Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

να που μας τρωει ο ....ς μας


Το «απαγορευτικό»

Ενα ιδιαίτερο θέμα, που συζητήθηκε και θα αντιμετωπισθεί άμεσα το επόμενο διάστημα, είναι αυτό του «απαγορευτικού». Συμφωνήθηκε το ΥΕΝ σε επαφή με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας να διερευνήσει τη δυνατότητα συγκεκριμένων προγνώσεων ανά περιοχή του καιρού, έτσι ώστε να μειωθούν τα «απαγορευτικά», τα οποία, πολλές φορές, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματική κατάσταση της θάλασσας σε συγκεκριμένες περιοχές.

αποσπασμα απο αρθρο της ναυτεμπορικης για τη συναντηση ΥΕΝ ΕΕΑ. περισσοτερα στις ενοτητες πρωτης σελιδας

αληθεια θα εχουμε αναπροσαρμογη ή καταργηση του απαγορευτικου απο το παραθυρο;

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Συνεχιζουμε να ειμαστε η μονη χωρα της πολιτισμενης Ευρωπης που εχουμε 35ετια στην ακτοπλοια και απαγορευση αποπλου λογω καιρου. Κανονικα θα επρεπε να λεγετε απαγορευση αποπλου λογω καιρου μεσα στα λιμανια. Στην Αδριατικη τοσα χρονια δεν ειχαμε σοβαρα ατυχηματα απο καιρο. Ουτε το Αιγαιο κανει πια τοσο τραγικους καιρους... Αλλα οτι τουλαχιστον πρεπει να εξελιχθει το συστημα και να υπαρχουν μονο τοπικα απαγορευτικα τα οποια να ανταποκρινονται στη θαλασσια κατασταση της περιοχης και κυριως των λιμανιων της περιοχης ειναι αυτονοητο και επρεπε να χει γινει καιρο τωρα

Link to comment
Share on other sites

Εγώ ως μετρ του είδους :( τα απαγορευτικά που μας έχουν πιάσει ορισμένα ήταν για γέλια και ορισμένα ήταν από αυτά που λέμε κάνεις τον σταυρό σου και συνεχίζεις.

Για παράδειγμα με το ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ το ν Νοεμβρη μας έπιασε απαγορευτικό στην Μύκονο και το πρωί μας αμολήσανε για τον Αγιο κι όχι για τον Εύδηλο ο οποίος είχε απαγορευτικό (ανήκει σε άλλο τμήμα της μετεωρολογιας από τον Αγιο) αλλά στην ουσία ο Εύδηλος δεν είχε παραπάνω από 6 μποφώρ τραμουντάνα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

σε ρεπορταζ των ειδησεων της ΝΕΤ, με αφορμη δηλωσεις του δαχτυλιδοστομου ΥΕΝ, εγινε αναφορα στα καημενα τα νησια που αποκλειονται το χειμωνα λογω του απαγορευτικου. Χαρις ομως στις "νεες" τεχνολογιες στην προβλεψη του καιρου και στα συγχρονα πλοια θα αλλαξει ο τροπος που οριζεται το απαγορευτικο αποπλου.

γνωριζει κανεις κατι; απο τους εισαγγελεις που γνωμοδοτουν περασαμε στο αλλο ακρο;

Link to comment
Share on other sites

Χθες που διάβαζα την «Ν» έλεγε ότι θα αλλάξει το σύστημα με τα απαγορευτικά!!

Για παράδειγμα ότι εάν σε μια περιοχή πολύ ισχυρούς άνεμους, θα μπορεί το πλοίο να εκτρέπει τη πορεία με υπεύθυνη δήλωση του πλοίαρχου και αφού ενημερώσει τους επιβάτες, θα μπορεί να συνεχίσει το δρομολόγιο του.

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδη να συνεχισει η ευθυνη να βαραινει τον πλοιαρχο και μονο... Εχω μια κληση απο την τροχαια να τη δωσω κι αυτη σε κανενα πλοιαρχο? Ετσι κι αλλιως τοσα τραβανε χωρις να φταινε αυτο θα τους πειραξει?

Link to comment
Share on other sites

Καλα τωρα την ακουσαμε τελειως...Με ευθυνη πλοιαρχου...μαλιστα...Ερχονται τα οργανα.Απο εδω τα ακουω.Εχει να γινει της κακομοιρας απο τουδε και στο εξης...

Απο τους επιβατες που ναι μεν θα μπαινουν στο πλοιο αλλα βγαινοντας θα ριχνουν τη γνωστη....χολη τους μεχρι και τις εταιρειες που ,για μενα τουλαχιστον εννοειται, θα απαιτουν πολλες φορες απο τους πλοιαρχους να ταξιδευουν ακομα κι αν εκεινοι εχουν αντιθετη αποψη...

Κοινως το μπαχαλο και να ευχεστε να μην εχουμε τιποτα αλλα δραματα... :D

Μην ξεχναμε ομως οτι πολλες φορες ειναι που δινονται απαγορευτικα χωρις ιδιαιτερο λογο ισως για ενα και μονο σημειο και αλλες παλι που ενω θα επρεπε να ισχυσει η απαγορευση, ο αποπλους εκτελειται κανονικα.

Επισης οντως σε καποιες περιπτωσεις ειναι επικινδυνος ο αποπλους αλλα σε καποιες αλλες παλι αποδεικνυεται οτι το απαγορευτικο ισχυει "για τα ματια του κοσμου".

Link to comment
Share on other sites

Xαιρετισματα στους ειδικούς μας.Για παράδειγμα αν φύγει ένα βαπόρι με νοτια από Πειραιά και υπογράψει ο πλοίαρχος να πάει από ρότα που δεν πνέουν ανεμοι πέραν των 8 μποφώρ ,στην γραμμή της Ικαρίας Σάμου για παράδειγμα θα πιάσει μόνο στο βαθύ και εκεί με το ζόρι.

