Jump to content
Shipfriends

Θαλάσσια ρύπανση,αποφυγή και απαντλήσεις καυσίμων


Recommended Posts

Θα ηθελα να μεταφερω ενα προσφατο περιστατικο που μου μετεφερθη απο απολυτως αξιοπιστη πηγη. Σε ελληνοκτητο πλοιο λοιπον που εβρισκετο σε λιμανι των Ηνωμενων Πολιτειων, κατα τη διαρκεια της νυχτας ο Φιλιππινος ναυτης που εκανε βαρδια στο gangway αισθανθηκε την απολυτα ανθρωπινη αναγκη να ελαφρωσει την ουροδοχο κυστη του. Για κακη του τυχη δεν υπηρχε αλλο διαθεσιμο μελος του πληρωματος να τον αντικαταστησει εκεινη την στιγμη ωστε αυτος να παει στο κομοδεσιο προς αναγκη του, και ο ναυτης αφου εξηντλησε τα ορια της υπομονης της δικης του και της φουσκας του, αποφασισε να κανει αυτο που ολοι μας θα καναμε στη θεση του, να ουρησει προς την θαλασσα.

Για κακη του τυχη ομως και επειδη τα κακα σκυλια δεν κοιμουνται ποτε, σε χρονο dt εγινε αντιληπτος απο τη στερια με συνεπεια μεσα σε λιγα λεπτα να πλακωσει στο πλοιο το US Coast Guard και να γινει η νυχτα του Αγιου Βαρθολομαιου. Ο ναυτης απειληθηκε με προσωποκρατηση και το πλοιο με προστιμο δεκαδων χιλιαδων δολαριων και detention, λογω του οτι α) ο ναυτης ουρησε εν ωρα υπηρεσιας και β) προκαλεσε ρυπανση(!!!) στο περιβαλλον. Τελικα το περιστατικο εληξε μεσα σε λιγες ωρες και χωρις τετοια προβληματα, διοτι υπαρχουν καποιοι ποντοποροι αξιωματικοι που μιλανε ελληνικα και μπορουν να διαχειριζονται ολες τις δυσκολες καταστασεις ακομα και στα πιο απομακρυσμενα μερη και χωρις τις πλατες ενος μεγαλοπαραγοντα/γραφειου που να παιρνει τηλεφωνα τις Αρχες και να καθαριζει για παρτη τους.

Το θεμα ειναι βεβαια οτι τα πραγματα εχουν ξεφυγει απο καθε ελεγχο και ο παραλογισμος εχει ξεπερασει ακομα και τη δεκαετια του 1950 οπου οι Αμερικανοι εκαναν στα σχολεια και τις δημοσιες υπηρεσιες ασκησεις με αντιασφυξιογονες μασκες που θα προστατευαν τους φεροντες σε περιπτωση πυρηνικου ολοκαυτωματος(!!). Εαν το πουλι του ναυτη(κυριολεκτικα και μεταφορικα) αποτελει κινδυνο για το περιβαλλον και την δημοσια ασφαλεια, μηπως το επομενο βημα θα ειναι να μας τα αφαιρεσουν κι αυτα??

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Θαλάσσια Ρύπανση στο Πέραμα και το Κερατσίνι

Δύσκολη ήταν η χθεσινή μέρα για τις παραθαλάσσιες περιοχές του Περάματος και του Κερατσινίου. Ειδικότερα ρύπανση από μαύρα πετρελαιοειδή, έκτασης 200-300 τ.μ. περίπου, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σημειώθηκε, χθες το πρωί, στη θαλάσσια περιοχή βόρεια του λιμενίσκου Περάματος.

Από το πλωτό περιπολικό της οικείας Λιμενικής Αρχής ελήφθησαν δείγματα από διερχόμενα πλοία, τα οποία θα αποσταλούν προς ανάλυση και έγινε έρευνα στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή δίαυλου ναυστάθμου Σαλαμίνας, με αρνητικά αποτελέσματα.

Οι εργασίες απορρύπανσης εκτελούνται από το Ζ΄ Λιμενικό Τμήμα Περάματος, σε συνεργασία με το δήμο Περάματος και ιδιωτική εταιρεία απορρύπανσης.

Προανάκριση διενεργείται από την οικεία Λιμενική Αρχή.

Πρόβλημα και στο Κερατσίνι

Ρύπανση προκλήθηκε όμως και στο Κερατσίνι τις πρωινές ώρες χθες, κατά τη διάρκεια φορτοεκφόρτωσης τρέϋλερ στο Φ/Γ «VICTORIA» σημαίας Νορβηγίας, το οποίο βρίσκεται παραβεβλημένο στον προβλήτα Ικονίου.

