Jump to content
Shipfriends

Προτάσεις για...νέες γραμμές


Recommended Posts

Φίλτατε Γιώργο,

Τα πράγματα πλέον είναι πολύ απλά. «Ρωτάς» την Google και κάνεις με 99,9 % ακρίβεια τον επιχειρηματικό σχεδιασμό σου. 

Η μοναδική μεταβλητή που μπορεί να αλλάξει το αποτέλεσμα   είναι ο Κομήτης με κωδικό όνομα πολλά εκατομμύρια που απειλεί με σύγκρουση τη Γη.

***Στο θέμα μου τώρα. 

Δυστυχώς, όταν ένας τουριστικός προορισμός είναι στη 10άδα των αναζητήσεων στον παγκόσμιο ιστό ( σε αναζητήσεις που γίνονται για ελληνικές πόλεις/ νησιά ), και αυτός ο προορισμός δεν έχει επαρκή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία ποσό μάλλον ούτε αεροδρόμιο, κάτι δεν πάει καλά με την «στρατηγική» των εμπλεκομένων.

 

Edited by Patmios
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 458
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

21 hours ago, giorgos_249 said:

Δυστυχώς η ακτοπλοϊα (που ποτέ δεν έχει γίνει τέτοια μελέτη) λειτουργεί τυχοδιωκτικά. Δηλαδή επειδή δεν έχει γίνει καμία τέτοια μελέτη ποτέ (σε αντίθεση με τις αεροπορικές μεταφορές) όλες οι επενδύσεις στα λιμάνια (πχ νεο λιμανι σύμης, νεο λιμανι μυκονου κλπ) γινονται με τη λογική << ε χμμ μαλλον τοσο χωρο πρεπει να εχει και τοσα πλοια να εξυπηρετει, τι στο καλο λες να μη φτασει η να περισσευει, ε δε νομίζω ρε φιλε....>> . Το ίδιο γίνεται και για τα δρομολόγια των πλοίων.

Οπότε για παράδειγμα όταν γίνει (σιγα να μη γίνει, ειναι ανέκδοτο) αυτή η διαδικασία για την ακτοπλοϊα, απαντώντας στο ερώτημα που τέθηκε πριν, θα μαθουμε (στο 2ο βημα) πόσοι επιβάτες και πόσο cargo ζητούν να μετακινηθούν από Βόλο στη Μυτιλήνη και άρα αν θα έπιανε η γραμμή.....

 

Νομίζω εδώ κάνεις μια πολύ ωραία σύνοψη του τι συμβαίνει όχι μόνο στην ακτοπλοία, αλλά και σε πολλούς τομείς στην Ελλάδα. Ας σκεφτούμε πως ακόμα και σε αυστηρά μετρήσιμα και προβλέψιμα μεγέθη όπως η ετήσια κατανάλωση των πλοίων και οι ανάγκες μιας εταιρείας σε καύσιμα - εξ' όσων γνωρίζω- δεν εφαρμόζονται τεχνικές και πρακτικές που θα μπορούσαν να μειώσουν το exposure μιας εταιρείας στις κυμαινόμενες τιμές των καυσίμων.

 

Πολύ διδακτικό το κομμάτι σου, ευχαριστούμε πολύ.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Απίθανη η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Καβάλα

Quote

Στις 27 Σεπτεμβρίου 2018 το δημοτικό συμβούλιο Σαμοθράκης συζήτησε όλα τα επίκαιρα θέματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού. Ο δήμαρχος του νησιού έλαβε την πρωτοβουλία να προτείνει την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης και με τις γραμμές, που εξυπηρετούνται από το λιμάνι της Καβάλας.

Τα προηγούμενα χρόνια, η Σαμοθράκη και ο δήμος Αλεξανδρούπολης επιδίωξαν με πενιχρά όμως αποτελέσματα την αύξηση δρομολογίων μεταξύ του χερσαίου και νησιωτικού τμήματος, ή την επέκταση των δρομολογίων προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Ήταν φανερό πως ο στόχος ήταν η Σαμοθράκη και η Αλεξανδρούπολη να αντικαταστήσουν, όσο αυτό γίνεται, τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που παραδοσιακά εξυπηρετούνται από το λιμάνι της Καβάλας.

Η επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου απέτυχε, παρά τη βοήθεια που είχε από τους τοπικούς βουλευτές της αντιπολίτευσης, με πρώτο τον κ. Δημοσχάκη, καθώς και προηγούμενους υπουργούς εμπορικής ναυτιλίας. Οι ακτοπλοϊκές γραμμές έμειναν στην Καβάλα, ουδέποτε μειώθηκαν τα δρομολόγια καθ’ όλο το έτος.

Ο λόγος είναι συγκεκριμένος. Είναι εκείνος που ευνοεί την Καβάλα ώστε να κυριαρχεί στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της Βόρειας Ελλάδας. Υπενθυμίζεται ότι το 2014 σταμάτησε η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Λήμνο κι έτσι το νησί της Λήμνου εξυπηρετείται αποκλειστικά από το λιμάνι της Καβάλας. Η επιτυχία του καβαλιώτικου λιμανιού αναφέρεται σε δύο παράγοντες, αφενός στη γεωγραφική θέση της Καβάλας κι αφετέρου στην επιθυμία των πλοιοκτητών ώστε να συνδέσουν τα νησιά με το κοντινότερο λιμάνι της ηπειρωτικής περιοχής. Και το συγκεκριμένο λιμάνι ήταν και παραμένει η Καβάλα.

Μπορεί η Σαμοθράκη να εισέλθει στα δρομολόγια τα οποία εξυπηρετούνται από το λιμάνι της Καβάλας; Μπορεί το πλοίο που αποπλέει από την Καβάλα και καταλήγει στο Λαύριο να συμπεριλάβει στους σταθμούς του και το νησί της Σαμοθράκης; Αυτό φαίνεται αδύνατο να συμβεί παρά το γεγονός ότι το δημοτικό συμβούλιο του νησιού έλαβε κατά πλειοψηφία σχετική απόφαση.

