Jump to content
Shipfriends

Προτάσεις για...νέες γραμμές


Recommended Posts

43 minutes ago, japetus said:

Είχε γραφεί κάποτε ότι λόγω έλλειψης τελωνειακού σταθμού τόσο σε Σαμοθράκη όσο και σε Ίμβρο, δεν ήταν εφικτή η απευθείας σύνδεση των δυο πολύ κοντινών νησιών...

Παλιά υπήρχε στην Σαμοθράκη τελωνειακός σταθμός με μόνιμο υπάλληλο, το οποίο καταργήθηκε. Προσπαθούν εδώ και χρόνια οι φορείς να επαναλειτουργήσει, αλλά δεν έχουν καταφέρει κάτι. Τότε δεν είχε αναπτυχθεί ακόμη ιδιαίτερα ο τουρισμός από την Τουρκία, αν είχε μπορεί και να μην είχε κλείσει. Σε εκείνον όμως τον τομέα που δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα, η έλλειψη τελωνείου είναι οι παράκτιοι αλιείς, οι οποίοι αναγκάζονται να πάνε στην Αλεξανδρούπολη για πετρέλαιο...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 458
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

15 hours ago, AQUA JEWEL said:

Η Saos Ferries προγραμμάτιζε για τον περασμένο Σεπτέμβριο ημερήσια εκδρομή στην Ίμβρο με το Σάος ΙΙ, όμως τα γεγονότα με τις βλάβες ανέτρεψαν τα σχέδια. Μέσω αυτής της εκδρομής εξέταζαν γενικότερα το σενάριο να υπάρξει στο άμεσο μέλλον τακτική σύνδεση με την Ίμβρο.

https://www.ert.gr/perifereiakoi-stathmoi/orestiada/alexandroypoli-diereynitiki-ekdromi-gia-syndesi-samothrakis-imvroy-epidiokei-i-saos/

 

12 hours ago, japetus said:

Γενικά κάτι θα έπρεπε να είχε γίνει με σύνδεση με Τουρκία στα βορειοανατολικά, έστω και αυδτηρά εποχιακή.. Είχε γραφεί κάποτε ότι λόγω έλλειψης τελωνειακού σταθμού τόσο σε Σαμοθράκη όσο και σε Ίμβρο, δεν ήταν εφικτή η απευθείας σύνδεση των δυο πολύ κοντινών νησιών (γίνεται μόνο μεταξύ Αλεξ/πολής-Τσανάκαλε που ανεβάζει το χρόνο ταξιδιού). Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τη σύνδεση με Τσανάκαλε επίσης από Λήμνο, από Αυστραλούς που επισκέπτονται 'προσκυνηματικά'  την Καλλίπολη και μετά ψάχνουν τρόπο να επισκεφτούν και τα συμμαχικά νεκροταφεία της Λήμνου. Επίσης Βούλγαροι-Ρουμάνοι ενδιαφέρονται για μικρή κυκλική διαδρομή στο βορειοανατολικό Αιγαίο μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας..

Δεν τα γνώριζα αυτά. Αλλά κατά πόσο είναι εφικτό να βγει επιδοτούμενη γραμμή για να λιμάνι του εξωτερικού; Δεν μου φαίνεται λογικό να επιδοτηθεί προσέγγιση οποιουδήποτε πλοίου σε λιμάνι της Τουρκίας. 

