Jump to content
Shipfriends

Μιλένα (ΙΜΟ 7010781)


Recommended Posts

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Μια φωτογραφία του Μιλένα στη Σάμο, σε ... ελαφρώς ασυνήθιστη θέση

 

ΥΓ. στην επόμενη φωτογραφία της συλλογής υπάρχει κάποιο πλοίο που αγνοώ. από τα χρώματα της φωτογραφίας πιθανολογώ δεκαετία του 70-80(;; )

Edited by rantanplan
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 months later...

Ψάχνοντας τη χωρητικότητα του Μιλένα(και του Νταλιάνα προφανώς) σε φορτηγά βρήκα τον αριθμό 55, φαντάζομαι σε 9μετρα. Μου φαίνεται όμως πολύ αισιόδοξος αυτός ο αριθμός, δεν ξέρω αν θυμάται κανείς κάτι πιο ακριβές όσον αφορά τη χωρητικότητα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Παρατήρησα ότι το μήκος του πλοίου διαφέρει στο marine traffic (129.35m) απ'οτι το αδερφό του Νταλιάνα (117,5m). Γνωρίζει κανείς ποιο από τα 2 είναι το πραγματικό?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Πάμε να δούμε τη Μιλένα να μανουβράρει στον Αθηνιό το Μάρτη του 2009.Τότε ήταν δρομολογημένη στη Κασοκαρπαθία και πάλευε σε μία δύσκολη γραμμή,με δύσκολους καιρούς το Χειμώνα αυτό και λίγο πριν σταματήσει για πάντα τα δρομολόγια.

Link to comment
Share on other sites

Λίγες, που λέει ο λόγος, κουβέντες και από εμένα για το Μιλένα...

Πρώτη γνωριμία μαζί του αρχές δεκαετίας του '90, στο πρώτο μου ταξίδι για Σάμο. Αναχώρηση στις 9 το βράδυ για Νάξο, Αγ. Κήρυκο, Καρλόβασι και Βαθύ (Ενδεχομένως να ήταν και η Πάρος, αλλά είχα καμπίνα και κοιμήθηκα μετά τα μεσάνυχτα και δεν θυμάμαι και πολύ καλά).

Αυτό το βαπόρι μου άρεσε πολύ ήδη από το όνομά του. Ένα υπέροχο γυναικείο όνομα, όπως, άλλωστε και όλα τα πλοία του καπτά-Μάκη, ευχαριστιόμουν να το λέω!

Μια πραγματική κυρία στο λιμάνι. Με την ιδιαίτερη ομορφιά της, αμπάσο βαπόρι με πολύ ωραίο τελείωμα πρύμης, κατά τη γνώμη μου πάντα. Μολονότι το ταξίδι ήταν λίγο μετά τις 15 Αυγούστου, το πλοίο ήταν σε εξαιρετική κατάσταση, μέσα και έξω. Πολυτελέστατο, πεντακάθαρο και ξενοδοχειακό που δεν είχε να ζηλέψει τίποτα από τα πλοία της Κρήτης.

Εξαιρετικό το σαλόνι της πρώτης θέσης, αλλά και η τετράκλινη εσωτερική καμπίνα που είχαμε. Φαγητό στην τραπεζαρία, ένα κλικ χαμηλότερης ποιότητας από τα αντίστοιχα πλοία της Κρήτης. Πλήρωμα ευγενέστατο, τότε, και πολύ καλοβαλμένο. Πολύ ωραίο ταξίδι, αν και για να είμαι ειλικρινής, κοιμήθηκα όλη νύχτα και ξύπνησα λίγο πριν την άφιξή μας στο Καρλόβασι, ώστε να απολαύσω και τη διαδρομή Καρλόβασι - Βαθύ. Οι εντυπώσεις από το πρώτο ταξίδι ήταν πολύ θετικές και ποιος να μου το έλεγε τότε ότι θα ταξίδευα πολλές φορές μαζί του.

Λίγες ακόμα εντυπώσεις από το πλοίο, που σίγουρα με τον ένα ή άλλο τρόπο έχουν αναφερθεί και σε προηγούμενα post:

1. Φοβερός ήχος των μηχανών του. Ερχόμενο από Καρλόβασι, ακουγόταν στο Βαθύ αμέσως μετά την παράλλαξή του στα Αυλάκια. Μου άρεσε πολύ ο θόρυβος αυτός, ο οποίος, μάλιστα, με ξύπναγε λίγο όταν τύχαινε και κοιμόμουν το καλοκαιράκι εκεί γύρω στις 5 το απόγευμα που συνήθως αναχωρούσε από το Βαθύ.

