Jump to content
Shipfriends

Θαλάσσια ρύπανση,αποφυγή και απαντλήσεις καυσίμων


Recommended Posts

Βρήκα κι ενα πιο πλήρες άρθρο σήμερα.

 

Αγανάκτηση για τη σιωπή των ΕΛ.ΠΕ. στην ΕλευσίναΤρομαγμένοι οι κάτοικοι πέριξ του Θριάσιου, ανησυχούν για νέα πυρκαγιά στις υποτιθέμενες εκσυγχρονισμένες εγκαταστάσεις. Η διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να εκδώσει την παραμικρή ανακοίνωση.Η διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛ.ΠΕ.) στην Ελευσίνα δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να εκδώσει την παραμικρή ανακοίνωση τόσο για το βαρύ φορτίο καυσαερίων και καπνού που «απελευθερώθηκε» από τις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου στην Ελευσίνα και στην ευρύτερη περιοχή το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης όσο και για την πυρκαγιά που ξέσπασε τα ξημερώματα της επόμενης μέρας, όπως αποκάλυψε χθες η «Εφ.Συν.».

 

Εντούτοις, οι κάτοικοι της περιοχής με τους οποίους μιλήσαμε είναι ακόμη μια φορά τρομαγμένοι και ανάστατοι, καθώς ανησυχούν για το επόμενο επεισόδιο που θα δημιουργηθεί στα ΕΛ.ΠΕ., αφού τα ατυχήματα και τα ρυπαντικά επεισόδια μετά την επέκταση και τον υποτιθέμενο εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων έχουν καταντήσει συχνό φαινόμενο. Κοινό χαρακτηριστικό των δηλώσεων των κατοίκων της Ελευσίνας που μίλησαν στην «Εφ.Συν.» είναι η απουσία ενημέρωσης για το τι ακριβώς συμβαίνει τόσο από τους υπεύθυνους του διυλιστηρίου όσο και από τις τοπικές αρχές.

 

«Το γεγονός ότι οι υπεύθυνοι του διυλιστηρίου κάλεσαν την Πυροσβεστική μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς στη δεξαμενή σημαίνει ότι φοβόντουσαν μην τους ξεφύγει εντελώς η φωτιά. Συνήθως, τα μικρά περιστατικά τα αντιμετωπίζουν μόνοι τους, αφού έχουν οργανωμένο σύστημα πυρόσβεσης. Αυτοί ισχυρίζονται ότι η φωτιά προκλήθηκε από κεραυνό, αλλά αν σε ένα διυλιστήριο δεν μπορούν να προστατευτούν από τους κεραυνούς, ακόμη χειρότερα. Δεν ξέρω ποιος σκέφτηκε να πει μια τόσο αστεία δικαιολογία», μας λέει ο Ευάγγελος Λίγγος, γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Ελευσίνας.

 

Κάπνα και δυσοσμία

 

«Δυστυχώς», συνεχίζει ο ίδιος, «υπάρχει και μια άκρα του τάφου σιωπή από τους άρχοντες της πόλης εδώ, παρ’ όλο που είναι υποχρεωμένοι να μας πουν τι συνέβη, για ποιο λόγο συνέβη και αν πρόκειται να ξανασυμβεί. Κανένας δεν ξέρει και κανένας δεν μιλάει. Τη Μεγάλη Πέμπτη είχε πολλή κάπνα και πολλή δυσοσμία στην περιοχή και, μάλιστα, εδώ που μένω εγώ, κάποιοι έψαχναν να δουν αν τρύπησε η δεξαμενή του πετρελαίου στην ταράτσα τους. Αν και πρόκειται για συνηθισμένο φαινόμενο, αυτή τη φορά ήταν πολύ έντονο. Οι υπεύθυνοι του διυλιστηρίου μάς έλεγαν όταν έκαναν την επένδυση της επέκτασης των εγκαταστάσεων ότι θα εξασφαλιστεί ο σεβασμός στο περιβάλλον και ότι έριξαν δύο δισεκατομμύρια ευρώ για να μειώσουν τους ρύπους. Αν, όμως, οι ρύποι είναι περισσότεροι απ’ ό,τι ήταν πριν, αυτό σημαίνει ή ότι κάτι δεν έκαναν καλά ή ότι δεν έκαναν αυτό που έλεγαν».

 

«Ολοι οι πολίτες της Ελευσίνας παρακολουθούν καθημερινά το τι εκπέμπουν τα ΕΛΠΕ. Καθημερινά σε όλο το facebook, σε όλες τις συζητήσεις παντού, υπάρχουν φωτογραφίες με ό,τι ανεβαίνει στον ουρανό. Τη Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ, ο περισσότερος κόσμος ήταν έξω, έμπαινε – έβγαινε στην εκκλησία και η ανησυχία ήταν διάχυτη. Εγώ βγήκα στην ταράτσα, ο ουρανός ήταν κατακόκκινος, δεν ξέραμε τι συμβαίνει, έμαθα από κάποιους που ήταν πιο κοντά στα ΕΛ.ΠΕ. ότι ακούγονται σειρήνες – και δεν ήταν η πρώτη φορά, οι σειρήνες ακούγονται συχνά πυκνά. Κανείς από τον δήμο, την περιφέρεια ή άλλον επίσημο κρατικό φορέα δεν ενημέρωσε. Είναι φωτιά, είναι κάτι άλλο; Η δε Ανω Ελευσίνα είχε καλυφθεί από καπνό και οι μυρωδιές ήταν έντονες όχι μόνο τη Μεγάλη Πέμπτη, αλλά και την επόμενη μέρα», λέει η Ηρακλεία Πέππα, δικηγόρος, μέλος της Επιτροπής Κατοίκων Ελευσίνας.

