Jump to content
Shipfriends

Σύγκρουση σκαφών στην Αίγινα


Recommended Posts

Σύγκρουση σκαφών στη ν. Αίγινα με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό τεσσάρων (04) επιβαινόντων

 

Quote
Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες σήμερα, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, μέσω κλήσης στον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης (112), για περιστατικό σύγκρουσης του Ε/Γ – Τ/Ρ “ΑΝΤΩΝΙΑ” N. Αίγινας 66 με το ταχύπλοο σκάφος “ΝΤΟΥΕΝΤΕ” Τ. Αίγινας 171 στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά ν. Αίγινας μεταξύ Πέρδικας και νησίδας «Μονή», που είχε ως αποτέλεσμα τη βύθιση του Ε/Γ – Τ/Ρ και την πτώση των επιβαινόντων του στη θάλασσα.
   Η κινητοποίηση του ΕΚΣΕΔ/ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. υπήρξε άμεση και στην περιοχή έσπευσαν Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και τέσσερα (04) πλωτά περιπολικά Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ., ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού, ελικόπτερο Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ., παραπλέοντα ιδιωτικά σκάφη, καθώς και κλιμάκιο της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. 
   Μέχρι στιγμής, έχουν διασωθεί είκοσι (20) άτομα, επιβάτες του Ε/Γ – Τ/Ρ, εκ των οποίων πέντε (05) τραυματίες, ενώ έχουν περισυλλεγεί τέσσερις (04) σοροί (3 άνδρες, 1 παιδί). Στο ανωτέρω ταχύπλοο επέβαιναν τέσσερα (04) άτομα, ουδείς εκ των οποίων τραυματίστηκε.
   Οι έρευνες για τον εντοπισμό τυχόν άλλων αγνοουμένων βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ από τη Λιμενική Αρχή Αίγινας που διενεργεί την προανάκριση για το δυστύχημα συνελήφθη ο Κυβερνήτης του ταχυπλόου σκάφους.
   Κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων & Συμβάντων (ΕΛΥΔΝΑ) έχει ήδη επιληφθεί του περιστατικού και πρόκειται να μεταβεί στην περιοχή προκειμένου διεξαχθεί ενδελεχής διερεύνηση των αιτιών και των συνθηκών του δυστυχήματος, στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν.4033/2011, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
  Για το περιστατικό τηρείται διαρκώς ενήμερη η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενώ ο ΥΝΑΝΠ κ. Θοδωρής Δρίτσας μεταβαίνει ήδη στη ν. Αίγινα για επιτόπια ενημέρωση.
Τυχόν εξελίξεις θα γνωστοποιηθούν με νεότερο δελτίο τύπου.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

just for the record;) (που λεμε και στα χωρια μας)

οπως ξερουμε ολοι απο τα ΜΜΕ, αμφισβητειται εντονα απο το δικηγορο των θυματων Αλεξη Κουγια και ολο το team της πολιτικης αγωγης, οτι ο 77χρονος Θρασυβουλος Λυκουρεζος ηταν χειριστης του υπαιτιου σκαφους.

Σημερα κατεθεσαν και επισημως σχετικο εγγραφο επανεξετασης του "αρχικου σεναριου" (ετσι το αποκαλουν), του Λιμεναρχειου Αιγινας.

Ολο αυτον τον καιρο, ακουμε για ανεπισημες μαρτυριες που αναφερουν οτι επεβαιναν νεαρα ατομα στο duende και στο τιμονι ηταν μια κοπελα. Το διαδικτυο της συνωμοσιολογιας και των ψεκασμενων ειναι σιγουρο οτι στα χειριστηρια ηταν ο φλαμπουραρης με τον σταθακη (και τον ελβιςB)).