Link to comment
Share on other sites

Δεν μιλώ για επιδοτούμενη, ούτε για μεγάλο πλοίο.. Ένα τουριστικό θα μπορούσε να υπάρχει εποχιακά, που να εξυπηρετεί κάποια κίνηση μεταξύ των δυο νησιών, όπως συμβαίνει και αλλού στα δωδεκάνησα εκτός των μεγάλων γραμμών, όπως Μπόντρουμ -Λέρος/Κάλυμνος, Ντάτσα-Σύμη, Κας-Καστελλόριζο και αλλού.. Σε αυτές τις μικρές διασυνοριακές γραμμές πάντως, μόνο τούρκοι επιχειρηματίες έχουν προσπαθήσει μέχρι στιγμής. Αρκετοί ομογενείς από την Ίμβρο, πέρα από την καθιερωμένη προσκυνηματική επίσκεψη του 15αύγουστου στα χωριά τους, έχουν εγκατασταθεί πλέον μόνιμα πίσω και πολλοί περισσότεροι έχουν ξαναχτίσει τα σπίτια τους και τα χρησιμοποιούν για τις διακοπές τους. Η επίσκεψη στην Ίμβρο από την Αθήνα ήταν πάντα προβληματική, μια ανταπόκριση από Αλεξανδρούπολη μέσω Σαμοθράκης θα βοηθούσε πολύ. Στην Ίμβρο έχει εγκατασταθεί τελικά τελωνειακός σταθμός, θυμάμαι παλαιότερα υπήρχαν άνθρωποι με ιστιοπλοϊκά που ήθελαν να κάνουν το γύρο του Αιγαίου και, στη συγκεκριμένη περιοχή υπήρχαν εγγενείς δυσκολίες στη συνοριακή μετάβαση καθώς θα έπρεπε -για να είναι νόμιμοι- να καλύψουν σε μια μέρα το Αλεξ/πολη-Τσανάκκαλε... Γνωστός μου Βρετανός με την ευκαιρία μια που το έφερε η κουβέντα, διέσχισε πέρυσι τα σύνορα αποπλέοντας από Αλεξανδρούπολη και προσεγγίζοντας το λιμάνι της Αίνου στις εκβολές του Έβρου. Αφού τον κράτησαν δυο ημέρες οι αστυνομικές αρχές, τον άφησαν να συνεχίσει μέχρι το Τσανάκαλε όπου και νομιμοποίησε την είσοδό του...

Σχετικά με τους Ρουμανοβούλγαρους, γνωρίζω αρκετές περιπτώσεις που κάνουν οδικό ταξίδι, μπαίνοντας από Αδριανούπολη και οδηγώντας μέχρι Αϊβαλί για να περάσουν στη Λέσβο και να επιστρέψουν Καβάλα για την επιστροφή στις χώρες τους. Μακάρι να μπορούσε κάποια στιγμή να γίνει και από Λήμνο κάτι αντίστοιχο...

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Aν δηλαδή η επιδότηση του Κοραή αντί για Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη γινόταν Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Ιμβρο-Λήμνο-ΑϊΣτράτης (δλδ περίπου διπλασιαζόταν) πιστεύετε πως δεν θα προτιμούσαν οι Τούρκοι της Ιμβρου την επιλογή "Αλεξανδρούπολη-Εγνατία" για την μετάβασή τους στην Κωνσταντινούπολη (που την έχουν όπως εμείς την Αθήνα) και με πολύ καλύτερο πλοίο από τις παντόφλες των Δαρδανελίων? Δεν θα έβγαζε τους Ελληνες Ιμβριώτες από την απομονωση με την υπόλοιπη Ελλάδα και δεν θα την στήριζαν μαζικά? Δεν θα έδινε μεγαλύτερο τζίρο στην γραμμή και στο πλοίο με δυνατότητα ανάπτυξης του δρομολογίου? Δεν θα την επέλεγαν τόσοι και τόσοι Ελληνες μουσουλμάνοι της Θράκης για να πάνε καλοκαίρι σε ένα νησί με έντονο μουσουλμανικό στοιχείο? Χώρια τους λόγους που αναφέρουν οι προλαλλήσαντες περί Αυστραλών, Ρουμάνων, Βούλγαρων, κτλ.
Νομίζω πως μόνο θετικά έχει μια τέτοια κίνηση.
Από την άλλη, αν ένα πλοίο τύπου Αζόρες Εξπρές ξεκινούσε νωρίς το πρωί από τον Πειραιά για Μεστά-Ψαρά-Σιγρί-ΑϊΣτράτη-Λήμνο-Σαμοθράκη-Καβάλα δεν θα έδινε την δυνατότητα ημερίσιου ταξιδιού προς τα νησιά του Β.Αιγαίου? Δεν θα έβγαζε από την απομόνωση δυτική Χίο και Λέσβο? Δεν θα ανάσαιναν οι Σαμοθρακιώτες, οι Ψαριανοί και οι ΑϊΣτρατιώτες με την απευθείας μετάβασή τους στην Αθήνα? Δεν θα βοηθούσαν στη σύνδεση του Αϊ Στράτη με την πρωτεύουσα του νομού που για να πάνε τώρα πρέπει να πάνε "μέσω Τρικάλων"? Ασε δε που και μπορεί να είχε και αρκετή κίνηση (για το μέγεθος ενός τέτοιου πλοίου) που μπορεί μετά από χρόνια να έβγαινε η επιδότηση καθώς ΠΙΘΑΝΟΝ να ήταν βιώσιμο το δρομολόγιο από μόνο του (για πλοία τέτοιου μεγέθους).
Κι από εδώ μόνο θετικά βλέπω.
Κατά την γνώμη μου, τόλμη και όραμα θέλει και όχι πολλούς πολλούς χαρτογιακάδες των Υπουργείων.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
1 hour ago, Strofalos said:

Blue Star Chios: Μήλο- Ίο- Αμοργό- Αστυπάλαια- Νίσυρο- Τήλο- Χάλκη- Σύμη Ρόδο- Καστελόριζο

Πόσο όμορφη φαντάζει μια τέτοια γραμμή 🤩. Ωραία ιδέα @Strofalos .  GA  Ferries updated

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Θα μπορούσαν να δοκιμάσουν να προσεγγίζει την Κάρυστο το Εύβοια Σταρ και το Πανόραμα(λίγο δύσκολο το 2ο).Το καλοκαίρι ειδικά το τελευταίο δρομολόγιο,το βραδυνό,να πηγαίνει Κάρυστο και να διανυκτερεύει εκεί και από εκεί να κάνει το πρωινό,έτσι κι'αλλιώς το πρωινό δρομολόγιο άντε να έχει 5 αμάξια και ένα φορτηγό όλος ο κόσμος από το ΚΤΕΛ της Καρύστου έρχεται.

Link to comment
Share on other sites

Δρομολόγιο Κρήτη-Λιβύη θα σύμφερε; Πιστεύω πως εφόσον η απόσταση Κρήτη-Λιβύη είναι σχεδόν όσο είναι Κρήτη-Πειραιάς, ένα δρομολόγιο από ΝΔ Κρήτη ή Ιεράπετρα δεν θα ήταν και άσχημη ιδέα. 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, JTEDimandix said:

...Δρομολόγιο Κρήτη-Λιβύη θα σύμφερε;.... 

Και ποιό θα ήταν το εμπορικό ενδιαφέρον; Λίβυοι τουρίστες ή επιχειρηματίες πάντων δύσκολα θα προσελκυσθούν, υπάρχουν άλλου είδους προβλήματα εκεί, δυσεπίλυτα έως άλυτα.

Link to comment
Share on other sites

Η μόνη ρεαλιστική σύνδεση της Λιβύης θα ήταν το Πειραιάς-Βεγγάζη. 

Γενικά, θα έπρεπε να ήταν κόμβος της Μεσογείου ο Πειραιάς με γραμμές Πειραιάς-Βεγγάζη, Πειραιάς-Αλεξάνδρεια, Πειραιάς-Χάϊφα, Πειραιάς-Βηρυτός, Πειραιάς-Λαττάκια, Πειραιάς-Μερσίνα, Πειραιάς-Αττάλεια με δυνατότητα transit μετά για Πάτρα-Ιταλία ή όπου αλλού θέλουν. Το γιατί δεν έχει γίνει αυτό, ένας Θεός ξέρει... 

