Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted (edited)

ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ του ναύλου της οικονομικής θέσης δίνει ως κίνητρο στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που θα επιλέξουν το λιμάνι του Λαυρίου, ως αφετηρία των δρομολογίων τους, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες φέρεται να αφήνει ανοικτό προς εξέταση και το ισχύον καθεστώς της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης.


Ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε σε κίνητρα που θα δοθούν για τη μετεγκατάσταση ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων στο Λαύριο, υπογραμμίζοντας ότι «και η απελευθέρωση μπορεί να είναι ένα κίνητρο».
Την ίδια στιγμή οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επιμένουν να θέτουν στον υπουργό μετ' επιτάσεως το θέμα της πλήρους απελευθέρωσης, και υποστηρίζουν ότι δεν μπορεί να υφίστανται δύο μέτρα και δύο σταθμά για δύο γειτονικά λιμάνια.

Ο κ. Κεφαλογιάννης με χθεσινές δηλώσεις του αναφέρθηκε στο διάλογο που έγινε για τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα και απαντώντας σε σχετική ερώτηση, σημείωσε ότι είναι ένα διάλογος ανοικτός και διαρκής και συγκεκριμένα μέτρα θα ανακοινωθούν προσεχώς. Πρόσθεσε ότι για τα θέματα της ακτοπλοΐας είχε συνάντηση και με το διοικητικό συμβούλιο της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας

Στη συνάντηση συζητήθηκε και το θέμα του Λιμανιού στο Λαύριο, γιατί όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης «θέλουμε να το αξιοποιήσουμε. Θεωρούμε το Λιμάνι του Λαυρίου ως διέξοδο σε πολλές ναυτιλιακές εταιρείες».

Ο υπουργός αναφέρθηκε σε κίνητρα που θα δοθούν για τη μετεγκατάσταση ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων στο Λαύριο, υπογραμμίζοντας ότι «και η απελευθέρωση μπορεί να είναι ένα κίνητρο» και έδωσε το παράδειγμα ότι «αν έρθει ένα ταχύπλοο και μου πει εγώ πηγαίνω Λαύριο-Μεστά σε 3,5 ώρες και με 30 ευρώ το αυτοκίνητο αντί 80 θα του δώσω απελευθέρωση.

Θα του δώσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας απελευθέρωση στα κόμιστρα, διότι θα ανοίξει έναν κλάδο. Όποιος θέλει ας πάει».

Επίσης ένα ακόμη κίνητρο είναι να ξεκινήσει η μείωση των εισφορών που πληρώνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στα λιμάνια, από το λιμάνι του Λαυρίου.

Ο κ. Κεφαλογιάννης πρόσθεσε ωστόσο ότι πρέπει να δημιουργηθούν οι αναγκαίες υποδομές, να λυθεί το θέμα του εφοδιασμού με καύσιμα των πλοίων και μία σειρά άλλων θεμάτων, για τα οποία βρίσκεται σε επαφή με συναρμόδια υπουργεία.

Οπως είπε συζητεί με τον υπουργό Μεταφορών κ. Μιχάλη Λιάπη, εναλλακτικούς τρόπους πρόσβασης με άλλα μέσα στο Λαύριο. Εξετάζεται η δυνατότητα έκδοσης ενιαίου εισιτηρίου το οποίο θα περιλαμβάνει διαδρομή από οποιοδήποτε σταθμό του ΜΕΤΡΟ με προορισμό τη στάση Νερατζιώτισσα ή το αεροδρόμιο και στη συνέχεια με λεωφορείο στο λιμάνι Λαυρίου.

Ενα ακόμη κίνητρο θα είναι «η προτεραιότητα στα τέρμιναλ που θα δοθούν στις εταιρείες, βέβαια με μίσθωμα και με δημόσιο διαγωνισμό. Όσες πάνε πρώτες θα πάρουν τις καλύτερες «γωνίες».

Τέλος ο υπουργός σημείωσε ότι η αξιοποίηση του Λαυρίου μπορεί να αρχίσει άμεσα και κάλεσε τις εταιρείες να δουν και αυτή την προοπτική.

Ο υπουργός σύμφωνα με πληροφορίες έθεσε και άλλες ιδέες στο τραπέζι όπως απελευθέρωση της τρίτης θέσης αλλά ταυτόχρονα έκδοση ειδικών καρτών για τους δημότες των νησιών ώστε να τυγχάνουν ειδικού τιμολογίου, θέσεις όμως που απέρριψαν οι ακτοπλόοι με το σκεπτικό ότι θα αρχίσει μία βιομηχανία «μεταδημοτεύσεων».
Σχολιάζοντας τις δηλώσεις του ΥΕΝ ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας κ. Στυλιανός Σαρρής είπε ότι το θέμα του Λαυρίου είναι ένα θέμα «τακτικής» ενώ η πλήρης απελευθέρωση της αγοράς είναι στρατηγικό θέμα.

