Panagia Ekatontapiliani Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 (edited) ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ Φωλιά διαφθοράς το ΥΕΝ Γράφει ο Nίκος Πηγαδάς [9.9.2005] ΕΘΝΟΣ Eκκαθαριστικές... επιχειρήσεις αναμένονται στον Kλάδο Eπιθεώρησης Eμπορικών Πλοίων (KEEΠ) του υπουργείου Eμπορικής Nαυτιλίας, ο οποίος δεν έχει και την καλύτερη φήμη. Tην εκκαθάριση -ίσως και κάθαρση- ζήτησε από την πολιτική ηγεσία του YEN ο αρχιπλοίαρχος ΛΣ Λευτ. Φερούσης. Σύμφωνα με πληροφορίες του Eθνους, ο κ. Φερούσης, προϊστάμενος (κλαδάρχης) εδώ και 5 μήνες τής παραπάνω υπηρεσίας, έθεσε το όλο θέμα ως εξής: - Για να γίνονται σωστά και αξιόπιστα οι έλεγχοι και οι επιθεωρήσεις στα εμπορικά πλοία και ιδιαίτερα στα επιβατηγά της ακτοπλοϊας, πρέπει: να μετακινηθεί από το KEEΠ σημαντικός αριθμός επιθεωρητών, που θα αντικατασταθούν με καινούργιους και άφθαρτους. Σε αντίθετη περίπτωση, ο κ. Φερούσης φέρεται να υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να εγγυηθεί για την αξιοπιστία των επιθεωρήσεων. Mε ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ασφάλεια Tο σοβαρό αυτό ζήτημα, που έχει να κάνει άμεσα με την ασφάλεια των επιβαινόντων και των πλοίων, δεν ανέκυψε τώρα. Eίχαν προηγηθεί ορισμένα γεγονότα, όπως: - H προ τριμήνου ποινική καταδίκη δύο επιθεωρητών πολιτικών υπαλλήλων του KEEΠ, με την κατηγορία ότι είχαν εκδώσει αναξιόπιστα πιστοποιητικά ασφαλείας για κάποια υδροπτέρυγα. O ένας καταδικάστηκε σε 20μηνη φυλάκιση και ο δεύτερος σε 15μηνη. Mαζί τους καταδικάστηκε (20 μήνες φυλακή) και ένας επιθεωρητής του Eλληνικού Nηογνώμονα. Kαι οι τρεις άσκησαν έφεση και αφέθηκαν ελεύθεροι. Για την ίδια υπόθεση είναι υπόδικος στο Nαυτοδικείο του Πειραιά και ένας αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος. Xθες, αξιωματούχος του YEN δήλωσε στο Eθνος: Oι δύο καταδικασθέντες πρωτοδίκως επιθεωρητές βρίσκονται στον KEEΠ, αλλά δεν κάνουν πια επιθεωρήσεις. Σύντομα θα μετακινηθούν μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση, όπως ορίζει η νομοθεσία. - Oι αλλεπάλληλες βλάβες, που παρουσίαζαν στην αιχμή της θερινής περιόδου αρκετά επιβατηγά της ακτοπλοϊας. Περιστατικά που, ευτυχώς, δεν βάφτηκαν με αίμα, αλλά άφηναν αμανάτι στα λιμάνια χιλιάδες επιβάτες, Eλληνες και ξένους. Mε... φυσικό επακόλουθο τη δυσφήμηση των θαλάσσιων συγκοινωνιών και της χώρας μας. Μετακινήσεις - Mια πρόταση, που έκανε προ διετίας στην ιεραρχία του YEN το Γραφείο Eσωτερικών Yποθέσεων, κατά την οποία: Πρέπει να μετακινούνται προληπτικά όσοι έχουν πολυετή υπηρεσία στο ίδιο πόστο, για ν αποφεύγονται κρούσματα διαφθοράς. H πρόταση, κατά τις πληροφορίες μας, αφορούσε κυρίως επιθεωρητές του KEEΠ, που παρουσιάζουν την εξής ιδιομορφία: - Eίναι όλοι τεχνοκράτες, δηλαδή πλοίαρχοι, μηχανικοί, ναυπηγοί, μηχανολόγοι κ.ά. Oι περισσότεροι απ αυτούς είναι πολιτικοί υπάλληλοι και οι υπόλοιποι αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος. Kαι ως εκ τούτου, δεν θεωρείται εύκολη η μετακίνησή τους σε άλλες υπηρεσίες, που δεν τους χρειάζονται. - Tο... κερασάκι στην τούρτα ήταν το Δημητρούλα. Tο πασίγνωστο στο πανελλήνιο για τις πρόσφατες βλάβες του επιβατηγό -μόνο τραγούδι δεν έγινε- επιθεωρήθηκε εκτάκτως στον Πειραιά την περασμένη Δευτέρα. Kαι διαπιστώθηκε (βλ. Eθνος της Tρίτης) πως ταξίδευε χωρίς ασύρματο, ενώ είχαν προβλήματα και δύο σωσίβιες βάρκες, παρά τους 5 αλλεπάλληλους ελέγχους. Edited September 29, 2018 by proud_ionian tag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelos Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 Feroushs is reading shipfriends or not? 3erete ti politiko kostos einai na metakinh8oun tosoi? ama ginei kati tetoio gyrizw sthn ellada me ta podia. gia thn yposthri3h omws kai ths ka8arhs pleuras exw synanthsei adiablhtous epi8ewrhtes me polu kalh texnognwsia opws epihshs kai a3iwmatikous pou parolo pou eixan to posto parathsan oikogeneies kai eggyes gynaikes gia na er8oun na spoudasoun kati parapanw. Makari na htan oloi tous etsi giati gia thn wra einai to entelws anti8eto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Earl Granville Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 Συνεχίζονται οι εκτακτες επιθεωρήσεις και μέχρι το Πάσχα θα έχουν γίνει σε όλα τα πλοία. Φέτος άπό ότι άκουσα οι έλεγχοι είναι ιδιαίτερα εξονυχιστικοί καμία σχέση με άλλες χρονιες,εξετάζουν το πλοίο από βάρκες μέχρι και το φορπικ και ακόμα και για μια λάμπα γράφουν παρατήρηση. Link to comment Share on other sites More sharing options...
john fox Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 Το να κάνει το ΥΕΝ ελεγχους είναι καλό , μια και πρέπει να είναι σωστά και ασφαλή τα πλοία . Το κακό είναι η παρωδία του ελέγχου και η ταλαιπωρία του κόσμου . Χρονικό της παρωδίας ... Νωρίς το πρωί Το "κλιμάκιο" πήγε στο πλοιο . Η λέξη κλιμάκιο σε " " μια και είχε σαν συνοδεία καμια 15 αρια μαθητές ή κάτι τέτοι του λιμενικού .... με στολές οι οποίοι , άραζαν σε κάθε γωνία του πλοίου και "σκότωναν" την ώρα τους με τα φραπεδάκια . Όλες οι παραληψεις (αστείες και ίσως λίγο πιο σοβαρές) αλλά σε καμία περίπτωση προβλήματα που θα έκαναν το πλοιο επικίνδυνο . Αποκαταστάθηκαν μέχρι τις 15:00 ή ξεκίνησε η διαδικασία αποκατάστασης τους . Από εκει και πέρα άρχισε το αστείο .... Το λιμενικό και το κλιμάκιο έπεζαν το μπαλάκι ποιος θα αφήσει το πλοίο και πότε ... Τελικά ....το πλοίο έφυγε κοντά στις 21:00 ..... ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ . Θα πρέπει το ΥΕΝ να φροντίσει στο μέλλον να υπάρχει ουσία στος ελέγχους και όχι τυπολατρεία και σε κάθε περίπτωση ο κάθε υπάλληλος του ΥΕΝ να βλέπει με μεγαλύτερη σοβαρότητα και σεβασμό τον εργοδότη του , τον απλό πολίτη που σήμερα τον ταλαιπώρησε ανούσια και χωρίς λόγο . Κρίμα .... θα έφτανα στην Σίφνο κατα τις 21:00 για φαγητό και τώρα θα πάω για πρωινό . Απλά ξεφτίλα , επιβάτες και πλήρωμα στο έλεος της γραφειοκρατείας και την βλακείας . Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 αν ειναι κανονικες οι επιθεωρησεις και δεν τρωνε μπανανα, θα πεσει πολυ γελιο. καλο θα ηταν παντως, να μη γινονται μερες διακοπων και αργιων που ταξιδευει κοσμος. ταλαιπωρουνται οι εκδρομεις χωρις να φταινει. καλυτερα μια εβδομαδα πριν τις επιμαχες μερες, ωστε και η επιθεωρηση να γινεται αλλα και ο κοσμος να μην ταλαιπωρειται. Link to comment Share on other sites More sharing options...