Link to comment
Share on other sites

Γιατί έχει ανακαλυφθεί ένας τύπος βαπόριου που λέγεται Container..😁 Ρε παιδιά τι περιμένετε όταν όλα πια μπαίνουν μέσα στο κουτί κ πάνε όπου θέλουν.. Ο Πειραιάς έχει connection με feeder στη Λιβύη, Αίγυπτο, Ισραήλ. Φυσικό είναι όλες οι εισαγωγές αυτών των χωρών να καλύπτονται από τα Container. Για πιο λόγο να βάλω νταλίκα μέσα? Η μήπως νομίζετε ότι όποιος θέλει να ταξιδέψει από αυτά τα μερη θα μπει σε ένα βαπόρι να κάνει 2 μέρες ταξίδι αντί να μπει σε αεροπλάνο. 

Link to comment
Share on other sites

Ο @Nereusμε πρόλαβε.

Τα πλοία μεταφοράς Ε/Κ, έχουν συγκριτικά πλεονεκτήματα.

Μεταφέρουν έναν τεράστιο όγκο αγαθών σε λιμάνια που διαθέτουν τις υποδομές για να εξυπηρετήσουν μία ασφαλή, ταχεία κι αξιόπιστη φορτοεκφόρτωση τεράστιων ποσοτήτων.

Το πρόβλημα εκεί δεν είναι 'έχει γραίγο ή σορόκο, να δούμε αν θα μπούμε'.

Το θέμα είναι να είμαστε στην ώρα μας, οι γερανογέφυρες να συγχρονιστουν βάσει πλάνου, να υπάρχει επαρκής χώρος αποθήκευσης, συνεχής ροή των φορτηγών οχημάτων κι άλλα.

Είναι οι επονομαζόμενες συνδυασμένες μεταφορές.

Ας μη γελιόμαστε, ποιός θα πάει Αλεξάνδρεια ή Χαιφα στις 20 ώρες κι αν, όταν το αεροπλάνο με ένα ελάχιστα μεγαλύτερο εισητήριο θα σε πάει σε δύο ώρες.

Ή αλλιώς ποιό ROPAX έχει τη δυνατότητα να κοντράρει σε χωρητικότητα και συνεπώς στα τιμολόγια ένα πλοίο μεταφοράς Ε/Κ;

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν μια επισήμανση σχετικά με την ορολογία. Αυτό το οποίο περιγράφεις για γερανογέφυρες, χώρο αποθήκευσης, ροή φορτηγών κλπ. -δεν το χαρακτηρίζουμε σαν "συνδιασμένη μεταφορά¨ αλλά σαν cargo operation. Εχω αναφερθεί κατά καιρούς στην σημασία των operations και έχω εκφράσει την άποψη ότι οι Έλληνες ήμασταν πάντα εξαιρετικοί πλοιοκτήτες αλλά μέτριοι "εφοπλιστές"(operators).  "Combined transport" είναι ο όρος που περιγράφει την μεταφορά με περισσότερα του ενός μεταφορικά μέσα (ομοειδή π.χ.2 ή παραπάνω πλοία ή και διαφορετικά μέσα π.χ. πλοίο και φορτηγό). Η παραδοσιακή φορτωτική κάλυπτε την μεταφορά port to port με συγκεκριμένο, κατονομαζόμενο πλοίο οπότε λόγω μεταφορτώσεων και παραλαβών ή παραδόσεων στις εγκαταστάσεις αποστολέων/παραληπτών ήταν αναγκαία η προσαρμογή. Σήμερα ο όρος ο οποίος χρησιμοποιείται περισσότερο για να περιγράψει την μεταφορά με διαφορετικά μεταφορικά μέσα είναι κυρίως "intermodal" ή "multimodal" transport.

