Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ευχαριστώ proud. Πριν γράψω διάβασα όλες τις σελίδες με τα σχόλια απο το 2005 όπως και για το πρακτικό του καπετάνιου του NISSOS και για την τροποποίηση του Κεφάλ.

Δηλαδή, υπογράφεις το πρακτικό για να φύγεις απο το λιμάνι ενώ στη διαδρομή μπορεί ένα λιμεναρχείο (εδώ ο Μυκονιάτης) να σε σταματήσει;. Αν όχι, η εύλογη απορία είναι γιατί δεν υπέγραφε πρακτικό και στη Μύκονο για να φύγει όπως έκανε στον Πειραιά; Εξ άλλου ο διολόκαιρος που θα συναντούσε στο δρομολόγιό του ήταν γνωστός εξ αρχής.

1ο συμπέρασμα (αφελές;)  : ότι τελικά ο κάπταιν (δηλ. η ΕΤΑΙΡΕΙΑ) είδαν τα σκούρα και υπέκυψαν στις προσταγές της φύσης και ας λέει ότι θέλει ο Κεφάλ.

2o συμπέρασμα (σίγουρο) : H B. Star πήρε πιό σωστές αποφάσεις για τα καράβια της (3δρομολόγια ακυρωμένα για Παροναξία).

Καληνύχτα τους. 

Link to comment
Share on other sites

....Αντίθετα το NISSOS MYKONOS τις ίδιες απογευματικές ώρες εχθές έφυγε κανονικά και υποθέτω κάποιοι κόμπαζαν για τη μαγκιά της εταιρείας να ταξιδέψει το πλοίο...

 

Όπως έχω δηλώσει επενειλημμένα δεν είμαι επαγγελματίας της θάλασσας, απλώς τα καράβια μου αρέσουν.

Τα καράβια λοιπόν είναι για να ταξιδεύουν και επιπλέον δεν έχουν ρίζες. Τα ημερήσια δρομολόγια των Κρητικών στις 9/4 έγιναν ενώ ήδη η ΕΜΥ είχε ανακοινώσει τα 9 Bf και ο αέρας δυνάμωνε ακόμα και στον Σαρωνικό. Το "Έλυρος" που είχε τον καιρό πρύμα έκανε ένα μάλλον πολύ ήσυχο ταξίδεμα, ενώ το "BS Πάρος" το ίδιο μεσημέρι έγινε ακόμα ένα clip στο Youtube. Η HSW και ο πλοίαρχος του "Νήσος Μύκονος", έκριναν ότι το δρομολόγιο του τελευταίου μπορούσε να γίνει-υποθέτω με ασφάλεια-σε αντίθεση με το δρομολόγιο του "Αριάδνη" που έμεινε εκεί που ήταν με το σκεπτικό ότι το δρομολόγιο δεν μπορούσε να γίνει με ασφάλεια. Οπότε μαγκιές και κομπασμοί δεν χωρούν. Όσο για την απόφαση της BS να ακυρώσει όλα της τα δρομολόγια είχε και αυτή ένα στέρεο σκεπτικό το οποίο ακολουθήθηκε μέχρι τέλους.

Που θέλω να καταλήξω; Η απόφαση του Πλοιάρχου (σε συνεργασία με την Εταιρεία) πρέπει να είναι ο μοναδικός γνώμονας σε αυτές τις καταστάσεις, με την προϋπόθεση ότι έχουμε να κάνουμε με πλοία μηδενικών ελλείψεων και προβλημάτων. Το απαγορευτικό είναι το άλλοθι μιας Πολιτείας που απαγορεύει αυτό που δεν μπορεί να ελέγξει αποτελεσματικά και τρέμει με την ιδέα ότι θα αποκαλυφθεί. Δεν φαντάζομαι εξάλλου κάποιος να θέλει να διακινδυνεύσει καράβια, πλήρωμα, επιβάτες, Εταιρεία και τη ζωή του εντέλει για να κάνει τον μάγκα.

