Jump to content
Shipfriends

Σύγκριση Ταχυπλόων


Petros P

Recommended Posts

Και τα δυο πλοία είναι εξίσου καλά.Δεν ξέρω αν έχεις μπει ποτέ στο Σαντορίνη αλλά εγώ το προτιμώ από το world σε θέμα απλας όπως λες και εσύ,έχοντας ταξιδέψει και με τα δυο.Το θέμα είναι ότι το παλας όπως αναφέρει και ο φίλος Highspeed 7 είναι φτιαγμένο για τις ιδιαιτεροτητες του Αιγαίου πχ δεν έχει καταπέλτη πλωρα,έχει δυο άγκυρες,έχει κλιμακοστάσια για επιβάτες παρότι σπάνια χρησιμοποιούνται αλλά και λόγω της πείρας της Hellenic από τα Highspeed 2,3,4 τα χρόνια που δούλευαν πριν το 5 έγιναν πολλές βελτιώσεις σε όλους τους τομείς.Εχουμε ξαναπεί ότι έπιασε τα 40-41 μίλια όπως λες εσύ για χίλιους δυο λόγους...Δες για παράδειγμα σήμερα το world το κατέβασμα από Μύκονο για Πάρο το έκανε με 42μίλια,ενώ την επιστροφή με 35-36...Αυτό γίνεται λόγω ρευμάτων αέρα κυματισμού κλπ.Δηλαδη πρέπει να καταλάβουμε το ότι έπιασε 40-41 δεν πάει να πει ότι μπορεί να βγάζει όλο το δρομολόγιο με αυτή την ταχύτητα και κάθε μέρα...Επιπλέον να ξερεις ότι έπεσε βάρος με την μετασκευή και στο λέω με σιγουριά.Έστω και λίγοι τόνοι παραπάνω στα ταχύπλοα κάνουν τεράστια διαφορά.Βαλε τα 350 καθίσματα που προστέθηκαν με 20κιλά το καθένα ποσό βάρος προστέθηκε.Τα κιλά ανά κάθισμα μπορεί να είναι και περισσοτερα αλλά αν το βαλεις κάτω θα δεις ότι προσθέτουν 7 τόνους παραπανω με έστω 20 κιλά το καθένα...Σαν παρομοιο γεγονός πάρε την μετασκευή του super express που με 13 λιγοτερους τόννους λόγω της αφαίρεσης του ενός καταπέλτη έπιασε 5μιλια παραπάνω.Ο τρόπος επίσης που κατανέμεται το βάρος αλλάζει σημαντικούς παράγοντες ένας από τους οποίους είναι και η ταχύτητα.Το να περνούμε ως μέτρο σύγκρισης το αν ανοίγει γρήγορα κλπ λόγω διαφοράς μηχανών το θεωρώ εντελώς λάθος στη σύγκριση των ταχύπλοων.Οτι είναι πιο γρήγορο το world και αξιόπιστο στις ταχύτητες που πλέει το έχει αποδείξει και έχει αφήσει πολύ καλό όνομα.Επίσης αφού βλέπω και σε αλλά τοπικ να ρωτάς για ταχύτητες κλπ οι ταχύτητες που δίνει το εκάστοτε ναυπηγείο και η εταιρεία του πλοίου σχεδόν ποτέ δεν συγκλίνουν με την πραγματικότητα.Πχ η Austal δίνει 41 το world...Από εκεί καταλαβαίνεις το οτιδήποτε αναρτεί ο οποιαδήποτε στα σάιτ δεν πάει να πει ότι αυτό είναι νόμος και ισχύει πάντοτε και το πλοίο πιάνει πάντοτε τα μίλια αυτά...Και εγώ μπορώ να πω ότι το flyingcat 3 πιάνει 50 μίλια που τα έχει πιάσει πριν 25 χρόνια ...πλέον δεν τα πιάνει όσο και να το ανοίξεις ότι και αν κανείς είναι δύσκολο να γίνει αυτό το πράγμα.Αρα το να συγκρίνουμε ταχύτητες που υπάρχουν στα σάιτ και εχει αναρτήσει ο οποιοσδήποτε με αυτές που πραγματικά μπορεί να πιάσει το πλοίο το θεωρώ τουλάχιστον αδιάφορο  με όλο τον σεβασμός πιάνει το sifnos πχ 30 και λέει το ναυπηγεία πχ 45..Συντρέχουν χίλιοι λόγοι.Ελπιζω να σε κάλυψα 

