Jump to content
Shipfriends

Ισπανία - Ιταλία


Recommended Posts

Ταλαιπωρίας συνέχεια. Τα πλοία τελικά έφυγαν και από τα 2 λιμάνια σχεδόν στις 0530 το πρωί της Κυριακής, δηλαδή 5.5 ώρες αργότερα από το προκαθορισμένο. Δε σταματάει εκεί το πράγμα όμως μια και το δρομολόγιο αυτό εξετελέσθη με ταχύτητα 18 κόμβων και από τα δύο. Κατ΄ εντολή της εταιρείας για οικονομία καυσίμων, κι όχι λόγω βλάβης. Αυτό φυσικά είχε σαν αποτέλεσμα αντί για άφιξη στους προορισμούς την Κυριακή το βράδυ, να φτάσουν το πρωί της Δευτέρας(απ' ότι μου είπε φίλος που τα παρακολούθησε) καταργώντας έτσι στην πράξη τη μοναδική εβδομαδιαία διανυκτέρευση πλοίου και πληρώματος.

 

Πουθενά δεν είναι καλό το μονοπώλιο κι από κανέναν.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
On 12/4/2020 at 10:03 PM, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Από αυτό το περίεργο κατασκεύασμα μου δημιουργούνται κάποιες απορίες ενώ θα ήθελα να κάνω και ορισμένες παρατηρήσεις.

Η γραμμή του πλοίου έχει τόσο μεγάλο μεταφορικό έργο;Γιατί ένα τέτοιο γκαράζ είναι όχι τεράστιο αλλά προκαλεί ακόμη και ίλιγγο.Με 10 γραμμές φόρτωσης 5 καταστρώματα για νταλίκες στα 235 μέτρα μήκος.

 

Ορμώμενος από το σχόλιό σου φίλε Νομικέ, πάμε να δούμε φωτογραφικά για τι είδους κίνηση μιλάμε στις γραμμές Ιταλίας - Ισπανίας όπου πρίν έρθουν τα τέρατα του Jinling η Grimaldi Lines έφτασε να απασχολεί μέχρι και 7 ρορό + 3 ropax. Παρασκευή 22 Ιουνίου του 2018 και το Eurocargo Valencia φορτώνει στη Βαρκελώνη με προορισμό τη Savona. Δείχνει παρατημένο εξωτερικά και παρωχημένο σαν σκαρί, πλήν όμως προσέξτε πως το επάνω ντέκ έχει αρχίσει να γεμίζει ήδη με ΙΧ. Δυό-τρείς ώρες μετά, η φόρτωση έχει τελειώσει κι εμείς το βλέπουμε γεμάτο μέχρι Ανάσταση, βλέπει κανείς το μοτέρ του ψυγείου έξω-έξω κι αναρωτιέται αν κλείνει καλά ο καταπέλτης.

 

Παραβλέπουμε το Σάββατο 23 Ιουνίου που συνήθως τότε έφευγε το Eurocargo Genova με προορισμό το Livorno, και πάμε στην Κυριακή 24 Ιουνίου του 2018 όπου θέση φόρτωσης έχει λάβει το Euroferry Malta. Κατά τις 1400 το πλοίο αναχωρεί και αυτό για τη Savona και βλέπει κανείς ξεκάθαρα πως είναι πατημένο μέχρι τη γραμμή φόρτωσής του.

 

Φυσικά η εξίσωση είναι απλή. Με μία αναχώρηση του Eco Valencia για παράδειγμα το Σάββατο, η κίνηση 2 πλοίων μπαίνει σε 1. Το οποίο με όλες τις τεχνολογικές καινοτομίες που κουβαλάει αλλά και την εταιρεία που δεν πετάει πενηνταράκι, είναι φθηνότερο, γρηγορότερο και πιο φιλικό στο περιβάλλον από τα άλλα δύο. Στον αντίποδα, οι επιλογές σε δρομολόγια μειώνονται πιθανόν αλλά σε μια γραμμή με σχεδόν μηδενικό ανταγωνισμό, it's an owner's market μέχρι να εμφανιστεί κάποιο αντίπαλο δέος.

