Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Η εταιρεία αποτλείται από 3 πλοία(Max Mols,Katexpress 1 και Katexpress2) που εκτελούν δρομολόγια στο Κattegat και συγκεκριμένα μεταξύ Aarhus και Odden.Η εταιρεία σκοπεύει να παραλάβει τον Μαιο από την Ιncat το Κatexpress 3 αναβαθμίζοντας την υπηρεσία τους στο Κattegat.Η εταιρεία επίσης παράγγηλε ένα πλοίο από την Austal με προτοποριακό design και θα το ονομάσει Katexpress 4 με χρόνο παράδοσης το 2018!

http://www.austal.com/ships/auto-express-109

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Ε αφού το ξεκίνησες το θέμα, ας πούμε κι ας δούμε 5 πραγματάκια παραπάνω. Εν πρώτοις να δούμε που βρίσκεται αυτή η γραμμή και τι συνδέει πραγματικά. Όπως μπορούμε να δούμε και σε αυτόν το χάρτη, δε συνδέει 2 πόλεις. Και γιατί το Odden είναι απλά ένα σημείο προσέγγισης χωρίς κάτι δίπλα του, αλλά και γιατί επί της ουσίας η γραμμή είναι η ανετότερη και οικονομικότερη επιλογή για να μεταβεί κανείς από την ανατολική και βόρεια Δανία, στην πρωτεύουσα Κοπενχάγη. Από το Aarhus μέχρι την Κοπενχάγη οδικώς, είναι ένα 3ωρο περίπου. Μέσω της Mols Linien παίρνει 1 ώρα με το ταχύπλοο κι από την αποβίβαση άλλη μια ώρα για την Κοπενχάγη, συν το ότι επάνω στο πλοίο ξεκουράζεσαι και υπάρχουν και επιλογές φαγητού.

 

Για τους παραπάνω λόγους, η εταιρεία δε νομίζω να δέχεται πεζούς, όλοι οι επιβάτες έχουν αυτοκίνητα, τουλάχιστον 2 χρόνια πρίν όταν και ταξίδεψα, δεν είδα πουθενά πεζούς. Τα δρομολόγια είναι χοντρικά κάθε 1.5 ώρα όταν δουλεύουν τα 2 εκ των 3 ταχυπλόων, και προφανώς συχνότερα όταν δουλεύουν και τα 3. Η προσέγγιση γίνεται φυσικά σε linkspan και δεν υπάρχουν στρωμάτσες και άλλα πολλέ εμπριμέ. Η άφιξη είναι συνήθως 30 λεπτά πρίν την επόμενη αναχώρηση. Παίρνει 5-8 λεπτά για την εκφόρτωση και περίπου 15 για την φόρτωση, μιλάμε για την περίπτωση του γεμάτου πλοίου φυσικά. Τα οχήματα είναι ντανιασμένα ήδη από τα booth στα οποία γίνεται το check in χωρίς να βγείς από το αυτοκίνητο, και η στοιβασία επάνω στο πλοίο είναι αριστοτεχνική όπως μπορείτε να δείτε και στο γκαράζ του Katexpress 2, με τη φόρτωση να γίνεται ταυτόχρονα σε 2 επίπεδα. Επάνω στο πλοίο υπάρχει οικονομική θέση αλλά και διακεκριμένη η οποία έδειχνε ομορφότατη και είχε και τη θέα πρός τα πλώρα. Οι υπόλοιποι βολεύονται με την πρύμη. Το εσωτερικό λιτό και χρηστικό, για πορθμείο μιλάμε.

 

Ο στόλος αποτελείται κατ' αρχήν από το μικρότερο Max Mols. Χτισμένο πρίν 19 χρόνια από την Incat, την ημέρα που βρέθηκα στο Aarhus δεν ταξίδευε. Στους 900 οι επιβάτες του, 240 lane metres, Ruston μηχανές.Μετά πάμε στα 2 μεγαλύτερα αδέρφια. Πρώτα το Katexpress 1, χτισμένο το 2009 από την Incat, στο στόλο από το 2012, εδώ το βλέπουμε και από πρύμα. Δεύτερο το Katexpress 2, χτισμένο το 2013 και πάλι από την Incat. Να και η πίσω όψη του, συνολικά 1000 επιβάτες, 567 lane metres και μηχανές MAN B&W για τα 2 αδέρφια. Η ταξιδιωτική εμπειρία πολύ καλή όσον αφορά την οργάνωση και την ταχύτητα της προσφερομένης υπηρεσίας. Σαν ταξίδι και πλοίο, αδιάφορα.   

