Jump to content
Shipfriends

Thessaloniki (IMO 9120085)


Recommended Posts

Την ίδια απορία είχα και εγώ εξαρχής που ανακοινώθηκε η άφιξη του Θεσαλλονίκη. Τώρα στο πολιτικό θέμα δεν επεμβαίνω. Για τον Αστακό,λόγω γειτνίασης τον έχω επισκεφθεί πολλές φορές στο παρελθόν, πρίν ιδιωτικοποιηθεί και γνωρίζω ότι εκεί γινόταν επισκευές και μικρού μεγέθους -σε σχέση με Πέραμα και Αυλίδα- λαμαρινοδουλειές απο συνεργεία που συνήθως έμεναν εντος των πλοίων και αποτελούνταν κατά κύριο λόγο απο Ασιάτες. Αν πρόκειται να μεταφερθουν-μακάρι!- στο Πλατυγιάλι για μετεσκευές, εκτός της απόστασης για την μεταφορά των απαραιτήτων, θα πρέπει να μεταφερθούν και τα εξειδικευμένα συνεργεία, που κοστίζουν αρκετά και τα οποία θα χρειάζονται μηχανοτεχνική υποστήριξη την οποία η περιοχή αμφιβάλω ότι μπορεί να τους παρέχει.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 285
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Για όσους αναρωτιούνται, να πω ότι δεν του ήρθε ουρανοκατέβατα του Μανούση να πάει στο Βόλο και ότι κάτσει.

Τελευταία είχε αναπτυχθεί μιά συζήτηση για δημιουργία Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης στο λιμάνι του Βόλου.

Και αυτά τα πλοία θα ήταν ή πρώτη μαγιά για το ξεκίνημα.

Δείτε κάποια σχετικά άρθρα από την Θεσσαλία του Βόλου:

13/2/2005

Mε βάση μελέτη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Προτείνουν ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στο λιμάνι του Bόλου

7/11/2005

«Πολλά τα οφέλη από τη δημιουργία της στο λιμάνι του Βόλου» Στο τραπέζι η πρόταση της ΟΕΒΕ για την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη

Βέβαια, ήταν πολλοί που αντιδρούσαν σε μιά τέτοια προοπτικά με - το πολύ λογικό για μένα- επιχείρημα ότι ο τομέας της ναυπηγοεπισκευής στην Ελλάδα βρίσκεται σε κρίση και μαστίζεται από την ανεργία. Και θα δημιουργήσουμε στον Βόλο μιά επένδυση εξ ορισμού προβληματική και εν δυνάμει ρυπογόνα για την ευρύτερη περιοχή?

Νομίζω ότι τα πλοία ανέβηκαν εκεί όχι γιατί θα ξεκίναγαν αμέσως οι εργασίες -ούτε δεξαμενή δεν υπάρχει- ακόμα και εάν αποφασιζόταν η δημιουργία ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.

Αλλά, σαν μέσο πίεσης - ορίστε να! έχουμε έτοιμα πλοία που περιμένουν- ενόψει της απόφασης.

Ευτυχώς επεκράτησε ο κοινός νούς!