Link to comment
Share on other sites

Καθόλου χαζή ερώτηση, ίσα-ίσα. Σε μια συνέντευξή του ο Γκριμάλντι είπε πως αυτή τη στιγμή η αγορά είναι 50:50 ανάμεσα σε οδική και θαλάσσια μεταφορά. Πιστεύω πως ένα μεγάλο κομμάτι της απάντησης είναι η νομοθεσία σχετικά με τις ώρες οδήγησης και υποχρεωτικής ξεκούρασης των επαγγελματιών οδηγών. Η απόσταση Βαρκελώνη - Ρώμη για παράδειγμα είναι 1,400 χιλιόμετρα, το πόσο παίρνει να την οδηγήσει κανείς είναι συνάρτηση σε μεγάλο βαθμό της νομοθεσίας. Εδώ κάποιος επαγγελματίας οδηγός έχει τη σωστή απάντηση. Μιλάμε φυσικά για την περίπτωση που υπάρχει 1 οδηγός σε μία νταλίκα. Αν έχεις 2 οδηγούς, μπορείς μεν να κινήσαι συνέχεια, μεγαλώνει πολύ όμως το κόστος. Δίκοπο μαχαίρι με λίγα λόγια.

 

Επειδή όμως έχω οδηγήσει/επισκεφθεί εκτενέστατα στις περιοχές αυτές, μπορώ να συνεισφέρω ορισμένες παρατηρήσεις. Η Καταλονία είναι μεγάλο βιομηχανικό κέντρο της Ισπανίας και έχει από μόνη της μεγάλη κίνηση, είναι όμως και το βασικό μεσογειακό λιμάνι για όλη τη βορειοδυτική Ισπανία. Αν το δείς καθαρά από άποψη χρόνου, αν ο προορισμός σου είναι η κεντρική Ιταλία το ότι ο Grimaldi σε πάει στη Ρώμη σε 21 ώρες δια θαλάσσης είναι μεγαλο πλεονέκτημα. Ένα φορτηγό με μέγιστη ταχύτητα 80χλμ και ώρες ξεκούρασης του οδηγού, μου φαίνεται πολύ δύσκολο να κάνει λιγότερο από αυτό.

 

Αν η προέλευση ή ο προορισμός σου είναι η κεντρική ή νοτιοδυτική Ισπανία, η Valencia είναι η καλύτερη λύση για θαλάσσια μεταφορά. Στην ουσία είναι το λιμάνι της Μαδρίτης. Ένα φορτηγό προερχόμενο από τη Σεβίλλη με προορισμό τη Ρώμη οδικώς πρέπει να διανύσει 2,500 χιλιόμετρα, ένα φορτηγό από τη βιομηχανική περιοχή του Valladolid άλλα 2 χιλιάδες χιλιόμετρα. Όταν οδηγήσει κανείς στην περιοχή θα δεί κανείς και πολλά φορτηγά από την Πορτογαλία, για παράδειγμα το Λισσαβόνα - Ρώμη είναι 2,600 χιλιόμετρα. Σε απόλυτους αριθμούς είναι τεράστιες αποστάσεις από μόνες τους για να τις οδηγήσεις. Και στην εξίσωση του αν συμφέρει η οδική ή θαλάσσια μεταφορά, πέρα από το προφανές της κατανάλωσης καυσίμων και των διοδίων, προσθέστε τα εξής:

 

- Υπάρχουν πολλοί και διάφοροι περιορισμοί στους αυτοκινητοδρόμους σχετικά με την κίνηση των φορτηγών, ειδικά τα Σαββατοκύριακα. Μπορεί δηλαδή εσύ να θες και να μπορείς να οδηγήσεις, αλλά ο νόμος να μη σε αφήνει οπότε αναγκαστικά τραβάς χειρόφρενο στο πάρκινγκ και περιμένεις.

