Jump to content
Shipfriends

Το ναυάγιο του VLOC Stellar Daisy και τα ατυχήματα στα υπόλοιπα, μετασκευασμένα πρώην tanker, VLOC της Polaris


Recommended Posts

Φρέσκο από την Tradewinds:

 

Polaris VLOC 'broke in two' before sinking

Uruguayan navy cites crewman as saying bulker was breaking up after taking on water; 22 men remain missing.

April 2nd, 2017 11:54 GMT

 

A Polaris Shipping-owned very large ore carrier (VLOC) is believed to have broken in two before sinking off Uruguay with 24 crew members onboard.

The Uruguayan navy cited a text from a crew member on Friday as saying the 266,000-dwt Stellar Daisy (built 1993) was taking on water and breaking up.

A merchant vessel rescued two men in a life raft from the Polaris-owned bulker, but searches were continuing on Monday for 22 more missing men.

The VLOC was carrying a load of iron ore from Brazil to China when the crew issued a distress call reporting that the vessel was taking on water about 3,700 kilometres from Uruguay's coast.

The ship had six South Koreans and 18 Filipinos onboard, according to South Korean news agency Yonhap.

Rescuers said on Monday they had made little progress in finding survivors.

"The more hours pass, the less the chances are of finding them," Gaston Jaunsolo, the spokesman for the Uruguayan navy told Reuters.

He added that the ship split in two and sank.

The two rescued men told Uruguayan authorities that the captain alerted the crew that "water was entering" and that the ship was breaking.

The cause of the problem is not yet known. "It was not a complicated day for navigation," Jaunsolo told AFP.

Indications of a sinking

The navy had earlier said in a statement: "A ship observed an oil sheen and debris, in addition to smelling a strong petroleum odour, which indicates that the stricken vessel has sunk."

Four merchant vessels and a Brazilian military aircraft are also participating in the search.

Polaris Shipping executives authorised to speak on the sinking were unavailable to comment because they were in "emergency stations", a person who answered the phone at the company's Seoul headquarters told TradeWinds.

The Marshall Islands-flagged Stellar Daisy is classed by the Korean Register of Shipping and has protection-and-indemnity cover from Steamship Mutual.

 

Να τι λέει και το BBC

 

Αυτό που δεν αναφέρουν είναι πως το πλοίο ήταν με ναύλωση στον γίγαντα του σιδηρομεταλλεύματος, Vale. Είχε αποπλεύσει στις 26 Μαρτίου από το Terminal της Vale στο Guaiba Island, νοτιοδυτικά του Rio de Janeiro. 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Και μια ανατριχιαστική περιγραφή των συνθηκών του ναυαγίου από τους επιζώντες. Επειδή όμως η ζωή συνεχίζεται και ο θάνατος κάποιου δίνει ζωή σε κάποιον άλλον, να πούμε πως ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι το πλοίο ήταν μετασκευασμένο tanker σε dry bulk carrier. Με αφορμή το ατύχημα, ο ναυλωτής του πλοίου(Vale) σταμάτησε να ναυλώνει πλοία παρόμοιου παρελθόντος και αναλόγου ηλικίας. Αυτό λέγεται πως έδωσε ένα καλό rally στην αγορά του South Atlantic με συνέπεια ειδικά τα panamax να δούν νούμερα για fronthaul που δεν είχαν δεί για πάααααρα πολύ καιρό. 

 

Άλλη βρώμα της αγοράς αναφέρει πως έτερο πλοίο πλοικτησίας των Κορεατών της Polaris(που όποιος έχει δουλέψει μαζί τους, του έχει μείνει αξέχαστο), αναγκάστηκε να προσεγγίσει τη Νότιο Αφρική εκτάκτως, λίγες μέρες μετά το παραπάνω ατύχημα, ώστε να επισκευάσει κάποιο crack που είχε παρατηρηθεί καθ' οδόν από τη Βραζιλία σε ανάλογο ταξίδι με το Stellar Daisy. Μια ωραία ατμόσφαιρα.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Σε συνέχεια της τελευταίας παραγράφου του παραπάνω μηνύματος, αυτό. Τα νέα είναι πως οι φήμες στην αγορά αναφέρουν πως δεν είναι 1, αλλά 4-5 τουλάχιστον τα πλοία της Polaris που έχουν cracks και 5-6 συνολικά αν δεν είναι ήδη στα ναυπηγεία, ετοιμάζονται να κατευθυνθούν πρός αυτά επειγόντως. Κάτι που αναμένεται να έχει επίπτωση στην αγορά. Την ίδια στιγμή, ο αγλαός χρονοναυλωτής Vale που έχει στην κατοχή της ένα μεγάλο αριθμό τέτοιων πλοίων, ποιεί την νήσσαν. Αλλά θα έχουμε και σύνέχεια σε αυτό το θέμα. Η όλη ιστορία εξελίσσεται σε ξεβράκωμα όχι της Polaris, που έτσι κι αλλιώς είχε άσχημο όνομα στην αγορά, αλλά της Vale που τόσο ενδιαφέρεται για την ποιότητα των πλοίων της, αλλά και των Class Societies που αφήνουν να κυκλοφορούν τέτοιου είδους πλοία. Και στα 2 πλοία, ο Κορεάτικος Νηογνώμονας έχει δώσει πιστοποιητικά.

