Jump to content
Shipfriends

Εισροή υδάτων στο πλοίο Πρέβελης 03.02.2017


Recommended Posts

Εισροή υδάτων σημειώθηκε στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Πρέβελης» το βραδυ της Παρασκευής. Συναγερμός σήμανε στο θάλαμο επιχειρήσεων του κέντρου εμπορικής ναυτιίας όταν έφτασε το σήμα από τον πλοίαρχο του «Πρέβελης», το οποίο έπλεε νότια του Σαρωνικού Κόλπου, στην περιοχή του Αγίου Γεωργίου. 

Πάνω στο πλοίο βρίσκονται 127 επιβάτες και 67 άτομα πλήρωμα. Σύμφωνα με τον πλοίαρχο η κατάσταση είναι ελεγχόμενη, ενώ στην περιοχή επικρατούν άνεμοι εντάσεως 3 εως 4 μποφόρ. Άμεση ήταν η κινητοποίηση του λιμενικού σώματος, καθώς στην περιοχή έσπευσαν τρία πλωτά σκάφη, προκειμένου εφόσον χρειαστεί να παρέχουν βοήθεια στους επιβαίνοντες του πλοίο, το οποίο ιδίοις μέσοις κινείται με κατεύθυνση τον Πειραιά. 

ant1news

Link to comment
Share on other sites

Εστω οτι εισαι επιβατης και σου λενε μετα απο αυτο   πως  σε λιγακι  το πλοιο θα  ναι  αξιοπλοο.  Συνεχιζεις το ταξιδι σου  σαν  να μην τρεχει τιποτα? δηλαδη σαν  να σου  λενε  " εμπιστεψου  μας  αυτη τη φορα το πετυχαμε."

Link to comment
Share on other sites

o καπτα μακης, μπροστα σε αυτα που ζουμε, ηταν εταιρεια σκανδιναβικων προδιαγραφων.

να υποθεσω οτι γυρισε η πρεβελαρα, βαλαμε μια δυνατη αντλια μεσα και το διωξαμε παλι να κανει το δρομολογιο.

Link to comment
Share on other sites

Στα αξονικά του η εισροή όπως λέει και η ανακοίνωση του Λ.Σ. Οι επισκευές σ'αυτό το χώρο δεν ήταν ο κύριος λόγος που έμεινε το βαπόρι σχεδόν ένα μήνα πάνω στη δεξαμενή στο πρόσφατο survey του  ;

Ας ελπίσουμε να είναι το τελευταίο περιστατικό.

Link to comment
Share on other sites

δικιο εχεις, αλλα που να το βρεις

15 hours ago, proud_ionian said:

το πλοιο βγηκε απο επισκευη πριν λιγες εβδομαδες, οπου δοθηκε βαρος στα αξονικα.

 

 

ΥΓ: η ελπιδα πεθαινει τελευταια. με αυτον που ελπιζει

Link to comment
Share on other sites

Άλλη μια ιστορία ελληνικής πραγματικότητας, για γέλια και για κλάματα δηλαδή. Δεν έχω ιδέα ποιό ήταν ακριβώς το πρόβλημα του πλοίου, και δεν έχει σημασία άλλωστε. Εγώ αυτά που ξεχωρίζω είναι 2 πράγματα.

 

