Jump to content
Shipfriends

Σποράδες Σταρ (IMO 7207451)


Recommended Posts

Πάμε να δούμε και 2 φωτογραφίες από το Moby Love, ένα από τα λίγα πια βαπόρια που έχουν απομείνει στα μέτρα και στο στύλ που γνωρίσαμε τα ελληνικά ακτοπλοικά της δεκαετίας του 80 και του 90. Παρότι έχει χτιστεί στην Ιταλία το 1975, στο ναυπηγείο της Pietra Ligure, αυτό που μας έδωσε και τον Ποσειδώνα τον ατελείωτο, έγινε γνωστό και αγαπήθηκε και στη Μάγχη αλλά και στην Ιρλανδική Θάλασσα με τα ονόματα St. Eloi, Channel Entente και King Orry.

 

Από το 1998 βρέθηκε στην bella Italia για λογαριασμό της Moby Lines και με βάση το Piombino κάνει δρομολόγια πρός το Porteferraio της νήσου Elba. Το βλέπουμε εδώ να πλησιάζει το Piombino, το καλοκαίρι του 2014, κατά την προσωπική μου άποψε ο χρωματισμός στις πάντες είναι παντελώς αδιάφορος. Κι εδώ γυρνά για τη θέση του σε μια πιο πρυμνιά όψη. Φέτος πάει στα 42 χρόνια ηλικίας αλλά εσωτερικά είναι σε πολύ καλή κατάσταση, τουλάχιστον όσον αφορά τους χώρους επιβατών.

_________________________________________________

(1978, ex- Saint Eloi, Channel Entente, King Orry, Moby Love 2, Moby Love, Aeolos, Αέολος, Azores Express, Aqua Star)

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 832
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Σε διαστάσεις έχει πολλές ομοιότητες με την όμορφη γαλλική φινέτσα του Εξπρες Σαντορίνη. Ενώ είχε γίνει η παραγγελία του πλοίου το 1969, η κατασκευή του ξεκίνησε το 1972, δεν ολόκληρωθηκε μέχρι το 1975, λόγω οικονομικών προβλημάτων του ναυπηγείου!! Για μένα θα μπορούσε να είναι ένας πιθανος διάδοχος του Εξπρες Σαντορίνη στις Αζορες που υπάρχει περιορισμός για το μήκος του πλοίου. Βέβαια δεν ξέρω εάν διαθέσιμο προς πώληση ή για ναυλωση από την Moby Lines?? Πάντως εάν είναι, δεν θα ήταν άσχημο να το δουν στη Portucalence!!

Link to comment
Share on other sites

On 15/1/2017 at 6:50 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Σε διαστάσεις έχει πολλές ομοιότητες με την όμορφη γαλλική φινέτσα του Εξπρες Σαντορίνη. Ενώ είχε γίνει η παραγγελία του πλοίου το 1969, η κατασκευή του ξεκίνησε το 1972, δεν ολόκληρωθηκε μέχρι το 1975, λόγω οικονομικών προβλημάτων του ναυπηγείου!! Για μένα θα μπορούσε να είναι ένας πιθανος διάδοχος του Εξπρες Σαντορίνη στις Αζορες που υπάρχει περιορισμός για το μήκος του πλοίου. Βέβαια δεν ξέρω εάν διαθέσιμο προς πώληση ή για ναυλωση από την Moby Lines?? Πάντως εάν είναι, δεν θα ήταν άσχημο να το δουν στη Portucalence!!

Eιναι και το Εξπρες Σαντορινη και το moby love χτισμενα πανω στην γαστρα του Μηλος Εξπρες, συμφωνα με το βιβλιο designing ships for sealink των ναυπηγων της sealink( διαθετε εσωτερικο ναυπηγικο γραφειο)

 

Edited by miko mission
Link to comment
Share on other sites

Έχει πολλές ομοιότητες με το Εξπρές Σαντορίνη και με το Μήλος Εξπρές.Μάλιστα το hhvferry.com αναφέρει πως είναι αδελφά.Το Moby Love έπρεπε να έρθει να διπλώσει το Σαντορίνη στη Παροναξιά .Πανέμορφο πραγματικά βαπόρι.

Link to comment
Share on other sites

On 15/1/2017 at 6:50 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Για μένα θα μπορούσε να είναι ένας πιθανος διάδοχος του Εξπρες Σαντορίνη στις Αζορες που υπάρχει περιορισμός για το μήκος του πλοίου. Βέβαια δεν ξέρω εάν διαθέσιμο προς πώληση ή για ναυλωση από την Moby Lines?? Πάντως εάν είναι, δεν θα ήταν άσχημο να το δουν στη Portucalence!!