Link to comment
Share on other sites

Θα μου επιτρέψετε λόγω γειτνίασης με το Πλατυγιάλι Αστακού να σας πώ λίγα πράγματα. Το λιμάνι το έχω επισκεφθεί τα τελευταία 14 χρόνια πάνω απο 15 φορές. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα φυσικά προστατευμένα λιμάνια της Μεσογείου, στο οποίο κατασκευάστηκαν μεγάλα κρηπιδώματα προκειμένου να εξυπηρετεί έως μεσαίου μεγέθους τανκερς. Εφοδι'αστηκε με κάποιους γερανούς που ουδέποτε λειτούργησαν και του αποδόθηκε ο τίτλος ΝΑΒΙΠΕ(ναυτιλιακή βιομηχανική περιοχή)με σκοπό να γίνονται εκεί επισκευές-διαλύσεις και μετασκευές πλοίων. Το λιμάνι ουδέποτε λειτούργησε με αυτή την ιδιότητα. Χρησιμοποιήθηκε περιστασιακά για να εξυπηρετήσει εισαγωγές τοπικών επιχειρήσεων (σίδηρα, δημητριακά και διάφορα άλλα εμπορευματα) για την αργία πλοίων που δραστηριοποιούνταν εποχιακά (κυρίως των εταιρειών του Βεντούρη και του Ποθητού) καθώς και ως γλίστρα για τα φουσκωτά σκάφη των κατοικων της ευρύτερης περιοχής. Επιπλέον στο χωρο αναπτύχθηκαν και ιχθυοκαλλιέργειες. Πριν απο 5 χρόνια περίπου η (πρώην)ΕΤΒΑ πούλησε το χωρο και τις εγκαταστάσεις σε εταιρεία θυγατρική της κατασκευαστικής ΑΕΓΕΚ, η οποία αφου τον διαμόρφωσε, τον περίφραξε και τον ενίσχυσε με κρηπιδώματα και κτίρια, θα τον χρησιμοποιήσει ως το πρώτο ελληνκό ιδιωτικό λιμάνι, ανταγωνιστή του νεου Ικονίου, της Θεσαλλονίκης κ.α.Μέσα στα σχέδια είναι να λειτουργήσει ο χώρος και ως ναυπηγοεπισκευαστικός, αφου αποκτήση και τις κατάλληλες υποδομές. Έκείνο που θέλω να σημειώσω είναι ότι ποτέ δεν έγιναν εκτεταμμένες εργασίες η επισκευές σε πλοία, όπως αυτές που γίνονται σε Πέραμα, Αυλίδα κλπ, παρά μόνο εργασίες συντήρησης και μικρές επισκευές απο συνεργεία που διέμεναν εντός των πλοίων και αποτελούνταν κυρίως από Ασιάτες.Μακάρι να ξεκινήσει η λειτουργία του λιμανιου για να αναβαθμιστεί η περιοχή και να απολαυσουμε και εμείς λειτουργίες όπως στο Πειραιά και τα πέριξ.Καραβολάτρες ετοιμαστήτε!

Link to comment
Share on other sites

Στην σημερινή Θεσσαλία του Βόλου υπάρχει αναλυτικά το θλιβερό άγγελμα :D της μη δημιουργίας Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στον Βόλο και συνεπώς της μη μετασκευής εκεί των 2 νέων αποκτημάτων της ακτοπλοϊας μας.

Επιβεβαιώνει ακόμα ότι είναι τα 2 της ΣΑΟΣ και ότι αποπλέουν πιθανώς σήμερα (Πέμπτη) για Πέραμα.

Οικονομικό πλήγμα από τη μη μετασκευή δύο πλοίων στο λιμάνι του Βόλου.

Αποπλέουν τα δύο σκάφη ακτοπλοϊκής εταιρείας που είχαν έρθει για αυτό το σκοπό.

Θρήνος και οδυρμός για όσους το πάλεψαν (και βεβαίως είχαν συμφέροντα), όπως εθρήνησαν πριν χρόνια που δεν έγινε διαλυτήριο στον Αλμυρό και αυτό το πήγαν στην Τουρκία και έχουν δουλειά οι Τούρκοι.

Κλάμα που ο Παγασητικός δεν έγινε Aliaga! Και κλάμα που ο Βόλος δεν έγινε Πέραμα!!

Ίσως, με λίγη ακόμα προσπάθεια να καταφέρουν να τον κάνουν Alang!!!

.

Link to comment
Share on other sites

Όντως για χθες το βράδυ είχαν προγραμματίσει την αναχώρηση από το Βόλο!! Αναμένονται στο Πέραμα μεσημέρι προς απόγευμα!!

Όσο και αν δεν το πιστεύετε έχουν ετοιμάσει σχέδια για τη μετατροπή σε Ε/Γ-Ο/Γ!! Όπως μου είπαν η μετασκευή θα είναι πολύ μεγάλη, όπως χαρακτηριστικά μου είπαν τη λέξη για το πλοίο θα θυμίζει newbuilding!!!

Link to comment
Share on other sites

Τα παλιοσίδερα που θα κοπούν για την μετασκευή θα πάνε για λιώσιμο στη χαλυβουργία Θεσσαλίας με έδρα το Βόλο.
Σωωωωώπα!!!

Και είχα την εντύπωση ότι η Χαλυβουργία Βόλου ήταν έξω από την προσπάθεια δημιουργίας ΝΑΒΙΠΕ Βόλου και διαλυτηρίου Αλμυρού :D

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνα με τηλεφωνικη ενημερωση που ειχα με γνωστο χρηστη-εξαρτημενο του φορουμ που το ονομα του αρχιζει απο Παναγια και τελειωνει σε Εκατονταπυλιανη :( , το Θεσσαλονικη εφτασε στο Περαμα σημερα το απογευμα και αναμενεται το πολυ μεχρι τη Δευτερα και το Παναγια Σουμελα. Στραβοι-κουτσοι στον Αγιο Παντελεημωνα λοιπον.