Ποιό είναι λοιπόν το ζητούμενο να εξυπηρετηθεί ο επιβάτης ή να τυρανιέται μεσοπέλαγα με 9 και 10 μποφώρ δίχως να μπορεί να φτάσει στον προορισμό τους?

Κι επειδή δεν έχει καθόλου ευθύνες ένας πλοίαρχος να του φορτώσουμε κι άλλες.

Και δεν μπορώ να πιστέψω ότι ποτέ και σε κανέναν πλοίαρχο δεν θα ασκηθούν πιέσεις να φύγει από ένα ασφαλές αγκυροβόλιο με 9 μποφώρ.

Link to comment
Share on other sites

Ωχ και πάλι ωχ. Σκεφτείτε το σενάριο:Ταυτόχρονη αναχώρηση πλοίων για ίδιο προορισμό και καιρικές συνθήκες άθλιες. Ποιός πλοίαρχος θα τολμήσει να μη ξεκινήσει όταν υπάρχει η υποψία ότι ο ανταγωνιστής στου μπορεί να φύγει? Και τι θα συμβεί στον πλοίαρχο αυτό αν ο άλλος ξεκινήσει? α) από την εταιρεία του β) από τους επιβάτες του που θα μείνουν αμανάτι στον ντόκο.

Link to comment
Share on other sites

To μπαχαλο οπως και προειπα Λευτερη...Το απολυτο χαος...Ασε που καμια εταιρεια δεν θα θελησει να μεινει το πλοιο της δεμενο...

Απλα δεν κουναει καθολου...Τσεκαρισμενο....Οπως και το ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ που ανεβηκα την προηγουμενη Παρασκευη...Απαγορευτικο με γαρμπη 9αρι και το πλοιο ναι μεν κουνησε αλλα καμια σχεση μ'αυτο που περιμενεις...

Το 2 οπως και το 1 απο την αλλη (και μου το ειπε ανθρωπος που ταξιδευε καποτε ως πληρωμα του2) εχουν παρει διαζυγιο με την ευσταθεια...

Να μου ελεγες για ΙΘΑΚΗ θα σου ελεγα ακουνητο...

Link to comment
Share on other sites

Επίσης, ένα άλλο πρόβλημα είναι το εξής:

Μέχρι τώρα με το απαγορευτικό ήξερες ότι ισχύει πχ μέχρι αύριο το πρωί στις 10.00.

Πήγαινες στο σπίτι ή στο ξενοδοχείο, κοιμόσουνα και ξαναπήγαινες στο λιμάνι το πρωί και έβλεπες τι γίνεται.

Τώρα δεν θα ξέρεις πότε θα κρίνει ο καπετάνιος ότι θα μπορεί να φύγει

και έτσι θα πρέπει να είσαι απίκο στο λιμάνι ή μέσα στο πλοίο ή εν πάσει περιπτώσει εκεί γύρω σε ετοιμότητα μιάς ώρας.

Link to comment
Share on other sites

Kαι της Κρήτης τα βαπόρια δεν πιστεύω να νομίζετε ότι θα δένουν με το πρώτο 9αρι.

Τώρα αν θα πάει το Παλάτι στο Ηράκλειο και δεν θα μπορεί να μπει μέσα είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο.

Πολλά προβλήματα προκύπτουν και δεν ξέρω αν σε αυτή την απόφαση έχουν εξετασει όλες τις παραμέτρους.

Η γνώμη μου είναι τα νεότευκτά άνω των 170 μέτρων να τα αφήναν και με 9αρι να ταξιδεύουν και για τα άλλα να τα αφήναν ως έχουν.Ούτως ή άλλως και τώρα που έβγαζαν απαγορευτικό αρχίζαν οι πιέσεις να φύγουν τα κρητικά που είναι μεγάλα βαπόρια ,που θα χαλάσουν τα προιόντα κι έτσι λύναν το 9αρι το κάνα 8αρι χωρίς πολλές φορές να είναι όντως 8αρι και αμολάγανε τα βαπόρια.

Link to comment
Share on other sites

Ένα πολύ επίκαιρο και ενδιαφέρον κείμενο για το πρόγραμμα ESPEN

(Enhanced operational System for wave monitoring and Prediction with Applications in Hellenic Navigation)

για τον εκσυγχρονισμό της απαγόρευσης απόπλου των επιβατηγών πλοίων.

Κύριο αντικείμενο του έργου αποτελεί ο σχεδιασμός, ανάπτυξη, υλοποίηση και διάθεση προς τους αρμόδιους εθνικούς φορείς των επιστημονικών μέσων και τεχνολογικών εργαλείων που απαιτούνται για τον εξορθολογισμό των αποφάσεων για την απαγόρευση απόπλου των επιβατηγών πλοίων.

Το καθεστώς των απαγορευτικών απόπλου έχει καταστεί τα τελευταία χρόνια ένα πολυσύνθετο κοινωνικοοικονομικό πρόβλημα με πολλές πτυχές και δύο βασικές συνιστώσες: α) τη νομική συνιστώσα η οποία δεν θα μας απασχολήσει στο παρόν έργο και β) την επιστημονική συνιστώσα η οποία προϋποθέτει τη συστηματική διερεύνηση μιας μεγάλης ομάδας παραμέτρων, πάνω στην οποία θα βασίζεται εν δυνάμει οποιαδήποτε απόπειρα τροποποίησης του υφισταμένου νομικού πλαισίου.