1) Το ΥΕΝ/ΛΣ μας ενημερώνει πως ένα πλοίο παρουσίασε εισροή υδάτων και πως επιστρέφει στον Πειραιά για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Και μετά τίποτε. Ούτε ποιό ήταν το πρόβλημα, ούτε πως αντιμετωπίστηκε, ούτε πως και υπό ποιές προυποθέσεις επετράπη στο πλοίο να συνεχίσει το δρομολόγιό του, μόλις 3 ώρες μετά την κινητοποίηση 3 πλωτών του ΛΣ για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος που προφανώς ήταν σοβαρό, για να αναγκαστεί το πλοίο να επιστρέψει. Το αν πέσει σε μια λακούβα η Maserati του χρήστη Polmyt και διαλύσει τα αμορτισέρ, δεν αφορά κανέναν εκτός από τον ίδιο και τους επιβάτες του που έπαθαν μετατόπιση σπονδύλων :P. Το να παρουσιάσει όμως εισροή υδάτων στα καλά καθούμενα ένα πλοίο που μεταφέρει κόσμο σε καθημερινή βάση στα ελληνικά νησιά, αφορά όλους. Οπότε θα έπρεπε να υπάρχει η κατάλληλη ενημέρωση στο επιβατικό κοινό. Από επίσημα χείλη, όχι από τον χρήστη Παναγία Εκατονταπυλιανή στο Shipfriends. Στην ιστοσελίδα της ΑΝΕΚ, εννοείται δεν υπάρχει τίποτε.

 

2) Για όσους έχουν εμπειρία από οπερέσιο σε ποντοπόρο ναυτιλία, είναι πασίγνωστο πως όταν υπάρχει όχι μόνο κάποιο ατύχημα αλλά ακόμα και παρ' ολίγον ατύχημα(near miss αγγλιστί), οι κατά τόπους Αρχές, Κλάση, vetting authorities, ζητούν από τους πλοιοκτήτες/managers αυτό που λένε root-cause analysis. Ζητάνε δηλαδή σε απλά λόγια μια ανάλυση του τι πήγε λάθος και φτάσαμε στο (παρ' ολίγον)ατύχημα, και φυσικά τι θα κάνει η εταιρεία ώστε να μην ξανασυμβεί, σε επίπεδο τόσο πρακτικό, όσο και θεωρητικό με την αναθεώρηση του ISM της. Σε αυτή την περίπτωση είχαμε εισροή υδάτων, όχι ένα ελαττωματικό χιτώνιο για παράδειγμα. Πως είναι δυνατόν κάτι τέτοιο να ξεκαθαρίζεται με τις Αρχές μέσα σε 3 ώρες, πραγματικά αφήνει άφωνο ακόμα κι εμένα, που έχω δεί τις Ελληνικές Αρχές σε πλήρη δράση.

 

ΥΓ: Δεν έχω την υπομονή να το πράξω, αλλά είμαι περίεργος αν κάποιος ανατρέξει στα σχετικά posts, πόσους σημαντικούς τράκους έχει δώσει το Πρέβελης τα τελευταία χρόνια στα κατά τόπους λιμάνια. Και μιλάμε για γεγονότα που έχουν ανακοινωθεί. Εύλογα αναρωτιέται κανείς λοιπόν, αν υπάρχει συσχετισμός. 

Link to comment
Share on other sites

Επειδή η ανακοίνωση του ΥΕΝ είναι αρκετά ασαφής, δεν σημαίνει ότι το πλοίο έβαζε νερά από κάποια τρύπα ή κάποια διαρροή στα αξονικό σύστημα στεγανοποίησης. Από ότι έχω καταλάβει έσπασε μια σωλήνα ψύξεως των κουζινέτων του ελικοφόρου άξονα. Όποτε άμεσα αφού το πλήρωμα απομόνωσε το δίκτυο νερού για τη ψύξη, σταμάτησε και η εισροή νερού. Οπότε ουδεμία σχέση έχει το χθεσινό περιστατικό με όλα αυτά τα περιστατικά που ανέφερε ο George και αναρωτήθηκε ο Nick The Greek. Τα περιστατικά των προσκρούσεων δεν σημαίνει ότι το πλοίο είναι ερείπιο άλλα ότι έχει αντικειμενικές δυσκολίες στη μανούβρα και σε δύσκολα λιμάνια της άγονης γραμμής!!