Επί της ουσίας θα συμφωνήσω πλήρως με τα γραφόμενά σου. Τα RORO δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα Containerships σε κόστος (σε συνδέσεις με dense traffic). Υπάρχουν όμως ιδιαίτερες ανάγκες που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν ένα RORO διότι έχει με το μέρος του την ταχύτητα (δεν αναφέρομαι μόνο στον "δρόμο" των πλοίων), την ευελιξία σε φορτία, και τις ελάχιστες απαιτήσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Πιθανόν οι γραμμές που αναφέρεις (Αλεξάνδρεια, Χάιφα) να μπορούσαν να υπάρχουν (με "αιχμή" τα πρώιμα κηπευτικά βεβαίως) αν η λογική των ψυγειάδων και των ΑΝΕΚ/Αγαπητού ήταν άλλη. Η Σαλαμίς πιστεύω ότι απλά δεν ήταν έτοιμη τότε (διότι απ' όσο βλέπω μακρόθεν έχει κάνει πλέον πολλά κ σοβαρά βήματα στην λογική του "operator"). Επίσης η κατάσταση στην Αδριατική θα μπορούσε να είναι διαφορετική αν οι Ελληνικές εταιρείες είχαν την λογική να παρακολουθήσουν έγκαιρα τις εξελίξεις.

Ας δούμε όμως λίγο πιό αναλυτικά τα πράγματα και τις σχέσεις Container/RoRo στο κάπως απώτερο παρελθόν. (Θα με συγχωρήσετε και για την πολυλογία και για τις πιθανές μικροανακρίβειες δεδομένου ότι κάποιο μέρος των γραφομένων περιλαμβάνει παιδικές μου εικόνες και ακούσματα και όχι βιώματα).

Το Container όλοι -σήμερα- το συνδέουμε άρρηκτα με τα Containerships. Όμως η ανάγκη του Container ήταν πολύ παλαιότερη και κυρίως απασχολούσε τους σιδηροδρόμους που ήταν και το βασικό μέσο χερσαίων μεταφορών. Υπήρχαν μορφές "κονταίηνερ" (lift vans) από ξύλο ή μέταλλο πολλά χρόνια πριν εμφανιστούν τα σημερινά ISO Containers. O Αμερικανικός Στρατός έχει "λανσάρει" τα Conex του από την δεκαετία του 50. Η Ευρώπη αρχικά προσανατολίζεται προς τα (Ολλανδικα) containers με μεταλλικά ροδάκια (σίγουρα έχετε δεί κάποιες μεγάλες "σκουπιδιάρες" με ροδάκια). Στο μεταξύ τα φορτηγά αυτοκίνητα έχουν αποκτήσει ρυμούλκες, κυκλοφορούν semi-trailers (νταλίκες). Οι επενδύσεις σε υποδομές (δρόμους-γέφυρες κλπ)  είναι συνεχείς. Αν δεν κάνω λάθος ανάμεσα στις πρώτες ναυτιλιακές που χρησιμοποιούν containers (σε τοπική μάλλον κλίμακα) η NYK. Η μεγάλης έκτασης χρήση γίνεται από τις Αμερικανικές Μάτσον (τα 24΄) και κυρίως Sealand (τα περίφημα 35΄). Λόγω ελλείψεως υποδομών η SeaLand κατασκευάζει πλοία με gantry cranes και διαθέτει δικά της σασί (semitrailers) για τις ανάγκες της. Το 1970 υιοθετούνται διεθνή στάνταρντ από τον ISO και πλέον ξεκινάει η εποχή του Containerization. Τα (υπάρχοντα) RoRo αποκτούν έναν ακόμη ρόλο. Να διανέμουν τα Containers σε περιοχές με μικρή κίνηση και χωρίς υποδομές. Τα "πετροδόλαρα" αρχίζουν να ξοδεύονται το Διεθνές εμπόριο απογειώνεται και για λιμάνια όπως π.χ. η Jeddah με μεγάλο congestion τα 20 μ. dock μόνο και το γρήγορο turnround είναι "χρυσάφι". Τα γιαπωνέζικα αυτοκίνητα μπαίνουν στην Ευρωπαική Αγορά, τα Ευρωπαικά στην Αμερικανική, τα μεταχειρισμένα στην Αφρική. 'Ετσι κάπως εμφανίζεται το "deep-sea RoRo" το οποίο μεταφέρει από containers σε mafi trailers και στο upper deck μέχρι μεγάλα γεωργικά μηχανήματα, ελικόπτερα και σκάφη αλλά και χαρτί, ξυλεία κλπ.