Η απόφαση ελήφθη στη συνεδρίαση της 27ης Σεπτεμβρίου. Το σώμα αποφάσισε να αιτηθεί προς το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως για Καβάλα και δύο δρομολόγια για Λήμνο με τετράμηνη επιδότηση κι ένα δρομολόγιο εβδομαδιαίως για Λαύριο επίσης με τετράμηνη επιδότηση. Το σχέδιο παραείναι φιλόδοξο. Ανάλογο προηγούμενο δεν υπάρχει. Τα δεδομένα της εποχής ευνοούν το καβαλιώτικο λιμάνι. Το μόνο που μπορεί να συνεχίσει να κάνει η Σαμοθράκη είναι να διεκδικεί συχνότερη συγκοινωνία με την Αλεξανδρούπολη, αν και ανταγωνισμός δεν υπάρχει, αλλά ούτε και πολλά διαθέσιμα πλοία.

Η σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη ομοιάζει με τη σύνδεση της Καβάλας με τον Πρίνο Θάσου. Είναι κάτι διαφορετικό σε σχέση με τα δρομολόγια που ξεκινούν από την Καβάλα κι έχουν ως προορισμό τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Γενικά, είναι θέμα κόστους σε μια περίοδο που τα καύσιμα σημειώνουν τιμές ρεκόρ.

Ενώ η Σαμοθράκη ψάχνει το μέλλον της ακτοπλοϊκής της σύνδεσης και προς την Καβάλα, το καβαλιώτικο λιμάνι πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο. Δύο είναι τα δεδομένα που πρέπει να υπολογιστούν. Πρώτο, η άριστη επίδοση της Καβάλας στη διάρκεια του προηγούμενο καλοκαιριού, ειδικά αναφορικά με τους επιβάτες και τα αυτοκίνητα από το λιμάνι μας προς το νησί της Λήμνου. Δεύτερο, η διατήρηση και κατά τη διάρκεια του χειμώνα των δρομολογίων των χειμερινών περιόδων του 2017 και 2016.

Χαρακτηριστική ήταν η εισήγηση του δημάρχου Σαμοθράκης στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της 27ης Σεπτεμβρίου. Τότε αναμένονταν η επίσκεψη στη Σαμοθράκη δύο κυβερνητικών εκπροσώπων. Έτσι ο δήμαρχος επιδίωκε να εξασφαλίσει νέα απόφαση του δημοτικού συμβουλίου προκειμένου να θέσει υπόψη των δύο υπουργών το αίτημα του δήμου Σαμοθράκης. Μεταξύ των άλλων, στη συγκεκριμένη συνεδρίαση ο δήμαρχος του νησιού είχε τονίσει:

Η σύνδεση της Σαμοθράκης με Λαύριο και Καβάλα είναι κάτι που θα τονώσει την τουριστική κίνηση του νησιού περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη κατά την γνώμη μου αφού έχουν δοκιμαστεί και στο παρελθόν με αξιοσημείωτη επιτυχία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και η άλλες προτεινόμενες γραμμές δεν είναι σημαντικές. Στο σημείο αυτό όμως θέλω να σημειώσω ότι η γραμμή που πρωτίστως πρέπει να διατηρηθεί, να διασφαλισθεί και να ενισχυθεί είναι η βασική ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με την Αλεξανδρούπολη και ότι επιτευχθεί από άλλες γραμμές να μην είναι εις βάρος αυτής της γραμμής.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

"Περπατάει" & έρχεται το Σαμοθράκη-Λήμνος-Καβάλα

Quote

Στον Έβρο και συγκεκριμένα στο νησί του, αναφέρθηκε από το βήμα της Βουλής ο αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο συζήτησης και ψήφισης του προϋπολογισμού, και συγκεκριμένα του Υπουργείου του.

Ο Νεκτάριος Σαντορινιός αναφέρθηκε για ακόμη μια φορά στη Σαμοθράκη και την ακτοπλοϊκή της σύνδεση, επισημαίνοντας πως το Υπουργείο επιδοτεί νέες συνδέσεις.

«Αυξάνουμε τον προϋπολογισμό για την συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών, τουριστικού ρεύματος αλλά κυρίως των μονίμων κατοίκων. Προστίθενται νέες γραμμές, όπως η αύξηση της συχνότητας εξυπηρέτησης μεγίστης το καλοκαίρι. Η γραμμή Σαμοθράκη – Λήμνος – Καβάλα», ανέφερε μεταξύ άλλων.

Η υλοποίηση της συγκεκριμένης γραμμής αποτελεί δέσμευση του Ν.Σαντορινιού προς τους Σαμοθράκιτες αλλά και επιθυμία της Δημοτικής Αρχής του νησιού.

Μια δέσμευση την οποία είχε επαναλάβει κατά τη διάρκεια της τελευταίας του επίσκεψης στη Σαμοθράκη από κοινού με το Σωκράτη Φάμελλο, και στην οποία έδωσε επίσης προτεραιότητα και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Δ.Τεμπονέρας από το νησί του Έβρου.

Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, η γραμμή θα ξεκινήσει να επιδοτείται από τον Απρίλιο του 2019, με διάρκεια έως και τον Οκτώβριο.

Να σημειωθεί πως ο Νεκτάριος Σαντορινιός είχε συνάντηση με τον πλοιοκτήτη της SAOS Ferries Φώτη Μανούση, αναφορικά με το μέλλον των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στο νησί.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

«Άκαρπος» αποδείχθηκε ο διαγωνισμός για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκη με την Καβάλα και τη Λήμνο. Η διαδικασία αποσφράγισης των ηλεκτρονικών προσφορών έλαβε χώρα στις 06/02 το πρωί, για τα εξής δρομολόγια:

α)ΛΗΜΝΟΣ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ και επιστροφή Ένα (01) δρομολόγιο την εβδομάδα για το χρονικό διάστημα από 10/06/2019 έως 01/09/2019 [σύνολο δώδεκα (12) εβδομάδες]

β)ΚΑΒΑΛΑ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ και επιστροφή Δύο (02) δρομολόγια την εβδομάδα για το χρονικό διάστημα από 10/06/2019 έως 01/09/2019 [σύνολο δώδεκα (12) εβδομάδες]

Για την πραγματοποίηση των παραπάνω δρομολογίων δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία.

