Jump to content
Shipfriends

Ισπανία - Ιταλία


Recommended Posts

Επιτέλους μετά από πολλά χρόνια και με αφορμή τις επανειλημμένες δρομολογήσεις ελληνικών φέρρυ στη Δυτική Μεσόγειο, αρχίζει να ανοίγει το μάτι του ελληνικού καραβολατρικού κοινού σε γραμμές, λιμάνια, πλοία του εξωτερικού. Και πάλι λίγοι είμαστε που ασχολούμαστε, για λίγους και για το μεράκι συνεπώς γράφουμε. Με αφορμή λοιπόν την απόσυρση του Ίκαρου από την μέχρι πρότινος γραμμή του που περιμένει καινούριο μουστερή για να την συνεχίσει, ας δούμε πως μπορεί κανείς να ταξιδέψει ακτοπλοικώς από την Ιταλία στην Ισπανία ή το αντίστροφο.

 

Γραμμές με δυνατότητα μεταφοράς ΙΧ και επιβατών:

 

Barcelona - Porto Torres - Civitavecchia

Η πιο high profile γραμμή της Grimaldi Lines, καθημερινές αναχωρήσεις από και πρός εκτός Δευτέρας και με την προσθήκη του Porto Torres(βόρεια Σαρδηνία) ορισμένες φορές την εβδομάδα. Αναχωρήσεις αργά το βράδυ, στις 2230 αν δε με απατά η μνήμη μου, αφίξεις την άλλη μέρα μετά τις 1830-1900 στους προορισμούς, η γραμμή δουλεύει έτσι όλο το χρόνο. Από την πρώτη μέρα της καριέρας τους, εξυπηρετείται από τα Cruise Barcelona και Cruise Roma.

 

Livorno - Barcelona - Tangiers(Μαρόκο)

Η μέχρι πρόσφατα γραμμή του Ίκαρου για λογαριασμό και πάλι της Grimaldi Lines. Ένα ταξίδι κάθε εβδομάδα με αναχώρηση κάθε Σάββατο βράδυ στις 2359 από Λιβόρνο, επιστροφή την Τρίτη το απόγευμα(1700) από Ταγγέρη με άφιξη 1830 της Πέμπτης στο Λιβόρνο. Πλοίο και πλήρωμα ξεκουράζονται 2 ολόκληρες μέρες πρίν την επόμενη αναχώρηση, το ίδιο μοτίβο όλο το χρόνο. Στο σύστημα της Grimaldi Lines υπάρχει πια το Carribean Galaxy άρα είναι αυτός ο διάδοχος κι επίσημα.

 

Genova - Barcelona - Tangiers (Μαρόκο)

Εδώ παίζει μπάλα η Grandi Navi Veloci(GNV) ή ελληνιστί Μεγάλα Πλοία Γρήγορα :P. Η γραμμή περιλαμβάνει και το Μαρόκο αλλά δέχεται κίνηση κι ανάμεσα στα 2 ευρωπαικά λιμάνια. Την υψηλή περίοδο του καλοκαιριού, εκτελούνται κυλυόμενα δρομολόγια κάθε 2-3 μέρες, εκμεταλλευόμενη η GNV την υψηλή ταχύτητα του La Superba που είναι μοναχοβάπορο στη γραμμή

 

Μέχρι πέρυσι λειτούργησε και η γραμμή Savona - Barcelona με καθημερινές αναχωρήσεις του Florencia, αν θυμάμαι καλά. Το Florencia όμως ναυλώθηκε πια στην TTT Lines για Νάπολη - Παλέρμο χωρίς να αντικατασταθεί από άλλο πλοίο που να παίρνει επιβάτες. Η Grimaldi Lines όμως δεν άφησε εντελώς τη γραμμή, όπως θα δούμε παρακάτω. Σε όλες τις παραπάνω γραμμές, κοινή συνισταμένη η Βαρκελώνη με την μεγάλη επιβατική κίνηση όλο το χρόνο για πάρτη της, που όμως είναι και το πιο βολικό λιμάνι για κάποιον που θέλει με αυτοκίνητο να περιηγηθεί στην Costa Brava.