Ξέφυγα πολύ -αν και ελπίζω τα παραπάνω να είναι χρήσιμα- εν μέρει σκοπίμως, διότι εδώ και μέρες έχω σκοπό να γράψω λίγα (ψέματα😛 , λίγο παραπάνω από λίγα) για τα ελληνικών συμφερόντων RoRo των 70's και 80's και φυσικά μια γενική εικόνα των αναγκών της εποχής εκείνης είναι ίσως για κάποιους ενδιαφέρουσα.

Link to comment
Share on other sites

Έχετε δίκιο στην επισήμανση σας, δεν το έθεσα εγώ σωστά.

Προσπαθώντας να δώσω έμφαση στο τμήμα του συστήματος συνδυασμένων μεταφορών που αφορά τα πλοία και τις λιμενικές εγκαταστάσεις, καταλαβαίνει κανείς διαβάζοντας τα γραφόμενά μου ότι αυτό είναι η συνδυασμένη μεταφορά.

Ευχαριστώ που το διασαφηνίσατε κι ευχαριστούμε για όλα τα υπόλοιπα ενδιαφέροντα.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Με αφορμή την είδηση πως η Άττικα ψάχνει για μικρά καταμαράν για Αργοσαρωνικό σκέφτηκα πως η πώληση του FC 2 ίσως ήταν λανθασμένη.Όμως το συγκεκριμένο ταχύπλοο όπως έχουμε αναφέρει ήταν μεγάλο για τη γραμμή με μεγάλες καταναλώσεις και μεγάλο πρωτόκολλο.Και η απορία μου είναι η εξής.Θα μπορούσε να ήταν βιώσιμη μία προέκταση του δρομολογίου του Αργοσαρωνικού από Σπέτσες προς Ναύπλιο;Γνωρίζω πως υπάρχει η σύνδεση με Πόρτο Χέλι,αλλά το Ναύπλιο όπως και να το κάνουμε είναι από τους κορυφαίους προορισμούς.Με διανυκτέρευση στο Ναύπλιο το όποιο ταχύπλοο θα μπορούσε να κάνει μονοήμερες εκδρομές από Ναύπλιο προς όλα τα νησιά του Αργοσαρωνικού με επιστροφή το βράδυ.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Η Hellenic δυστυχώς πούλησε στο εξωτερικό τρομερά πλοία  όπως το flyingcat 2 και τα Highspeed 2,3.Οι καταναλώσεις του FC2 δεν νομίζω πως ξεπερνούσαν αυτές του FC4.Ισως να ήταν και πιο οικονομικό και με μεγαλύτερο πρωτόκολλο.Τωρα όσο αφορά το Ναύπλιο τα δελφίνια και τα γατιά πάνε όντως πόρτο Χέλι αλλά κι Ερμιονη.Το πορτο Χέλι βολεύει για σπετσες και η ερμιονη για ύδρα.Ισως να ήταν υπερβολική και η προσθήκη του Ναυπλίου,σαν τρίτη επιλογή.Εξαλλου πολλοί που επισκέπτονται τα νησιά πάνε ούτως η άλλος στο πόρτο Χέλι,όπου η απόσταση με το πλοίο από τα νησιά είναι πολυ μικρότερη.Εγώ πιστεύω ότι από το να ψάχνει για νέα πλοία καταμαράν ίσως να ήταν προτιμότερο να ενσωματώσει την Αίγινα και το αγκίστρι στα δρομολόγια που κάνει ήδη στο σαρωνικο προς πόρο υδρα κλπ.Ας μην ξεχνάμε είναι και το FC3 που κάθεται και θα μπορούσε να απαλλάξει ένα flying cat να κάνει μόνο Πειραιάς Αίγινα αγκίστρι

Edited by Champion Jet_2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
Quote

 

(Για την ιστορία και το Superfast XII πριν μερικά χρόνια είχε δεσει στην Σαντορίνη.Αν Θυμαμαι καλα πρέπει να ήταν το 2015 που έκανε Δωδεκάνησα και είχαν πλανο να το δρομολογησουν απευθείας από τον Πειραιά Θηρα-Κω-Ροδο (όπως το Blue Star 1-2).Το πρόβλημα ήταν με τους καταπέλτες και έτσι έκανε μόνο 1 δρομολογιο αν δεν κάνω λάθος.Παντως λέγανε ότι θα έκανε 4 ώρες 45 λεπτά.)