Μένοντας στη καθαρά επιστημονική συνιστώσα του προβλήματος μπορεί κανείς να αναφέρει ότι το Αιγαίο Πέλαγος (και δευτερευόντως οι υπόλοιπες ελληνικές θάλασσες) αποτελεί ένα πολυσύνθετο θαλάσσιο σύστημα το κυματικό δυναμικό του οποίου παρουσιάζει σημαντικές ιδιομορφίες και ιδιαιτερότητες. Η παρουσία των πολλών νησιωτικών συμπλεγμάτων, το έντονο ανάγλυφο του πυθμένα, η παρουσία διαύλων και τα σχετικά φαινόμενα του κυματικού καναλισμού, οι τρεις βασικές δίοδοι των κυματικών και καιρικών συστημάτων (Δαρδανέλλια, στενά Κρήτης – Αντικυθήρων και Κρήτης – Καρπάθου), οι μεγάλες περιοχές κυματικών σκιών (στα νησιωτικά κυρίως συμπλέγματα), και άλλα προσδίδουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στα επικρατούντα σχήματα της κυματικής διάδοσης και καθιστούν την αναλυτική μελέτη και πρόγνωση της κατάστασης θάλασσας έναν στόχο ιδιαίτερα δύσκολο και ενδιαφέροντα.

Το ναυάγιο του Ε/Γ Ηράκλειο στη Φαλκονέρα το 1966 ώθησε τις αρχές στην θεσμοθέτηση του μέτρου των απαγορεύσεων του απόπλου για τα επιβατηγά πλοία. Παρά την προφανή γενικά χρησιμότητα του μέτρου αυτού, στην πράξη αποδείχθηκε ότι συχνά η εφαρμογή του θα έπρεπε, σε ότι αφορά τη κατάσταση θάλασσας, να βασίζεται α) σε πιο αξιόπιστη και λεπτομερή προγνωστική πληροφορία τόσο σε επίπεδο μετεωρολογίας όσο και σε αυτό καθεαυτό το επίπεδο πρόγνωσης της κατάστασης θάλασσας από κυματική άποψη και β) σε μετρημένα κυματολογικά δεδομένα που αντικατοπτρίζουν απολύτως αξιόπιστα την επικρατούσα κατάσταση θάλασσας ενώ βελτιώνουν επίσης τις παραγόμενες προγνώσεις.

Γενικότερα, τα προβλήματα που παρουσιάζει η διαδικασία απαγόρευσης απόπλου των πλοίων, από επιστημονική άποψη, μπορούν να συνοψισθούν ως εξής: Στον στόλο της ελληνικής ακτοπλοΐας συνυπάρχουν πλοία νέας και παλαιότερας τεχνολογίας, διαφορετικών ηλικιών, διαφορετικών χαρακτηριστικών σε ότι αφορά τη δυναμική συμπεριφορά, ασφάλεια και λειτουργισιμότητά τους, και εν γένει διαφορετικής κατασκευής και φιλοσοφίας σχεδιάσεως ως προς το εκτόπισμα, τη γεωμετρία, τα υδροδυναμικά χαρακτηριστικά, την επιχειρησιακή ακτίνα δράσης, τη ταχύτητα υπηρεσίας, κ.ο.κ.

Από την άλλη πλευρά, όπως προαναφέρθηκε, ο ίδιος ο χώρος “δράσης” των επιβατηγών πλοίων παρουσιάζει σημαντικές ανομοιογένειες και ιδιαιτερότητες τοπικού χαρακτήρα σε ότι αφορά τα κυματικά χαρακτηριστικά του και τη δυνατότητα πρόγνωσής τους.

Κατά συνέπεια ο εξορθολογισμός, ή η τροποποίηση του καθεστώτος της απαγόρευσης του απόπλου, θα πρέπει οπωσδήποτε να συνυπολογίζει όλες τις ανωτέρω παραμέτρους με ορθολογικό μάλιστα τρόπο, και κάθε μια από αυτές με τη βαρύτητα που απαιτείται…

Και όσοι έχουν ενδιαφέρον και το κουράγιο μπορούν να το διαβάσουν ολόκληρο, εδώ

Link to comment
Share on other sites

Εγω θα προτεινα του θαλασσοδαρμενου ΥΕΝ ημων και των ενστολων συμβουλων του, μελλοντικων υπαλληλων διαφορων εταιρειων των Ελληνων εφοπλιστων, να κανουν ενα ταξιδακι με το Σαος ΙΙ απο Λαυριο για Αλεξανδρουπολη με 9αρακι ωστε να δουν τι εστι βερικοκο :mad:.

Επισης θελω να δω και τα σωματεια των ναυτικων πως θα αντιδρασουν.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως απο τα....σωματια των επιβατών άρχισαν ήδη οι αντιδράσεις...

Χτες για παράδειγμα κάποιος αναρωτιόταν το εξής:

"Και αν έχει 9 μποφόρ, το πλοίο αποφασίσει να εκτελέσει το δρομολόγιο του και προκειμένου να μην χάσι επιβάτες ανακοινώσει γαι κανα 8 τι γίνεται; Εγώ πως θα μπορώ να είμαι σίγουρος οτι αυτό που μου ανακοινώνεται είναι αληθές έτσι ώστε να πάρω και γω την ευθύνη να ταξιδέψω ή όχι;"

Εγώ προσωπικά δεν το είχα σκεφτεί έτσι (άλλωστε τα προηγούμενα 2 ταξίδια μου προς Πειραιά τα έκανα με απαγορευτικο και το μονο που έπαθα ήταν να με νανουρίσει το κύμα :D ) αλλά πραγματικά είναι κι αυτό ένα ζήτημα που θα απασχολήσει...Για μένα βέβαια πάντα υπάρχει λύση...Τα δελτία καιρού.Αλλά το κακό είναι οτι ο οποισδήποτε επιβάτης (και δυστυχώς) δεν φροντίζει να ενημερωθεί και ούτε το ψάχνει και πολύ πολύ....Αλλά αν κάτι κάτσει στραβά...μαύρο φίδι που μας έφαγε...

