Jump to content
Shipfriends

Ανδρέας Κάλβος (ΙΜΟ 8500484)


Recommended Posts

Πρίν λίγες μέρες είχα την ευκαιρία να ταξιδέψω με το Ανδρέας Κάλβος.
Οι εντυπώσεις που μου άφησε ήταν οι καλύτερες και ας είχα μπει μέσα "καχύποπτος" γνωρίζοντας ότι πρόκειτε για μια μετασκευή RO/RO.
Το πλοίο έχει ανακατασκευαστεί πλήρως και το μόνο που έχει μείνει στα deck απο το "προηγούμενο" πλοίο είναι το κατάρτι της γέφυρας..!
Έχει 2 ευρύχωρα γκαραζ το ένα πάνω από το άλλο και με ξεχωριστούς καταπέλτες για ταυτόχρονη φορτο-εκφόρτωση και χωρις ιδιαίτερη δυσκολία αφού και τα 2 γκαράζ είναι ενιαίοι χώροι χωρίς κολωνάκια και άλλα εμπόδια.
Το εξωτερικό design θυμίζει απίστευτα bluestar 1,2 αλλά φυσικά σε μικρότερη κλίμακα.
Εσωτερικά τώρα πάνω από τα δύο γκαράζ είναι το deck που γίνονται όλα..
Πρύμα και μέχρι παραπάνω από την μέση εκτείνεται ένας μεγάλος χώρος που τα έχει όλα.
Σαλόνι με καναπέδες ,πολυθρόνες κλπ, μπάρ-καφετέρια,Reception και όλα τα σχετικα που συναντώνται σε όλα τα σύγχρονα ΕΓ/ΟΓ .
Σε αυτόν τον χώροοδηγούνται και οι τεράστιες κυλιόμενες σκάλες και οι απλές πού "έρχονται" από τον καταπέλτη των επιβατών.
Πιο μπροστα υπάρχει ένα καταστρωμα με καρέκλες-παγκάκια και όλα τα λεφτά είναι η "ένωση" των δύο πλευρικών καταστρωμάτωνκάτω από την γέφυρα στον καθρέφτη του πλοίου.
Ενα σημείο πού είναι η αδυναμία μας..!
Τοταξίδι αυτό καθαυτό δεν μπορώ να το σχολιάσω γιατι είχα 4 μποφώρ και το πλοίο όπως ήταν φυσικό δεν κατάλαβε τίποτα..
Πιο πάνω από αυτό το deck είναι η γεφυρα-πανέμορφη εξωτερικά,πιο πίσω ένα μεγάλο κατάστρωμα ιδανικο για βόλτα και πίσω από τις τσιμινιέρες που είναι το σημειο του ελικοδρομιού εκτείνεται μεχρι την πρυμνή αλλά εμποδίζεται με κάγκελα από τις τσιμινιέρες και πίσω δυστυχώς.
Γενικά το πλοίο μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και το χαρακτηρίζω ώς ιδανικό για την γραμμή.
Στα πολύ θετικά τού είναι και η αστραφτερή κατάσταση τόσο των εσωτερικών όσο και των εξωτερικών χώρων.
Από συζητήσεις με ντόπιους από τον Πόρο της Κεφαλονιάς αυτό το καράβι θεωρείτε το καλύτερο της γραμμής.
Και τελικά είναι η μέρα με την νύχτα όσον αφορά τους εσωτερικούς χώρους του ομόσταβλου Δ.Σολωμός αν και διάβασα εδώ στο φόρουμ ότι φέτος έχει βελτιωθεί η κατάσταση τού σε σχέση με το παρελθόν.
Η διαρκεια ταξιδιού ήταν Πόρος-Κυλήνη 1,20΄αρκέτα ικανοποιητικός αν και το Επτάνησος στην ίδια γραμμή θεώρειτε κατά τι γρηγορότερο.

Τέλος καλή εντύπωση μου έκανε ότι διανυκτερεύει στην Κεφαλονιά (αναχωρεί το πρωί στις 6.00) και παραμένει ολόφωτο με τα λαμπιόνια αναμένα κατά μήκος του πλοίου στα κατάρτια τού,καθ όλη την διάρκεια της νύχτας προσφέροντας ένα όμορφο θέαμα.
_______________________________________________

(1985, ex-Esan Maru No 5, Tonia)

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 629
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Το είχα δει όταν το είχαν αγοράσει και το επισκεύασαν στο Πέραμα, και θυμάμαι είχαν ρίξει πολύ χρήμα για τους εσωτερικούς χώρους του καθώς λαμαρίνα δουλειά και μηχανολογικά!! Το μόνο κακό που έχω ακούσει χωρίς να έχω ταξιδέψει είναι ότι κουνάει και η ευστάθεια δεν είναι και ότι καλύτερο!!