Αν παρατηρήσει κανείς τα δυστυχήματα της τελευταίας δεκαπενταετίας, μόνο ο καιρός δεν ήταν υπαίτιος, ακόμα και στο "Norman Atlantic" ο άθλιος καιρός δεν έβαλε φωτιά στο γκαράζ, ούτε ο καιρός εμπόδισε την πλοιοκτήτρια και την ναυλώτρια να συμπεριφερθούν με πιό υπεύθυνο και αποτελεσματικό τρόπο από αυτόν που συμπεριφέρθηκαν. 'Οσο για το αν τα βαπόρια είναι πιό ασφαλή στον Τσικνιά απ΄ ότι μέσα στον Άγιο Κήρυκο ή το πως κάποτε ταξίδευαν "Μαριλένα" και "Παντελής", αυτό έχει ήδη απαντηθεί πολλές φορές,

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Σήμερα τα ιπτάμενα για Αίγινα ξεκουράζονται, ελέω νοτιά. Το δε Ερατώ έχει δέσει στο λιμάνι της Αίγινας από χθες βράδυ με την πλώρη προς το Αγκίστρι, ανάποδα από το σύνηθες.

Link to comment
Share on other sites

Λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών το σημερινό δρομολόγιο του Απόλλων Ελλάς στις 17:15 για Αίγινα-Μέθανα-Πόρο θα εκτελεστεί μόνο μέχρι την Αίγινα με άμεση επιστροφή στις 19:00 για Πειραιά.

Link to comment
Share on other sites

Εξκουζέ μουά (που λέν και οι Γάλλοι),αλλά πώς είναι δυνατόν μεταξύ Αίγινας και Μεθάνων (και έτι περισσότερον μεταξύ Μεθάνων και Πόρου) οι καιρικές συνθήκες να είναι πιό δυσμενείς απ'ότι μεταξύ Πειραιώς και Αίγινας;

 

Μάλλον κάποιος άλλος λόγος θα υπάρχη γιά να "συντομευτή" το δρομολόγιο.

 

Μήπως είναι καιρός να μεταρρυθμιστή και το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την έκδοση απαγορευτικών;

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
4 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Την ώρα που όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας βρίσκονται δεμένα στα λιμάνια λόγω του απαγορευτικού απόπλου, ο "Πελαγίτης" της ΑΕΙΝΑΥΤΗΣ συνεχίζει ακάθεκτος το ταξίδι του, μεταφέροντας στη Χίο περισσότερες από 100 νταλίκες φορτωμένες προϊόντα και εμπορεύματα.

Συγχαρητήρια στο πλήρωμα του "Πελαγίτη" και στον καπετάνιο του για την προσπάθεια που καταβάλλουν σε αντίξοες και δύσκολες συνθήκες να μην αφήσουν το νησί με ελλείψεις

 

42 minutes ago, enas chiotis said:

η προσπάθεια να γυρίσει, στο χώρο νότια από το Μπούρτζι. Δείτε τι συνθήκες επικρατούν εκείνη την ώρα στο σημείο της μανούβρας.

Ο καιρός σύμφωνα με την ΕΜΥ όντως είχε ριπές που έφταναν τα 10bf. 

hnms.jpg

Και ερχόμαστε στο offtopic. Πραγματικά είναι απαραίτητο να γίνεται κάτι τέτοιο; Μπαίνουν πλοία και περιουσίες σε κίνδυνο για να μην ξεμείνουν τα sm με δυο ημέρες απαγορευτικό; Το ερώτημα δεν πάει για το συγκεκριμένο πλοίο και την εταιρεία, αλλά για όλα τα roro που έχουν δυνατότητα να ταξιδεύουν με απαγορευτικό. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 18/1/2018 at 9:56 AM, svo said:

Ενώ ξέρουν πως οι δυτικοί και ελαφρώς νοτιοδυτικοί άνεμοι, δημιουργούν τα περισσότερα προβλήματα σε σχέση με τους βόρειους , αλλά και μεγαλύτερα ύψη κύματος , βγάζουν το απαγορευτικό την ώρα που οι άνεμοι πιάνουν τα 8 προς 9 , αντί να βγεί κάποιες ώρες νωρίτερα και να αποφευχθεί  πολύ ταλαιπωρία. Επίσης δεν έχω καταλάβει γιατί ένα πλοίο που έφυγε μισή ώρα πριν το απαγορευτικό (πχ τα Κρητικά) δεν επιστρέφει πίσω? Ίσως θα έπρεπε να προβλέπεται απο το νόμο ότι αν ένα πλοίο είναι κάποια μίλια μακριά (πχ 15 ν.μ.)  από το λιμάνι όταν βγεί το απαγορευτικό, να επιστρέφει πίσω,

