Jump to content
Shipfriends

Azipods


Recommended Posts

Τι γίνεται με τα azipods?

Πόσο αξιόπιστα είναι?

Συνεχίζεται η εφαρμογή τους κυρίως στα κρουαζερόπλοια?

Πρόσφατα είχα ακούσει ότι η CELEBRITY θα στρεφόταν δικαστικά κατά των ναυπηγείων Chantiers del' Atlantique τα οποία κατασκεύασαν τα κρουαζερόπλοια της της σειράς MILLENIUM επειδή αντιμετώπιζουν πολλά προβλήματα με τα azipods.

Είναι τελικά η σύγχρονη λύση πρόωσης η οποία απλά δημιουργεί προβλήματα επειδή είναι σε αρχικό στάδιο και υπάρχουν περιθώρια εξέλιξης και βελτίωσης ή απλά είναι ένα σύστημα που ξεκίνησε με δάφνες και τυμπανοκρουσίες και τελικά απέτυχε?

Link to comment
Share on other sites

Εγω προσωπικα το πρωτοειδα αυτο το συστημα στην εκθεση Cruise & Ferry το 1995 και η περιρρεουσα ατμοσφαιρα τοτε ηταν πολυ θετικη. Νομιζω πως εκτος απο τη Celebrity εχουν υπαρξει και αρκετα αλλα κρουαζιεροπλοια με τον ιδιο τυπο προωσης τοσο της RCCL αλλα και της Carnival. Απ' οσο εχω διαβασει η Celebrity οντως προχωρησε σε claims εναντιον των ναυπηγειων αλλα με βαση το γεγονος οτι στα αλλα πλοια με Azipod δεν εχουν παρουσιαστει τετοια σοβαρα προβληματα, αναρωτιεμαι μηπως το προβλημα στη συγκεκριμενη περιπτωση εχει να κανει και με την επιλογη της Celebrity οσον αφορα τις μηχανες(εχουν ατμοτουρμπινες η κατι τετοιο τελος παντων).

Link to comment
Share on other sites

προσφατα απο αλλο shipfriend εμαθα οτι υπαρχει και συνδυασμος προπελας σταθερου βηματος και azipod αντι πηδαλιου που περιστρεφεται αντιθετα. Αυτη η λυση προτεινεται για roro, ro pax, car carriers κλπ, γιατι προσφερει συσχετισμους ισχυος των δυο συστηματων προωσης

Link to comment
Share on other sites

τα προβλήματα της RCCL με τα pods έχει να κάνει με την στεγανότητα των pods που χρησιμοποιήθηκαν.

Έτυχα στην παράδοση του τρίτου αδελφού Millenium καθώς k στα sea trials.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα τους τότε ήταν ότι έχαναν την στεγανότητα και νερό έμπαινε στα πρώτα seals.

Top πρόβλημα αυτό των pods ήταν γνωστό πριν δοκιμαστεί το concept από την RCCL. Παρολαυτά εγγυήθηκε η κατασκευάστρια ότι προς χάρη της εξέλιξης της τεχνολογίας ότι πρόβλημα παρουσιαστεί θα το αντιμετωπίσουν free of charge. Κάτι ανάλογο k με τα corsaire.

Στα millenium όμως το πρόβλημα ήταν πολύ πιο μεγάλο και μια άποψη λέει ότι οφείλεται στο vibration από το slamming που υπάρχει λόγω άσχημου σχεδίου στην πρύμνη.

Για να κάθονται τα azipods μεγάλη επιφάνεια πίσω αρχικά ήταν σχεδιασμένη flat με τρομερές επιπτώσεις. Μετά έκαναν ένα modification για τα αλλα 3 αδέλφια αλλα δεν ήταν ότι καλύτερο.

Πάντως είναι τουλάχιστον 7 ταξείδια που έχει χρειαστεί να "ακuρωσει" η RCCL μεταξύ αυτών και το παρθενικό του constelation λόγω αυτών των προβλημάτων.

Το σύστημα πρόωσης το οποιο είναι COGAS (Combined gas and Steam propulsion ) δεν έχει να κάνει. Μια η άλλη ρεύμα καταλήγει μέσω καλωδίων μέσα στο σύστημα.

Ένας συδυασμός COGAS η COGES η ότι άλλο έχει βγει με pods δίνει πλεονεκτήματα χώρου μηχανοστασίου, έλλειψη τιμονιού, αξόνων κλπ (παραπάνω καμπίνες dhladh σε τέτοια πλοία) και πολύ λιγότερη κατανάλωση αλλα guess....σε MFO το οποιο ιάνει k το πιο ακριβό.