Link to comment
Share on other sites

Μόλις, αλλά κυριολεκτικά την ώρα που έγραφα το ποστ, είχα μια κουβέντα και έμαθα ότι το γεγονός παρουσιάστηκε λίγο πιο "ουάου" από ότι πραγματικά συνέβη πάνω στο πλοίο. Σταματώ εδώ γιατί ούτε μηχανικός είμαι, ούτε πλοίαρχος και προφανώς δεν ήμουν πάνω. Απλά ας το κρατήσουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας.

Για να απαντήσω όμως στο υστερόγραφο του Nick the Greek, από τις 27 Μαρτίου του 2009 που δρομολογήθηκε στην Κασοκαρπαθία, στο φόρουμ αλλά και επίσημα από το ΥΕΝ/ΛΣ έχουν αναφερθεί 11 προσκρούσεις (1 στο Δεσποτικό της Καρπάθου, 2 στη Ρόδο, 4 στην Κάσο, 2 στη Σαντορίνη, 1 στη Σητεία και 1 στην Ανάφη) και μία προσάραξη στη νησίδα Άσπρο ή Ασπρονήσι στη Σαντορίνη. Είχε κάτσει άλλη μία φορά το 2006 σε αμμώδη αβαθή στην έξοδο του λιμανιού του Ρεθύμνου.

Θυμάμαι τότε που θα πρωτοξεκίναγε τη γραμμή, υπήρχαν πολλοί που εξέφραζαν τις επιφυλάξεις τους για το κατά πόσο το πλοίο είναι το κατάλληλο για τα εν λόγω λιμάνια. 8 σχεδόν χρόνια μετά αν έκανα ένα σχόλιο, θα έλεγα πως τελικά το ΠΡΕΒΕΛΗΣ μπορεί να αναβάθμισε τη γραμμή αλλά υποβαθμίστηκε σαν πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Panagia Ekatontapiliani said:

 Οπότε ουδεμία σχέση έχει το χθεσινό περιστατικό με όλα αυτά τα περιστατικά που ανέφερε ο George και αναρωτήθηκε ο Nick The Greek. Τα περιστατικά των προσκρούσεων δεν σημαίνει ότι το πλοίο είναι ερείπιο άλλα ότι έχει αντικειμενικές δυσκολίες στη μανούβρα και σε δύσκολα λιμάνια της άγονης γραμμής!!

Α μπράβο. Συμφωνώ απολύτως. Γιατί όμως κι εγώ και τόσοι άλλοι οδηγηθήκαμε -λογικότατα- σε τέτοιους συνειρμούς? Γιατί πολύ απλά κανείς εξ' όσων οφείλουν να ενημερώσουν το κοινό, δεν το έπραξε. Κι όταν γίνεται τέτοιος ντόρος κι από την τηλεόραση με τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάστηκε το περιστατικό και κανείς δεν βγαίνει επίσημα σχεδόν 24 ώρες μετά να αποκαταστήσει την ακρίβεια των γεγονότων, ο καθένας μπορεί δικαίως να υποθέσει ό,τι θέλει. Είναι θεμελιωδώς λάθος το να ενημερώνεις εσύ ή ο καθένας από εμάς το κοινό για το τι πραγματικά έγινε, μετά από αυτό το περιστατικό όπως παρουσιάστηκε στα ΜΜΕ.

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Panagia Ekatontapiliani said:

 Από ότι έχω καταλάβει έσπασε μια σωλήνα ψύξεως των κουζινέτων του ελικοφόρου άξονα. Όποτε άμεσα αφού το πλήρωμα απομόνωσε το δίκτυο νερού για τη ψύξη, σταμάτησε και η εισροή νερού. 

 

33 minutes ago, George said:

Μόλις, αλλά κυριολεκτικά την ώρα που έγραφα το ποστ, είχα μια κουβέντα και έμαθα ότι το γεγονός παρουσιάστηκε λίγο πιο "ουάου" από ότι πραγματικά συνέβη πάνω στο πλοίο.

