Jump to content
Shipfriends

Κάρυστος (IMO 6819611)


Recommended Posts

Καλώς σας βρήκα !!! Καιρό τώρα με ταξιδεύετε και είπα ''σεμνά και ταπεινά'' να μπώ στην συντροφιά σας. Υπάρχει μήπως κάτι νεότερο για το ΚΑΡΥΣΤΟΣ - ΕΧ. ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ ? (TRACARRIER ??? έλεος .....). Σας στέλνω και μια φώτο του ...προιστορική, τότε που καπετάνιος του ήταν ο Θανάσης Νόβας. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

post-929-128326964443_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Κανενα νεοτερο δεν υπαρχει. Το πλοιο παραμενει σφιχταγκαλιασμενο στη ραδα του Περαματος με το ομοσταυλο του Trabunker, ζωντανα-νεκρα μνημεια της τρανταχτης αποτυχιας του πλοιοκτητη τους.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την απάντηση. Να πώ για την ιστορία ότι είναι ένα καράβι που έκανε για 30 περίπου χρόνια την γραμμή Ραφήνα - Κάρυστος και είχε ταυτιστεί με αυτή, όταν αρκετά καράβια (Αιγεύς, Καστριανή Κέας, Εξπρές Κάρυστος, κ.α.) δεν μπόρεσαν να μείνουν για αρκετό καιρό. Ισως το φάντασμα του να ταξιδεύει ακόμα τις νύχτες στο Κάβο Μαντέλο και να στοίχειωσε την γραμμή αφού κάποιες προσπάθειες να μπουν στην θέση του το Εύβοια Σταρ ή το Αρτεμισία δεν απέδωσαν. Εγώ πάντως κάθε φορά που θα βρεθώ στην Κάρυστο, ασυνείδητα στήνω αφτί για να ακούσω τον βόμβο από τις μηχανές του που ακουγόταν στο λιμάνι πριν καν ''σκάσει μύτη"" (περίπου μισή ώρα πριν δέσει).

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα είχαμε στο σχολείο μια εκδήλωση για την "Ιστορία του Λιμανιού της Ραφήνας". Μεταξύ άλλων, ένας καθηγητής διάβασε ένα κείμενο για την παλιά Ραφήνα, όπου μεταξύ άλλων σημείωσε ότι πολλές μανάδες συνήθιζαν να λένε στην Κάρυστο: "άνοιξε το στόμα σου σαν το "Πόρτο Λάφια".

Μια φωτογραφία της μοναδικής του πλώρης ααφιερωμένης εξαιρετικά σε όλους εσάς.

post-360-128326964452_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Εξαιρετικά αφιερωμένο στους : ΓιάννηςΑ340, Cortomaltese, nautikos, και σε όλους τους shipfriends που το μέγεθος και η ταχύτητα ενός σκαριού δεν είναι ο βασικός λόγος για να το αγαπήσουν.:D

Το Κάρυστος ( Πόρτο Λάφια το πρώτο του όνομα ) ναυπηγήθηκε το 1969 στο Πέραμα στο ναυπηγείο Σωτηριάδη.

Ξεκίνησε σαν παντόφλα αλλά επειδή ναι μεν μπορούσε να πηγαίνει Μαρμάρι αλλά όχι Κάρυστο σαν ανοικτό, (λόγω απόστασης) μετασκευάστηκε στην μορφή που το ξέρουμε.

Το ξεκίνησαν Μαρμαριώτες ( κάποια κοινοπραξία φαντάζομαι ) σε συνεργασία με κάποιον Γούση στον οποίο λίγο αργότερα πέρασε όλη η πλοιοκτησία.

Εχει δύο μηχανές MACH των 1200 ίππων εκάστη και ενώ οι προδιαγραφές του ήταν τα 15 μίλια, κάποια προβλήματα στην κατασκευή το έκαναν να πηγαίνει με 12-13. Η τσιμινιέρα του είναι διακοσμητική και οι ...εξατμίσεις:D του είναι στα πλάγια. Γύρω στα 1982-83 έκανε μετασκευή στο Πέραμα, και μεγάλωσε το γκαράζ του (περίπου 10 - 15 παραπάνω Ι.Χ.) στην θέση που παλιά ήταν το μπαρ το οποίο το ανέβασε στο πάνω deck δίπλα στο σαλόνι.