Αυτά γενικά και ιδού μια photo μου μετά τα sea trials και το άνοιγμα για επιθεώρηση ενός azipod.

post-12-128326955228_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Σχετικά με το ποστ του μικρού μας proud πρόκειται για ένα νέο σύστημα της

(ποιας αλλης....) ABB και λέγεται CRP... Είναι ένα Azipod μάζι με μία προπέλα τα οποία στρέφονται αντίστροφα και η προπέλα του azipod είναι πιο μικρή απο την προπέλα του πλοιου. Λειτουργεί σαν Power rudder και stern thruster, προσφέρει οικονομία γιατι γίνεται συσχετισμός της δύναμης της κάθε μιας (60/40 30/70.......) και μεγαλύτερη ελκτικότητα.΄Εχει εγκατασταθεί σε 2 πλοία της Shin nihonkai το Ηamanasu και στο Akasia. Θα εγκατασταθεί και σε container carrier (περίπου 9000 teu)της Cosco.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Μικρη διευκρινιση,

το azipod ειναι copyright ονομασια της πατέντας οταν πρωτο εφαρμοστηκε αν θυμαμαι καλα το 1996 επισημα στο carnival destiny. Το πρωτο azipod ειχε μια ελικα, το συστημα εξελιχθηκε οχι μονο απο την kamewa-ulstein στην αρχη αλλα και απο την alstom-rols royce αν δεν τα μπερδευω στα πλοια της celebrity με την εμπορικη ονομασια mermaid. Στα καινουργια της ΤΤ Line Peter Pan Nils Holgerson εφαρμοστηκε αντιστοιχη πατεντα της siemens με δυο ελικες και μαλιστα ice class. Εχει μεινει η πατεντα σαν azipod, εμπορικα παρα τα προβληματα παει καλα αν και σαν τεχνολογια ειναι ακομη σε δοκιμη. Τρομερο πλεονεκτημα η ευελιξια του βαποριου σε συνδυασμο με την εξοικονομηση ενεργειας, που δεν μπορει να γινει ιδια παρα με πολλα καλουδια, σπαστα τιμονια becker και stern thrusts. Στα γιαπωνεζικα εχει γινει συνδυασμος boosting propeler και ενα azipod για μαουβρα, μιλαμε για 30 μιλια ταχυτητα και οικονομια. ιαπωνες γαρ.

Καλα χριστιυγεννα παρεπιπτωντως

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 1 year later...

Ta AZIPOD einai exelisima yparxoun se tria megethei efermozontai se platformes petrelaiou teleutaia kai se maounes gia potamia ( stin Kina ) omws prokitai gia mesaiou megethous ( Combact ) ta poly mikra ( montelo HXR ) yparxoun mono merika nomizw 4 ta 2 se ena ferry ( SUOMENLINNA 2 ) kai ta alla 2 se ena epivatiko ( den xerw an prokitai yacht ) . To provlima me ta Azipod einai to megalo kostos gia auto kai den efarmozontai se Highspeed ferry opws ta kainourgia ths FINNLINES alla kai o xponos kataskeyhs tous peripou 1,5 mhnes gia to kathena ( skeythte oti i idia etairia kataskeuazei kai tis dizelogennitries . Genika einai to kalytero systima ayth th stigmi .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Όντως τελικά είναι πολύ εξελίξιμα και η εφαρμογή τους επεκτείνεται ολοένα και σε περισσότερα είδη πλεούμενων.

Είμαι που λέτε το προπερασμένο Σάββατο με σύντροφο και συναγωνιστή shipfriend στην έκθεση σκαφών και το μάτι έπεσε σε ένα 10μετρο σκάφος το οποίο διέθετε azipods με διπλές προπέλες.

ΥΓ:Προσθέστε ότι το συγκεκριμένο σκάφος είχε και bow thruster (το οποίο τελευταία έχει γίνει στανταρ στα σκαφη από 8μ περίπου κι επάνω) οπότε καταλαβαίνετε τι μανούβρα θα έχει το σκάφος.;)

post-20-128326977534_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Πολύ επιγραμματικά να προσθέσω δυο πραγματάκια παραπάνω.

Τα azipods σε αυτά τα μεγέθη τα έφερε (ποια άλλη) η Volvo penta πριν λίγα χρόνια. Μιλάμε για το Volvo Penta IPS, μια ιδέα που φέρνει επανάσταση στα μεγάλου μεγέθους (άνω των 40ft) σκάφη αναψυχής. Προσφέρει απίστευτη ευκολία χειρισμών, σημαντική οικονομία καυσίμων, αύξηση ταχύτητας, μείωση κραδασμών, ευκολότερη συντήρηση.

Κατα τους χειρισμούς πρόσδεσης όλες οι κινήσεις των μηχανών-ποδιών μπορούν να γίνονται απο ένα joystick δίπλα στο τιμόνι, κάνοντας εύκολη τη ζωή όσων δεν τα πάνε καλά με το προσω-ανάποδα. Με το joystick το σκάφος μπορεί να μετακινείται προς κάθε κατεύθυνση, να γυρίζει επιτόπου και να κινείται πλάγια. Τα pods είναι "σπαστά", μπορούν δηλαδή το ένα να είναι γυρισμένο δεξια και το άλλο αριστερά ταυτόχρονα, ενω πχ κανουν προσω-ανάποδα.