 

Το μεγάλο ατύχημα

 

«Υπάρχει ένα μεγάλο ζήτημα με τις οδηγίες που δεν έχουν δοθεί προς τους κατοίκους για το τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση μεγάλου ατυχήματος, και εγώ σας εκφράζω τη φοβερή μου αγωνία, γιατί αν γίνει το παραμικρό, δεν ξέρω τι θα πρέπει να κάνω. Να κλείσω τα παράθυρα, να μείνω σπίτι, να πάρω τα παιδιά μου και να φύγω, να διαφύγω από πού; Εχω δίπλα μου μια τεράστια εγκατάσταση διυλιστηρίου που υπάγεται στην οδηγία SEVESO, επεκτάθηκε κατά παράβαση της οδηγίας SEVESO, έφτασε σχεδόν στα όρια του οικιστικού ιστού, λειτουργεί όπως λειτουργεί προβληματικά και δεν έχω καμία ενημέρωση από πουθενά. Η δε εταιρεία με δελτία Τύπου μού λέει ότι όλα είναι καλώς καμωμένα και ότι εγώ αυτό που βλέπω δεν το βλέπω, ούτε τους καπνούς ούτε ακούω τις σειρήνες από τις εγκαταστάσεις. Ομως, εγώ το βλέπω, εγώ το μυρίζω, εγώ το νιώθω. Και τα παιδιά μου. Ο δε δήμος το πολύ να βγάλει ένα δελτίο Τύπου που αναφέρει “διαμαρτυρόμαστε εντόνως” και τίποτα άλλο. Αυτή η κατάσταση είναι απαράδεκτη. Εχω την εντύπωση ότι οι ιθύνοντες είτε έχουν άγνοια του κινδύνου ή το κάνουν επίτηδες. Ομως, η ευθύνη είναι ολόκληρη δική τους. Η πόλη μας είναι πολιορκημένη από τις περισσότερες βαριές βιομηχανίες, πουθενά στον ελλαδικό χώρο δεν υπάρχει τέτοια υπερσυγκέντρωση. Και αυτό δεν πάει άλλο», επισημαίνει η κ. Πέππα.

 

Χτυπούσαν οι σειρήνες

 

«Τη Μεγάλη Πέμπτη η δυσοσμία ήταν πολύ έντονη, έγινε πολύ αισθητή απ’ όλους και, λόγω της δυνατής βροχής, λέγαμε όλοι αύριο θα μαζέψουμε πετρέλαιο να έχουμε για τη σόμπα. Μετά τα μεσάνυχτα άκουσα να χτυπούν οι σειρήνες του διυλιστηρίου, δυστυχώς όχι πρώτη φορά. Ολοι τρέμουμε για το πότε θα γίνει το μεγάλο μπαμ και από πού θα φύγουμε. Το παράπονό μας είναι ότι δεν γνωρίζουμε τι θα κάνουμε αν συμβεί κάτι, είμαστε εντελώς ανενημέρωτοι», λέει η Μαρία Μπισμπιρούλα, κάτοικος Ανω Ελευσίνας, και τονίζει ότι «τα τελευταία πέντε χρόνια έχουμε πάρα πολλά κρούσματα διαφόρων μορφών καρκίνου».

 

«Παλιότερα, γύρω στο 1990, η Νομαρχία είχε εκπονήσει ένα σχέδιο για το ενδεχόμενο ατυχήματος στα ΕΛΠΕ, το οποίο έμεινε στα χαρτιά. Αυτό που μας λείπει είναι η ενημέρωση και γι’ αυτό υποστηρίζουμε τη δημιουργία μιας ανεξάρτητης αρχής ελέγχου. Εδώ και δυο χρόνια, παρ’ όλα τα επεισόδια που έχουν συμβεί, όλες οι μετρήσεις για τη ρύπανση που κάνουν τα ΕΛ.ΠΕ. είναι εντός των επιτρεπόμενων ορίων, άρα καταλαβαίνετε ότι κάτι τρέχει. Τόσο ο δήμος όσο και η περιφέρεια δεν ασχολούνται καθόλου με αυτό, τα επεισόδια θάβονται και νιώθουμε τελείως ανυπεράσπιστοι», τονίζει ο Κώστας Βαμβακάς, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ενεργή Συμπολιτεία Ελευσίνας – Μαγούλας».

 

«Από την προηγούμενη μέρα είχε γεμίσει με στάχτες η πόλη. Ούτε η εταιρεία ούτε ο δήμος έβγαλαν την παραμικρή ανακοίνωση και επικράτησε σιγή ιχθύος και από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης», επισημαίνει ο Διομήδης Μελετίου, κάτοικος της κεντρικής πλατείας της Ελευσίνας και μέλος του Δικτύου Αλληλεγγύης «Αλλος Δρόμος».

 

«Η δυσοσμία που προέρχεται από το διυλιστήριο είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο και καταδυναστεύει την περιοχή. Γίνεται αισθητή μέχρι τη Μάνδρα όπου διδάσκω. Κατά περιόδους δημιουργείται μια αφόρητη κατάσταση με μια συχνότητα κάθε μια ή δύο εβδομάδες και, βέβαια, αυτό το βιώνουμε ανάλογα με τη φορά των ανέμων και με το πού βρίσκεσαι», αναφέρει ο Αποστόλης Ξυδάς, καθηγητής και κάτοικος της περιοχής.

 

Προσλήψεις και παροχές

 

«Οι κρουνοί της ενημέρωσης είναι κλειστοί και φαντάζεστε ότι με την ανεργία στο 27% δεν είναι εύκολο να ενημερώσει κάποιος που εργάζεται μέσα στο διυλιστήριο για το τι έχει συμβεί μέσα σε αυτό. Η πληροφόρηση που έχουμε προέρχεται από τις οσμές που εκλύονται και κατά καιρούς από διάφορα τοπικά sites. Ας μην ξεχνάμε ότι ακόμα και οι τοπικές Αρχές θέλουν καλές σχέσεις με τις διοικήσεις της εταιρείας, γιατί προσβλέπουν σε προσλήψεις, σε παροχές διαφόρων ειδών σε χρήματα και χορηγίες.

 

Να φανταστείτε ότι ακόμη και στο σχολείο έχουν θεσμοθετήσει χρηματικά έπαθλα των χιλίων και των πεντακοσίων ευρώ στους δυο πρώτους επιτυχόντες στις εισαγωγικές εξετάσεις. Επιπλέον, καλύπτουν και το κόστος σε κάποιες τάξεις για τα εισιτήρια εκπαιδευτικών εκδρομών που δεν μπορούν να τα καλύψουν τα παιδιά, ενώ χορηγίες από την εταιρεία δέχονται και πολιτιστικοί και αθλητικοί σύλλογοι», καταλήγει.

