Jump to content
Shipfriends

Drotten (IMO 9223796)


Recommended Posts

Quote

Δύο αγαπημένα αδερφά πλοία που συνδέουν την ηπειρωτική Σουηδία με το νησί Gotland. Όπως έχουμε αναφέρει και στα topics  του "Gotlandia ΙI" και του "BS Delos", έχουν σχεδιαστεί από τη DeltaMarin και ναυπηγηθεί το 2003 στην Κίνα από τα Guangzhou international. Έχουν μήκος 195.8 μέτρα, πλάτος 25, βύθισμα 6.6 και αναπτύσσουν ταχύτητα 28.5 κόμβων. Mεταφέρουν 1500 επιβάτες (οι 300 σε κρεβάτια) και 500 αυτοκίνητα, φέροντας 1500 lane meters. Πανέμορφη πλώρη, ωραίος καθρέφτης, λίγο άχαρη πρύμνη.

Ένα video του Gotland ενώ καταπλέει στο Visby με μεγάλη κακοκαιρία, η οποία προκάλεσε τις περασμένες ημέρες ακυρώσεις δεκάδων δρομολιγίων στην ευρύτερη περιοχή.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
On 2/7/2020 at 9:18 PM, Nick the Greek said:

Η Ντεστινέσιο, τα κάνει μούτι με τα ονόματα πάλι. Όπως λένε εδώ σε άπταιστα Σουηδέζικα, πρόκειται να γίνουν οι εξής αλλαγές ονομάτωνε:

Το Gotland (2003) θα μετονομαστεί σε Drotten

 Το Gotland βρίσκεται δεμένο από τις 7 Φεβρουαρίου στο Visby για την αλλαγή του ονόματος σε Drotten (ήδη άλλαξε)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Αυτή τη στιγμή το πλοίο εκτελεί τρία εβδομαδιαία δρομολόγια στη γραμμή Nynäshamn-Rostock, με προσέγγιση σε ένα εξ αυτών στο Visby.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα και έφτασε ξανά ο καιρός για μια αναφορά ταξιδιού.

Αρχικά, να προειδοποιήσω πως λογοτεχνικά δε φτάνω στο επίπεδο του φίλου Nick den greκiska, οπότε μην περιμένετε κανένα αριστούργημα 😆 Στη συνέχεια, να αναφέρω πως δυστυχώς δε θα υπάρξουν, τουλάχιστον άμεσα, φωτογραφίες, επειδή τις φωτογραφικές μηχανές τις κρατάει σφιχτά στα χέρια του ο αδερφός μου και τις αδειάζει μόνο μια φορά τον μήνα. Θα προσπαθήσω όμως να ανεβάσω από τον Ιανούαριο και μετά μερικές σιγά σιγά στη Γκάλερυ του πλοίου.

Είχε φτάσει ο καιρός να αποδράσουμε στην τελευταία λογικά σκεπτόμενη χώρα της Ευρώπης, τη Σουηδία. Επειδή το επίπεδο υπηρεσιών της Finnlines έχει πέσει πάρα πολύ από τότε που τα ηνία κρατεί ο Γκριμάλντι με ταυτόχρονη αύξηση των τιμών και η ΤΤ δε μας είχε εντυπωσιάσει τελευταία φορά που ταξιδέψαμε μαζί της, πάρθηκε η απόφαση για κάτι πιο ασυνήθιστο. Τη Hansa Destinations, θυγατρική της Rederi AB Gotland με ιστορία 156 ετών(!), στη νέα της γραμμή από το Rostock για το Nynäshamn, νοτίως της Στοκχόλμης. Τη συγκριμένη γραμμή εξυπηρετεί από τις 30 Αυγούστου το Drotten, αγαπημένο πλοίο πολλών ἐξ ἡμῶν 😃 Κοιτάζοντας τα δρομολόγια, διαπίστωσα πως η σαββατιάτικη αναχώρηση από το Rostock έχει προσέγγιση στο Visby, παρόλα αυτά με ίδια ώρα άφιξης στο Nynäshamn! Πολύ καλή ευκαιρία για φωτογράφιση των ταχυπλόων της Destination Gotland που αναπαύονται στο όμορφο Visby, οπότε χωρίς δισταγμό κλείστηκαν εισιτήρια για τη συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας. Το πλοίο αναχωρεί από το Nynäshamn κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή, από το Rostock κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Σαββάτο. Τις Κυριακές εκτελεί δρομολόγια μεταξύ Nynäshamn-Visby-Oskarshamn. Η γραμμή επιδοτείται από το Σουηδικό κράτος με 74 εκατ. Κορώνες για ένα έτος με το σκεπτικό της μείωσης του αριθμού των φορτηγών οχημάτων στους σουηδικούς αυτοκινητόδρομους.

