο 80-85 που ερχοταν εδω), οτι τη ναυπηγηση του ειχαν αναλαβει οι ιδιοι ανθρωποι που ειχαν αναβαλβει και την αποπερατωση του "αργοστολι".

το θυμαμαι να πρυμνιοδετει εξω απο τον σταθμο υποδοχης, στη "θεση του εγνατια", εκει που σημερα ειναι οι πλωρες των κοκκινων οταν δενουν στο 14. συνηθως φουνταρε και τις δυο "μουστακια". εμπαινε απο βορεια (στην αρχη η βορεια ηταν εκει που τωρα ειναι το εκκλησακι) φουνταρε πρωτα τη δεξια και στο κεφαλι του μωλου τριαντη (11) φουνταρε και την αριστερη. το χειμωνα 85-86 ξεχειμωνιασε στην πατρα παρεα με το ελλη του φραγκουδακη και εκ τοτε δεν το ξαναειδαμε εδω.

να επαναλαβω κατι, που το εχουμε ολοι πει πολλες φορες. τη 10ετια 65-75, ναυπηγηθηκαν παρα πολλα μεγαλα (για τα δεδομενα της εποχης) ferries, στην ελλαδα και δρομολογηθηκαν σε γραμμες εσωτερικου ή διεθνεις με αφετηρια ελληνικα λιμανια. και τοτε η ελλαδα ηταν φτωχη και ο δανεισμος ακομη δυσκολοτερος. σημερα το κρατος μας επιδοτει σαραβαλα στις αγονες αντι να επιδοτησει ή να διευκολυνει την ναυπηγηση νεων πλοιων σε ελληνικα ναυπηγεια.

Link to comment
Share on other sites

Το βαπόρι ξέφευγε από την καθιερωμένες ναυπηγικές γραμμές των Ελληνικών ακτοπλοϊκών της δεκαετίας του 1970. Το δίδυμο Ερμογένης-Νέγκας σχεδίασε επίσης το Ακουάριους το οποίο μοιράζεται κάποια κοινά στοιχεία με το Κασταλία. Γνήσιο τέκνο της χρυσής εποχής των ναυπηγήσεων του Περάματος με καινοτομίες και ανέσεις κρουαζιερόπλοιου. Μόνο η τσιμινιέρα έδειχνε εντελώς παράταιρη με το υπόλοιπο σχέδιο.

Ακολουθεί διαφήμιση Ινδικού χάλυβα ονομασίας προέλευσης Αλάνγκ.

5380994640_2fa111eecb_b.jpg5380995162_d5fee8c469_b.jpg

© Photos by Sameer Thakur

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Καμάρι της ελληνιΚής ναυπηγιΚής, τότε που μπορούσαν Και έχτιζαν πλοία στα ελληνιΚά ναυπηγεία οι έλληνες εργάτες με εξοπλισμό ελληνιΚής Κυρίως προέλευσης.

εδώ στην Βενετία,μετά την πώληση του απο την ελ.μεσ ως Stena Arcadia.

post-1854-0-77419800-1327325275_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 years later...

Ας αναβιωσουμε το θεμα με μια ομορφη φωτο ,με το πλοιο δεμενο στη Ροδο

Ομορφο βαπορι και πραγματικα ειναι αποριας αξιο που χαθηκε ολη αυτη η τεχνογνωσια στο χτισιμο πλοιων και πλεον στην καλυτερη να φτιαξουμε καμια παντοφλα

Το slide γραφει Σεπτεμβριος 1977

Link to comment
Share on other sites

Πάντα το θεωρούσα ως το πιο όμορφο πλοίο που ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα. Κρίμα που έμεινε μόνο λίγα χρόνια στα νερά μας. Πέρα από τα οικονομικά προβλήματα της ΕΛΜΕΣ που την υποχρέωσαν να δώσει τα "ασημικά" της, πρέπει να έπαιξε ρόλο και η μάλλον χαμηλή ταχύτητά του. 

Επιπλέον να πούμε ότι μπορεί και τα δυο πρώην Νήσος να είναι εξίσου όμορφα, αλλά το σχέδιο τους μας ήρθε απέξω. Ενώ το Κασταλία ήταν φουλ ελληνικό. 

Link to comment
Share on other sites

Για την εποχή του,1975 πρέπει να ήταν πολύ μπροστά.Και δεν είναι τυχαίο που μετά την ΕΛΜΕΣ έγινε κρουαζιερόπλοιο.Βλέπω είχε και καμπίνες κάτω από το γκαράζ.Η ντίσκο βρισκόταν πλώρα στο ντεκ 4 στο άνω κατάστρωμα του κυρίως γκαράζ.Πανέμορφο βαπόρι πραγματικά ενώ και η διαρρύθμιση των χώρων του μου άρεσε πολύ.Από ταχύτητα πιστεύω είχε τους 17 κόμβους,δεν ήταν και λίγο για την εποχή εκείνη.Ήταν το καλύτερο και μεγαλύτερο βαπόρι που ναυπηγήθηκε τη δεκαετία του 70 στην Ελλάδα.

Και όπως πολύ σωστά είπε ο proud πριν καμιά 10αριά χρόνια(που να ψάχνω τώρα το ποστ) έπρεπε το κράτος αντί να επιδοτεί δρομολόγια,να επιδοτεί ναυπηγήσεις.Και δουλειά θα υπήρχε στο κατασκευαστικό κλάδο και η Ελλάδα θα ναυπηγούσε βαπόρια.

Βάζω και το deckplan να υπάρχει από το φίλο @hhvferry

Castalia_mv (1).jpg

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...