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 1/16/2017 at 10:53 PM, Nick the Greek said:

Η προσέγγιση γίνεται φυσικά σε linkspan και δεν υπάρχουν στρωμάτσες και άλλα πολλέ εμπριμέ. Η άφιξη είναι συνήθως 30 λεπτά πρίν την επόμενη αναχώρηση. Παίρνει 5-8 λεπτά για την εκφόρτωση και περίπου 15 για την φόρτωση, μιλάμε για την περίπτωση του γεμάτου πλοίου φυσικά. Τα οχήματα είναι ντανιασμένα ήδη από τα booth στα οποία γίνεται το check in χωρίς να βγείς από το αυτοκίνητο, και η στοιβασία επάνω στο πλοίο είναι αριστοτεχνική όπως μπορείτε να δείτε και στο γκαράζ του Katexpress 2, με τη φόρτωση να γίνεται ταυτόχρονα σε 2 επίπεδα.

 

Σαν επιβεβαίωση των παραπάνω χρόνων φορτο-εκφόρτωσης, το Yearbook 2017 της Incat μας λέει πως σε κατάσταση πλήρους φόρτωσης του γκαράζ, η εταιρεία υπολογίζει πλήρη εκφόρτωση και πλήρη φόρτωση σε 28 λεπτά. Το οποίο ακούγεται εξωπραγματικό αλλά το είδα με τα ματάκια μου. Όταν είσαι στοιχειωδώς σοβαρός κι οργανωμένος, όλα γίνονται. Το άλλο που γίνεται, είναι το check in μέχρι και 5 λεπτά πρό της αναχωρήσεως, χωρίς πολύωρη αναμονή δηλαδή για φόρτωση/check in.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 8 months later...

Η Molslinjen αναλαμβάνει την παραχώρηση των δρομολογίων Bornholm από την Danske Færger από την 1η Σεπτεμβρίου 2018 και αποφάσισε να αποκτήσει πλήρως τη Danske Færger. Η Molslinjen κοινοποίησε στη Δανέζικη Υπηρεσία Ανταγωνισμού και Καταναλωτή τη συγχώνευση. Η Danske Færger A/S ανήκει στην Bornholmstrafikken Holding A/S κατά 50% και στην Clipper Group A/S (50%). Η Bornholmstrafikken Holding A/S ανήκει κατά 100% στο δανεζικό Υπουργείο Μεταφορών. Διαδρομές που εκτελούνται από το Molslinjen τώρα

Aarhus – Odden

Ebeltoft – Odden

Διαδρομές που διαχειρίζεται η Danske Færger τώρα:

Με σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας:

Bornholm, Rønne - Køge και Rønne – Ystad

Ballen – Kalundborg

Spodsbjerg – Tårs

Bøjden – Fynshav

Χωρίς σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας:

Fanø - Esbjerg

Rønne - Sassnitz

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 10 months later...
On 1/17/2017 at 11:20 AM, Ariadne said:

Δραστηριοποιείται ανεξάρτητα ή είναι αγορασμένη από καμία πιο μεγάλη εταιρεία;

 

On 1/17/2017 at 12:54 PM, Nick the Greek said:

Αυτό δεν το ξέρω, το site τους θα λέει κάτι αλλά είναι στα δανέζικα και μόνο. Απ' ότι λέει εδώ, κι απ' ότι φαίνεται κι εδώ, έχει περάσει από πολλά χέρια η εταιρεία. 

 

Η Shippax έγραψε πρίν λίγες ημέρες πως η εταιρεία είναι πρός πώληση. Σωστό, πλήν όμως καλά ξυπνητούρια γιατί αυτό έχει γραφτεί ήδη από τον Ιούνιο του 2019 στην Tradewinds. Ιδιοκτήτης της εταιρείας για να απαντήσω ετεροχρονισμένα στην ερώτησή σου αγαπητέ Ariadne, είναι το Δανέζικο fund Polaris, και ελπίζουν πως η πώληση θα τους αποφέρει 1.1 δισεκατομμύρια δολλάρια. Αναρωτιέμαι αν βάζαμε τις ελληνικές εταιρείες όλες μαζί αν θα έπιαναν τόσο.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Η εταιρεία συνεχίζει να κάνει δρομολόγια εν μέσω κορωνοιού, πλήν όμως μόνο το Express 2 είναι στην κυκλοφορία και αυτό με περιορισμένα δρομολόγια. Τα Express 3 και 4 είναι δεμένα στο Aarhus, το μεν πρώτο από τις 14, το δε δεύτερο από τις 22 Μαρτίου. Αυτή η εταιρεία πρέπει να είναι από τις πλέον πληγείσες από την πανδημία.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
On 1/21/2020 at 12:04 AM, Nick the Greek said:

Η Shippax έγραψε πρίν λίγες ημέρες πως η εταιρεία είναι πρός πώληση. Σωστό, πλήν όμως καλά ξυπνητούρια γιατί αυτό έχει γραφτεί ήδη από τον Ιούνιο του 2019 στην Tradewinds. Ιδιοκτήτης της εταιρείας για να απαντήσω ετεροχρονισμένα στην ερώτησή σου αγαπητέ Ariadne, είναι το Δανέζικο fund Polaris, και ελπίζουν πως η πώληση θα τους αποφέρει 1.1 δισεκατομμύρια δολλάρια. Αναρωτιέμαι αν βάζαμε τις ελληνικές εταιρείες όλες μαζί αν θα έπιαναν τόσο.