Χαρακτηρηστικό αυτού που λέω είναι μια περίπτωση πριν απο 5 χρόνια 25η Μαρτίου.Είχα πάει μονοήμερο Νάξο και επέστρεφα το απόγευμα με ΙΘΑΚΗ...

Ο καίρος είχε το μαύρο του το χάλι (δεν ξέρω αν θυμάστε το 12 αέρα που είχε δώσει τοπικά τότε στη Παροναξία).Είμαι στο λιμάνι της Νάξου και περιμένω και κάποια στιγμή βλέπω να έχει μαζευτεί πλήθος γύρω απο δυο λιμενικούς...Εν ολίγοις είχε δωθεί απαγορευτικό και το πλοίο θα έδενε στη Σύρο αλλά λόγω του 12αριου ήταν πιθανό να μην πιάσει ούτε Παρο :mad:

Έρχεται το πλοίο,όλα καλά μας λένε οτι θα πιάσει Πάρο τελικά αλλά οτι μετά δένει στη Σύρο..Δεν προλαβαίνουμε να βγούμε απο το λιμάνι ακούω απο το λογιστήριο φωνές...Τι συνέβαινε;Πόλύ απλά κάποιοι επιβάτες διαμαρτύρονταν γιατί το πλοίο δεν θα πάει Πειραιά κάνανε φασαρία απειλόντας θεούς και δαίμονες,γκάριζαν σαν τα ζώα και στόλιζαν το πλήρωμα με διάφορους χαρακτηρισμούς...

Τελικά το πλοίο πήγε Πειραιά (βεβαίως γιατί το επέτρεψαν οι συνθήκες και όχι για τους μαινόμενους επιβάτες) αλλά απ'ότι έμαθα μετά απο γνωστό μου,τα ίδια άτομα κάνανε πάλι φασαρία για το οτι το πλοίο κουνούσε και υποστήριζαν οτι θα παραλίγο να τους πνίξουν για τα "φράγκα"...

Ενθυμούμενος αυτή την ιστορία αναρωτιέμαι τώρα με την κατάργηση του απαγορευτικού τι θα γίνεται;Της Πόπης; Της Καλλιόπης; Ή μήπως της γνωστής εθνικής μας...@%#^&??? :confused:

Link to comment
Share on other sites

Διευκρινήσεις για απόπλου παρά το απαγορευτικό

«Τα κριτήρια αναστολής απόπλου πλοίων λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών διατηρούνται στο ακέραιο», διευκρινίζεται από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με αφορμή σχετική απόφαση του υπουργού Μανώλη Κεφαλογιάννη.

Το ΥΕΝ αναφέρει ότι «με αποκλειστικό σκοπό την αποφυγή περιπτώσεων αναίτιας ταλαιπωρίας του επιβατηγού κοινού αλλά και την καλύτερη κάλυψη των αναγκών της νησιωτικής χώρας που εξυπηρετείται με τα πλοία της ακτοπλοΐας, δίδεται η δυνατότητα, με αντικειμενικά και διαφανή κριτήρια (βασιζόμενα στις προβλέψεις της ΕΜΥ και του ΕΛΚΕΘΕ για πλοία μήκους άνω των 75 μέτρων), να εκτελούν τα δρομολόγιά τους μέσω θαλασσίων περιοχών, οι οποίες δεν παρουσιάζουν φαινόμενα κακοκαιρίας και επικράτησης καιρικών συνθηκών 9 BF και άνω.

Στην ίδια απόφαση, ρητά προβλέπεται ότι κατά την άσκηση αυτής της δυνατότητας θα ενημερώνονται οι επιβάτες για τη βραχυχρόνια παράκαμψη της προκαθορισμένης συνήθους πορείας του πλοίου.

Ουσιαστικά με την απόφαση του ΥΕΝ παρέχεται και νομική κάλυψη στον πλοίαρχο για να πλεύσει σε περιοχή με ευμενέστερες καιρικές συνθήκες παρακάμπτοντας τη συνήθη πορεία του δρομολογίου του πλοίου».

Πηγή : Το Κέρδος

Ωραία όλα αυτά...Στην πράξη όμως τι γίνεται;;; Ή μάλλον τι ΘΑ γίνεται;;;

Link to comment
Share on other sites

Εκτός από το πλοίαρχο θα πρέπει να συναινεί και η εταιρεία!! Τώρα το λύσαμε το πρόβλημα!! Οι εταιρείες της Κρήτης σιγά μη πουν να κάθονται τα βαπόρια τους στα λιμάνι λόγω καιρού!!