 

«Τόσο το ΥΠΕΚΑ όσο και η διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής επιδεικνύουν μηδενικά αντανακλαστικά και ασύγγνωστη ολιγωρία στην ενεργοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών τους για την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων και των όρων ασφάλειας των εγκαταστάσεων του διυλιστηρίου, αλλά και για τους εργαζόμενους και τους πολίτες του Θριάσιου πεδίου.

 

Το γύρισμα της σελίδας

 

Ωστόσο, οι τελευταίοι θα γυρίσουν σελίδα και θα τιμωρήσουν την κυβέρνηση και τη διοίκηση του απερχόμενου περιφερειάρχη για το συντελούμενο περιβαλλοντικό έγκλημα σε βάρος της ποιότητας ζωής και του περιβάλλοντος της Αττικής», αναφέρει σε ανακοίνωσή της με αφορμή την πυρκαγιά στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου των Ελληνικών Πετρελαίων η Ρένα Δούρου, υποψήφια περιφερειάρχης Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ.

 

[email protected]

 

 

Δεν ξέρω βέβαια την συγκεκριμένη μέρα τι έγινε, να πω πάντως ότι ένας από τους λόγους που έγινε η καινούργια μονάδα στην Ελευσίνα είναι ότι η πρώτη μονάδα ήταν εντελώς πεπαλαιωμένη. Από κει και έπειτα, πάντοτε σε ένα διυλιστήριο και πέριξ αυτου οι ρύποι, οι τιμές τους, η δυσοσμία κλπ είναι κανόνας. Όταν οι αποπνικτική μυρωδιά του Ασπροπυργου φτάνει (κάποιες φορές και λόγω των ανέμων) μέχρι το Χαϊδάρι, δεν νομίζω ότι θα τη γλυτώσει η Ελευσίνα στην οποία εξάλλου το διυλιστήριο είναι πολύ κοντά. Προσωπική μου άποψη ειναι ότι τέτοιες ρυπογόνες βιομηχανίες δεν χτίζονται σε κατοικημένες περιοχές, και αν χτιστούν φροντίζεις να απομακρύνεις τους κατοίκους από κει. Εξάλλου (πάλι κατά την άποψή μου) το πρόβλημα δεν ειναι μόνο όταν βγαίνει πολύς μαύρος καπνός από τα διυλιστήρια. Το πρόβλημα ειναι η μόνιμη συμβίωση με τους ρύπους (έστω και άοσμους) που εκπέμπουν τέτοιες εγκαταστάσεις. Το πρόβλημα είναι η θεώρηση με το στανιό (από το Δήμο αλλά και από τους δημότες) ότι η περιοχή ειναι υποβαθμισμένη (όντως είναι) αλλά και η πλήρης απουσία πράξεων για να βελτιωθεί η κατάσταση ακόμα και σε άσχετους τομείς. Μια βόλτα στα πέριξ της Ελευσίνας αρκεί νομίζω.

 

Για την εγκατάσταση τώρα, 4 χρόνια μπαινόβγαινα εκεί μέσα, και έχω μια εικόνα των μέτρων ασφαλείας, τα οποία ειναι όντως από αρκετά ως πολύ αυστηρά. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ατυχήματα δεν θα γίνουν. Έτσι, ενώ ο χώρος επιτηρείται από κάμερες αδιάκοπα και όποιος παραβαίνει τις οδηγίες κινδυνεύει να μην του επιτραπεί ξανα η είσοδος, δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος να προβλεφθεί η ανθρώπινη βλακεία. Κάποια φορά, ενώ οι εργασιες επέκτασης ειχαν ξεκινήσει για τα καλά, έπιασε και πάλι φωτιά στο χώρο. Η κινητοποίηση ήταν αμεσότατη και φυσικά ακολουθηθηκαν όλες οι διαδικασίες ασφαλείας (πυροσβεστικά οχήματα, διακοπή φορτώσης/εκφόρτωσης στα πλοία για κάποιες ώρες κλπ). Η φωτιά είχε ξεσπάσει και πάλι κοντά σε δεξαμενή και μάλιστα δεξαμενη υγραερίου. Η αιτία ανακαλύφθηκε αργότερα: κάποιοι από τους εργάτες των συνεργείων (στην πλειοψηφία τους ξένοι και δεν το λέω από ρατσισμό αλλά είναι η αλήθεια) όχι μόνο κάπνιζαν (εννοείται πως το καπνισμα απαγορεύεται) κοντά στη δεξαμενή :eek: αλλά πέταξαν και τα μισοσβησμένα τσιγάρα τους σε μια πρασιά εκεί κοντα :blink: με αποτέλεσμα να έχουμε τα ευτράπελα.  

 

Να πω επίσης ότι σειρήνες τόσο στην εγκατάσταση της Ελευσίνας, όσο και του Ασπροπύργου ακούγονται πολύ συχνά, και υπάρχουν και σχετικές επεξηγηματικές ανακοινώσεις οι οποίες αναφέρουν την αιτία (πάρα πολλές φορες είναι ασκήσεις ετοιμότητας) και/ή τον τομέα τον οποίο αφορά ο συναγερμός. 

 

Το ζήτημα νομίζω θα λυθεί εαν η διοίκηση των εγκαταστάσεων της Ελευσίνας ασχοληθεί μεθοδικά και με σύστημα με τη διαρκή ενημέρωση των δημοτών (με την προϋπόθεση ότι και οι ίδιοι οι δημότες θέλουν να ασχοληθούν πραγματικά), ώστε να μην υπάρχουν τέτοιες άσχημες εικόνες και εντυπώσεις.