Άμεσα μετέβη στην περιοχή πλωτό περιπολικό της Λιμενικής Αρχής Κερατσινίου, όπου διαπίστωσε θαλάσσια ρύπανση έκτασης 80 τ.μ. ιριδίζουσας μορφής και στην ευρύτερη περιοχή και συγκεκριμένα στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας εντόπισε μαύρα πετρελαιοειδή έκτασης 200 τ.μ. περίπου.

Οι εργασίες απορρύπανσης εκτελούνται, με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας, από ιδιωτική εταιρεία προστασίας περιβάλλοντος.

Από τη Λιμενική Αρχή Κερατσινίου, που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθησαν ο Πλοίαρχος καθώς και ο Α’ Μηχανικός του ανωτέρω πλοίου, ενώ παράλληλα απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου.

Πηγη www.portnet.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ένα πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα της Καθημερινής, καμπανάκι κινδύνου για την ρύπανση στις θάλασσες μας, που καλό θα ήταν να το διάβαζαν όλοι, ασχολούμενοι και μη, με την θάλασσα και τη Ναυτιλία.

Σοβαρή απειλή η ρύπανση από τις πόλεις, τις βιομηχανίες και από τα δεκάδες χιλιάδες πλοία που διαπλέουν το Αρχιπέλαγος.

Τέσσερις μήνες έχουν περάσει από τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στα νερά της Σαντορίνης (ήταν 5 Απριλίου) και περίπου 300 τόνοι καυσίμων παραμένουν ακόμα στις δεξαμενές του πλοίου. Οι ειδικοί κάνουν λόγο για μια τοξική βόμβα, που, εάν εκραγεί, θα προκαλέσει ανυπολόγιστες ζημιές στο θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής, αλλά και ολόκληρου του Αιγαίου. Στην πραγματικότητα, όμως, οι βυθισμένες δεξαμενές λίγο έξω από την Καλντέρα αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό του κινδύνου θαλάσσιας ρύπανσης που αντιμετωπίζει το αρχιπέλαγος. Από τη μία, το έντονο «κυκλοφοριακό», η συνεχής δηλαδή διέλευση εμπορικών και επιβατηγών πλοίων και, από την άλλη, η απόρριψη ανεπεξέργαστων αστικών λυμάτων, η «έξοδος» στη θάλασσα ρυπανθέντων ποταμών και οι απορροές φυτοφαρμάκων από γεωργικές καλλιέργιες συνθέτουν μια εικόνα πολύ διαφορετική από αυτή που παρουσιάζεται στις αρχές κάθε καλοκαιριού με την απονομή των γαλάζιων σημαιών (428 κέρδισε φέτος η χώρα μας)....

.....Σύμφωνα με υπολογισμούς, πάνω από 100.000 τόνοι πετρελαίου καταλήγουν κάθε χρόνο στις ελληνικές θάλασσες (635.000 σε όλη τη Μεσόγειο). Το μεγαλύτερο ποσοστό δεν αφορά ατυχήματα. Για την ακρίβεια, «μόλις» 55.000 τόνοι, σύμφωνα με το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών, διέρρευσαν στη Μεσόγειο τα τελευταία 15 χρόνια εξαιτίας ατυχημάτων. Η ρύπανση που προκαλούν τα διερχόμενα εμπορικά πλοία προέρχεται κατά κύριο λόγο από την (παράνομη) πρακτική του αδειάσματος ή του πλυσίματος των δεξαμενών εν πλω. «Πρόκειται για τη λεγόμενη “λειτουργική ρύπανση ρουτίνας”», σημειώνει στην «Κ» ο διευθυντής του Ινστιτούτου Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Ερευνας Αιγαίου «Αρχιπέλαγος», κ. Θοδωρής Τσιμπίδης. «Για την απόρριψη δηλαδή στη θάλασσα των “σεντινόνερων”, ενός μείγματος από πετρελαιοειδή, λιπαντικά, καθώς και χημικές διασκορπιστικές ουσίες, οι οποίες εξασφαλίζουν ότι το μείγμα θα βυθιστεί άμεσα πριν γίνει αντιληπτό. Η διαδικασία αυτή γίνεται μέσω του λεγόμενου by pass, δηλαδή της παράκαμψης του συστήματος διαχωρισμού των λυμάτων, που διαχωρίζει το νερό από τις υπόλοιπες ουσίες». Οπως εξηγεί ο ίδιος, ένα πλοίο δεκαετίας, 25.000 τόνων, παράγει περισσότερο από έναν τόνο λυμάτων ημερησίως. Είναι προφανές πως ελάχιστα πλοία ακολουθούν τη χρονοβόρο διαδικασία του διαχωρισμού, επιλέγοντας να απορρίπτουν τα λύματα στη θάλασσα....