Εκτός από την ομορφιά του πλοίου και την ευκαιρία για ταξίδι σε μια νέα γραμμή, αυτό που μου κέντρισε το ενδιαφέρον ήταν να δω και να ζήσω από κοντά τις ομοιότητες και τις διαφορές μιας, εν μέρει, εσωτερικής γραμμής στη Σουηδία και στην Ελλάδα. Από Visby έως Nynäshamn είναι 3:30 ώρες, δηλαδή ακριβώς όσο και Σάμη-Πάτρα 😀

Μια κρύα, μουντή ημέρα του Δεκέμβρη ξεκινήσαμε από τη νότια Γερμανία για το Rostock. Αφού αναρωτηθήκαμε για πολλοστή φορά πως γίνεται σε μια δήθεν πλούσια χώρα όπως τη Γερμανία να έχουν τόσο χάλια δρόμους, λάβαμε την απάντηση μόλις περάσαμε τη σύνορα της πρώην Ανατολικής Γερμανίας. Όλα τα λεφτά τα τελευταία 30 χρόνια έχουν πέσει εκεί! Ενώ στη Δυτική Γερμανία πέφτεις από τη μια τρύπα στην άλλα (κάτι όπως Λακήθρα-Σπασματα, για όσους ξέρουν), στην Ανατολική Γερμανία συναντάει κανείς καταπληκτικούς, νέους αυτοκινητόδρομους με τα όλα τους! Τουλάχιστον ξέρω τώρα πως τα λεφτά μου πιάνουν τόπο, έστω και μακριά 😆

Αφού βάλαμε βενζίνη λίγο πριν το λιμάνι, κάτι που αποδείχθηκε εκ των υστέρων λάθος, επειδή για πρώτη φορά η βενζίνη στη Γερμανία ήταν/είναι πιο ακριβή από τη Σουηδία (1,75 στη Γερμανία, 1,60 στη Σουηδία), ο αυτοκινητόδρομος μας άφησε κυριολεκτικά 15 μέτρα μπροστά από την πύλη του λιμανιού. Το λιμάνι θα ήταν η χαρά του κάθε καραβολάτρη, εάν δεν είχε πέσει ήδη το σκοτάδι, γεμάτο με κάθε λογής πλοία και πλοιάρια. Ανάμεσά τους, τι άλλο, και ένα Γκριμαλδόπλοιο ... Το λιμάνι είναι χωρισμένο σε ζώνες. Κάθε εταιρεία έχει τη δική της ζώνη, όπου περιμένουν τα αυτοκίνητα/φορτηγά μέχρι να ξεκινήσει το Τσεκ-Ιν/επιβίβαση. Πακέτο με κάθε ζώνη πάνε δύο κοντέηνερ με τουαλέτες (πεντακάθαρες!), ζεστό νερό και θέρμανση. Όπως δηλαδή και στα καθ᾽ ἡμᾶς ... Εν τω μεταξύ είχαν μαζευτεί περίπου 10 φορτηγά οχήματα και καμιά 50 Ι.Χ. Το πλοίο φαινόταν από μακριά και πράγματι πρόκειται για μια κούκλα 🥰 Μας είχαν ενημερώσει πως το Τσεκ-Ιν/επιβίβαση θα άρχιζε στις 18:00 και πραγματικά, ακριβώς στις έξι, άνοιξε το παράθυρό του ο εργαζόμενος στο Τσεκ-Ιν και ένας ένας προχωρούσαμε μέσα στη ζεστασιά των αυτοκινήτων μας μέχρις ότου τον φτάναμε. Εκεί, μας ζήτησε μόνο το E-Mail με τη βεβαίωση της κράτησης και μας έδωσε δύο μικρά κουπόνια για τη ρεσεψιόν του πλοίο, ώστε να πάρουμε τα κλειδιά της καμπίνας μας. 18:00 ξεκίνησε η επιβίβαση, 18:27 καθόμασταν στην καμπίνα μας, 18:33 αναχώρησε το πλοίο. Και όλα αυτά, με επίσημη ώρα αναχώρησης τις 19:00. Ναι, καλά διαβάσατε, έφυγε 27 λεπτά πριν την ώρα του! Η επιβίβαση και ιδιαίτερα το παρκάρισμα στο γκαράζ σκέτος παράδεισος. Κανένα στρες, καμία αγριοφωνάρα, απλώς ηρεμία, ησυχία και παρκάρισμα έτσι ώστε να μπορούν να ανοίγουν και τα δύο πλάγια ευρισκόμενα αυτοκίνητα εντελώς τις πόρτες τους. Καμία σύγκριση με εμάς γιατί θα ξεστομίσω καμιά βαριά κουβέντα. Είμαστε απλώς τραγικοί, ανίκανοι να διορθωθούμε και να μάθουμε ... Τα φορτηγά οχήματα στο κύριο γκαράζ, τα Ι.Χ. και τα ασυνόδευτα στο άνω, όλα σε ξεχωριστές λωρίδες για το Visby και το Nynäshamn.