 

Τέλος, ας μη γελιόμαστε, τα διυλυστήρια είναι απο τις τελευταίες βιομηχανικές μονάδες που απέμειναν στη χώρα. Αντί να ασχολούνται και να μεθοδεύουν τον κόσμο με πολιτικές κορώνες, ας καθίσουν να βρουν λύσεις στα (όποια) προβλήματα συνεπάγεται η λειτουργια τόσο οχληρών εγκαταστάσεων. Δεν γίνεται όμως να τα κλείσουμε. ;)

 

ΥΓ1 : Δυστυχώς δεν έχω σ'αυτον το υπολογιστή τις φωτογραφίες που είχα πάρει σε αντίστοιχη περίπτωση πυκνού καπνού απο το διυλιστηριο του Ασπροπύργου. Αλλιώς θα βλέπατε ότι μπροστά οι τσιμινιέρες του European Express (όταν κάπνιζε)και του Άκου Μαρία μαζί ήταν απλό...μπάρμπεκιου :P.

ΥΓ2 : Πριν από περίπου ένα χρόνο, σε ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια του Ομαν (και μάλλον πολλαπλώς μεγαλύτερο από της Ελευσίνας) το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένο shut-down ξέσπασε πυρκαγια  στο χώρο του φουγαρου ( την αποκαλούμενη "φλόγα"), το οποίο όχι μόνο τυλίχθηκε στις φλόγες, αλλά γκρεμίστηκε κιόλας!! Δεν υπήρξαν όμως ούτε υστερίες ούτε φωνές, το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε και έληξε εκεί. Και δεν ειναι φυσικά το μονο ατυχημα που εχει συμβει. Αυτό όμως που χρειάζεται εινια ψυχραιμία και καθαρό μυαλό.

Link to comment
Share on other sites

Ελλάδα είναι εδώ, ως συνήθως το πολιτικό κατατρώγει την ουσία. Διαβάζοντας τα παραπάνω, αντιλαμβάνομαι ότι σαφώς υπάρχει κάποιο πρόβλημα, αλλά δυστυχώς δεν έχω καμία δυνατότητα (λόγω γνωσιακού background) να το προσεγγίσω-το αυτό μου συμβαίνει με σεισμούς, καρδιοχειρουργική, spreads, ναυάγια, κοκ. Βέβαια δεν μπορώ να φαντασθώ ότι μία επιχείρηση σαν τα ΕΛΠΕ αδιαφορεί για κανονισμούς, μέτρα και επιπτώσεις. Δεν την διοικούν τυχαίοι, κάπως υπεύθυνοι και γνώστες πρέπει να είναι αυτοί που διαχειρίζονται το σήμερα και το αύριό της.

Από εκεί και πέρα όμως βρείτε λογική στη δαιμονοποίηση της "θεσμοθέτησης χρηματικών επάθλων των χιλίων και των πεντακοσίων ευρώ στους δυο πρώτους επιτυχόντες στις εισαγωγικές εξετάσεις στα σχολεία, της κάλυψης τού κόστους σε κάποιες τάξεις για τα εισιτήρια εκπαιδευτικών εκδρομών που δεν μπορούν να τα καλύψουν τα παιδιά, και των χορηγιών από την εταιρεία σε πολιτιστικούς και αθλητικούς συλλόγους". Η βούρτσα και το ραβανί...

 

Το δια ταύτα βρίσκεται εύκολα: " (οι κάτοικοι)... θα γυρίσουν σελίδα και θα τιμωρήσουν την κυβέρνηση και τη διοίκηση του απερχόμενου περιφερειάρχη για το συντελούμενο περιβαλλοντικό έγκλημα σε βάρος της ποιότητας ζωής και του περιβάλλοντος της Αττικής", αναφέρει σε ανακοίνωσή της... η Ρένα Δούρου, υποψήφια περιφερειάρχης Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ.

Μιά άλλη διύλιση (προφανώς με αριστερό ήθος) είναι εφικτή.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Στήν Καθημερινή σήμερα έχει φωτογραφία τού κύρ-Θόδωρου θαυμάζοντος τα νέα σκάφη με τα κυάλια του.

 

Οπότε μάλλον θα είδε και την ρύπανση τού Καβουρίου,ώστε να επιληφθή τού θέματος......

 

Ξέρουμε περισσότερα γιά το είδος τής ρύπανσης;Το Καβούρι δέν είναι βιομηχανική περιοχή,ούτε χώρος διέλευσης μεγάλων (και ενίοτε ρυπογόνων) πλοίων..

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

Δέν έχει σημασία,άς έγινε και στο Canard Enchaine.Το θέμα είναι να ερευνηθή πώς διάολο έφτασε η ρύπανση στο Καβούρι ενώ το ρυπαίνον πλοίο ήταν στο αγκυροβόλιο τού Πειραιά (το οποίο αγκυροβόλιο ζήτημα να φτάνη μέχρι το Παλαιό Φάληρο).

 

Αν βεβαίως έγιναν έτσι τα πράγματα.

 

Εμένα πιό πιθανό μού φαίνεται να προήλθε η ρύπανση από κάποιο πλοίο που πέρασε "ανοιχτά τού Καβουρίου" (κατά το "ανοιχτά τών Αζορών",που τραγουδούσε κι'ο Μπιθικώτσης) και άφησε "σουβενίρ" στους λουόμενους.

 

Και βεβαίως,άντε να το βρούνε τώρα το παπόρι...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

MELODY

 

Θαλάσσια ρύπανση στο Κερατσίνι

Ενημερώθηκε, βραδινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Κερατσινίου για ύπαρξη ρύπανσης στην θαλάσσια περιοχή διαύλου ν. Αταλάντης.

Συγκεκριμένα, περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εντόπισε ρύπανση πετρελαιοειδών, ιριδίζουσας μορφής, σε έκταση περίπου οκτακοσίων (800) μ. με αρχή τη νήσο Αταλάντη και επεκτεινόμενη εντός του διαύλου ν. Αταλάντης, προερχόμενη από το ημιβυθισμένο επί σειρά ετών στην περιοχή πλοίο “MELODY”.

Άμεσα ξεκίνησαν οι εργασίες απορρύπανσης από δύο (02) πλωτά σκάφη ιδιωτικής εταιρείας, οι οποίες συνεχίζονται σήμερα από το πρώτο φως της ημέρας.

Από τη Λιμενική Αρχή Κερατσινίου αναζητείται, στο πλαίσιο του αυτοφώρου, ο υπόχρεος, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, για τη λήψη κάθε πρόσφορου μέσου για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος.

hcg.gr

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ρύπανση στον Πειραιά

 

Ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Πειραιά, απογευματινές ώρες χθες, από τον ιδιοκτήτη Φ.Δ.Χ. οχήματος έλξης, για περιστατικό πρόκλησης θαλάσσιας ρύπανσης.

