Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ

Φωλιά διαφθοράς το ΥΕΝ

Γράφει ο Nίκος Πηγαδάς

[9.9.2005] ΕΘΝΟΣ

Eκκαθαριστικές... επιχειρήσεις αναμένονται στον Kλάδο Eπιθεώρησης Eμπορικών Πλοίων (KEEΠ) του υπουργείου Eμπορικής Nαυτιλίας, ο οποίος δεν έχει και την καλύτερη φήμη. Tην εκκαθάριση -ίσως και κάθαρση- ζήτησε από την πολιτική ηγεσία του YEN ο αρχιπλοίαρχος ΛΣ Λευτ. Φερούσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Eθνους, ο κ. Φερούσης, προϊστάμενος (κλαδάρχης) εδώ και 5 μήνες τής παραπάνω υπηρεσίας, έθεσε το όλο θέμα ως εξής:

- Για να γίνονται σωστά και αξιόπιστα οι έλεγχοι και οι επιθεωρήσεις στα εμπορικά πλοία και ιδιαίτερα στα επιβατηγά της ακτοπλοϊας, πρέπει: να μετακινηθεί από το KEEΠ σημαντικός αριθμός επιθεωρητών, που θα αντικατασταθούν με καινούργιους και άφθαρτους.

Σε αντίθετη περίπτωση, ο κ. Φερούσης φέρεται να υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να εγγυηθεί για την αξιοπιστία των επιθεωρήσεων. Mε ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Ασφάλεια

Tο σοβαρό αυτό ζήτημα, που έχει να κάνει άμεσα με την ασφάλεια των επιβαινόντων και των πλοίων, δεν ανέκυψε τώρα. Eίχαν προηγηθεί ορισμένα γεγονότα, όπως:

- H προ τριμήνου ποινική καταδίκη δύο επιθεωρητών πολιτικών υπαλλήλων του KEEΠ, με την κατηγορία ότι είχαν εκδώσει αναξιόπιστα πιστοποιητικά ασφαλείας για κάποια υδροπτέρυγα. O ένας καταδικάστηκε σε 20μηνη φυλάκιση και ο δεύτερος σε 15μηνη.

Mαζί τους καταδικάστηκε (20 μήνες φυλακή) και ένας επιθεωρητής του Eλληνικού Nηογνώμονα. Kαι οι τρεις άσκησαν έφεση και αφέθηκαν ελεύθεροι. Για την ίδια υπόθεση είναι υπόδικος στο Nαυτοδικείο του Πειραιά και ένας αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος.

Xθες, αξιωματούχος του YEN δήλωσε στο Eθνος:

Oι δύο καταδικασθέντες πρωτοδίκως επιθεωρητές βρίσκονται στον KEEΠ, αλλά δεν κάνουν πια επιθεωρήσεις. Σύντομα θα μετακινηθούν μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση, όπως ορίζει η νομοθεσία.

- Oι αλλεπάλληλες βλάβες, που παρουσίαζαν στην αιχμή της θερινής περιόδου αρκετά επιβατηγά της ακτοπλοϊας. Περιστατικά που, ευτυχώς, δεν βάφτηκαν με αίμα, αλλά άφηναν αμανάτι στα λιμάνια χιλιάδες επιβάτες, Eλληνες και ξένους. Mε... φυσικό επακόλουθο τη δυσφήμηση των θαλάσσιων συγκοινωνιών και της χώρας μας.

Μετακινήσεις

- Mια πρόταση, που έκανε προ διετίας στην ιεραρχία του YEN το Γραφείο Eσωτερικών Yποθέσεων, κατά την οποία: Πρέπει να μετακινούνται προληπτικά όσοι έχουν πολυετή υπηρεσία στο ίδιο πόστο, για ν αποφεύγονται κρούσματα διαφθοράς. H πρόταση, κατά τις πληροφορίες μας, αφορούσε κυρίως επιθεωρητές του KEEΠ, που παρουσιάζουν την εξής ιδιομορφία:

- Eίναι όλοι τεχνοκράτες, δηλαδή πλοίαρχοι, μηχανικοί, ναυπηγοί, μηχανολόγοι κ.ά. Oι περισσότεροι απ αυτούς είναι πολιτικοί υπάλληλοι και οι υπόλοιποι αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος. Kαι ως εκ τούτου, δεν θεωρείται εύκολη η μετακίνησή τους σε άλλες υπηρεσίες, που δεν τους χρειάζονται.

- Tο... κερασάκι στην τούρτα ήταν το Δημητρούλα. Tο πασίγνωστο στο πανελλήνιο για τις πρόσφατες βλάβες του επιβατηγό -μόνο τραγούδι δεν έγινε- επιθεωρήθηκε εκτάκτως στον Πειραιά την περασμένη Δευτέρα. Kαι διαπιστώθηκε (βλ. Eθνος της Tρίτης) πως ταξίδευε χωρίς ασύρματο, ενώ είχαν προβλήματα και δύο σωσίβιες βάρκες, παρά τους 5 αλλεπάλληλους ελέγχους.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Feroushs is reading shipfriends or not?

3erete ti politiko kostos einai na metakinh8oun tosoi?

ama ginei kati tetoio gyrizw sthn ellada me ta podia.

gia thn yposthri3h omws kai ths ka8arhs pleuras exw synanthsei adiablhtous epi8ewrhtes me polu kalh texnognwsia opws epihshs kai a3iwmatikous pou parolo pou eixan to posto parathsan oikogeneies kai eggyes gynaikes gia na er8oun na spoudasoun kati parapanw.

Makari na htan oloi tous etsi giati gia thn wra einai to entelws anti8eto

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Συνεχίζονται οι εκτακτες επιθεωρήσεις και μέχρι το Πάσχα θα έχουν γίνει σε όλα τα πλοία.

Φέτος άπό ότι άκουσα οι έλεγχοι είναι ιδιαίτερα εξονυχιστικοί καμία σχέση με άλλες χρονιες,εξετάζουν το πλοίο από βάρκες μέχρι και το φορπικ και ακόμα και για μια λάμπα γράφουν παρατήρηση.

Link to comment
Share on other sites

Το να κάνει το ΥΕΝ ελεγχους είναι καλό , μια και πρέπει να είναι σωστά και ασφαλή τα πλοία .

Το κακό είναι η παρωδία του ελέγχου και η ταλαιπωρία του κόσμου .

Χρονικό της παρωδίας ...

Νωρίς το πρωί Το "κλιμάκιο" πήγε στο πλοιο . Η λέξη κλιμάκιο σε " " μια και είχε σαν συνοδεία καμια 15 αρια μαθητές ή κάτι τέτοι του λιμενικού .... με στολές οι οποίοι , άραζαν σε κάθε γωνία του πλοίου και "σκότωναν" την ώρα τους με τα φραπεδάκια .

Όλες οι παραληψεις (αστείες και ίσως λίγο πιο σοβαρές) αλλά σε καμία περίπτωση προβλήματα που θα έκαναν το πλοιο επικίνδυνο . Αποκαταστάθηκαν μέχρι τις 15:00 ή ξεκίνησε η διαδικασία αποκατάστασης τους .

Από εκει και πέρα άρχισε το αστείο .... Το λιμενικό και το κλιμάκιο έπεζαν το μπαλάκι ποιος θα αφήσει το πλοίο και πότε ...

Τελικά ....το πλοίο έφυγε κοντά στις 21:00 .....

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ .

Θα πρέπει το ΥΕΝ να φροντίσει στο μέλλον να υπάρχει ουσία στος ελέγχους και όχι τυπολατρεία και σε κάθε περίπτωση ο κάθε υπάλληλος του ΥΕΝ να βλέπει με μεγαλύτερη σοβαρότητα και σεβασμό τον εργοδότη του , τον απλό πολίτη που σήμερα τον ταλαιπώρησε ανούσια και χωρίς λόγο .