Link to comment
Share on other sites

Το πράγμα όσο πάει και σοβαρεύει, οι αρχές της Κορέας έκαναν επιδρομή στα γραφεία της Polaris. Υπάρχουν εκτιμήσεις πως με αφορμή το ατύχημα αυτό, να έχουμε και αλλαγή στους κανονισμούς.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Και φυσικά οι Βραζιλιάνικες αρχές στην Ponta da Madeira, δηλώνουν πως οποιοδήποτε Bulk carrier άνω των 18 ετών που είναι μετασκευασμένο από δεξαμενόπλοιο, θα περνά υποχρεωτικά PSC πρό της φορτώσεως. Μες στο safety culture αυτή η χώρα..:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Και φυσικά έχουμε και συνέχεια: Νέο κρούσμα πάλι με την Polaris, πάλι με μετασκευασμένο τάνκερ χτισμένο το 1994, το Stellar Samba πάλι ναύλωση στην αμαρτωλή Vale η οποία ενώ έχει γίνει όλος ο χαμός που περιέργραψα παραπάνω, εξακολουθεί να χρησιμοποιεί υπερήλικα πλοία:

http://gcaptain.com/polaris-very-large-ore-carrier-adrift-off-brazil-after-fire/ 

 

Edited by proud_ionian
τεχ βοηθεια
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ακόμη και στην Κορέα, η δικαιοσύνη κινείται με γρηγορότερους ρυθμούς απ’ ότι στην Ευρώπη. Η υπόθεση του Stellar Daisy εκδικάστηκε ήδη σε πρώτο βαθμό, με το αφεντικό της Polaris να λαμβάνει ποινή φυλάκισης 6 μηνών με ένα έτος αναστολή. Κρίθηκε ένοχος γιατί απέκρυψε τα προβλήματα ασφαλείας που είχε το πλοίο, από την άλλη βέβαια δεν θεωρήθηκε υπεύθυνος για το ναυάγιο. Η απόφαση προφανώς δεν άφησε ικανοποιημένες τις οικογένειες των θυμάτων και πάμε πια σε δεύτερο βαθμό.

Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to VLOC Stellar Banner || Ατύχημα και κλίση στον ατλαντικο
  • proud_ionian changed the title to VLOC Stellar Banner || Εισροή υδάτων και παραλίγο ναυάγιο στο Νότιο Ατλαντικό
  • 1 month later...

Τρία ολόκληρα χρόνια μετά τη βύθιση του Stellar Daisy, η Vale ξύπνησε και σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds υιοθετεί "μια καινούρια προσέγγιση στο risk management" και ανακοινώνει πως θα απεμπλακεί από 25 VLOC που είναι μετασκευασμένα tankers. Συγκινούμαι πραγματικά βλέποντας αυτόν τον καλοκάγαθο μεταλλευτικό γίγαντα να κάνει τέτοιες ενέργειες που προάγουν την ασφάλεια, ενάντια στα κέρδη τους σαν εταιρεία. Δεν μας λένε ούτε ποιά είναι τα πλοία, ούτε πότε πρόκειται να γίνει αυτό. Μπορεί για παράδειγμα ένα από αυτά να τελειώνει η ναύλωσή του σε 5 χρόνια :rolleyes:.

 

Υπάρχουν βέβαια και αυτοί οι σουρουκλεμέδες:D που δεν πιστεύουν λέξη απ' όσα λέει η συγκεκριμένη εταιρεία. Λένε μάλιστα πως τα γραφεία της Vale είναι η παγκόσμια πρωτεύουσα της Υποκρισίας, γιατί το παραπάνω δεν έχει καμία σχέση με το safety, μια έννοια που η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αποδείξει σταθερά και διαχρονικά πως την έχει γραμμένη στον πάτο... του ισολογισμού της. Αντιθέτως λέγεται πως η πραγματική αιτία του "απεταξάμην τα μετασκευασμένα tankers" είναι ένας συνδυασμός του αυξημένου κόστους του καινούριου καυσίμου και της πολύ χαμηλής αγοράς αυτήν τη στιγμή. Με λίγα λόγια, είναι η κατάλληλη στιγμή να πάρουν στο στόλο τους πολύ πιο οικονομικά πλοία από τα συγκεκριμένα όσον αφορά την κατανάλωση και σε πολύ καλύτερες τιμές.

 

Εγώ δεν είμαι βέβαια είς εξ' αυτών των σουρουκλεμέδων:D, οπότε σας καλώ να ενώσετε τις προσευχές σας μαζί με τη δική μου για ευημερία και μακροημέρευση του εν Βραζιλία μεγάλου προστάτη του safety και των ναυτικών.

