Jump to content
Shipfriends

European Star (IMO 7813949)


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Το European Star έχει δέσει στο Ν.Μ. Δραπετσώνας, δίπλα από το Red Star I. Οι φήμες θέλουν ότι το πλοίο δεν ξεκίνησε να ταξιδεύει το καλοκαίρι, γιατί η κλάση δεν έδωσε το πράσινο φως μετά τις επιθεωρήσεις.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Τη νύχτα που η Sealink παραλίγο να χάσει το Hengist, παραλίγο να χάσει και το St Christopher, σημερινό European Star. Τέτοια ήταν η ένταση της καταιγίδας. Ο Richard Broady ήταν ταμίας στο κατάστημα αλλαγής συναλλάγματος εκείνο τον καιρό, υπό την πλοιαρχία του Captain Colin Roberts. Εκείνη τη νύχτα το πλοίο ανεχώρησε από το Calais με προορισμό το Douvres:D(Dover), με 90 επιβάτες και ένα γεμάτο κάτω γκαράζ, στο επάνω δεν υπήρχε ούτε 1 ΙΧ, γεγονός που έμελλε να είναι και η σωτηρία του πλοίου και του πληρώματος κι επιβατών. Κανένα μισάωρο μέσα στο πέρασμα, ο καιρός άρχισε να γίνεται ιδιαιτέρως άσχημος και ο συγκεκριμένος υπάλληλος κλείνει το κατάστημα αλλαγής συναλλάγματος γιατί με τέτοιες συνθήκες φυσικά κανείς δεν έχει διάθεση για κάτι τέτοιο. Καταλήγει στο μπάρ των οδηγών φορτηγών για μια μπυρίτσα.

 

Εκεί στο φορητό του VHF, ακούει το σήμα κινδυνου που εκπέμπουν τόσο ένα ψαράδικο, όσο και το Hengist, γεγονός που προφανώς βαραίνει τρομερά την ατμόσφαιρα επάνω στο πλοίο. Καμιά ώρα αφού έχει αποπλεύσει από το Calais το πλοίο, άρα κοντά στις Αγγλικές ακτές, ακούγεται ένα εκκωφαντικός κρότος πρόσκρουσης που στέλνει το πλοίο να πλαγιάσει στα δεξιά και στο δεξιό μπουλμέ όλους τους επιβάτες και πλήρωμα μαζί με ό,τι υπήρχε μέσα στα σαλόνια και το γκαράζ. Ταυτόχρονα σβήνουν τα φώτα, ο ήχος των μηχανών παύει να ακούγεται και όλοι πια αφ΄ ενός μεν προσπαθούν να συνέλθουν από την πρόσκρουση στο μπουλμέ, αφ' ετέρου αρχίζουν να βάζουν με το νού τους τα χειρότερα. Μετά από 1-2 λεπτά αποκαθίσταται η ηλεκτροδότηση και το πλοίο αρχίζει ευτυχώς πάλι να κινείται.

 

Ο κρότος πρόσκρουσης δεν ήταν παρά ένα τρομερό κύμα που έσκασε με όλη του τη δύναμη επάνω στην πόρτα του πάνω γκαράζ του πλοίο, στο πλωριό μέρος. Όταν μετά είδαν τη ζημιά, συνειδητοποίησαν πως η θάλασσα είχε σκίσει την πόρτα στη μέσα σαν να ήταν χαρτί. Υπήρξε μεγάλη εισροή υδάτων, που πλημμύρισαν και τα γκαράζ αλλά και το μηχανοστάσιο, γεγονός που οδήγησε στο προσωρινό blackout. Οι έρευνες για το ατύχημα έδειξαν μετά πως αν υπήρχε έστω και 1 ΙΧ στο επάνω γκαράζ, το πλοίο θα είχε αναποδογυρίσει. Με τα πολλά έφτασαν στο Douvres κατά τις 0200 και ξεκίνησε μια διαδικασία εκφόρτωσης που κράτησε 3 ημέρες συνολικά, κι αυτό γιατί όλα τα οχήματα στο κυρίως γκαράζ, είχαν γίνει στην κυριολεξία, βίδες.

 

Κάπως έτσι πέρασε μια νύχτα πρίν 33 χρόνια, που θα μπορούσε να έχει μείνει χαραγμένη στη συλλογική μνήμη ως μια "νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου της ευρωπαικής ακτοπλοίας". Η τύχη όμως τα έφερε έτσι ώστε να μην την θυμάται -ευτυχώς- κανείς. Και εδώ η πηγή μας είναι το βιβλίο Sealink Memories του John Hendy και του Justin Merrigan.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Το European Star κοντεύει σχεδόν 6 χρόνια που έχει αγοραστεί από την εταιρεία του, αλλά δεν έχει πραγματοποιήσει κανένα εμπορικό δρομολόγιο όλα αυτά τα χρόνια. Έχει συμπληρώσει  σχεδόν ενός χρόνου παραμονής στο ναυπηγείο του Κόρου.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Μετά τη φυγή του St. Damian από τη μπάντα του European Star, φαίνεται ότι υπάρχει κινητικότητα στο European Star, μιας και βλέπουμε ότι έχουν ανοίξει τη φρακτή στο πάνω γκαράζ και έχουν βάλει δυο container στη πλώρη.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Το European Star βρίσκεται από το Σάββατο στην δεξαμενή του Σπανόπουλου, τι θα γίνει άραγε θα ενεργοποιηθεί για καλοκαίρι;

Link to comment
Share on other sites

Στους Άγιους Σαράντα έχει δέσει από χθες το πλοίο ενώ στο facebook πήρε το μάτι μου κάτι περί δρομολόγησης στη γραμμή Άγιοι Σαράντα - Bari. Δυστυχώς δεν μπορώ να βρω κάτι πιο επίσημο ούτε για τη συγκεκριμένη γραμμή ούτε για το πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...