 

Alea Jacta Est για τη Molslinjen με την μέχρι πρότινος ιδιοκτήτρια Polaris, να ανακοινώνει την πώληση της εταιρείας σε ένα άλλο fund που ονομάζεται EQT Infrastructure. Το τίμημα πρό κορωνοιού θα ήταν 1.1 δισεκατομμύρια δολλάρια, υποθέτω πως με τη διαδικασία παγωμένη για τους τελευταίους 8 μήνες η τιμή θα έπεσε κατά τι. Το δημοσίευμα της Tradewinds που είναι και η πηγή μου, αναφέρει διάφορα στοιχεία για την εταιρεία και τις κλασσικές και βαρετές δηλώσεις των μανατζαραίων της εταιρείας για ανάπτυξη, προσφορά στην κοινότητα, προοπτικές και άλλα κλισέ. 

 

Αυτό στο οποίο εγώ θέλω να σταθώ είναι το εξής: Ενω η εταιρεία βρισκόταν σε διαδικασία πώλησης τα τελευταία 2 χρόνια(εταιρείες βέβαια που ανήκουν σε funds είναι πάντα σε διαδικασία πώλησης, είναι απλά θέμα timing), προχώρησε σε πολλές επενδύσεις για ηλεκτρικό ferry-πορθμείο, ταχύπλοο στην Austal με dual fuel και άλλα πολλά. Συγκρίνετέ τους λοιπόν με την Attica. Και αυτοί είναι σε διαδικασία πώλησης εδώ και πολύ καιρό με τη διαφορά ότι οι δικοί μας σου δίνουν την εντύπωση πως "αφού θα μας πουλήσουν, απλά υπάρχουμε και περιμένουμε". Τροφή για σκέψη όσον αφορά το πως λειτουργούν οι πραγματικά σοβαρές εταιρείες. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Να προσθέσουμε στην gallerie μας και ορισμένες φωτογραφίες του πρώην Katexpress 2, με το καινούριο του όνομα που είναι Express 2. Βλέπουμε το πλοίο σε αναχώρησή του από το Aarhus πρίν από 2 χρόνια. Τη δεδομένη χρονική στιγμή το πλοίο έχει μετατεθεί στη γραμμή Ystad(νότια Σουηδία) - Ronne(νήσος Bornholm) και εμείς προσθέτουμε και μια κατάπρυμη άποψη του πλοίου. Όπως βλέπετε δεν υπάρχει καταπέλτης παρά μόνο μπαριέρες, το πλοίο εφαρμόζει επακριβώς στις σταθερές θέσεις πρόσδεσής του.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Επιφανειακό το άρθρο θα έλεγα, αναμάσημα των επισήμων ανακοινώσεων. Εδώ για μένα από αυτήν την εξαγορά, το ζουμί είναι πως η Forsea είναι μια εταιρεία με εκπεφρασμένο στόχο να έχει γίνει εντελώς carbon neutral μέχρι το έτος 2030. Που δείχνει πως ενώ εμείς βάζουμε λυτούς και δεμένους για να αποφύγουμε την εφαρμογή των διεθνών κανονισμών, ένα fund σαν το EQT(ο ιδιοκτήτης της Mols Linjen δηλαδή) που διαχειρίζεται assets αξίας 114 δισεκατομμυρίων δολλαρίων(ναι, καλά διαβάσατε, αυτό είναι και το σημαντικότερο που δεν μας λέει το άρθρο), βάζει προτεραιότητα να προσθέσει στο portfolio του μια εταιρεία που κινείται ξεκάθαρα πρός αυτήν την κατεύθυνση. Την ίδια στιγμή αναλογιστείτε πως η Τράπεζα Πειραιώς ψάχνει επενδυτή/αγοραστή για την Attica από τότε που η Ρούλα Κορομηλά παρουσίαζε το Ciao Antenna:D. Και δε βρίσκει. Και μια εταιρεία με τέτοιο portfolio και παρουσία στον τομέα της επιβατηγού ναυτιλίας αγοράζει πορθμεία της Δανίας. Τροφή για σκέψη όσον αφορά το φτωχό και χωρίς όραμα management, ένθεν κι ένθεν, εκείθεν κι εντεύθεν:D.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...