 

 

Γραμμές μόνο για roll-on/roll-off φορτίο, χωρίς επιβάτες:

 

Valencia - Cagliari - Salerno

Γραμμή που εισήγαγε και συνεχίζει να εξυπηρετεί η Grimaldi Lines, στοχεύοντας στην κίνηση της νότιας Ιταλίας. Η Valencia είναι το πιο εύκολα προσβάσιμο λιμάνι στην Ισπανία από το κεντρικό κομμάτι της χώρας και την πρωτεύουσα. Παρ' όλ' αυτά είναι λίγο περίεργοι οι λιμένες προορισμού. Το κλειδί εδώ είναι πως αν θυμάμαι καλά στην περιοχή του Salerno υπάρχει και κάποιο εργοστάσιο μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας, που δημιουργεί μεγάλο κομμάτι της κίνησης. Το Cagliari υποψιάζομαι πως δικαιολογείται λόγω των μεγάλων εξαγωγών της Σαρδηνίας σε αγροτικά και άλλα παρεμφερή προιόντα. Αναχωρήσεις 3 φορές κάθε εβδομάδα πρός κάθε κατεύθυνση, η γραμμή εξυπηρετείται από τα Eurocargo Roma και Eurocargo Bari. 

 

Valencia - Barcelona - Livorno - Savona - Barcelona

Κυκλική γραμμή που περιλαμβάνει 2 ισπανικά και 2 ιταλικά λιμάνια, στοχεύοντας στην κίνηση της κεντρικής και βόρειας Ιταλίας. Εδώ κολλάει και η απόσυρση του Florencia από τη γραμμή της Savona, η Grimaldi Lines προσφέρει πια 6 αναχωρήσεις την εβδομάδα από κάθε λιμάνι πρός τα άλλα, ή κάτι τέτοιο. Λόγω των πολλών λιμανιών εδώ μπορεί κανείς να συναντήσει εύκολα καθυστερήσεις και αλλαγές στη σειρά των προσεγγίσεων. Όλες οι γραμμές της Grimaldi Cargo παραμένουν ως έχουν σε συχνότητα και το χειμώνα. Η γραμμή αυτήν την εποχή εξυπηρετείται από τα Eurocargo Cagliari, Eurocargo Genova, Eurocargo Palermo και Eurocargo Ravenna.

 

Συμπαθάτε με αν έχω ξεχάσει τίποτα.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Τέλος το Λιβόρνο - Βαρκελώνη - Ταγγέρη.

Αντικαταστάθηκε από το σκέτο Βαρκελώνη - Ταγγέρη, εξαιτίας της μεταδρομολόγησης του Ίκαρος Πάλας.

Τη γραμμή εξυπηρετεί το Finneagle.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Σύμφωνα με το Ship2Shore, η GNV και η Moby εξετάζουν το ενδεχόμενο καινούριας γραμμής roro(υποθέτω) ανάμεσα στην Catania της Σικελίας και τη Valencia της Ισπανίας. Και λέω υποθέτω roro γιατί εικάζεται πως θα εμπλακεί και η Linea Messina, άρτι αποκτηθείσα από τον Aponte που πια φαίνεται να κοντρολάρει την GNV.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Σύμφωνα με τους Σουηδούς, αύριο είναι η τελευταία αναχώρηση από Savona. Το πλοίο έπειτα θα αναχωρήσει για ναυπηγείο της Πολωνίας, όπου θα βάλει scrubber.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, μια νέα γραμμή Ιταλίας - Ισπανίας πρόκειται να εγκαινιαστεί στο άμεσο μέλλον από την Grimaldi Lines, πρόκειται για την γραμμή Civitavecchia - Valencia. Προτίθενται να εκτελούν 2 δρομολόγια πρός κάθε κατεύθυνση την εβδομάδα, χρησιμοποιώντας τα Eurocargo Bari και Eurocargo Roma. Πέμπτη και Σάββατο οι αναχωρήσεις από το Ιταλικό λιμάνι, Τρίτη και Πέμπτη από το Ισπανικό.

 

Τα δυο συγκεκριμένα πλοία, εξακολουθούν να απασχολούνται πρός το παρόν στη γραμμή Valencia - Cagliari - Salerno, πλήν όμως στην τελευταία γραμμή βρίσκεται ήδη το Euroferry Malta(που αντικαταστάθηκε από τα Euroferry Egnazia/Euroferry Olympia στη γραμμή της Catania) και πιθανολογώ πως θα προστεθεί το Eurocargo Napoli όταν τελειώσει με τις επισκευές του.