 

Με αφορμή αυτό το post αναρωτιόμουν κατά πόσον ένα δρομολόγιο Πειραιάς- Σαντορίνη- Ρόδος (απευθείας χωρίς την Κω) έστω 1-2 φορές την εβδομάδα θα ήταν βιώσιμο. Προσωπικά θεωρω πως και η Σαντορίνη θα εξυπηρετουνταν καλά, αλλά και η Ρόδος θα ερχόταν λίγο πιο κοντά στον Πειραιά (σε περίπου 10 πλευσιμες ώρες υπολογίζω χονδρικά αν δεν κάνω λάθος).  Ενδεχομένως το δρομολόγιο νά μπορούσε να σταθεί κ ως ημερήσιο (έστω είτε στην αναχώρηση, είτε στην επιστροφή).  Επιπλέον και το island hopping στα δύο τόσο πολυσύχναστα νησια θα ήταν ευκολότερο

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Εγώ πάντως πιστεύω ότι το καλοκαίρι με ημερήσια δρομολόγια θα τα πήγανε πολύ καλά αν σκεφτεί κάποιος ότι φέτος τα παλάτια είχαν 1000+ επιβάτες στα δρομολόγια μόνο για μήλο (των αυγουστο). Ο χειμώνας πιστεύω πως θα ήταν μια χαρά με δρομολόγια τύπου Μύκονος παλας 4 το απόγευμα κάθε Δευτέρα Τετάρτη Παρασκευή και Κυριακή απο Πειραιά και Τρίτη Πέμπτη Παρασκευή και Κυριακή απο Ρέθυμνο στης 23:55

Link to comment
Share on other sites

Μάλλον θα χαραμίζεται γιατί είναι ένα από τα πιο ευέλικτα πλοια στην Ελλάδα και η γραμμή που είναι του ταιριάζει πολυ όπως σωστά είπε ο @pilot. Αλλά σαν σκέψη δεν θα ήταν καθόλου άσχημη. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 Απ' όταν μετακόμισα στην Μάλτα πάντα έλεγα πόσο θα βόλευε μια γραμμή μεταξύ Πατρίδας και της Νήσου Μάλτας. Σκέψεις πολλές και διάφορες αλλά όλα του ποδαριού μέχρι πρόσφατα που κατσα και το ανέλυσα λίγο.

 Στο νησί υπάρχει ένας τίμιος αριθμός ομογενών,ο οποίος υπολογίζεται κάπου στους 5 χιλιάδες Έλληνες. Θα μου πείτε,ποιος τρελός θα ανοίξει μια τέτοια γραμμή για τόσους λίγους επιβάτες? Πέρα από μας λοιπόν,στο νησί ζουν πολλοί βαλκάνιοι από γειτονικές και μη χωρες της χερσονήσου,οι οποίοι υπολογίζονται στους 30-35 χιλιάδες κατοίκους. 

 Έχοντας έναν μεγάλο αριθμό πιθανών επιβατών για τις χωρες των Βαλκανίων  νομίζω έχουμε ένα "solid number" κίνησης.

 Το βολικοτερο λιμάνι για μια τέτοια σύνδεση πιστεύω θα ήταν η Ηγουμενίτσα κι από θέμα προσβασιμότητας αλλά κυρίως από θέμα ασφάλειας προς τους επιβάτες,σε αντίθεση με ένα Αλβανικό λιμάνι πχ.