- Όπως συμβαίνει και στην Ελλάδα, αν προτιμήσεις να πας από επαρχιακούς δρόμους για να γλιτώσεις τα διόδια για παράδειγμα, αυτό μπορεί να μεγαλώνει και την απόσταση, και την κατανάλωση, και να επιμηκύνει το ταξίδι αλλά και να δημιουργεί ιδιαίτερες δυσκολίες κίνησης αλλά και στάθμευσης.

- Οι μεγάλες αποστάσεις δε σημαίνουν μόνο αυξημένη κατανάλωση καυσίμων αλλά επιβαρύνουν γρηγορότερα τη μηχανή, τα ελαστικά, τα λάδια κλπ. Αυτό μπορεί να μη φανεί/υπολογιστεί σε ένα ταξίδι αλλά νομίζω πως είναι παράγοντας που προσμετράται στο κόστος του φορτηγού.

- Ας πούμε πως ένα φορτηγό μεταφέρει σαμπουάν μιας μάρκας που ανήκει για παράδειγμα στην Procter & Gamble, ή αντικείμενα για κάποιο κατάστημα του ΙΚΕΑ. Το ξέρω πως σε πολλούς από εσάς με βάση την ελληνική πραγματικότητα της άρπα-κόλλας και του εφήμερου τρόπου σκέψης μπορεί να φαίνεται εξωγήινο, αλλά αυτού του επιπέδου οι εταιρείες έχουν συγκεκριμένους στόχους πια όσον αφορά το ενεργειακό τους αποτύπωμα και τις εκπομπές CO2 για τις οποίες είναι υπεύθυνες. Μπορεί λοιπόν με λίγα λόγια ο εντολέας σου σαν μεταφορική εταιρεία, να σε υποχρεώνει να χρησιμοποιείσεις τη θαλάσσια ή τη σιδηροδρομική οδό προκειμένου να μειώσει το ενεργειακό αποτύπωμά του. Και φυσικά εσύ σαν μεταφορέας να έχεις υπολογίσει αυτό το κόστος στην προσφορά που θα έχεις δώσει για μια δουλειά.

- Τέλος, επειδή μιλάμε συγκεκριμένα για το Ιταλία - Ισπανία, λόγω της γεωγραφίας των περιοχών και του υφιστάμενου οδικού δικτύου, η διαδρομή που θα ακολουθήσεις είναι δεδομένη και περιλαμβάνει τον οδικό άξονα Βαρκελώνη - Nimes(λίγο έξω από τη Μασσαλία γεωγραφικά) - Γένοβα. Αν πας μετά βόρειο Ιταλία θα κινηθείς στο Genova - Torino ή Milano, αν πας πρός την κεντρική θα κινηθείς στο Genova - Pisa - Firenze - Roma. Το πρόβλημα με τις συγκεκριμένες οδικές αρτηρίες είναι πως είναι από τις πλέον επιβαρυμένες στην Ευρώπη, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Όσοι κατεβαίνουν για διακοπές προς Ισπανία, νότιο Γαλλία ή Ιταλία θα χρησιμοποιήσουν αυτές τις οδικές αρτηρίες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μυθικά ορισμένες φορές μποτιλιαρίσματα και πολύωρες καθυστερήσεις, ειδικά στη νότιο Γαλλία αλλά και γύρω από τη Genova. Αυτά μπορεί να σου πετάξουν τον όποιο προγραμματισμό σου σαν supply chain, από το παράθυρο.

 

Μακάρι να ξέραμε και τη γνώμη ενός επαγγελματία οδηγού.

Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστώ πολύ για την ολοκληρωμένη απάντηση σου.