Μετά τον Γούση σαν Πορτο Λάφια, πέρασε στον Γούτο ( GOUTOS LINES ) και μετονομάστηκε σε Κάρυστος ( 1983 ? ) και κατόπιν στον Γιάννη Μιλιλή ( MILILIS LINES ) ό οποίος έκανε και καπετάνιος του, και στον οποίο παρέμεινε μέχρι και το τέλος ( ωιμέ:D )

Για πολλά χρόνια καπετάνιος του ήτανε και ο Θανάσης Νόβας ο οποίος τολμώ να πω ήταν και ο πιο αγαπημένος στους Καρυστινούς ( έμπαινε και έβγαινε παντα στο λιμάνι σφυρίζοντας με την μπουρού, συνήθεια που έλειψε αρκετά όταν αποσύρθηκε ). Το Κάρυστος ήταν (sorry είναι ακόμα) καλοτάξιδο καράβι αλλά δύσκολο στις μανούβρες στο λιμάνι με αέρα, και όσοι ξέρουν από Κάρυστο ξέρουν και από αέρα. Το τέλος του ήρθε σχεδον μετά το ναυάγιο του Σαμινα ( θυμάστε τι γινόταν τότε με τα παλιά σκαριά ) αν και ο Θανάσης Νόβας μου είπε ότι ''ήταν πια καιρός του''.

ΥΓ: Δείτε και μερικά ωραία μοντέλα του, για το virtual sailor.

Link to comment
Share on other sites

Αφιερωμένο, επίσης, εξαιρετικά σε όλους σας. Το "Κάρυστος" - σημαντικό κομμάτι της Ιστορίας του Λιμανιού της Ραφήνας.

Ακόμα, και σε μια εκδήλωση που κάναμε σε ένα σχολείο της Ραφήνας για την Ιστορία του Λιμανιού της Ραφήνας το "Πόρτο Λάφια" είχε σημαντική θέση.

Εδώ το καλοκαίρι του 1995.

post-360-128326964631_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Αφιερωμένο, επίσης, εξαιρετικά σε όλους σας. Το "Κάρυστος" - σημαντικό κομμάτι της Ιστορίας του Λιμανιού της Ραφήνας.

Ακόμα, και σε μια εκδήλωση που κάναμε σε ένα σχολείο της Ραφήνας για την Ιστορία του Λιμανιού της Ραφήνας το "Πόρτο Λάφια" είχε σημαντική θέση.

Εδώ το καλοκαίρι του 1995.

Αχ ευχαριστώωωωω. Νάξερες πόσο με συγκίνησες. Τι πάθος έχω με αυτό το καράβι. Τι σχέδιο. Τι έργο τέχνης. Τι αναλογίες. Τι καμπύλες. Μια ζωή .Το θυμάμαι από τότε που έκανε Ραφήνα -Στύρα. Πώς έτρεχα να το δω όταν εχρόταν στα Στύρα στις 9.40 κάθε πρωί και εγώ 5 χρονών έκανα καλοκαιρινές διακοπές εκεί.

Σχεδιάστηκε ως παντόφλα και έγινε έτσι τελικά ή κατασκευάστηκε αρχικά ως παντόφλα; Έκανε δρομολόγιο ως παντόφλα ποτέ; Έχω δει τη φωτό της καθέλκυσης που είχε στο κάτω σαλόνι μπαρ πριν τη μετασκευή του 1983 και το δείχνει να πέφτει στο νερό ως κλειστού τύπου.

Link to comment
Share on other sites

...Σχεδιάστηκε ως παντόφλα και έγινε έτσι τελικά ή κατασκευάστηκε αρχικά ως παντόφλα; Έκανε δρομολόγιο ως παντόφλα ποτέ;...

Αναφέρω πιο πάνω ότι το Πόρτο Λάφια ξεκίνησε να φτιάχνεται ως παντόφλα. Δεν γνωρίζω αν οι Μαρμαριώτες ξεκίνησαν να το φτιάχνουν σαν παντόφλα και στην πορεία σκέφτηκαν ότι δεν θα μπορούσε να πηγαίνει Κάρυστο οπότε το συνέχισαν σαν κλειστό ή αν το αγόρασαν σαν παντόφλα και του κάνανε μετασκευή. Το σίγουρο είναι ότι σαν παντόφλα δεν ταξίδεψε ποτέ από Ραφήνα και ούτε το θυμάται έτσι κάποιος παλιός Καρυστινός. Οντως το είχα ξεχάσει ότι πήγαινε και Στύρα πριν ''ανοίξει'' η Αγία Μαρίνα. Πάντως το ότι ανέβασαν το μπαρ δεν ήταν κακό τελικά (ακόμα θυμάμαι τις κάπως απότομες σκάλες). Κι ένα ...κουίζ για όποιον ξέρει να μου απαντήσει : Το Πόρτο Λάφια πήρε το όνομα του από τον ομώνυμο οικισμό ανάμεσα Μαρμάρι και Στύρα, ή το αντίθετο ? (δεν την γνωρίζω την απάντηση.)