Η διαγωνιστική διαδικασία ενδεχομένως να επαναληφθεί, πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Link to comment
Share on other sites

Αναρωτιόμουν ,αν μια εταιρεία με συμβατικό έμπαινε σε μια γραμμή Πειραιά- Κέα-Άνδρο,  θα έπιανε άραγε ? Πολύς κόσμος που θέλει να επισκεφθεί αυτά τα νησιά μένει αρκετά πιο κοντά στον Πειραιά παρά στα λιμάνια της ανατολικής Αττικής.

Edited by svo
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eστάλη επιστολή στον Αναπληρωτή Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Σαντορινιό, με την οποία ο Σύλλογος Επαγγελματιών Σαμοθράκης αφ’ενός τον ενημερώνει για τις προτάσεις του για σημαντικά ζητήματα που αφορούν το νησί και αφ’ετέρου θέτει υπ’όψιν του την ανάγκη για άμεση συνάντησή μαζί του, προκειμένου να διευθετηθεί το θέμα της επιδότησης των ακτοπλοϊκών γραμμών που συνδέουν τη Σαμοθράκη με Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Λήμνο.

Quote

Από: Σύλλογο Επαγγελματιών Σαμοθράκης

Προς: Αναπληρωτή Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Σαντορινιό

Κοινοποίηση: Έλενα Κουντουρά -Υπουργός Τουρισμού, Γιάννης Πλακιώτης – Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής NΔ, Εμμανουήλ Κόνσολας -Τομεάρχης Τουρισμού NΔ, Χαράλαμπος Καρίμαλης – Πρόεδρος ΕΟΤ, Χρήστος Μέτιος – Περιφερειάρχης Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης, Δημήτριος Πέτροβιτς – Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Έβρου, Νατάσα Γκαρά – Βουλευτής Έβρου ΣΥΡΙΖΑ, Γεώργιος Καΐσας – Βουλευτής Έβρου ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτριος Ρίζος – Βουλευτής Έβρου ΣΥΡΙΖΑ, Αναστάσιος Δημοσχάκης – Βουλευτής Έβρου ΝΔ, Ευάγγελος Λαμπάκης – Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Αθανάσιος Βίτσας – Δήμαρχος Σαμοθράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης – Πρόεδρος Επιμελητηρίου Έβρου, Φώτιος Μανούσης- Εκπρόσωπος της Ναυτιλιακής Εταιρίας ΣΑΟΣ.

Θέμα: Συνάντηση με τον Αναπληρωτή Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Σαντορινιό για την επίλυση του θέματος της επιδότησης των ακτοπλοϊκών γραμμών Καβάλας – Σαμοθράκης, Λήμνου – Σαμοθράκης και Αλεξανδρούπολης – Σαμοθράκης

Αγαπητέ κ. Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή σας γνωστοποιούμε ότι μετά τη συνάντηση του Δ.Σ του Συλλόγου Επαγγελματιών Σαμοθράκης με τους δύο υποψηφίους δημάρχους του νησιού, κ.κ. Χανό και Γαλατούμο, τον Δν/νων Σύμβουλο της εταιρείας SAOS Ferries, κ. Μανούση, εκπροσώπους θεσμικών φορέων και συλλόγων, επαγγελματίες και εκπροσώπους των media, αποκρυσταλλώθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις, η υλοποίηση των οποίων εκτιμούμε ότι θα «σπάσει» την απομόνωση του ακριτικού νησιού μας και για τις οποίες ζητούμε τη πολύτιμη βοήθειά σας.

Το βασικότερο θέμα, το οποίο θέλουμε να θέσουμε υπ ́όψιν σας, είναι η ενίσχυση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων και η σχετική επιδότησή τους, προκειμένου η Σαμοθράκη να παραμείνει όλο το χρόνο συνδεδεμένη με την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά και να συνδεθεί περαιτέρω με νέους προορισμούς, οι οποίοι θα αυξήσουν τον τουρισμό αλλά και εν γένει την τοπική οικονομία της.

Πρόθεσή μας είναι να αξιοποιηθούν και τα τρία πλοία της SAOS Ferries, ώστε να υπάρχει πάντα διαθεσιμότητα για τη διενέργεια δρομολογίου ενώ απαραίτητη κρίνεται και η περαιτέρω ενίσχυση της επάνδρωσης των πληρωμάτων της εν λόγω ακτοπλοϊκής εταιρείας, προκειμένου να ανταποκριθεί στην κοστολόγηση των επιπλέον δρομολογίων.

Κ. Υπουργέ, πρόθεσή μας είναι να καταστήσουμε σαφές και σε εσάς, ότι ενωμένοι όλοι οι φορείς, οι σύλλογοι αλλά και οι υποψήφιοι δήμαρχοι της Σαμοθράκης, προτείνουμε συγκεκριμένες προτάσεις για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του νησιού μας. Κυρίως και πάνω απ’όλα όμως σας ζητούμε να μας παρέχετε βοήθεια στη λύση ιδιαίτερα κρίσιμων προβλημάτων, προκειμένου να μην «χαθεί» η προσεχής τουριστική σεζόν, εξαιτίας ζητημάτων που αφορούν την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού μας με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι μετά και την πρόσφατη ακύρωση του Δημοτικού Συμβουλίου λόγω έλλειψης απαρτίας, κατά το οποίο θα συζητούνταν τα παραπάνω ζητήματα, πραγματοποιήθηκε συζήτηση με πάνω από 100 δημότες του νησιού μας, κατά την οποία επιβεβαιώθηκε η ορθότητα των προτάσεων του Συλλόγου μας, με πολύ λίγες διαφοροποιήσεις.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, ζητούμε επείγουσα συνάντηση μαζί σας με επιτροπή που θα απαρτίζεται από Μέλη του Συλλόγου, εκπροσώπους της Δημαρχείας, καθώς και της Ναυτιλιακής εταιρίας, προκειμένου να συζητήσουμε και να αναζητήσουμε λύσεις από κοινού στα κρίσιμα προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίζει ο τόπος μας και τα οποία παραθέτουμε πιο αναλυτικά παρακάτω.