Να προσθέσω επίσης πως το πιο μεγάλο ρο/ρο που εκτελεί τα συγκεκριμένα δρομολόγια έχει τη δυνατότητα να μειώνει τα ναύλα ώστε να τραβήξει περισσότερη κίνηση από τις οδικές μεταφορές.Χωράει περισσότερες νταλίκες,βγάζει περισσότερα με το ίδιο κόστος.

Όπως και ναχει η είσοδος στις γραμμές αυτές των μεγάλων και οικολογικών ρο/ρο είναι μια πολύ εξυπνη επένδυση.

Link to comment
Share on other sites

On 1/14/2021 at 12:14 AM, MILTIADIS said:

Σημερινη συνεντευξη Μανωλη

 

 

On 1/14/2021 at 3:59 PM, Nick the Greek said:

Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα ήταν η απάντησή του σε ερώτηση της δημοσιογράφου για το πως βλέπει την αγορά, βασικά τον ρώτησε κεκαλυμμένα πως διάολο θα γεμίσουν αυτά τα τέρατα που χτίζει. Χαρακτηριστικά ο Dottore απάντησε πως 50% της συνολικής εμπορικής κίνησης μεταξύ Ιταλίας και Ισπανίας διακινείται δια θαλάσσης, θέλει να βάλει χέρι και στο άλλο 50% που διακινείται από τη στεριά.

να βαλουμε και εδω την συνεντευξη στην οποια αναφερθηκε ο @Nick the Greek

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Καιρό είχα να αναφερθώ στις μεγάλες Κρουιζάρες, μεγάλες όσο και οι καθυστερήσεις τους. Αποκορύφωμα το δρομολόγιο του Σαββάτου το οποίο χτές το εκτέλεσαν το μεν Cruise Roma από την Civitavecchia στις 0300 το πρωί και το Cruise Barcelona από την Καταλωνία στις 0600 το πρωί. Κανονική ώρα αναχώρησης μεσάνυχτα.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
5 minutes ago, MILTIADIS said:

Με αποφαση της κυβερνησης του Μαροκο αναστελονται οι ακτοπλοικες συνδεσεις με τη χωρα για τις επομενες 2 βδομαδες λογω covid.

Το ιδιο ισχυει και για τις συνδεσεις του Μαροκο με την Ιταλια.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Η Grimaldi Lines, στις ήδη γνωστές roro cargo γραμμές τις ανάμεσα στην Ιταλία και την Ισπανία, προσθέτει και τη σύνδεση ανάμεσα στην Civitavecchia και τη Valencia. Υπενθυμίζω πως με την Civitavecchia απ' ευθείας σύνδεση μέχρι τώρα είχε μόνο η Βαρκελώνη με τις κρουιζάρες. Η συγκεκριμένη σύνδεση φυσικά περιλαμβάνει τόσο τη Savona όσο και το Livorno, άρα στην πράξη τα πλοία μάλλον θα κάνουν Valencia - Barcelona - Savona - Livorno - Civitavecchia και πίσω στην Ισπανία. Τα πλοία που θα επιχειρήσουν θα είναι τα Eco Barcelona, Eco Valencia και ένα μικρότερο Eurocargo το οποίο δεν έχει ακόμη ονομαστεί. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Και νέα σύνδεση της Ιταλίας με την Ισπανία για την Grimaldi Lines, αυτή την φορά με την ενδιαφέρουσα προσθήκη των Βαλεαρίδων και πιο συγκεκριμένα της Palma. Τα Eco Mediterranea και Eco Adriatica προτίθενται να προσφέρουν αναχωρήσεις 2 φορές την εβδομάδα σε κάθε κατεύθυνση με το rotation να είναι Sagunto - Palma - Cagliari - Salerno.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
12 hours ago, Nick the Greek said:

Εικάζω πάντως ότι στόχος είναι κομμάτι της κίνησης του Civitavecchia - Barcelona, κι όχι κίνηση από Civitavecchia για το Μαρόκο.

