Jump to content
Shipfriends

Προτάσεις για...νέες γραμμές


Recommended Posts

Παρακολουθούσα πριν μερικές ημέρες ένα αφιέρωμα για την αναγέννηση του Ελληνισμού στην Ίμβρο. Πράγματικά εντυπωσιάστικα με τα γεγονότα και εν ολίγοις για πρώτη φορά μετά από πολλές δεκαετίες μείωσης ο ελληνικός πληθυσμός παρουσίασε κάποια αύξηση, με αποτέλεσμα να αριθμεί περί τους 600 σήμερα σε σύνολο 9.500 στο νησί. Σίγουρα  μικρό νούμερο για ετήσια δρομολόγηση πλοίου, αλλά γιατί όχι μια προέκταση του δρομολογίου από/προς Λήμνο ή Θάσο για παράδειγμα; 
Θεωρώ πως θα άξιζε μια δοκιμή, ήδη υπάρχουν πολλές συνδέσεις ελληνικών νησιών με παραθαλάσσιες Τουρκικές πόλεις και το γεγονός πως στην Ίμβρο (ξάνα-ξεκίνησαν να) λειτουργούν τρία ελληνικά σχολεία, αρκετά μαγαζιά καθώς και ένας μεγάλος αριθμός Ιμβρίων στην Ελλάδα και αλλού στον κόσμο που τα καλοκαίρια επιστρέφουν στην ιδιαίτερη πατρίδα τους όπως πράττουν και σε όλα τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου και όχι μόνο. 
Δυστυχώς δεν γνωρίζω αν είχε υπάρξει κάτι αντίστοιχο στο παρελθόν ή αν υφίσταται κάποια εποχική σύνδεση με μικρά τουριστικά σκάφη από τα δύο κοντινά ελληνικά νησιά. 
Προσωπικά μου φαίνεται ένα ενδιαφέρον θέμα για συζήτηση. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 462
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

On 14/1/2021 at 11:00 PM, Marios Superfast said:

Εννοείται,ότι έγραψα παραπάνω ενδιαφέρει μόνο όσους πηγαινοέρχονται στα Βαλκάνια τακτικά οδικώς,σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να κλέψει αεροπορική κίνηση.

 Από το στόμα μου, στον ακτοπλοϊκών τ' αυτί :P

Να φανταστώ οτι μετά το άκυρο στην Κύπρο, δεν τρέφεις ελπίδες για μία τέτοια σύνδεση. 

Όμως θα μπορούσε μόνο σαν εποχική, για τον χειμώνα δε νομίζω η συγκεκριμένη γραμμή να έχει ικανοποιητική κίνηση. 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Nikos_Chania said:

Μέχρι να μας πει ο Μιλτιάδης, μήπως τα υβριδικά ρορο παραείναι μεγάλα για την Αδριατική? Προσφέρουν τεράστια χωρητικότητα, οσο 3 Κρουζ μαζί. Πιστεύω πως οποιο δρομολόγιο τους δεν θα ειναι μονο Ιταλία-Ελλάδα. Εκτος αν εγκαταλείψει τους επιβατες τον χειμώνα και πετάει καποιο πρώην Σουπερφαστ τα καλοκαίρια. 

Μετά και την σύσφιξη των σχέσεων του Ισραήλ με την Ελλάδα-Ευρώπη, λες να τα βάλει από Τεργέστη προς Μπάρι-Ηγουμενίτσα-Πάτρα-Χάϊφα?? Είναι κίνηση ΜΑΤ κάτι τέτοιο με τα εν λόγω νεότευκτα... 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 1/30/2021 at 1:00 PM, kostis said:

Παρακολουθούσα πριν μερικές ημέρες ένα αφιέρωμα για την αναγέννηση του Ελληνισμού στην Ίμβρο. Πράγματικά εντυπωσιάστικα με τα γεγονότα και εν ολίγοις για πρώτη φορά μετά από πολλές δεκαετίες μείωσης ο ελληνικός πληθυσμός παρουσίασε κάποια αύξηση, με αποτέλεσμα να αριθμεί περί τους 600 σήμερα σε σύνολο 9.500 στο νησί. Σίγουρα  μικρό νούμερο για ετήσια δρομολόγηση πλοίου, αλλά γιατί όχι μια προέκταση του δρομολογίου από/προς Λήμνο ή Θάσο για παράδειγμα;