την υπερασπιση του λυκουρεζου, αρχικα ειχε αναλαβει ο εξαδελφος Αλεξανδρος και εν συνεχεια (αν δεν αλλαξε κατι) το γραφειο του Ιωαννη Ηρειωτη (γνωστος απο το βαζελο, συνηγορος της MFD πριν την αυτοκτονια σφηνια, συνηγορος του μαντελη, του κασιδιαρη, του λαυρεντιαδη και αρκετων αλλων... επωνυμων)

ΥΓ: και μονο το γεγονος οτι κρυφτηκαν οι υπαιτιοι, δεν περισυνελεξαν τα θυματα τους, αλλα τα εγκατελειψαν και εμφανιστηκαν προς συλληψη πολλη ωρα μετα, δινει στον καθενα το δικαιωμα να εχει πολλες αμφιβολιες για το τι εγινε πραγματικα

Link to comment
Share on other sites

Μα ρε παιδια ο ανθρωπος (ο Θρασυβουλας) δε μπορει να παρει τα ποδια του σας κανει να μπορει να μπει σε σκαφος? Δε λεω να το οδηγησει. Μονο να μπει μεσα και να κρατηθει εγω σας ρωταω.

Link to comment
Share on other sites

Αφού ο Θρασύβουλας δέν μπορεί ούτε κάν να μπή σε ταχύπλοο,τότε γιατί ενεπλάκη το όνομά του στην υπόθεση;

Αφού ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος είναι εξάδελφος τού Θρασύβουλα,γιατί δέν αρνήθηκε εξ αρχής την ανάθεση τής υπεράσπισής του;

Η περιοχή όπου έγινε το δυστύχημα είναι αρκετά περιορισμένη.Πώς ο καπετάνιος τού τουριστικού επέλεξε να περάση από εκεί και όχι "απ'έξω" από την Μονή (δηλαδή απέναντι από το Αγκίστρι) όπου είχε περισσότερο χώρο;

Αυτός που βρισκόταν στα χειριστήρια τού ταχύπλοου,δέν το είδε,κοτζάμ τουριστικό (συγκριτικώς μεγαλύτερο απ'το ταχύπλοο) ώστε να ελαττώση ταχύτητα εγκαίρως;Θυμάμαι πως πρίν από πολλά χρόνια,είχα βρεθεί στα χειριστήρια ενός (βραδύπλοου όμως) μικρού σκάφους και παρ'όλο που ανίχνευα διαρκώς με τα κυάλια,"αιφνιδιάστηκα" από ένα μότορσιπ που παρουσιάστηκε ξαφνικά στα δεξιά μας και σε κάποια απόσταση,οπότε αμέσως έκανα κράτει και περίμενα να περάση αυτό (έχοντας μάλιστα γυρίσει την πλώρη τού δικού μας κάθετα στα απόνερά του γιά να μήν μάς μπατάρη).Πώς εγώ ήξερα και το έκανα αυτό χωρίς κάν να έχω ξανακυβερνήσει σκάφος,ενώ ο συγκεκριμένος-όποιος κι'άν ήταν,που όμως ασφαλώς είχε κάποια πείρα-δέν έκανε τίποτε;

Επίσης τα qualifications τού γραφείου που ανέλαβε την υπεράσπιση τού Θρασύβουλα μού φαίνονται κάπως πολύ "χμμμμ" (γιά να έχη στο portfolio του μαντέληδες,κασιδιάρηδες,λαυρεντιάδηδες και λοιπά "μπουμπούκια".....)

ΥΓ.Με γειά το ανανεωμένο shipfriends :) !

 

 

Link to comment
Share on other sites

Πολύ συχνά οι διάφοροι επώνυμοι ή λεφτάδες όταν κάνουν τη λαλακία και μπλέκουν μετά με τον νόμο

και τις δικαστικές αρχές, κάνουν τους ζαβοκακόμοιρους και αυτή την εικόνα περνάνε στα ΜΜΕ...το έχω

δει το έργο πολλές φορές και ο Θρασύβουλας δεν αποτελεί εξαίρεση.