Edited by Champion Jet_2
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 232
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Συμφωνω αλλα .. (το world σε δοκιμαστικό πέρυσι) επειδη εχω φωτο το λέω εχει 46,2 για πλάκα ( χωρίς να εχει Φούλ την ισχύ των τουρμπινών/ μηχανών , που σημαίνει οτι πιάνει αρκετά παραπάνω) . Τα 35-36  σε κάποια σημεία προφανώς με τα μποφόρ που είχε σήμερα ειναι λογικό , θα το σπάσει το βαπόρι αν πάει παραπάνω  ! Πέρυσι με πρωτόκολλο στο wcjet με 4αρι και τοπικά 5αρι είχαμε πάει μεχρι 45, ενώ όλο το δρομολόγιο ηταν με 42-43+ ακατέβατα 

ΥΓ   Οτι 1002 παράγοντες επηρεάζουν συμφωνω μαζί σου ! Γενικά ταχύπλοα της κλάσης HIGHSPEED 4&5 k Wcjet ειναι άλλο level 

Edited by HIGHSPEED 6
Link to comment
Share on other sites

Δεν λέω,το έχω πετύχει και εγώ με 45 και ήμουν μέσα στο πλοίο.Τώρα το 46.2 δεν θυμάμαι να το έχει πιάσει ποτέ...Πέρυσι σε δοκιμαστικό έπιασε μέχρι 44 και σε δρομολόγιο 45.5 με ισχυρά ρεύματα και αέρα απο πρύμα.Ξαναλεω,όσο και να θελουμε τα 42-43 μίλια συνεχόμενα ακατέβατα δεν πρόκειται  να τα δούμε.Θα σπάσει το βαποράκι.Στις αρχές τα έπιανε αυτά τα μίλια και πήγαινε κοντά στις μέγιστες στροφές του.Αν είχε περιθώριο ακόμα 100-200 στροφές μην νομίζεις ότι αυτή η διαφορά από τις μέγιστες στροφές θα του έδινε πολύ παραπάνω ταχύτητα.1 μίλι μαξ και μπορεί και λιγότερο όποτε αρκετά παραπάνω δεν πρόκειται να πιάσει...Καλύτερα ας αφήσουμε το θέμα της ταχύτητας εδώ που είναι.Δηλαδή το πως πήγαινε το πως πάει και τι λέει το εκάστοτε σάιτ δεν θεωρώ ότι προσθέτει κάτι το ενδιαφέρον στα τοπικ του κάθε πλοίου αν λέει 40 αλλά πάει με 32 καθώς και να συγκρίνουμε πλοία με άλλες μηχανές και άλλες δυνατότητες...Ελπίζω να μην κούρασα

Link to comment
Share on other sites

ΥπΑρχει φωτο ( δε θα πω που γιατί θα με χαιρετίσουν ( αν θες στειλε μου pm, να σου πω ) που το Wcjet ειναι με 46,2 και η ισχύς των 2 τουρμπινών ειναι η εξής :18324/25000 η πρώτη και 19097/25000 η δεύτερη .. φαντάσου να ανοίξει Φούλ ποσό δίνει .

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ίσως το Wcj θα ήταν αρκετά ανταγωνιστικό με σταθερα +40kn. Btw για τον κυματισμο και το κούνημα, είχα δει με 7μποφορ νοτια(που έχει συνήθως κυματισμο και στην συγκεκριμένη περίπτωση είχε κυματισμο) το Superruner κουνιοταν σαν τρατα και το Champion jet 2 δίπλα ακριβώς κυριος, δεν κουνιοταν σχεδόν καθόλου. Αυτό μπορεί να ισχύει μόνο στην περίπτωση των Champion jet και όχι όλων τον Καταμαραν. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
29 minutes ago, Nereus said:

Για να δώσω ενα παράδειγμα διαφοράς σκεπτικων να θυμισω τι εκαναν οι Παναγιωτακης/Στεφανου με Thunder και Superexpress σε σχεση με Ηλιοπουλο στα Terra/WC.  

Δεν κατάλαβα ποια είναι η διαφορά σκεπτικού, ειδικά με το WC.

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπαρχει διαφορα σκεπτικου αλλα βαθια διαφορα φιλοσοφιας.Οι μεν Στεφανου/Παναγιωτακης ακολουθουν συντηρητικη πολιτικη και επικεντρωνονται εκει που τους παιρνει(οι Στεφανου αφου εφαγαν τα μουτρα τους πρωτα βεβαια φτανοντας μεχρι την Κρητη καποτε)ο δε Ηλιο ακολουθει ξεκαθαρα επιθετικη επεκτατικη πολιτικη η οποια θα ηταν αδυνατον να αποδωσει με νεοτευκτα ταχυπλοα.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Orestis said:

Δεν κατάλαβα ποια είναι η διαφορά σκεπτικού, ειδικά με το WC.