 

Λοιπόν αυτό που προτείνεις παραλίγο να γίνει πρίν καμιά 20ετία με το Αιολίς σε δρομολόγιο από τη Λήμνο. Αλλά τελικά δεν προχώρησε γιατί -τω καιρώ εκείνω τουλάχιστον- η Ίμβρος δεν ήταν πύλη εισόδου στη γείτονα χώρα. Ή τέλος πάντων αυτήν τη δικαιολογία πρόβαλλε η Τουρκική πλευρά. Τη σήμερον ημέρα όπως είναι οι σχέσεις μας και με τον κεμπαμπτζή σουλτάνο στην εξουσία, έν το βλέπω.

Link to comment
Share on other sites

@Nick the Greek Ευχαριστώ για την απάντηση και την πληροφορία! Είναι πολύ ενδιαφέρον (για εμένα τουλάχιστον) το γεγονός ότι υπήρχε αυτή η σκέψη και πόσο μάλλον πριν 20 χρόνια. Σήμερα δυστηχώς έτσι όπως είναι οι σχέσεις μας ακόμα και κάποιος να ήθελε να κάνει αυτή τη κίνηση δύσκολα θα τα κατάφερνε.

Link to comment
Share on other sites

Η ιδέα για προσθήκη της Ίμβρου και της Τενέδου σε δρομολόγια ελληνικών ακτοπλοϊκών είχε παρουσιαστεί και τη δεκαετία του 1960. Μάλιστα πρόλαβαν και έγιναν κάποια δρομολόγια, πριν η τουρκική κυβέρνηση με μια σειρά από προφάσεις ξαναέκλεισε τη γραμμή. Φαίνεται ότι διαχρονικά αποτελεί "ευαίσθητο" θέμα για τη γείτονα χώρα. 

Link to comment
Share on other sites

Κάτι ακόμα ενδιαφέρον είναι πως στον χάρτη με τα αξιοθέατα - τουριστικούς ποορισμούς της Τουρκίας η Ίμβρος και η Τένεδος δεν εμφανίζονται καν, πράγμα περίεργο αν σκεφτούμε ότι είναι τα μεγαλύτερα νησιά της, μπορεί και τυχαίο, ή απλά να είναι και η βάση της άρνησης τους να δεχτούν εκεί πλοία από άλλη χώρα.

Link to comment
Share on other sites

Αν και ξεφεύγουμε από το στενά καραβολατρικό πλαίσιο του θέματος, να αναφέρω πως η Τουρκία ουδέποτε επένδυσε τουριστικά στα συγκεκριμένα νησιά, όπως για παράδεγιμα έχει κάνει σε άλλες παραθαλάσσιες περιοχές της (Bodrum, Kusadasi, Marmaris, Fethiye, Alanya, ευρύτερ περιοχή Αττάλειας κλπ).  Το ότι είναι νησιά, δεν λέει απολύτως τίποτα για τους Τούρκους (και σε καμία περίπτωση μην κάνουμε σύγκριση με τον τρόπο που εκλαμβάνουμε συνειρμικά τη λέξη "νησί" εδώ στην Ελλάδα).  Υποψιάζομαι πως έχει να κάνει με την παρουσία Ελλήνων στα συγκεκριμένα 2 αυτά νησιά που είχαν εξαιρεθεί από τη συνθήκη της Λωζάνης (άσχετα αν αργότερα οι Τούρκοι με δια΄φορους τρόπους έδιωξαν τους περισσότερους), οι οποίοι ήταν πάντα και είναι ακόμα "κόκκινο πανί" για τους Τούρκους, επομένως προτιμούσαν να αφήσουν τα 2 αυτά νησιά (και τους Έλληνες κατά συνέπεια) στην οικονομική καχεξία και υπανάπτυξη