Link to comment
Share on other sites

Ενα ρεζουμε των αντδιρασεων και των επεξηγήσεων από το ΥΕΝ:

Αν δεν είχε ξεσπάσει ο «κυκλώνας Παλαιαοκρασσά», την περασμένη εβδομάδα το κυβερνητικό σκάφος πιθανότατα θα κλυδωνιζόταν από τα μποφόρ που σήκωσε στο λιμάνι η κατάργηση του απαγορευτικού απόπλου των επιβατηγών πλοίων. Κι αυτό παρά τις «διευκρινήσεις» του υπουργείου που ουσιαστικά δεν έπεισαν κανένα.Το πολύνεκρο ναυάγιο του «Ηράκλειο» το 1966 έχει σημαδέψει πολλαπλώς την ελληνική ακτοπλοΐα, αλλά και γενικότερα τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τις θαλάσσιες συγκοινωνίες η ελληνική κοινωνία. Μία από τις επιπτώσεις εκείνης της τραγωδίας ήταν η επιβολή του «απαγορευτικού απόπλου» στα επιβατηγά πλοία, όταν οι καιρικές συνθήκες χαρακτηρίζονταν επικίνδυνες. Την ευθύνη της απόφασης είχε - και έχει προς το παρόν - το Λιμενικό. Πριν το 1968, όταν έγινε η συγκεκριμένη ρύθμιση, δεν υπήρχε ανάλογο θεσμικό πλαίσιο και η ευθύνη για το αν θα λύσει κάβους το βαπόρι ή όχι βάραινε αποκλειστικά τον καπετάνιο. Πρακτικά, δηλαδή,την εταιρεία.Από τότε , βέβαια, έχουν αλλάξει πάρα πολλά. Στην ασφάλεια των πλοίων,τις τηλεπικοινωνίες, τα σωστικά μέσα και κυρίως την δυνατότητα ακριβούς μετεωρολογικής πρόβλεψης των καιρικών συνθηκών. Όμως η δυσπιστία προς τις καλές(:( προθέσεις και κυρίως τις πιθανές

υπόγειες σχέσεις πλοιοκτητών και κυβερνώντων παραμένει. Ως εκ τούτου η πρόθεση της κυβέρνησης να καταργήσει την ασφαλιστική δικλίδα που αποτελεί το απαγορευτικό απόπλου ήταν περίπου αναμενόμενη. Κι ας μην ισχύει ανάλογη διάταξη σε καμιά άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Να σημειωθεί πάντως ότι η σχετική σύγκριση είναι μάλλον άτοπη καθώς ο πολυνησιακός χαρακτήρας της Ελλάδας και ιδίως του Αιγαίου αποτελεί ούτως ή άλλως ξεχωριστή περίπτωση στην Ευρώπη. «άλλο είναι να σαλπάρεις από την Μασσαλία για την Μπαστιά γνωρίζοντας ότι θα φτάσεις σε ένα λιμάνι της Κορσικής κι αν έχει καιρό θα μείνεις εκεί κι άλλο από τον Πειραιά για Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Φολέγανδρο, Κίμωλο, Μήλο κι αν σε βρει καιρός στη μέση της διαδρομής να μην ξέρεις που θα απαγκιάσεις, καθώς δεν μπορείς να σταθείς στα περισσότερα λιμάνια» εξηγούσε την ιδιαιτερότητα του Αιγίου στο «portnet.gr» πλοίαρχος που «έχει φάει την θάλασσα με το κουτάλι». Και πρόσθετε ότι κατά την άποψη του δεν είναι τόσο ο καιρός το πρόβλημα, όσο το γεγονός ότι στα λιμάνια των περισσότερων νησιών είναι αδύνατον να δέσουν με ασφάλεια τα μεγαλύτερα από τα σύγχρονα πλοία της ακτοπλοΐας.

Πλοίαρχοι: όχι εμείς την ευθύνη

Οι ναυτεργατικές ενώσεις έχουν η καθεμία χωριστά τοποθετηθεί αρνητικά στο γεγονός αυτό και πολλές από αυτές σε ανακοινώσεις τους εξηγούν τους λόγους που το υπουργείο συνεχίζει να μην καταλαβαίνει. Και σχεδόν όλες καταγγέλλουν το γεγονός ότι η απόφαση ελήφθη ερήμην τους και χωρίς καμία διαβούλευση. Το γεγονός που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση πάντως είναι ότι και οι πλοίαρχοι, δια του σωματείου τους, αντιτίθενται στην κατάργηση του «απαγορευτικού απόπλου». Κι αυτό διότι πολλοί έσπευσαν να προβλέψουν ότι ως οι πιο στενοί συνεργάτες - υπάλληλοι των πλοιοκτητών θα στήριζαν το μέτρο που επίμονα ζητούσαν εδώ και χρόνια οι εργοδότες τους.

Ο πρόεδρος των Ένωσης Πλοίαρχων (ΠΕΠΕΝ) Βαγγέλης Κούζιλος σε δηλώσεις του στo «portnet.gr» δεν δέχθηκε το γεγονός της μετάθεσης της ευθύνης στους πλοιάρχους, θέτοντας παράλληλα θέμα τεχνολογίας αφού η σύγχρονη μετεωρολογία μπορεί με ακρίβεια να προχωρήσει σε προγνώσεις σε συγκεκριμένες θαλάσσιες ζώνες ώστε οι πλοίαρχοι να έχουν σαφή εικόνα της κατάστασης.

«Είναι πάγια η θέση της ΠΕΠΕΝ, ότι η απαγόρευση απόπλου λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών πρέπει να ισχύει και με ευθύνη των αρχών μόνο. Οτιδήποτε διαφορετικό μας βρίσκει κάθετα αντίθετους» είπε , προσθέτοντας ότι «με αυτήν την τροπολογία προσπαθούν να μεταθέσουν ευθύνες στον Πλοίαρχο, ο οποίος ξέχωρα απ’ όλα τα άλλα πολλά μεγάλα καθήκοντα, τα οποία με αποτελεσματικότητα, ικανότητα και πολλές φορές αυταπάρνηση, εκτελεί και επιτελεί, θα αναγκαστεί να βρίσκεται σε μια διαρκή αντιπαράθεση με πλοιοκτήτες, αρχές και επιβάτες που όλοι θα έχουν γνώμη και γνώση».