Link to comment
Share on other sites

Η απάντηση στο κουίζ είναι ότι προυπήρχε ο οικισμός με το όνομα ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ. Και το καράβι έκανε και δρομολόγια για υποψήφιους αγοραστές οικοπέδων στον οικισμό αυτό. Και έπιανε εκεί κάπου σε ένα μικρό βραχίονα. Έχω δει και φωτό τέτοια. Και μετά φαλήρισαν αυτοί και κατασχέθηκε το καράβι.Βγήκε σε πλειστηριασμό και το πήρε ο Γούτος.

Link to comment
Share on other sites

Με αυτό το πλοίο οι Καρυστινοί έρχονταν για χρόνια "μέσα" (εννοώντας τη Ραφήνα), ενώ όταν γύριζαν πίσω στην κάρυστο έλεγαν θα πάμε "πέρα". Γύρω στα 1998-1999.

post-360-128326964651_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Να πω και ένα αστείο ? Το Κάρυστος τα καλοκαίρια κάθε Παρασκευή

απόγευμα άλλαζε όνομα !!! Θυμάμαι πιτσιρικάς στην Κάρυστο, που

όταν φαινόταν στ' ανοιχτά να έρχεται όλοι λέγανε ''φάνηκε το ...κερατοβάπορο... !!!''

Ο λόγος για αυτήν την εβδομαδιαία μετονομασία:eek: οφειλόταν στο ότι

έφερνε όλους τους συζύγους, που λόγω της κοντινής απόστασης της

Καρύστου από την Αθήνα δούλευαν όλη την εβδομάδα στην πρωτεύουσα

και ερχόντουσαν να κάνουν Σαββατοκύριακο με την ..συμβία και τα τέκνα

που παραθέριζαν:D:confused::)

Link to comment
Share on other sites

Και επειδή πολύ στις αναμνήσεις το ρίξαμε, να πούμε ότι

το καραβάκι μας ΑΝΤΕΧΕΙ ακόμα..... Σημερινή

φωτογραφία από το Πέραμα.

Υ.Γ. Φήμες που υποστηρίζουν ότι στο μικρό βαρκάκι μπροστά

στο Κάρυστος βρίσκεται ο ΓιάννηςΑ340 ...μεταμφιεσμένος

σε περαστικό ψαρά, κρίνονται ως ανυπόστατες.:eek::D:confused:

post-929-128326964654_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Μπα. Δε βρίσκομαι εγώ. Είμαι σπίτι και βλέπω τις υπέροχες φωτό που βάζετε όλοι.Αλλά πάλι τρακαρισμένη είναι η πλώρη ; Τη βλέπω ξεχειλωμένη. Θυμάμαι μια φορά το 1989 αν θυμάμαι που στούκαρε στη Ραφήνα και ξαναφτιάξαν τη μισή πλώρη από την αρχή.

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα το σημαντικό είναι ότι το βαπόρι ζει και αναπνέει. Αλλά επειδή το συγκεκριμένο πλοίο έχει γράψει μια μεγάλη ιστορία και ευχόμαστε όλοι να τη συνεχίσει (όπου με το καλό πάει) καλό είναι να μοιραζόμαστε κάποια στιγμιότυπα ή κάποια βιώματα από το παρελθόν του (και ελπίζουμε και από το μέλλον του). Εδώ, για παράδειγμα, είναι η μοναδική του πρύμνη (αφού, άλλωστε είχε και μια μοναδική πλώρη) σε ένα ταξίδι από Ραφήνα για Μαρμάρι τον Οκτώβριο του 1999.

post-360-128326964925_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα το σημαντικό είναι ότι το βαπόρι ζει και αναπνέει. Αλλά επειδή το συγκεκριμένο πλοίο έχει γράψει μια μεγάλη ιστορία και ευχόμαστε όλοι να τη συνεχίσει (όπου με το καλό πάει) καλό είναι να μοιραζόμαστε κάποια στιγμιότυπα ή κάποια βιώματα από το παρελθόν του (και ελπίζουμε και από το μέλλον του). Εδώ, για παράδειγμα, είναι η μοναδική του πρύμνη (αφού, άλλωστε είχε και μια μοναδική πλώρη) σε ένα ταξίδι από Ραφήνα για Μαρμάρι τον Οκτώβριο του 1999.