Μέχρι στιγμής το μεγαλύτερο και εντυπωσιακότερο σκάφος με IPS ειναι το Lazzara 75 που κινείται με 4 pods, αλλα αναμένεται ακόμα καλύτερη συνέχεια καθώς όλο και περισσότεροι κατασκευαστές εξελίσουν γάστρες για IPS.

Στα μικρότερου μεγέθους σκάφη (30-40ft) υπάρχει ο εσωτερικός ανταγωνισμός με τις έσω-έξω της Volvo και επίσης τα κέρδη ως προς ταχύτητα/κατανάλωση είναι πολύ μικρά.

Εναντι των αξονικών συστημάτων πρόωσης όμως τα IPS έχουν όλα τα πλεονεκτήματα που αναφέρονται παραπάνω.

Edited by gpan
Link to comment
Share on other sites

Οι 2 προπελες πανω στον ιδιο αξονα που γυρνανε αναποδα τι καλυτερο αποτελεσμα εχουνε; :confused: Γιατι για να τις εχουνε βαλει κατι καλυτερο θα εχουνε απο τη μια.

Link to comment
Share on other sites

Οι 2 προπελες πανω στον ιδιο αξονα που γυρνανε αναποδα τι καλυτερο αποτελεσμα εχουνε; :confused: Γιατι για να τις εχουνε βαλει κατι καλυτερο θα εχουνε απο τη μια.

Οι ναυπηγοί μας μπορούν να το εξηγήσουν πολυ αναλυτικά. "Μπακάλικα", επειδή οι προπέλες γυρίζουν σε πολύ μεγάλες ταχύτητες, με τα contra-rotating props δεν υπάρχει μεγάλη "ολίσθηση" της προπέλας στο νερό, υπάρχει πιο καλό grip ας πούμε. Μπορεί στις εξωλέμβιες να μην υπάρχει μεγάλο θέμα ολίσθησης, με 370-500 ίππους όμως με απλές προπέλες θα υπήρχε θέμα.

Επίσης η ροπή εξισσοροπείται και το σκάφος δεν "τραβάει" προς τη μεριά που γυρίζει η προπέλα.

Link to comment
Share on other sites

Exw mia aporia:Ta IPS tis VOLVO ti sxesei exoun me ta AZIPOD diladei yparxei ilektrokinitiras kai apo to rotora proexexoun oi propeles kai an nai poia etaireia kataskeuazei tin perielixi tou moter to lew giati einai diskolo na pistepsw oti einai tis VOLVO kai kati akoma apo to mege8os katalavenw oti prokite gia paleas morfis perielixi kai den xerw kata poso antoxis einai.

Link to comment
Share on other sites

02_Volvo_Penta_IPS850.jpg

Υπάρχει ηλεκτροκινητήρας μόνον για να περιστρέφει τα pods ως τιμόνια, κατα τα άλλα συνδέονται απευθείας με τη μηχανή (μέσω άξονα 30-40 πόντων) στην ευθεία του στροφάλου.

Ουσιαστικά είναι μια "μετεξέλιξη" των ποδιών των εσω-εξω, μηχανολογικά δεν πρέπει να έχουν παρα πολλές διαφορές, τομέας στον οποίο η volvo εχει τεράστια εμπειρία.

Οι μεγάλοι σωλήνες που πηγαίνουν απο τη μηχανή στα pods είναι των καυσαερίων.

Link to comment
Share on other sites

Οι ναυπηγοί μας μπορούν να το εξηγήσουν πολυ αναλυτικά. "Μπακάλικα", επειδή οι προπέλες γυρίζουν σε πολύ μεγάλες ταχύτητες, με τα contra-rotating props δεν υπάρχει μεγάλη "ολίσθηση" της προπέλας στο νερό, υπάρχει πιο καλό grip ας πούμε. Μπορεί στις εξωλέμβιες να μην υπάρχει μεγάλο θέμα ολίσθησης, με 370-500 ίππους όμως με απλές προπέλες θα υπήρχε θέμα.

Επίσης η ροπή εξισσοροπείται και το σκάφος δεν "τραβάει" προς τη μεριά που γυρίζει η προπέλα.

Σωστα, να συμπληρωσω οτι με αυτη την τεχνικη δεν πανε "χαμενα απονερα" στον γαμο του καραγκιοζη :P αλλα εκμεταλευονται πληρως τα ηδη ταραγμενα νερα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Εκτος απο την σχεδιαστικη καινοτομια εχουν ενδιαφερον,η χρησιμοποιηση LNG ως καυσιμο και τα ελικοπηδαλια τους που ειναι 4 SCHOTTEL(ελπιζω να το λεω σωστα)

Τα ειδα στο navi και τα θυμηθηκα.Ο φωτογραφος λεει

Ενα απο τα 4 azipod.Οι ελικες δεν γυριζουν με διαφορετικη φορα αλλα εχουν διαφορετικο βημα ωστε να μην επηρεαζει η μια την αλλη
Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...