Πρόσθεσε ότι η απελευθέρωση είναι γενική έννοια και δεν μπορούν να λειτουργούν με διαφορετικά καθεστώτα δύο λιμάνια της ίδιας χώρας. Σε ό,τι αφορά στην αξιοποίηση του Λαυρίου επισήμανε ότι η κάθε εταιρεία μπορεί να εξετάσει εάν την συμφέρει η «μετεγκατάσταση» τόνισε ωστόσο την ανάγκη της δημιουργίας των κατάλληλων υποδομών και της δημιουργίας προϋποθέσεων εύκολης πρόσβασης για τους ταξιδιώτες.
Από Ναυτεμπορική
.

Edited by proud_ionian
tag
Posted

Αντι να φτιαχτουν οι συγκοινωνιακες υποδομες ωστε

να φτανουν οι επιβατες και τα οχηματα ευκολα στο Λαυριο,

το ΥΕΝ προσπαθει να δωσει προνομια και ελαφρυνσεις στις

εταιρειες ωστε να μετακομισουν εκει και να ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΑΙ

ο κοσμος να πηγαινει στο Λαυριο.

Το περασμενο καλοκαιρι, μου πηρε 4 ωρες απο κεντρο

Πειραια για Λαυριο με τον ηλεκτρικο και το ΚΤΕΛ

(που με αφησε στο κεντρο του Λαυριου κι οχι στο λιμανι).

Η διαφορα στο εισιτηριο του πλοιου για Μυκονο ειναι 5 ευρω

που καλυπτονται απο τα εισιτηρια μετρο/ΚΤΕΛ και την

ταλαιπωρια για ποιο λογο σε τελικη αναλυση? Για να

περασεις μια ωρα λιγοτερη στη θαλασσα?

Οντως εδω και 2-3 χρονια δουλευουν εντατικα στο Λαυριο

και εχουν κανει καλες και μοντερνες προβλητες. Ομως εκτος

απο το οτι ειναι πολυ εκτεθειμενο στο νοτια το λιμανι, ειναι

μαθηματικα βεβαιο οτι θα υπαρχει προβλημα συνωστισμου

αναλογο της Ραφηνας οταν παραπανω απο ενα μεγαλο πλοιο

δουλευουν ταυτοχρονα.

Posted

Aν δεν φτάσει τραίνο όπως έχουμε πεί και παλιά, αυτό το λιμάνι δεν πρόκειτε να προτιμηθεί ούτε από εταιρίες αλλά ούτε και από τον κόσμο.

Γιατί εγώ να παώ στα Μεστά της Χίου πού είναι μια ώρα από την "Χώρα" μακριά

και να ταλαιπωρηθώ να φτάσω στο Λαύριο (χώρις μέσο σταθερής τροχιάς)

που είναι +2 ώρες επιπλέον και να πάω σε "3,5" ώρες στο νησί όταν ο Αίολος Κεντέρης τουλάχιστον το καλοκαίρι με πηγαίνει από το σπίτι μου σε 4.5 ώρες στο εξοχικό μου; :rolleyes:

Posted

Αμα κάνεις 4 ώρες να πας στο Λαύριο με συγκοινωνία κλάφτα Χαράλαμπε.

Αμα δεν πάει κανένα μέσο σταθερής τροχιάς στο Λαύριο δουλειά δεν γίνεται.

Αμα κάνεις από Πειραιά για Λαύριο όσες ώρες θέλεις για να πας στην Μύκονο με το βαπόρι χάθηκες.

Χώρια που δεν βολεύει και τα φορτηγά.Οι μεταφορικές εταιρίες βρίσκονται όλες στο Μοσχάτο και στο Ρέντη κι όταν έχουν να κατεβάσουν 3 και 4 φορτηγά δεν νομίζω ότι είναι διατεθεμένη να πληρώσουν 4 οδηγούς οι οποίοι να ξενυχτανε και στο Λαύριο πότε θα έρθει το πλοίο.

Posted

με το ζορι παντρεια δε γινεται. αυτο δεν μπορει να το καταλαβει το ΥΕΝ και γενικα το κρατος. Χωρις μεσο σταθερης τροχιας το Λαυριο δε μπορει να αποτελεσει δελεαστικη εναλλακτικη λυση στον πειραια.

οσο για τα φορτηγα αν εχουν λυθει ολα τα αλλα προβληματα και το Λαυριο παρει τα πανω του, σιγουρα ενα μερος της κινησης θα στραφει προς τα κει, αφου λογικα τα ναυλα θα ειναι δελεαστικοτερα.

Posted

Proud, τα ναυλα πρεπει να ειναι ΠΟΛΥ δελεαστικοτερα

σε συγκριση με τον Πειραια(και μην ξεχναμε και την

Ραφηνα) για να ξοδεψει ο επιβατης 1.5-2 ωρες απο τη

ζωη του προκειμενου να φτασει στο Λαυριο ειτε οδηγωντας,

ειτε με λεωφορειο, ειτε ακομα και με μεσο σταθερης τροχιας

στο μελλον.

Αναρωτιεμαι επισης τι ειδους παροχες και διευκολυνσεις

πλην επιδοτησεως, παρεχονται στη ΣΑΟΣ ωστε να χρησιμοποιει

το λιμανι.

Posted

.

Αγαπητοί μου αδελφοί,γιατί αντιμετωπίζετε ανταγωνιστικά το Λαύριο με τον Πειραιά ?