john fox Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 Ας ενημερώνει το ΥΕΝ μερικές μέρες πιο νωρίς την καθε εταιρία να δίνει το πλοίο ανεκτέλεστο δρομολόγιο και να κάνει το ΚΕΕΠ το έλεγχο με μεγαλύτερη αυστηρότητα και όχι με όμηρους τους επιβάτες που θέλουν να πάνε σπίτια τους . Τελικά η ΚΕΕΠ τι θέλει να προκάλει εντυπώσεις και να κάνει έλεγχο βιτρίνας ταλαιπορώντας επιβάτες ή να κάνει έλεγχο ουσίας και να επιβάλει αυστηρές ποινές σε όποια εταιρία δεν ακουλουθεί τις συστάσεις . Link to comment Share on other sites More sharing options...
gpap2006 Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 Αρα ολα ειναι θεμα γραφειοκρατιας, τσαπατσουλιας και απιστευτης γαιδουριας!! Οι επιβατες πρεπει να αντιδρασουν και να μη το αφησουν να περασει στο ντουκου!!Να μαζευτουν και να κανουν μηνυσεις (να μοιραστουν ετσι και τα δικαστικα εξοδα ) σε καθε αρμοδιο γιατι σε τουτη τη χωρα και ο....Αγιος φοβερα θελει. Αυτο ειναι παρακολληση συγκοινωνιων και διωκεται.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Earl Granville Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 Καλά ότι οι εταιρίες ενημερώνονται νωριτερα ενημερώνονται έτσι κι αλλιως αλλά ουδεμία εταιρία πιστεύω ότι θα βγάλει ανεκτέλεστο δρομολόγιο για κανενα λόγο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panagia Ekatontapiliani Posted February 28, 2007 Author Share Posted February 28, 2007 Για δείτε τι ελέγχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ • Γυμνάσιο πυρκαγιάς και εγκατάλειψης με καθαίρεση στη θάλασσα αντιπροσωπευτικού αριθμού σωσίβιων λέμβων. • Έλεγχο των ναυτιλιακών οργάνων γέφυρας. • Έλεγχο καλής λειτουργίας ηλεκτρομηχανής ανάγκης και φωτισμού ασφαλείας. • Έλεγχο καλής λειτουργίας συστήματος παραγωγής γενικού συναγερμού και μεγαφωνικής εγκατάστασης. • Έλεγχο καλής λειτουργίας αντλιών πυρκαγιάς. • Έλεγχο καλής λειτουργίας πυρανίχνευσης συμπεριλαμβανομένων και των κομβίων πυρκαγιάς (manual points). • Έλεγχο ύπαρξης στους χώρους οχημάτων αναρτημένου σχεδίου διαγραμμίσεων και διαγραμμίσεων σύμφωνα με αυτό. • Έλεγχο συστήματος πυρόσβεσης. • Έλεγχο ατομικών σωσιβίων ζωνών επιβατών. • Έλεγχο πυροσβεστικών φωλεών και σωλήνων πυρκαγιάς. • Έλεγχο σε ότι αφορά ενδιαίτηση και υγιεινή, χώρων επιβατών, καμπίνων , σαλονιών, εστιατορίων και λοιπών χώρων επιβατών και πληρώματος. • Έλεγχο πυρίμαχων θυρών. • Έλεγχο καλής λειτουργίας υδατοστεγών θυρών. • Έλεγχο στεγανότητας ασφάλισης καταπελτών και λοιπών ανοιγμάτων γάστρας (μπαρκαρίζα). • Έλεγχο ωρών ανάπαυσης πληρώματος. • Έλεγχο διενέργειας προγραμματισμένων γυμνασίων. • Έλεγχο προληπτικής συντήρησης (τήρηση ωρών λειτουργίας που προβλέπει ο κατασκευαστής, αντικατάσταση εξαρτημάτων σύμφωνα με οδηγίες κατασκευαστή, λήψη μετρήσεων στα συγκεκριμένα σημεία κ. μηχανών και βοηθητικών μηχανημάτων καθώς και τήρηση της διαδικασίας που προβλέπεται από το αντίστοιχο κεφάλαιο συντήρησης του Δ.Κ.Α. Διαχείρισης, που διαθέτει η εταιρεία και το πλοίο). Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 καλα και αγια ολα αυτα, αλλα αισθανομαι οτι με δουλευουν λιγο. γινεται θεμα μια 20λεπτη καθυστερηση του superferryII και μικροπαραρηρησεις στον Αγ. Γεωργιο και το 2006 εγιναν πραματα και θαματα. πλοια με 3 μηχανες ταξιδευαν με 2, πλοια με φαγωμενα τα φτερα της μια προπελας ταξιδευαν με απελπιστικα μειωμενη ταχυτητα και ελλικτικη ικανοτητα, ταχυπλοα ταξιδευαν με 3 απο τις 4 κυριες μηχανες, αλλο πλοιο ταξιδευε με απωλεια στεγανοτητας τελικου αξονα για καποιο διαστημα, αφειστε δε τις δεξαμενες ερματος που σε πολλα εχουν γινει μια. αντι λοιπον να κανουμε δειγματοληπτικες επιθεωρησεις θα προτεινα σε ολα τα ferries ανω των 20 ετων να γινει σχολαστικη επιθεωρηση μεσα στο επομενο διμηνο. εν αναγκη να ανακοινωθει και κατι τετοιο εκ των προτερων. στοχος να μην ειναι να τους πιασουμε στον υπνο, αλλα να αναγκαστουν να τα συμμαζεψουν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enas chiotis Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Την ίδια περίοδο που έχουμε το ατύχημα του Θεόφιλος και έχει πέσει στο τραπέζι όλη αυτή η συζήτηση περί σωστικών, έχουμε μια άλλη ιστορία που μας διδάσκει ότι ο επιβάτης μεταβάλλει την άποψή του για την ασφάλεια των πλοίων όταν ο ίδιος κινδυνεύει να μείνει αμανάτι σε κάποιο νησί ή σε καποια τουρκική ακτή. Με λίγα λόγια επιθυμεί να ταξιδεύει με μη ελεγμένα και ενδεχομένως μη αξιόπλοα πλοία... Από τα Αιολικά Νέα το πλήρες άρθρο . Ελλείψεις σε πλοιάρια των αδελφών Ζαλέ. Υπό τον έλεγχο κλιμακίου επιθεωρητών του Υπουργείου Ναυτιλίας τέθηκαν από την Παρασκευή τα 3 πλοιάρια της τουρκικής εταιρείας των αδελφών Ζαλέ, που εκτελούν δρομολόγια από τα απέναντι παράλια προς την περιοχή μας, με αποτέλεσμα να υποστούν μεγάλη ταλαιπωρία Λέσβιοι που είχαν περάσει στο Αϊβαλί αλλά και Τούρκοι τουρίστες που βρίσκονταν στην περιοχή μας, καθώς δεν μπορούσαν να επιστρέψουν στις εστίες τους. Στα δυο από τα τρία πλοιάρια οι επιθεωρητές του Υπουργείου διαπίστωσαν ελλείψεις, ζητώντας από τους πλοιοκτήτες να τα αποδρομολογήσουν για κάποιες μέρες μέχρι αυτές να αποκατασταθούν. Το τρίτο πλοιάριο ακινητοποιήθηκε και δεν του επετράπη η μεταφορά επιβατών, με δεδομένο ότι ο Τούρκος ιδιοκτήτης δεν επέδειξε στους επιθεωρητές διεθνή πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Μέχρι αργά το βράδυ του Σαββάτου υπήρχε σε εξέλιξη ένα "θρίλερ" διαπραγματεύσεων μεταξύ ελληνικών και τουρκικών Αρχών, ώστε τελικά οι Έλληνες Επιθεωρητές να "κάνουν πίσω", αποδεχόμενοι την εκτέλεση ενός και μόνο δρομολογίου με επιβάτες από το πλοιάριο της εταιρείας Ζαλέ. Κι αυτό μόνο και μόνο για να μπορέσουν να επιστρέψουν στην Τουρκία οι Τούρκοι τουρίστες που είχαν επισκεφτεί τη Λέσβο αλλά και αντίστροφα, οι Λέσβιοι που βρισκόταν στο Αϊβαλί, να μεταφερθούν στη Μυτιλήνη. Την ίδια ώρα άλλες πηγές έκαναν χθες λόγο για καταγγελίες Ελλήνων πλοιοκτητών σε βάρος Τούρκων συναδέλφων τους, οι οποίες "έστω και αργά αξιοποιήθηκαν από το αρμόδιο Υπουργείο". Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΝΗΡΕΑΣ Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Και οι ιδιώτες επιθεωρητές, ψάχνουν να βρουν άκρη με τον θαυμαστό κόσμο του πρώην ΥΕΝ, για να πάρουν τις αμοιβές τους...των τελευταίων 3 ετών! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panagia Ekatontapiliani Posted September 25, 2011 Author Share Posted September 25, 2011 Πρόταση για νέο καθεστώς πιστοποίησης στα τουριστικά ημερόπλοια ζητά ο κλάδος και τον ρόλο νηογνώμονα να το κάνει η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Να καταργηθεί η απαίτηση για πιστοποίηση από νηογνώμονες των πλοίων χωρητικότητας μέχρι 500 κοχ, όπως προβλέπεται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, ζητεί με επιστολή της προς τον υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη η Πανελλήνια Ένωση Επαγγελματικών Τουριστικών Ημερόπλοιων Σκαφών.Στην επιστολή της προς το ΥΠΑΑΝ, η ΠΕΝΕΤΗΣ επισημαίνει ότι, όπως προβλέπεται στο άρθρο 6 του Π.Δ. 103/99 (Κανόνες και πρότυπα ασφάλειας για τα επιβατηγά πλοία σύμφωνα με την οδηγία 98/18 του Συμβουλίου της 17/3/98) μπορεί να μην απαιτείται για τα πλοία αυτά η ένταξή τους σε κλάση κάποιου αναγνωρισμένου Οργανισμού. Η ΠΕΝΕΤΗΣ επισημαίνει ότι μπορούν κάλλιστα να ληφθούν ισοδύναμα μέτρα και να αναλάβει ο Κλάδος Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων το συγκριμένο έργο. Στο πλευρό τους έχουν και τους διπλωματούχους ναυπηγούς, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι εκτός από τον ΚΕΕΠ και οι ίδιοι έχουν τη δυνατότητα να πιστοποιούν την μεταλλική κατασκευή και τον μηχανολογικό εξοπλισμό πλοίων μέχρι 1.500 κοχ. Η επιστολή Η ΠΕΝΕΤΗΣ στην επιστολή της τονίζει ότι: «Παρότι από τις 9 Νοεμβρίου 2010 σας έχουμε εκθέσει εγγράφως μετά των απαραίτητων στοιχειοθετημένων επιχειρημάτων για το θέμα, εντούτοις μέχρι σήμερα και ενώ έχουν προηγηθεί πάρα πολλές συζητήσεις και συσκέψεις επ΄ αυτού, δεν έχετε ευαισθητοποιηθεί όπως άλλωστε εκ του νόμου είσαστε υποχρεωμένοι, να μας απαντήσετε εγγράφως, προκειμένου εν συνεχεία να ενημερώσουμε τα μέλη μας και να δρομολογήσουμε τις δέουσες περαιτέρω κινήσεις». Μετά τις εξελίξεις με το Ρώσικο Νηογνώμονα και τα πιστοποιητικά που θεωρούνται μη έγκυρα, με αποτέλεσμα να «δέσουν» πολλές δεκάδες ημερόπλοιων, η ΠΕΝΕΤΗΣ θεωρεί ότι «είναι απορίας άξιο και δημιουργείται έντονος προβληματισμός γιατί μέχρι σήμερα, ενώ θα μπορούσε το πρόβλημα να έχει ήδη λυθεί, μέσω της υιοθέτησης ισοδύναμων μέτρων από το Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων εντούτοις δεν προχωράτε στη λύση αυτή που εξυπηρετεί με ελάχιστο κόστος». Αμεση απάντηση Καταλήγοντας η ΠΕΝΕΤΗΣ επισημαίνει ότι δεν μπορεί να δείξει πλέον καμία ανοχή σχετικά με το ρυθμό και τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται το συγκεκριμένο θέμα στο ΥΠΑΑΝ. «Απαιτούμε από την πλευρά σας την άμεση έγγραφη τοποθέτησή σας, όπως άλλωστε η σχετική νομοθεσία το επιβάλλει, για το εάν το υπουργείο σας προβεί στην κατάργηση της κλάσης για πλοία έως 500 κοχ όπως προβλέπεται σε σχετική διάταξη του ΠΔ 32/97 που αποτελεί και το πρωτεύον αίτημά μας, ή θα προβεί σε θέσπιση ισοδύναμων μέτρων όπως έχει διεξοδικά μέχρι σήμερα παρουσιασθεί από την Ένωσή μας», υπογραμμίζει. Οι ναυπηγοί Με το αίτημα της ΠΕΝΕΤΗΣ συμπλέει και ο Σύλλογος Διπλωματούχων Ναυπηγών Μηχανικών Ελλάδος. Όπως επισημαίνει με επιστολή του προς το γενικό γραμματέα Ναυτιλίας του ΥΠΑΑΝ, Νίκο Λίτινα, έχουν ήδη ζητήσει νομοθετική ρύθμιση ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε διπλωματούχους ναυπηγούς μηχανικούς οι οποίοι διαθέτουν την απαιτούμενη εμπειρία, στο πλαίσιο των ισοδύναμων μέτρων, να επιθεωρούν και να πιστοποιούν τη μεταλλική κατασκευή και τον μηχανολογικό εξοπλισμό πλοίων χωρητικότητας μικρότερης των 1.500 κόρων, σύμφωνα με τους κανονισμούς αναγνωρισμένου νηογνώμονα. Η ίδια δυνατότητα θα μπορούσε να δοθεί και στον ΚΕΕΠ. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να τακτοποιηθούν οι τυχόν εκκρεμότητες τεχνικών φακέλων των πλοίων (σχέδια μελέτες πιστοποιητικά) σύμφωνα με τις απαιτήσεις των νηογνωμόνων. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Κωνσταντίνος Φιλίππου Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Α. ΦΙΛΙΠΠΟΥ Διπλ. Ναυπηγός & Μηχανολόγος Μηχανικός Νοέμβριος 2000 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΠΛΟΙΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ Τα όσα περιγράφονται κατωτέρω αποτελούν γενικό και βασικό οδηγό μόνον και δεν αποτελούν κανόνα περιοριστικό. Ο οδηγός αυτός πιθανόν να μην είναι πλήρης και αφορά μόνον πλοία φορτηγά (βασικά φορτίων χύδην) και δεξαμενόπλοια, αν και μπορεί να έχει εφαρμογή και σε άλλους τύπους πλοίων, με ανάλογη προέκταση των επιθεωρήσεων που απαιτούνται (πλοία ψυγεία, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οχημάτων, ζώων, χημικών κλπ). Ιδιαίτερη σημαντική κατηγορία αποτελούν τα επιβατηγά και επιβατηγά-οχηματαγωγά, για τα οποία χρειάζεται ιδιαίτερη ανάπτυξη. Το κείμενο είναι βασικά υπό μορφή επικεφαλίδων, το