(Αν γίνει ένας σωστός προγραμματισμός δρομολογίων, όπως για παραδειγμα να μην πεφτουν τα δρομολόγια πανω στου Πρεβελη όπως γινόταν περυσι αν θυμάμαι καλά, αντί για Σητεία θα μπορούσαν να το δρομολογήσουν απο Ηράκλειο αφού θα είναι ταχυπλοο οι ώρες θα μειωθούν κοντά στο μισό οποτε θα εξυπηρετει πολυ κόσμο απο τη Ρόδο τη Χάλκη και τη Κασοκαρπαθια προς το Ηράκλειο ή και απο Αγιο Νικόλαο (κυρίως για τους τουρίστες). Κατά την γνώμη μου χωρίς να γνωρίζω τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της εν λόγω γραμμής, αν η αφετηρία είναι το Ηράκλειο και ίσως με μια ενδιάμεση στάση την Σητεία θα είχε πολυ πιο πολυ νόημα όλη η επιδότηση.)

Με αφορμή την ωραία κουβεντούλα που κάνουμε στο νήμα για τα δρομολόγια Κάσου-Καρπάθου, να αναφέρω πως θεωρώ πως πολύ μεγάλη επιτυχία θα είχε και ένα απευθείας δρομολόγιο Ηράκλειο-Ρόδος έστω 1-2  φορές την εβδομάδα.  Θα μπορούσε για παράδειγμα κάποιο από τα πλοία είτε της Κοινοπράξίας είτε του Γκριμάλντι, να κάνει ένα ημερήσιο δρομολόγιο με αναχώρηση από Ηράκλειο γύρω στις 07.30 (δηλαδή λίγο μετά την άφιξή του από Πειραιά) για Ρόδο, το οποίο νομίζω θα μπορούσε να το καλύψει σε περίπου 6 ώρες ακολουθώντας ανοιχτή ρότα βόρεια της Καρπάθου και νότια της Αστυπάλαιας χονδρικά (160 ναυτικά μίλια είναι η απόσταση σε ευθεία γραμμή ανάμεσα στα 2 λιμάνια), επομένως το βράδυ κατά τις 21.00 θα προλάβαινε να είναι πίσω Ηράκλειο και γύρω στα μεσάνυχτα να αναχωρήσει από Ηράκλειο για Πειραιά.  Γύρω στις αρχές του 90 όταν το δρομολόγιο αυτό γινόταν από το αείμνηστο Ροδάνθη, είχε κάνει πάταγο!

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

πιστευω οτι περα απο την εκδιωξη του ελληνικου στοιχειου απο τα δυο νησια, ο βασικος λογος που οι γειτονες δεν τα προβαλουν ως τουριστικους προορισμους και δεν ειναι ανοιχτοι σε ακτοπλοϊκη συνδεση με  προορισμους στην Ελλαδα, ειναι οτι τα νησια πρεπει να ειναι απολυτως στρατιωτικοποιημενα

Link to comment
Share on other sites

Εχοντας φιλο με καταγωγη απο την Ιμβρο ,περισσοτερο τεινω να πιστευω οτι δεν θελουν ευκολη προσβαση για τους Ελληνες του νησιου,οι οποιοι δεν ειναι και λιγοι.Ο πατερας φιλου μου παει καθε καλοκαιρι στο σπιτι του στην Ιμβρο ,ωστε να μην καταπατηθει και να δειξει οτι δεν το εχει παρατημενο.Απο τη Μυτιληνη που βρισκεται για διακοπες περναει Αιβαλι ,οδηγαει μεχρι το Τσανακαλε και απο κει παλι ακτοπλοικος παει Ιμβρο.Ιδια διδικασια και στην επιστροφη.Μιλαμε για τουλαχιστον 12-14 ωρες ταξιδι και αυτο για εναν ανθρωπο που εχει το καλοκαιρι αρκετες μερες για να μπορει να επισκεπτεται και την Ιμβρο και βρισκεται ετσι κι αλλιως σε ενα μερος σχετικα κοντα.Σκτεφτειτε μαρτυριο που πρεπει να τραβηξει καποιος αν θελει απο Αθηνα πχ να παει Ιμβρο με τις σημερινες συνθηκες.Πρακτικα μαλλον δυσκολο

