Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Tο λιμάνι του Ελσίνκι είναι αυτό με τη μεγαλύτερη κίνηση επιβατών στη Φινλανδία, με το Turku να ακολουθεί, και παρέχει σύνδεση με τη Στοκχόλμη, την Αγία Πετρούπολη, το Travemünde, το Rostock και φυσικά το Ταλιν για το οποίο τη high season υπάρχουν έως και 17 αναχωρήσεις καθημερινά. Τα πλοία για Σουηδία αναχωρούν από τον ανατολικό λιμένα και τα Olympia και Katajanokka terminals, ενώ oi αναχωρήσεις για Εστονία γίνοται τόσο από τον δυτικό λιμένα και το Makasiini Terminal όσο και από το Terminal Katajanokka. Τα πλοία για Αγία Πετρούπολη αναχωρούν από το δυτικό λιμάνι, ενώ τα δρομολόγια για Γερμανία και την Πολωνία πραγματοποιούνται από το Hansa Terminal στο Vuosaari.

Πάμε να δούμε μερικές εικόνες από εκεί, με το κρουαζιερόπλοιο της P&O Aurora και το νέο του livery, το Princess Maria της St. Peter Line που εκτελεί το Αγία Πετρούπολη-Ελσίνκι, το αγαπημένο Star της Tallink έχοντας μόλις αναχωρήσει, το Finlandia πρυμνοδετημένο στον δυτικό λιμένα, το Gabriella επιστρέφοντας στις 17:00 από Tallinn ώστε να αναχωρήσει μία ώρα μετά για Στοκχόλμη και το θηριάκι Silja Serenade έτοιμο να αναχωρήσει επίσης για Στοκχόλμη στις 17:00 (μια ώρα νωρίτερα από την ανταγωνίστρια Viking δηλαδή).

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

  • Nick the Greek changed the title to Δελτίο Φινλανδίας

Μεταφερόμαστε στο δοκιμαζόμενο από τον καύσωνα:D Naantali της Φινλανδίας για να συναντήσουμε το Johann τον Essberger (IMO 9480980) ενώ κάνει οπερέσιο, περιτριγυρισμένο από τον πάγο. Χημικό τάνκερ του 2011 από το Eregli Cemi Insa(24) της Τουρκίας με μία κύρια μηχανή ΜΑΝ. Όνομα δεν έχει αλλάξει ποτέ, σημαία Πορτογαλίας.

 

Fun fact: Από τους πλοιοκτήτες του Johann Essberger, δηλαδή την John T Essberger GmbH, έχουμε δεί επίσης στο παρελθόν τον Theodor, την Elsa και την sweet Caroline.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Κουφόβραση, σκάνε και οι πέτρες στο Naantali. Σε ένα τέτοιο σκηνικό λοιπόν κάνει οπερέσιο και το τανκεράκι Saana (IMO 9739836). Χτίστηκε το 2018 σαν Fure Valo και πήρε το σημερινό του όνομα μόλις πρίν λίγους μήνες. Έχει ναυπηγηθεί στο AVIC Dingheng(AD 0029), στο Guangzhou της Κίνας με κύρια μηχανή Wartsila. Ο ναυλωτής του είναι η Neste, στις εγκαταστάσεις της οποίας βρίσκεται το πλοίο, ενώ οι πλοιοκτήτες είναι Φινλανδοί και λέγονται Navidom.

Link to comment
Share on other sites

Ηλιοθεραπεία κάνουν οι αθρώποι, με daiquiri φραγκόσυκο σε παγουρίνο πάνε στη δουλειά οι λιμενεργάτες :D. Αυτά συμβαίνουν στους -2 βαθμούς και το ηλιόλουστο Naantali όπου το coaster RMS Neudorf (ΙΜΟ 8920256) φορτώνει σταράκι. Ετών 34 το πλοίο, ναυπήγηση του 1990 στο BV Scheepswerf Damen Bergum με μία κύρια μηχανή MaK και dwt στους 2,620 τόνους. Πρώτο του όνομα το Rosemarie, ελάχιστους μήνες αργότερα γίνεται Sagitta, ως το 2007 οπότε και πήρε το σημερινό του όνομα. Αξιοσημείωτο και σπάνιο για το μέγεθός του, το ότι φέρει σημαία Liberia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Κάτι που δεν γνώριζα και έμαθα προσφάτως, είναι το ότι εκτός από μηχανές πλοίων η πασίγνωστη Wärtsilä κάποτε έφτιαχνε και τα ίδια τα πλοία. Είχε ναυπηγείο στο Turku της Φινλανδίας. Στο σημείο λοιπόν που κάποτε υπήρχε αυτό το ναυπηγείο, οι Φινλανδοί κράτησαν σαν ενθύμιο ένα κρένι από το ναυπηγείο που κάποτε υπήρχε εκεί. Και επειδή όλα αυτά κάπως πρέπει να βγάζουν τα λεφτά τους και να μην τα φορτώνονται οι πολίτες, να και το εστιατόριο που υπάρχει στη βάση του κρενιού 22.

crane_22_02.jpg?itok=01ldjaoX

Link to comment
Share on other sites

Εγώ την Wartsila την είχα ακούσει (το πάλαι ποτέ) περισσότερο σαν ναυπηγεία. Θυμάμαι οι μηχανές "Wartsila" των 70/80's να είναι κυρίως Wartsila-Pielsick. Επίσης αν δεν κάνω λάθος οι πρώτες εμπορικές μηχανές Wartsila μπήκαν σε σκαριά Wartsila. Αρκετά πλοία της Finnlines κατασκευάστηκαν Helsinki ή Turku (Perno). Το γνωστότερο σκαρί της Wartsila μάλλον ήταν το iconic Finnjet, το ταχύτερο cruise ferry του κόσμου (για να συνδέει Helsinki/Travemünde σε 22 ώρες -κάτι μου θυμίζει αυτό). Αργότερα και αυτό αν δεν κάνω λάθος εκτός από τις τουρμπίνες PW απέκτησε και diesel Wartsila "γνήσιες" (Vasa). 4 (ή 3 μήπως?) καλά πλοία (general που μετασκευάστηκαν σε containervessels) είχε κτίσει (τέλη δεκαετίας 70?) στην Wartsila η Hellenic Lines. Νομίζω η Wartsila έγινε κορυφαία κατασκευάστρια μηχανών μετά την εξαγορά της Sulzer (εθεωρείτο μια κατηγορία μόνη της τότε).

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα θα δούμε ένα μικρό φέρρυ του Φινλανδικού Αρχιπελάγους που ονομάζεται Viggen (IMO 9173719). Κάνει δρομολόγια στη γραμμή Långnäs - Kökar - Galtby και έχει ανταπόκριση με τα δρομολόγια της Finnlines από το Långnäs. Φινλανδική κατασκευή του 1998 από το ναυπηγείο Uudenkaupungin Työvene Oy με μήκος 53 μέτρα και πλάτος λίγο παραπάνω από 12. Βάζει 300 επιβάτες και έχει 130 γραμμικά μέτρα, η μοναδική του κύρια μηχανή είναι Wärtsilä. Στην πρυμνιά του όψη βλέπουμε σημαία Åland Islands και νηολόγιο Mariehamn.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...