Η Αττική έχει κοντά 4.000.000 κατοίκους και απλωμένους σε μεγάλη έκταση.

Κάποιοι από αυτούς εξυπηρετούνται από το Πειραιά, άλλοι από την Ραφήνα και κάποιοι από το Λαύριο. Γιατί συγκρίνουμε Πειραιά με Λαύριο ? Μιλάμε για δύο διαφορετικά λιμάνια που θα δουλεύουν ταυτόχρονα, δεν είναι σαν το αεροδρόμιο που έκλεισε το Ελληνικό και άνοιξε το Βενιζέλος.

Μπορεί ο Nick κάνει 1,5-2 ώρες για Λαύριο, εγώ, όμως κάνω 45 λεπτά (περισσότερο από το να πάω στον Πειραιά). Ήδη, σε προορισμούς που καλύπτονται από την Ραφήνα, έχω καταργήσει τον Πειραιά. Αν ανοίξει το Λαύριο και δρομολογηθούν καλά καράβια, θα τον κόψω εντελώς τον Πειραιά.

Όπως πιστεύω ότι θα κάνουν και 1.000.000 κάτοικοι του Λεκανοπεδίου.

Αν κάνει κάποιος την αρχή, πιστεύω ότι θα στεριώσει το λιμάνι. Έτσι δεν έγινε και με την Ραφήνα ? ή μήπως όταν άνοιξε η Ραφήνα είχε "μέσα σταθερής τροχιάς" και άλλες εξυπηρετήσεις ? Μέχρι πέρισυ ένα δρόμο της κακιάς ώρας και ένα στέγαστρο στο λιμάνι είχε.

Την γραμμή την ανοίγουν τα καλά καράβια και εταιρείες με σεβασμό στον επιβάτη και όχι τα "μέσα σταθερής τροχιάς", εξάλλου υπάρχουν και τα "μέσα μεταβλητής τροχιάς", δηλαδή τα λεωφορεία. Όπως καλή ώρα στη Ραφήνα.

Αν ανοίξει η γραμμή Λαύριο-Μεστά (περίπου 90 ν.μ.) θα μπορεί να εξυπηρετηθεί ακόμα και με συμβατικό ημερόπλοιο, η διάρκεια ταξιδιού θα είναι <5 ώρες.

Ένα άλλο ζήτημα είναι τα ναύλα, θα είναι ανταγωνιστικά του Πειραιά? θα έχουν τόσο μειωμένο κόστος λειτουργίας τα πλοία, ώστε να είναι ανταγωνιστικά ?

Αν θυμάμαι καλά πριν 2 χρόνια είχα δεί τα ναύλα με τη Σάος για Λαύριο-Σίγρι (περίπου 120 ν.μ.) και ήταν σχεδόν ίδια (μικροδιαφορές) με την ΝΕΛ για Πειραιά-Μυτιλήνη (περίπου 190 ν.μ.) και μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση. Και να σκεφτείς ότι η Σάος ήταν και επιδοτούμενη.

Μήπως ξέρει κάποιος τι τιμές ισχύουν σήμερα για τις παραπάνω γραμμές (επιβάτης +Ι.Χ.)? Έτσι απλώς για σύγκριση.

Τέλος θα ήθελα να πω ότι συμφωνώ με τον Κεφαλογιάννη και τα κίνητρα που προτίθεται να προσφέρει, γιά ένα άπλό λόγο, είναι μιά συγκεκριμένη πρόταση με συγκεκριμένο σκοπό: συντομώτερο ταξίδι και φθηνότερα ναύλα,και όχι ένα γενικόλογο ευχολόγιο. Και όμως έπεσαν (και πέσαμε)να τον φάνε. Ο ένας θέλει πλήρη απελευθέρωση και όχι κίνητρα σε ένα λιμάνι, ο άλλος θέλει το μετρό να φθάνει μέχρι το καταπέλτη του πλοίου, ο τρίτος θέλει....

Με λίγα λόγια μου θύμισε ένα "παίγνιο", το οποίο εξελίσσεται σε μιά άλλη γωνιά αυτού του φόρουμ!

.

Posted

ειναι οντως συγκεκριμενη προταση με συγκεκριμενο σκοπο, δεν ειναι απορριπτεα, αλλα δεν παυει να ειναι αποσπασματικη.

πραγματι η Αττικη τους χωρα ολους, ομως δεν μπορει να εχουμε σαν μετρο συγκρισης το πως ανοιξε η Ραφηνα πριν 35 χρονια. σημερα ειναι αλλες οι συνθηκες και αλλες οι απαιτησεις του κοσμου.

βεβαια αν μια σοβαρη εταιρεια με αξιπρεπη πλοια και ανταγωνιστικους ναυλους αρχισει συστηματικα και σε σταθερη βαση απο Λαυριο τοτε πολλα πορει να αλλαξουν, πολυ δε περισσοτερο αν προσφερει (εστω με καποιο τιμημα) μεταφορα με δικα της λεωφορεια.

κατι αντιστοιχο δε γινεται και με τον Αγ.Κωνσταντινο;

Posted
πραγματι η Αττικη τους χωρα ολους, ομως δεν μπορει να εχουμε σαν μετρο συγκρισης το πως ανοιξε η Ραφηνα πριν 35 χρονια. σημερα ειναι αλλες οι συνθηκες και αλλες οι απαιτησεις του κοσμου.