 

Πάμε πάλι . Πόσο μυαλό θέλει να βγάζουν το απαγορευτικό  βάσει  του ύψος κύματος και όχι βάσει της ένταση του ανέμου. Εχθές στο Κρητικό είχε 6,5 -7 μέτρα ύψος κύματος (Το δελτίο με τα ύψη κύματος το είχε προβλέψει.) και τα πλοία φύγανε κανονικά. Με ποια λογική ? Επειδή το δελτίο πρόγνωσης ανέμου  έλεγε  7-8 ?  Τόση   ταλαιπωρία ... Μήπως δεν καταλαβαίνω εγώ κάτι ?

Edited by svo
Link to comment
Share on other sites

Το Προεδρικό Διάταγμα 852/1976 (ΦΕΚ 312/Α/23-11-1976) καθορίζει: 

Quote

Άρθρον 1.
1.Εις περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, αι Λιμενικαί Αρχαί εσωτερικού αναστέλλουν, μέχρι βελτιώσεως αυτών, την χορήγησιν αδείας απόπλου εκ λιμένων και όρμων της περιοχής των, εις τα υπό Ελληνικήν σημαίαν πλοία.
2.Ο απόπλους των πλοίων αναστέλλεται, αφ’ ης περιέλθη εις τας Λιμενικάς Αρχάς δελτίον καιρού της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (Ε.Μ.Υ.) αναγγέλλον την επικράτησιν δυσμενών καιρικών συνθηκών. Η αναστολή του απόπλου λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών ως και η άρσις αυτής, ενεργείται δι’ εγγράφου Διαταγής της Λιμενικής Αρχής, κοινοποιουμένης εις τους πλοιάρχους των εις τους λιμένας της περιοχής της πλοίων, εις τα οποία αφορά η αναστολή.
3.Κατ’ εξαίρεσιν ο απόπλους επιτρέπεται δι’ εκτέλεσιν πλου εγγύς των ακτών και μικράς διαρκείας, εάν είς τινας περιοχάς η πράγματι επικρατούσα καιρική κατάστασις είναι καταφανώς ευμενεστέρα της εν τω δελτίω της Ε.Μ.Υ. περιγραφομένης τοιαύτης, κατόπιν συμφώνου γνώμης του πλοιάρχου, του πλοηγού του λιμένος ή εμπείρου περί τας τοπικάς συνθήκας πλοιάρχου Ε.Ν. και των εγγύς της περιοχής εδρευουσών ετέρων Λιμενικών Αρχών.
Η κατά τα ανωτέρω κατ’ εξαίρεσιν χορήγησις απόπλου, ενεργείται βάσει συντασσομένου ειδικού Πρακτικού, εις το οποίον θα αναφέρεται η σύμφωνος γνώμη απάντων των εν τη παρούση παραγράφω προσώπων συγκεκριμένως κατονομαζομένων εν αυτώ.
4.Αι ειδικώτεραι συνθήκαι και προϋποθέσεις υφ’ ας αναστέλλεται ο απόπλους των πλοίων κατά τα ανωτέρω, υπό των Λιμενικών Αρχών, θα γνωστοποιούνται εις ταύτας δι’ ειδικών οδηγιών του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, λαμβανομένων παρ’ αυτού υπ’ όψιν των κατωτέρω κριτηρίων και στοιχείων:
α)Της κατηγορίας, του τύπου, της χωρητικότητος και των στοιχείων ευσταθείας και αντοχής εκάστης κατηγορίας πλοίων, ως και των πλόων ους ταύτα εκτελούν.
 β)Των μετεωρολογικών και ανεμολογικών στατιστικών στοιχείων και παρατηρήσεων της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας  και της Υδρογραφικής Υπηρεσίας δι’ εκάστην περιοχήν του Ελληνικού θαλασσίου χώρου.
γ)Των δια των τακτικών και εκτάκτων δελτίων της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας παρεχομένων πληροφοριών και του τρόπου μεταδόσεως αυτών.
δ)Των τοπικώς επικρατουσών ειδικών καιρικών και θαλασσίων συνθηκών, και
ε)Παντός ετέρου στοιχείου δυναμένου να επηρεάση εν συναρτήσει προς τας επικρατούσας καιρικάς συνθήκας την ασφαλή ναυσιπλοΐαν των πλοίων.
Πλοία υπό ξένην σημαίαν.