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή, με ένα βαψιματάκι είναι έτοιμο για άμεση δρομολόγηση σαν night ferry για Χίο-Μυτιλήνη ή οπουδήποτε αλλού:(

Καλά είπε κάποιος ότι δεν πρόκειται για μετασκευή αλλά για νέα ναυπήγηση!

ΥΓ.

Επίσης να ευχαριστήσω τον proud για την ικανοποίηση της (από πολλών ημερών) επιθυμίας μου να δω επιτέλους κάποια φωτό του πλοίου.

Τελικά είναι ο μόνος γνήσιος Ιαπωνολάτρης εδώ μέσα :mad:

Link to comment
Share on other sites

Πισίνα, τί πράγματα είναι αυτά που λές val, θα πέσει φωτιά να μας κάψει.

Θα γίνει αυτό που έχει το Νήσος Χίος μέχρι σήμερα, σαλόνια ευάερα και ευήλια σε στύλ κουτιού.

Link to comment
Share on other sites

Επίσης να ευχαριστήσω τον proud για την ικανοποίηση της επιθυμίας μου να δω επιτέλους κάποια φωτό του πλοίου.

Τελικά είναι ο μόνος γνήσιος Ιαπωνολάτρης εδώ μέσα :mad:

α)Δε θελω δοξα που δε μου ανηκει :D . ειδα το λινκ σε αγγλοφωνο site, σε συζητηση για το σουμεlann και το εβαλα. δεν εψαξα εγω.

β) ιαπωνολατρης a la carte :( μονο ορισμενα

τωρα που ειδαμε το θεσσαλονικη απο καθε γωνια αντι να διαλυθουν εντεινονται οι αμφιβολιες μας για το εγχειρημα. πως μια εταιρεια παντλως απειρη σε μετασκευες θα κανει (επιτυχως) κατι που δεν απετολμησαν βετερανοι του ειδους

Link to comment
Share on other sites

΄Το κρένι πλώρα γιατί το έχει? :confused:

Αν προχωρήσουν στην μετασκευή που λένε και θέλουν να προλάβουν το καλοκαίρι θα πρέπει να βιαστούν πολύ.

Εχει πολύ λαμαρινοδουλειά ενώ από συστήματα που απαιτεί η solas λόγω του ότι ταξίδευε ro/ro δεν θα έχει κι ότι το πιο προηγμένο.

Link to comment
Share on other sites

Το κρενι πιθανολογω για κανενα κοντεινερ αμεσως μπροστα απο τη γεφυρα πρεπει να χρησιμευει. Προσωπικα το πλοιο μου φαινεται πολυ συμπαθες και δεν θα ηταν καθολου ασχημο σαν ρο-ρο. Παρατηρησα οτι ετσι οπως ειναι ξεφορτωτο εχει βυθισμα γυρω στα 4.5 με 5 μετρα, ενω το μαξιμουμ ειναι γυρω στα 7. Κατι το οποιο με το φτωχο μου μυαλο σημαινει οτι οταν(η αν) μπει ολη η λαμαρινοδουλεια που χρειαζεται για να γινει εγ/ογ, το βυθισμα θα γινει πολυ μεγαλο με συνεπεια να χρειαστει να αφαιρεθει μονιμη σαβουρα προκειμενου το πλοιο να εχει ενα βυθισμα με το οποιο να δουλευεται ευκολα. Αρα θα χρειαστουν μεγαλες παρεμβασεις και πρσοχη σε θεματα ευσταθειας/θαλασσιας συμπεριφορας.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή ειπώθηκε ότι υπάρχουν έτοιμα σχέδια για μετασκευή σε ferry και επειδή για να βγάλεις τέτοια σχέδια θα πρέπει να ξέρεις για ποια γραμμή προορίζεται το πλοίο, μήπως ξέρει κανείς για ποια γραμμή το προορίζει η ΣΑΟΣ?

Link to comment
Share on other sites

Ο "Εφοπλιστής" αναφέρει πως υπάρχει πρόθεση να δρομολογηθεί Χιο-Μυτιλήνη.