Τα λεφτα που επεσαν στα βαπορια οταν αγοράστηκαν για να τα αναβαθμίσουν.. 

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να ξέρω τα  κόστη αγοράς/μετασκευής, νομίζω πως η επένδυση στο WC ήταν μακράν η πιο πετυχημένη. Αν για τα δύο ταχύπλοα που αναφέρετε, το ύψος της επένδυσης ξεπέρασε αυτό του WC αυτό θα πρέπει να προβληματίσει τους πλοιοκτήτες τους καθώς το WC είναι νεότερο, με μεγαλύτερο πρωτόκολλο και σημαντικά ταχύτερο.

Link to comment
Share on other sites

Το θεμα ειναι οτι ο μεν αγοραζει οτι βρει μπροστα του και το μπαλωνει για να το βγαλει στην αγορα και οι δε αγοραζουν και επενδυουν στα βαπορια πανω γιατι ειναι μερακλήδες.. 

Link to comment
Share on other sites

Γενικότερα η γνώμη μου χωρίς να ξέρω τεχνικές λεπτομέρειες είναι ότι στην Ελλάδα όλα σχεδόν τα Ιncat δεν πήγαν καλά σε αντίθεση με τα Αustal που θεωρώ ότι ταιριάζουν περισσότερο στο Αιγαίο!!!

Link to comment
Share on other sites

Γιατί το λες αυτό ;;; Τα championjet δεν έχουν πάει καλά ;;; Αυτά ήταν τα βαπόρια που ανέβασαν επίπεδο τον Ηλιοπουλο . Το superexpress την πρώτη χρονιά έπειτα απο μετασκευή δεν πήγε καλά , όμως φέτος και ταχύτητες αναπτύσσει κι ο κόσμος απο Ραφήνα που ταξιδεύει είναι ευχαριστημένος.  
Προσωπικά κι εγώ πιστεύω ότι τα Austal είναι πιο ποιοτικά βαπόρια απο τα Incat χωρίς όμως τα τελευταία να υστερούν πολυ , ίσα ίσα που σε ταξιδεμα ίσως είναι και καλύτερα . 

Για το WC βγαίνει μια καλή επένδυση στον Ηλιοπουλο αλλά θα ήταν μεγάλο ρίσκο να το έφερναν ο Παναγιωτακης η οι Στεφανου . Το πλοιο έχει δυο γκαζοτουρμπινες κι άμα βηξει η μια πας Πέραμα και περιμένεις(οπως ακριβώς έγινε με το flyingcat 3) και ίσως χάσεις σεζόν . Ο ηλιοπουλος λοιπόν λόγω του μεγάλου στόλου του στην απευκταία αυτή περιπτωςη θα μπορέσει να το αντικαταστήσει , οι Στεφανου η ο Παναγιωτακης δεν θα μπορούσαν και θα ήταν σκέτη καταστροφή .

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει αυτή είναι η άποψη σου και τη σέβομαι όμως η δικιά μου γνώμη είναι λίγο διαφορετική εκτος των Champion που και το 1 είχε κάποια προβλήματα θεωρώ ότι τα Αustal έχουν ταιριάξει περισσότερο!!! Εκτός αυτών θεωρώ απροβλημάτιστα πλοία και τα monohull που έφερε η Agean Speedlines Speedrunner II,III,IV και το Helenic Highspeed της HSW με χαμηλότερες ταχύτητες βέβαια τα monohull!!

Edited by Takisg
Link to comment
Share on other sites

Ελπίζω να δούμε παρόμοια πλοία με το WCJ στην ακτοπλοία.Πραγματικά είναι ίσως το μοναδικό ταχύπλοο που ανεβοκατεβαίνει το Αιγαίο χωρίς προβλήματα δύο χρόνια τώρα(αν εξαιρέσουμε πέρυσι την μοναδική μέρα που μας απασχόλησε με το A/C το οποίο λύθηκε άμεσα).Η ακτοπλοία πιστεύω αν κάποιος σκόπευε να ρίξει λεφτά σε newbuild θα έπρεπε να κάνει βαπόρια ολόιδια με το WCJ.Μπορεί οι τουρμπίνες να θέλουν αρκετά χρήματα λόγω κόστους συντήρησης και καυσίμων αλλά πραγματικά αξίζουν λόγω της αξιοπιστίας τους.Ας μην ξεχνάμε ότι η Seajets διαθέτει έτοιμα spare από τις τουρμπίνες του capricorn οπότε άμα γινόταν κάτι όπως έγινε με το 3 δεν θα χρειαζόταν να περιμένουν ανταλακτικό.Μακάρι να είχε ο Ηλιόπουλος ή ο κάθε ηλιόπουλος κανα 5αρι πλοία σαν το WCJ να μην τον έφτανε κανείς.Τρία από Πειραιά 1 Ηράκλειο και 1 Ραφήνα.Θα έκανε πάταγο...