Συμφωνώ απόλυτα. Δεν είναι τυχαίο ότι ειδικά τώρα το καλοκαίρι μάλλον τα Cruise δε σηκώνουν όλη την κίνηση οπότε συχνά τα ECO προσεγγίζουν Civitavecchia. Άρα υπάρχει ψωμί στη γραμμή και αυτό είναι ξεκάθαρα έργο Grimaldi. Από κει και πέρα είναι ένα ερώτημα πως πάει η γραμμή Genova-Barcelona...Μάλλον τα ECO τους έχουν πάρει μεγάλο μερίδιο, υπάρχει και η οδική εναλλακτική, η επιβατική κίνηση-ειδικά το χειμώνα-θα ναι μικρή οπότε ίσως ψάχνουν εναλλακτικές. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Κάτι που έχω ξεχάσει να αναφέρω, είναι πως η Grimaldi έχει βελτιωθεί πάρα πολύ στα ωράρια του Civitavecchia Barcelona με τις κρουιζάρες. Σε προηγούμενα χρόνια είχαμε μυθικές καθυστερήσεις όμως τον τελευταίο χρόνο γενικά τα πλοία είναι στην ώρα τους. Δεν ξέρω πως το έχουν καταφέρει αυτό γιατί να έχουν αυξήσει ταχύτητα δε νομίζω, μάλλον έχουν γίνει πολύ πιο αποδοτικοί στα λιμάνια. Πιθανόν να έχουν σταματήσει να παίρνουν ασυνόδευτα, δεν ξέρω.

Link to comment
Share on other sites

Έχω την αίσθηση ότι σημαντικό ρόλο παίζουν τα κυλιόμενα ωράρια που ισχύουν πλέον δηλαδή ξεκινάει η εβδομάδα με αναχωρήσεις γύρω στις 21:00-22:00 και τελειώνει με αναχωρήσεις 01:00-02:00 το βράδυ. Επιπλέον αν δεν κάνω λάθος πρέπει κάποιες εβδομάδες οι αναχωρήσεις να είναι πέντε αντί για έξι.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 7/11/2023 at 3:43 PM, Diagoras said:

Πάμε να δούμε πως διαμορφώθηκαν τα πράγματα στο κομμάτι των ro/ro του ομίλου μετά τις πρόσφατες αλλαγές:

9. Τέλος, τα υπόλοιπα 6 μεγάλα Eco παραμένουν στις συνδέσεις Ιταλίας-Ισπανίας. Τα Eco Valencia, Savona, Barcelona και Livorno στη γραμμή Valencia-Barcelona-Savona-Livorno με προσεγγίσεις ενίοτε και σε Tarragona, Civitavecchia ενώ τα Eco Adriatica και Mediterranea στη γραμμή Sagunto-Palma-Cagliari-Salerno. 

 

Εδώ να πούμε πως αυτό το κομμάτι έχει εξελιχθεί περαιτέρω με την Palma de Mallorca σαν, ας το χαρακτηρίσω mini-hub. Υπάρχουν 2 προσεγγίσεις την εβδομάδα πια από την Palma πρός το Livorno αλλά και το Salerno. Επί παραδείγματι το Eco Adriatica έκανε Sagunto Palma Livorno Salerno(τώρα φτάνει εκεί). Και φυσικά μαζεύει και φορτίο είτε από τη Valencia, είτε από την Barcelona που μεταφέρεται με τα ferries στην Palma για μεταφόρτωση. Με λίγα λόγια η εταιρεία προσφέρει συνδέσεις από το Sagunto για Palma Cagliari Livorno Salerno ενώ από τη Valencia και τη Barcelona προσφέρει συνδέσεις σε Savona, Civitavecchia και Livorno. Να το πω πιο απλά: αν θέλει κανείς να στείλει φορτηγό από την Ισπανία στην Ιταλία(ή το ανάποδο), δεν υπάρχει εταιρεία που να προσφέρει σύνδεση σε λιγότερο χρόνο και με μεγαλύτερη ποικιλία προορισμών.  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...