Ολόκληρο το δημοσίευμα (παρακαλώ αφιερώστε λίγο χρόνο για να το διαβάσετε), στην Καθημερινή 12-8-07. (Καθυστερεί λίγο να ''ανοίξει'', αλλά αξίζει τον κόπο.)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Απάντληση καυσίμων έχει υλοποιηθεί με απόλυτη επιτυχία από ναυάγια όπως : Express Samina, Nordland, Dystos

USS Mississinewa

http://www.scubaschoolsofamerica.com/pdfs/Sum03_USS_Mississinewa.pdf

M/S SALLY ALBATROSS 4.3.1994

http://www.onnettomuustutkinta.fi/uploads/49ipg62215.pdf

O Ανθρώπινος Παράγοντας και η συμμετοχή του στην πρόκληση ναυτικών ατυχημάτων.

http://www.maritime.deslab.naval.ntua.gr/documents/extra/diplomatheses/Gemelos%20Ioannis/Gemelos.pdf

INVESTIGATION INTO THE EXPLOSION AND SINKING OF CHEMICAL TANKER BOW MARINER 28/2/2004

http://www.maresig.org/pub/MarESIG/IncidentAnalysis/bowmar1.pdf

BOW MARINER TANKER CASUALTY & RECOVERY OPERATION …

http://www.slc.ca.gov/Division_Pages/MFD/Prevention_First/Documents/2004/OSPR%20Emerging%20Issues/Lamb-Martin%20paper.pdf

ABS Technical Analyses Related To The PRESTIGE CASUALTY..

http://www.eagle.org/news/press/prestige/Tech%20Analysis%20final.pdf

πρώτη απόπειρα ανάκτησης του εγκλωβισμένου πετρελαίου.

Η εταιρεία επιστράτευσε μηχανικούς ειδικευμένους σε υποβρύχιες επιχειρήσεις μεγάλου βάθους.

http://www.sciam.gr/topics.asp?action_id=topic_analysis&issue_id=203&topic_id=168

Η περίπτωση του "Prestige"

Video από την επιχείρηση άντλησης πετρελαίου

http://www.greenpeace.org/greece/news/oil-pump/prestige

Link to comment
Share on other sites

Αρχική Δημοσίευση από ΣΕΙΡΙΟΣ

...Και μια τελευταία ερώτηση. Μήπως το ότι στην Σαντορίνη δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα με την ρύπανση, έχει να κάνει με την θερινή περίοδο που διανύουμε και τον εφησυχασμό των τουριστών, και από τον Οκτώβρη τα προβλήματα ξαναβγούν στην επιφάνεια όπως το εναπομείναν στο πλοίο μαζούτ ;

Πιθανόν..

Σχετικά με απαντ-λύσεις στην Ελλάδα αναφέρω ενδεικτικά μερικές πασίγνωστες από τις πολλές ιστορίες de-oiling.

EXPRESS SAMINA - 27/09/2000 - 24/11/2000 – PAROS

the divers could not access the bunker tanks just by drilling holes on the hull but had to make ways within the wreck by drilling plates, removing machines spares, floor plates. Their task was further impeded as they worked in zero visibility conditions within the wreck. In total, 118,5m3 of mazut, 44,3m3 diesel oil, 29,12m3 lub and hydraulic oil and 15,6m3 of slops were pumped, temporarily stored in the tanks of mother vessel VERGINA I and consequently delivered to reception facilities.

http://www.poseidonsalvage.com/ps_experience_8.html

DYSTOS -29/12/1996 - 09/02/1997

Antipollution measures by deployment of oil containment booms (200m), plugging of overboards to stop possible oil leakage, removal of polluting materials such as batteries, oil drums and paints, were also taken. High-pressure hot water jet was used underwater in the engine room in order to macerate the stuck oil from engines and consequently facilitate the pumping out operation. Pumped out approximately 160m3 of bunkers and other oil. Underwater bunker removal.

http://www.poseidonsalvage.com/ps_experience_7.html

MILLENIUM EXPRESS II

vessel was safely towed to Elefsis where antipollution, de-oiling and pumping out services were provided.

http://www.poseidonsalvage.com/ps_experience_16.html

Και να προσθέσω επίσης το EUROBALKER, AVANTIS III, και φυσικά το Jupiter

Ίδιο ναυάγιο, 19 χρόνια πριν..

http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20070416&nid=4463948&sn=ΕΛΛΑΔΑ&spid=876

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Τελικά χάος ξεχαος, η ποινικοποίηση της ρύπανσης είναι νόμος της Ευρώπης.

Βρήκαμε λύση η ποινικοποιήσαμε όλους τους άλλους ρυπογόνους παράγοντες και φτάσαμε στην ναυτιλία?

Πως ακούγεται σε όποιους έχουν οικολογικές ευαισθησίες?

Μήπως ήλθε η ώρα να προσέχουμε και που κατουράμε, διότι μολύνεται ο υδροφόρος ορίζοντας?

Τα δ/ξ διπλού τοιχώματος και διπύθμενα είναι γεγονός, άρα οι πιθανότητες

τύπου Πρεστιζ, λογικά έχουν εκλείψει πάνω απο 80%, επομένως προς τι αυτή η αυστηρότης? Την στιγμή μάλιστα που άλλοι βιομηχανικοί τομείς δεν έχουν βάλει ούτε κοινά φίλτρα στις καμινάδες τους.