Με εκτίμηση,
Ιωάννης Γληνιάς
Πρόεδρος Συλλόγου Επαγγελματιών Σαμοθράκης
Παλαιόπολις Σαμοθράκης
Τηλ.: +306945894107
Email: [email protected]

 

Προτάσεις Συλλόγου Επαγγελματιών Σαμοθράκης
Γραμμή Σαμοθράκη- Αλεξανδρούπολη
Να θεσμοθετηθεί ξανά 10ετής ή 5ετής επιδότηση με 7ήμερη – 365 μέρες/χρόνο επιδότηση
Γραμμή Σαμοθράκη- Καβάλα

Να καταστεί επιδοτούμενη η συγκεκριμενη ακτοπλοϊκή γραμμή, με 5ετή τουλάχιστον σύμβαση, 3φορές/εβδομάδα.
Γραμμή Σαμοθράκη- Λήμνος

Να καταστεί επιδοτούμενη η συγκεκριμενη ακτοπλοϊκή γραμμή, με 5ετή τουλάχιστον σύμβαση, επίσης 3φορές/εβδομάδα.
Γραμμή Σαμοθράκη- Λαύριο

Είναι απαραίτητο να υπάρξει και εδώ 5ετής επιδότηση, που θα καλύπτει τουλάχιστον 4 μήνες το χρόνο και με συχνότητα δρομολογίων τουλάχιστον 1φορά/εβδομάδα.


Τελωνείο- Άνοιγμα γραμμής με Τουρκία από Ίμβρο ή Στεριά (Τσανάκκαλε ή Παμούκαλε)

Πρέπει να προχωρήσουν άμεσα οι ενέργειες για την ίδρυση Τελωνείου αλλά να γίνουν κινήσεις για την προσέλκυση και Τούρκων ακτοπλόων (παράδειγμα Μπόντρουμ- Σάμου)

Η ανάρτηση των δρομολογίων σε ετήσια βάση, βοηθά στον προγραμματισμό των τουριστικών πρακτορείων που συνήθως κλείνουν τις κρατήσεις τους για την επόμενη χρονιά Σεπτέμβριο με Νοέμβριο.

Θεωρείται κρίσιμο να γίνουν παρεμβάσεις σε λιμάνια, να πραγματοποιηθεί επέκταση του λιμανιού της Καμαριώτισσας, να δωθούν λύσεις στα Λουτρά αλλά και στο Αλιευτικό Λακκώματος. Είναι επίσης εξαιρετικής σημασίας να γίνουν απ’όλους παρεμβάσεις σε Βουλευτές Νομού ΄Εβρου, Δήμο Αλεξανδρούπολης, Επιμελητήριο, Περιφέρεια, Υπουργείο Ναυτιλίας και Κεντρική Κυβέρνηση, αλλά και στα υπουργεία Εσωτερικών, Υποδομών και στο Γραφείο Πρωθυπουργού, καθώς και στα γραφεία των υπολοίπων κομμάτων.

Η δρομολόγηση των πλοίων πρέπει να έχει τη μορφή αναχώρησης από το λιμάνι και άφιξη το πρωί, με επιστροφή το ίδιο απόγευμα, ώστε να εξυπηρετεί τόσο τους κάτοικους και τους επαγγελματίες όσο και τους επισκέπτες. Τα δρομολόγια είναι απαραίτητο να διαμοιράζονται και στους 2 προορισμούς.

Προτείνεται η θέσπιση εκπτώσεων σε μαθητές, φοιτητές, group και εκδρομικά λεωφορεία, όπως και σε διεθνείς πράκτορες και media persons. Παράλληλα, σημαντικό κρίνεται να υπάρξουν και εποχιακές εκπτώσεις για προσέλκυση οικογενειών αλλά και σχετικά κίνητρα για τα οχήματά τους (η πρόταση είναι προτροπή και οπωσδήποτε απευθύνεται και σε όλους τους επαγγελματίες του νησιού).

Στη συνάντηση συμφωνήθηκε να παρασχεθεί στήριξη στο πρόσωπο του κ. Φώτη Μανούση, ο οποίος αγαπά σαν δημότης το νησί και θέλει να παραμείνει με τα καράβια του και να στηρίξει περαιτέρω τον τόπο, με τις δρομολογήσεις κυρίως του ΣΑΟΣ αλλά και τον υπολοίπων πλοίων του. Είναι καλοδεχούμενος και στον ξενοδοχειακό χώρο εάν θέλει να επεκτείνει τη μονάδα που έχει στα υπ’ όψιν του ενώ συμφωνήθηκε να στηριχθεί θερμά και οινοποιείο το οποίο είναι ένα στολίδι για το νησί!

Η δημιουργία υδατοδρομίου και ανεμοφραχτών σε παραλίες του νησιού (Μακρυλιές- Παλιά Πόλη- Καμαριώτισσα) για δημιουργία κολπίσκων και καταφυγίων, κρίνεται απαραίτητη για την περεταίρω ανάπτυξη του νησιού.