περιεχόμενο των οποίων αναπτύσσεται προφορικά, μπορεί δε κατά την ανάπτυξή του να επεκταθεί και να συμπληρωθεί. Συνοδεύεται με έντυπα παραδείγματα. Στην πράξη η προσωπικότητα, η γνώση και η εμπειρία του επιθεωρητού θα πρέπει να αντιμετωπίζει τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιπτώσεως αναλόγως των συνθηκών και των απαιτήσεων. Ο επιθεωρητής δεν αρκεί να έχει μόνον γνώσεις ενός καλού μηχανικού, αλλά πρέπει να έχει κάποιες ειδικές γνώσεις ή να αναγνωρίζει και να αξιολογεί θέματα που έχουν σχέση με, παραδείγματος χάρη - διαδικασίες πλοίου και υποχρεώσεις πληρώματος - πλοήγηση, καιροί, ναυτιλιακοί όροι - ναυτασφαλιστικά - ναυλομεσιτικά - νομικές, δικαστικές διαδικασίες - κανονισμοί ασφαλείας εργασίας . - λειτουργία κρατικών αρχών και λιμένων - φορτία - φορτω-εκφορτώσεις - και άλλα Η εργασία του επιθεωρητού έχει συνήθως οικονομικές ή/και άλλες επιπτώσεις και ως εκ τούτου μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνος για ζημίες ή/και απώλειες που μπορεί να προκύψουν εάν δεν εκτελέσει με ήθος, επιμέλεια και γνώση τα καθήκοντά του. Τα σημεία που θίγονται κατωτέρω είναι : 1. Οι τύποι των επιθεωρήσεων 2. Οι πελάτες 3. Οι διαδικασίες κατά την επιθεώρηση 4. Η καταγραφή, η έκθεση και η έκφραση των συμπερασμάτων Γ Ε Ν Ι Κ Α Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες επιθεωρήσεων, αναλόγως με το αντικείμενο της επιθεωρήσεως, τον λόγο και τον πελάτη. 1. Τύποι επιθεωρήσεων Επιφανειακή επιθεώρηση Επιθεώρηση αγοράς Επιθεώρηση παραλαβής Επιθεώρηση φορτώσεως Επιθεώρηση βυθισμάτων Επιθεώρηση ρυμουλκήσεως Επιθεώρηση παροπλισμού Επιθεώρηση αβαριών κτλ. 2. Πελάτες Πλοιοκτησία Τράπεζες Ασφάλειες Αλληλο-ασφαλιστικοί οργανισμοί Δικαστήρια 3. Εκθέσεις νηογνώμονος Στοιχεία και εκθέσεις επιθεωρήσεων 4. Διαδικασίες κατά την επιθεώρηση Πλοίαρχος Α΄ Μηχανικός Επιθεωρητές κλάσεως ή / και άλλων συμφερόντων 5, Έκθεση - Συμπεράσματα Έκταση αναλόγως του πελάτη & του σκοπού Γλώσσα Απόλυτος ευκρίνεια & σαφήνεια Αποφυγή περιττολογίας Συμπεράσματα χρήσιμα στον πελάτη Διατήρηση σημειώσεων που δεν αναφέρονται στην έκθεση Φωτογραφίες, ημερομηνία Υποστηρικτικά στοιχεία Ε Π Ι Θ Ε Ω Ρ Η Σ Ε Ι Σ I) ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ Ποικίλει αναλόγως του τύπου του πλοίου και της προβλεπομένης/ επιτρεπομένης εκτάσεώς της. Η καταγραφή των στοιχείων του πλοίου, η γενική εντύπωση, η εξέταση των πιστοποιητικών, των εκθέσεων, των ημερολογίων κλπ γίνεται αναλόγως των απαιτήσεων της συγκεκριμένης επιθεωρήσεως, κατά τα πρότυπα, κατά το δυνατόν, που καταγράφονται στο κατωτέρω υποκεφάλαιο «Επιθεώρηση αγοράς» (πλην του μνημονίου αγοράς). ΣΚΑΦΟΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ 1.- Ξηρού φορτίου χύδην 1.1 Ενημέρωση – Σχέδια πλοίου, φορτώσεως, τύποι φορτίων που μεταφέρει συνήθως το πλοίο, σε ποια κύτη, εάν υπάρχει κύτος που μεταφέρει έρμα, εάν χρησιμοποιεί τα top side tanks για φορτίο ή / και έρμα ή / και πετρέλαιο, ημερολόγια, μετρήσεις κλπ. 1.2 Ενημέρωση χρήσεως - Δεξαμενών για έρμα, πετρέλαιο, γλυκύ ύδωρ, κλπ (πρωραία δεξαμενή (F.P.), πρυμναία δεξαμενή (A.P.), διπύθμενα (D.B.), deep tanks) κλπ. 1.3 Ασφάλεια εργασίας - Σωστή ένδυση, συνοδός, αερισμός χώρου που θα επιθεωρηθεί, πιστοποιητικό απουσίας αερίων (gas free certificate) κλπ. 1.4 Επιθεώρηση κατά προτεραιότητα των κυτών - Διπλής χρήσεως (φορτίο-έρμα) και των πρωραίων κυτών. Αναλόγως των φορτίων ιδιαίτερη έμφαση στην επιθεώρηση του κάτω ή άνω μέρους των κυτών. Κλίμακες. 1.5 Επιθεώρηση κατά προτεραιότητα των δεξαμενών - Διπλής χρήσεως (φορτίο-έρμα, έρμα-πετρέλαιο) και / ή εκείνων που ερματίζονται τακτικά, ιδιαίτερα κατά τα ταξίδια χωρίς φορτίο. Επιθεώρηση πρωραίας και πρυμναίας δεξαμενής. Σκάλες. 1.6 Επιθεώρηση στομίων και καλυμμάτων κυτών, ιδιαίτερα του κάτω μέρους των και ιδιαίτερα εάν το πλοίο μεταφέρει πτωχά φορτία. 1.7 Επιθεώρηση κενών χώρων (C/D). 1.8 Σωληνώσεις σκάφους. 1.9 Μέσα κλεισίματος ανοιγμάτων (στόμια, αεραγωγοί, εξαεριστικά, μετρητές) 1.10 Αλύσεις. 1.11 Σύστημα πηδαλιουχίας. 1.12 Γέφυρα, όργανα ναυσιπλοίας, επικοινωνιών, χειριστήρια και ενδεικτικά Ασφαλείας, αυτοματισμοί κλπ. 1.13 Συστήματα ασφαλείας, σωστικά, πυροσβεστικά. 1.14 Μηχανοστάσιο. 1.15 Χώροι ενδιαιτήσεως, αποθήκες. 2.- Δεξαμενόπλοια πετρελαιοφόρα Α- Ακατεργάστων πετρελαίων 2.1 Ενημέρωση ως προς την χρήση των δεξαμενών, του τύπου των φορτίων, της τακτικότητας των ταξιδίων. Δεξαμενές μοναδικής / διπλής χρήσεως, μη ανάμιξη φορτίου & έρματος. 2.2 Καθαρισμός δεξαμενών φορτίου, βιβλίο φορτίων πετρελαίων (cargo oil book), δεξαμενές υπολειμμάτων, παράδοση υπολειμμάτων. 2.3 Ασφάλεια εργασίας, ιδιαίτερη προσοχή σε ύπαρξη αναθυμιάσεων, απαγόρευση χρήσεως φλογός, σωστή ένδυση κλπ. 2.4 Κατά την επιθεώρηση στις δεξαμενές φορτίου έμφαση στη διάβρωση (pitting), ιδιαίτερα στο κάτω μέρος των δεξαμενών. 2.5 Κατά την επιθεώρηση των δεξαμενών έρματος έμφαση στο άνω μέρος ή στην ίσαλο πληρώσεως της δεξαμενής (splashing). 2.6 Επιθεώρηση κενών χώρων (C/D) και διπλού τοιχώματος (όπου υπάρχει). 2.7 Αντλιοστάσια. Σωληνώσεις σκάφους / φορτίου. 2.8 Σύστημα πλύσεως δεξαμενών και αδρανούς αερίου. 2.9 Ότι στις αντίστοιχες παραγράφους του υποκεφαλαίου (1). 2.10 “ “ “ “ 2.11 “ “ “ “ 2.12 “ “ “ “ 2.13 “ “ “ “ 2.14 “ “ “ “ 2.15 “ “ “ “ B.