Ειδικότερα, ανωτέρω όχημα που οδηγούσε 42χρονος, ενώ βρισκόταν σε κίνηση στην περιοχή πλησίον της Πύλης Ε1 εντός του κεντρικού λιμένα Πειραιά, πάτησε σε μεταλλικό φρεάτιο το σκέπαστρο του οποίου μετακινήθηκε και χτύπησε στη δεξαμενή καυσίμων του εν λόγω οχήματος, προκαλώντας ρήγμα σε αυτή, με αποτέλεσμα ποσότητα καυσίμου να βρεθεί αρχικά στο οδόστρωμα και στη συνέχεια στη θάλασσα.

Στο σημείο έσπευσαν στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής, όπου διαπίστωσαν την ύπαρξη θαλάσσιας ρύπανσης έκτασης περίπου 40τ.μ. πλησίον του προβλήτα, ενώ από ιδιωτικό συνεργείο πραγματοποιήθηκαν εργασίες απορρύπανσης, οι οποίες θα συνεχιστούν με το πρώτο φως της ημέρας.

Από το Α΄ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθη ο 42χρονος οδηγός, ο οποίος κατόπιν προφορικής εντολής κ. Εισαγγελέα αφέθηκε ελεύθερος.

 

 

Πηγη: ΥΕΝ

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Θαλάσσια ρύπανση στην Ελευσίνα 

Θαλάσσια ρύπανση από πετρελαιοειδή, εντόπισαν μεσημβρινές ώρες προχθες, στελέχη της Λιμενικής Αρχής Ελευσίνας εντός του οικείου λιμένα.

Συγκεκριμένα διαπιστώθηκε ότι κατά τη διαδικασία πετρέλευσης με καύσιμα  του Φ/Γ πλοίου “ΑΤΗΙΝΑ Ρ” σημαίας Λιβερίας από το ανεφοδιαστικό Δ/Ξ “ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ” Ν.Π. 10120  προκλήθηκε ρύπανση του κείμενου θαλασσίου χώρου από πετρελαιοειδή εκτάσεως περίπου εκατό (100) τ.μ. καθώς και διάσπαρτοι ιριδισμοί περιμετρικά του ανωτέρω Φ/Γ πλοίου.

Η ρύπανση αντιμετωπίστηκε από εταιρεία απορρύπανσης με την περισυλλογή διάσπαρτων πετρελαιοειδών ενώ οι εργασίες θα συνεχιστούν και σήμερα με το πρώτο φως της ημέρας.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ελευσίνας που διενεργεί την προανάκριση συνελήφθησαν κατά την αυτόφωρη διαδικασία οι Πλοίαρχοι και οι Α΄ Μηχανικοί των ανωτέρω πλοίων.

 

Πηγή: ΥΕΝ

Link to comment
Share on other sites

Ταυτοποίηση υπαίτιου πρόκλησης της ρύπανσης των Β.Α ακτών της  Άγιας Πελαγίας Κυθήρων την 31/10/2015.

 

Συνέχεια προηγούμενης ενημέρωσης, γνωρίζεται ότι το Φ/Γ «LA JOIE» Σημαίας Παναμά ταυτοποιήθηκε μέσω χημικής ανάλυσης δειγμάτων από το Γ.Χ.Κ. ως υπαίτιο πρόκλησης της ρύπανσης από πετρελαιοειδή που εκβράστηκαν στις Β.Α ακτές της περιοχής Αγίας Πελαγίας Κυθήρων την 31-10-2015. Από  Λιμενική Αρχή Νεάπολης Βοιών έχει κινηθεί η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων από την κείμενη νομοθεσία κυρώσεων. Το ανωτέρω πλοίο τελεί υπό απαγόρευση απόπλου στο λιμένα Σητείας από την οικεία Λιμενική Αρχή μέχρι προσκόμισης εγγυητικών επιστολών για την εξασφάλιση της καταβολής του προς επιβολή προστίμου και των δαπανών που υποβλήθηκε το Δημόσιο για την αντιμετώπιση της ρύπανσης. 

 

Πηγη: ΥΕΝ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Θαλάσσια ρύπανση στην Ελευσίνα στις εγκαταστάσεις Ελληνικά Πετρέλαια

Ενημερώθηκε, βραδινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Ελευσίνας από τον υπεύθυνο εγκαταστάσεων “Ελληνικά Πετρέλαια” Ασπροπύργου ότι λόγω της ισχυρής νεροποντής,  προκλήθηκε υπερχείλιση του φράγματος ομβρίων υδάτων και πετρελαιοειδών καταλοίπων που βρίσκεται εντός των ανωτέρω εγκαταστάσεων και εκροή αυτών στην κείμενη θαλάσσια περιοχή.

Άμεσα στην περιοχή μετέβησαν στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής όπου διαπίστωσαν την ύπαρξη ρύπανσης  περιμετρικά του βιολογικού σταθμού των ανωτέρω εγκαταστάσεων από μαύρα πετρελαιοειδή εκτάσεως περίπου διακοσίων (200) τ.μ. Παράλληλα, ξεκίνησαν εργασίες απορρύπανσης από προσωπικό των εγκατάστασεων και ιδιωτικής αντιρυπαντικής εταιρείας.

Πρωινές ώρες σήμερα, πραγματοποιήθηκε έλεγχος της ευρύτερης περιοχής από στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. με αρνητικά αποτελέσματα ενώ οι εργασίες απορρύπανσης συνεχίζονται.

Προανάκριση διενεργείται από την Λιμενική Αρχή Ελευσίνας.

 

Πηγή: ΥΕΝ

Link to comment
Share on other sites

Θαλάσσια ρύπανση στην Ελευσίνα

Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Ελευσίνας από εκπρόσωπο του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας ότι το κατασχεθέν Φ/Γ πλοίο “LOGOS”, το οποίο ελλιμενίζεται στην περιοχή “ΒΛΥΧΑ” Ελευσίνας επικάθησε.