Κρίμα .... θα έφτανα στην Σίφνο κατα τις 21:00 για φαγητό και τώρα θα πάω για πρωινό . Απλά ξεφτίλα , επιβάτες και πλήρωμα στο έλεος της γραφειοκρατείας και την βλακείας .

Link to comment
Share on other sites

αν ειναι κανονικες οι επιθεωρησεις και δεν τρωνε μπανανα, θα πεσει πολυ γελιο. καλο θα ηταν παντως, να μη γινονται μερες διακοπων και αργιων που ταξιδευει κοσμος. ταλαιπωρουνται οι εκδρομεις χωρις να φταινει. καλυτερα μια εβδομαδα πριν τις επιμαχες μερες, ωστε και η επιθεωρηση να γινεται αλλα και ο κοσμος να μην ταλαιπωρειται.

Link to comment
Share on other sites

Ας ενημερώνει το ΥΕΝ μερικές μέρες πιο νωρίς την καθε εταιρία να δίνει το πλοίο ανεκτέλεστο δρομολόγιο και να κάνει το ΚΕΕΠ το έλεγχο με μεγαλύτερη αυστηρότητα και όχι με όμηρους τους επιβάτες που θέλουν να πάνε σπίτια τους .

Τελικά η ΚΕΕΠ τι θέλει να προκάλει εντυπώσεις και να κάνει έλεγχο βιτρίνας ταλαιπορώντας επιβάτες ή να κάνει έλεγχο ουσίας και να επιβάλει αυστηρές ποινές σε όποια εταιρία δεν ακουλουθεί τις συστάσεις .

Link to comment
Share on other sites

Αρα ολα ειναι θεμα γραφειοκρατιας, τσαπατσουλιας και απιστευτης γαιδουριας!! Οι επιβατες πρεπει να αντιδρασουν και να μη το αφησουν να περασει στο ντουκου!!Να μαζευτουν και να κανουν μηνυσεις (να μοιραστουν ετσι και τα δικαστικα εξοδα:P ) σε καθε αρμοδιο γιατι σε τουτη τη χωρα και ο....Αγιος φοβερα θελει. Αυτο ειναι παρακολληση συγκοινωνιων και διωκεται..

Link to comment
Share on other sites

Για δείτε τι ελέγχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ

• Γυμνάσιο πυρκαγιάς και εγκατάλειψης με καθαίρεση στη θάλασσα αντιπροσωπευτικού αριθμού σωσίβιων λέμβων.

• Έλεγχο των ναυτιλιακών οργάνων γέφυρας.

• Έλεγχο καλής λειτουργίας ηλεκτρομηχανής ανάγκης και φωτισμού ασφαλείας.

• Έλεγχο καλής λειτουργίας συστήματος παραγωγής γενικού συναγερμού και μεγαφωνικής εγκατάστασης.

• Έλεγχο καλής λειτουργίας αντλιών πυρκαγιάς.

• Έλεγχο καλής λειτουργίας πυρανίχνευσης συμπεριλαμβανομένων και των κομβίων πυρκαγιάς (manual points).

• Έλεγχο ύπαρξης στους χώρους οχημάτων αναρτημένου σχεδίου διαγραμμίσεων και διαγραμμίσεων σύμφωνα με αυτό.

• Έλεγχο συστήματος πυρόσβεσης.

• Έλεγχο ατομικών σωσιβίων ζωνών επιβατών.

• Έλεγχο πυροσβεστικών φωλεών και σωλήνων πυρκαγιάς.

• Έλεγχο σε ότι αφορά ενδιαίτηση και υγιεινή, χώρων επιβατών, καμπίνων , σαλονιών, εστιατορίων και λοιπών χώρων επιβατών και πληρώματος.

• Έλεγχο πυρίμαχων θυρών.

• Έλεγχο καλής λειτουργίας υδατοστεγών θυρών.

• Έλεγχο στεγανότητας ασφάλισης καταπελτών και λοιπών ανοιγμάτων γάστρας (μπαρκαρίζα).

• Έλεγχο ωρών ανάπαυσης πληρώματος.

• Έλεγχο διενέργειας προγραμματισμένων γυμνασίων.

• Έλεγχο προληπτικής συντήρησης (τήρηση ωρών λειτουργίας που προβλέπει ο κατασκευαστής, αντικατάσταση εξαρτημάτων σύμφωνα με οδηγίες κατασκευαστή, λήψη μετρήσεων στα συγκεκριμένα σημεία κ. μηχανών και βοηθητικών μηχανημάτων καθώς και τήρηση της διαδικασίας που προβλέπεται από το αντίστοιχο κεφάλαιο συντήρησης του Δ.Κ.Α. Διαχείρισης, που διαθέτει η εταιρεία και το πλοίο).

Link to comment
Share on other sites

καλα και αγια ολα αυτα, αλλα αισθανομαι οτι με δουλευουν λιγο.

γινεται θεμα μια 20λεπτη καθυστερηση του superferryII και μικροπαραρηρησεις στον Αγ. Γεωργιο και το 2006 εγιναν πραματα και θαματα.

πλοια με 3 μηχανες ταξιδευαν με 2, πλοια με φαγωμενα τα φτερα της μια προπελας ταξιδευαν με απελπιστικα μειωμενη ταχυτητα και ελλικτικη ικανοτητα, ταχυπλοα ταξιδευαν με 3 απο τις 4 κυριες μηχανες, αλλο πλοιο ταξιδευε με απωλεια στεγανοτητας τελικου αξονα για καποιο διαστημα, αφειστε δε τις δεξαμενες ερματος που σε πολλα εχουν γινει μια.

αντι λοιπον να κανουμε δειγματοληπτικες επιθεωρησεις θα προτεινα σε ολα τα ferries ανω των 20 ετων να γινει σχολαστικη επιθεωρηση μεσα στο επομενο διμηνο. εν αναγκη να ανακοινωθει και κατι τετοιο εκ των προτερων. στοχος να μην ειναι να τους πιασουμε στον υπνο, αλλα να αναγκαστουν να τα συμμαζεψουν.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Την ίδια περίοδο που έχουμε το ατύχημα του Θεόφιλος και έχει πέσει στο τραπέζι όλη αυτή η συζήτηση περί σωστικών, έχουμε μια άλλη ιστορία που μας διδάσκει ότι ο επιβάτης μεταβάλλει την άποψή του για την ασφάλεια των πλοίων όταν ο ίδιος κινδυνεύει να μείνει αμανάτι σε κάποιο νησί ή σε καποια τουρκική ακτή. Με λίγα λόγια επιθυμεί να ταξιδεύει με μη ελεγμένα και ενδεχομένως μη αξιόπλοα πλοία...

Από τα Αιολικά Νέα το πλήρες άρθρο .

Ελλείψεις σε πλοιάρια των αδελφών Ζαλέ.

Υπό τον έλεγχο κλιμακίου επιθεωρητών του Υπουργείου Ναυτιλίας τέθηκαν από την Παρασκευή τα 3 πλοιάρια της τουρκικής εταιρείας των αδελφών Ζαλέ, που εκτελούν δρομολόγια από τα απέναντι παράλια προς την περιοχή μας, με αποτέλεσμα να υποστούν μεγάλη ταλαιπωρία Λέσβιοι που είχαν περάσει στο Αϊβαλί αλλά και Τούρκοι τουρίστες που βρίσκονταν στην περιοχή μας, καθώς δεν μπορούσαν να επιστρέψουν στις εστίες τους.