Στρατο σιγουρα εχουν αλλα δεν νομιζω να ειναι αυτο το προβλημα τους.Και που δεν εχει στρατο ετσι κι αλλιως

Link to comment
Share on other sites

Σωστά όλα αυτά που αναφέρθηκαν.Εγώ θα ήθελα να τονίσω την αδυναμία των εκάστοτε κυβερνώντων της Ελλάδας να βάλουν στο τραπέζι των διερευνητικών τα συγκεκριμένα θέματα.Και καλά υπάρχει θέμα στη Δυτική Θράκη λέει η Τουρκία,η Ελλάδα θα έπρεπε να θέσει το θέμα μειονοτήτων της Ίμβρου της Τενέδου και της Κωνσταντινούπολης.Αυτό από μεριά των κυβερνώντων στην Ελλάδα γίνεται είτε από αδιαφορία και από άγνοια(καλά δεν υπάρχει ένας να συμβουλέψει τους υπουργούς;)είτε σκόπιμα.

Η φυλακή των βαρυποινιτών στην Ίμβρο είναι ακόμα ανοιχτή;Γιατί ήταν και αυτός ένας λόγος που εξαφανίστηκαν οι Έλληνες από το νησί.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά τείνω να πιστεύω πως το θέμα είναι καθαρά πολιτικό και πως όποια ενδεχόμενη εποχική δρομολόγηση θα ήταν βιώσιμη σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα. 

2 hours ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

η Ελλάδα θα έπρεπε να θέσει το θέμα μειονοτήτων της Ίμβρου της Τενέδου και της Κωνσταντινούπολης.Αυτό από μεριά των κυβερνώντων στην Ελλάδα γίνεται είτε από αδιαφορία και από άγνοια(καλά δεν υπάρχει ένας να συμβουλέψει τους υπουργούς;)είτε σκόπιμα.

Φίλε Νομικέ, πριν περίπου ένα μήνα (νομίζω αφορμή ήταν η κοπή της πίτας του συλλόγου Ιμβρίων) ο υπουργός εξωτερικών της Ελλάδας μίλησε για Ελληνισμό και Ελληνική μειονότητα σε Ίμβρο, Τένεδο και Κωνσταντινούπολη. Το είχα δει στις ειδήσεις τότε αλλά με μία σύντομη αναζήτηση: https://www.mfa.gr/epikairotita/diloseis-omilies/khairetismos-upourgou-exoterikon-dendia-ste-diadiktuake-kope-tes-pitas-tou-sullogou-imbrion-1712021.html

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό και μετά οικονομικό. Οι Τούρκοι θέλανε (και θέλουν) να φύγουν όλοι οι ελληνικοί πληθυσμοί από την Τουρκία. Πως θα το πετύχαιναν?? Κάνοντας την ζωή τους αφόρητη. Και να τα γεγονότα της Κωνσταντινούπολης, και να η ακτοπλοϊκή απομόνωση των Ίμβρου&Τενέδου, και να οι φυλακές στην Ίμβρο, και αν δεν ήταν τόσο μακριά και μπορούσαν να τραβήξουν μια σωλήνα να μεταφέρουν όλη την αποχέτευση της Κωνσταντινούπολης θα το έκαναν μετά χαράς..! Και πολλά άλλα, πάντα με γνώμονα όχι το πως θα αναπτυχθούν τα νησιά αλλά το πως θα υποβαθμίσουν την ποιότητα ζωής εκεί. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Με αφορμή την τοποθέτηση του @Nick the Greek σχετικά με τις θαλάσσιες και οδικές μεταφορές,αυτομάτως αναρωτιέμαι αν μπορεί να εφαρμοστεί η ίδια πολιτική(σύνδεση με πλοίο δύο ηπειρωτικών λιμένων) στα ελληνικά δεδομένα.Για παράδειγμα μία γραμμή όπως Πειραιάς Αλεξανδρούπολη ίσως να ήταν βιώσιμη με ένα μικρό ρο/ρο του τύπου Νέαρχος.Σίγουρα τα μεγέθη είναι διαφορετικά σε σύγκριση με την Ισπανία-Ιταλία όμως η γραμμή μπορεί να δούλευε ικανοποιητικά.Η Αλεξανδρούπολη βρίσκεται κοντά και στη Βουλγαρία και στη Τουρκία ενώ λίγο πιο πάνω βρίσκεται και η Ρουμανία.Δε γνωρίζω όμως τι εμπορικές συναλλαγες(εργοστάσια κτλ) υπάρχουν στα μέρη αυτά ώστε να δικαιολογούν μία τέτοια δρομολόγηση.