Θελει παρα πολυ δουλειά, λεφτά και εμπειρία. Το τελευταίο δεν υπάρχει σίγουρα.

Υπαρχουν αρκετά γιαπωνεζάκια στυλ Ocean Trailer που με λίγες μετασκευές δουλεύονται, γιατί να πάρει η ΣΑΟΣ ενα σκέτο hull και να τρεχει με μετασκευές?? Ο μονος λόγος που μπορω να σκεφτώ είναι πως τα διαθέσιμα προς πώληση ferries ειναι μεγάλου μεγέθους για τη γραμμη που θέλει, αλλα μήπως και αυτό είναι μικρο? (κυριως σε βύθισμα) :confused:

Link to comment
Share on other sites

Υπαρχουν αρκετά γιαπωνεζάκια στυλ Ocean Trailer που με λίγες μετασκευές δουλεύονται, γιατί να πάρει η ΣΑΟΣ ενα σκέτο hull και να τρεχει με μετασκευές?? Ο μονος λόγος που μπορω να σκεφτώ είναι πως τα διαθέσιμα προς πώληση ferries ειναι μεγάλου μεγέθους για τη γραμμη που θέλει, αλλα μήπως και αυτό είναι μικρο? (κυριως σε βύθισμα) :confused:

Money makes the world go round!!!

Money, money, money..........money!!!

Επειδή το είδα το πλοίο κι εγώ, είναι μια κλασσική στιβαρή γιαπωνέζικη κατασκευή που όμως έχει πέσει μάλλον σε λάθος εταιρία. Αν ήταν μια ΑΝΕΚ, μια ΜΙΝΟΑΝ ή κάτι τέτοιο θα περίμενα κάτι πάρα πολύ καλό. Τώρα φοβάμαι ότι το πλοίο τελικά μπορεί να μείνει κι έτσι σαν Ro/Ro. Οι μετασκευές θέλουν λεφτά και χρόνο!! Εδώ τα ΛΑΤΩ, ΛΙΣΣΟΣ, ΠΑΤΜΟΣ, ΔΑΙΔΑΛΟΣ κτλ που ήταν μεν επιβατηγά αλλά ανακατασκευάστηκαν δε πήραν περί τα 2 χρόνια έκαστο. Εδώ που όπως πολύ σωστά είπε ο GPAN έχουμε μόνο το hull πόσος καιρός θα χρειαστεί. Εγώ άκουσα ότι από το επόμενο καλοκαίρι θα είναι έτοιμο. Άρα εμέσως καταλαβαίνω ότι δεν πρέπει να περιμένουμε και πάρα πολλά πράγματα.

Link to comment
Share on other sites

Βασικά για γραμμή δεν πρέπει να ξέρει ούτε ο ίδιος ο πρόεδρος που θα καταλήξει. Ανάλογα πότε θα τελειώσει το πλοίο θα δουν και σε ποια γραμμή θα το βάλουν.

Αν μέχρι τότε υπάρχει η HSW στη Χίο - Μυτιλήνη και ζεί η ΝΕΛ, δεν νομίζω να πάει να μπλέξει σε τόσο ανταγωνισμό. Για Δωδεκάνησα από την άλλη δεν θα χαλούσε και κανέναν (πλήν GA) ακόμα ένα πλοίο. Αν κρατάει και τα 19-20 μίλια, μπορεί να αποτελέσει την δεύτερη επιλογή του επιβατηγού κοινού στη γραμμή.Όλα αυτά είναι υποθέσεις και υπενθυμίζω την περίπτωση του ΜΥΚΟΝΟΣ που άργησε 2 μήνες και άλλαξε γραμμή.

Link to comment
Share on other sites

Σε σχέση με όσα λέτε παραπάνω, έχω να σημειώσω ότι οι εταιρείες που έκαναν τόσο μεγάλες και ακριβές μετασκευές σε πλοία (ΑΝΕΚ, Μινωϊκές, ΔΑΝΕ, ΝΕΛ) είχαν ένα κοινό. Είχαν σίγουρη την γραμμή που θα βάλλουν τα πλοία και μάλιστα σε γραμμές που κυριαρχούσαν ή είχαν σοβαρό μερίδιο.

Καμιά εταιρεία δεν ξεκινάει τέτοιά μετασκευή για να κτυπήσει μιά νέα γραμμή. Γιατί πρόκειται για Ρώσικη ρουλέτα.