Αγαπητέ μου proud, μην ξεχνάς παράλληλα ότι άλλαξε και ο πληθυσμός και η κατανομή του στο Λεκανοπέδιο.

Πριν 20 χρόνια στα Σπάτα, στο Κορωπί και στο Μαρκόπουλο υπήρχαν μόνο αμπέλια και ρετσίνα Κουρτάκη και σήμερα προσγειώνονται Boeing και έχουν και IKEA!!!

Η δε περιοχή των Μεσογείων είναι η πλέον αναπτυσσόμενη και περιζήτητη περιοχή της Αττικής,για οικιστική και εμπορική ανάπτυξη. Σε λίγα χρόνια ο Πειραιάς δεν θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί όλη την Αττική. Χρειάζονται εναλλακτικές λύσεις.

Υ.Γ. Χαίρομαι που συμφωνούμε, εν μέρει, με τον Κεφαλογιάννη. Η πεποίθησή μου είναι ότι χρειάζονται μικρά και απλά βηματάκια για ξεφύγουμε από το τέλμα. Όχι πιά άλλα μεγαλόπνοα σχέδια και οράματα που θα ξεφουσκώσουν τον επόμενο μήνα ή στον επόμενο ανασχηματισμό!

.

Posted

Εγώ δεν πιστεύω ποτέ ότι θα πάνε στο Λαύριο προπάντων άμα δεν πάει μέσο σταθερής τροχιάς.Αλλά ακόμα και να πάει έχω τις αμφιβολίες μου.Εδώ η Ραφήνα τόσα χρόνια έχει μία μόνο γραμμή που πήγε καλά.Ανδρος Τήνος Μύκονος και τέρμα.Παροναξία πόσες προσπάθειες έγιναν και απέτυχαν παταγωδώς?ΔΗΛΟΣ, ΙΟΝΙΑΝ SUN ,BLUE STAR ITHAKI ,ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ...

Βόρειο Αιγαίο γιατί δεν υπάρχει πλοίο?γιατί η ΝΕΛ ή κάποια άλλη εταιρία δεν αντικατέστησε τον ΑΛΚΑΙΟ?Γιατί ηταν μεροδούλι μεροφάη.

Γιατί ποτέ δεν μπήκε για Ικαρία Σάμο βαπόρι?Γιατί θα ταξίδευε μόνο το πλήρωμα μεταξύ τους.

Οπότε αφού αυτές οι γραμμές δεν έπιασαν στην Ραφήνα δεν νομίζω να πιάσουν και στο Λαύριο.

Κακα τα ψέμματα η Αθήνα είναι4.000.000 άνθρωποι εκ των οποίων τα 3.000.000 μένουν στο κέντρο και τα περιχωρά της και στον Πειραιά.Οπότε πιο εύκολα είναι να πάνε Πειραιά από οποιαδήποτε άλλο λιμάνι.

Posted

η παροναξια δουλεψε πολυ καλα απο ραφηνα τα καλοκαιρια. το χειμωνα καλως η κακως χωρις φορτηγα δεν βγαινει το μαγαζι και φορτηγα εχει μονο ο περαιας.

αλλα αναγκαστικα σαν τροπος αποσυμφορησης του πειραια θα σπρωχτουν Λαυριο Ραφηνα. τωρα το ποση επιτυχια θα εχει αυτο ιδωμεν

Posted

H παροναξία δούλεψε μόνο με το ΙΘΑΚΗ πολύ καλά το κλοκαίρι τα άλλα απέτυχαν.Τα φορτηγά είναι οι αιμοδότες των βαποριών τον χειμώνα και δεν έχουν σκοπό να τραβιούνται Ραφήνα και Λαύριο.Αλλωστε δεν τους νοιάζει να γλυτώσουν 1 ώρα ταξίδι ούτως ή άλλως ή πάνε ασυνόδευτα ή αν πηγαίνουν με οδηγό ο οδηγός έχει δωρεάν καμπίνα.

Γενικά βλέπω πολύ δύσκολο να αξιοποιηθεί το Λαύριο όσο περιμένει το ΥΕΝ.

Posted

Επιστρεφω καθυστερημενα λογω απουσιας.

Νομιζω πως ο Νηρεας αντιμετωπιζει αρκετα καλοπιστα

την εξαγγελια του ΥΕΝ αλλα εκει για μενα ειναι μια

βασικη ενσταση. Το λιμανι του Λαυριου ειναι ενα εργο

που και οι δυο τελευταιες κυβερνησεις προσπαθουν να

προωθησουν, οχι με γνωμονα ομως το συμφερον του

κοινου, αλλα με γνωμονα την αξιοποιηση της επενδυσης

που εχουν κανει σαν Κρατος στο συγκεκριμενο λιμανι,

ασχετως αν πιθανως υπαρξουν και ωφελη για το επιβατικο

κοινο στο δρομο προς την αξιοποιηση του λιμανιου.