«Εξηγήσεις» του ΥΕΝ

Από την πλευρά του το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προσπάθησε να δώσει «εξηγήσεις» μετά τον θόρυβο που σηκώθηκε από την απόφαση του Μανώλη Κεφαλογιάννη.

«Τα κριτήρια αναστολής απόπλου πλοίων λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών διατηρούνται στο ακέραιο», υποστηρίζει το ΥΕΝ σε σχετική του επεξηγηματική ανακοίνωσε. Και διευκρινίζει ότι «με αποκλειστικό σκοπό την αποφυγή περιπτώσεων αναίτιας ταλαιπωρίας του επιβατηγού κοινού αλλά και την καλύτερη κάλυψη των αναγκών της νησιωτικής χώρας που εξυπηρετείται με τα πλοία της ακτοπλοΐας, δίδεται η δυνατότητα, με αντικειμενικά και διαφανή κριτήρια (βασιζόμενα στις προβλέψεις της ΕΜΥ και του ΕΛΚΕΘΕ για πλοία μήκους άνω των 75 μέτρων), να εκτελούν τα δρομολόγιά τους μέσω θαλασσίων περιοχών, οι οποίες δεν παρουσιάζουν φαινόμενα κακοκαιρίας

και επικράτησης καιρικών συνθηκών 9 BF και άνω. Στην ίδια απόφαση, ρητά προβλέπεται ότι κατά την άσκηση αυτής της δυνατότητας θα ενημερώνονται οι επιβάτες για τη βραχυχρόνια παράκαμψη της προκαθορισμένης συνήθους πορείας του πλοίου. Εξηγήσεις που ουσιαστικά δεν αλλάζουν το περιεχόμενο της συγκεκριμένης απόφασης, αλλά απλώς παρέχουν και νομική κάλυψη στον πλοίαρχο για να πλεύσει σε περιοχή με ευμενέστερες καιρικές συνθήκες παρακάμπτοντας τη συνήθη πορεία του δρομολογίου του πλοίου».

Πηγή:www.portnet.gr

Link to comment
Share on other sites

Διευκρίνήσεις έδωσε στην Βουλή ο ΥΕΝ:

Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν υποχωρεί στην απόφαση του να επιτρέπονται οι πλόες ακόμη κι αν υπάρχει απαγορευτικό για ανέμους 9 μποφόρ με την προϋπόθεση ότι θα ακολουθείται άλλη διαδρομή και θα υπάρχει συναίνεση πλοιάρχου και της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση της βουλευτού του ΚΚΕ Ελπίδας Παντελάκη, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης τόνισε ότι πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει το είδος των απαγορευτικών που τίθενται στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό. Πρόσθεσε επίσης ότι με τη βοήθεια των δορυφόρων μπορεί να εντοπίζονται ζώνες που δεν εμπίπτουν στο απαγορευτικό, αλλά και ότι εκείνο που θα πρέπει να μετριέται είναι το ύψος των κυμάτων και όχι τόσο η ισχύς του ανέμου. Συγκεκριμένα ο κ. Κεφαλογιάννης υποστήριξε ότι: «Επί της ουσίας ότι δεν αλλάζει τίποτα από το καθεστώς. Φανταστείτε να υπήρχαν τα απαγορευτικά που υπάρχουν στην Ελλάδα λόγω έλλειψης υποδομών την οποία εμείς καλύπτουμε…Ό,τι γίνεται, γίνεται για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Σας αναφέρω, λοιπόν, και πάλι ότι με την απόφαση αυτή δεν καταργούνται τα κριτήρια αναστολής απόπλου των πλοίων. Αυτό είναι σαφές; Δεν καταργείται τίποτα. Είναι σαφέστατο». Συμφωνά με τον υπουργό δίνεται η δυνατότητα σε πλοία να διενεργήσουν τα δρομολόγιά τους μέσω θαλασσίων περιοχών στις οποίες δεν υφίστανται άνεμοι εννέα μποφόρ και πάνω. Δηλαδή δίνεται η δυνατότητα, σύμφωνα με τον Κεφαλογιάννη, να ταξιδεύουν τα πλοία εκεί που επιτρέπεται με το ισχύον σύστημα της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, παρακάμπτοντας στην πορεία τις περιοχές στις οποίες έχει βγει απαγορευτικό, να μπορεί κάποιος να πάει στο νησί του, όπως γίνεται και τώρα και μάλιστα βάζουμε και ασφαλιστικές δικλείδες.

Ο υπουργός Επίσης στην βουλή υποστήριξε ότι: «Οι ασφαλιστικές δικλείδες είναι οι εξής: Πρώτον, κατάθεση του πλάνου του ταξιδιού, ενημέρωση της λιμενικής αρχής και αποτύπωση της πορείας του πλοίου η οποία αναφέρεται στο θάλαμο επιχειρήσεων. Έχουμε τα τεχνικά μέσα για να μπορούμε να παρακολουθούμε την πορεία του πλοίου. Άρα, αν δεν πηγαίνει από τις περιοχές που δεν υπάρχει απαγορευτικό, δηλαδή περιοχές όπου είναι κάτω από εννιά μποφόρ, όπως επιτρέπεται και τώρα, τότε θα επιβάλλονται αυστηρές ποινές».

Πηγή :www.portnet.gr

όντως είμαστε η μοναδική χώρα που έχουμε το καθεστώς απαγορευτικού αλλά είμαστε και η μοναδική χώρα που δεν έχουμε (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων) ασφαλή αγκυροβόλια.Οπότε τι είναι καλύτερο να έχεις τους επιβατες να τους αρμενίζεις με 8αρια και 9αρια χωρίς να μπορούν να φτάσουν στον προορισμό τους ή να απλά να αναβάλουν το ταξίδι τους για κανα δυο ημέρες?Ποιά είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβάτη?Αν σπάσει ένα πλοίο σε κανα λιμάνι γιατί τόλμησε ο πλοίαρχος κατόπιν πιέσεων και απειλών από τους επιβάτες να μπει σε λιμάνι τι θα γίνει μετά κύριε ΥΕΝ?