Στα δυο από τα τρία πλοιάρια οι επιθεωρητές του Υπουργείου διαπίστωσαν ελλείψεις, ζητώντας από τους πλοιοκτήτες να τα αποδρομολογήσουν για κάποιες μέρες μέχρι αυτές να αποκατασταθούν. Το τρίτο πλοιάριο ακινητοποιήθηκε και δεν του επετράπη η μεταφορά επιβατών, με δεδομένο ότι ο Τούρκος ιδιοκτήτης δεν επέδειξε στους επιθεωρητές διεθνή πιστοποιητικά αξιοπλοΐας.

Μέχρι αργά το βράδυ του Σαββάτου υπήρχε σε εξέλιξη ένα "θρίλερ" διαπραγματεύσεων μεταξύ ελληνικών και τουρκικών Αρχών, ώστε τελικά οι Έλληνες Επιθεωρητές να "κάνουν πίσω", αποδεχόμενοι την εκτέλεση ενός και μόνο δρομολογίου με επιβάτες από το πλοιάριο της εταιρείας Ζαλέ. Κι αυτό μόνο και μόνο για να μπορέσουν να επιστρέψουν στην Τουρκία οι Τούρκοι τουρίστες που είχαν επισκεφτεί τη Λέσβο αλλά και αντίστροφα, οι Λέσβιοι που βρισκόταν στο Αϊβαλί, να μεταφερθούν στη Μυτιλήνη.

Την ίδια ώρα άλλες πηγές έκαναν χθες λόγο για καταγγελίες Ελλήνων πλοιοκτητών σε βάρος Τούρκων συναδέλφων τους, οι οποίες "έστω και αργά αξιοποιήθηκαν από το αρμόδιο Υπουργείο".

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Πρόταση για νέο καθεστώς πιστοποίησης στα τουριστικά ημερόπλοια ζητά ο κλάδος και τον ρόλο νηογνώμονα να το κάνει η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Να καταργηθεί η απαίτηση για πιστοποίηση από νηογνώμονες των πλοίων χωρητικότητας μέχρι 500 κοχ, όπως προβλέπεται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, ζητεί με επιστολή της προς τον υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη η Πανελλήνια Ένωση Επαγγελματικών Τουριστικών Ημερόπλοιων Σκαφών.

Στην επιστολή της προς το ΥΠΑΑΝ, η ΠΕΝΕΤΗΣ επισημαίνει ότι, όπως προβλέπεται στο άρθρο 6 του Π.Δ. 103/99 (Κανόνες και πρότυπα ασφάλειας για τα επιβατηγά πλοία σύμφωνα με την οδηγία 98/18 του Συμβουλίου της 17/3/98) μπορεί να μην απαιτείται για τα πλοία αυτά η ένταξή τους σε κλάση κάποιου αναγνωρισμένου Οργανισμού.

Η ΠΕΝΕΤΗΣ επισημαίνει ότι μπορούν κάλλιστα να ληφθούν ισοδύναμα μέτρα και να αναλάβει ο Κλάδος Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων το συγκριμένο έργο. Στο πλευρό τους έχουν και τους διπλωματούχους ναυπηγούς, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι εκτός από τον ΚΕΕΠ και οι ίδιοι έχουν τη δυνατότητα να πιστοποιούν την μεταλλική κατασκευή και τον μηχανολογικό εξοπλισμό πλοίων μέχρι 1.500 κοχ.

Η επιστολή

Η ΠΕΝΕΤΗΣ στην επιστολή της τονίζει ότι: «Παρότι από τις 9 Νοεμβρίου 2010 σας έχουμε εκθέσει εγγράφως μετά των απαραίτητων στοιχειοθετημένων επιχειρημάτων για το θέμα, εντούτοις μέχρι σήμερα και ενώ έχουν προηγηθεί πάρα πολλές συζητήσεις και συσκέψεις επ΄ αυτού, δεν έχετε ευαισθητοποιηθεί όπως άλλωστε εκ του νόμου είσαστε υποχρεωμένοι, να μας απαντήσετε εγγράφως, προκειμένου εν συνεχεία να ενημερώσουμε τα μέλη μας και να δρομολογήσουμε τις δέουσες περαιτέρω κινήσεις».

Μετά τις εξελίξεις με το Ρώσικο Νηογνώμονα και τα πιστοποιητικά που θεωρούνται μη έγκυρα, με αποτέλεσμα να «δέσουν» πολλές δεκάδες ημερόπλοιων, η ΠΕΝΕΤΗΣ θεωρεί ότι «είναι απορίας άξιο και δημιουργείται έντονος προβληματισμός γιατί μέχρι σήμερα, ενώ θα μπορούσε το πρόβλημα να έχει ήδη λυθεί, μέσω της υιοθέτησης ισοδύναμων μέτρων από το Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων εντούτοις δεν προχωράτε στη λύση αυτή που εξυπηρετεί με ελάχιστο κόστος».

Αμεση απάντηση

Καταλήγοντας η ΠΕΝΕΤΗΣ επισημαίνει ότι δεν μπορεί να δείξει πλέον καμία ανοχή σχετικά με το ρυθμό και τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται το συγκεκριμένο θέμα στο ΥΠΑΑΝ.

«Απαιτούμε από την πλευρά σας την άμεση έγγραφη τοποθέτησή σας, όπως άλλωστε η σχετική νομοθεσία το επιβάλλει, για το εάν το υπουργείο σας προβεί στην κατάργηση της κλάσης για πλοία έως 500 κοχ όπως προβλέπεται σε σχετική διάταξη του ΠΔ 32/97 που αποτελεί και το πρωτεύον αίτημά μας, ή θα προβεί σε θέσπιση ισοδύναμων μέτρων όπως έχει διεξοδικά μέχρι σήμερα παρουσιασθεί από την Ένωσή μας», υπογραμμίζει.

Οι ναυπηγοί

Με το αίτημα της ΠΕΝΕΤΗΣ συμπλέει και ο Σύλλογος Διπλωματούχων Ναυπηγών Μηχανικών Ελλάδος. Όπως επισημαίνει με επιστολή του προς το γενικό γραμματέα Ναυτιλίας του ΥΠΑΑΝ, Νίκο Λίτινα, έχουν ήδη ζητήσει νομοθετική ρύθμιση ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε διπλωματούχους ναυπηγούς μηχανικούς οι οποίοι διαθέτουν την απαιτούμενη εμπειρία, στο πλαίσιο των ισοδύναμων μέτρων, να επιθεωρούν και να πιστοποιούν τη μεταλλική κατασκευή και τον μηχανολογικό εξοπλισμό πλοίων χωρητικότητας μικρότερης των 1.500 κόρων, σύμφωνα με τους κανονισμούς αναγνωρισμένου νηογνώμονα.

Η ίδια δυνατότητα θα μπορούσε να δοθεί και στον ΚΕΕΠ. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να τακτοποιηθούν οι τυχόν εκκρεμότητες τεχνικών φακέλων των πλοίων (σχέδια μελέτες πιστοποιητικά) σύμφωνα με τις απαιτήσεις των νηογνωμόνων.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Α. ΦΙΛΙΠΠΟΥ

Διπλ. Ναυπηγός & Μηχανολόγος Μηχανικός

Νοέμβριος 2000

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΠΛΟΙΩΝ

ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ

Τα όσα περιγράφονται κατωτέρω αποτελούν γενικό και βασικό οδηγό μόνον και δεν αποτελούν κανόνα περιοριστικό.