Φοβάμαι πως οι αρίθμηστες και μη σηντηρούμενες μηχανές μολύνουν περισσότερο και όλη την ατμόσφαιρα, αντίθετα με την ρύπανση απο ναυάγιο

που είναι τοπική.

Να συμπληρώσω πως η ποινικοποίηση δεν αφορά μόνο τις ρυπάνσεις απο ατυχήματα, αλλά και τις εκούσιες, απο θαλασσόμαγγες.

Θα ήθελα τα σχόλια των φίλων, ακόμη και αυτών που δεν έχουν ειδικότερη σχέση με το αντικείμενο, αλλά ανεπτυγμένη οικολογική ευαισθησία.

LUXEMBOURG) A European Union (EU) law that criminalises maritime pollution is legal, an adviser to the EU's top court said in an opinion that rejects shipping industry complaints that the new rules may cause 'chaos'.

Groups including Intertanko, which represents about 80 per cent of the world's tanker fleet, and Lloyd's Register had asked the European Court of Justice in Luxembourg to review the 2005 EU legislation that criminalises intentional, reckless and 'seriously negligent' discharges of pollutants. The shipping groups argued the law goes beyond existing international rules.

'Examination of the questions referred has disclosed no factor of such a kind as to bring into question the validity' of the EU law, the court said in an opinion. The court, which is scheduled to rule early next year, follows its aides' legal advice most of the time.

The EU law was at least partly introduced in response to the 2002 sinking of the tanker Prestige off the coast of Spain and another accident near France in 1999. Upholding the law would be a 'recipe for chaos', the shipping groups argued, because it would expose them to different national regimes. -- Bloomberg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Επειδή δεν περνάνε δ/ξ απο το Αιγαίο, ο ΥΕΝ και οι συν αυτώ , αποφάσισαν να πάρουν μέτρα, για την ασφαλή διέλευση των δ/ξ, όταν αρχίσει να τρέχει ο αγωγός απο τον Πύργο Βουλγαρίας προς την Αλεξανδρούπολη.

Είδατε πόσο δίκιο είχαν, που το ΥΕΝ ανέλαβε και την νησιωτική πολιτική?

Ανακάλυψαν το Αιγαίο χωρίς τα δ/ξ.

Δεν μου προκαλεί εντύπωση διότι έχουμε λιμενικό σώμα χωρίς λιμάνια.. και χιλιάδες μίλλια ακτών χωρίς ακτοφυλακή.

ΝαυτεμπορικήH ΛΗΨΗ περαιτέρω μέτρων με έμφαση στη θέσπιση προϋποθέσεων και κανόνων διέλευσης των δεξαμενόπλοιων από το Αιγαίο όταν θα αρχίσει η λειτουργία του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, ήταν το θέμα χθεσινής σύσκεψης στο ΥΕΝΑΝΠ, υπό την προεδρία του υπουργού Γιώργου Βουλγαράκη.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης στην οποία πήραν μέρος ο υφυπουργός ΥΕΝΑΝΠ Παναγιώτης Καμμένος, ο αρχηγός αντιναύαρχος Λ.Σ. Ηλίας Σιωνίδης, ο Α' υπαρχηγός Λ.Σ υποναύαρχος Θεόδωρος Ρεντζεπέρης και οι αρμόδιοι κλαδάρχες και διευθυντές του ΥΕΝΑΝΠ αποφασίστηκαν τα εξής:

1. Σύσταση ομάδας εργασίας για τη μελέτη μέτρων για την ασφαλή διέλευση δεξαμενόπλοιων από το Αιγαίο όταν θα αρχίσει η λειτουργία του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη.

2. Συντονισμός με τα συναρμόδια υπουργεία για τον καθορισμό των γενικών παραμέτρων και κανόνων διέλευσης δεξαμενόπλοιων από το Αιγαίο.

3. Ενίσχυση του αντιρρυπαντικού στόλου του Λ.Σ. που αυτή τη στιγμή διαθέτει επτά αντιρρυπαντικά σκάφη και το 2008 θα διαθέτει τέσσερα επιπλέον, δηλαδή συνολικά έντεκα.

4. Απόσυρση των χημικών απορρύπανσης περασμένης τεχνολογίας τα οποία αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε αποθήκες περιφερειακών Λιμεναρχείων.

Ο υπουργός σε πρόσφατες δηλώσεις του, μετά από επιτυχή ολοκλήρωση διεθνούς άσκησης για την καταπολέμηση της ρύπανσης, είχε εκφράσει την πεποίθησή του ότι όταν ξεκινήσει η λειτουργία του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής θα είναι έτοιμο να διαχειριστεί περιβαλλοντικά θέματα.