Άμεσα στην περιοχή μετέβησαν στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής, που διαπίστωσαν την ύπαρξη ρύπανσης του κείμενου θαλάσσιου χώρου από διάσπαρτα, ελαφρά αυτοδιαλυόμενα πετρελαιοειδή, εκτάσεως χιλίων (1.000) μέτρων κατά μήκος και πενήντα (50) μέτρων πλάτος.

Από τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας κλήθηκε ιδιωτική εταιρεία προκειμένου να αντιμετωπιστεί η εν λόγω ρύπανση με κατάλληλα μέσα και υλικά.

Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ελευσίνας.

 

Πηγή: ΥΕΝ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης από το δεξαμενόπλοιο Eviapetrol Vκαι συλλήψεις στην Αλεξανδρούπολη το Σάββατο 10/09/16

 

Quote

Θαλάσσια ρύπανση αποτελούμενη από πετρέλαιο κίνησης βιοντίζελ, επιφανειακού αυτοδιαλυόμενου ιριδίζοντος φιλμ, διαπιστώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, από στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής στη θαλάσσια περιοχή των ναύδετων εγκατάστασης εταιρείας πετρελαιοειδών στην Αλεξανδρούπολη.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια εκφόρτωσης του Δ/Ξ ''ΕΥΒΟΙΑΠΕΤΡΟΛ V'' Ν.Π. 12249, σημειώθηκε θραύση των δύο αριστερών κάβων πρόσδεσής του, με αποτέλεσμα τη μετακίνηση του πλοίου, την αποσύνδεση του εύκαμπτου τμήματος του αγωγού σύνδεσης και την πιθανή θραύση του εύκαμπτου τελικού τμήματος του υποθαλασσίου αγωγού της ως άνω εγκατάστασης, με συνέπεια τη διαρροή πετρελαίου κίνησης βιοντίζελ.

Άμεσα στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή κατέπλευσαν περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., όπου διαπιστώθηκε θαλάσσια ρύπανση συνολικής έκτασης περίπου εξακοσίων τετραγωνικών μέτρων (600m2).

Ανωτέρω ρύπανση αντιμετωπίστηκε άμεσα από την εγκατάσταση με την πόντιση φράγματος και με τη χρήση απορροφητικών μέσων και η έκτασή της μειώθηκε λόγω της αυτοδιαλυόμενης φύσης της, ενώ συνελήφθησαν ο Πλοίαρχος και ο Υποπλοίαρχος του εν λόγω δεξαμενόπλοιου.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Αλεξανδρούπολης που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του ''ΕΥΒΟΙΑΠΕΤΡΟΛ V'' και βεβαιώθηκαν παραβάσεις για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων, ενώ ανωτέρω συλληφθέντες, κατόπιν προφορικής εντολής κ. Εισαγγελέα, αφέθηκαν ελεύθεροι.

Πηγή: ΥΕΝ

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Θαλάσσια ρύπανση από πετρελαιοειδή στην Ελευσίνα στις 24/09/16

Quote

Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Ελευσίνας από τον υπεύθυνο εγκαταστάσεων “Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε.” Ασπροπύργου ότι προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση εντός των ανωτέρω εγκαταστάσεων.
Άμεσα στην περιοχή μετέβησαν στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής όπου διαπίστωσαν την ύπαρξη ρύπανσης σε προβλήτα της ανωτέρω εγκατάστασης από μαύρα πετρελαιοειδή εκτάσεως περίπου πενήντα (50) τ.μ. εγκλωβισμένα εντός πλωτών φραγμάτων τα οποία είχε ποντίσει προσωπικό της εγκατάστασης.
Επίσης διαπιστώθηκε η ύπαρξη μικρής ποσότητας μαύρων πετρελαιοειδών πάνω στην ίσαλο γραμμή των Δ/Ξ “ΙRΙΝΙ” και Δ/Ξ  SIGNAL PUMA” τα οποία ήταν προσδεδεμένα σε παρακείμενο χώρο του εν λόγω προβλήτα. 
Ανωτέρω ρύπανση προκλήθηκε από διαρροή αγωγού διακίνησης πετρελαιοειδών και συγκεκριμένα από τη φλάντζα έκτακτης ανάγκης.
Οι εργασίες απορρύπανσης συνεχίζονται από προσωπικό των εγκαταστάσεων και προσωπικό ιδιωτικής αντιρυπαντικής εταιρείας.
Τυχόν εξελίξεις  θα γνωστοποιηθούν με νεότερο  δελτίο τύπου.
Από την Λιμενική Αρχή Ελευσίνας που διενεργεί την προανάκριση κινήθηκε παράλληλα η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων.

Πηγή: ΥΕΝ

Θαλάσσια ρύπανση στην Ύδρα στις 24/09/16

Quote

 

Θαλάσσια ρύπανση από λύματα εντοπίστηκε μεσημβρινές ώρες χθες, από στελέχη της Λιμενικής Αρχής Ύδρας στη θαλάσσια περιοχή “ΜΑΝΔΡΑΚΙ” ν. Ύδρας.
 Συγκεκριμένα η ανωτέρω ρύπανση εκτάσεως εκατό (100) μ. μήκους και πενήντα (50) μ. πλάτους προερχόταν από διαρροή αγωγού αποχέτευσης του Δήμου Ύδρας. Με τη συνδρομή τεχνικού η διαρροή σταμάτησε ενώ η ρύπανση αυτοδιαλύθηκε λίγες ώρες αργότερα.

Προανάκριση διενεργείται από την οικεία Λιμενική Αρχή.

 

Πηγή: ΥΕΝ

Link to comment
Share on other sites

Θαλάσσια ρύπανση από πετρελαιοειδή κατάλοιπα πλοίου στο Κερατσίνι τη Δευτέρα 25/07/16

Quote

Περιστατικό θαλάσσιας ρύπανσης σημειώθηκε πρωινές ώρες χθες, στην περιοχή ''ΤΣΙΜΕΝΤΑ΄΄ του λιμένα Κερατσινίου από το Φ/Γ πλοίο ''NAFTOCEMENT III'' σημαίας Μάλτας, έκτασης περίπου επτά (07) τετραγωνικών μέτρων, αποτελούμενη από πετρελαιοειδή κατάλοιπα.