(α)Αεροδρόμιο, έναρξη διαδικασιών. Είναι ένα σημαντικότατο έργο για να βγάλει το νησί και τους κατοίκους τουαπό την εξάρτηση άλλων πόλεων
(β) Κάμπινγκ: το κάμπινγκ εάν δεν μπορεί να το αδειοδοτήσει ο Δήμος, διότι χρειάζονται σοβαρά κεφάλαια για τη νομιμοποίησή του, θα πρέπει να δημοπρατηθεί σε διεθνή διαγωνισμό ώστε ο επενδυτής να το αξιοποιήσει και να γίνει η ατραξιόν του νησιού και όχι η μεγάλη πληγή του . Επίσης σημαντική κρίνεται και η θέσπιση και άλλων σημείων για κάμπινγκ και προσέλκυση διεθνών και ντόπιων επενδυτών.”

 

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ο,τι και να δει κανεις προεκλογικα σε αυτή τη χώρα δεν πρέπει να εκπλαγεί....

Εδω το 2009 πριν τις εθνικές εκλογές του οκτωβρίου (που ειχε βγει ο ΓΑΠ) ειχανε μοιράσει laptop σε όλα τα παιδιά της Α' Γυμνασίου.....

Edited by giorgos_249
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ας κάνω κι εγώ κάποιες προτάσεις

1) Αγ. Νικόλαος-Πειραιάς. Είμαι σίγουρος ότι κάποια στιγμή υπήρχε σύνδεση, με την ΛΑΝΕ (Μιας και η έδρα της ήταν εκεί.),  άλλωστε και το Google Maps δείχνει διαδρομή πορθμείου Αγ. Νικόλαος-Πειραιάς.

2) Χανιά-Άγ. Νικόλαος μέσω Ρεθύμνου και Ηρακλείου. Τώρα θα μου πείτε ότι είναι λίγο τραβηγμένο, αλλά αν αναλογιστούμε την επικινδυνότητα του ΒΟΑΚ, μήπως συμφέρει δρομολόγιο πορθμείου που να διασχίζει το Κρητικό; Δύσκολα θα γίνει ωστόσο με συμβατικό, αλλά με ταχύπλοο θα είναι μια χαρά. Δεν ξέρω για διάρκεια, πάντως είμαι σίγουρος ότι θα συμφέρει, γιατί με το ΚΤΕΛ είσαι σε λεωφορείο 50 ατόμων που δεν μπορείς να πας πουθενά, ούτε να φας ή να πιεις, ενώ με ταχύπλοο μπορείς είσαι σε πλοίο 500 θέσεων, μπορείς να κάνεις την βόλτα σου και να πάρεις κανα καφεδάκι κανα σαντουιτσάκι.

Edited by JTEDimandix
Link to comment
Share on other sites

1.Αγιος Νικολαος -Πειραιας υπηρχε μεχρι πριν 14-15 χρονια σιγουρα.

Την εκανε και ο Κορναρος τη γραμμη και νομιζω οτι ηταν μεσω Σαντορινης το δρομολογιο.Διορθωστε με αν κανω λαθος

2.Θεωρω οτι δεν προκειται να πιασει ενα τετοιο δρομολογιο.

Ο δρομος ειναι πραγματι τραγικος αλλα το κοστος θα ειναι απειρως μεγαλυτερο, ποσο μαλλον με ταχυπλοο, και σιγουρα θα γινεται και σε περισσοτερο χρονο το ταξιδι

Ασε που ο κοσμος δεν ειναι καθολου συνηθισμενος στα πλοια και προτιμαει την οδικη μετακινηση

Link to comment
Share on other sites

Σωστος ο polmyt κ στα 2.Για το πρωτο σκελος πθανον να εχει σταματησει κ λιγο πανω απο 15 χρονια δε θυμαμαι ακριβως.

Ισως ομως μια γραμμη Αγιος Νικολαος-Σαντορινη-Πειραιας να ηταν πιο συμφερουσα για ενα πλοιο σαν το Ολυμπος.Απο το να πιανει Ρεθυμνο κ να κανει γυρους δηλαδη.Και το λεω αυτο διοτι το Λασιθι εχει τεραστιο μεταφορικο εργο λογω των κηπευτικων της Ιεραπετρας σαφως μεγαλυτερο απο αυτο του Ρεθυμνου.

Link to comment
Share on other sites

Υπήρχε δρομολόγια Πειραιάς - Μήλος -  Άγιος Νικόλαος - Σητεία - Κάσο - Κάρπαθο με τον κορνάρο, μετά πρόσθεσαν την Ρόδο και την Θήρα, στην συνέχεια ήρθε και το Ierapetra L. Και μάλλον το 2008 ή το 2007 αντικαταστάθηκε ο Άγιος Νικόλαος με το Ηράκλειο. Έχει δίκιο ο Polmyt, ο κόσμος στην Κρήτη θέλει μόνο οδικός να πηγαίνει. Ο θείος μου έχει σπίτι στην Σητεία και κάθε καλοκαίρι όταν πήγαινε με τον Κορνάρο παλιά κατέβαινε Άγιο Νικόλαο και πήγαινε με το κτελ ενώ θα μπορούσε να κάτσει στο πλοίο μέχρι την Σητεία. Τώρα δεν προτιμάει το Πρέβελης  και πηγαίνει από Ηράκλειο.

Edited by lostromos
Link to comment
Share on other sites

Σχετικά με το δρομολόγιο που να συνδέει 2-3 λιμάνια της Κρήτης μεταξύ τους, όλα γίνονται, αρκεί να υπάρχει σοβαρός σχεδιασμός! Δεν είναι και λίγα τα παραδείγματα σε Ευρωπαϊκές χώρες που εταιρείες παίρνανε επιδοτήσεις στα πλαίσια του Marco Polo για να συνδέουν μεταξύ τους 2 ηπειρωτικά λιμάνια ! Ο Grimaldi γιγαντώθηκε (και) από αυτά. Στη Βόρεια Ευρώπη όπου πολύ σημαντικός όγκος εμπορευμάτων διακινείται από κανάλια - είχα πριν κάποιους μήνες μια συζήτηση με ένα συνάδελφο στα logistics της Heineken στην Ολλανδία - του ζήτησα να μου δείξει κάποια πράγματα και εντυπωσιάστηκα με το γεγονός ότι οι μεταφορές τους μεταξύ Zoeterwoude -Rotterdam γίνονται 100% με barges....Η μπύρα τους δεν πίνεται αλλά να και κάτι καλό που κάνουν 😉 Αντίθετα εδώ στην Ελλάδα όλη η αγροτική παραγωγή μεταφέρεται με νταλίκες....