Ο υπουργός Γιώργος Βουλγαράκης είχε δηλώσει ότι: «Θέλω να πω ότι προετοιμάζουμε ένα γενικότερο σχέδιο για την προστασία των ελληνικών θαλασσών και ακτών, με ορίζοντα τη λειτουργία του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, ο οποίος, όπως είναι γνωστό, θα φέρει στο Αιγαίο μεγάλα δεξαμενόπλοια, που θα μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες πετρελαίου. Οταν ξεκινήσει η λειτουργία του αγωγού, θέλουμε να είμαστε έτοιμοι και να έχουμε θέσει κανόνες».

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ρύπανση μικρής έκτασης στη θαλάσσια περιοχή λιμένα Θεσσαλονίκης

Πηγή: ΥΕΝ

Ρύπανση από διάσπαρτα τμήματα ελαφρών πετρελαιοειδών, έκτασης 5 Χ 80 τ.μ. περίπου, διαπιστώθηκε, χθες το μεσημέρι, στη θαλάσσια περιοχή λιμένα Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα πέριξ του Φ/Γ πλοίου ‘CLIPPER MELODY’, σημαίας Μπαχάμες, το οποίο ήταν παραβεβλημένο στον λιμένα της Θεσσαλονίκης.

Με μέριμνα της οικείας Λιμενικής Αρχής ενημερώθηκε η πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου για την άμεση λήψη των απαραίτητων μέτρων αποτροπής περιορισμού και αντιμετώπισης της ρύπανσης. Άμεσα επιλήφθηκε με μέσα και προσωπικό εξειδικευμένη εταιρεία αντιμετώπισης και εξουδετέρωσης ρυπάνσεων και τοποθετήθηκαν πλωτά φράγματα, που απέκλεισαν την ρυπανθείσα περιοχή. Η διαδικασία απορρύπανσης περατώθηκε επιτυχώς απογευματινές ώρες χθες.

Από τη Λιμενική Αρχή Θεσσαλονίκης συνελήφθη ο Πλοίαρχος του ανωτέρω πλοίου και θα προσαχθεί στον αρμόδιο Εισαγγελέα κατά την αυτόφωρη διαδικασία. Επίσης, έχει κινηθεί η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ρυπανση 200τ.μ ειχαμε χτες στην ραδα

Ρύπανση από πετρελαιοειδή μίγματα, μορφής FUEL OIL, έκτασης 200 περίπου τετραγωνικών μέτρων, διαπιστώθηκε μεσημεριανές ώρες σήμερα, μετά την ολοκλήρωση πετρέλευσης του Φ/Γ πλοίου «GEMA B», σημαίας Ισπανίας, στη θαλάσσια περιοχή αγκυροβόλιου κεντρικού λιμένα Πειραιά πλησίον νήσου Αταλάντης.

Από τον πλοίαρχο του ανωτέρω πλοίου και την πλοιοκτήτρια εταιρεία δόθηκε εντολή σε ιδιωτική εταιρεία για απορρύπανση της θαλάσσιας περιοχής και αναφερθείσα ρύπανση εγκλωβίστηκε με πλωτό φράγμα.

Από το Β’ Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθησαν οι αλλοδαποί Πλοίαρχος και ο Α’ Μηχανικός του πλοίου, ενώ απαγορεύτηκε ο απόπλους του, μέχρι κατάθεσης εγγυητικής επιστολής.

Απο το site του Υ.Ε.Ν

Link to comment
Share on other sites

Ας δούμε και μιά αλλιώτικη και πρωτόγνωρη μορφή θαλάσσιας ρύπανσης, όπως μας την περιγράφει το δημοσίευμα του ΠΡΩΙΝΟΥ ΛΟΓΟΥ των Ιωαννίνων.

Περίπου 900 τόνοι νεκρά ψάρια

Απειλούν το οικοσύστημα στον Αμβρακικό Κόλπο

Ξεκινά η δύσκολη επιχείρηση για την απομάκρυνσή τους, όμως δεν βρέθηκε λύση για τον χώρο ενταφιασμού

Περίπου 900 τόνοι νεκρά ψάρια σαπίζουν στους κλωβούς τριών μονάδων ιχθυοκαλλιεργειών, στην περιοχή του Μενιδίου και αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες απειλές για το οικοσύστημα του Αμβρακικού. Η απομάκρυνση των νεκρών ψαριών είναι εξαιρετικά δύσκολη έως αδύνατη, όμως πρέπει να βρεθούν τρόποι για να γίνει άμεσα, αφού σε διαφορετική περίπτωση οι συνέπειες για τον Αμβρακικό μπορεί να είναι τεράστιες.