 

Και φυσικά, πιστή:rolleyes: στα παραπάνω, σήμερα η Grimaldi Lines πραγματοποίησε προσέγγιση στο Sagunto(ΝΔ της Valencia) με το Eurocargo Bari.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ελπίζω να μην είχε κανείς την ψευδαίσθηση πως θα τηρούσε η Grimaldi Lines τα παραπάνω, πλήν της αναχωρήσεως τις Πέμπτες από Civitavecchia. Τις περισσότερες φορές το rotation είναι Valencia - Civitavecchia - Salerno -(Cagliari) - Valencia, τα πλοία δηλαδή κάνουν ένα κύκλο. Πλήν όμως κάθε 2-3 εβδομάδες εμφανίζεται το Sagunto(που δεν υπάρχει πουθενά στο site της Grimaldi Cargo) στις προσεγγίσεις, έχω δεί και τη Βαρκελώνη να κάνει έκτακτη εμφάνιση. Το Cagliari σύμφωνα με το πρόγραμμά τους προσεγγίζεται μόνο 1 φορά την εβδομάδα, στην πράξη την περασμένη εβδομάδα είχαμε 3 προσεγγίσεις. Το μόνο σταθερό δηλαδή, είναι η έλλειψη σταθερότητας.

Link to comment
Share on other sites

Λίγες ημέρες μετά το παραπάνω post, και τα πράγματα έχουν και πάλι αλλάξει. Τα Eurocargo Roma και Eurocargo Bari πια κάνουν το rotation Civitavecchia - Salerno - (Cagliari) - Sagunto  - Civitavecchia. Δεν πιάνουν δηλαδή Valencia ενώ οι προσεγγίσεις στο Cagliari είναι περιστασιακές. Με λίγα λόγια έχουμε ένα κυκλικό ταξίδι πια, ενώ το κομμάτι Salerno - Cagliari που ήταν μέχρι πρότινος κομμάτι της γραμμής εξυπηρετείται από το Eurocargo Napoli με προσεγγίσεις και στο Livorno σε μοντέλο τριγωνικού δρομολογίου. 

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Έχουμε μπεί πια στον Ιούλιο και στη γραμμή Civitavecchia - Porto Torres - Barcelona, γίνεται της καθυστέρησης το κάγκελο, ειδικά από το Cruise Roma, κάτι που με οδηγεί στο να πιστέψω πως το συγκεκριμένο πλοίο κουβαλάει κάποιο θέμα τον τελευταίο καιρό. Το Σάββατο 23 Ιουνίου στη Βαρκελώνη, αντί για 2300 αναχώρησε 0600 της Κυριακής. ΄Αντε να είσαι οικογένεια με παιδιά και να έχεις πάρει καμπίνα για να βγάλεις καλά τη νύχτα. Και τελικά να επιβιβάζεσαι στις 0400 το πρωί, κι ώσπου να πέσεις για ύπνο, να βγαίνει η ανακοίνωση για το πρωινο :D. Το επόμενο Σάββατο 30 Ιουνίου στην αναχώρηση από Civitavecchia, το ίδιο πλοίο έβγαλε πάλι 5ωρη καθυστέρηση από την προγραμματισμένη αναχώρηση ενώ χτές το βράδυ από Βαρκελώνη αναχώρησε στις 0100. Αυτό το Σάββατο βέβαια, έχει καθυστέρηση και το Cruise Barcelona. Ενδεικτικά να αναφέρω πως βρίσκεται τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές στο Porto Torres της Σαρδηνίας. Η τοπική ώρα είναι 1225 και θα έπρεπε να έχει ήδη αναχωρήσει από εκεί στις 0815.

 

Γενικά αν θέλεις να είσαι στην ώρα σου, ταξιδεύεις Δευτέρα-Τρίτη, όσο πάμε πρός το Σάββατο οι καθυστερήσεις κλιμακώνονται λόγω και των εξοντωτικών δρομολογίων, που έχουν ημέρα ξεκούρασης την Κυριακή. Ξεκούρασης που λέει ο λόγος βέβαια, αν σκεφτεί κανείς πως με τόσες καθυστερήσεις που κουβαλάνε τα πλοία, συνήθως φτάνουν καλά μεσάνυχτα της Κυριακής, σύν την ώρα που παίρνει για να αδειάσει το πλοίο και να ετοιμαστεί για το δρομολόγιο της Δευτέρας. Αναρωτιέμαι μάλιστα τώρα που θα αυξηθεί η χωρητικότητά τους, πως θα διαμορφωθούν τα -πραγματικά- ωράρια. Το ρεζουμέ βέβαια είναι πως παρά το ότι επιβάτες και επαγγελματίες οδηγοί σιχτιρίζουν, τα πλοία είναι ασφυκτικά γεμάτα σημάδι της κίνησης που υπάρχει αλλά και της μονοπωλιακής κατάστασης.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Με αφορμή τις επιμηκύνσεις των Cruise Roma και Cruise Barcelona, κοίταξα λίγο τις ώρες αναχωρήσεων των δύο πλοίων για το καλοκαίρι. Και το έκανα αυτό σε συνάρτηση με την εικόνα που υπάρχει όσον αφορά τις συχνότατες και μεγάλες καθυστερήσεις που παρουσιάζουν κάθε χρόνο.