Σε περίπτωση που τα νούμερα της πιθανής επιβατικής κίνησης δεν είναι αρκετά,η γραμμή θα μπορούσε επίσης να στηριχθεί στην κίνηση φορτηγών,σε συνδυασμό με προσεγγίσεις στην Κατάνια.

Αν το καλοσκεφτούμε,μια τέτοια γραμμή Ηγουμενίτσα-Κατάνια-Μάλτα,πέρα από την σύνδεση μεταξύ της Μάλτας,της Σικελίας και των Βαλκανίων,θα μπορούσε να συμβάλλει στην δημιουργία εμπορικής κίνησης από την Αφρική προς τις προαναφερόμενες περιοχές,μέσω της ακτοπλοϊκής σύνδεσης μεταξύ Τυνησίας και Παλέρμο.

Με παρόμοιο τρόπο θα μπορούσε επίσης να φέρει ένα βήμα πιο κοντά τα Βαλκάνια με την Σαρδηνία,μέσω άλλων γραμμών που εκτελούνται από τα σικελιανικα λιμάνια.

Οπότε έχουμε και λέμε, χρειαζόμαστε ένα πλοίο με έναν γενναίο αριθμό κρεβατιών,και με μεγαλουτσικο γκαράζ,και με σχετικά καλή ταχύτητα,ώστε η διάρκεια του ταξιδιού να είναι σε σχετικά λογικά πλαίσια και προσιτή προς τους επιβάτες.

Ένας πιθανός υποψήφιος σε αυτή την περίπτωση, θα μπορούσε να ταν κάποιο Visentini σαν το Venezia. Αξιοπρεπής ταχύτητα, αρκετά Lane meters και ξενοδοχειακό τόσο όσο για τα πιθανά standards μιας τέτοιας γραμμής.

 Σε περίπτωση που το option των προσεγγίσεων με την Σικελία δεν έχει κάποιο ενδιαφέρο κι από την στιγμή που το γκαράζ και η ταχύτητα δεν παίζουν ιδιαίτερο ρόλο,ένας υποψήφιος θα ήταν το Galaxy του Αρκουμανη. Μικρό καράβι με ιδανικό ξενοδοχειακό για τις απαιτήσεις της γραμμής.

Δύο κυκλικά δρομολόγια  την εβδομάδα  κατά την θερινή σεζόν και ενα κατά την χειμερινή περίοδο την εβδομάδα πιστεύω θα ήταν υπεραρκετά.

Όλα αυτά πέρα από την διευκόλυνση(είτε οικονομική, είτε χρονική) που θα προσέφερε στους βαλκανιους ταξιδιώτες που ταξιδεύουν αναγκαστικά μέσω Ιταλίας,θα έκανε εφικτές,αλλά και πιο προσιτές τις ήδη υπάρχουσες εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των χωρών .

 Εννοείται,ότι έγραψα παραπάνω ενδιαφέρει μόνο όσους πηγαινοέρχονται στα Βαλκάνια τακτικά οδικώς,σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να κλέψει αεροπορική κίνηση.

 Από το στόμα μου, στον ακτοπλοϊκών τ' αυτί :P

Link to comment
Share on other sites

Αχ βαχ...το καλοκαίρι του 2019 επισκέφθηκα για πρώτη φορά τη Μάλτα (μου άρεσε πολυ πραγματικά🙂) με τη 'λαοφιλητη' Ryanair. Και σκεφτόμουν τι ωραία που θα ήταν μια τέτοια ακτοπλοϊκή σύνδεση που θα κροσαρε όλο το ανοιχτό Ιόνιο (Και με στάση στην Κατάνια). Είχα μάλιστα ορκιστεί πως θα ήθελα πολύ να ξαναεπισκεφθω τη Βαλεττα στο πλαίσιο μια κρουαζιέρας και να μπω στο grand harbour με πλοίο (Πόσο μεγαλειώδης πρέπει να είναι η αίσθηση του να μπαίνεις σε αυτό το λιμάνι με το πλοίο!). Αλλά και με visentini ακόμα θα το έκανα 😉

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...