Αν ισχύει αυτά που γράφουν οι ακτοπλόοι το πλοίο θέλει να το πάρει η Portucalence και να μπεί στην γραμμή του το Kalli P!

http://www.ellinikiaktoploia.net/neo-didimo-pou-tha-exipiretisi-kalokeri-tis-azores/

Link to comment
Share on other sites

Το Moby Love θα είναι αντικαταστάτης του Εξπρές Σαντορίνη, γιατί δεν μου ήρθε κάποια ημέρα να προτείνω πλοίο στη Portucalence. Νομίζω μένουν τα τυπικά για την αγορά του Moby Love. Η παράδοση του πλοίου στη Portucalence αναμένεται στο τέλος Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου.

Link to comment
Share on other sites

On 15/1/2017 at 6:12 PM, Nick the Greek said:

Φέτος πάει στα 42 χρόνια ηλικίας αλλά εσωτερικά είναι σε πολύ καλή κατάσταση, τουλάχιστον όσον αφορά τους χώρους επιβατών.

Για να λες ότι οι εσωτερικοι χώροι του πλοίου είναι σε καλή κατάσταση, φαντάζομαι θα έχεις ταξιδέψει με την αγάπη του Moby?? Εάν ναι, έχεις καμία φωτογραφία από τους εσωτερικούς χώρους του??

Link to comment
Share on other sites

On 15/1/2017 at 6:50 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Σε διαστάσεις έχει πολλές ομοιότητες με την όμορφη γαλλική φινέτσα του Εξπρες Σαντορίνη. Ενώ είχε γίνει η παραγγελία του πλοίου το 1969, η κατασκευή του ξεκίνησε το 1972, δεν ολόκληρωθηκε μέχρι το 1975, λόγω οικονομικών προβλημάτων του ναυπηγείου!! Για μένα θα μπορούσε να είναι ένας πιθανος διάδοχος του Εξπρες Σαντορίνη στις Αζορες που υπάρχει περιορισμός για το μήκος του πλοίου. Βέβαια δεν ξέρω εάν διαθέσιμο προς πώληση ή για ναυλωση από την Moby Lines?? Πάντως εάν είναι, δεν θα ήταν άσχημο να το δουν στη Portucalence!!

Eιναι και το Εξπρες Σαντορινη και το moby love χτισμενα πανω στην γαστρα του Μηλος Εξπρες, συμφωνα με το βιβλιο desining ships for sealink των ναυπηγων της sealink( διαθετε εσωτερικο γραφειο)

To πλοιο ναυπηγηθηκε στο ιδιο ναυπηγειο στην Ιταλια στο pietra ligure με το Ποσειδων Εξπρες στη διπλανη κλινη και ηταν να καθελκυστει νωριτερα του 1975 αλλα λογω απεργειων εμεινε και αυτο καιρο εξω απο το νερο ημιτελες, εσωτερικα ειναι μια χαρα,οχι ομως οπως το σαντορινη στα τελευταια του

Link to comment
Share on other sites

Λιγο αναχρονιστικο ειναι, αλλα αφουν δεν απευθυνεται για την εσωτερικη ακτοπλοια δεν πειραζει..

Παντως το Σαντορινη ειναι αρκετα ομορφοτερο, αυτο πραγματι φερνει Μηλος εξπρες..

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Για να λες ότι οι εσωτερικοι χώροι του πλοίου είναι σε καλή κατάσταση, φαντάζομαι θα έχεις ταξιδέψει με την αγάπη του Moby?? Εάν ναι, έχεις καμία φωτογραφία από τους εσωτερικούς χώρους του??

Αφρός, για πάρτη σου Παναγία μου! Πρίν ξεκινήσω, να πούμε πως και οι Ιταλοί πια επιβεβαιώνουν την πώληση, είχε δίκιο το Ελληνική Ακτοπλοία :P:P

 

Ας πάρουμε λοιπόν μια γεύση από το εσωτερικό, κατόπιν περάσματος στο Portoferraio γύρω στο 2013 αν δεν με απατά η μνήμη μου. Οπότε ό,τι δείτε, σκεφτείτε πως έχουν περάσει άλλα 4 χρόνια από πάνω του. Ο miko mission παραπάνω είπε πως το πλοίο είναι βασισμένο στο Μήλος Εξπρές και αυτό είναι πολύ σωστό, όχι όμως μόνο σε ό,τι αφορά τη γάστρα και την εξωτερική εμφάνιση. Η διαρρύθμιση είναι μεν διαφορετική σε σχέση με το Μήλος Εξπρές αλλά η λογική, τα υλικά και το γενικότερο συναίσθημα που έχει κανείς όταν περιδιαβαίνει το εσωτερικό του, είναι πολύ κοντά με το Μήλος Εξπρές. Και φυσικά εάν κάποιος διακτινιζόταν στο εσωτερικό του χωρίς να ξέρει πάνω σε ποιό πλοίο βρίσκεται, θα ορκιζόταν πως είναι σε ιταλικό φέρρυ δεκαετίας του 70.  