Ο οδηγός αυτός πιθανόν να μην είναι πλήρης και αφορά μόνον πλοία φορτηγά (βασικά φορτίων χύδην) και δεξαμενόπλοια, αν και μπορεί να έχει εφαρμογή και σε άλλους τύπους πλοίων, με ανάλογη προέκταση των επιθεωρήσεων που απαιτούνται (πλοία ψυγεία, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οχημάτων, ζώων, χημικών κλπ). Ιδιαίτερη σημαντική κατηγορία αποτελούν τα επιβατηγά και επιβατηγά-οχηματαγωγά, για τα οποία χρειάζεται ιδιαίτερη ανάπτυξη.

Το κείμενο είναι βασικά υπό μορφή επικεφαλίδων, το περιεχόμενο των οποίων αναπτύσσεται προφορικά, μπορεί δε κατά την ανάπτυξή του να επεκταθεί και να συμπληρωθεί. Συνοδεύεται με έντυπα παραδείγματα.

Στην πράξη η προσωπικότητα, η γνώση και η εμπειρία του επιθεωρητού θα πρέπει να αντιμετωπίζει τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιπτώσεως αναλόγως των συνθηκών και των απαιτήσεων.

Ο επιθεωρητής δεν αρκεί να έχει μόνον γνώσεις ενός καλού μηχανικού, αλλά πρέπει να έχει κάποιες ειδικές γνώσεις ή να αναγνωρίζει και να αξιολογεί θέματα που έχουν σχέση με, παραδείγματος χάρη

- διαδικασίες πλοίου και υποχρεώσεις πληρώματος

- πλοήγηση, καιροί, ναυτιλιακοί όροι

- ναυτασφαλιστικά

- ναυλομεσιτικά

- νομικές, δικαστικές διαδικασίες

- κανονισμοί ασφαλείας εργασίας .

- λειτουργία κρατικών αρχών και λιμένων

- φορτία

- φορτω-εκφορτώσεις

- και άλλα

Η εργασία του επιθεωρητού έχει συνήθως οικονομικές ή/και άλλες επιπτώσεις και ως εκ τούτου μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνος για ζημίες ή/και απώλειες που μπορεί να προκύψουν εάν δεν εκτελέσει με ήθος, επιμέλεια και γνώση τα καθήκοντά του.

Τα σημεία που θίγονται κατωτέρω είναι :

1. Οι τύποι των επιθεωρήσεων

2. Οι πελάτες

3. Οι διαδικασίες κατά την επιθεώρηση

4. Η καταγραφή, η έκθεση και η έκφραση των συμπερασμάτων

Γ Ε Ν Ι Κ Α

Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες επιθεωρήσεων, αναλόγως με το αντικείμενο της επιθεωρήσεως, τον λόγο και τον πελάτη.

1. Τύποι επιθεωρήσεων

Επιφανειακή επιθεώρηση

Επιθεώρηση αγοράς

Επιθεώρηση παραλαβής

Επιθεώρηση φορτώσεως

Επιθεώρηση βυθισμάτων

Επιθεώρηση ρυμουλκήσεως

Επιθεώρηση παροπλισμού

Επιθεώρηση αβαριών

κτλ.

2. Πελάτες

Πλοιοκτησία

Τράπεζες

Ασφάλειες

Αλληλο-ασφαλιστικοί οργανισμοί

Δικαστήρια

3. Εκθέσεις νηογνώμονος

Στοιχεία και εκθέσεις επιθεωρήσεων

4. Διαδικασίες κατά την επιθεώρηση

Πλοίαρχος

Α΄ Μηχανικός

Επιθεωρητές κλάσεως ή / και άλλων συμφερόντων

5, Έκθεση - Συμπεράσματα

Έκταση αναλόγως του πελάτη & του σκοπού

Γλώσσα

Απόλυτος ευκρίνεια & σαφήνεια

Αποφυγή περιττολογίας

Συμπεράσματα χρήσιμα στον πελάτη

Διατήρηση σημειώσεων που δεν αναφέρονται στην έκθεση

Φωτογραφίες, ημερομηνία

Υποστηρικτικά στοιχεία

Ε Π Ι Θ Ε Ω Ρ Η Σ Ε Ι Σ

I) ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ

Ποικίλει αναλόγως του τύπου του πλοίου και της προβλεπομένης/ επιτρεπομένης εκτάσεώς της.

Η καταγραφή των στοιχείων του πλοίου, η γενική εντύπωση, η εξέταση των πιστοποιητικών, των εκθέσεων, των ημερολογίων κλπ γίνεται αναλόγως των απαιτήσεων της συγκεκριμένης επιθεωρήσεως, κατά τα πρότυπα, κατά το δυνατόν, που καταγράφονται στο κατωτέρω υποκεφάλαιο «Επιθεώρηση αγοράς» (πλην του μνημονίου αγοράς).

ΣΚΑΦΟΣ

ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

1.- Ξηρού φορτίου χύδην

1.1 Ενημέρωση – Σχέδια πλοίου, φορτώσεως, τύποι φορτίων που μεταφέρει συνήθως το πλοίο, σε ποια κύτη, εάν υπάρχει κύτος που μεταφέρει έρμα, εάν χρησιμοποιεί τα top side tanks για φορτίο ή / και έρμα ή / και πετρέλαιο, ημερολόγια, μετρήσεις κλπ.

1.2 Ενημέρωση χρήσεως - Δεξαμενών για έρμα, πετρέλαιο, γλυκύ ύδωρ, κλπ (πρωραία δεξαμενή (F.P.), πρυμναία δεξαμενή (A.P.), διπύθμενα (D.B.), deep tanks) κλπ.

1.3 Ασφάλεια εργασίας - Σωστή ένδυση, συνοδός, αερισμός χώρου που θα επιθεωρηθεί, πιστοποιητικό απουσίας αερίων (gas free certificate) κλπ.

1.4 Επιθεώρηση κατά προτεραιότητα των κυτών - Διπλής χρήσεως (φορτίο-έρμα) και των πρωραίων κυτών.

Αναλόγως των φορτίων ιδιαίτερη έμφαση στην επιθεώρηση του κάτω ή

άνω μέρους των κυτών. Κλίμακες.

1.5 Επιθεώρηση κατά προτεραιότητα των δεξαμενών - Διπλής χρήσεως (φορτίο-έρμα, έρμα-πετρέλαιο) και / ή εκείνων που ερματίζονται τακτικά, ιδιαίτερα κατά τα ταξίδια χωρίς φορτίο. Επιθεώρηση πρωραίας και πρυμναίας δεξαμενής. Σκάλες.

1.6 Επιθεώρηση στομίων και καλυμμάτων κυτών, ιδιαίτερα του κάτω μέρους των και ιδιαίτερα εάν το πλοίο μεταφέρει πτωχά φορτία.

1.7 Επιθεώρηση κενών χώρων (C/D).

1.8 Σωληνώσεις σκάφους.

1.9 Μέσα κλεισίματος ανοιγμάτων (στόμια, αεραγωγοί, εξαεριστικά, μετρητές)

1.10 Αλύσεις.

1.11 Σύστημα πηδαλιουχίας.

1.12 Γέφυρα, όργανα ναυσιπλοίας, επικοινωνιών, χειριστήρια και ενδεικτικά

Ασφαλείας, αυτοματισμοί κλπ.

1.13 Συστήματα ασφαλείας, σωστικά, πυροσβεστικά.

1.14 Μηχανοστάσιο.

1.15 Χώροι ενδιαιτήσεως, αποθήκες.

2.- Δεξαμενόπλοια πετρελαιοφόρα

Α- Ακατεργάστων πετρελαίων

2.1 Ενημέρωση ως προς την χρήση των δεξαμενών, του τύπου των φορτίων, της τακτικότητας των ταξιδίων. Δεξαμενές μοναδικής / διπλής χρήσεως, μη ανάμιξη φορτίου & έρματος.

2.2 Καθαρισμός δεξαμενών φορτίου, βιβλίο φορτίων πετρελαίων (cargo oil book), δεξαμενές υπολειμμάτων, παράδοση υπολειμμάτων.