- Προϊόντων πετρελαίου Ισχύουν ότι και στο υποκεφάλαιο (Α) με την διαφορά ότι στις δεξαμενές φορτίου οι φθορές παρουσιάζονται, υπό μορφή σκωρίας, στο άνω μέρος τους, λόγω αερίων. ΣΤΗ ΔΕΞΑΜΕΝΗ v Εξωτερικό σκάφος v Πηδάλιο/α v Ελιξ/κές, πλευρικοί προωθητήρες και σταθεροτήρες (εάν υπάρχουν) v Ελευθερία τελικού/ών άξονος/νων v Επιστόμια θαλάσσης, εξαγωγές v Αλύσεις v Καθοδική προστασία ΜΗΧΑΝΟΣΤΑΣΙΟ (και ΑΝΤΛΙΟΣΤΑΣΙΟ όπου υπάρχει) - ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ Αρχή τις επιθεωρήσεως είναι καλό να γίνεται από την εξέταση του ημερολογίου, των επιθεωρήσεων κλάσεως και πλοίου, των μετρήσεων, των αιτήσεων και παραγγελιών ανταλλακτικών που διατηρεί ο Α’ μηχανικός. Η έμπειρος και σωστή αξιολόγηση των στοιχείων αυτών μπορεί να δώσει μία εικόνα της καταστάσεως του μηχανοστασίου και όλων των μηχανημάτων του πλοίου. Κατά την επιθεώρηση είναι επιδίωξη να πραγματοποιηθεί κάποιος εσωτερικός έλεγχος των κυρίων μηχανών, λεβήτων, βοηθητικών μηχανημάτων κλπ , ώστε ο επιθεωρητής να αποκομίσει καλύτερη εικόνα της καταστάσεώς των αλλά αυτό είναι σπανίως δυνατόν. Έτσι η λειτουργία ή θέση σε λειτουργία όσων περισσοτέρων μηχανημάτων και η παρακολούθηση της αποδόσεώς των είναι ένας δυνατός και αποδεκτός τρόπος εκτιμήσεως της καταστάσεώς των. Ιδιαίτερα για την / τις κυρία/ες μηχανή/ές μία εσωτερική επιθεώρηση του στροφαλοθαλάμου, των οχετών εισαγωγής αέρος και εξαγωγής καυσαερίων, εάν είναι επιτρεπτή, δίδουν μία εικόνα της καταστάσεως του μηχανήματος. Εξ άλλου η εικόνα που παρουσιάζει ο χώρος ελέγχου των μηχανημάτων (control room), η λειτουργία των αυτοματισμών και των ενδεικτικών μπορεί να είναι καθρέπτης της αναμενόμενης καταστάσεως λειτουργίας του όλου μηχανοστασίου. Στο θέμα των αυτοματισμών που υπάρχουν στα πλοία (μη επιτηρούμενο μηχανοστάσιο – unattended machinery space, χειριστήρια από την γέφυρα κλπ) υπάρχει τέτοιο εύρος συστημάτων που δεν είναι δυνατό να περιγραφούν στην παρούσα σύντομη παρουσίαση. Ο, κατά δύναμη, έλεγχος κάποιων λειτουργιών κατά την διάρκεια της επιθεωρήσεως θα εξαρτηθεί από τη προσφερόμενη συνεργασία και προθυμία του Α’ Μηχανικού ή του αξιωματικού φυλακής, της καταστάσεως του πλοίου δηλαδή εάν είναι εν πλω ή στο λιμάνι ή παροπλισμένο κλπ. Άλλος οδηγός για την διαμόρφωση γνώμης είναι η ευταξία και η καθαριότης που υπάρχει στο μηχανοστάσιο (ιδιαίτερα στους «κρυφούς» χώρους), η κατάσταση των αποθηκών η ύπαρξη πολλών μεταχειρισμένων εξαρτημάτων, η ύπαρξη λογικού αριθμού ανταλλακτικών κλπ. Στα δεξαμενόπλοια η κατάσταση που παρουσιάζει το αντλιοστάσιο, οι αντλίες, τα χειριστήρια των και οι σωληνώσεις είναι απαραίτητο να επιθεωρηθούν όσον το δυνατό πιο προσεκτικά. II) ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ Αυτά που περιγράφονται πάρα πάνω ισχύουν για την επιθεώρηση αγοράς ενός πλοίου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Μνημόνιο Αγοράς (Memorandum of Agreement). Υπάρχουν φορές όμως που το ανωτέρω μνημόνιο επιτρέπει ολίγες μόνον επιθεωρήσεις ή και καμία ακόμα εσωτερική επιθεώρηση οπότε η εμπειρία και οξυδέρκεια του επιθεωρητού να μορφώσει γνώμη, για κάτι που δεν βλέπει στην πραγματικότητα, είναι απαραίτητη. - Μνημόνιο αγοράς (Memorandum of Agreement) – Τι περιλαμβάνει. - Πιστοποιητικά. - Εκθέσεις κλάσεως (Class records). - Επιφανειακή / εσωτερική επιθεώρηση εν πλω. - Όσον το δυνατόν λεπτομερέστερη καταγραφή ώστε να γίνει αντιπαραβολή κατά την παράδοση. - Καταναλώσεις. - Ημερολόγια πλοίου. - Εκθέσεις, μετρήσεις. - Ιδιαιτερότητες που τυχόν να παρουσιάζει το πλοίο. - Συμπεριφορά πληρώματος. - Συχνότητα και τακτικότης ταξιδίων. - Είδος φορτίων που μετέφερε. - Καταγραφή φορητού εξοπλισμού. - Καταγραφή (συμβόλαια) ναυτιλιακού εξοπλισμού. - Καθαριότης & ευταξία στο πλοίο (χρωματισμένο τελευταίως). - Συμπεριφορά πληρώματος. III) ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ Το Μνημόνιο Αγοράς συνήθως περιλαμβάνει ότι το πλοίο θα παραδοθεί κατόπιν δεξαμενισμού, με όλα τα πιστοποιητικά σε ισχύ τουλάχιστο «Χ» μηνών ή ετών. Τα ανωτέρω εξασφαλίζονται από τον επιθεωρητή του νηογνώμονος , που ανήκει το πλοίο. Το σημείο αυτό απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε να εξασφαλιστεί ότι δεν γίνονται χαριστικές παραδοχές. Να σημειωθεί ότι τυπικά ο Επιθεωρητής που εκπροσωπεί τον Αγοραστή δεν έχει δικαίωμα, τυπικά, να επικοινωνήσει με τον επιθεωρητή του νηογνώμονα. - Δεξαμενισμός ή υποβρύχια επιθεώρηση. - Εργασίες κατά τον δεξαμενισμό και επιμερισμός κόστους μεταξύ αγοραστού και πωλητού. - Επιβεβαίωση ότι η κατάσταση του πλοίου & εξοπλισμού του είναι η ίδια όπως κατά την επιφανειακή επιθεώρηση. - Πληρωμή εξόδων δεξαμενισμού από πωλητή / αγοραστή. - Επιθεώρηση τελικού άξονος. - Συμπεριφορά με επιθεωρητή κλάσεως. - Παράδοση πιστοποιητικών (χωρίς παρατηρήσεις). - Επιβεβαίωση ότι δεν έχει μεσολαβήσει ζημία. M A R I N E S U R V E Y G U I D A N C E L I S T (for CARGO and TANKER SHIPS only and refers to mainly SOLAS & Load Line items) The following list is only indicative and may have to be amended/ completed/ extended, according to the flag of the ship, her classification society and any other status she may have to comply with. VESSEL’S PARTICULARS REGISTRATION DATA: Signal Letters Nationality Port of Registry Builders Hull No. Date Built Owners Managers Date of Delivery Classification Society DIMENSIONS: Length Overall L.B.P. Breadth (Moulded) Depth (Moulded) DEADWEIGHTS: DRAFTS: Tropical Summer Winter T.P.I. FREEBOARDS: Tropical Summer Winter F.W.A. TONNAGES: Gross Net National International Panama Canal Suez Canal STATUTORY CERTIFICATES INTERNATIONAL LOAD LINE CERTIFICATE (1996) No. Issued on By Valid until Annual endorsement SAFETY CONSTRUCTION CERTIFICATE No. Issued on By Valid until Annual endorsement SAFETY EQUIPMENT CERTIFICATE No. Issued on By Valid until Annual endorsement INTERNATIONAL SAFETY MANAGEMENT CERTIFICATE No. Issued on By Valid until Annual endorsement INTERNATIONAL OIL POLLUTION PREVENTION CERTIFICATE (FOR TANKERS) No. Issued on By Valid until Annual endorsement SAFETY RADIOTELEGRAPHY CERTIFICATE No. Issued on By Valid until SAFETY RADIOTELEPHONY CERTIFICATE No. Issued on By Valid until CLASSIFICATION & CERTIFICATES Note : Certificates may differ in each Classification Society CLASSIFICATION Certificate of Class (Hull) No. Issued