Το να γίνει μια σύνδεση μεταξύ Ηρακλείου-Χανιών, για βαρέα οχήματα, με ένα μικρό ro-ro δεν είναι απίθανο. Και τους εμπόρους συμφέρει, και τους μεταφορείς  (γιατί το κόστος της μεταφοράς με πλοίο συμπεριφέρεται πολύ διαφορετικά από την οδική μεταφορά και είναι σημαντικά χαμηλότερο σε αξιόλογες αποστάσεις), επίσης αποσυμφορεί τους μεγάλους οδικούς άξονες μειώνοντας τα προβλήματα που δημιουργούν τα φορτηγά (ή στην οικονομική γλώσσα "externalities") και τέλος δημιουργεί σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας από το πουθενά. 

Ωστόσο, αυτά τα πράγματα (που στην Βόρεια Ευρώπη και την Ιταλία είναι διαδεδομένες πρακτικές), απαιτούν :

Α) Κίνητρα (incentives) ώστε να τα χρησιμοποιήσουν οι μεταφορείς (πχ φορολογικές ελαφρύνσεις σε όσους τα χρησιμοποιούν αντί του δρόμου ως αντιστάθμισμα του οφέλους που προσφέρουν στην κοινωνία γλιτώνοντας πολλαπλάσιες δαπάνες στο κράτος, όπως δαπάνες για υγειονομική περίθαλψη πολιτών λόγω τροχαίων ατυχημάτων, αναπνευστικών προβλημάτων από καυσαέρια, κόστος από την υποβάθμιση περιοχών παρά την οδό λόγω φόρτου κυκλοφορίας κλπ κλπ. Αυτά σε συνδυασμό με απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών). 

Β) Οργανωμένους σε ομάδες αποστολείς. Δηλαδή πχ όλοι οι αγρότες της Σητείας/Ιεράπετρας μαζί να στέλνουν τα προϊόντα τους (σαν συνεταιρισμός πχ) και όχι ένας ένας ξεχωριστά. Δεν έχω ιδέα κατά πόσο αυτό γίνεται ή αν είναι πιθανό, οι αγρότες σε άλλες περιοχές της Ελλάδας (πχ Θεσσαλία) πάντως δεν το κάνουν. 

Γ) Γενναίες επιδοτήσεις

Αν και δε μας τιμά λοιπόν, στην Ελλάδα του 2019, το να γίνει μια τέτοια σύνδεση φαίνεται να μην είναι ώριμο σε καμία περίπτωση......

Εδώ επιδοτείται γραμμή Λαύριο-Καβάλα χωρίς να υπάρχει σχεδιασμός για να συμβάλει στην αποσυμφόρηση της ΠΑΘΕ.....

Edited by giorgos_249
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Κάποια στιγμή θα πρέπει στις άγονες γραμμές να κατανοήσουμε κάποια βασικά πράγματα .

Υπάρχει η ανάγκη επικοινωνίας των κατοίκων των νησιών με το διοικητικό κέντρο , η ανάγκη τροφοδοσίας του νησιού με τρόφιμα και υλικά με τα φορτηγά και οι τουριστικές ανάγκες των επισκεπτών . Τα δύο πρώτα είναι καθημερινή και διαρκής ανάγκη όλο τον χρόνο , το τελευταίο είναι εποχιακό κυρίως από τον Απρίλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο .

Η εποχικότητα του τουρισμού θα έπρεπε να λαμβάνεται σοβαρά υπ΄ όψη , όπου το κόστος μεταφοράς πολλές φορές είναι αποτρεπτικό για μία οικογένεια να επισκεφθεί κάποιο νησί .

Τα νησιά του βορείου Αιγαίου σε αντίθεση με ότι συνέβαινε στο παρελθόν από την δεκαετία του 70 , έχουν πρόβλημα με τον τουρισμό λόγω του μεγάλου κόστους μεταφοράς .

Η γραμμή λοιπόν Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης- Λήμνου , θα πρέπει να επεκταθεί έως την Κύμη , όπως συνέβαινε και παλιότερα , με αρκετά μικρότερα πλοία , ενώ τώρα θα μπορεί να έχει καλύτερες ανέσεις και λογικό κόστος αφού θα πρόκειται για ημερόπλοιο . Η λογική του Λαυρίου είναι σίγουρο ότι τουλάχιστον το καλοκαίρι δεν εξυπηρετεί τους επιβάτες γιατί η χρονική διάρκεια του ταξιδιού απαιτεί καμπίνα που εκτοξεύει το κόστος μεταφοράς .

Η απόσταση για Λήμνο είναι 146 μίλια από Λαύριο , ενώ είναι μόλις 87 από Κύμη και μετά για Σαμοθράκη είναι 192 και 133 αντίστοιχα .

Ακόμα και με πλοίο χαμηλής ταχύτητας στα 15 μίλια οι αποστάσεις από Λαύριο είναι περίπου 10 ώρες η Λήμνος και 14 ώρες η Σαμοθράκη . Αντίθετα από Κύμη είναι 6 ώρες η Λήμνος και 10 ώρες η Σαμοθράκη , χρόνος που σημαίνει ότι με αναχώρηση από την Κύμη στις 10 το πρωί , ο επισκέπτης θα είναι στην Λήμνο στις 4 το απόγευμα και στην Σαμοθράκη στις 7 το απόγευμα και το βράδυ θα διανυκτερεύει στην Αλεξανδρούπολη . 