Συμφωνω επισης με το Νηρεα σχετικα με την ανακατανομη

του πληθυσμου της Αττικης και ειναι σιγουρο πως οσο

περνανε τα χρονια, ολο και περισσοτεροι θα πηγαινουν

στο Λαυριο. Το θεμα ειναι ομως να μην κανουμε μια νεα

Ραφηνα, γιατι η Ραφηνα δεν ειναι λιμανι αλλα μια προβλητα

"ατακτως ερρειμμενη" (συγνωμη για την ορθογραφια,

διορθωστε με παρακαλω) στο πελαγος. Το γεγονος λοιπον

πως η Ραφηνα ειναι για γελια οσον αφορα τις υποδομες,

δεν σημαινει πως το Λαυριο που ειναι αρκετα καλυτερο μεν,

οχι αρκετο δε με αφηνει προσωπικα ικανοποιημενο. Τη στιγμη

που στην Αγγλια απο τη δεκαετια του 60(του 1860) πρωτα

φτιαχνεται το τραινο και μετα το λιμανι, νομιζω ειναι τουλαχιστον

ανεπαρκες το Λαυριο χωρις σταθερη τροχια. Εδω το ΚΤΕΛ και

με αφησε περυσι στο κεντρο της πολης κι οχι στο λιμανι.. Για μενα

λοιπον ο σωστος και μακροπροθεσμος κραχτης πρεπει να ειναι

οι υποδομες και οχι οι χαριστικες παροχες σε εισιτηρια που σημερα

ειναι, αυριο δεν ειναι.

Περα απ' αυτα, ειχα την ευκαιρια να παω στο Λαυριο το Σαββατοκυριακο.

Με νοτια 5 λοιπον το κυμα εμπαινε ζωντανο μεσα στο λιμανι και

τα πλοια σκαμπανεβαζαν πασιφανεστατα. Επισης ενας ψηλος

προσκρουστηρας στον ανατολικο λιμενοβραχιονα ειχε ξεκολλησει

απο τη θεση του(αγνωστο απο τι) και ηταν ετοιμος να πεσει μεσα

στη θαλασσα. Κατα τα αλλα, οντως γινονται εντατικα εργα και

εκβαθυνσεις, υπαρχει ομως μονο μια θεση για πλαγιοδετηση.

Θα ειχε ενδιαφερον να ξεραμε τη γνωμη των χρησιμοποιουντων

το λιμανι σχετικα με τις ευκολιες/προβληματα που παρουσιαζει.

Posted

ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΣΤΑ ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΠΡΙΝ ΠΕΡΙΠΟΥ 2 ΧΡΟΝΙΑ

Tρία τα λιμάνια, ένα το... αδιέξοδο

ΤΑ ΝΕΑ , 07-06-2003

ΤΟΥ ΠΡΟΚΟΠΗ ΓΙΟΓΙΑΚΑ

Οι ακτοπλόοι τηρούν στάση αναμονής και βρίσκονται σε φάση διερεύνησης του τι τους συμφέρει, αφού με την άρση του καμποτάζ δρομολογούν τα πλοία τους σε όποιες γραμμές θέλουν και σε όποιο λιμάνι επιθυμούν.

Λαύριο και Pαφήνα δεν θα καταφέρουν να αποσυμφορήσουν τον Πειραιά

Κορεσμένα θεωρούνται τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας, αν και δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα τα έργα ανάπλασης και δημιουργίας νέων θέσεων ελλιμενισμού. Οι θέσεις που μπορούν να δημιουργηθούν είναι περιορισμένες και ουσιαστικά δεν μπορούν να αποσυμφορήσουν το λιμάνι του Πειραιά. Έτσι το αδιέξοδο προδιαγράφεται ότι θα συνεχισθεί και στο μέλλον αφού, σύμφωνα με τους ειδικούς, στην Αττική δεν μπορούν να γίνουν άλλα λιμάνια.

H μεγάλη προσδοκία ότι το λιμάνι του Λαυρίου θα έλυνε το πρόβλημα της μεγάλης κίνησης στον Πειραιά δεν φαίνεται να τελεσφορεί. Και αυτό διότι διαθέτει μόνον επτά θέσεις, και αυτές για επιβατηγά πλοία κάτω των 140 μέτρων. Για παράδειγμα, πλοία όπως το «Blue Star 2», ο «Διαγόρας» και εκείνα που είναι δρομολογημένα στις γραμμές της Κρήτης δεν μπορούν να δέσουν στο Λαύριο. Έτσι, θεωρείται βέβαιο ότι μετά την ολοκλήρωση των έργων το 2005 (μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί ο νέος μόλος και ο ηλεκτροφωτισμός), το λιμάνι θα «φρακάρει» πολύ γρήγορα.

Για τη Ραφήνα δεν τίθεται ζήτημα, αφού εκ των πραγμάτων, λόγω της περιορισμένης χωρητικότητάς του, το λιμάνι δεν μπορεί να επεκταθεί. άλλωστε, είναι ένα λιμάνι με τρία πρόσωπα: επιβατηγό, αλιευτικό και τουριστικό.

Αν σε αυτό προστεθεί και η απουσία ενιαίου σχεδιασμού για το λιμάνι από τον Οργανισμό Λιμένος Ραφήνας και τη δημοτική αρχή (και οι δύο έχουν διαφορετικά σχέδια) η αποσυμφόρηση μοιάζει - προς το παρόν, τουλάχιστον - μακρινό όνειρο...