Ο Νομάρχης Πρέβεζας Βασίλης Ιωάννου, σε δηλώσεις που είχε κάνει, είχε αναφέρει ότι το πρόβλημα προήλθε από έλλειψη οξυγόνου και είχε καταλογίσει ευθύνες στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο δεν προχωρά στις απαραίτητες ενέργειες για την προστασία του Αμβρακικού. Τον κώδωνα του κινδύνου όμως κρούει και ο Νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας Θύμιος Σώκος, ο οποίος με έγγραφό του ζητά την συνδρομή του Υπουργού Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλου, προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος.

Ο νομάρχης ζήτησε από το υπουργείο Εσωτερικών την άμεση έγκριση πίστωσης 350.000 ευρώ, ώστε να γίνει δυνατή η μεταφορά και χρήση των αναγκαίων τεχνικών μέσων.

Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε χθες ο κ. Σώκος με τον κ. Παυλόπουλο, ο υπουργός δεσμεύθηκε ότι θα εγκρίνει το απαραίτητο κονδύλι.

Έτσι ο νομάρχης προχώρησε στη ναύλωση πλοίων από το λιμάνι του Πειραιά, τα οποία αναμένεται να φτάσουν σήμερα στην περιοχή του Αμβρακικού. Αυτό πάντως που ακόμη δεν έχει αντιμετωπιστεί είναι ο χώρος όπου θα καταλήξουν οι ποσότητες των νεκρών ψαριών.

Σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Νομαρχίας Αιτωλοακαρνανίας, που έκαναν τους σχετικούς ελέγχους, η βασική αιτία που οδήγησε στο θάνατο των ψαριών ήταν η έλλειψη οξυγόνου και η ασφυξία.

Σε βάθος κάτω των δύο μέτρων το επίπεδο κορεσμού μειωνόταν κλιμακωτά από 40% και έφτανε σε μηδενικές τιμές.

Επίσης μετρήθηκαν απρόβλεπτα υψηλές θερμοκρασίες νερού. Το φαινόμενο, σύμφωνα με τις περιγραφές, διήρκεσε πολύ λίγη ώρα. Σε κάθε κλωβό ο θάνατος ήταν καθολικός και ταχύτατος. Ανάλογη περίπτωση μαζικού θανάτου σε περιοχή του Αμβρακικού είχε εκδηλωθεί κυρίως στις δυτικές ακτές τον Δεκέμβριο του 1998, όπου είχαν καταγραφεί απώλειες περίπου 250 τόνων ψαριών σε 11 μονάδες.

«Ο Αμβρακικός δεν αντέχει άλλη αδιαφορία. Δεν αρκεί η πολιτεία να συστήνει φορείς διαχείρισης. Πρέπει να πάψει να κρύβεται πίσω από το δάχτυλό της και να αποποιείται τις ευθύνες της. Εδώ και δύο χρόνια είναι έτοιμη η κοινή υπουργική απόφαση με το θεσμικό πλαίσιο για την προστασία της περιοχής αλλά ακόμη δεν έχει υπογραφεί» αναφέρει ο νομάρχης Αιτωλαοκαρνανίας, συμφωνώντας ουσιαστικά πλήρως με τις επισημάνσεις που είχε κάνει και ο Νομάρχης Πρέβεζας Βασίλης Ιωάννου.

Επιτόπια επίσκεψη πραγματοποίησε ο Δήμαρχος Μενιδίου Μάρκος Βασίλας, όπου διαπίστωσε το μέγεθος του προβλήματος, δηλώνοντας όμως την αισιοδοξία του πως με την αναρρόφηση των ψαριών που θα γίνει από καράβια του Λιμεναρχείου θα πάνε όλα καλά.

Την ανησυχία του όμως εξέφρασε ο κ. Βασίλας αναφορικά με το γεγονός ότι οι μόνες επιχειρήσεις για τις οποίες δεν υπάρχουν φάκελοι στον Δήμο είναι τα ιχθυοτροφεία, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούν να κάνουν κανέναν έλεγχο για τυχόν παραβάσεις.

Την λήψη άμεσων μέτρων ζήτησε και ο Δήμαρχος Κομποτίου Στάθης Γιαννούλης, ο οποίος ζήτησε περαιτέρω έρευνα για τον εντοπισμό της ακριβούς αιτίας που προκάλεσε τον μαζικό θάνατο των ψαριών.

«Δεν ξέρω αν η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ή η Περιφέρεια Αιτ/νίας έχει βρει κάποιο χώρο για να κάνει την υγειονομική ταφή, αλλά είναι θέμα που πρέπει να δούμε. Επειδή έχω μιλήσει με το Νομάρχη Άρτας, ούτε εκείνος ούτε εγώ σαν Πρόεδρος του Συνδέσμου Διαχείρισης και Αποκομιδής Απορριμμάτων δεν πρόκειται να δεχθούμε να γίνει η ταφή τους στην Ήπειρο. Θα πρέπει επίσης να εξετάσουμε και τους λόγους που τα ψάρια ψόφησαν έτσι ξαφνικά», υπογράμμισε στις δηλώσεις του ο κ. Γιαννούλης.