Edited by proud_ionian
link
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι ακριβώς πρόταση αλλά ούτε και πραγματικότητα, ακόμη. Οπότε ας το αναφέρουμε προσωρινά εδώ. Σαν αποτέλεσμα της διακρατικής συμφωνίας ΗΒ και Μαρόκου, μια εταιρεία που λέγεται United Seaways  προτίθεται να ξεκινήσει μια εβδομαδιαία γραμμή roro ανάμεσα στην Tanger Med και το Poole. Η γραμμή προφανώς απευθύνεται σε ευπαθή προιόντα που διακινώνται ανάμεσα στις 2 χώρες και το βασικό της πλεονέκτημα είναι η αποφυγή διέλευσης από το έδαφος της ΕΕ.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Nick the Greek said:

Αναχώρηση Δευτέρα 1700 από τη Ραφήνα για Άνδρο - Τήνο - Μύκονο - Αστυπάλαια - Κάλυμνο - Κώ - Νίσυρο - Τήλο - Ρόδο. Άφιξη στη Ρόδο την Τρίτη στις 1130 και αναχώρηση στις 1300 για πίσω με όλο το σιδηρόδρομο και άφιξη 0630 το πρωί της Τετάρτης στη Ραφήνα. Και φυσικά στις 0800 της ίδιας ημέρας πάμε πάλι για Άνδρο - Τήνο - Μύκονο. Ημερόπλοιο:rolleyes:.

Είχε τότε τις λίγες καμπίνες που έχει τώρα;

Η αλήθεια είναι πως ακούγεται ωραία προέκταση, οπως έκανε το ακουα μπλου προς ικαρια πρόσφατα μετα την ανδροτηνομυκονια.

Θα μπορούσε μετά τη Μύκονο να πιάνει Αιγιαλη, Αστυπάλαια, Κάλυμνο, Κω, Ρόδο μια φορα την εβδομάδα. 

Link to comment
Share on other sites

Οντως ακούγεται ωραίο, εξάλλου ας μην ξεχνάμε πως στο πρόσφατο παρελθόν έφτανε από Ραφήνα μέχρι Ηράκλειο

Link to comment
Share on other sites

Και ποιος θα χρησιμοποιήσει αυτό το δρομολόγιο;Κοινός παρανομαστής των προτάσεων;Η αποτυχία των προηγούμενων δρομολογήσεων και επί Στρίντζη και επί Golden.

Link to comment
Share on other sites

ΝΟΜΙΚΟΣ αποτυχία ξε αποτυχία, είναι μία πρόταση. 

Όσο χρησιμοποιείται ένα δρομολόγιο από Σητεία για Κάσο Κάρπαθο Ρόδο πάνω σε ωράρια/μέρες άλλου πλοιου. 

Είναι μία εναλλακτική πρόταση διασύνδεσης Κυκλάδων και 12νησων από τη Ραφήνα ως προέκταση δρομολογίου. Δεν βρίσκω τον λόγο να μην είναι ικανό δρομολόγιο για island hopping, ιδίως για ΑΤΜ, που δεν έχουν περαιτέρω συνδέσεις πέραν Πάρου, Νάξου και ΒΑ Αιγαίου.