Link to comment
Share on other sites

δεν εχω ταξιδεψει μαζι του, αλλα απο ολους εχω ακουσει τα καλυτερα για τους εσωτερικους του χωρους. σε φωτογραφιες που το εχω δει ειναι καταπληκτικοι αν και λογικα μικροι. καμια σχεση με σολωμο. συνεπως δεν μπορω να κανω συγκριση με επτανησος και σταρ.

περαν του αισθητικου μερους υπαρχει και το καθαρα τεχνικο. εγω εδω (χωρις να ειμαι τεχνικος) διατηρω σοβαρες επιφυλαξεις.

πρωτα απο ολα τα δυο decks που προστεθηκαν πανω απο το ανω γκαραζ κατα ποσο επιρρεασαν το κεντρο βαρους του και κατα ποσο ολοι αυτοι οι χαβαλεδες το εκαναν ευαισθητο σε πλευρικο καιρο. "ακουει" το ιδιο καλα οσο πρωτα; μην ξεχναμε οτι ειναι βαπορι με τουμπαριστες μηχανες

το βαπορι ηταν ρο ρο και εγινε ferry. συμφωνα με τη νομοθεσια ειναι "μη υπαρχον επιβατηγο οχηματαγωγο" και επρεπε κατα τη μετασκευη να προστεθουν διπυθμενα σε ολο το μηκος του. εγινε κατι τετοιο; αν ναι ποσο επιρρεασε την ευσταθεια του;

μην ξεχναμε οτι μετα το περας της μετασκευης εμεινε για μεγαλο διαστημα στη ζακυνθο μεχρι να παρει χαρτια και να ξεκινησει. θα τα επαιρνε αν δεν ηταν λαικης βασης η εταιρεια και αν δεν πλησιαζαν οι εκλογες του 2004;

περσυ ειχε ακουστει οτι το καλοκαιρι κανει πολυ συχνες πετρελευσεις για να μην εχει πολλα on board καυσιμα και να μπορει να γεμιζει και το ανω γκαραζ. δεν ξερω κατα ποσο αληθευει αυτο.

στην φωτο που βλεπετε παντως εχει πατησει μπαλα. ειναι φωτο της 05/08/05 και το βαπορι δεν εχει καμια κλιση

οσο απο ταχυτητα 17+ πηγαινε αντε να πηρε μισο μιλι με την πλαστικοποιηση. 19 παντως που ειπαν καποιοι δεν παει ουτε με σφαιρες. (οντως το επτανησος πρεπει να ειναι τοο πιο γρηγορο της κυληνης με σκαρτα 19)

post-13-128326955208_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Η αλήθεια είναι ότι δεν έκρινα το πλοίο από τεχνικής άποψης αφού δεν γνωρίζω τις λεπτομέρειες που αναφέρεις και δεν τις αμφισβητώ κιόλας γιατί το Ιόνιο είναι "στα χωράφια σου" φίλε proud.

Όπως δεν γνωρίζω επίσης τα της εταιρίας και τα της δρομολόγησης του καραβιού.

Εγώ απλως ανέφερα τις εντυπώσεις μου ως απλός επιβάτης και ως shipfriend.

Και ως τέτειος, μου άφησε τις καλύτερες.

Επαναλαμβάνω πάντως ότι ταξίδεψα με καλό καιρό και δεν έχω γνώση της συμπεριφοράς του, αλλά το είδα καλό όσον αφορά τους ελιγμούς του.

Τώρα περί διπύθμενων και εκλογών, δεν ξέρω το παρασκήνιο και υιοθετώ τις απόψεις σου πλήρως όμως η γραμμή μου φαίνεται σχετικά εύκολη για τέτειο σκάφος.

Να θυμίσω ότι ανάλογες αποστάσεις στην Β.Εβοια ,τον Σαρωνικό κλπ. τα δρομολόγια εκτελούνται από παντόφλες..

Link to comment
Share on other sites

καλα η γραμμη ειναι συντομη, αλλα εκτεθειμενη στην ανοιχτη θαλασσα. το χειμωνα με σοροκαδες και μαιστρους το κυμα ειναι "ζωντανο" και το σουελ πολυ εντονο, γι'αυτο στα 8 μποφωρ οστρια και σοροκαδα πεφτει απαγορευτικο.

περσυ με αλλο πλοιο παρ'ολιγο να εχουμε ασχημα ξεμπερδεματα, ενω και το Ζακυνθος το 1989 ανατραπηκε με σοροκαδα οντας γεματο φορτηγα. απο οτι ειχε λεχθει στο παρασκηνιο ειχε αφαιρεθει και απο αυτο μονιμο ερμα για να παιρνει παραπανω φορτηγα

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 3 months later...

Το "Ανδρέας Κάλβος" φθάνοντας στον Πόρο της Κεφαλλονιάς τη Δευτέρα 20 Αυγούστου 2007.