Link to comment
Share on other sites

Εχει καταλαβει για τι καταναλωσεις μιλαμε στο κυκλικο δρομολογιο που κανει W.CH. τη μερα κ θελετε κ αλλα 2;; 3 μερες να πεσει η κινηση σε εβαλε μεσα αμα δε το βγαλεις απο τη γραμμη!γιατι το αλλαζει πρωτο το σεπτεβριο νομιζετε;

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα είναι ότι κάτω από 3000 άτομα σε κυκλικό δεν πέφτει…Και άμα βάλεις τις τιμές που έχει και ο ηλιοπουλος στης γραμμές του μέσο όρο 60€ δύσκολα μπαίνει μέσα…

Link to comment
Share on other sites

Πάμε να συγκρίνουμε Paros Jet με Superunner Jet και τα αδελφά του.Αφορμή;Προσπαθώ να κατανοήσω τις δρομολογήσεις και πιυ του καθενός.Βλέπουμε πως έχουν ακριβώς το ίδιο μέγεθος.Όμως το Superunner Jet και άδελφά έχουν μεγαλύτερο deadweight κατά 60 τόνοι,μεγαλύτερη ισχύ μηχανών κατά 3500 kw μεγαλύτερη χωρητικότητα σε επιβάτες κατά 200 περίπου επιβάτες και κατά 25 ιχ.Συνεπώς σαν μονάδες θεωρώ πως τα αδελφά Speedrunner είναι ανώτερα σε χαρακτηριστικά από τα αδελφά της Corsica-Paros Jet.Σε θέμα συντήρησης μηχανών δε γνωρίζω.Ομοίως και σε θέματα πλεύσης.

Edited by proud_ionian
μεταφορά
Link to comment
Share on other sites

Σε θέμα πλεύσης η σειρά του superunner είναι σαφώς ανώτερη.Έχουν λίγο παραπάνω βύθισμα και είναι 3 μέτρα πιο πλατιά που τους δίνει έστω και λίγο καλύτερο ταξιδεμα από αυτό του Paros.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Lord said:

Γιατι τι ιδιαίτερο είναι το Champion 1 & 2 και απο ποια ταχύπλοα ειναι καλυτερα? Για να μην μιλήσουμε για βλάβες.

Αν ταξιδέψεις με τα συγκεκριμένα σε καιρό θα καταλάβεις.Μπορεί να είμαι Austalακιας αλλά το ταξίδεμα αυτών των δύο incat δεν το έχω ξαναβρεί σε καταμαράν.Επίσης το Champion 2 όσο και το Champion 1 είναι αρκετά γρήγορα και βγάζουν 37 μίλια αξιοπρεπέστατα.Παλαιότερα μπορεί να είχαν μερικές βλάβες αλλά πλέον μπορούμε να πούμε ότι έστρωσαν.Ειδικά φέτος το Champion 2 είναι σχεδόν πάντα στην ώρα του στα λιμάνια.Από τα λίγα ταχύπλοα που είναι on time φέτος.Επίσης ο διπλός καταπέλτης τα βοηθάει πολύ στην φορτοεκφόρτωση,ενώ έχουν αξιοπρεπές γκαραζ,χωρητικότητα και κατανάλωση.Θετικό είναι επίσης τα μεγάλα καταστρώματα τους που επιτρέπεται και η παραμονή των επιβατών.Δεν νομίζω να συμβαίνει σε άλλο ταχύπλοο αυτό.Ας μην γελιόμαστε είναι τα ταχύπλοα που βοήθησαν την Seajets να εδραιωθεί επάξια στον χώρο των ταχυπλόων.Είναι δύο πολύ αξιόλογες μονάδες στο στόλο της και μακάρι η ακτοπλοία να είχε περισσότερα πλοία σαν αυτά,παρά να υπάρχουν ταχύπλοα που ταξιδεύουν με 28-30 μίλια και οι τιμές των εισητηρίων να είναι στον θεό...Είναι ίσως το sweetspot σε χωρητικότητα,κατανάλωση,ταχύτητα και δυνατότητες που ταιριάζουν απόλυτα στο Αιγαίο.Εαν κάποια εταιρεία Seajets,Fast,Golden αποφασίσει να κατασκευάσει newbuild ταχύπλοα είτε από Austal είτε από Incat,θα παίξει στανταρ σε πλοία τέτοιον δυνατοτήτων.Μην διαγράφουμε επίσης και το Power.Μπορεί να αντιμετώπισε κάποια προβλήματα φέτος αλλά το έχουν τινάξει το συγκεκριμένο.Να θυμίσω ότι δούλευε όλο τον χειμώνα με κάποια μικροδιαστήματα εκτός δρομολογίων...