Δεν απαίτησε κανένας να γίνει, ούτε δεν είχα τι να κάνω και έγραψα μια γραμμή να μην αραχνιασει το τοπικ. Βασίστηκα σε σχόλιο συνφορουμιτων που αναφέρθηκαν σε παρόμοια γραμμή.

Κάτι τέτοιο επεξεργάστηκα προσωπικά για να δω αν βγαίνει:323190308_Screenshot2021-03-1110_20.thumb.jpg.5438a28a357c494e670871498212fe12.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ωραία η προσπάθεια σου.Όμως εξακολουθώ να πιστεύω πως ένα τέτοιο εγχείρημα δε θα είχε επιτυχία.Το κυριότερο επιχείρημα για αυτό που πιστεύω είναι αυτό που ανέφερα στο προηγούμενο ποστ.Θα αναφέρω στη συνέχεια και άλλα.

Θεωρώ δεδομένο πως μία τέτοια γραμμή θα λειτουργεί τους θερινούς μήνες και θα στηρίζεται(αν στηρίζεται) αποκλειστικά από επιβάτες.Για νταλίκες και μεταφορικές δε νομίζω επειδή το δρομολόγιο δε προορίζεται εξ αρχης σε μόνιμη βάση.Μόνο αν δεν υπάρχει χώρος σε γκαράζ άλλου πλοίου,αλλά και πάλι πια μεταφορική θα στείλει νταλίκα στη Ραφήνα;

Τώρα για τους επιβάτες.Επιβάτες από Ραφήνα για τα νησιά μετά τη Μύκονο θα είναι ελάχιστοι,πόσοι πια shipfriends υπάρχουν;Το εγχείρημα θα πετύχει με επιβάτες που ταξιδεύουν από νησί,σε νησί.Λόγω όμως πολλών μιλίων και της μικρής ταχύτητας του συμβατικολυ που συζητάμε,θα καθυστερεί πολύ.Η Μύκονος με την Αιγιάλη και την Αστυπάλαια είναι πολύ μακρυά.Να θυμίσω παλαιότερα υπήρχε πάλι παρόμοια σύνδεση με τον Κεντέρη 2 αλλά πάλι απέτυχε.

Επίσης το συμβατικό σε ένα τέτοιο δρομολόγιο χάνεται μία ολόκληρη μέρα εξυπηρετώντας μακρινούς και μη εμπορικους προορισμούς ενώ αν δούλευε μόνο τη Ραφήνα Τήνο Μύκονο θα έβγαζε πολλά περισσότερα και με λιγότερα έξοδα.

Συνεπώς θεωρώ πως ένα τέτοιο εγχείρημα θα πετύχαινε μόνο αν υπήρχε προέκταση προς ένα μόνο λιμένα και αυτόν κοντινό.Το ποιο τρανταχτό παράδειγμα είναι αυτό της Νάξου.Επίσης σε ένα παρόμοιο δρομολόγιο η Μύκονος ταιριάζει με την Ικαρία και μόνον.Με τον ίδιο τρόπο το ενδοκυκλαδικό που μένει Ανάφη αν έκανε προέκταση στην Αστυπάλαια πιστεύω θα δούλευε πάρα πολύ καλά,συνδέοντας Σαντορίνη με Αστυπάλαια.Κοντινά δρομολόγια,σύντομα και ενός λιμένα.