on At CERTIFICATE OF CLASS (MACHINERY) No. Issued on At SPECIAL SURVEY (HULL) Last credited Next due date SPECIAL SURVEY (MACHINERY) Last credited Next due date CONTINUOUS SURVEY (HULL) Current cycle commenced Cycle completed Continuous Survey (machinery) Current cycle commenced Cycle completed Annual survey Last credited Next due date LOADLINE INSPECTION Last credited Next due date DRYDOCKING SURVEY Last credited Next due date TAILSHAFT SURVEY Last credited Next due date MAIN BOILER SURVEY Last credited Next due date AUXILIARY BOILER SURVEY Last credited Next due date EXHAUST GAS ECONOMISER Last credited Next due date STEAM PIPES SURVEY Last credited Next due date REFRIGERATING MACHINERY SURVEY Last credited Next due CLASS SURVEY CONDITIONS/NOTATIONS OTHER CERTIFICATES QUADRENNIAL CARGO GEAR EXAMINATION Last credited Competent person responsible Register issued by Next due date Annual inspection Note : According to the type of ship, trade etc further certificates may be applicable SURVEYS DRYDOCKING SURVEY Bottom survey Boottopping Belt/Wind and Water Strakes Topsides Anchors and Chains Sea Strainers Sea Valves Bilge keels Cathodic protection Tailshaft weardown Tailshaft drawn Sterntube bush renewed New tailshaft clearance Rudder pintle clearances Rudder assembly/bearings Plating thickness determination Plating & other renewals D.B. tanks (testing, examination) Propeller Thrusters Painting Bottom (Area = Light W.L. Draft Coats applied Topsides (Area = Coats applied Method of Application (Brush, roller, spray) Weather conditions Loadline markings/Draft marks TAILSHAFT SURVEY Last Survey Tailshaft weardown White metal/Lignum vitae Fore and/or Aft Bushes Top and/or bottom Crack detected (magnaflux test) Key/Keyway/Cone Tailshaft/Bronze liner skimmed Tailshaft reinstalled Markings Tailshaft renewed Markings Stern gland Next due date BOILER SURVEY Last Survey W.T. Boilers (Main Propulsion) Auxiliary Boiler Exhaust Gas Economiser Internal and/or External Examination Generating tubes Superheater coils Air heaters Boiler mountings Feed water treatment Working pressure Steam temperature Drum safety valves adjusted to Automatic controls Next due date LOAD LINE SURVEY Load line marks Hatch covers Air pipes & means of closing Vents & means of closing Sounding pipes & means of closing Water/weather tight doors Skylights Side doors Windows & means of closing Side scuttles & means of closing Overboard discharges & means of closing SAFETY EQUIPMENT SURVEY Lifesaving appliances provided for persons Lifeboats (type) port side for persons Lifeboats (type) starboard side for persons Lifeboat (type) aft for persons Inflatable liferafts for persons Lifejackets Stability data on board according to SOLAS Safety equipment record Fire Pumps in Engine Room Emergency Fire Pump Fire/smoke detection Fixed fire smothering system (for CO2 give number, capacity and location of cylinders) Serving: cargo spaces Machinery spaces Location of control valves Water spray system Foam system (for tankers) Inert gas system (for tankers) Emergency lighting Emergency bilge pump DRAFT SURVEY Load : Light : Draft Fwd. Aft. ___________ Mean ___________ Amidships Port Stb. ___________ Mean ___________ Means of Means Displacement Density Displacement corrected for density Displacement corrected for stores, fuel, etc. Load displacement – Light displacement SALE AND PURCHASE INSPECTION Master Chief Engineer Last voyage From To Loaded/Ballast Speed R.P.M. Consumption Weather (Average) Cargo Propeller pitch Slip Cylinder oil/day Crankcase oil/day Condition Survey Last drydocked Next voyage Port of delivery Drydocked Tailshaft weardown Tailshaft drawn Defects affecting class Expenses for Buyers/Sellers Radio and/or navigational aids included in purchase/sale Spare tailshaft Spare propeller Tonnage survey Delivery to Buyers RADIO INSTALLATION Main transmitter Emergency transmitter High Frequency transmitter Lifeboat transmitter Radio Telephone VHF Telephone Main receiver Emergency receiver Auto keying device Auto Alarm Global Maritime Distress & Safety System Fax Telex Satellite communication Other Rental/Maintenance Contract NAVIGATIONAL AIDS Radar ARPA Radar Decca Navigator Loran Radio Direction Finder Global Positioning System Navtex Gyro Compass/Auto Pilot Magnetic Compass Rudder Indicator Echo sounder Speed Indicator Recorder (course, speed, machinery performance etc) Amver Loading indicator Computer Draft indicator Strain-stress indicator Turning circle – crash stop diagrams Electronic chart Emergency positioning indicator radio beacon Black box Note : To-day’s vessels may have an Integrated Bridge System, with further electronic equipment provided (see example attachmed). ANTI-POLLUTION MEASURES Oily water separator Slop tank Load on top Tank cleaning equipment Gas extraction equipment Chemical dispersant kit CONDITION SURVEY Shell plating Port Starboard Bottom Forecastle deck Main deck Poop deck Hatchways W.T. doors Air pipes Vents Sounding pipes Bulwarks & rails Accomodation ladders Cargo spaces ladders Deck machinery Pipes on deck Deck fittings Liferafts Lifeboats Accommodation Officers Crew Air conditioning Main pump rooms Auxiliary pump room Emergency fire pump St. Lawrence Seaway Fittings Other special/towage fittings Machinery spaces Electric power/lighting Spare tailshaft Spare propeller Spare gear Emergency steering MACHINERY Type Max. S.H.P./B.H.P. and R.P.M. Service Boilers Type Max. steam output Normal steam output Steam for cargo heating Steam for port services Steam for cargo and ballast pumps Bunkers Grade for main engine Grade for auxiliaries Capacity of tanks (98 per cent) Fresh Water Adequate evaporating