Εγώ θέλω να ελπίζω σύντομα η εταιρεία να ξεκινήσει πρόγραμμα για ανανέωση του στόλου της με 4-5 υπερσύγχρονα συμβατικά 120-150 μέτρων και 4-5 ταχύπλοα να μην την ακουμπάει κυριολεκτικά κανένας...Τώρα είναι η ευκαιρία που η E.E μοιράζει κονδύλια για ανανεώσεις στόλου....

Link to comment
Share on other sites

On 8/29/2021 at 11:35 AM, Champion Jet_2 said:

Σε θέμα πλεύσης η σειρά του superunner είναι σαφώς ανώτερη.Έχουν λίγο παραπάνω βύθισμα και είναι 3 μέτρα πιο πλατιά που τους δίνει έστω και λίγο καλύτερο ταξιδεμα από αυτό του Paros.

Υπάρχει και χειρότερα από τα runner;😄 Εχουμε ξαναπεί, άλλο δε μας πειράζει η θάλασσα και άλλο η συμπεριφορά ενός πλοίου. Για μένα είναι ότι πιο κακοταξιδο έχω ταξιδέψει. 

Edited by Superfast VI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
7 hours ago, Annivas said:

Πιστεύω ότι όποιος βάζε συστηματικά φορτηγά σε ταχύπλοο , απλά εγκληματεί. Η ώρα που θα πάρει τα μπλοκ των κυρίων μηχανών και τους μειωτήρες στο χέρι θα είναι πολύ σύντομη. Ένα κλασσικό παράδειγμα είναι οι Αίολοι. Οταν έπεφτε η κίνηση στα ΙΧ και συμπλήρωναν με φορτηγά , πήραν τα μπλοκ στο χέρι και από τότε γιατρειά δεν είχαν , εκτός του μεγάλου που άλλαξε κύριες μηχανές.

Ολες οι εταιρείες παντού (όταν τα πλοία έχουν το ύψος γκαράζ) βάζουν κανονικά φορτηγά (με προϊόντα πρώτης προτεραιότητας, ευπαθή κλπ) συστηματικά. Δεν υφίσταται αυτό, είναι ένας από τους γνωστούς αστικούς μύθους που κυκλοφορούν στην Ελλάδα..... Έχω δει με τα μάτια μου το Bocayna Express να κουβαλάει 6 φορτηγά, το Bentago Express (αδελφό του εν λόγω) να κουβαλάει καμιά 10αριά κομμάτια, το Volcan de Tagoro επισης 8 κομμάτια κλπ.....Και προφανως δεν παιρνουν τα μπλοκ στο χέρι, που λενε εδω στην Ελλάδα..... 

Τι συνέβη στους Αιόλους και γιατί δεν ξέρω, αλλά η διεθνής πρακτική δείχνει ότι είναι εξαίρεση...

Edited by proud_ionian
μεταφορά
Link to comment
Share on other sites

Όλα τα ταχύπλοα στα καναρια νησιά δουλεύουν με φορτηγά όλο το χρόνο.Για παράδειγμα το betancuria ενώ στην Δανία πήγαινε ακατέβατα 39-40 στα καναρια πάνω από 32 πάει με το ζόρι,που μπορεί να οφείλεται είτε σε αυξημένο βάρος και καταπόνηση των ΚΜ είτε σε οικονομία είτε στις πιο ζεστές θάλασσες της Ισπανίας.Σίγουρα δεν είμαστε μέσα στα πλοία να βλέπουμε τι συμβαίνει αλλά πιστεύω ότι δεν έχουν τόσο μεγάλο θέμα με τα block μειωτηρες κλπ.Όλα σχεδόν ταξιδεύουν με ικανοποιητικές για ταχύπλοο ταχύτητες.Οι αιόλοι ήταν κάτι ξεχωριστό με μηχανές πολύστροφες pielstick που δεν φόραγε κανένα άλλο ταχύπλοο τέτοιες είχαν ιδιαιτερότητα από μόνες τους.Δεν ήταν MTU MAN και caterpillar.

Edited by Champion Jet_2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...