 

Είσοδος από το κλιμακοστάσιο που βρίσκεται στο γκαράζ και το πρώτο που βλέπουμε είναι αυτός ο ανοιχτός χώρος, που πιάνει το πλάτος του πλοίου. Προφανώς εδώ παλιά βρισκόταν η reception με φόρτωση επιβατών από φυσούνες. Ακριβώς δίπλα το self-service που δεν χρησιμοποιείται στη γραμμή του, προξενεί όμως εντύπωση το ότι εδώ και 16 χρόνια δεν έχει αλλάξει η χρήση του σε κάτι άλλο. Πρός τα πρύμα αν δεν με απατά η μνήμη μου, και μέσω αυτού του διαδρόμου, βγαίνει κανείς έξω και υπάρχει πρόσβαση και σε αυτό το δωμάτιο με καναπέδες και τα παραδοσιακά ούφο :D. Παραδοσιακά όμως, δέστε τους λεβιέδες και τα κουμπάκια, μάλιστα τα έχουν ντύσει και στα χρώματα της Moby. Αυτά τα μηχανήματα, είτε είναι επάνω από τότε που ήταν στην Αγγλία, είτε τα αγόρασε ο Onorato στο γιουσουρούμ, απλά δεν υπάρχουν!

 

Πηγαίνοντας πρός τα πλώρα και μέσω αυτού του καταθλιπτικού διαδρόμου, υπάρχει ένας μικρός χώρος με καθίσματα αεροπορικού τύπου, προσέξτε χρωματισμό, ποιότητα υφάσματος και φυσικά τις funky κουρτίνες. Δάπεδο πλαστικό εννοείται. Στην άλλη πλευρά υπάρχει ανάλογο σαλονάκι, κι αυτό ανήλιαγο και με τα καθίσματα που βλέπετε. Πλώρα υπάρχει το μεγάλο σαλόνι που βλέπετε, το αντίστοιχο του Μυρτιδιώτισσα είναι πιο μικρό μεν, πιο καλόγουστο δε. Πρόσβαση στο 2ο ντέκ δεν υπήρχε, να και το πλάνο του πλοίου. Η φαλαινίτσα, όμως, φαλαινίτσα, εικαστική παρέμβαση της Moby Lines.

 

Οι εξωτερικοί χώροι είναι πιο μερακλίδικοι και καραβολατρικοί. Δύο ντέκ με αρκετό χώρο για περπάτημα και χάζι. Μπορούμε να πάρουμε μια γενική εικόνα κοιτώντας τα ντέκ του πρός τα πλώρα αλλά και πρός τα πρύμα, ενώ εδώ κοιτάμε από πρύμα και πρός το φουγάρο. Το φουγάρο είναι αρκετά όμορφο και ίσως να το αδικεί το αδιάφορο σινιάλο της Moby, και μια γεύση από το ρεμέτζο της πρύμης που δε χτίστηκε ποτέ.

 

Το γενικό σχόλιο είναι πως το πλοίο είναι ξεκάθαρα 70s και φαίνεται πως σε επίπεδο εσωτερικών χώρων δεν πρέπει να έχει πέσει ούτε σέντσι όλα αυτά τα χρόνια για ανανέωση. Πλήν όμως, το πλοίο είναι μαζεμένο και πεντακάθαρο, όπως και όλο το vintage τοννάζ στο στόλο της Moby. Και μην υποτιμάμε αυτό το γεγονός, τα πλοίο αυτά δουλεύουν σε γραμμή-πορθμείο που ειδικά το καλοκαίρι πάνε κι έρχονται γεμάτα, με πολλά ρεμέτζα. Οπότε είναι de facto σε καλή κατάσταση και πιθανολογώ πως θα χρειαστεί μόνο ένα γενικότερο μάζεμα και προσαρμογή στις απαιτήσεις της νέας του γραμμής. Αν ήμουν όμως επιβάτης της καινούριας του γραμμής και συγκρινόμενο με το Εξπρές Σαντορίνη εσωτερικά, δε θα ήμουν καθόλου εντυπωσιασμένος από τον αντικαταστάτη. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Η παραλαβή του Moby Love αναμένεται να γίνει στις 27 Φεβρουαρίου. Στο Piombino θα γίνει η πρόχειρη αλλαγή του ονόματος (Chryssa) και της σημαίας από Ιταλική σε Κύπρου. Στο Πειραιά θα πρέπει να το αναμένουμε κάπου στις 10 Μαρτίου.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...