2.3 Ασφάλεια εργασίας, ιδιαίτερη προσοχή σε ύπαρξη αναθυμιάσεων, απαγόρευση χρήσεως φλογός, σωστή ένδυση κλπ.

2.4 Κατά την επιθεώρηση στις δεξαμενές φορτίου έμφαση στη διάβρωση (pitting), ιδιαίτερα στο κάτω μέρος των δεξαμενών.

2.5 Κατά την επιθεώρηση των δεξαμενών έρματος έμφαση στο άνω μέρος ή στην ίσαλο πληρώσεως της δεξαμενής (splashing).

2.6 Επιθεώρηση κενών χώρων (C/D) και διπλού τοιχώματος (όπου υπάρχει).

2.7 Αντλιοστάσια. Σωληνώσεις σκάφους / φορτίου.

2.8 Σύστημα πλύσεως δεξαμενών και αδρανούς αερίου.

2.9 Ότι στις αντίστοιχες παραγράφους του υποκεφαλαίου (1).

2.10 “ “ “ “

2.11 “ “ “ “

2.12 “ “ “ “

2.13 “ “ “ “

2.14 “ “ “ “

2.15 “ “ “ “

B.- Προϊόντων πετρελαίου

Ισχύουν ότι και στο υποκεφάλαιο (Α) με την διαφορά ότι στις δεξαμενές φορτίου οι φθορές παρουσιάζονται, υπό μορφή σκωρίας, στο άνω μέρος τους, λόγω αερίων.

ΣΤΗ ΔΕΞΑΜΕΝΗ

v Εξωτερικό σκάφος

v Πηδάλιο/α

v Ελιξ/κές, πλευρικοί προωθητήρες και σταθεροτήρες (εάν υπάρχουν)

v Ελευθερία τελικού/ών άξονος/νων

v Επιστόμια θαλάσσης, εξαγωγές

v Αλύσεις

v Καθοδική προστασία

ΜΗΧΑΝΟΣΤΑΣΙΟ (και ΑΝΤΛΙΟΣΤΑΣΙΟ όπου υπάρχει) - ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ

Αρχή τις επιθεωρήσεως είναι καλό να γίνεται από την εξέταση του ημερολογίου, των επιθεωρήσεων κλάσεως και πλοίου, των μετρήσεων, των αιτήσεων και παραγγελιών ανταλλακτικών που διατηρεί ο Α’ μηχανικός.

Η έμπειρος και σωστή αξιολόγηση των στοιχείων αυτών μπορεί να δώσει μία εικόνα της καταστάσεως του μηχανοστασίου και όλων των μηχανημάτων του πλοίου.

Κατά την επιθεώρηση είναι επιδίωξη να πραγματοποιηθεί κάποιος εσωτερικός έλεγχος των κυρίων μηχανών, λεβήτων, βοηθητικών μηχανημάτων κλπ , ώστε ο επιθεωρητής να αποκομίσει καλύτερη εικόνα της καταστάσεώς των αλλά αυτό είναι σπανίως δυνατόν.

Έτσι η λειτουργία ή θέση σε λειτουργία όσων περισσοτέρων μηχανημάτων και η παρακολούθηση της αποδόσεώς των είναι ένας δυνατός και αποδεκτός τρόπος εκτιμήσεως της καταστάσεώς των.

Ιδιαίτερα για την / τις κυρία/ες μηχανή/ές μία εσωτερική επιθεώρηση του στροφαλοθαλάμου, των οχετών εισαγωγής αέρος και εξαγωγής καυσαερίων, εάν είναι επιτρεπτή, δίδουν μία εικόνα της καταστάσεως του μηχανήματος.

Εξ άλλου η εικόνα που παρουσιάζει ο χώρος ελέγχου των μηχανημάτων (control room), η λειτουργία των αυτοματισμών και των ενδεικτικών μπορεί να είναι καθρέπτης της αναμενόμενης καταστάσεως λειτουργίας του όλου μηχανοστασίου.

Στο θέμα των αυτοματισμών που υπάρχουν στα πλοία (μη επιτηρούμενο μηχανοστάσιο – unattended machinery space, χειριστήρια από την γέφυρα κλπ) υπάρχει τέτοιο εύρος συστημάτων που δεν είναι δυνατό να περιγραφούν στην παρούσα σύντομη παρουσίαση. Ο, κατά δύναμη, έλεγχος κάποιων λειτουργιών κατά την διάρκεια της επιθεωρήσεως θα εξαρτηθεί από τη προσφερόμενη συνεργασία και προθυμία του Α’ Μηχανικού ή του αξιωματικού φυλακής, της καταστάσεως του πλοίου δηλαδή εάν είναι εν πλω ή στο λιμάνι ή παροπλισμένο κλπ.

Άλλος οδηγός για την διαμόρφωση γνώμης είναι η ευταξία και η καθαριότης που υπάρχει στο μηχανοστάσιο (ιδιαίτερα στους «κρυφούς» χώρους), η κατάσταση των αποθηκών η ύπαρξη πολλών μεταχειρισμένων εξαρτημάτων, η ύπαρξη λογικού αριθμού ανταλλακτικών κλπ.

Στα δεξαμενόπλοια η κατάσταση που παρουσιάζει το αντλιοστάσιο, οι αντλίες, τα χειριστήρια των και οι σωληνώσεις είναι απαραίτητο να επιθεωρηθούν όσον το δυνατό πιο προσεκτικά.

II) ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ

Αυτά που περιγράφονται πάρα πάνω ισχύουν για την επιθεώρηση αγοράς ενός πλοίου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Μνημόνιο Αγοράς (Memorandum of Agreement).

Υπάρχουν φορές όμως που το ανωτέρω μνημόνιο επιτρέπει ολίγες μόνον επιθεωρήσεις ή και καμία ακόμα εσωτερική επιθεώρηση οπότε η εμπειρία και οξυδέρκεια του επιθεωρητού να μορφώσει γνώμη, για κάτι που δεν βλέπει στην πραγματικότητα, είναι απαραίτητη.

- Μνημόνιο αγοράς (Memorandum of Agreement) – Τι περιλαμβάνει.

- Πιστοποιητικά.

- Εκθέσεις κλάσεως (Class records).

- Επιφανειακή / εσωτερική επιθεώρηση εν πλω.

- Όσον το δυνατόν λεπτομερέστερη καταγραφή ώστε να γίνει αντιπαραβολή κατά την παράδοση.

- Καταναλώσεις.

- Ημερολόγια πλοίου.

- Εκθέσεις, μετρήσεις.

- Ιδιαιτερότητες που τυχόν να παρουσιάζει το πλοίο.

- Συμπεριφορά πληρώματος.

- Συχνότητα και τακτικότης ταξιδίων.

- Είδος φορτίων που μετέφερε.

- Καταγραφή φορητού εξοπλισμού.

- Καταγραφή (συμβόλαια) ναυτιλιακού εξοπλισμού.

- Καθαριότης & ευταξία στο πλοίο (χρωματισμένο τελευταίως).

- Συμπεριφορά πληρώματος.

III) ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ

Το Μνημόνιο Αγοράς συνήθως περιλαμβάνει ότι το πλοίο θα παραδοθεί κατόπιν δεξαμενισμού, με όλα τα πιστοποιητικά σε ισχύ τουλάχιστο «Χ» μηνών ή ετών.

Τα ανωτέρω εξασφαλίζονται από τον επιθεωρητή του νηογνώμονος , που ανήκει το πλοίο. Το σημείο αυτό απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε να εξασφαλιστεί ότι δεν γίνονται χαριστικές παραδοχές.