2. Πολύ καλό κλίμα στη γέφυρα. Τουλάχιστον όσες φορές είχα φιλοξενηθεί εκεί και με πλοίαρχο το συγχωρεμένο Μάνθο Μπαλόπητο. Είχα μάλιστα βρεθεί μαζί του σε δυο πολύ δύσκολα ρεμέτζα στον Αγ. Κήρυκο και το Καρλόβασι. Να πω εδώ ότι το πλοίο είχε τις ιδιαιτερότητες του στη μανούβρα και, αν θυμάμαι καλά, μια και ναυτικός δεν είμαι, για να σταματήσει και να αρχίσει να γυρίζει έκαναν ανάποδα και τις δυο μηχανές και τιμόνι όλο δεξιά ή αριστερά αναλόγως και μετά δούλευαν το προσανάποδα. 

3. Τρελό vibration πίσω, ειδικά όταν έκαναν ανάποδα οι μηχανές, ή όταν έκοβαν στροφές. Αν την είχες πέσει για ύπνο στους πάγκους της πρύμης δεν υπήρχε περίπτωση να μην τιναχτείς.

4. Ταχύτητα. Ε, δεν ήταν και από τα πιο γρήγορα, πως να το κάνουμε. Αλλά, εγώ πραγματικά ευχαριστιόμουν το ταξίδι. Θυμάμαι ότι από Πειραιά για Νάξο έκανε τότε 6 ώρες, αλλά την άραζες στην πρύμη και απολάμβανες αιγαιοπελαγίτικο ηλιοβασίλεμα...

5. Είχε και ένα ωραίο κούνημα, όπως πρέπει να έχει μια κυρία (ξέρω, μη πολιτικά ορθό και ελαφρώς σεξιστικό το σχόλιο), αλλά η αλήθεια είναι ότι όταν είχε τον καιρό στη μάσκα ταλαιπωριόταν αρκετά. Όμως, οι αξιωματικοί της την πρόσεχαν όσο μπορούσαν.

6. Τα πλαϊνά του ημίκλειστα καταστρώματα στο ντεκ του σαλονιού της πρώτης θέσης και το ντεκ των καμπινών, στα οποία μπορούσες να απαγκιάσεις και να χαζεύεις ταυτόχρονα τη θάλασσα.  

Και ένα μικρό ταξιδιωτικό στιγμιότυπο. Επιστροφή από Βαθύ για Πειραιά, μέσω  Ικαρίας, Νάξου και Πάρου. Στην Πάρο, τυχαίνει να πέσουμε μαζί με το Αριάδνη των Μινωικών. Εμείς στον "Γαρμπή" το Αριάδνη στο "κεφάλι". Θυμάμαι ότι είχε γίνει ένα πολύ "καταδρομικό" ρεμέτζο από το Μιλένα, ώστε να φορτώσουμε και να προλάβουμε να φύγουμε πρώτοι. Τα καταφέραμε και σηκώσαμε καταπέλτη ενώ το Αριάδνη είχε μείνει στο λιμάνι ακόμα και όταν εμείς είχαμε παραλλάξει τις Πόρτες. Αλλά, τότε το Αριάδνη πρέπει να εικοσάριζε και μας πέρασε λίγο αργότερα ολόφωτο και μεγαλοπρεπές!

Πιστεύω ότι το Μιλένα ήταν ένα πλοίο που άφησε το στίγμα του στην ακτοπλοΐα και έδωσε και ένα μάθημα ζωής, με την έννοια ότι ακόμα και αν κάτι ξεκινά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, χρειάζεται συνεχή προσπάθεια και δέσμευση για να παραμείνει στο αρχικό επίπεδο.  

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ φίλε, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, το ΜΙΛΕΝΑ άφησε έντονο το στίγμα του στην ακτοπλοία , περισσότερο από πολλά άλλα πλοία πιο δημοφιλή στις συζητήσεις μας.

Καταρχήν ,η δρομολόγησή του σήμανε την αρχή της G.A Ferries, μιας εταιρείας η οποία μαζί με τον ιδρυτή της τον καπετάν Μάκη Αγούδημο , δημιουργούσαν έντονα και αντίθετα συναισθήματα στην διάρκεια της εικοσαετούς θητείας στην ακτοπλοία. Μίση και πάθη, καραβολατρικές στιγμές απείρου κάλλους, λατρεία για την ταλαιπωρία... 