Υπέροχο. Το θυμάσαι που είχε παγκάκια και τέντες εκεί πριν τη μετασκευή;

Γύρω στο 1997 αν θυμάμαι κόψαν και τα σίδερα για τις τέντες που είχαν μείνει εκεί. Τι λεπτομέρεις θυμάμαι εεεε;

Link to comment
Share on other sites

Πρεπει ακομα να πουμε οτι την μελετη ,για την μαλλον πρωτοποριακη για την εποχη της ανοιγοκλειομενη πλωρη,την ειχε κανει ο ναυπηγος του πολυτεχνειου της βιεννης, κ.Γ. Παπανδροπουλος.Η ολικη σχεδιαση ομως ηταν του γιαννη σωτηριαδη ναυπηγου και ιδιοκτητη και των ναυπηγειων που χτιστηκε.Το πλοιο αρχικα ηταν να ονομαστει Μαρμαρι αλλα λογω οικονομικων προβληματων μπηκε συνεταιρος ο κ Χρηστος Γουσης μεγαλοοικοπεδουχος της Θεσεως πορτο λαφια στα στυρα ,και αυτος αλλαξε το ονομα για να προσελκθσει πελατες στα προς πωληση οικοπεδα του,που τοτε γινοταν χαμος.Τα ηλεκτρουδραυλικα συστηματα ηταν της Technoship του γνωστου Αποστολου Δομβρου.Ολα αυτα για να μαθουμε και τους καλλιτεχνες της εποχης σε μια ελλαδιτσα που την παλευε μονη της και τα πηγαινε μια χαρα

Link to comment
Share on other sites

...Θα τόνιζα, ιδιαίτερα, τη σχέση πλοίου και λιμανιού...

Ααααααα φίλε cortomaltese τώρα θα φάμε τα ...μουστάκια μας. Μπορεί το

πλοίο να το ξεκίνησαν Μαρμαριώτες, αλλά λεγόταν Κ Α Ρ Υ Σ Τ Ο Σ, ηταν το πλοίο ''αναφορά'' της Καρύστου, εκεί διανυκτέρευε όλα του τα χρόνια, εκεί έκανε το τελευταίο του ταξίδι, εκεί και έμεινε δεμένο στον

λιμενοβραχίονα όταν πια σταμάτησε μέχρι που πουλήθηκε, και στο κάτω-κάτω

το Μαρμάρι δεν έπασχε από πλοία (Μαρμάρι 1, Μαρμάρι Εξπρές κ.α.). Αααα όλα

κι όλα, μην με στεναχωρείς.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μεγάλο κομμάτι της ιστορίας του , ίσως το μεγαλύτερο ανήκει στο Μαρμάρι. Μη ξεχνάμε ότι τα πιο πολλά δρομολόγια τα έκανε στο Μαρμάρι και μάλιστα λίγο πριν φύγει από Ραφήνα πήγαινε μόνο Μαρμάρι .Καμιά άλλη φωτό ;

Link to comment
Share on other sites

Μια σημαντική φωτογραφία από την ωραία Κάρυστο του 1958.

Η λεζάντα γράφει: "Κάρυστος 1958. Το ατμόπλοιο ¨"ΡΕΝΑ" αναχωρεί για Ραφήνα (από το αρχείο Ζήση Ε. Μερζανάκη).

Η φωτογραφία υπάρχει στο βιβλίο "Μεταχριστιανική Κάρυστος. Ιστορικά στοιχεία 1-2000 μ.Χ." του Σταμάτη Παπαμιχαήλ (ΚΑΡΥΣΤΟΣ 2002).

Αφιερώνεται εξαιρετικά σε όλους τους φίλους Καρυστινούς και μη. Το βιβλίο μου το έδωσε φίλος Καρυστινός για την εργασία της Περιβαλλοντικής Ομάδας του σχολείου μας για την "Ιστορία του λιμανιού της Ραφήνας". Κανονικά πάει σε άλλο θέμα, αλλά νομίζω ότι εδώ θα το δούν σίγουρα αυτοί που ενδιαφέρονται. Αν υπάρχει ενδιαφέρον βρήκαμε και άλλες φωτογραφίες από παλιά πλοία που πέρασαν και από τη Ραφήνα και από την Κάρυστο.

post-360-128326965439_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...