Άρθρον 2.
Εις τους πλοιάρχους πλοίων υπό ξένην σημαίαν ολικής χωρητικότητος κάτω των 1.600 κοχ. φορτηγών και 3.000 κοχ. επιβατηγών, δέον όπως κοινοποιήται, υπό της οικείας, Λιμενικής Αρχής, επί αποδείξει, το σχετικόν δελτίον καιρού της Ε.Μ.Υ., οσάκις, βάσει αυτού, αναστέλλεται ο απόπλους εις αντιστοίχους κατηγορίας πλοία υπό Ελληνικήν σημαίαν.

 

Επίσης ρίξτε και μια ματιά εδώ

Edited by Nikos_Chania
Link to comment
Share on other sites

Είσαι δυνατός στο ρεπορτάζ του ΥΕΝ :D

 

Άρα το ΠΔ ορίζει γενικά κι αόριστα τη Λιμενική Αρχή. Αυτό που θέλω να πω είναι πως αν το καταλαβαίνω καλά, η ΕΜΥ απλώς παρέχει τις πληροφορίες στο ΛΣ. Εκείνο με τη σειρά του πρέπει να τις ερμηνεύσει και να αποφασίσει αν συντρέχει λόγος εκδόσεως απαγορευτικού, οπότε και το εφαρμόζει. Αυτό συνεπάγεται πως όποιος ασχολείται με αυτό το θέμα στο ΛΣ, πρέπει να έχει γνωσεις μετεωρολογίας και ναυσιπλοίας ώστε να ερμηνεύσει τις πληροφορίες και να πάρει μια τέτοια απόφαση λαμβάνοντας υπ' όψιν του αυτά που πολύ σωστά είπε ο svo λίγο παραπάνω. Αν αυτό δε συμβαίνει, τότε ίσως να εξηγεί τις αποφάσεις για το πότε βγαίνει ή δε βγαίνει απαγορευτικό. 

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι απαραίτητο να έχει γνώσεις και για αυτό συνέβη ότι συνέβει εχθές.

Του εχουν πει οταν δει 9 στο δελτιο, να πει απαγορευτικό. Όμως κανενας δεν του εχει πει να κοιταζει και το υψος κυματος.

Εχθες ειδανε 7 τοπικα 8, και σου λεει φυγε, τι κι αν το νοτιοδυτικό κρητικο θαλασσα κυθηρων είχε 4,5 έως 6,5 μέτρα ύψος κύματος!

Link to comment
Share on other sites

Ίσως πρέπει να γίνει μια αναθεώρηση προς μια κατεύθυνση όπου θα λαμβάνει υπόψιν της και την ένταση των ανέμων  και το ύψος κύματος .  Είναι σχεδόν ειρωνικό πάντως , να υπάρχει ένα τόσο μεγάλο  κενό (στην εφαρμογή)  σε μια νομοθεσία που δημιουργήθηκε έπειτα από το ναυάγιο του Ηράκλειον  ,για να προστατεύει  τους επιβάτες.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, svo said:

Ίσως πρέπει να γίνει μια αναθεώρηση 

ημουν νιος και γερασα και ασπρισαν τα μαλλια μου ;) το υψος κυματος ειναι βαρια επιστημη για ΛΣ και τη γραφειοκρατια του ΥΕΝ. ξα μπερδευτουν. μποφορια ξερουν, μποφορια δουλευουν :P 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
27 minutes ago, pie said:

Τα κρουαζιερόπλοια πως και εκτελούν τα δρομολογια τους σχετικα κανονικά;! Δεν τους πιανουν τα απαγορευτικα; Τι ισχύει;

Το κανονικα που το είδες? Η Μάλτα μόνο εχει φάει 4 άκυρα σε λιγότερο από 24 ωρες:P

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή την καταστροφή στην Κεφαλλονιά απο πυρκαγιές, ειναι απαράδεκτο να δηλώνεται δημοσιως οτι λογω καιρου δεν μπορουν να πανε ενισχύσεις. 