 

Βλέπω λοιπόν τις ώρες αναχώρησης. Δευτέρες και Τρίτες είναι στις 2200, Τετάρτη και Πέμπτη στις 2230, Παρασκευή στις 2300, Σάββατο και Κυριακή στις 2345. Οπότε βλέπουμε μια κλιμακούμενη πρός το πιο αργά ώρα αναχώρησης όσο περνάει η εβδομάδα, πράγμα που αντικατοπτρίζει την επιχειρησιακή εικόνα της γραμμής, είναι μια ρεαλιστική αλλαγή. Από την άλλη βέβαια, έχουμε την αυξημένη χωρητικότητα των πλοίων, έχουν λάβει και αυτό υπ' όψιν τους? Η θα γίνει του κάπτα-Μάκη το καλοκαίρι? Η συνέχεια επί της οθόνης. 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
14 hours ago, .voyager said:

και στην τωρινή γραμμή του δεν εμφανίζεται. Στην οποία δεν ξέρω αν μεταφέρει πολλούς επιβάτες ακόμα και το καλοκαίρι, θα περίμενα κάτι σε Euroferry σε αυτή.

 

Το Cruise Smeralda δουλεύει με πολύ καλές πληρότητες Savona-Barcelona-Tanger. Όπως μαθαίνω η κίνηση του είναι γύρω στα 1000 άτομα, 500 ΙΧ και όσα ΦΓ χωράει ακόμα στο γκαράζ του. 

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

Ω, ευχαριστώ. Δεν περίμενα τόσους επιβάτες και ΙΧ. Άρα δεν έχει λόγο να πάψει να υφίσταται η γραμμή. Ίσως δεν έχει ενημερωθεί το σύστημα ακόμα.

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

Για να δούμε. Γιατί με την υπόθεση ότι το Αρετούσα προοριζόταν για Βενετία, το Ίκαρος κολλάει. Έχει τόσους επιβάτες και χειμώνα το Βαρκελώνη-Ταγγέρη;

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξερω ακομα τι θα κανει το Cruise Smeralda αλλα εμενα κατι μου λεει οτι μπορει και να την κλεισει τη γραμμη του ο κυρ Μανωλης το επομενο διαστημα.Οι πληροτητες που αναφερθηκαν παντως μου φαινονται λιγακι εξωπραγματικες για να ισχυουν σε ετησια και οχι εποχιακη βαση.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Τα δρομολόγια της Grimaldi στο Barcelona - Civitavecchia έχουν πάει πραγματικά κατά διαόλου εδώ και λίγο καιρό. Υπό νορμάλ συνθήκες απόψε θα είχαμε αναχώρηση 2345 τοπική(0045 ελληνική) από κάθε κατεύθυνση.

 

Το μεν Cruise Barcelona είναι ανοιχτά της Βαρκελώνης αυτήν τη στιγμή και θέλει λόγω και του περιορισμού ταχύτητας όταν πλησιάσει ακόμη περισσότερο, τουλάχιστον 1 ώρα για να δέσει. Πάμε δηλαδή για 2320 τοπική δεμένο. Η Grimaldi στο σύστημά της έχει αλλάξει την ώρα αναχώρησης σε 0345, ώρα που ανάλογα με την κίνηση μπορεί και να μην είναι ρεαλιστική.

 

Στην άλλη πλευρά το Cruise Roma θα είναι δεμένο σε περίπου 45 λεπτά, ας πούμε 2300. Εδώ συμβαίνει κάτι περίεργο βέβαια μια και η αποψινή αναχώρηση δεν φαίνεται στο σύστημα, φαίνεται μόνο η αναχώρηση της Δευτέρας το βράδυ. Όπως και να έχει το πράγμα, νωρίτερα από τις 0330 δε νομίζω πως πρόκειται να αναχωρήσει. 

 

Με όλα αυτά, επί της ουσίας τα πλοία δεν κάνουν τη διανυκτέρευση της Κυριακής μια και φτάνουν στους προορισμούς τους ξημερώματα Δευτέρας.

Link to comment
Share on other sites

Αν σκεφτείς πως 3 μεγάλα ro/pax και 5 roro του στόλου του συνδέουν διάφορα λιμάνια της Ιταλίας με την Ισπανία, καταλαβαίνει κανείς πως μάλλον πρόκειται για την πιο κερδοφόρο γραμμή της εταιρείας. Για την ιστορία το πλοίο της Civitavecchia έφυγε τελικά στις 0300 και το πλοίο της Βαρκελώνης στις 0415.