http://www.proinoslogos.gr/pn/index.php?module=pagesetter&func=viewpub&tid=10&pid=1445

Δείτε και άλλα σχετικά δημοσιεύματα:

http://www.skai.gr/master_story.php?id=74556

http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=22.02.2008,id=44504552

http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=85218520

Link to comment
Share on other sites

Αφιερωμένο σε όσους υποστηρίζουν ότι φτιάχνοντας ένα βιολογικό λύνονται όλα τα προβλήματα. Δυστυχώς, εάν δεν υπάρχει ολοκληρωμένη διαχείριση των αποβλήτων πάλι στα ίδια θα είμαστε. Ο Βιολογικός καθαρισμός είναι απλώς ένας κρίκος στην όλη αλυσίδα διαχείρισης. Και βεβαίως να ξεκαθαρίσω ότι, απ' όσα διαβάζω, τα ίδια πάνω-κάτω προβλήματα υπάρχουν σε όλη σχεδόν την Ελλάδα.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Μετά τα Βατερά πριν από μερικά χρόνια, έχουμε σε εξέλιξη επιχείρηση για απομάκρυνση πετρελαιοειδών που απειλούν το νησί της Ζακύνθου.

Μεγάλη ρύπανση από πετρελαιοειδή εντοπίστηκε στη θαλάσσια περιοχή "Ναυαγίου" της Ζακύνθου.

Σύμφωνα με τις λιμενικές αρχές, πρόκειται για ψήγματα πετρελαιοειδών που έχουν καλύψει τη θαλάσσια περιοχή βόρεια, βορειοδυτικά και δυτικά του νησιού.

Άμεσα κινητοποιήθηκαν οι λιμενικές αρχές της Ζακύνθου, της Κυλλήνης, της Κεφαλονιάς και άλλων περιοχών, οι οποίες στέλνουν απορροφητικά υλικά προκειμένου να περιοριστούν τα πετρελαιοειδή ώστε να μην ρυπάνουν τις ακτές.

Παράλληλα, απέπλευσαν δυο ιδιωτικά αντιρρυπαντικά σκάφη από Πάτρα και Πειραιά.

Για την προστασία του θαλασσίου πάρκου ωοτοκίας χελώνας ποντίστηκε πλωτό φράγμα στη θαλάσσια περιοχή κόλπου Λαγανά.

Επίσης, πλωτό περιπολικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος διενήργησε επιστάμενο έλεγχο στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Σχοιναρίου Ζακύνθου και Πόρτου Λιμνιώνα Ζακύνθου εντοπίζοντας διάσπαρτες ρυπάνσεις μικρής έκτασης αλλά που εκτείνοντο κατά μήκους δυτικών ακτών της Ζακύνθου.

Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία προκύπτει ότι η ρύπανση προκλήθηκε από εμπορικό πλοίο πριν από 3 ή 4 ημέρες που έπλεε στα ανοιχτά του νησιού.

Πηγή και πλήρες άρθρο SKΑΙ.GR

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Ρύπανση στην Κέρκυρα

Πηγη: ΥΕΝ

Ρύπανση από διάσπαρτα πετρελαιοειδή παρατηρήθηκε, μεσημβρινές ώρες σήμερα, στην παραλία Ύψου του Δήμου Φαιάκων, στην Κέρκυρα, κατά μήκος της ακτογραμμής και σε έκταση περίπου ενός χιλιομέτρου.

Άμεσα, με μέριμνα της Λιμενικής Αρχής, ελήφθησαν δείγματα από τα σημεία της ρυπανθείσας ακτής, καθώς και από τα μηχανοστάσια ελλιμενιζόμενων πλοίων, προκειμένου να γίνει ταυτοποίηση, ενώ, παράλληλα, ενημερώθηκαν οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, για την ανάληψη εργασιών απορρύπανσης, οι οποίες εξελίσσονται ικανοποιητικά. Στην περιοχή έχει σπεύσει και πλωτό περιπολικό του Λιμενικού Σώματος, για τη διενέργεια ελέγχου της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής, με αρνητικά, μέχρι στιγμής, αποτελέσματα.

Προανάκριση διενεργείται από την οικεία Λιμενική Αρχή.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
...τα οποία πήγαν τελικά σήμερα στην Ταρτούς της Συρίας, σύμφωνα με το πρακτορείο Novosti.

Φθηνά την γλυτώσαμε με το Admiral Kuznetsov που πρόσφατα πέρασε και από τα νερά μας.

Οι Βρετανοί όμως φαίνεται ότι δεν την γλύτωσαν.

From Times Online

February 17, 2009

Huge oil slick from Russian ship heads for British coastline

Coastguards in Britain and Ireland were on red alert today after a Russian aircraft carrier spilt an estimated 1,000 tonnes of oil off the southern Irish coast.