Το πρώτο λιμάνι. Ο Πειραιάς διαθέτει - και όπως δείχνουν τα πράγματα αυτό δεν μπορεί να αλλάξει - την «πρωτοκαθεδρία». Έχει 28 θέσεις ελλιμενισμού, με τις οποίες εξυπηρετούνται 33 μεγάλα επιβατηγά πλοία, τα οποία καλύπτουν τις κύριες γραμμές της ακτοπλοΐας στο Αιγαίο. Ο συνολικός αριθμός των επιβατηγών πλοίων (μαζί με αυτά που εξυπηρετούν τις γραμμές του Αργοσαρωνικού) που ελλιμενίζονται στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας πλησιάζει τα 60.

Ωστόσο, οι ακτοπλόοι - μέχρι στιγμής, τουλάχιστον - τηρούν στάση αναμονής και βρίσκονται σε φάση διερεύνησης του τι τους συμφέρει. άλλωστε, με την άρση του καμποτάζ καταργήθηκαν οι «άδειες σκοπιμότητας» και οι ακτοπλόοι δρομολογούν τα πλοία τους σε όποιες γραμμές θέλουν και σε όποιο λιμάνι επιθυμούν.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Δύο νέες θέσεις

Το λιμάνι του Πειραιά είναι βεβαίως το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και καταλαμβάνει έκταση 5.000 στρεμμάτων, 5% των οποίων καλύπτεται από κτιριακές εγκαταστάσεις, ενώ κατέχει την 46η θέση παγκοσμίως. Κάθε χρόνο διακινούνται 19.000.000 επιβάτες.

Ευσεβής πόθος όλων η αποσυμφόρηση του λιμανιού, όμως κάτι τέτοιο δεν φαίνεται, προς το παρόν τουλάχιστον. Σε ό,τι αφορά νέες θέσεις για τα επιβατηγά πλοία, ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη στην ακτή Βασιλειάδη οι εργασίες για την κατασκευή δύο νέων θέσεων. Για την υπόλοιπη περιοχή, γύρω από το λιμάνι, το συνολικό κόστος των έργων - παρεμβάσεων στον Πειραιά έως το 2005, ξεπερνά τα 600 εκατομμύρια ευρώ.

Πρόσβαση: H διαδρομή από το Κέντρο της Αθήνας απαιτεί από 20 έως 50 λεπτά, ανάλογα με την κίνηση. Για τους κατοίκους του Κέντρου η διαδρομή δεν πρόκειται να μειωθεί χρονικά με τα νέα έργα, ενώ πιο τυχεροί θα είναι όσοι θα κινούνται στη Λεωφόρο Κηφισού, αφού θα κερδίσουν περίπου 10 λεπτά. Τα έργα στην Κηφισού αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί πριν από τούς Ολυμπιακούς, με την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου στη Λ. Κηφισού με τη Λ. Ποσειδώνος.

ΛΑΥΡΙΟ

Περιορισμένες δυνατότητες

Το λιμάνι του Λαυρίου απέχει 52 χιλιόμετρα από το Κέντρο της Αθήνας και η διαδρομή με αυτοκίνητο διαρκεί από μία έως μιάμιση ώρα. Με την ολοκλήρωση των οδικών έργων σύνδεσης, η διαδρομή αναμένεται να συντομεύσει από 15 έως 25 λεπτά.

Κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο λιμάνι του Λαυρίου θα δέσουν κρουαζιερόπλοια που θα αναλάβουν πακέτα της Ολυμπιακής Φιλοξενίας. Σήμερα καλύπτει κυρίως τις συνδέσεις με Κέα, Κύθνο και μια φορά την εβδομάδα με Ψαρά, Αϊ-Στράτη και Λήμνο. H ετήσια διακίνηση επιβατών είναι γύρω στους 300.000.

Τα πλοία έχουν λιγότερο χρόνο αναμονής έξω από το λιμάνι, σε σχέση με τον Πειραιά. Παράλληλα, οι θέσεις που διαθέτει είναι περιορισμένες: όταν ολοκληρωθούν τα έργα, ουσιαστικά οι κενές θα είναι μόνο δύο, αφού ήδη είναι δρομολογημένα πέντε πλοία. Στόχος είναι να διακινούνται μελλοντικά 12.000 επιβάτες ημερησίως.

Πρόσβαση: Από την Αττική Οδό έως το Μαρκόπουλο. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα για τη διαπλάτυνση της Λεωφόρου Λαυρίου. Ήδη κατασκευάζεται το τμήμα μέχρι την Κερατέα (2 συν 2 λωρίδες). Από εκεί μέχρι το Λαύριο, απόσταση 16 χιλιομέτρων, τα έργα θα είναι έτοιμα πριν από τους Ολυμπιακούς. Εναλλακτικά υπάρχει και η διαδρομή από την παραλιακή Λεωφόρο Σουνίου.