Να σημειωθεί ότι τυπικά ο Επιθεωρητής που εκπροσωπεί τον Αγοραστή δεν έχει δικαίωμα, τυπικά, να επικοινωνήσει με τον επιθεωρητή του νηογνώμονα.

- Δεξαμενισμός ή υποβρύχια επιθεώρηση.

- Εργασίες κατά τον δεξαμενισμό και επιμερισμός κόστους μεταξύ αγοραστού και πωλητού.

- Επιβεβαίωση ότι η κατάσταση του πλοίου & εξοπλισμού του είναι η ίδια όπως κατά την επιφανειακή επιθεώρηση.

- Πληρωμή εξόδων δεξαμενισμού από πωλητή / αγοραστή.

- Επιθεώρηση τελικού άξονος.

- Συμπεριφορά με επιθεωρητή κλάσεως.

- Παράδοση πιστοποιητικών (χωρίς παρατηρήσεις).

- Επιβεβαίωση ότι δεν έχει μεσολαβήσει ζημία.

M A R I N E S U R V E Y G U I D A N C E L I S T

(for CARGO and TANKER SHIPS only

and refers to mainly SOLAS & Load Line items)

The following list is only indicative and may have to be amended/ completed/ extended, according to the flag of the ship, her classification society and any other status she may have to comply with.

VESSEL’S PARTICULARS

REGISTRATION DATA:

Signal Letters

Nationality

Port of Registry

Builders

Hull No.

Date Built

Owners

Managers

Date of Delivery

Classification Society

DIMENSIONS:

Length Overall

L.B.P.

Breadth (Moulded)

Depth (Moulded)

DEADWEIGHTS: DRAFTS:

Tropical

Summer

Winter

T.P.I.

FREEBOARDS:

Tropical

Summer

Winter

F.W.A.

TONNAGES:

Gross Net

National

International

Panama Canal

Suez Canal

STATUTORY CERTIFICATES

INTERNATIONAL LOAD LINE CERTIFICATE (1996)

No.

Issued on

By

Valid until

Annual endorsement

SAFETY CONSTRUCTION CERTIFICATE

No.

Issued on

By

Valid until

Annual endorsement

SAFETY EQUIPMENT CERTIFICATE

No.

Issued on

By

Valid until

Annual endorsement

INTERNATIONAL SAFETY MANAGEMENT CERTIFICATE

No.

Issued on

By

Valid until

Annual endorsement

INTERNATIONAL OIL POLLUTION PREVENTION CERTIFICATE (FOR TANKERS)

No.

Issued on

By

Valid until

Annual endorsement

SAFETY RADIOTELEGRAPHY CERTIFICATE

No.

Issued on

By

Valid until

SAFETY RADIOTELEPHONY CERTIFICATE

No.

Issued on

By

Valid until

CLASSIFICATION & CERTIFICATES

Note : Certificates may differ in each Classification Society

CLASSIFICATION

Certificate of Class (Hull)

No.

Issued on

At

CERTIFICATE OF CLASS (MACHINERY)

No.

Issued on

At

SPECIAL SURVEY (HULL)

Last credited

Next due date

SPECIAL SURVEY (MACHINERY)

Last credited

Next due date

CONTINUOUS SURVEY (HULL)

Current cycle commenced

Cycle completed

Continuous Survey (machinery)

Current cycle commenced

Cycle completed

Annual survey

Last credited

Next due date

LOADLINE INSPECTION

Last credited

Next due date

DRYDOCKING SURVEY

Last credited

Next due date

TAILSHAFT SURVEY

Last credited

Next due date

MAIN BOILER SURVEY

Last credited

Next due date

AUXILIARY BOILER SURVEY

Last credited

Next due date

EXHAUST GAS ECONOMISER

Last credited

Next due date

STEAM PIPES SURVEY

Last credited

Next due date

REFRIGERATING MACHINERY SURVEY

Last credited

Next due

CLASS SURVEY CONDITIONS/NOTATIONS

OTHER CERTIFICATES

QUADRENNIAL CARGO GEAR EXAMINATION

Last credited

Competent person responsible

Register issued by

Next due date

Annual inspection

Note : According to the type of ship, trade etc further certificates may be applicable

SURVEYS

DRYDOCKING SURVEY

Bottom survey

Boottopping Belt/Wind and Water Strakes

Topsides

Anchors and Chains

Sea Strainers

Sea Valves

Bilge keels

Cathodic protection

Tailshaft weardown

Tailshaft drawn

Sterntube bush renewed

New tailshaft clearance

Rudder pintle clearances

Rudder assembly/bearings

Plating thickness determination

Plating & other renewals

D.B. tanks (testing, examination)

Propeller

Thrusters

Painting

Bottom (Area =

Light W.L. Draft

Coats applied

Topsides (Area =

Coats applied

Method of Application (Brush, roller, spray)

Weather conditions

Loadline markings/Draft marks

TAILSHAFT SURVEY

Last Survey

Tailshaft weardown

White metal/Lignum vitae

Fore and/or Aft Bushes

Top and/or bottom

Crack detected (magnaflux test)

Key/Keyway/Cone

Tailshaft/Bronze liner skimmed

Tailshaft reinstalled

Markings

Tailshaft renewed

Markings

Stern gland

Next due date

BOILER SURVEY

Last Survey

W.T. Boilers (Main Propulsion)

Auxiliary Boiler

Exhaust Gas Economiser

Internal and/or External Examination

Generating tubes

Superheater coils

Air heaters

Boiler mountings

Feed water treatment

Working pressure

Steam temperature

Drum safety valves adjusted to

Automatic controls

Next due date

LOAD LINE SURVEY

Load line marks

Hatch covers

Air pipes & means of closing

Vents & means of closing

Sounding pipes & means of closing

Water/weather tight doors

Skylights

Side doors

Windows & means of closing

Side scuttles & means of closing

Overboard discharges & means of closing

SAFETY EQUIPMENT SURVEY

Lifesaving appliances provided for persons

Lifeboats (type) port side for persons

Lifeboats (type) starboard side for persons

Lifeboat (type) aft for persons

Inflatable liferafts for persons

Lifejackets

Stability data on board according to SOLAS

Safety equipment record

Fire Pumps in Engine Room

Emergency Fire Pump

Fire/smoke detection

Fixed fire smothering system

(for CO2 give number, capacity and location of cylinders)

Serving: cargo spaces

Machinery spaces

Location of control valves

Water spray system

Foam system (for tankers)

Inert gas system (for tankers)

Emergency lighting

Emergency bilge pump

DRAFT SURVEY

Load : Light :

Draft Fwd.

Aft. ___________

Mean ___________

Amidships Port

Stb. ___________

Mean ___________

Means of Means

Displacement

Density

Displacement corrected for density

Displacement corrected for stores, fuel, etc.

Load displacement – Light displacement

SALE AND PURCHASE INSPECTION

Master

Chief Engineer

Last voyage

From

To

Loaded/Ballast

Speed

R.P.M.

Consumption

Weather (Average)

Cargo

Propeller pitch

Slip

Cylinder oil/day

Crankcase oil/day

Condition Survey

Last drydocked

Next voyage

Port of delivery

Drydocked

Tailshaft weardown

Tailshaft drawn

Defects affecting class

Expenses for Buyers/Sellers

Radio and/or navigational aids

included in purchase/sale

Spare tailshaft

Spare propeller

Tonnage survey

Delivery to Buyers

RADIO INSTALLATION

Main transmitter

Emergency transmitter

High Frequency transmitter

Lifeboat transmitter

Radio Telephone

VHF Telephone

Main receiver

Emergency receiver

Auto keying device

Auto Alarm

Global Maritime Distress & Safety System

Fax

Telex

Satellite communication

Other

Rental/Maintenance Contract

NAVIGATIONAL AIDS

Radar

ARPA Radar

Decca Navigator

Loran

Radio Direction Finder

Global Positioning System

Navtex

Gyro Compass/Auto Pilot

Magnetic Compass

Rudder Indicator

Echo sounder

Speed Indicator

Recorder (course, speed, machinery performance etc)

Amver

Loading indicator

Computer

Draft indicator

Strain-stress indicator

Turning circle – crash stop diagrams

Electronic chart

Emergency positioning indicator radio beacon

Black box

Note : To-day’s vessels may have an Integrated Bridge System, with further electronic equipment provided (see example attachmed).