Αντί να προστατεύουμε τους πλοιάρχους τους κάνουμε ευάλωτους σε διάφορές πιέσεις ακόμα και από το επιβατικό κοινό.

Link to comment
Share on other sites

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για το θέμα του απαγορευτικού αυτή την φορά από τον πρόεδρο της Ένωσης ναυτών τον κύριο Νταλακογιώργο:

Την αντίθεσή του εξέφρασε με δηλώσεις του στο Portnet.gr και ο πρόεδρος της Ένωσης Ναυτών του Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος.

Συγκεκριμένα ο κ. Νταλακογιώργος επεσήμανε : «Πρόκειται για ένα μέτρο, το

οποίο κατά την γνώμη μου, δεν θα συμβάλλει στις συγκοινωνιακές ανάγκες της ακτοπλοΐας, αλλά θα δημιουργήσει προβλήματα τόσο στους επιβάτες, όσο και στους ναυτικούς που υπηρετούν στα πλοία. Αν λάβουμε υπόψη μας και τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ακτοπλοΐα σήμερα, σε συνδυασμό με τις άσχημες καιρικές συνθήκες, αντιλαμβανόμαστε ότι το μέτρο αυτό θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε μεγάλους κινδύνους την ναυσιπλοΐα και την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών».

Πηγή www.portnet.gr

Επίσης σε αυτο το λινκ :http://www.portnet.gr/kentrikes_eidiseis/kanali1/2003/5.htm υπάρχει αντιπαράθεση στην Βουλή για το θέμα μεταξύ της κ,Παντελάκη και του Υ.Ε.Ν.

Σχεδόν όλα τα ναυτεργατικά σωματεία καταδικάζουν την επικείμενη τροποποίηση του καθεστώς με τα απαγορευτικά αλλά μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία νέα εξέλιξη.

Link to comment
Share on other sites

Στα ΝΕΑ δημοσιεύεται μια ενδιαφέρουσα έρευνα για το Αιγαίο και τον κυματισμό του όπως και μια μίνι συνέντευξη με τον κ.Μαρμαρά πλοίαρχο του ΑΘΗΝΑ που καλό θα ήταν να την διαβάσουν οι αρμόδιοι και κυρίως ο Υ.Ε.Ν

Eίναι πιο επικίνδυνη θάλασσα, λένε ειδικοί και ναυτικοί, με πολλές περιοχές «κυματικού κινδύνου»

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΓΙΟΓΙΑΚΑΣ

Στον Ατλαντικό το ύψος των κυμάτων φθάνει τα 30 μέτρα, ενώ στο Αιγαίο το μεγαλύτερο ύψος κύματος που έχει μετρηθεί - στις 14 Ιανουαρίου 2001 - είναι 12 μέτρα. Ο Ατλαντικός είναι περίπου 500 φορές μεγαλύτερος από το Αιγαίο καλύπτοντας μια έκταση 106.000.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, ενώ το Αιγαίο φθάνει σε έκταση μόλις τα 214.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα.

Στην ερώτηση ωστόσο, ποια από τις δύο θάλασσες είναι η πιο επικίνδυνη, η απάντηση δεν είναι η... αναμενόμενη.

Ο Ατλαντικός «γεννά» γιγάντια κύματα - τα λεγόμενα και τερατώδη που ανακαλύφθηκαν από τους επιστήμονες τα τελευταία 10 χρόνια και ευθύνονται για πολλά ξαφνικά ναυάγια - αλλά και κύματα που μπορούν τα «ταξιδέψουν» χωρίς κανένα εμπόδιο μέχρι και... 10.000 χιλιόμετρα. Οι επιστήμονες όμως έχουν διαφορετική άποψη. «Το Αιγαίο είναι μια θάλασσα γεμάτη επικίνδυνα μυστικά», λέει στα «NEA» ο δρ Τακβόρ Σουκισιάν, ειδικός επιστήμονας στο Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ). Όπως λέει, «τα μυστικά κρύβονται ανάμεσα στα χιλιάδες νησιά και νησίδες, καθώς και στις περιοχές υψηλού κυματικού κινδύνου».

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο παράγοντας που κάνει τη διαφορά είναι το φαινόμενο του καναλισμού. Όταν δηλαδή μια μεγάλη μάζα νερού περνάει από ένα στενό πέρασμα - για παράδειγμα, ο Καφηρέας - προσπαθεί να καταλάβει χώρο και τείνει να ανυψωθεί. Αυτός είναι ο λόγος που στα στενά Τήνου-Μυκόνου, Ικαρίας-Σάμου, Ρόδου-Καρπάθου, Κάσου-Κρήτης και Κυθήρων-Κρήτης προκαλούνται ακραίες κυματικές καταστάσεις, και οι επιστήμονες εκτιμούν - δεν έχουν γίνει ακόμη μετρήσεις - ότι το ύψος των κυμάτων φθάνει τα 16-17 μέτρα!

Μεγάλες διαφορές ύψους

«Διαφορές στο ύψος κύματος από 1 έως... 9 μέτρα σε δυο περιοχές που δεν απέχουν μεταξύ τους πάνω από 60 ναυτικά μίλια, την ίδια ακριβώς στιγμή, δεν θα περίμενε κανείς να συμβαίνει. Στο Αιγαίο όμως συμβαίνει», εξηγεί ο κ. Σουκισιάν. Σημειώνει δε ότι η EMY δίνει πρόγνωση ανέμων (Μπωφόρ) και όχι πρόγνωση κύματος (κατάσταση θαλάσσης). «Για τον Ατλαντικό, που υπάρχει άμεση σχέση κύματος και ανέμου, αυτή η πρόγνωση δουλεύει, όχι όμως και για το Αιγαίο».