Α. Η εταιρεία (όποια και να ειναι) να δηλώσει την διαθεση του πλοιου της για μεταφορά δυναμεων πυροσβεσης.

 

Β. Εαν αυτο δεν γινει, να κυρηχθει σε εκτακτη αναγκη (αθανατη γραφειοκρατια) και να σταλουν δυναμεις.

Γ. Τιποτα απο τα ανωτέρω δεν χρειαζονται, καθως δρομολογιο μονο με πυροσβεστικα οχηματα και ανδρες δεν θεωρειται εμπορικο δρομολογιο. Θα έπρεπε να επετραπει αποπλους χωρις πολλα πολλα εφοσον διατίθεται καποια εταιρεια.

 

Αποσπασμα απο το newsbeast

Quote

Λόγω των θυελλωδών ανέμων και της απαγόρευσης απόπλου από τα λιμάνια, δεν μπορούν να φθάσουν στο νησί ενισχύσεις από την υπόλοιπη χώρα, με αποτέλεσμα οι πυροσβέστες του νησιού να πρέπει να αντιμετωπίσουν όλα τα ενεργά μέτωπα αλλά και να επιτηρούν τα χθεσινά καθώς υπάρχουν αναζωπυρώσεις.

 

Link to comment
Share on other sites

Πριν κάποια χρόνια με μια κακοκαιρία η Κεφαλονιά είχε υποστεί ζημιά στο δίκτυο ηλεκτροδοτησης, και εάν θυμάμαι καλά το Επτανησος της Strintzis Ferries είχε κάνει ένα δρομολόγιο πάρα το απογορευτικο για να μεταφέρει συνεργεία για την αποκατάσταση του δικτύου. 

Link to comment
Share on other sites

Τα πλοία ταξιδεύουν με οποιοδήποτε καιρό. Συνεπώς το 10+ ειναι η δυσμενεστερη συνθηκη για μια πυρκαγιά. Το απαγορευτικο δεν θα επρεπε να λειτουργει ανασταλτικά στην περίπτωση της έκτακτης ανάγκης στην οποία έχει περιέλθει η Κεφαλονιά

Link to comment
Share on other sites

Τα πλοία έχουν την δυνατότητα να ταξιδεύουν με δυσμενέστερες συνθήκες από αυτές που προβλέπει το απαγορευτικό (το οποιεσδήποτε το κρίνω μάλλον υπερβολικό). 'Ομως υπαρχει και η άλλη πλευρά. Η κρίση του πλοιάρχου ο οποίος είναι υπεύθυνος για το σκάφος και τους επιβαίνοντες. Μήπως λοιπόν, εκτιμώντας τις επικρατούσες συνθήκες, δεν αναλαμβάνει κάποιος την ευθύνη για το εγχείρημα?

Link to comment
Share on other sites

Το οποιοδήποτε αναφέρεται στους καιρούς που επικρατούν στην χώρα μας. Εννοείται σε έναν τυφώνα, τα πλοία κινδυνεύουν.

Όμως στις συνθήκες από χθες το βράδυ, ακόμα και σήμερα, τα πλοία ταξιδεύουν. Τώρα αν ένας Πλοίαρχος δεν πάρει την ευθύνη, τότε ας επιληφθεί το ΠΝ με τα αρματαγωγά του.

ΥΓ Εγώ σαν Πλοίαρχος θα στάθμιζα τη ευθύνη του πλοίου σε 10άρι, και την "ευθύνη" να παλεύουν 30 άνθρωποι να σώσουν περιουσίες και κόσμο σε 4 μέτωπα σε ένα νησί. Οι Πλοίαρχοί μας είναι αποδεδειγμένα οι καλύτεροι σε τέτοιες συνθήκες, που θεωρώ οτι θα τα κατάφερναν. Εννοείται πως δεν μετακυλύω τις ευθύνες της πολιτικής προστασίας στους Πλοιάρχους μας, κι ούτε έχουν ευθύνη για όσα συμβαίνουν, απλά σκέφομαι οτι θα μπορούσε να γίνει ένα δρομολόγιο.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...