Κατά δεύτερον , το μακρινό 1989 που πρωτοδρομολογήθηκε, έφερε κυριολεκτικά την επανάσταση σε θέματα άνεσης και πολυτέλειας και μόνο με ελάχιστα πλοία των Κρητικών γραμμών θα μπορούσε να τεθεί σε σύγκριση. Μοκέτες που βούλιαζε το πόδι σου ,πολυτελείς διακόσμηση και επίπλωση σαλονιών, restaurant , πολυτελείς καμπίνες επιβατών πάνω από το γκαράζ οι οποίες διέθεταν όλες τουαλέτα, πλήρως κλιματιζόμενοι χώροι... πράγματα δεδομένα στη σημερινή εποχή αλλά πριν 33 χρόνια αποτελούσαν καινοτομίες.

Link to comment
Share on other sites

Ωραίο βαπορι ηταν το ΜΙΛΕΝΑ, είχε μέγεθος και χωρητικότητα που κουμπωνε σε πολλές γραμμές.

Η ταχύτητα ηταν του ηταν αξιοπρεπεστατη, είχε γκαραζαρα που φόρτωνε πολλές νταλίκες, ενώ είχε και άνω γκαραζ για τα Ι.Χ.

Οι εσωτερικοί του χώροι ηταν ασύγκριτα καλυτερα από τα υπόλοιπα πλοια της γραμμής που εξυπηρετούσε και οι καμπίνες του πολλές και προσεγμένες, ότι πρέπει δηλαδή για νυχτερινό ταξίδι.

Πρόσφερε πολλά το Μιλενακι και έφερε νέα δεδομένα που οι υπόλοιπες εταιριες ακολούθησαν πολύ αργότερα στα νησιά αυτά.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή υπήρξα πολλές φορές επιβάτης στη Μιλένα (όμορφο πραγματικά όνομα) στη γραμμή της Σάμου, να καταθέσω και εγω τις απόψεις μου

1. Μόνο την πρώτη χρονιά που ξεκίνησε τα δρομολόγια και προκειμένου να καθιερωθεί, οι καμπίνες πουλιόντουσαν με εισιτήριο Β' θέσης, πράγμα το οποίο

   άλλαξε αμέσως την επόμενη χρονιά οπου οι δίκλινες τουλάχιστον καμπίνες έγιναν αμέσως Α' θέσης.

2. Σίγουρα οι εσωτερικοί χώροι ήταν ανώτερης ποιότητας απο τον βασικό ανταγωνιστή του (Γκόλντεν Βεργίνα) ομως φαινόταν στο μάτι του επιβάτη η κατώτερη ποιότητα

   υλικών που χρησιμοποιήθηκαν στη μετασκευή σε σχέση π.χ. με το Ροδάνθη.

3. Υστερούσε σε ταχύτητα και δεν μπορώ να ξεχάσω τα ξενύχτια ειδικά στην περίοδο αιχμής οταν με αναχώρηση στις 23.45, έφυγε στις 05.00 το πρωί καθώς επίσης

   ήταν αργό στις μανούβρες στα λιμάνια.

Σε γενικές γραμμές βέβαια είχε άνετα σαλόνια και εξωτερικούς χώρους και έκανες ένα ευχάριστο ταξίδι.

Link to comment
Share on other sites

ΜΙα άλλη "κατάκτηση" του Μιλένα είναι το ότι ενώ συνήθως σε δίδυμα πλοία(βλέπε Καζαντζάκης/Κίνγκ Μίνως, Κάντια/Ρέθυμνον, Ναιάς ΙΙ/Γκόλντεν Βεργίνα) υπήρχε ένα από αυτά που έπαιρνε όλη την αναγνωρισιμότητα ενώ το δεύτερο ήταν "το άλλο", στην περίπτωσή του μαζί με το Νταλιάνα δεν μπορείς να πείς ότι ξεχώρισε κάποιο από τα δύο. Ή τέλος πάντων τουλάχιστον στο δικό μου το μυαλό δεν ήταν ίσα σε φήμη.

 

Αυτά τα ξενύχτια φίλε ΕΥΔΟΞΟΣ ήταν το κάτι το άλλο. Η αναχώρηση των 2345 ήταν η αναχώρηση του Σαββάτου από Πειραιά, αν δεν είχες κλιματισμό κι έμενες κοντά στο λιμάνι, ξύπναγες κατά τις 0130-0200 που πέρναγε τα φανάρια για μέσα. Και φυσικά άνοιγες το μάτι σου και στην αναχώρηση, κοίταζες τι ώρα είναι και καταλάβαινες τι είχαν τραβήξει οι επιβάτες.