ΡΑΦΗΝΑ

Δεν χωράει άλλα πλοία

Το λιμάνι της Ραφήνας απέχει από το κέντρο της Αθήνας περίπου μία ώρα, ανάλογα και με την κίνηση. Μετά την ολοκλήρωση των έργων οι οδηγοί θα κερδίζουν από 15 έως 25 λεπτά. Σήμερα από αυτό διακινούνται 1.800.000 επιβάτες ετησίως, ενώ το καλοκαίρι διακινούνται 15.000 επιβάτες ημερησίως. H πρόβλεψη είναι το 2013 να διακινούνται 2.000.000 επιβάτες.

Το 67% των επιβατών που προτιμούν τη Ραφήνα ταξιδεύουν με προορισμό τη Μύκονο και την Τήνο, ενώ ο στόχος είναι να φθάσουν το 80%», σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας κ. Θεόδωρο Κοκκινάκη.

Το λιμάνι θεωρείται περιορισμένης χωρητικότητας και δυναμικότητας και ήδη γεμάτο από επιβατηγά πλοία.

Πρόσβαση: Γίνεται διαπλάτυνση της Λ. Μαραθώνος (2 συν 2 λωρίδες) μέχρι τα φανάρια της Ραφήνας. Από εκεί και κάτω συνεχίζεται η ίδια διαδρομή μέχρι τον Μαραθώνα. Επιπλέον, από τον κόμβο της Παλλήνης πραγματοποιούνται τα έργα για την παράκαμψη Παλλήνης και Πικερμίου.

Για τον κ. Κοκκινάκη η μη πρόβλεψη για την κατασκευή νέου δρόμου από τα φανάρια της Ραφήνας έως το λιμάνι (μήκους 3,3 χιλιομέτρων) θα έχει ως αποτέλεσμα τη συμφόρηση της περιοχής, κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Posted

Με την πολύ δυνατή σοροκάδα τον περασμένο μήνα τα ΑΡΣΙΝΟΗ και ΜΑΚΕΔΩΝ κοπανήσαν μεταξύ τους κι ενώ ήταν δεμένα επ'άγκυρα γυρισαν μόνα τους και έκαναν πλαγιοδέτηση.Ο νοτιάς μπαίνει ζωντανος μεσα στο λιμάνι η θάλασσα είναι λες και είσαι στο πέλαγος οπότε έτσι δουλειά δεν γίνεται.

Πέραν τούτου ένα βαπόρι είναι ασφαλώς δεμένο μόνο εάν κάνει πρυμοπλαγιοδέτηση και να μην μπαίνει η θάλασσα ζωντανή μέσα.Στο Λαύριο είναι ακριβώς τα αντίθετα προβλήτες μόνο για πρυμοδέτηση με την θάλασσα όταν έχει νοτιά να μπουκάρει ανενόχλητη μέσα.

Τα ίδια με την Ραφήνα δηλαδή όπως λέει κι ο Νίκος.

Από ότι αντιλαμβανόμαστε όλοι πρέπει πολλά να γίνουν ακόμα για να γίνει ένα σωστό λιμάνι στο Λαύριο που να έχει εύκολη πρόσβαση από την Αθήνα.

Εγώ όμως επαναλαμβάνω όι κι όλα στην εντέλια να γίνουν δεν ξέρω κατά πόσο θα μπορέσει να αξιοποιειθεί πλήρως

  • 1 month later...
Posted

Αυτο το Σαββατοκυριακο στο Λαυριο λειτουργησε παρκινγκ μεσα στο λιμανι με χρεωση Ε25 απο Μ Πεμπτη ως Δευτερα και Ε10 απο Μ Σαββατο ως Δευτερα. Εννοειται πως σε ολο το υπολοιπο λιμανι απαγορευτοταν η σταθμευση. Αυτο ειχε σαν αποτελεσμα οσοι δεν ηθελαν να πληρωσουν τα παρκινγκ, να πλημμυρισουν με τα αυτοκινητα τους τους γυρω απο το λιμανι δρομους. Μια νεα Ραφηνα εν τη γεννεση της...

Posted

Aυτή η τακτική υπάρχει τα Σαββατοκύριακα στο Λαύριο εδω και χρονια.

Αναφέρομε για τους παραπλήσιους δρόμους και τις αλάνες γιατί το μισθωμένο πάρκινγκ σε αυτό το λιμάνι είναι νέο φρούτο..

Κι εγώ όταν ειχα πάει πέρισυ στην Τζία για ΣΚ έπιασα μια θέση σε ένα στενό του Λαυρίου.

Το ίδιο γίνεται και στην Υγουμενίτσα για όσους πάνε για ΣΚ στην Κέρκυρα όπως και στην Κυλλήνη με προορισμο την Ζάκυνθο/Κεφαλονιά.

  • 1 month later...
Posted

Ρε παιδια το ΛΑΥΡΙΟ πλεων ( θεωριτικα ) μπορει να εχει δρομολογια προς παντου , και υποδομη (ας πουμε) εχει και λιμανι καλο .

Γιατι ομως δεν το χρησιμοποιουν ????? , αν εξερεσουμε τα μονιμα της ΤΖΙΑΣ και της ΣΑΟΣ και τα δρομολογια της C-LINK , τακτικα καθημερινα δρομολογια προς ΚΡΗΤΗ - ΚΥΚΛΑΔΕΣ -ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ δεν μπορουν να εξυπηρετηθουν , η δεν θελουν να γινουν ???? Απορια μου εδω και δυο χρονια (χωρις λυση απο οτι φαινετε)

Posted

ποση ωρα μακρια ειναι το Λαυριο απο την Αθηνα?