Ο Πόρος είναι ένα από τα βολικότερα λιμάνια για να φωτογραφήσει κανείς πλοία. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές θέσεις, αλλά αναμφίβολα μια από τις καλύτερες είναι στο φανάρι, αφού τα πλοία περνούν σε απόσταση μόνο λίγων μέτρων από μπροστά σου .....

post-360-128326967585_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Την ετήσια την είχε κάνει τον Φεβρουάριο. Απλά δεν κάνει δρομολόγια ούτε για Κεφαλονιά ούτε για Ζάκυνθο. Κεφαλονιά πηγαίνει το Ιονίς και Ζάκυνθο το Ιόνιαν Στάρ. Δεν ξέρω τι συμβαίνει αν ξέρει κάποιος ας μας διαφωτίσει

Link to comment
Share on other sites

Στις 24/3 το είδα να αναχωρεί απο την Κυλλήνη με προορισμό την Ζάκυνθο.

Δεν ξέρω αν ήταν δρομολόγιο κανονικό αλλά αναχώρησε με 8 μποφώρ..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

το πλοιο ειναι σε αψογη κατασταση μεσα και εξω. κουφετο στη κυριολεξια, πεντακαθαρο χωρις σκουριες και τρεξιματα. το ιδιο και μεσα, ακομη και οι τουλετες του ηταν πεντακαθαρες. μου θυμισε το κεφαλονια μεχρι πριν λιγα χρονια.

το πληρωμα ευγενεστατο, εξυπηρετικο και γενικα μια πολυ καλη εικονα.

καλυτερο σημειο το μπαλκονακι πλωρα. με χαλασε που δεν μπορεις να πας στο sun deck μεχρι πρυμα για να δεις απονερα:(.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Το Ανδρέας Κάλβος ανέβηκε στη δεξαμενή του Βασιλειάδη (κάτι που χρειαζόταν) εάν δούμε ότι είχε αποκτήσει αρκετή «οικολογική συνείδηση» (πρασινάδα στα ύφαλα του). Μου έκανε εντύπωση ότι παρόλο που πέρασε ήδη η δεύτερη ημέρα του δεξαμενισμού και ακόμα δεν είχε βαφτεί και αλλά ούτε καν πλυθεί τα ύφαλα. (ίσως να είναι λόγω της απεργίας στη Ζώνη). Αλλά πέραν από αυτά είδα να είχαν έναν εργάτη από κάβους (άγκυρα?) μέσα στο γκαράζ κοντά στο καταπέλτη. Ενώ εκείνη τη στιγμή αφαιρούσαν τη δεξιά έλικα του τελικού άξονα.;)

post-54-128326979954_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Εκτός από τα "πρασινωπά ύφαλα" που μας ανέφερε ο Π100, το πλοίο χρειάζεται και ένα καλό φρεσκάρισμα - βάψιμο στις εξωτερικές του επιφάνειες.

Σήμερα που πέρασα από του Βασιλειάδη για να το δω, τα "ψιλοέχασα" από την εμφάνιση του πλοίου. Πάρα πολλά τρεξίματα σκουριάς στις λευκές πλαινές επιφάνειες, οι οποίες βέβαια δικαιολογούνται αν σκεφτούμε ότι το πλοίο πέρυσι δεν είχε κάνει ετήσια συντήρηση (αν θυμάμαι βέβαια καλά).

Κατά τα άλλα, με πολύ νοσταλγία κάθισα και χάζεψα το πλωριό μπαλκονάκι του (αλήθεια, βλέποντας το δεν σας θυμίζει εικόνες από τις παλιές καλές στιγμές της ακτοπλοίας ???), και θυμήθηκα το ταξίδι μου μαζί του για την Κεφαλονιά, το καλοκαίρι που μας πέρασε. :)

Link to comment
Share on other sites

Πέρυσι πρέπει να είχε σταματήσει για λίγες ημέρες τα δρομολόγια του, αλλά χωρίς να έρθει στο Πειραιά. Το πορτοκάλι χρώμα της ZANTE Ferries δείχνει να έχει περαστεί ένα χεράκι (το πάνω μέρος). Ενώ πλέον τα πρασινωπά ύφαλα είναι παρελθόν. Το πλοίο έχει καθαριστεί στα ύφαλα, ενώ ακόμα λείπουν και οι δυο προπέλες των τελικών αξόνων.

Link to comment
Share on other sites

Μετά από μια εβδομάδα στη δεξαμενή το Ανδρέας Κάλβος χθες φαινόταν ότι ήταν έτοιμο. Πλέον βάφτηκαν τα ύφαλα, τοποθετηθήκαν και οι δυο προπέλες στους τελικούς άξονες. Οπότε σήμερα αναμένεται να πέσει από τη δεξαμενή και λογικά θα αναχωρήσει άμεσα για τη Ζάκυνθο.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...