 

24 minutes ago, Nick the Greek said:

κανείς εξ' όσων οφείλουν να ενημερώσουν το κοινό, δεν το έπραξε. Κι όταν γίνεται τέτοιος ντόρος κι από την τηλεόραση με τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάστηκε το περιστατικό και κανείς δεν βγαίνει επίσημα σχεδόν 24 ώρες μετά να αποκαταστήσει την ακρίβεια των γεγονότων, ο καθένας μπορεί δικαίως να υποθέσει ό,τι θέλει. .

συμφωνω με τον Nick. το τι εχει καταλαβει ο π100 και το τι ειπαν στον george στην κουβεντα που ειχε, δεν εχουν καμια απολυτως σημασια.

εγω παλι μπορει να καταλαβαινω, οτι ξαναφυγε για να μη χασει η ΑΝΕΚ την επιδοτηση.

νομιζω οτι κανεις μας δεν εχει καταλαβει τη σοβαροτητα του γεγονοτος και δεν βοηθα σε τπτ να το απλοποιουμε και να το υποβαθμιζουμε.

εκτος και αν θεωρειται φυσιολογικο ενα πλοιο γεματο κοσμο να γυρνα πισω λογω εισροης υδατων και να ξαναφευγει χωρις να ιδρωνει το αυτι κανενος.

ακαταληπτα πραγματα

Link to comment
Share on other sites

Εμείς ήμασταν έξω από το πλοίο. Αλλά πριν από λίγο στο δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ, είδα στο ρεπορτάζ να μιλάνε κάποιοι επιβάτες και να μην φαίνονται καθόλου ανήσυχοι για το περιστατικό. Προφανώς το πλήρωμα φαινόταν πολύ ήσυχο για το συγκεκριμένο περιστατικό για να μεταδώσουν κάποια ανησυχία για το περιστατικό. Το βαπόρι πιστεύω ότι γύρισε πίσω για να επιθεωρηθεί από τις αρμόδιες αρχές ότι αποκαταστήθηκε το πρόβλημα και όχι ότι διάτρεχε κάποιο κίνδυνο!! Και φάνηκε από το track του πλοίο που φαίνεται ότι σταμάτησε μια μηχανή (έκοψε ταχύτητα) λίγο πριν κάνει ανάστροφη, έτσι ώστε να κάνουν τις απαιτούμενες ενέργειες και ελέγχους για να διακόψουν την εισροή υδάτων από τη σπασμένη σωλήνα, ενώ επέστρεψε στο Πειραιά με κανονική ταχύτητα.

Έχουμε δει πολλές φορές, οι εταιρείες να βγάζουν ανακοινώσεις μετά από περιστατικά προσκρούσεων, μηχανικών βλαβών, φωτιές, black out κλπ ατυχές περιστατικά?? Και εάν βγάλουν μια ανακοίνωση με τεχνικούς όρους και ναυτικές ορολογίες, λέτε θα το καταλάβουν πολύ??

Link to comment
Share on other sites

να μη βγαινει ποτε καμια ανακοινωση, ωστε να φανταζεται ο καθενας οτι θελει.

παραδεχομαι τον λυκουδη, που σε μια βλαβη του κεφαλονια, εβγαλε αμεσως ανακοινωση για το τι ειχε συμβει.

εδω δεν μιλαμε για μια απλη βλαβη, αλλα για πλοιο που επιστρεφει αρον αρον, συνοδεια πλοιων του λιμενικου.

αν ολα αυτα σας φαινονται λογικα και φυσιολογικα, πασο.

καθε 17 περιπου χρονια στην Ελλαδα γινεται κατι πολυ ασχημο στην ακτοπλοϊα.

ο λογος ειναι οτι στην αρχη μετα απο καποιο συμβαν ολοι ψαρωνουν και πανε... by the book, ενω σκληραινει και η νομοθεσια και μετα, σιγα σιγα, χαλαρωνουν τα πραγματα, γυρναμε στα συνηθισμενα, μεχρι να μας ξυπνησει το επομενο γεγονος και να επικαλουμαστε αη νικολες, κακοτυχιες και ηρωικους ψαραδες.