Link to comment
Share on other sites

@Nick the Greek Η Vale δεν θα κάνει phase out για λόγους ασφαλείας η για το ότι αυτά τα 25 είναι παλιά βαπόρια.. Το κάνει γιατί δεν τις βγαίνουν τα νούμερα με το demand που υπάρχει τώρα και τα forecasts. Ούτως ή άλλως το δήλωσε.. "There are plenty of Capes around" έξοδα πάει να κόψει.. Και όχι για να τονώσει την αγορά των Capes 😂 όπως τόλμησε να πει στέλεχος της

Τώρα για την άλλη εύλογη ερώτηση που έκανες για το πότε σκοπεύει να τα διώξει την απάντηση την έδωσαν προχτές.. 

phased out or substituted” either through early termination or by the amendment of existing contracts.

 

Όπως και να έχει τα Valemax θα παραμεινουν και αν ανέβει το demand θα βρει κάνα VLCC να το ξανάμετατρέψει. 

Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to VLOC Stellar Banner || Εισροή υδάτων και εν τέλει ναυάγιο στο Νότιο Ατλαντικό
  • 2 weeks later...
On 5/31/2018 at 4:11 PM, Nick the Greek said:

Και φυσικά έχουμε και συνέχεια: Νέο κρούσμα πάλι με την Polaris, πάλι με μετασκευασμένο τάνκερ χτισμένο το 1994, πάλι ναύλωση στην αμαρτωλή Vale η οποία ενώ έχει γίνει όλος ο χαμός που περιέργραψα παραπάνω, εξακολουθεί να χρησιμοποιεί υπερήλικα πλοία:

http://gcaptain.com/polaris-very-large-ore-carrier-adrift-off-brazil-after-fire/ 

 

το stellar samba πρεπει να εχει κοπει

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 8/7/2017 at 6:21 PM, Nick the Greek said:

πως οποιοδήποτε Bulk carrier άνω των 18 ετών που είναι μετασκευασμένο από δεξαμενόπλοιο, θα περνά υποχρεωτικά PSC πρό της φορτώσεως. 

 

On 5/31/2018 at 4:11 PM, Nick the Greek said:

Νέο κρούσμα πάλι με την Polaris, πάλι με μετασκευασμένο τάνκερ χτισμένο το 1994,

 

 

On 3/1/2020 at 12:54 PM, proud_ionian said:

σε αντιθεση με τα αλλα  2 που ηταν μετασκευασμενα VLCCs των 90s (μετασκευασαν καμια δεκαρια αδερφα στα μεσα των '00s)

 

On 5/1/2020 at 12:23 PM, Nick the Greek said:

ανακοινώνει πως θα απεμπλακεί από 25 VLOC που είναι μετασκευασμένα tankers.

αλλο ενα απο τα μετασκευασμενα VLCC των 90s το Stellar Eagle (IMO 9044229), μας αφησε χρονους και αναπαυεται εδω και λιγες μερες στο Gadani.

https://www.facebook.com/746795035/videos/582171889898465

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Από το δικαστήριο του Busan της Κορέας βγήκε και η απόφαση για το ναυάγιο του Stellar Daisy. Όπως περίμεναν όλοι όσοι εξ’ ημών έχουν δουλέψει με την Polaris κατά καιρούς, ήταν σίγουροι πως κάτι άσχημο είχαν κάνει. Και έτσι είναι δυστυχώς, φαίνεται πως είχαν εγκαταστήσει κάποιο έξτρα παράνομο τάνκι για την αποθήκευση wastewater(δεν αναφέρει τι ακριβώς το άρθρο). Αυτό χωρίς φυσικά να ενισχύσουν τo κύτος του πλοίου, κάτι που από τα συμφραζόμενα του άρθρου φαίνεται να οδήγησε στην καταστροφή. Το δικαστικό κομμάτι του συμβάντος συνεχίζεται με διάφορους υψηλόβαθμους υπαλλήλους της Polaris να είναι στο στόχαστρο.  

 

Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to Το ναυάγιο του VLOC Stellar Daisy και τα ατυχήματα στα υπόλοιπα, μετασκευασμένα πρώην tanker, VLOC της Polaris
  • 2 months later...

Πίσω από τα σίδερα τελικά για 3 χρόνια ο CEO της Polaris, μαζί με άλλα δύο μεγαλοστελέχη, οι οποίοι έκρινε το δικαστήριο ότι απέτρεψαν τις απαραίτητες επισκευές που έπρεπε να γίνουν στο πλοίο, πρός όφελος των κερδών. Μπορεί κανείς να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει και με τις ποινές και με το ύψος τους αλλά το σημαντικό είναι ότι γίνεται διερεύνηση και δεν σταματά στα κατώτερα κλιμάκια και τα εξιλαστήρια θύματα. Σκεφτείτε πως στην Ελλάδα αντίστοιχα, παραλίγο να γίνει ύφαλος για καταδύσεις το Πάτμος και δεν έγινε καν διερεύνηση. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...