Link to comment
Share on other sites

Το "τουριστικό" ήταν "λάντζα" που έκανε την συνήθη διαδρομή Πέρδικα-Μονή άρα δεν υπήρχε θέμα να ακολουθήσει άλλη πορεία. Για την λάντζα το μόνο ερώτημα που τίθεται είναι αν ο συγχωρεμένος βαρκάρης έκανε κάτι περισσότερο από το να "κορνάρει". Τα ερωτήματα για το ταχύπλοο έχουν τεθεί και πρέπει οι αρχές να διερευνήσουν διεξοδικά την αξιοπιστία των καταθέσεων. Προσωπικά θεωρώ αδιανόητο το να έχει κάποιος εντοπίσει στόχο, να επαναπαυτεί στο γεγονός ότι έχει προτεραιότητα και να αποσπασθεί ελέγχοντας την υπόλοιπη θαλάσσια περιοχή, αγνοώντας τον εντοπισμένο στόχο. Φυσικά αυτό δεν είναι το μόνο που προκαλεί ερωτηματικά. Ένα σημαντικό ερώτημα το οποίο δεν είδα να τίθεται -αν και μπορεί να κάνω λάθος- αφορά στις ενέργειες του Λιμενικού. Υπήρξε μια σφοδρή σύγκρουση. Οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν -κατά τα λεγόμενα- στην διάσωση των ζωών. Πολύ σωστό ακούγεται. Πλήν όμως μου προξενεί απορία το ότι -όπως φαίνεται- το λιμενικό δεν πλησίασε καν το ταχύπλοο προκειμένου να διαπιστώσει αν λόγω της σφοδρής σύγκρουσης υπήρχε κίνδυνος για την ζωή κάποιου εκ των επιβαινόντων. (Σε αυτή την περίπτωση βέβαια πιθανόν να είχαν απαντηθεί και πολλά άλλα από τα ερωτήματα που τίθενται). Προσωπικά δεν θα μου φαινόταν παράλογο ανάμεσα στα πέρα-δώθε προς αναζήτηση ΤΥΧΟΝ άλλων αγνοουμένων (και με δεδομένη την ύπαρξη αρκετών σκαφών στην περιοχή) να προσέγγιζαν και το ταχύπλοο.

Link to comment
Share on other sites

Καθόλου παράλογο,μάλιστα,αφού προσέγγισαν ήδη την "λάντζα" γιά να σώσουν τους επιβαίνοντες τής λάντζας.Ομως,αφού συνήθως βρίσκονται αρκετά σκάφη στην περιοχή,πώς και δέν πλησίασε κάποιο απ'αυτά στο ταχύπλοο;Τόσο γρήγορα εξαφανίστηκε αυτό;Δέν έπαθε κάποια ζημιά απ'την πρόσκρουση;

Ωστόσο υπάρχει μιά πιθανή εξήγηση γιά το ότι το λιμενικό δέν πλησίασε το ταχύπλοο.Δέν πήγε εκεί όλος ο  στόλος τού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ,αλλά προφανώς μόνο ένα "φουσκωτό" (αυτό που έχει ώς βάση το λιμάνι τής Χώρας).Με τον κακό χαμό που γινόταν,τί να πρωτοπρολάβη το πλήρωμά του;δυό-τρείς άνθρωποι είναι όλοι κι'όλοι.

(Εγώ πάντως όσες φορές έχω περάσει-σε κάποια απόσταση όμως-απ'την συγκεκριμένη περιοχή,πηγαίνοντας απ'την Αίγινα στον Πόρο ή στο Αγκίστρι,ουδέποτε έχω δεί λάντζα μεταξύ Μονής και Πέρδικας.Ούτε είδα καμμιά λάντζα στο λιμανάκι τής Πέρδικας όταν σε κάποια εκδρομή είχα διανυκτερεύσει εκεί)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Εικόνες από τη λάντζα Αντωνία που βρίσκεται στο βυθό της Αίγινας σε βάθος 31,5 μέτρων στο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ Πέρδικας Αίγινας και νήσου Μονής. Η λάντζα εμφανίζει μεγάλο τσάκισμα στη μέση της δεξιάς πλευράς της, εκεί όπου την εμβόλισε το ταχύπλοο και στη συνέχεια πέρασε από πάνω της. Πουθενά δεν διακρίνεται η θέση του καπετάνιου. Η γέφυρα έχει καταστραφεί και είναι ορατή η μηχανή του σκάφους.

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ολοκληρώθηκε η επιχείρηση ανέλκυσης του σκάφους "Αντωνία" στην Πέρδικα. Δρακόντια τα μέτρα ασφαλείας.