Αντίστοιχα με ανάλογη αναχώρηση στις 9 το πρωί από Αλεξανδρούπολη θα παίρνει τον κόσμο από Σαμοθράκη στις 11.30 περίπου , την ώρα δηλαδή που αδειάζουν τα ξενοδοχεία , στην Λήμνο θα είναι γύρω στις 15  και στην Κύμη στις 21 και περίπου στις 23 θα είναι στο σπίτι τους στην Αθήνα .

Αν τώρα το πλοίο έχει ταχύτητα στα 18 μίλια , οι χρόνοι μειώνονται αρκετά στις 8 και κάτι από Λαύριο σε λιγότερο από 5 από Κύμη για την Λήμνο και σε 11 και 7,5 αντίστοιχα για Σαμοθράκη .

Σκεφτείτε κάποιον από Αθήνα που φεύγει από το σπίτι του καλοκαίρι στις 7 το πρωί για Κύμη, πολύ λογική ώρα αν σκεφτούμε ότι 7 το πρωί φεύγουν τα πλοία από την Ραφήνα και τον Πειραιά που σημαίνει ότι ο κόσμος ξεκινάει από το σπίτι του στις 5.30-6 το πρωί .  Και αυτός θα είναι στις 3 το μεσημέρι στην Λήμνο ή στις 5.30 το απόγευμα στην Σαμοθράκη . 

Ο χρόνος αυτός είναι πολύ ανταγωνιστικός σε οποιαδήποτε άλλη επιλογή και προφανώς θα μπορεί να είναι και οικονομικός .

Αυτά ως προς τους επιβάτες και τους τουρίστες . 

Για τα φορτηγά υπάρχουν άλλα κριτήρια που δεν τα γνωρίζω .

Link to comment
Share on other sites

Η Ραφήνα θα ήταν πολύ καλύτερη επιλογή και από το Λαύριο και κυρίως απο την Κύμη.
Οχι μόνο για το σχεδιαζόμενο δρομολόγιο σε Λήμνο, Σαμοθράκη, Αλεξανδρούπολη αλλά και για το υπάρχον δρομολόγιο του ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ.
Καταλαβαίνω πως όσοι μένουν στην Εύβοια προτιμούν τη Κύμη αλλά αποτελούν πολύ, πολύ μικρο ποσοστό όσων θα χρησιμοποιουν τη γραμμή αυτή.
Η Ραφήνα προσφέρει εύκολη πρόσβαση στην Αθήνα και με ΚΤΕΛ και με το Ι.Χ. σε κλάσμα μόνο του χρόνου που απαιτεί η μετάβαση στην Κύμη.
Χωρίς διόδια και χωρίς να πρέπει να περάσεις το γέφυρα-Κύμη που δεν είναι είναι και ότι καλύτερο σε δρόμο.

Link to comment
Share on other sites

Για τη μεταφορά θα έπρεπε να υπάρχει ένα (έστω κι επιδοτούμενο)  δρομολόγιο ΚΤΕΛ Σύνταγμα-Λιμάνι Κύμης και επιστροφή, ανάλογα με το δρομολόγιο του πλοίου. Μπράβο για την ανάλυση bas

Για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης, θεωρώ ότι εννοεί ότι αν μπορεί η ΣΑΟΣ θα τα κάνει, αλλιώς νέος διαγωνισμός σύμφωνα και με τον νόμο Βαρβιτσιώτη

Quote

δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου να αναθέτει, απευθείας, με την υπογραφή σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας, χωρίς την τήρηση διαγωνιστικής διαδικασίας, τη διενέργεια εναλλακτικών δρομολογίων σε πλοιοκτήτη που έχει δρομολογημένα πλοία και πληροί τις προβλεπόμενες από τον νόμο προϋποθέσεις έναντι μισθώματος, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Πηγή: https://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/dhmosio/38016/me-apeftheias-anathesi-tha-kalyfthoyn-oi-agones-grammes-sto-voreio-aigaio

 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, bas said:

Σκεφτείτε κάποιον από Αθήνα που φεύγει από το σπίτι του καλοκαίρι στις 7 το πρωί για Κύμη,

Δεν θέλω να το σκέφτομαι καν γιατί έκανα το λάθος και σιχτίρισα!

Μιλάμε για τραγικό δρόμο με συνεχόμενες στροφές πολύ στενό και άκρως επικίνδυνο.

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς το πρόβλημα του δρόμου Χαλκίδας - Κύμης είναι μεγάλο . Αν υπήρχε ένας καλύτερος δρόμος , τα επιβατικά δρομολόγια όχι μόνο των άγονων για Λήμνο-Σαμοθράκη , αλλά και για την Λέσβο προς το Σίγρι θα γίνονταν από εκεί αφού το εισιτήριο θα ήταν το 1/3 αυτών από Πειραιά και οι οικογένειες δεν θα έδιναν 500 € για να πάνε στην Λέσβο . 

Από την άλλη , εκατομμύρια Ελληνες έχουν σιχτιρίσει κάθε πρωί που πρέπει να πάνε στα "λιμάνια"  του Πειραιά και της Ραφήνας και για να φύγουν με τα πλοία των 7 το πρωί πρέπει να ξυπνήσουν στις 4.30 τα ξημερώματα , αλλιώς κινδυνεύουν να μείνουν έξω από τα πλοία με το μποτιλιάρισμα που ξεκινάει από το ΣΕΦ και την Λ. Μαραθώνος αντίστοιχα .

Τώρα το να βάλουμε την Ραφήνα αντί για το Λαύριο και να φορτώσουμε 1 και πλέον ώρα το δρομολόγιο χωρίς να έχει όφελος ο επιβάτης , προφανώς στερείται της κοινής λογικής , εκτός αν κάποιος μένει στην Ραφήνα , οπότε εκεί κερδίζει την μετακίνηση στο Λαύριο . 