Το άνω γκαράζ είναι το κατάστρωμα 5, ανεβαίνοντας το κλιμακοστάσιο ή με ασανσέρ βρίσκεσαι στο κατάστρωμα 7, το οποίο είναι το κύριο κατάστρωμα του πλοίου και καλύπτεται ολόκληρο από βαριά μοκέτα. Εδώ θα βρει κανείς από την πλώρη προς την πρύμνη: Καθίσματα αεροπορικού τύπου, τη ρεσεψιόν με το εστιατόριο, το Duty Free και έναν παιδότοπο, ξανά καθίσματα αεροπορικού τύπου με ένα όμορφο μπαρ. Το εστιατόριο δε διαχωρίζεται από τον υπόλοιπο κοινόχρηστο χώρο. Έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος βαριά ξύλινα τραπέζια και καρέκλες, όπου κάθεσαι αφού πάρεις το φαγητό σου από το εστιατόριο. Πολύ θετικό βρήκα πως πρόκειται για κανονικές καρέκλες και τραπέζια, που τα κουνάς, κάτι πολύ πρακτικό για εύσωμους ή μικροκαμωμένα άτομα. Το όλο κατάστρωμα έχει ως επί το πλείστον αποχρώσεις του κίτρινου με πάρα πολλές όμορφες εικόνες από σουηδικά τοπία. Τα δε καθίσματα αεροπορικού τύπου είναι τα πιο άνετα που έχω καθίσει ποτέ. Πιο πολύ με Business Class αεροπλάνου μοιάζουν με μεγάλο ελεύθερο χώρο για τα πόδια, επαρκή ενδιάμεση απόσταση ώστε να μη σε ενοχλεί ο γείτονάς σου, χώρο για μια μικρή τσάντα και περιοδικά και ντουλάπες ανά τακτά διαστήματα για μεγάλες βαλίτσες. Κάθε κάθισμα έρχεται βεβαίως με πρίζα και ατομικό φως. Στο κατάστρωμα 8 βρίσκονται οι καμπίνες των επιβατών και στα καταστρώματα 6 και 9 του πληρώματος. 