H προβλεψιμότητα είναι ο παράγοντας που κάνει τη διαφορά: H απουσία των μεγάλων νησιωτικών συμπλεγμάτων έχει ως αποτέλεσμα ο Ατλαντικός - σε σχέση με το Αιγαίο - να είναι πιο προβλέψιμη θάλασσα. «Συγκεντρώνοντας τα επιστημονικά δεδομένα των τελευταίων δέκα ετών μπορούμε να πούμε ότι ο Ατλαντικός - σε ό,τι αφορά την κυματική πρόγνωση - είναι πιο "εύκολος" από το Αιγαίο, αφού είναι μια περιοχή ικανοποιητικά προβλέψιμη σε χρόνο 7 έως 10 ημερών. Στο Αιγαίο κανει δύσκολα κανείς πρόγνωση σε βάθος χρόνου πάνω από δυο μέρες», τονίζουν οι ειδικοί, που εκτιμούν ότι «το Αιγαίο αποτελεί τη δεύτερη "χειρότερη" θάλασσα της Μεσογείου μετά τη θαλάσσια περιοχή του Κόλπου του Λέοντος, στη Νότια Γαλλία».

«H πρόγνωση κάνει τη διαφορά»

Ο ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Αθηνά» κ. Μιχάλης Μαρμαράς είναι από τους λίγους πλοιάρχους που μπορούν να συγκρίνουν τον Ατλαντικό με το Αιγαίο. Επί 18 χρόνια «όργωνε» με διάφορα πλοία - από φορτηγά έως κρουαζιερόπλοια - τον ωκεανό και από το 2004 πραγματοποιεί δρομολόγια στο Αιγαίο.

«H αναλυτική πρόγνωση είναι που κάνει τη διαφορά», λέει. «Ο Ατλαντικός έχει μέρη που προκαλούν τρόμο, όπως το Νιου Φάουτλντ στη βορειοανατολική ακτή του Καναδά όπου δημιουργούνται μεγάλα κύματα εξαιτίας της μορφολογίας του βυθού και το Τρίγωνο των Βερμούδων όπου συναντιέται το Ρεύμα του Μεξικού με αντίθετο κυματισμό. Όμως ανά πάσα στιγμή ξέρεις πού βρίσκεται ο κίνδυνος. Εκτός βέβαια και αν συναντήσεις ξαφνικά κανένα γιγάντιο κύμα 30 μέτρων, όπως συνέβη το 2001 με τα κρουαζιερόπλοια ''Bremen'' και ''Caledonian Star'' στον Νότιο Ατλαντικό, με αποτέλεσμα το πρώτο να πάθει μπλακ άουτ για δύο ώρες».

Σύμφωνα με τον κ. Μαρμαρά «το αρχιπέλαγος - σε αντίθεση με τον Ατλαντικό - είναι απρόβλεπτη θάλασσα και ο πλοίαρχος δεν έχει στη διάθεσή του όλα τα στοιχεία που θα έπρεπε να έχει. Γι' αυτό και απαιτείται ιδιαίτερη εμπειρία. Το... καλό είναι ότι υπάρχουν πολλά σημεία για να ''κρυφτούν" και να προστατευτούν από τον καιρό, κυρίως τα μικρά πλοία».

πηγή: www.tanea.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Για να δουμε λοιπον το τι συνεβη χτες στο Yunanistan, η τουλαχιστον τι καταλαβα εγω οτι συνεβη. Βγηκε λοιπον ενα απαγορευτικο αποπλου για τη θαλασσια περιοχη αναμεσα σε Τηνο-Μυκονο-Παρο-Ναξο μεχρι Σαντορινη, η κατι τετοιο τελος παντων. Συνεπεια αυτου, τα Παρος και Ναξος δεν απεπλευσαν ενω το Ιθακη πηγε μεχρι τη Συρο. Ως εδω καλα.

Απο κει και περα ομως, πως ενω απαγορευτηκε ο αποπλους για αυτους τους προορισμους, απο την αλλη επετραπη ο αποπλους πλοιων που δεν επιαναν λιμανια σε αυτες τις περιοχες αλλα ηταν διερχομενα? Δηλαδη με ποια λογικη το Ιθακη δεν μπορουσε να παει Μυκονο ενω το Δημητρουλα περασε τον Τσικνια για να παει Ικαρια? Με ποια λογικη το Ναξος και το Παρος δεν μπορουσαν να πανε στην Παρο και τη Ναξο ενω επετραπη ο αποπλους του Ροδανθη που περνα αναμεσα σε Ναξο και Μυκονο για να παει στην Πατμο?

Μηπως εχω καταλαβει εγω λαθος? Υπαρχει κανεις που να μπορει να μας διαφωτισει?

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα Νίκ τώρα πλέον το ΙΘΑΚΗ το σταμάτησαν στην Σύρο διότι αμα περάσεις από Σύρο και έχει απαγορευτικό σε σταματάνε.Αν δεν περνάς από το λιμάνι της δεν σε σταματάει να σου πει έλα εδώ όπως παλιά.

Από την άλλη για ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ-ΡΟΔΑΝΘΗ-ΝΑΞΟΣ/ΠΑΡΟΣ δεν μπορώ να καταλάβω κι εγώ τι έγινε.

Υπογράψαν πρακτικό?

είχαμε καμιά νέα εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων περι απαγορευτικού?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...