plant for all purposes Capacity of tanks Daily consumption Boilers Other purposes Evaporator capacity Cargo tanks No. of tanks Total capacity (98 per cent) No. of grades segregation Cargo Pumps No. Make Type Rated capacity each Stripping pumps No. Make Type Rated capacity each Cargo loading performance Max. rate receiving homogeneous cargo Max. rate receiving 2 grades simultaneously Cargo and Bunkering Manifolds Distance of center from amidships Distance from side Height above deck No. of loading/discharge lines each side Stern discharge fitted No. of grades can load/discharge with 2-valve separation Heating coils Material Ratio of heating surface per unit volume Centre tanks Wing tanks Height from bottom Max. output of steam generator Cargo compartments 1 2 etc ’Tween decks 1 2 etc Topside Wing Tanks 1 2 etc Double Bottom Tanks 1 2 etc Heating Coils : (Dry Cargo Vessels) Port Stb. 1 2 etc Heating Coils : (Tankers) Port Centre Stb. 1 2 etc Cargo gear Derricks or cranes 1 S.W.L. 2 S.W.L. etc S.W.L. Heavy lift S.W.L. Travelling crane S.W.L. Max. permissible deck load Last inspected Competent person Quad. examination next due Annual inspection next due Cargo Comparments : (Tankers) Port Centre Stb. 1 2 etc Cathodic protection Specially coated Indicate tanks used exclusively as ballast tanks Cargo Compartments : (Dry Cargo Vessels) 1 2 etc Indicate if tank tops are strengthened for heavy or ore cargoes Max. permissible load on tank tops Hatch closing Appliances 1 2 etc Type of covers Main deck ’Tween decks Means used for opening/closing Max. permissible load on hatch covers DAMAGE SURVEY Date of accident Position Proximate cause Temporary repairs (Port, dates) Port of refuge Permanent repairs (Port, dates) Surveyors (Classification, Underwriters, P+I Club) Repairs Log book Necessary general items applicable to repairs Necessary services required to effect repairs Necessary drydocking time Time required to effect repairs to each damage Cost of overtime (if any) and days saved Time required for Owners’ repairs (if any) Cost of spare parts If any permanent repairs deferred Repairs commenced Repairs completed Cost of permanent repairs NOTE : The above list may be used only for reference & guidance and, by any means, is not complete. It is only a token of what items a survey report could contain. The extent of a survey report may reflect the needs and requirements of the Principal requesting the survey, the type of ship, the circumstances of the survey, the personality of the surveyor etc. Anyway this list is applicable for existing/second hand tonnage (cargo or oil tankers), and is addressed, mainly, to tonnage of “conventional type”, except where otherwise stated. For vessels of modern construction with varying levels of automation and other types and facilities (machinery, navigation, cargo) the above list should be adapted in accordance to requirements. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panagia Ekatontapiliani Posted June 13, 2013 Author Share Posted June 13, 2013 Έλεγχος Εμπορικών Πλοίων ενόψει της θερινής περιόδου Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και για την ασφάλεια των επιβατών, εν όψει μάλιστα της θερινής περιόδου όπου αναμένεται αυξημένη επιβατική κίνηση στην ακτοπλοΐα. Μετά από σχετική εντολή του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη και με μέριμνα του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ των εκπροσώπων ακτοπλοϊκών εταιρειών και εκπροσώπων του ΥΝΑ, με θέμα την αντιμετώπιση και τη διαχείριση τυχόν βλαβών δρομολογιακών επιβατηγών και οχηματαγωγών πλοίων και την προληπτική συντήρηση αυτών κατά τη θερινή περίοδο. Στη σύσκεψη αποφασίσθηκαν τα εξής: 1.Θα υπάρχει άμεση και συνεχής ενημέρωση από τους εκπροσώπους των εταιρειών προς τον ΚΕΕΠ και θα παρέχονται σ’ αυτούς άμεσα όλες εκείνες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την καλύτερη και ταχύτερη διαχείριση των ζημιών ή βλαβών των Ε/Γ και Ε/Γ-Ο/Γ ακτοπλοϊκών πλοίων. 2.Όλοι οι εκπρόσωποι των ναυτιλιακών εταιρειών δεσμεύθηκαν για την έγκαιρη εκτέλεση όλων των εργασιών συντήρησης, που προβλέπονται από το εφαρμοζόμενο σύστημα ασφαλούς διαχείρισης και τις οδηγίες των κατασκευαστών των μηχανών του κάθε πλοίου. 3.Στο θέμα της προληπτικής συντήρησης και στο πλαίσιο του Κώδικα ISM (International Safety Management), θεσπίζεται από τον Κλάδο έκτακτος έλεγχος, για θέματα συντήρησης. Σε κάθε περίπτωση, διευκρινίζουμε ότι ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων διενεργεί τακτικές και περιοδικές επιθεωρήσεις προς πιστοποίηση των υπό ελληνική σημαία πλοίων. Επιπλέον έχει εξουσιοδοτήσει δέκα Αναγνωρισμένους Οργανισμούς (Νηογνώμονες) να διενεργούν για λογαριασμό του επιθεωρήσεις σύμφωνα με τη διεθνή, κοινοτική και εθνική νομοθεσία και να εκδίδουν τα αντίστοιχα πιστοποιητικά ασφαλείας και προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος. Πηγή: ΥΕΝ Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted September 29, 2018 Share Posted September 29, 2018 τι ισχυει με τα πιστοποιητικα που εχει εκδοσει η επιθεωρηση πλοιων; τις τελευταιες δυο μερες, παιζει παντου μια γραπτη δηλωση του Γιαννη Πλακιωτακη, βουλευτη και υπευθυνου ναυτιλιας της Ν.