Έχοντας ταξιδέψει πρόσφατα με τα Ευρώπη Πάλας και Ζευς Πάλας, αναρωτιόμουνα πραγματικά πώς είναι δυνατόν με ίδιο πλάτος οι καμπίνες να είναι τόσο πιο μεγάλες. Μπαίνοντας μέσα έχεις στα αριστερά σου το μπάνιο, επίσης πολύ μεγάλο, στα δεξιά ένα γραφείο με πολυθρόνα, ξανά στα αριστερά μια ντουλάπα για τα ρούχα και τις βαλίτσες σου και μετά τα κρεβάτια. Τα κρεβάτια είχαν επιτέλους το σωστό μήκος και το παράθυρο ήταν καθαρό 👏, σε αντίθεση με αυτό του Ζευς, όπου δεν έβλεπες κυριολεκτικά τίποτα ... Με το που έμπαινες στην καμπίνα, εκτός από το μέγεθος σου έκανε αμέσως μπαμ το πόσο καθαρή είναι!!! Επειδή δεν το πίστευα, εξέτασα μέχρι και τους αρμούς στο μπάνιο. ΤΙΠΟΤΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!!! Έτρωγες από το πάτωμα. Σιγά μεγάλε, θα μου πείτε, το πλοίο μόλις ανακαινίστηκε για τη νέα του γραμμή, θα κοτάξανε προφανώς και τα μπάνια. Οκέι, ας το δεχτούμε, αλλά τι γίνεται με τα έιπλα στην καμπίνα; Ούτε ένα ψεγάδι, μια γρατζουνιά, μια κηλίδα, έστω κάτι βρε αδερφέ μου! Και εδώ τίποτα ... απίστευτο ... και σίγουρα δεν αντικαταστήσανε όλα τις καρέκλες, γραφεία, κρεβάτια κ.λπ. Γιατί το ίδιο ίσχυε και για τα έπιπλα στο κατάστρωμα 7. Και επισημαίνω πως πρόκειται για πλοίο 18 χρονών που εκτελούσε έως πρόσφατα καθημερινά εσωτερικά δρομολόγια τρεισήμιση ωρών. Κάθε σύγκριση με τα δικά μας απαγορεύεται, απλά παίζει σε άλλη κατηγορία και αυτό οφείλεται σε δύο λόγους. Στη νοοτροπία των Σουηδών ταξιδιωτών αλλά προπαντώς στον τρόπο σκέψης της εταιρείας του, στον σεβασμό που δείχνουν απέναντι στα πληρώματά τους δίνοντάς τους επαρκή χρόνο για καθαριότητα και συντήρηση καθώς και στην εκτίμηση που έχουν προς τα πλοία τους και στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν την αξία τους. Η Rederi AB Gotland έχει παράδοση στα καλοσυντηρημένα πλοία, βλέπε πόσα ταξιδεύουν ακόμη, π.χ. τα Gotland και Visby της δεκαετίας του 70, to Rigel ΙΙ του Βεντούρη, κ.λπ. Μπορώ να πω πράγματι, πως ήταν το πιο καθαρό πλοίο που έχω ταξιδέψει έως τώρα.

Περίπου 10 λεπτά μετά την αναχώρηση, μας συστήθηκε ο καπετάνιος και μας ενημέρωσε για τον καιρό στη διαδρομή μας. Θα είχαμε έως 2,5 μέτρα κύματα, οπότε τίποτα το ενοχλητικό. Πράγματι, το πλοίο καθόλη τη διάρκεια της νύχτας κουνούσε, αλλά τόσο λίγο και με τέτοιον τρόπο, που σε νανούριζε. Αφού τακτοποιηθήκαμε στην καμπίνα μας, αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε την ποιότητα του φαγητού και τις τιμές. Λόγω έλλειψης γνώσης σουηδικών, καταλήξαμε τελικά σε ένα μεγάλο χάμπουργκερ συνοδευόμενο από πατάτες και μια όμορφη σάλτσα έκαστος για 159 Κορώνες. Δεν το λες ούτε φτηνά, ούτε ακριβά για σουηδικά δεδομένα. Η ποιότητα του φαγητού ήταν πολύ καλή. Όλες οι πρώτες ύλες που επεξεργάζονται στο πλοίο προέρχονται από το νησί Gotland, έδρα της εταιρείας. Μας έκανε εντύπωση, που σε αντίθεση με τα δεδομένα στην Αδριατική, εδώ όλοι οι επιβάτες τίμησαν δεόντως το προσφερόμενο φαγητό. Στις 21:00 άρχιζε ο κινηματογράφος με την τελευταία ταινία του James Bond, κόστος 9 Κορώνες έκαστος, στα αγγλικά με σουηδικούς υπότιτλους.

Το άλλο πρωί, μετά από έναν πολύ αναπαυτικό ύπνο, σηκωθήκαμε νωρίς επειδή στις 09:30 θα φτάναμε στο Visby. Πήγαμε για πρωινό, αυγά, μπέικον, καφές, φρούτο, γιαούρτι για 59 Κορώνες. Καταπληκτική τιμή! Όπως και στο βραδυνό, έτσι και στο πρωινό ξανασυνατήσαμε όλους τους επιβάτες. Μία ώρα πριν από την άφιξη πρέπει να έχεις εγκαταλείψει την καμπίνα σου. Όλοι το τηρούν αυτό, κανείς δε βροντοχτυπάει τις πόρτες και γκαρίζει στους διαδρόμους. Κάτι άλλο που κάνει εντύπωση, είναι το γεγονός πως δεν υπάρχουν καθόλου αναγγελίες! Όχι όπως στα δικά μας που κάθε 5 λεπτά σε ξυπνάνε και σε ενημερώνουνε π.χ. για την κατάσταση του σελφ σέρβις λες και είναι το σημαντικότερο στον κόσμο!!! Εδώ, είτε πας στη ρεσεψιόν και ρωτάς ή ενημερώνεσαι από τον πίνακα αναγγελιών στην είσοδο του εστιατορίου.