Quote

Μία ακόμη παράγραφος γράφτηκε σήμερα το πρωί στην τραγική ιστορία του ναυτικού δυστυχήματος που έγινε στις 16 Αυγούστου στο στενό Πέρδικας - Μονής. Πρόκειται για την επιχείρηση ανέλκυσης του σκάφους "Αντωνία" που πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί ανοιχτά της Πέρδικας. Ήδη από χθες το απόγευμα ήταν εμφανείς οι προετοιμασίες από το Λιμεναρχείο Αίγινας για την ασφάλεια του λιμένα στην προβλήτα του οποίου έγινε η ανέλκυση και η μεταφορά του.

Στη θαλάσσια περιοχή που βρισκόταν βυθισμένο το "Αντωνία", κατέπλευσε ένα φουσκωτό σκάφος της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού Σώματος με δώδεκα δύτες. Το σκάφος βρισκόταν σε βάθος 32 μέτρων και η επιχείρηση χαρακτηρίστηκε ως ιδιαίτερα δύσκολη και επικίνδυνη, καθώς το σκάφος είναι σχετικά μεγάλου μεγέθους. Οι ειδικά εκπαιδευμένοι δύτες της ΜΥΑ επιχειρούσαν εναλλάξ. Ευτυχώς οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές και δεν δημιούργησαν προβλήματα στους αυτοδύτες του Λιμενικού Σώματος.

Τα μέτρα ασφάλειας ήταν δρακόντια στην περιοχή. Η εφαρμογή τους ξεκινούσε από τον κεντρικό δρόμο στην είσοδο της Πέρδικας, με κατεύθυνση προς το λιμάνι, όπου όργανα του Αστυνομικού Τμήματος Αίγινας έκαναν έλεγχο και απαγόρευαν τη διέλευση. Το ενδιαφέρον των μέσων ενημέρωσης ήταν έντονο, καθώς τηλεοπτικά δίκτυα κάλυψαν το γεγονός ακόμη και με ζωντανές συνδέσεις.

Όταν το κουφάρι του βυθισμένου πλοίου ρυμουλκήθηκε κοντά στην προβλήτα, ξεκίνησε η ανέλκυσή του από ένα γερανοφόρο όχημα που βρίσκονταν εκεί. Το "Αντωνία" ρυμουλκήθηκε από το σκάφος "Άγιος Νικόλαος".  Ο γερανός ανέσυρε μέχρι ενός σημείου το "Αντωνία", ώστε άνδρες του Πυροσβεστικού Σταθμού Αίγινας να τοποθετήσουν αντλία προκειμένου να απομακρυνθεί το θαλασσινό νερό από το εσωτερικό του και να μειωθεί το βάρος του.

Σε όλη τη διάρκεια της επιχείρησης στο λιμάνι της Πέρδικας βρισκόταν ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Αίγινας.

Όπως ήταν φυσικό η ανέλκυση του σκάφους ξύπνησε μαύρες μνήμες από την ναυτική τραγωδία του καλοκαιριού στους κατοίκους της περιοχής, που παρακολούθησαν λεπτό προς λεπτό την επιχείρηση.

 

anelkisiantonia00.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Η προσωρινή Έκθεση Διερεύνησης του ΕΛΔΥΝΑ για τη Σύγκρουση Ε/Γ-Τ/Ρ «ΑΝΤΩΝΙΑ» Ν.Α. 66 με το T/X σκάφος «ΝΤΟΥΕΝΤΕ» Σ.Α. 171 με αποτέλεσμα τη βύθιση του «ΑΝΤΩΝΙΑ» και το θάνατο 4 επιβαινόντων αυτού. 