The spill, which happened as the Admiral Kuznetsov aircraft carrier was refuelling at sea, caused a slick that is now more than three miles long and almost as wide.

It is the biggest oil spill in waters around the British Isles since the Sea Empress ran aground off Milford Haven in 1996, causing widespread damage to the Pembrokeshire coast...

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/environment/article5753603.ece

...οι Ρώσοι όμως μιλάνε για υπερβολές των ΜΜΕ. Η αυτοψία...θα δείξει...

MOSCOW, February 17 (RIA Novosti) -

Media reports are exaggerating the scope of an oil spill off the coast of Ireland, a Russian Navy spokesman said on Tuesday.

Ireland's RTE channel reported on Monday that two Russian warships had spilled 12 tons of oil into the sea some 400 km (250 miles) off the coast of Ireland, probably while refueling. Other media said up to 400 tons could have been spilled.

"The nature and reasons for the possible pollution will be determined by experts only after a comprehensive probe," said Capt. 1st Rank Igor Dygalo. "It is now absolutely clear that its scope does not correspond to media reports, it [the spill] is not catastrophic and poses no environmental threat to the shoreline."

Although he confirmed that Russian warships had carried out refueling in the region, he ruled out that an emergency situation might have occurred...

http://en.rian.ru/russia/20090217/120186914.html

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ποινικό αδίκημα η θαλάσσια ρύπανση.

Σημαντικό βήμα από το ευρωκοινοβούλιο για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Η πρόκληση σοβαρής θαλάσσιας ρύπανσης θα θεωρείται ποινικό αδίκημα, σύμφωνα με οδηγία που ενέκρινε η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Ωστόσο ακόμη και η ήσσονος σημασίας ρύπανση θα διώκεται ποινικά εφόσον επαναλαμβάνεται.

Στόχος των ευρωβουλευτών είναι η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τη ρύπανση, με τη θέσπιση υψηλών προστίμων ώστε πλέον να μην είναι οικονομικότερη για κάποιον η καταβολή του προστίμου απ' ότι η λήψη μέτρων.

Η απόρριψη ρύπων από πλοία θα θεωρείται ποινικό αδίκημα εφ' όσον γίνεται από πρόθεση ή σοβαρή αμέλεια και έχει ως αποτέλεσμα τη σοβαρή υποβάθμιση την ποιότητα τω υδάτων.

Η οδηγία δεν προσδιορίζει το είδος και το ύψος των ποινών, θέμα για το οποίο θα αποφασίσουν τα κράτη - μέλη.

Για πρώτη φορά είναι υποχρεωτική η επιβολή ποινικών κυρώσεων σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών δήλωσε ο εισηγητής της έκθεσης ισπανός ευρωβουλευτής Λουίς Ντε Γκραντ.

Η τελική έγκριση της οδηγίας θεωρείται τυπικό ζήτημα. Θα τεθεί σε ισχύ 20 ημέρες μετά τη δημοσίευσή της στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα κράτη μέλη θα έχουν περιθώριο 12 μήνες για να συμμορφωθούν με τις διατάξεις της.

Πηγή : Μarinews.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ρύπανση από πετρελαιοειδή μείγματα προκλήθηκε, στο αγκυροβόλιο του Πειραιά, κατά τη διάρκεια πετρέλευσης του Φ/Γ πλοίου «GEA» από το ανεφοδιαστικό Δ/Ξ «JET XII»

Πηγη: ΥΕΝ

Ρύπανση από πετρελαιοειδή μείγματα προκλήθηκε, χθες το πρωί, στο αγκυροβόλιο του Πειραιά, εκτάσεως 100 τ.μ. περίπου, κατά τη διάρκεια πετρέλευσης του Φ/Γ πλοίου «GEA» σημ. BELIZE από το ανεφοδιαστικό Δ/Ξ «JET XII» Ν.Π.11178, λόγω υπερχείλισης της αριστερής δεξαμενής.

Κατόπιν εντολής του αρμόδιου Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πειραιά, συνελήφθησαν, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, από τη Λιμενική Αρχή Κερατσινίου ο Πλοίαρχος και ο Α΄ Μηχανικός του ανωτέρω Φ/Γ πλοίου.

Εργασίες απορρύπανσης ανατέθηκαν σε ιδιωτική εταιρεία, υπό την εποπτεία και το συντονισμό της οικείας Λιμενικής Αρχής, με ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Ο απόπλους του εν λόγω Φ/Γ πλοίου απαγορεύτηκε μέχρι κατάθεσης εγγυητικής επιστολής.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ποινικό αδίκημα η θαλάσσια ρύπανση.
Τώρα μάλιστα ... φοβήθηκαν...B) Τελικά μάλλον έχουν δίκιο όσοι υποστηρίζουν ότι σε λίγες δεκαετίες η Μεσόγειος θα γίνει νεκρά θάλσσα από τα απόβλητα....αστικά και βιομηχανικά.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...