Βγαίνοντας στο ανοιχτό κατάστρωμα διαπιστώσαμε πως πλησιάζαμε στο Visby και 09:29 είχαμε δέσει. Δυστυχώς, από το λιμάνι δε φαίνεται  το μεσαιωνικό κομμάτι της πόλης. Στο λιμάνι βρισκόταν τα δύο ταχύπλοα της εταιρείας, τα Gotlandia και Gotlandia ΙI, τα οποία τίμησε δεόντως η φωτογραφική μηχανή. Στην αποβάθρα περίμεναν περίπου 200 Ι.Χ., κάτι που μας έκανε να απορήσουμε εάν θα φύγουμε στην ώρα μας. Η προγραμματισμένη παραμονή στο λιμάνι ήταν μόνο 30 λεπτά! Τσάμπα όμως τελικά ο πανικός 😛 Όλα λειτούργησαν τόσο άψογα, που ακριβώς 10:00 το πλοίο αναχωρούσε για το τελειταίο κομμάτι του ταξιδιού του, τις τρεισήμισι ώρες μέχρι το Nynäshamn. Οι χύμα επιβάτες επιβιβαζόταν στο πλοίο μέσω ειδικής φυσούνας απευθείας από τον επιβατηγό σταθμό και η φόρτωση/εκφόρτωση γινόταν ταυτόχρονα. Από τον αριστερό καταπέλτη μπαίνανε τα αυτοκίνητα και από τον δεξί βγαίνανε (καμιά εικοσαριά). Και όλα αυτά αυτόνομα, με ένα μόνο μέλος του πληρώματος να επιτηρεί την κατάσταση χωρίς όμως να υπάρχει ανάγκη να επέμβει.

Αφού το πλοίο γέμισε για τα καλά, στις 11:00 ξανάνοιξε ο κινηματογράφος, αυτή τη φορά με το νέο Jungle Cruise της Disney. Οι τρεισήμισι ώρες περάσανε πολύ γρήγορα και ακριβώς στις 13:30, στην προγραμματισμένη ώρα άφιξης, δέσαμε στο λιμάνι του όμορφου Nynäshamn. 13:28 βρισκόμασταν μέσα στα αυτοκίνητα, 13:37 είμασταν ήδη έξω στην πόλη. Απλά απίστευτο, κάθε σύγκριση με τα δικά μας απαγορεύεται. Η όλη οργάνωσή τους παίζει σε άλλη κατηγορία, πολύ μα πολύ πιο πάνω από εμάς ... Μοναδικό άλλο επιβατηγό εκείνη την ώρα μέσα στο λιμάνι ήταν το Wawel της Polferries.

Ελπίζω να μη σας κούρασα με το μακροσκελές κείμενο. Απλώς, αισθάνθηκα πως θα είχε ενδιαφέρον η άμεση σύγκριση με δικά μας αντίστοιχα πλοία, ενός σκανδιναβικού ημερόπλοιου (γιατί περί αυτού πρόκειται βασικά) και η ανταλλαγή σχετικών εμπειριών. Πρέπει να ομολογήσω πως, ναι, περίμενα πως η πλάστιγγα θα γείρει υπέρ των Σουηδών, αλλά δεν περίμενα ποτέ πως η διαφορά θα ήταν τόσο μεγάλη. Κατά τη γνώμη μου, η Rederi AB Gotland έχει 4 πραγματικά υπερπλοία στις τάξεις της, τα οποία διατηρεί σε αφάνταστα υψηλό επίπεδο, σαφώς ανώτερο ακόμη και tων TT Line/Stena Line! Οι δύο τελευταίες, αντί να προσπαθήσουν να κερδίσουν επιβάτες μέσω της ανώτερης ποιότητάς τους, έχουν υποβαθμίσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους και την κατάσταση των πλοίων τους στα χαμηλά επίπεδα της Finnlines επί κυριαρχίας Γκριμάλντι. Αυτό το πλάνο δε βγαίνει όμως. Όταν κινείσαι στο χαμηλό ποιοτικό επίπεδο του Γκριμάλντι, δεν μπορεί να είσαι καλύτερος από τον πρωτομάστορα του είδους, τον ίδιο τον Γκριμάλντι!!! Απεναντίας, η Rederi AB Gotland έχει ανεβάσει κατά πολύ τον πήχη και τολμώ να πω, πως είναι αυτή απέναντι στην οποία θα πρέπει να αναμετριούνται από τώρα και στο εξής οι υπόλοιπες εταιρείες στη νότια Βαλτική θάλασσα. Συνιστώ ανεπιφύλακτα ένα ταξίδι μαζί της. Δε θα το μετανιώσετε. Αν και η επιδότηση δίνεται για να προσελκυθούν φορτηγά οχήματα πιο πολύ μου φαίνεται πως θα έχει πέραση με τουρίστες, ιδιαίτερα γερμανούς και ολλανδούς, που έχουν κυριολεκτικά κατακλείσει το Gotland και όλη τη νότια Σουηδία και έχουν αγοράσει χιλιάδες σπίτια εδώ. Θα δούμε πως θα εξελιχθεί 🙂