Απο μεσα μαζικης μεταφορας πως τα παει?

Οπως και στα αεροδρομια ετσι και στα λιμανια πρεπει να υπαρχει δολομα για να πιασει. Εφοσον μπορουν το ιδιο και καλυτερα στον Πειραια γιατι να φυγουν οι ακτοπλοικες απο εκει?

Posted

Καμια 70 χιλιομετρα , αλλα 20 λεπτα απο το αεροδρομιο , ο δρομος τελειωνει συντομα και απο οτι λεν το τρενο επισης συντομα θα πηγαινει ως το λιμανι .

Εχει ομως λεωφορεια της γραμης και μεσω σουνιου και μεσω κορωπιου-μαρκοπουλου-κερατεας , αλλα ειναι βεβαιο πως αν λειτουργουσε σαν κανονικο λιμανι με πολλες αναχωρεισης σιγουρα θα υπηρχαν και δρομολογια λεωφορειων EXPRESS οπως και για το ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

Posted

άρα διαπιστώνεις και εσύ ότι αν δεν γίνουν αυτά τότε η απορία σου θα συνεχιστεί για πολλά χρονια και όχι μονο για 2.

Υπάρχουν k άλλοι λόγοι πιστεύω όπως λιμενικά τέλη και αλλα, αλλα παρολαυτά απάντησες στην ερώτηση σου :D

Posted

Για οσους τεξιδευουν με το ΙΧ τους το να πανε στο ΛΑΥΡΙΟ ειναι , λογω της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ , πολλες φορες γρηγοροτερο απο τον ΠΕΙΡΑΙΑ , στο κεντρο η τη Βουλιαγμενης η τη παραλιακη αν πεσεις σε κινηση την εκατσες , στην ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ δεν κολας ποτε (τουλαχιστον ακομα)

Posted

Κάλυμνε ένας μεγάλος παράγοντας για τηνβ μη αξιοποίηση του Λαυρίου είναι 6το συγκοινωνιακό όπως λέει κι ο Αγγελος και ένας άλλος τα φορτηγά.

Ολες οι μεταφορικές εταιρίες βρίσκονται στου Ρέντη,στον Βοτανικό και στο Μοσχάτο πλησίον δηλαδή του Πειραιά.Οπότε εκεί θα πάνε τα φορτηγά τους να τα βάλουν στα βαπόρια.Αλλωστε καμία μεταφορική εταιρία δεν θα δεχτεί να πληρώνει ένα κάρο οδηγούς και ένα σορό καύσιμα να τα στέλενει στο Λαύριο.Ενώ τώρα ένας οδηγός κατεβάζει 3 φορτηγά τουλάχιστον στον Πειραιά ενώ στο Λαύρι θα θέλανε ένα οδηγό για κάθε φορτηγό και ένα πούλμαν να τους φέρει πίσω.

Αλλωστε τα φορτηγά δεν τους ενδιαφέρει αν θα κάνουν 2 ώρες παραπάνω να πάνε στην Ρόδο ή στην Μυτιλήνη αυτοί το πρωί θέλουν να είναι εκεί να ξεφορτώσουν.Χώρια που το 90% των φορτηγώ πάνε ασυνόδευτα οπότε δεν έχουν και οδηγούς υπαλλήλους να δυσανασχετούν.

Κι επειδή τα φορτηγά είναι οι αιμοδότες των πλοίων τον χειμώνα τα προσέχουν και γι αυτό δεν πάνε τα πλοία στο Λαύριο.

Ελπίζω να σου λύθηκε η απορία. :D

Posted

Ο λογος λοιπων της διευρινσης του ΛΙΜΑΝΙΟΥ σε μεγαλο , ποιος ηταν ???? Παλι λευτα για πεταμα ειχανε ??? Η το εκαναν για να πιανει η ΣΑΟΣ με τα τεραστια B) βαπορια που εχει , ο ΓΟΥΤΟΣ χωραγε και με τα πλοια που εχει δεν θα εχει ποτε προβλημα να χωρεσει στο ΛΑΥΡΙΟ , και ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ γιατι θα παει ως ΛΑΥΡΙΟ ;) ?????

Ολα τελειως στα κουτουρου γιναν :mad:

:P:mad:

Posted

οτι εν καιρω πρεπει να αδειασει ο Πειραιας ειναι αληθεια. Το οτι τους λειπουν καποια βηματα για να πετυχουν την αποσυμφορηση δεν σημαινει οτι δεν επρεπε να κανουν ολα τα υπολοιπα. Κρινεις στην μεση της διαδικασιας.

Οχι βεβαια οτι κ το κουτουρου που λες δεν με βρισκει συμφωνο αλλα σκεψου το σαν βενιζελος χωρις αττικη οδο. κ σκεψου το ελληνικο να δουλευε ακομα και να ηταν και με πιο φτηνα τελη. Θα βλεπαμε αεροπλανα εκτος αθηνας?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...