1947 χειμαρα, 1966 ηρακλειο, 1983 χρυση αυγη, 2000 σαμινα.

δεν θα στοιχηματιζα με τπτ οτι δεν θα υπαρξει επομενο, στη μπανανια που ζουμε και με τα διαφορα sulpicio που κυκλοφορουν.

Link to comment
Share on other sites

Νομιζω πως δε μπορει να κρινει καποιος το περιστατικο τη στιγμη που δεν ειναι παρων και δε γνωριζει τη σοβαροτητα της καταστασης.Το αποτελεσμα δειχνει πως η κατασταση ηταν ελεγχομενη.Αυτο φαινεται απο τη ταχυτητα επιστροφης του στον Πειραια καθως και απο την αμεση αναχωρηση μετα απο ελεγχο των αρμοδιων.

Link to comment
Share on other sites

@ Νομικός, δεν κρίνω τη βλάβη, εξ' αρχής ξεκαθάρισα πως ούτε ξέρω ποιά είναι η βλάβη. Κρίνω συμπεριφορές και πρακτικές. Από τη στιγμή που καλώς ή κακώς το θέμα βγήκε στα κανάλια σαν ένα μεγάλο emergency, σαν τέτοιο πρέπει να αντιμετωπιστεί επικοινωνιακά ανεξάρτητα αν η βλάβη είναι πως χάλασε ο φούρνος μικροκυμάτων στο μπάρ. Οι ίδιες οι Αρχές το χαρακτήρισαν de facto έτσι, στέλνοντας συνοδεία πλωτά μέσα. Έχεις δεί εσύ ποτέ το Ρομίλντα στις 500 βλάβες που είχε υποστεί, να γυρίζει στον Πειραιά συνοδεία πλωτών του ΛΣ? Δεν υπήρξε καμιά συνέχεια στην ενημέρωση. Οπότε ο καθένας μπορεί να δίνει όποια ερμηνεία θέλει.  

 

@ Π100: Δεν χρειάζεται να βγεί καμιά ανακοίνωση που να αναφέρει ορολογία του τύπου σεντινόνερα, φλάντζα, καραμουσάλι, μπουλμές. Χρειάζεται με απλά ελληνικά να λέει πως δεν ήταν παρά μια συνηθισμένη βλάβη κι ότι ουδέποτε απειλήθηκε η αξιοπλοία του πλοίου. Η κάτι σε αυτές τις γραμμές.

 

Για να το πάμε λίγο παραπέρα, στις σοβαρές ναυτιλιακές εταιρείες του εξωτερικού, υπάρχει πάντα μια ομάδα διαχείρισης κρίσεων, σε περίπτωση που προκύψει το οποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα. Πέρα από τους αντίστοιχους καπτά-Κώστα και μάστρο-Μήτσο, μέσα σε αυτές τις ομάδες υπάρχουν και άνθρωποι που ασχολούνται με το επικοινωνιακό κομμάτι, έτσι ώστε να περιορίσουν ή να αποτρέψουν την εμπορική ζημιά που μπορεί να υποστεί το όνομα μιας εταιρείας. Κομμάτι της δουλειάς αυτών των ανθρώπων είναι να χειρίζονται τα επικοινωνιακά θέματα με τέτοιον τρόπο, ώστε να μη δύνανται άνθρωποι σαν εμάς να κάνουν σενάρια. Σε τελική ανάλυση, αυτό που έμεινε στο γενικότερο κοινό, είναι πως ένα βαπόρι της ΑΝΕΚ έμπαζε νερά. Αν δεν θεωρούν οι της ΑΝΕΚ το γεγονός άξιο σχολιασμού, δεν ξέρω τι αξίζει σχολιασμού.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...