Link to comment
Share on other sites

Και η ιλαροτραγωδία συνεχίζεται, παρακολουθούσα το Cruise Barcelona να πλησιάζει τις Καταλανικές ακτές με τα φώτα νυσταγμένα και βαριά χθές βράδυ, κι αναρωτιόμουν τι ώρα θα έφευγε από τη Βαρκελώνη. Η απάντηση ήρθε στις 0700 τοπική ώρα, αναχώρηση δηλαδή με πάνω από 7 ώρες καθυστέρηση. Το Cruise Roma δεν το παρατράβηξε, μόνο 2 ώρες καθυστέρηση από την Civitavecchia.

 

Όσο τα έχω παρατηρήσει από την επιμήκυνσή τους και μετά, για μένα είναι προφανές πως λόγω αυξημένης χωρητικότητας/κίνησης απλά δεν γίνεται να βγάλουν τα ωράρια που διαφημίζουν. Πλήν όμως η Grimaldi αρνείται πεισματικά να φτιάξει ρεαλιστικά ωράρια, όπως κάνει και στην Ανκόνα(μαζί της και οι υπόλοιποι). 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Τι είχες Emmanuele, τι είχα πάντα. Αναχώρηση Cruise Barcelona από Βαρκελώνη στις 0610 τοπική ώρα, αναχώρηση Cruise Roma από Civitavecchia στις 0550. Όλα αυτά με προγραμματισμένες αναχωρήσεις μεσάνυχτα, τοπική ώρα. Είναι να γελάει κανείς(αν είναι απλός παρατηρητής), είναι να κλαίει κανείς(αν είναι επιβάτης).

Link to comment
Share on other sites

Με αναχώρηση μεσάνυχτα από την Civitavecchia, το Cruise Roma αυτήν τη στιγμή περνάει ανάμεσα στην Κορσική και τη Σαρδηνία. Με τα 19.5 μίλια που πηγαίνει, χοντρικά θέλει 6-7 ώρες από εκεί για την Civitavecchia, άφιξη δηλαδή στις 0230 περίπου. Προβλεπόμενη αναχώρηση κατά τις 7-8 το πρωί :eek:. Προφανώς έχει πρόβλημα το πλοίο, όχι βέβαια πως αν δεν είχε θα ήταν στην ώρα του. Το Cruise Barcelona δε φαίνεται πως θ' αργήσει τόσο.

Link to comment
Share on other sites

Τελικά το Cruise Roma έφυγε από την Civitavecchia στις 12 το μεσημέρι τοπική ώρα, σήμερα. Με μισή μέρα καθυστέρηση δηλαδή που πιστεύω πως σε ένα βαθμό οφείλεται στις προσπάθειες για αποκατάσταση του προβλήματος. Και τώρα το πλοίο δεν πηγαίνει με φούλ ταχύτητα, είναι στα 23.5 μίλια το οποίο είναι μια βελτίωση αν σκεφτεί κανείς πως χτές, αργότερα από τα παραπάνω μηνύματα, η ταχύτητα είχε πέσει στα 14.

 

Το Cruise Barcelona από την άλλη έφυγε περασμένες 0400 από τη Βαρκελώνη, "μόνο" με 4 ώρες καθυστέρηση και πρόκειται να συναντηθεί σε λίγη ώρα με το αδελφό του ανατολικά της Σαρδηνίας. Ασύλληπτο!

 

Πραγματικά με ξεπερνά το γιατί δεν δημοσιεύουν ρεαλιστικά δρομολόγια, ειδικά για Πέμπτη - Παρασκευή - Σάββατο που οι πολύωρες καθυστερήσεις είναι δεδομένες.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Τώρα που δεν έχει και επιβάτες παρά μόνο φορτηγά και φαντάζομαι με μειωμένη κίνηση, έλεγες μήπως έχει υπάρξει μια βελτίωση στα ωράρια. Πρίτς. Μόνοι μας παίζουμε μπάλα, όποιος δε γουστάρει τα 24 μίλια που πάνε τα βαπόρια, ας πάει οδικώς. Cruise Barcelona υπολογίζω να δένει γύρω στα μεσάνυχτα στη Βαρκελώνη ενώ το Cruise Roma από εκεί που βρίσκεται για την Civitavecchia έχει για πλάκα ένα 4ωρο ακόμα, άφιξη ας πούμε 0130 τοπική ώρα. Η προγραμματισμένη αναχώρηση και των 2 για το βραδυνό δρομολόγιο του Σαββάτου είναι 2359. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...