Από Αθήνα πάντως , είτε για Ραφήνα , είτε για Λαύριο ο χρόνος είναι ίδιος , αφού το Λαύριο χρησιμοποιεί την Α.Ο μέχρι το Μαρκόπουλο και μετά η Λαυρίου είναι πολύ ταχύτερη της Μαραθώνος και υπάρχει και δρόμος απ΄ ευθείας προς το λιμάνι .

Τέλος το ΚΤΕΛ Ευβοίας έχει απ΄ ευθείας δρομολόγια για το Λιμάνι της Κύμης , με ανταπόκριση και για τις σημερινές συνδέσεις για Σκύρο , Αλόνησσο και Σκόπελο .

Προφανώς θα έχει και για όποια άλλη γίνει , όπως είχε και στο παρελθόν που υπήρχε αυτή η γραμμή , είτε με το Αιγεύς , είτε με το Σκόπελος , είτε με το Σάος ΙΙ , Παναγία Σουμελά και Νόνα Μαίρη , τα οποία δούλευαν σε αυτή την γραμμή από την δεκαετία του 70 μέχρι πριν την κρίση .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
11 hours ago, proud_ionian said:

Αν κρινουμε απο τα υφισταμενα διοδια, το καραβι για τη ζακυνθο και την κεφαλονια, θα ξεκινα απο κορινθο και οχι απο κυλληνη:D

Τότε θα φανεί αν η Πάτρα συμφέρει και κατά πόσο. 

Αλήθεια, πόσο παραπάνω χρόνο θα έπαιρνε ενα δρομολόγιο για Πόρο/Σάμη-Ζάκυνθο και Ιθάκη από την Πάτρα; Το Κεφαλονιά, με το πλεονέκτημα της ταχύτητας θα μπορούσε το 2023😂 να συνδέει την Πάτρα και με τα 3 νησιά.

Link to comment
Share on other sites

και τα τρια νησια δεν γινεται. η ζακυνθος ειναιι αρκετα νοτιοτερα.

πατρα σαμη και πατρα ζακυνθος απ'ευθειας ειναι ιδια αποσταση. +/- 1 μιλι. το ιδιο παι απ'ευθειας πατρα βαθυ ή πατρα πισαετος.

η ζακνθος απο τη σαμη ειναι πανω απο 35 μιλια.

αρα πατρα ζακυνθος μονο μονη της. δεν εχει τεθει τετοιο θεμα ομως ποτε

οι ζακυνθινοι ελαχιστες φορες ειχαν συγκοινωνια με πατρα,

Link to comment
Share on other sites

Δεν γινεται ταυτοχρονα φυσικα, ομως θα μπορουσε να δινεται η επιλογη 4 μερες πατρα-σαμη-πισαετος και τις αλλες 3 μερες πατρα-ζακυνθος ή πατρα-πορος-ζακυνθος.

Φυσικα μιλαμε για κατι τελειως υποθετικο χωρις να εχουμε βαλει κατω κοστη, διοδια, καυσιμα, εισιτηρια

Link to comment
Share on other sites

τετοια λυση θα χαντακωνε ολους τους προορισμους.

η γραμμη πατρα σαμη ιθακη δεν προεκυψε το 2018;) συνδεση με ferry υπηρχε απο το 1960 και με αμιγως επιβατηγα  πλοια απο προπολεμικα.  με τα ατμοπλοια απο πειραια (γλαρος αγγελικα κλπ), ειτε απο το 60 και μετα με τα στριντζοβαπορα.

η ζσκυνθος ειχε απο πολυ παλια συγκοινωνια με κυλληνη.

απο το 60 παντοφλες, πριν το 60 ειτε ατμοπλοια απο πειραια, ειτε τοπικο επιβατηγο. προπολεμικα, υπηρχε ατμοπλοιο που εκανε ζακυνθο κυλληνη και τοπικο τραινο λεχαινα κυλληνη. το τοπικο τραινο ειχε ανταποκριση με το αθηναϊκο και το καραβι περιμενε το τοπικο τραινο.

το τραινο υπηρχε, σε πιο συχρονη μορφη, ως το 1992 που το κατηργησε ο πατερας Μητσοτακης, για να κανει αβαντα στα ΚΤΕΛ.

η κεφαλονια αντιθετα ειχε παντα την πατρα σαν κυρια αφετηρια συγκοινωνιας, αλλα και πολη αναφορας.

ειναι πολυ ισχυρη η αναμνηση της γραμμης και πιστευω οτι θα πηγαινε καλυτερα, αν οι αναχωρησεις τις κυλληνης  δεν επεφταν πανω σε αυτες της πατρας. για επιβατες και ΙΧ παντα. τα φορτηγα πλην εξαιρεσεων προτιμουσαν τον πορο πολλα χρονια πριν κοπει η πατρα.

υπαρχει και το θεμα της γεωγραφιας των νησιων 

 η κεφαλονια δεν ειναι ζακυνθος. η ζακυνθος ειναι στο μεγαλυτερο μερος επιπεδη, το πλοιο πιανει στην πολη και ολα απεχουν μεχρι 20' οδηγηση απο την πολη.

η κεφαλονια ειναι ορεινη και ο κυριος ογκος του πληθυσμου και του τουρισμου, ειναι αντιθετα απο τα λιμανια. υπαρχουν και εσωτερικες κοντρες νοτιας κεφαλονιας με παλικη & σαμη/ερυσσο. επι ενιαιου δημου οι "νοτιοι" ειχαν το πανω χερι.

τεσπα δεν θελω να επανελθω στα τι και πως του ΠΣΙ. τα εχουμε γραψει πολλες φορες στο θεμα της γραμμης.

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Ενημερωτικά, η γραμμή ήταν μέχρι την έλευση των ΕΓ/ΟΓ Πειραιάς-Κόρινθος-Λουτράκι-Πάτρα-Ληξούρι-Αργοστόλι-Ζάκυνθος.

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...