Όσον αφορά τα παρασκήνια, έχει πέσει αρκετή γκρίνια ανάμεσα στους ανταγωνιστές σχετικά με την επιδότηση που παίρνει η Rederi AB Gotland για τη συγκριμένη γραμμή. Πολύ υποστηρίζουν ότι πρόκειται για μια κρυφή επιδότηση της εταιρείας και ότι το πραγματικό περιβαλλοντικό όφελος είναι κατά πολύ μικρότερο από ότι παρουσιάζεται. Ισχυρίζονται μάλιστα, πως η εταιρεία έχει δικούς της αρκετούς στο υπουργείο μεταφορών με συνέπεια να τυχαίνει τυγχαίνει ευνοϊκής μεταχείρησης σε πολλά θέματα. Οι αντίπαλοί της λανσάρουν τώρα την ιδέα, να αποκτήσει το σουηδικό κράτος δικά του πλοία για τις γραμμές του νησιού Gotland από το 2027 και μετά, οπότε λήγει η τρέχουσα σύμβαση με τη Rederi AB Gotland. Πολύ επιστημονική φαντασία μου ακούγεται αυτό, γιατί εκτός των πρβλημάτων που θα προκύψουν μόλις το κράτος αναλάβει να παίξει τον εφοπλιστή, δεν πρέπει να ξεχνά κανείς και το γεγονός πως η Rederi AB Gotland έχει μια ιστορία αιώνων πίσω της και είναι βαθιά ριζωμένη στην κοινωνία του νησιού. Όποτε προσπάθησαν ανταγωνιστές να εισέλθουν στη γραμμή, δεν άντεξαν ποτέ για πολύ.

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο Ariadne, ωραία ταξιδιωτική εμπειρία και χορταστικό το κείμενό σου, ευχαριστούμε. Δεν έχει τύχει να ταξιδέψω με αυτούς μέχρι τώρα αλλά είμαι πραγματικά περίεργος. Ομολογουμένως πολλοί θα πούν "σιγά, με τόσα εκατομμύρια επιδότηση, κάνω κι εγώ τον πλοιοκτήτη". Όμως δεν είναι έτσι, ένα κομμάτι είναι να εισπράττεις τα χρήματα κι άλλο να τα μεταφράζεις σε ποιοτική υπηρεσία στον επιβάτη. Αναμένουμε τις φωτογραφίες, ειδικά αυτές από την καμπίνα που μου κίνησε την περιέργεια. Το κομμάτι της φόρτωσης είναι όντως εντυπωσιακότατο, έχω παρακολουθήσει τη διαδικασία στο Nynashamn. Θέλει όμως και πειθαρχημένους ανθρώπους πέρα από την οργάνωση, αν έμπαιναν 300 ΙΧ από την Νάπολη, δε θα υπήρχε το ίδιο αποτέλεσμα. Από φορτηγά στο Rostock είχε μόνο αυτά τα 10 που ανέφερες?