Δ, οτι 30.09 ληγουν ολα τα πιστοποιητικα που εχουν εκδοθει απο την Επιθεωρηση. μετα το ναυαγιο του αγια ζωνη περσυ, καταργηθηκε η σχετικη αρμοδιοτητα της επιθεωρησης πλοιων και πλεον αναγνωριζονται μονο τα πιστοποιητικα που εκδιδονται απο τους νηογνωμονες. απο οτι καταλαβαινω, πρεπει να υπαρχει παρασκηνιο μεταξυ κυβερνησης και νηογνωμονων Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 Η σημερινή ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds, φιλοξενεί μια μίνι συνέντευξη ενός Ινδού κυρίου(ξέρετε, από αυτές τις αυθόρμητες συνεντεύξεις, που ο δημοσιογράφος είπε: "και δεν παίρνω τηλέφωνο τον Ινδικό Νηογνώμονα να ρωτήσω αν έχουν κάτι να μου πούν?" ). Ο κύριος αυτός ονομάζεται Suresh Sinha και είναι ο Managing Director του Ινδικού Νηογνώμονα(IRS) και ο οποίος εκφράζει τη φιλοδοξία του να επεκταθεί και στην Ελληνική ακτοπλοία, είναι στη διαδικασία πιστοποίησης από το ελληνικό flag state και ελπίζει εντός τριμήνου η διαδικασία αυτή να έχει ολοκληρωθεί. Μάλιστα μαθαίνουμε πως ήδη 3 πλοία που έχουν κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Θεοδωρόπουλου, είναι στη διαδικασία(δεν διευκρινίζει το άρθρο ούτε ποιά, ούτε με ποιά σημαία). Για να δούμε αν η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί προάγγελο του μέλλοντος. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ssiap21 Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 10 minutes ago, Nick the Greek said: Μάλιστα μαθαίνουμε πως ήδη 3 πλοία που έχουν κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Θεοδωρόπουλου, είναι στη διαδικασία(δεν διευκρινίζει το άρθρο ούτε ποιά, ούτε με ποιά σημαία). Τα δύο πλοία είναι τα GLYKOFILOUSA IV (9833993) και GLYKOFILOUSA V (9816646). Το 3ο θα μπορούσε να είναι το (τι πρωτότπυο) GLYKOFILOUSA VIII (9856971) που είναι υπό κατασκευή ακόμα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 2/3 τρίποντα φίλε ssiap21, το υπό κατασκευήν φαίνεται να έχει Phoenix Register. Τα άλλα 2 όμως έχουν Ινδικό οπότε έχουν έρθει ήδη, μένει να δούμε αν θα μείνουν κιόλας. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ssiap21 Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 Φίλε Nick έχεις δίκιο για το Phoenix Register. Δεν βάσισα την παραπάνω υπόθεση σε κάποιο στοιχείο, παρά μόνο στο ότι θα είχε λογική να είναι κάποιο πλοίο της ίδιας εταιρίας. Πάντως θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πόση επιτυχία θα έχει αυτή η "εισβολή" του ινδικού νηογνώμονα και ποια θα είναι η αντίδραση των υπολοίπων και ειδικά του ιταλικού. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petros P Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 Ε τυπική αναγνώριση θα ειναι , αν δεν κανω λαθος ολοι οι αλλοι iacs ειναι . Ας σοβαρευτούν εκει στην Ινδία σε αλλα πράγματα να προσθέσω . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikos_Chania Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 (edited) On 4/6/2018 at 7:06 PM, Panagia Ekatontapiliani said: Χθες ο Ελυρος πέρναγε την επιθεώρηση 9935 και γινόταν γυμνάσιο. 1 hour ago, Panagia Ekatontapiliani said: Το Olympus ήρθε στο λιμάνι του Πειραιά γύρω στις 13:00, όπου γύρισε στη κεντρική λεκάνη και κάνοντας ανάποδα ξεκίνησε για να πάει στη θέση του στην Ακτή Κονδύλη. Κάτι όμως δεν πήγε καλά στη μανούβρα και βρέθηκε πλαγιοδετημενο στην Ακτή Τζελέπη (στη θέση του Super Express)με τη πλώρη προς τα έξω!! Αφού ξεκόλλησε από τη παραπάνω θέση έδεσε στη συνέχεια στα Λεμονάδικα, όπου τον περίμεναν στελέχη του Α’ λιμενικού για να κάνουν την επιθεώρηση 9935. Στη συνέχεια μεθόρμισε στην Ακτή Κονδύλη με τη βοήθεια ρυμουλκού, όπου το απόγευμα είδα καμία 20 φορτηγά να περίμεναν να φορτωθούν στο πλοίο, όπου εκείνη την ώρα είχε βυτία στο γκαράζ του. Τι ακριβώς είναι αυτη η επιθεώρηση 9935, η οποία δεν έχει τίτλο αλλά χαρακτηρίζεται από αριθμούς; Edited July 29, 2019 by Nikos_Chania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panagia Ekatontapiliani Posted July 30, 2019 Author Share Posted July 30, 2019 Είναι κοινοτική οδηγία 99/35/ΕΚ που έχει υιοθετηθεί από την Ελληνική κυβέρνηση μέσω του ΠΔ 314/2001 και εφαρμόζεται στα πλοία που κάνουν κατηγορία πλόων Α, βραχείς διεθνείς πλόες και διεθνείς πλόες. Σε απλά ελληνικά είναι μια εν ορμώ επιθεώρηση που ουσιαστικά κοιτούν το Safety του πλοίου (bildge alarm, υδατοστεγείς, πυροστεγεις, fire alarm, σωστικά, drencher, φωτά ασφάλειας public address, γυμνάσιο κλπ) και μια εν πλω επιθεώρηση κάθε χρόνο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hayabusagr Posted March 2 Share Posted March 2 22 hours ago, Nick the Greek said: Να δούμε και τη λίστα με τις παρατηρήσεις: κι εδώ έρχεται η απορία: παθαίνουν κάτι τα έρμα και "ψοφάνε" στην Αδριατική ή στο Αιγαίο ή αντίστοιχες αρχές αμολάνε χαρταετό 24/7 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted March 2 Share Posted March 2 Είναι απλό, και τα standards ασφαλείας από τις Αρχές, αλλά και η νοοτροπία του απλού κόσμου, δεν έχουν σε προτεραιότητα την ασφάλεια. Το βλέπεις στους δρόμους με την ποιότητα των υποδομών αλλά και το επίπεδο συντήρησης των αυτοκινήτων, το βλέπεις στα λιμάνια, το βλέπεις στα τρένα, βλέπεις τι χρέπια λεωφορεία αστικών συγκοινωνιών κυκλοφορούν, λογικό είναι να συμβαίνει το ίδιο και στα πλοία αλλά και στα σπίτια μας. Πόσοι έχουμε πχ. πυροσβεστήρα σπίτι σε περίπτωση φωτιάς, πόσοι έχουμε ένα φακό έτοιμο σε περίπτωση σεισμού τη νύχτα και διακοπής ρεύματος? Πόσοι αλλάζουμε ελαστικά όταν πρέπει στα ΙΧ μας? Άντε να δεχτώ πως οι Ιταλοί είναι πιο αυστηροί γιατί στηρίζουν τον Grimaldi αλλά δεν είναι δικαιολογία, αν συμβαίνει αυτό και το ξέρεις, οφείλεις να είσαι προετοιμασμένος. Το εν λόγω πλοίο ήταν εκτός δρομολογίων εδώ και 5 μήνες, προετοιμαζόμενο για την επόμενή του απασχόληση, δικαιολογία δεν υπάρχει. Το ρεζουμέ είναι πως όλα αυτά που περιέγραψα δεν αλλάζουν με κυβερνητικές αποφάσεις, ούτε με συναισθηματικές αντιδράσεις τύπου γράφουμε τα ονόματα των νεκρών από τα Τέμπη στον Άγνωστο. Πόσοι από αυτούς που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις αυτές γύρισαν σπίτια τους με μηχανή χωρίς κράνος ή μη φορώντας ζώνη στο αυτοκίνητο? Όλα αυτά που περιγράφω θα αλλάξουν μόνο όταν αλλάξει ο καθένας μας και αναλάβει τις προσωπικές του ευθύνες. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now