Κανείς από τους επιβάτες του ταχύπλοου «Duende» δεν βοήθησε τους ναυαγούς της λάντζας «Αντωνία». Αντίθετα, τους παρακολουθούσαν απαθείς για αρκετή ώρα στις απέλπιδες προσπάθειές τους να επιπλεύσουν ανάµεσα στα συντρίµµια του σκάφους που βυθιζόταν. Αυτό σηµειώνει ο πραγµατογνώµονας ναυτικών ατυχηµάτων Ηλίας Στεφανάκος στο πόρισµα των σχεδόν 600 σελίδων, το οποίο συνέταξε και κατατέθηκε πριν από λίγες ηµέρες στην ανακρίτρια που χειρίζεται την υπόθεση του ναυτικού δυστυχήµατος, το οποίο σηµειώθηκε πριν από έναν χρόνο στην Αίγινα και στοίχισε τη ζωή σε 4 ανυποψίαστους επιβάτες -μεταξύ αυτών και ένα 5χρονο κοριτσάκι- οι οποίοι επέβαιναν στη λάντζα «Αντωνία. Στο πολυσέλιδο πόρισμα που αποκαλύπτει η Realnews, ο πραγματογνώμονας Ηλίας Στεφανάκος δεν αφήνει καμία πιθανότητα χειριστής του σκάφους να μην ήταν ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, ενώ επιρρίπτει ευθύνες και στους δύο χειριστές των σκαφών, υποστηρίζοντας ότι δεν τήρησαν τα προβλεπόμενα, ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση. Όσον αφορά τα αίτια θανάτου και τραυματισμού των επιβαινόντων στο «Αντωνία» καταλήγει:

«Όλα τα θύματα πέθαναν από πνιγμό. Θεωρώ ότι οι τραυματισμοί που σημειώθηκαν σε επιβαίνοντες στο ‘‘Αντωνία’’ ήταν συνέπειες (παράγωγα):

1.Της ακούσιας πτώσης των επιβαινόντων στη θάλασσα από την άμεση και αιφνίδια ανατροπή του σκάφους.

2. Της πιθανής πρόσκρουσης ή βίαιης επαφής με τα ύφαλα του ‘‘Duende’’ ή της βίαιης επαφής (χτύπημα) συντριμμιών που εκτοξεύθηκαν σε αυτούς τη στιγμή που περνώντας πάνω από το ‘‘Αντωνία’’ διέλυε τις υπερκατασκευές του και ό,τι υπήρχε πάνω στο κατάστρωμα.

3. Της πιθανής βίαιης επαφής (χτύπημα) σε αντικείμενο ή τμήμα του πλήθους των συντριμμιών της διαλυμένης υπερκατασκευής του ‘‘Αντωνία’’ που συνάντησαν όταν βρέθηκαν στη θάλασσα ή αναδύονταν από αυτή μετά τη βύθισή τους στο νερό».

Ωστόσο, όπως σημειώνουν ειδικοί του χώρου, παραβλέπει ότι η λάντζα είναι ένα δυσκίνητο σκάφος σε σχέση με το ταχύπλοο, όπως και το ότι η ταχύτητα των 21 έως 25 κόμβων που κινείτο το «Duende» μόλις 50 μέτρα από την ακτή, εγκυμονούσε μεγάλο κίνδυνο ακόμη και για τους λουόμενους.

Ο πραγματογνώμονας αναφέρει συγκεκριμένα: «Στις 16 Αυγούστου, περί ώρα περίπου 12:45, απέπλευσε το Ε/Γ-Τ/Ρ ‘‘Αντωνία’’ από το λιμανάκι της Πέρδικας στη νήσο Αίγινα υπό καλές καιρικές συνθήκες με 24 επιβαίνοντες, από τους οποίους 23 επιβάτες, με κυβερνήτη του σκάφους τον απολεσθέντα στο ναυάγιο Στυλιανό Τρίμη.

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης του «Αντωνία», ο αριθμός των ατόμων που επιτρεπόταν να μεταφέρει ήταν 20 επιβάτες και ένα άτομο πλήρωμα. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι στο σκάφος είχαν επιβιβαστεί 3 άτομα πλέον των επιτρεπόμενων».

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Για την ιστορία, πέθανε ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος που ήταν και το κεντρικό πρόσωπο της τραγωδίας στην Αίγινα.

Η υπόθεση δεν έχει εκδικαστεί ακόμη ενώ παύει οποιαδήποτε δίωξη εναντίον του λόγω θανάτου.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...