Η ρύπανση αντιμετωπίστηκε με μέσα του πλοίου και με τη συνδρομή σκάφους ιδιωτικής αντιρρυπαντικής εταιρείας, οι εργασίες απορρύπανσης ολοκληρώθηκαν μεσημβρινές ώρες χθες, ενώ πραγματοποιήθηκε και έλεγχος στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή για τυχόν εντοπισμό περαιτέρω καταλοίπων, με αρνητικά αποτελέσματα.

Από την οικεία Λιμενική Αρχή που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθη ο Πλοίαρχος του Φ/Γ πλοίου ενώ από το Τμήμα Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά κινήθηκε η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.

Πηγή: ΥΕΝ

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Θαλάσσια ρύπανση στο Λαύριο τη Παρασκευή 11/11/16

Quote

Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Λαυρίου για περιστατικό ρύπανσης, στο μόλο της εγκατάστασης του εργοστασίου ΔΕΗ ΑΗΣ Κερατέας-Λαυρίου.

Συγκεκριμένα κατά τη διαδικασία πετρέλευσης του Δ/Ξ «ΝΑΞΟΣ» Ν.Π. 12239, σημειώθηκε υπερχείλιση καυσίμου, με αποτέλεσμα να διαρρεύσει στη θάλασσα, μικρή ποσότητα καυσίμου μαζούτ.

Άμεσα ξεκίνησαν οι εργασίες απορρύπανσης, με τη ρίψη απορροφητικών υλικών και την τοποθέτηση πλωτού φράγματος, ενώ στη συνέχεια με μέριμνα ιδιωτικής εταιρίας η ρύπανση αποκαταστάθηκε.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Λαυρίου που διενεργεί την προανάκριση, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, συνελήφθη ο Πλοίαρχος του πλοίου, ο οποίος κατόπιν προφορικής εντολής κ. Εισαγγελέα αφέθηκε ελεύθερος.

 

Link to comment
Share on other sites

Πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης από Φ/Γ Alasa και σύλληψη του Πλοιάρχου στο Κερατσίνι

Quote

Θαλάσσια ρύπανση έκτασης περίπου ογδόντα τετραγωνικών μέτρων (80m2), αποτελούμενη από διάσπαρτα μαύρα πετρελαιοειδή διαπιστώθηκε, απογευματινές ώρες χθες, στη θαλάσσια περιοχή του προβλήτα ''ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ'' του λιμένα Ικονίου Κερατσινίου.

Σύμφωνα με δήλωση του 51χρονου Πλοιάρχου του Φ/Γ ''ALASA'' σημαίας Κύπρου, ανωτέρω ρύπανση προκλήθηκε λόγω διαρροής πετρελαίου (fuel oil) από τον καταμετρικό σωλήνα της δεξαμενής, κατά τη μέτρηση της στάθμης μετά το πέρας της πετρέλευσης.

Ανωτέρω ρύπανση αντιμετωπίστηκε άμεσα με ιδία μέσα του πλοίου καθώς και με τη συνδρομή ιδιωτικής απορρυπαντικής εταιρείας, ενώ συνελήφθη ο Πλοίαρχος του ''ALASA'' και επεβλήθη το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου του πλοίου, μέχρι προσκόμισης εγγυητικής επιστολής τραπέζης.

Από το Β' Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά που διενεργεί την προανάκριση, κινήθηκε η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων, ενώ κατόπιν προφορικής εντολής κ. Εισαγγελέα ανωτέρω Πλοίαρχος αφέθηκε ελεύθερος.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Θαλάσσια ρύπανση στην Ελευσίνα από τη Θαλαμηγό Al Mirqab

Quote

Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Ελευσίνας για ύπαρξη ρύπανσης εντός του κόλπου Ελευσίνας .

Άμεσα στην περιοχή έσπευσε περιπολικό σκάφος Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. όπου εντόπισε στη θαλάσσια περιοχή έμπροσθεν «ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Α.Ε.» ρύπανση από διάσπαρτα πετρελαιοειδή ιριδίζουσας μορφής, έκτασης περίπου 60 τ.μ., εγκλωβισμένη εντός φράγματος περιμετρικά του Θ/Γ σκάφους «AL MIRQAB» σημαίας CAYMAN ISLANDS και 30 τ.μ. περίπου σε διάσπαρτη μορφή εκτός φράγματος .  

Οι εργασίες απορρύπανσης ανατέθηκαν από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του Θ/Γ πλοίου σε ιδιωτική εταιρεία.

Από την Λιμενική Αρχή Ελευσίνας που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθησαν κατά την αυτόφωρη διαδικασία ο Πλοίαρχος, ο Ύπαρχος και ο Μηχανικός της θαλαμηγού, ενώ κινήθηκε παράλληλα η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ένα σοβαρό περιστατικό θαλάσσιας ρύπανσης λαμβάνει χώρα στις ακτές του κόλπου του Ildir, που βρίσκεται λίγο βορειότερα από τον Τσεσμέ. Για να καταλάβετε, από τη Χίο έχουμε οπτική επαφή με το πλοίο, αλλά αμφιβάλλω αν οποιοσδήποτε έχει πάρει χαμπάρι τι γίνεται απέναντι. Το reefer Lady Tuna, κατά τη διαδικασία αναχώρησης από την περιοχή προσέκρουσε σε ύφαλο στις 18/12, με αποτέλεσμα να υποστεί ρήγμα. Και ενώ τα πράγματα φαίνονταν αρχικά να είναι υπό έλεγχο, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών, τα προστατευτικά φράγματα που τοποθετήθηκαν δεν κατάφεραν να συγκρατήσουν τις ποσότητες πετρελαίου (στο άρθρο κάνει αναφορά για 130 τόνους), με αποτέλεσμα να φτάνει στις (τουριστικές) παραλίες της περιοχής, με τους γείτονες να τρέχουν και να μη φτάνουν. Υποθέτω υπό διαφορετικές καιρικές συνθήκες εμείς θα το μαθαίναμε αφού το πετρέλαιο θα έφτανε στις ακτές μας...

ladytuna_1.jpg

0a15650b-4b5b-4fe1-b8d5-75714123dc85.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ρύπανση στο Αίγιο από το Rigel IIII

Quote

Διαπιστώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, από στελέχη της Λιμενικής Αρχής Αιγίου, η ύπαρξη ρύπανσης στο νέο λιμένα Αιγίου και συγκεκριμένα από προϊόντα εργασιών υδροβολής, στο εξωτερικό κέλυφος του πλαγιοδετημένου πλοίου F/B “RIGEL III”, σημαίας Κύπρου, έκτασης τριάντα (30) τ.μ. εντός της θάλασσας και περίπου εκατό (100) τ.μ. στην προβλήτα. 