Εάν το πλοίο δεν πιάσει στην γραμμή, η εταιρεία, ίσως, και να καταστραφεί. Γιατί τα δάνεια δεν περιμένουν εάν και πότε το πλοίο θα αρχίσει να βγάζει κέρδη.

Η πρόβλεψή μου είναι ότι (εάν τελικά μετασκευασθεί το πλοίο) θα γίνει ήπια μετασκευή για να αντικαταστήσει τον Δαίδαλο στη γραμμή Θεσ/νίκης-Ηρακλείου.

Είναι η μόνη γραμμή που μπορεί να σταθεί (μόνη της, η ΣΑΟΣ, και για αρκετά χρόνια), μετά την αποχώρηση του Δαίδαλου (και από ότι φαίνεται και των Μινωικών).

Και κατά την γνώμη μου δεν το βάφτισαν τυχαία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.

ΥΓ

Τα περί Χίου-Μυτιλήνης, μετά τις τελευταίες εξελίξεις στην γραμμή, μόνο σαν αστείο μπορούν να εκληφθούν.

Το ίδιο ισχύει και για τα Δωδεκάνησα. Όπου γίνεται η άλλη μεγάλη σφαγή για την κυριαρχία (ή τουλάχιστον τα μερίδια) στη γραμμή.

Link to comment
Share on other sites

Η εταιρεία προτίθεται να το δρομολογήσει στη Χίο Μυτιλήνη!! Που για μένα θα είναι το κύκνειο άσμα της ΝΕΛ!! Τα σχέδια που έλεγα, είχαν μέχρι βεράντες κάτω από τη γέφυρα που θα κοιτάνε τη πλώρη αλλά Ναιας ΙΙ

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά μη πιστεύετε όλα όσα διαρρεουν οι εταιρείες για να μπλοφάρουν.Ολοι μας γινόμαστε αποδέκτες τέτοιον πληροφοριών που στην ουσία είναι οι μπλόφες τους για να θολώνουν τα νερά. Όλοι μας λίγο ή πολύ έχουμε τις πηγές μας αλλά νομίζω την πραγματική πληροφορία την γνωρίζουν ελάχιστοι σε κάθε εταιρεία και φυσικά δεν την μοιράζονται με κανένα γιατί θα εκτεθούν αν διαρεύσει. Επίσης μη ξεχνάτε ότι επειδή τα δεδομένα στη ακτοπλοία αλλάζουν συνεχώς και γρήγορα οι μακρόπνοοι σχεδιασμοί είναι μόνο για τις πολύ μεγάλες εταιρείες (MINOAN-SUPERFAST)και όχι για τις μικρές που σχεδιάζουν ανάλογα με τις "τρύπες" που υπάρχουν αλλά και με τα δεδομένα της στιγμής. Όντως το πλοίο αυτό όταν "κλείστηκε" σχεδιαζόταν να δρομολογηθει Χίο - Μυτιλήνη αλλά επιτρέψτε μου να κρατάω πολύ σοβαρες αμφιβολίες για το αν θα πάει τελικά εκεί μετα την δρομολόγηση του ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ. Η γνώμη μου είναι πως όλες οι βασικές γραμμές παίζουν και θα εξαρτηθεί από την συνενόηση με το Υπουργείο άλλα και με τις ανάγκες της εκάστοτε γραμμής όταν με τοκαλό τελειώσει η μετασκευή του.Μη ξεχνάτε ότι όταν θα είναι έτοιμο το πλοίο θα υπάρχουν τουλάχιστον στη Χίο - Μυτιλήνη το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ, ΘΕΟΦΙΛΟΣ,ΜΥΤΙΛΗΝΗ, SEA ANGEL και ίσως και κάποιο ταχύπλοο της ΝΕΛ.Νομίζετε πως θα το τολμήσει ο Μανούσης:Σε όποια γραμμή με ανταγωνισμό τόλμησε έστω και λίγο να βάλει βαπόρι έφαγε τα μούτρα του γιατί τα πλοία του πάντοτε υστερούσαν ένεκα τών άλλων.Εκτοτε έμαθε και δρομολογούσε μόνο σε γραμμές μονοπωλίων. Νομίζω πως το ίδιο θα κάνει και τώρα αφού το πλοίο του θα υστερεί λογικά όλων των άλλων στη γραμμή της Μυτιλήνης

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...