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ Nick. Ζητώ εκ των υστέρων συγγνώμη που το κείμενο σε ορισμένα σημεία μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, αλλά μετά από τόσα απογοητευτικά και άχαρα ταξίδια τα τελευταία χρόνια στην Αδριατική, εντυπωσιάστηκα από τις όμορφες ταξιδιωτικές εμπειρίες που μου θύμισαν σε πολλά σημεία τα παιδικά μου ταξίδια. Η καμπίνα ήταν μια συνηθισμένη καμπίνα πλοίου. Απλώς, μου έκανε εντύπωση 1) πως στο ίδιο πλάτος χωράνε 4 καμπίνες όπως και στα δικά μας, και όμως καθεμιά από αυτές είναι κατά πολύ μεγαλύτερη και 2) η καθαριότητα και γενικότερη κατάσταση της καμπίνας. Καθαρή μοκέτα, πεντακάθαροι αρμοί, ούτε μια γρατζουνιά στα ξύλινα έπιπλα και κρεβάτια, χοντρά και πολύ άνετα σκεπάσματα και μαξιλάρι, τηλεόραση και καθόλου τρίξιμο ή άλλος θόρυβος!

Όντως, οι επιβάτες πρέπει να είναι πειθαρχημένοι, αλλά το παιχνίδια παίζεται με δύο ομάδες. Όταν μπαίνοντας σε ένα δικό μας πλοίο, ακούω από την πρώτη στιγμή αγριοφωνάρες και με παρκάρουν μετά όπως σε σαρδελοκούτι, αυτό δε με βοηθά ώστε να ηρεμήσω και να πειθαρχήσω. Αυθόρμητα, θα αντιδράσω και εγώ με συνέπεια το μπάχαλο που έχουμε βιώσει όλοι μας λίγο ή πολύ ... Και μετά, ένα τεράστιο κομμάτι της όλης ιστορίας είναι βεβαίως οι λιμενικές υποδομές! Τι να λέμε τώρα ... Είμαστε στο μεσαίωνα στην ανατολική Μεσόγειο. Και ειλικρινά, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν υπάρχει αντίσοιχο ενδιαφέρον από τους πλοιοκτήτες! Φτιάχνοντας μια φορά σωστά το λιμάνι, έχω μόνο πλεονεκτήματα για δεκαετίες ολόκληρες. Κανένας, μα κανένας προγραμματισμός, ούτε από τις εταιρείες, ούτε βεβαίως και από το κράτος.

Πιστεύω πως αληθεύουν αυτά που διαβάζω στη Σουηδία και όντως η Rederi AB Gotland έκανε μια πολύ σωστή κίνηση με αυτή τη νέα γραμμή! Ουσιαστικά, βρήκαν δουλειά για τα παραπανίσια πλοία τους κατά τη διάρκεια του χειμώνα, χωρίς δικά τους έξοδα με γερή επιδότηση και προσελκύουν 100 % νέους (για αυτούς) επιβάτες που σε διαφορετική περίπτωση δε θα ταξίδευαν καθόλου μαζί τους. Μπορεί η κίνηση να μη φαίνεται εντυπωσιακή (ήταν πραγματικά μόνο τα 10 αυτά φορτηγά στο Rostock), αλλά από ότι έχω καταλάβει, η Reder AB Gotland είναι πολύ ευχαριστημένη με τα έως τώρα νούμερα. Από τον Απρίλιο/Μάιο που τελειώνει η ναύλωση του Visby (2003) σχεδιάζουν να διπλώσουν τη γραμμή προσφέροντας καθημερινές αναχωρήσεις. Προσπαθούν να υπογράψουν συμβόλαια με μεταφορικές που δραστηριοποιούνται στην κεντρική και βόρεια Σουηδία και πιστεύουν πως μπορούν να μαζέψουν ένα μεγάλο κομμάτι των χιλιάδων γερμανών και ολλανδών ιδιοκτητών σπιτιών στη νότια Σουηδία και στο Gotland, που έως τώρα ταξιδεύουν με τη Finnlines, TT-Line και Stena. Εγώ θα το πήγαινα και ένα βήμα παραπέρα και θα προσπαθούσα να τα βρω με τη Viking (καταγωγή από το Gotland, εν μέρει) ή με τη Stena (νέα γραμμή Nynäshamn-Hanko) προσφέροντας τη μεταφορά από τη Γερμανία στη Φινλανδία σε ένα εισιτήριο.