ANTI-POLLUTION MEASURES

Oily water separator

Slop tank

Load on top

Tank cleaning equipment

Gas extraction equipment

Chemical dispersant kit

CONDITION SURVEY

Shell plating

Port

Starboard

Bottom

Forecastle deck

Main deck

Poop deck

Hatchways

W.T. doors

Air pipes

Vents

Sounding pipes

Bulwarks & rails

Accomodation ladders

Cargo spaces ladders

Deck machinery

Pipes on deck

Deck fittings

Liferafts

Lifeboats

Accommodation

Officers

Crew

Air conditioning

Main pump rooms

Auxiliary pump room

Emergency fire pump

St. Lawrence Seaway Fittings

Other special/towage fittings

Machinery spaces

Electric power/lighting

Spare tailshaft

Spare propeller

Spare gear

Emergency steering

MACHINERY

Type

Max. S.H.P./B.H.P. and R.P.M.

Service

Boilers

Type

Max. steam output

Normal steam output

Steam for cargo heating

Steam for port services

Steam for cargo and ballast pumps

Bunkers

Grade for main engine

Grade for auxiliaries

Capacity of tanks (98 per cent)

Fresh Water

Adequate evaporating plant for all purposes

Capacity of tanks

Daily consumption

Boilers

Other purposes

Evaporator capacity

Cargo tanks

No. of tanks

Total capacity (98 per cent)

No. of grades segregation

Cargo Pumps

No.

Make

Type

Rated capacity each

Stripping pumps

No.

Make

Type

Rated capacity each

Cargo loading performance

Max. rate receiving homogeneous cargo

Max. rate receiving 2 grades simultaneously

Cargo and Bunkering Manifolds

Distance of center from amidships

Distance from side

Height above deck

No. of loading/discharge lines each side

Stern discharge fitted

No. of grades can load/discharge

with 2-valve separation

Heating coils

Material

Ratio of heating surface per unit volume

Centre tanks

Wing tanks

Height from bottom

Max. output of steam generator

Cargo compartments

1

2

etc

’Tween decks

1

2

etc

Topside Wing Tanks

1

2

etc

Double Bottom Tanks

1

2

etc

Heating Coils : (Dry Cargo Vessels)

Port Stb.

1

2

etc

Heating Coils : (Tankers)

Port Centre Stb.

1

2

etc

Cargo gear

Derricks or cranes

1 S.W.L.

2 S.W.L.

etc S.W.L.

Heavy lift S.W.L.

Travelling crane S.W.L.

Max. permissible deck load

Last inspected

Competent person

Quad. examination next due

Annual inspection next due

Cargo Comparments : (Tankers)

Port Centre Stb.

1

2

etc

Cathodic protection

Specially coated

Indicate tanks used exclusively as ballast tanks

Cargo Compartments : (Dry Cargo Vessels)

1

2

etc

Indicate if tank tops are strengthened

for heavy or ore cargoes

Max. permissible load on tank tops

Hatch closing Appliances

1

2

etc

Type of covers

Main deck

’Tween decks

Means used for opening/closing

Max. permissible load on hatch covers

DAMAGE SURVEY

Date of accident

Position

Proximate cause

Temporary repairs (Port, dates)

Port of refuge

Permanent repairs (Port, dates)

Surveyors (Classification, Underwriters, P+I Club)

Repairs

Log book

Necessary general items applicable to repairs

Necessary services required to effect repairs

Necessary drydocking time

Time required to effect repairs to each damage

Cost of overtime (if any) and days saved

Time required for Owners’ repairs (if any)

Cost of spare parts

If any permanent repairs deferred

Repairs commenced

Repairs completed

Cost of permanent repairs

NOTE :

The above list may be used only for reference & guidance and, by any means, is not complete. It is only a token of what items a survey report could contain.

The extent of a survey report may reflect the needs and requirements of the Principal requesting the survey, the type of ship, the circumstances of the survey, the personality of the surveyor etc.

Anyway this list is applicable for existing/second hand tonnage (cargo or oil tankers), and is addressed, mainly, to tonnage of “conventional type”, except where otherwise stated.

For vessels of modern construction with varying levels of automation and other types and facilities (machinery, navigation, cargo) the above list should be adapted in accordance to requirements.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Έλεγχος Εμπορικών Πλοίων ενόψει της θερινής περιόδου

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και για την ασφάλεια των επιβατών, εν όψει μάλιστα της θερινής περιόδου όπου αναμένεται αυξημένη επιβατική κίνηση στην ακτοπλοΐα. Μετά από σχετική εντολή του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη και με μέριμνα του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ των εκπροσώπων ακτοπλοϊκών εταιρειών και εκπροσώπων του ΥΝΑ, με θέμα την αντιμετώπιση και τη διαχείριση τυχόν βλαβών δρομολογιακών επιβατηγών και οχηματαγωγών πλοίων και την προληπτική συντήρηση αυτών κατά τη θερινή περίοδο.

Στη σύσκεψη αποφασίσθηκαν τα εξής:

1.Θα υπάρχει άμεση και συνεχής ενημέρωση από τους εκπροσώπους των εταιρειών προς τον ΚΕΕΠ και θα παρέχονται σ’ αυτούς άμεσα όλες εκείνες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την καλύτερη και ταχύτερη διαχείριση των ζημιών ή βλαβών των Ε/Γ και Ε/Γ-Ο/Γ ακτοπλοϊκών πλοίων.

2.Όλοι οι εκπρόσωποι των ναυτιλιακών εταιρειών δεσμεύθηκαν για την έγκαιρη εκτέλεση όλων των εργασιών συντήρησης, που προβλέπονται από το εφαρμοζόμενο σύστημα ασφαλούς διαχείρισης και τις οδηγίες των κατασκευαστών των μηχανών του κάθε πλοίου.

3.Στο θέμα της προληπτικής συντήρησης και στο πλαίσιο του Κώδικα ISM (International Safety Management), θεσπίζεται από τον Κλάδο έκτακτος έλεγχος, για θέματα συντήρησης.

Σε κάθε περίπτωση, διευκρινίζουμε ότι ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων διενεργεί τακτικές και περιοδικές επιθεωρήσεις προς πιστοποίηση των υπό ελληνική σημαία πλοίων. Επιπλέον έχει εξουσιοδοτήσει δέκα Αναγνωρισμένους Οργανισμούς (Νηογνώμονες) να διενεργούν για λογαριασμό του επιθεωρήσεις σύμφωνα με τη διεθνή, κοινοτική και εθνική νομοθεσία και να εκδίδουν τα αντίστοιχα πιστοποιητικά ασφαλείας και προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Πηγή: ΥΕΝ

Link to comment
Share on other sites

τι ισχυει με τα πιστοποιητικα που εχει εκδοσει η επιθεωρηση πλοιων;

τις τελευταιες δυο μερες, παιζει παντου μια γραπτη δηλωση του Γιαννη Πλακιωτακη, βουλευτη και υπευθυνου ναυτιλιας της Ν.Δ, οτι 30.09 ληγουν ολα τα πιστοποιητικα που εχουν εκδοθει απο την Επιθεωρηση.