Link to comment
Share on other sites

Ταξίδεψα πρώτη φορά με το Μιλένα σε περίοδο αιχμής από Πειραιά για Σαντορίνη και μέρες μετά στην επιστροφή. Αυτό που θυμάμαι πιο πολύ δεν ήταν οι μοκέτες και τα συναφή, ούτως ή άλλως ταξιδεύαμε κατάστρωμα εκείνα τα χρόνια. Η ασυνέπεια όμως και οι τρελές καθυστερήσεις ήταν χαρακτηριστικές. Και μάλιστα σε εποχές που δεν υπήρχε AIS και τρόπος παρακολούθησης πορείας πλην κάποιου τηλεφώνου στο λιμεναρχείο. Ατελείωτες ώρες αναμονής στο ντόκο και στα δυο σκέλη του ταξιδιού. Αν θυμάμαι καλά, όλα του τα χρόνια στο Αιγαίο πορεύτηκε με ανάλογο τρόπο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
18 hours ago, Nick the Greek said:

 

Συμφωνώ απόλυτα, όπως είναι τώρα μου θυμίζουν τσιμινιέρες Μιλενο-Ντάλιανου την πρώτη τους χρονιά στην Ελλάδα.

Τη πρωτη χρονια τα Μιλενονταλιανα ειχαν τσιμινιερες μινιατουρες....Μετα τις μεγενθυναν...

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ίδιο μέγεθος είχαν και τότε, απλώς είχαν κάνει το μπλε κομμάτι υπερμεγέθες αφήνοντας πολύ λίγο άσπρο για να μπει το σινιάλο. Απλώς μετά το έβαψαν άσπρο και έβαλαν το σινιάλο. Τουλάχιστον έτσι νομίζω, άλλωστε το να μεγενθύνεις μια τσιμινιέρα είναι πολυδάπανη κατασκευή που χρειάζεται αρκετή λαμαρίνα.

Άσχετο, αλλά το είχα ανέκαθεν απορία: Τα "ΑΝ" που ήταν γραμμένα μέσα στο "G" από το "GA" σήμαιναν "Ανώνυμη Ναυτιλιακή" ή... κάτι άλλο; Προφανώς "GA" σήμαινε "Gεράσιμος Aγούδημος".

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΑΝΑΡΗΣ said:

Τη πρωτη χρονια τα Μιλενονταλιανα ειχαν τσιμινιερες μινιατουρες....Μετα τις μεγενθυναν...

 

@JTEDimandix  Η σχετική αεροφωτογραφία στο forum που δείχνει πως ήταν αρχικά οι τσιμινιέρες. Νομίζω η διαφορά είναι εμφανής του πριν και του μετά.

 

Link to comment
Share on other sites

Όταν έγιναν οι αλλαγές με τις καινούργιες μηχανές το βαπόρι μαζί με την αδερφή του ΝΤΑΛΙΑΝΑ, η υπηρεσιακή τους πήγε  στους 18.5 κόμβους.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά όταν είχα δει αυτή τη φωτογραφία πίστευα ότι ήταν photoshop. Τώρα δεν ξέρω αν μου φαίνεται πιο ωραίο τότε με αυτές τις γραμμές και τα σινιάλα (αν κάνω πως δεν βλέπω ότι το S είναι πιο λεπτό). Αλλά όντως τα φουγάρα ήταν πολύ μικρά από την Ιαπωνία.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Lord said:

Όταν έγιναν οι αλλαγές με τις καινούργιες μηχανές το βαπόρι μαζί με την αδερφή του ΝΤΑΛΙΑΝΑ, η υπηρεσιακή τους πήγε  στους 18.5 κόμβους.

Παραπανω πηγαιναν...

 

1 hour ago, Αρακλειανός said:

Προσωπικά όταν είχα δει αυτή τη φωτογραφία πίστευα ότι ήταν photoshop. Τώρα δεν ξέρω αν μου φαίνεται πιο ωραίο τότε με αυτές τις γραμμές και τα σινιάλα (αν κάνω πως δεν βλέπω ότι το S είναι πιο λεπτό). Αλλά όντως τα φουγάρα ήταν πολύ μικρά από την Ιαπωνία.

Επισης τα βαπορια αυτα αρχικα ηταν 118 μετρα...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...