Εάν συνεχίσουν με προσεκτικά βήματα και πέσει διαφήμιση κυρίως στη Γερμανία και Ολλανδία, πιστεύω πως ειδικά η TT-Line και σε λίγο μικρότερο βαθμό και η Finnlines μπορεί να αισθανθούνε τις αρνητικές για αυτούς συνέπειες της νέας γραμμής. Η Finnlines το παίζει κυρίως λόγω της μικρότερης τιμής, αλλά οι αγανακτισμένοι με την αύξηση των τιμών και συνάμα μείωση των προσφερόμενων υπηρεσιών ολοένα και πληθαίνουν και η ΤΤ περιμένει δύο νέα μεγάλα πλοία τα οποία πρέπει κάπως να γεμίσουν, από μια συρρικνούμενη πίτα. Το βλέπει κανείς και από την αυξανόμενη αντίδραση στην επιδότηση της γραμμής. Το επιχείρημα των ανταγωνιστών είναι πως ενώ η επιδότηση προορίζεται για τη μείωση των φορτηγών στους δρόμους, η Rederi AB Gotland γεμίζει το πλοίο της με Ι.Χ. και χύμα επιβάτες. Πάντως, μέχρι τον επόμενο Σεπτέμβρη δεν πιστεύω να αλλάξει κάτι. Από εκεί και πέρα θα δούμε.

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

Αυτό με τον ανταγωνισμό τους εκεί πάνω, να πω την αλήθεια δεν είμαι σίγουρος πως δουλεύει. Υπό την έννοια πως ναι μεν ανταγωνίζονται στη σύνδεση μεταξύ δύο χωρών αλλά συνήθως διαλέγουν άλλα λιμάνια. Η AB Gotland κάνει πχ Nynashamn, η TT κάνει Trelleborg, η Finnlines κάνει Malmo, δύσκολο να συγκρίνεις μήλα με μήλα. Εν αναμονή των φωτογραφιών σου με το Drotten εγώ να συμπληρώσω μερικές φωτογραφίες από το ίδιο πλοίο όταν λεγόταν Gotland, για να έχουμε την πλήρω φωτογραφική εικόνα. Άργησα μόλις 7.5 χρόνια μια και εδώ βλέπουμε το πλοίο να στρέφει δεξιά στο Nynashamn τον Ιούνιο του 2014. Και εδώ η πρυμνιά του άποψη σε αναχώρηση του 2019. 

Link to comment
Share on other sites

Βεβαίως, αλλά οι επιβάτες πηγάζουν από την ίδια ομάδα. Για τους γερμανούς, Trelleborg ή Ystad ή Malmö είναι το ίδιο. Αυτό που παίζει ρόλο ήταν παλαιότερα οι προσωπικές προτιμήσεις, κάτι που ευνοούσε την ΤΤ, τώρα η τιμή που αρχικά ευνοούσε τη Finnlines, αλλά με τα στάνταρ της Finnlines να έχουν πάρει τον κατήφορο ο κόσμος έχει αρχίσει να ψάχνει για εναλλακτικές και πάρα πολύ πηγαίνουν τώρα μέσω Δανίας, αν και οι γέφυρες μερικές φορές είναι πιο ακριβές από τα πλοία! Οπότε, προσωπικά, πιστεύω πως υπογείως υπάρχει πολύ έντονος ανταγωνισμός και σίγουρα οι παλαίμαχοι δεν είδαν με καλό μάτι την κίνηση της Gotland να κατέβει στη Γερμανία. Μόνο που η Gotland έχει γερό πορτοφόλι και δεν μπορεί να διωχθεί εύκολα.

Link to comment
Share on other sites

Drotten (3) πρώην Gotland (7), για να είμαστε πλήρεις :)

Παιδιά, έχω μια απορία την οποία στη Σουηδία δεν μπορεί να μου τη λύσει κανείς :D
Η ίδια η εταιρεία αναφέρει στην ιστοσελίδα της για τα SF1500 112 (Σουηδική έκδοση) και 115 (Γερμανική έκδοση) καμπίνες , αλλά αν μετρήσετε τις καμπίνες στα σχέδια πάνω στο ίδιο το πλοίο, οι καμπίνες είναι 96.
 
1. Έχει κανείς σας πρόσβαση σε τράπεζες δεδομένων που να αναφέρουν τον ακριβή αριθμό;
2. Όλες οι εξωτερικές καμπίνες είναι δίκλινες και όλες οι εσωτερικές τετράκλινες;
3. Άλλαξε κάτι στον αριθμό, μετά την πρόσφατη μικρή μετασκευή του πλοίου;
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ότι τα προσέχουν εκεί στα βόρεια, τα προσέχουν ^_^

Σε λίγο θα πιάνει εικοσάχρονο πλέον υψηλότερες ταχύτητες από ότι στα δοκιμαστικά του :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...