μετα το ναυαγιο του αγια ζωνη περσυ, καταργηθηκε η σχετικη αρμοδιοτητα της επιθεωρησης πλοιων και πλεον αναγνωριζονται μονο τα πιστοποιητικα που εκδιδονται απο τους νηογνωμονες.

απο οτι καταλαβαινω, πρεπει να υπαρχει παρασκηνιο μεταξυ κυβερνησης και νηογνωμονων

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Η σημερινή ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds, φιλοξενεί μια μίνι συνέντευξη ενός Ινδού κυρίου(ξέρετε, από αυτές τις αυθόρμητες συνεντεύξεις, που ο δημοσιογράφος είπε: "και δεν παίρνω τηλέφωνο τον Ινδικό Νηογνώμονα να ρωτήσω αν έχουν κάτι να μου πούν?" :D). Ο κύριος αυτός ονομάζεται Suresh Sinha και είναι ο Managing Director του Ινδικού Νηογνώμονα(IRS) και ο οποίος εκφράζει τη φιλοδοξία του να επεκταθεί και στην Ελληνική ακτοπλοία, είναι στη διαδικασία πιστοποίησης από το ελληνικό flag state και ελπίζει εντός τριμήνου η διαδικασία αυτή να έχει ολοκληρωθεί. Μάλιστα μαθαίνουμε πως ήδη 3 πλοία που έχουν κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Θεοδωρόπουλου, είναι στη διαδικασία(δεν διευκρινίζει το άρθρο ούτε ποιά, ούτε με ποιά σημαία).

 

Για να δούμε αν η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί προάγγελο του μέλλοντος. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Nick the Greek said:

 Μάλιστα μαθαίνουμε πως ήδη 3 πλοία που έχουν κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Θεοδωρόπουλου, είναι στη διαδικασία(δεν διευκρινίζει το άρθρο ούτε ποιά, ούτε με ποιά σημαία).

Τα δύο πλοία είναι τα GLYKOFILOUSA IV (9833993) και GLYKOFILOUSA V (9816646). Το 3ο θα μπορούσε να είναι το (τι πρωτότπυο) GLYKOFILOUSA VIII (9856971) που είναι υπό κατασκευή ακόμα.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Nick έχεις δίκιο για το Phoenix Register. Δεν βάσισα την παραπάνω υπόθεση σε κάποιο στοιχείο, παρά μόνο στο ότι θα είχε λογική να είναι κάποιο πλοίο της ίδιας εταιρίας. Πάντως θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πόση επιτυχία θα έχει αυτή η "εισβολή" του ινδικού νηογνώμονα και ποια θα είναι η αντίδραση των υπολοίπων και ειδικά του ιταλικού.

Link to comment
Share on other sites

Ε τυπική αναγνώριση θα ειναι  , αν δεν κανω λαθος ολοι οι  αλλοι iacs ειναι . Ας σοβαρευτούν εκει στην Ινδία σε αλλα πράγματα  να προσθέσω . 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 4/6/2018 at 7:06 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Χθες ο Ελυρος πέρναγε την επιθεώρηση 9935 και γινόταν γυμνάσιο. 

 

1 hour ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Το Olympus ήρθε στο λιμάνι του Πειραιά γύρω στις 13:00, όπου γύρισε στη κεντρική λεκάνη και κάνοντας ανάποδα ξεκίνησε για να πάει στη θέση του στην Ακτή Κονδύλη. Κάτι όμως δεν πήγε καλά στη μανούβρα και βρέθηκε πλαγιοδετημενο στην Ακτή Τζελέπη (στη θέση του Super Express)με τη πλώρη προς τα έξω!! Αφού ξεκόλλησε από τη παραπάνω θέση έδεσε στη συνέχεια στα Λεμονάδικα, όπου τον περίμεναν στελέχη του Α’ λιμενικού για να κάνουν την επιθεώρηση 9935. Στη συνέχεια μεθόρμισε στην Ακτή Κονδύλη με τη βοήθεια ρυμουλκού, όπου το απόγευμα είδα καμία 20 φορτηγά να περίμεναν να φορτωθούν στο πλοίο, όπου εκείνη την ώρα είχε βυτία στο γκαράζ του.

Τι ακριβώς είναι αυτη η επιθεώρηση 9935, η οποία δεν έχει τίτλο αλλά χαρακτηρίζεται από αριθμούς;

Edited by Nikos_Chania
Link to comment
Share on other sites

Είναι κοινοτική οδηγία 99/35/ΕΚ που έχει υιοθετηθεί από την Ελληνική κυβέρνηση μέσω του ΠΔ 314/2001 και εφαρμόζεται στα πλοία που κάνουν κατηγορία πλόων Α, βραχείς διεθνείς πλόες και διεθνείς πλόες.

 

Σε απλά ελληνικά είναι μια εν ορμώ επιθεώρηση που ουσιαστικά κοιτούν το Safety του πλοίου (bildge alarm, υδατοστεγείς, πυροστεγεις, fire alarm, σωστικά, drencher, φωτά ασφάλειας public address, γυμνάσιο κλπ) και μια εν πλω επιθεώρηση κάθε χρόνο.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
22 hours ago, Nick the Greek said:

Να δούμε και τη λίστα με τις παρατηρήσεις:

 

Lefka Ori_Ancona.jpg

κι εδώ έρχεται η απορία: παθαίνουν κάτι τα έρμα και "ψοφάνε" στην Αδριατική ή στο Αιγαίο ή αντίστοιχες αρχές αμολάνε χαρταετό 24/7 ? 

Link to comment
Share on other sites

Είναι απλό, και τα standards ασφαλείας από τις Αρχές, αλλά και η νοοτροπία του απλού κόσμου, δεν έχουν σε προτεραιότητα την ασφάλεια. Το βλέπεις στους δρόμους με την ποιότητα των υποδομών αλλά και το επίπεδο συντήρησης των αυτοκινήτων, το βλέπεις στα λιμάνια, το βλέπεις στα τρένα, βλέπεις τι χρέπια λεωφορεία αστικών συγκοινωνιών κυκλοφορούν, λογικό είναι να συμβαίνει το ίδιο και στα πλοία αλλά και στα σπίτια μας. Πόσοι έχουμε πχ. πυροσβεστήρα σπίτι σε περίπτωση φωτιάς, πόσοι έχουμε ένα φακό έτοιμο σε περίπτωση σεισμού τη νύχτα και διακοπής ρεύματος? Πόσοι αλλάζουμε ελαστικά όταν πρέπει στα ΙΧ μας? 

 

Άντε να δεχτώ πως οι Ιταλοί είναι πιο αυστηροί γιατί στηρίζουν τον Grimaldi αλλά δεν είναι δικαιολογία, αν συμβαίνει αυτό και το ξέρεις, οφείλεις να είσαι προετοιμασμένος. Το εν λόγω πλοίο ήταν εκτός δρομολογίων εδώ και 5 μήνες, προετοιμαζόμενο για την επόμενή του απασχόληση, δικαιολογία δεν υπάρχει.

 

Το ρεζουμέ είναι πως όλα αυτά που περιέγραψα δεν αλλάζουν με κυβερνητικές αποφάσεις, ούτε με συναισθηματικές αντιδράσεις τύπου γράφουμε τα ονόματα των νεκρών από τα Τέμπη στον Άγνωστο. Πόσοι από αυτούς που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις αυτές γύρισαν σπίτια τους με μηχανή χωρίς κράνος ή μη φορώντας ζώνη στο αυτοκίνητο? Όλα αυτά που περιγράφω θα αλλάξουν μόνο όταν αλλάξει ο καθένας μας και αναλάβει τις προσωπικές του ευθύνες.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...