Πάντα μιλάμε για συμβατικό.Με ταχύπλοο αλλάζουν τα δεδομένα.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Θαλάσσια συγκοινωνία με καραβάκια κατά μήκος της Αθηναϊκής Ριβιέρας, ζητά ο Γιάννης Καλλιάνος

Quote

Η Αθηναϊκή Ριβιέρα είναι περιοχή της Αττικής με κυρίαρχο τον τουριστικό προσανατολισμό. Οι φυσικές ομορφιές της, η μακραίωνη ιστορία της, οι αρχαιολογικοί της χώροι, η υψηλού επιπέδου ξενοδοχειακή υποδομή, η άμεση πρόσβαση σε πλήθος μνημείων και αξιοθέατων της Αθήνας και του Πειραιά δίνουν δυνατότητες επιπλέον ανάπτυξης προς όφελος των κατοίκων των Νοτίων Προαστίων καθώς και της οικονομίας μας γενικότερα, ενώ προς την κατεύθυνση αυτή θα συμβάλλει καθοριστικά και το Ελληνικό.

Στο πλαίσιο αυτό, με δεδομένη τη ναυτική παράδοση του λαού μας αλλά και την ευκολία μετακίνησης με αυτό το μέσο, προτείνεται η καθιέρωση θαλάσσιας συγκοινωνίας με καραβάκια κατά μήκος της Αθηναϊκής Ριβιέρας τη θερινή περίοδο.

Αυτό το μέτρο θα είχε πολλαπλά οφέλη (συγκοινωνιακά, οικονομικά κ.ά.) επιτρέποντας στους κατοίκους της πόλης και στους επισκέπτες της να βιώσουν μια διαφορετική οπτική της Αθηναϊκής Ριβιέρας και των αξιοθέατών της.

Το δρομολόγιο θα μπορούσε να ξεκινά από την Πύλη 8 στο λιμάνι του Πειραιά ή από τη Μαρίνα Ζέας και με στάσεις ενδεικτικά σε Μικρολίμανο, ΣΕΦ, Φλοίσβο, Άλιμο, Άγιο Κοσμά, Γλυφάδα και Βουλιαγμένη να καταλήγει στη Βάρκιζα, δίνοντας δυνατότητες στον κάθε ταξιδιώτη να επισκεφτεί ιστορικούς χώρους όπως ενδεικτικά το Θωρηκτό Αβέρωφ, να κολυμπήσει, να γευματίσει, να πραγματοποιήσει αγορές χρησιμοποιώντας έναν εναλλακτικό τρόπο περιήγησης.

Η διαμόρφωση αυτού του θαλάσσιου δρομολογίου πέρα από την εμπειρία ενός όμορφου ταξιδιού επιπλέον θα αποφόρτιζε συγκοινωνιακά τη Λεωφόρο Ποσειδώνος κατά τους θερινούς μήνες όπου η κίνηση προς τις παραλίες της περιοχής είναι αυξημένη, ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα.

Η καθιέρωση θαλάσσιου δρομολόγιου κατά μήκος της Αθηναϊκής Ριβιέρας θα συμβάλλει επίσης θετικά στη μείωση της ανεργίας στους Έλληνες ναυτικούς και σε εργαζόμενους σε αρκετές ειδικότητες τουριστικών επαγγελμάτων που κατά βάση είναι εποχικά εργαζόμενοι, ενώ θα έχει θετικό αντίκτυπο στα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων που αφορούν τους ναυτικούς μας λόγω της αύξησης των εσόδων από τις εισφορές των ελληνικών ναυτικών πληρωμάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόμοια θαλάσσια δρομολόγια υλοποιούνται με επιτυχία εδώ και χρόνια στον Θερμαϊκό Κόλπο, συνδέοντας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τον Λευκό Πύργο, την Περαία και τους Νέους Επιβάτες.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί:

Προτίθενται να λάβουν τις αποφάσεις εκείνες που θα επιτρέψουν την καθιέρωση θαλάσσιας συγκοινωνίας με καραβάκια τη θερινή περίοδο κατά μήκος της Αθηναϊκής Ριβιέρας;

Ο ερωτών Βουλευτής

Ιωάννης Καλλιάνος

 

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν κρύβεται συγκεκριμένο πρόσωπο απο πίσω, μοιάζει ενδιαφέρουσα πρόταση. Πιο πολύ όμως σαν μεταφορά, παρά επισκεψεις με συγκεκριμένο χρόνο για να συνεχίζεις στον επόμενο σταθμό.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...