Από μέλη του πληρώματος, ξεκίνησαν οι εργασίες απορρύπανσης με ιδία μέσα, τόσο του χερσαίου όσο και του θαλάσσιου χώρου με ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Από το Γ΄ Λιμενικό Τμήμα Αιγίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πάτρας που διενεργεί την προανάκριση κινήθηκε η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων.

 

Link to comment
Share on other sites

Θαλασσια ρυπανση στους Καλλους Λιμενες

Quote

Θαλάσσια ρύπανση από πετρελαιοειδή, εντοπίστηκε μεσημβρινές ώρες χθες, στη θαλάσσια περιοχή Καλών Λιμένων από στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής.
Συγκεκριμένα, η ανωτέρω ρύπανση περίπου πενήντα (50) λίτρων fuel oil,  προκλήθηκε  από υπερχείλιση της Νο2 δεξαμενής του Δ/Ξ “ΛΑΣΣΑΙΑ” Ν.Π. 11860 ενώ άμεσα ξεκίνησαν οι διαδικασίες απορρύπανσης οι οποίες ολοκληρώθηκαν με ικανοποιητικά αποτελέσματα.
  Από την οικεία Λιμενική Αρχή που διενεργεί την προανάκριση κατά την τακτική διαδικασία, κινήθηκε παράλληλα η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων, ενώ απαγορεύτηκε ο απόπλους του ανωτέρω Δ/Ξ πλοίου.

 

Link to comment
Share on other sites

Θαλάσσια ρύπανση στο Ηράκλειο στις 02/02/17

Quote

Θαλάσσια ρύπανση από αστικά λύματα εντοπίστηκε μεσημβρινές ώρες σήμερα, από στελέχη της Λιμενικής Αρχής Ηρακλείου στη θαλάσσια περιοχή του προβλήτα 6 του οικείου λιμένα.
Συγκεκριμένα, η ανωτέρω ρύπανση εκτάσεως περίπου εκατόν πενήντα (150) τ.μ., αυτοδιαλυόμενη, προκλήθηκε  από υπόγειο αγωγό μετά από βλάβη στο αντλιοστάσιο της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης - Αποχέτευσης Ηρακλείου η οποία αποκαταστάθηκε λίγη ώρα αργότερα.
Από την οικεία Λιμενική Αρχή που διενεργεί την προανάκριση κατά την τακτική διαδικασία, κινήθηκε παράλληλα η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων.

Ρύπανση στην Πάτρα στις 02/02/17

Quote

Διαπιστώθηκε, πρωινές ώρες σήμερα, από στελέχη της Λιμενικής Αρχής Πάτρας, κατά τη διάρκεια επιθεώρησης στο βόρειο λιμένα Πατρών, η ύπαρξη διάσπαρτης ποσότητας ιριδίζοντος ελαίου επί του Δ/Ξ “VINLANDIA” σημαίας Παναμά και στη θάλασσα παραπλεύρως του πλοίου, εκτάσεως είκοσι (20) τ.μ. η οποία είχε διαφύγει κατά τη διάρκεια φόρτωσης από βυτιοφόρο όχημα στο εν λόγω Δ/Ξ πλοίο.
Άμεσα ενημερώθηκαν το πλήρωμα και ο ναυτικός πράκτορας του ανωτέρω Δ/Ξ πλοίου με μέριμνα των οποίων ξεκίνησαν οι διαδικασίες απορρύπανσης οι οποίες ολοκληρώθηκαν με θετικά αποτελέσματα.
Από την οικεία Λιμενική Αρχή που διενεργεί την προανάκριση κινήθηκε παράλληλα η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων.

 

Link to comment
Share on other sites

Θαλάσσια ρύπανση στη Θεσσαλονίκη 

Quote

Θαλάσσια ρύπανση, παρατηρήθηκε μεσημβρινές ώρες χθες, στον λιμένα Θεσσαλονίκης πλησίον του κρηπιδώματος 26 (dock 26) έκτασης περίπου είκοσι τετραγωνικών μέτρων (20m2) ιριδίζοντος φιλμ, καθώς και πετρελαιοειδή κατάλοιπα σε μήκος περίπου εκατόν πενήντα μέτρων (150μ.), ενώ άμεσα ξεκίνησαν οι διαδικασίες απορρύπανσης.

Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης.

 

Link to comment
Share on other sites

Πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης από Φ/Γ πλοίο στο Κερατσίνι

Quote

Θαλάσσια ρύπανση έκτασης περίπου εκατόν δέκα τετραγωνικών μέτρων (110m2), αποτελούμενη από παχύρρευστη ουσία “LATEX-ΑΜΜΩΝΙΑ” διαπιστώθηκε, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, στη θαλάσσια περιοχή του προβλήτα ΙΙΙ,  του λιμένα Ικονίου Κερατσινίου.

Συγκεκριμένα,  κατά τη διαδικασία εκφόρτωσης από πλοίο, σημαίας Ιταλίας,   εμπορευματοκιβωτίου το οποίο περιείχε ως φορτίο ειδικούς ασκούς με την ανωτέρω ουσία,  διαπιστώθηκε η διαρροή αυτής, η οποία αρχικά εξαπλώθηκε στο κατάστρωμα του πλοίου και στη συνέχεια μέρος της διέρρευσε στη θάλασσα. 

Η ανωτέρω ρύπανση αντιμετωπίστηκε άμεσα με ιδία μέσα του πλοίου καθώς και με τη συνδρομή ιδιωτικής απορρυπαντικής εταιρείας. 

Από το Β' Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθη ο Πλοίαρχος του πλοίου, ενώ παράλληλα κινήθηκε η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...